abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86700271

Upcoming Events

• 23/09/2010 Bellator Fighting Championships 30
• 25/09/2010 Dream.16
• 25/09/2010 UFC 119
• 30/09/2010 WEC 51
• 30/09/2010 Bellator Fighting Championships 31
• 02/10/2010 K-1 World GP 2010 Final 16
• 03/10/2010 K-1 WORLD MAX 2010 -70kg FINAL16
• 09/10/2010 Strikeforce

MMA News:
www.sherdog.com
www.mmajunkie.com
www.mmamania.com
www.cagepotato.com
www.mmacovert.com
www.mmafighting.com
www.aroundthecage.com
www.bloodyelbow.com
www.fiveouncesofpain.com

Previous Topics:
Pride Fight
PRIDE fight II
Pride Fight III[(of maar gewoon MMA?)[/url]
[url=http://forum.fok.nl/topic/914177]Pride Fight # Four! [ of houden we t nog steeds bij MMA? ]

MMA topic #5 GSP vs Hughes
[Centraal] MMA topic #6 Couture Returns
[Centraal] MMA topic #7 UFC's PRIDE
[Centraal] MMA topic #8 The Biggest Fights of the Summer
[Centraal] MMA topic #9 Its all about respect
[Centraal] MMA topic #10 The Undisputed Champion
[Centraal] MMA topic #11 The Ultimate Knockout
[Centraal] MMA topic #12 Without Fedor & Couture
[Centraal] MMA topic #13 Breaking Point
[Centraal] MMA topic #14 Pride of a Champion
[Centraal] MMA topic #15 Dream
[Centraal] MMA topic #16 Mainstream MMA
[Centraal] MMA topic #17 With a new lightweight champion?
[Centraal] MMA topic #18 Banned
[Centraal] MMA topic #19 It's Time!!
[Centraal] MMA topic #20 Seek and Destroy
[Centraal] MMA topic #21 Couture Returns (Again)
[Centraal] MMA topic #22 Kimbo Got Smoked
[Centraal] MMA topic #23 Couture vs. Lesnar
[Centraal] MMA topic #24 Dynamite!!
[Centraal] MMA topic #25 Dutch Pride
[Centraal] MMA topic #26 St. Pierre vs. Penn 2
[Centraal] MMA topic #27 Knockout
[Centraal] MMA topic #28 Showtime
[Centraal] MMA topic #29 The Road to Germany
[Centraal] MMA topic #30 UFC 100
[Centraal] MMA topic #31 Affliction's Downfall?
[Centraal] MMA topic #33 Heavyweights
[Centraal] MMA topic #34 Bad Judgement
[Centraal] MMA topic #35 Evolution of a Prodigy
[Centraal] MMA topic #36 Reality Check
[Centraal] MMA topic #37 Return of the King?
[Centraal] MMA topic #38 - Being the number one contender
[Centraal] MMA topic #39 March Madness
[Centraal] MMA topic #40 Primetime
[Centraal] MMA topic #41 Abu Dhabi Aftermath
[Centraal] MMA topic #42 Reviewing Strikeforce
[Centraal] MMA topic #43 UBEREEM!!
[Centraal] MMA topic #44 MMA 101
[Centraal] MMA topic #45 Broken Bones
[Centraal] MMA topic #46 Undisputed UFC Heavyweight Champion
[Centraal] MMA topic #47 Lights Out?
[Centraal] MMA topic #48 MMA Rules the World
pi_86700278
Ok gentlemen.... LET'S BRING IT ON!!!
pi_86700464
TT ^O^
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_86702116
Goede TT ja! :)

Belfort out of UFC 122, Marquardt steps in...
http://sports.yahoo.com/mma/news?slug=ys-mmaweeknm09110

Tja is een minder grote naam dan Vitor Belfort. Jammer voor de mensen die hier naartoe gaan.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_86702449
En als Marquardt dan ook nog eens wint.... Titleshot Silva.
Marquardt must be happy like a fat kid eating pie... :P
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_86704965
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:12 schreef Unstoppable het volgende:
Texeira heeft toch verder weinig met NL te maken?

Kharitonov heeft wel wat een bol hoofd gekregen trouwens :D

Ewerton Teixeira is een Braziliaan en heeft tegen Alistair Overeem gevochten in de K-1 (bruut KO gegaan). Die heeft inderdaad niets met Nederland te maken.

Grappig filmpje verder, had niet verwacht dat zo'n gast accordeon zou spelen?!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_86705644
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:33 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Doet er niks aan af dat Silva gewoon rondes lang werd gedomineerd :Y
Door steroids... (dat blijft er altijd bijhangen dus.)
pi_86706282
...plus een blessure.

Jammer dat Wanderlei geblesseerd is trouwens anders zou het een mooie vervanger zijn..
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
pi_86710958
Niet om het een of ander... Maar dan kijk ik op jullie site van vechtcluppie108 en dan zie ik meteen een pitbull, een pistool, een kerel die bij een hek in elkaar gerost wordt en de Boondock Saints (wat wel weer positief is). Denk je nou niet dat je zelf nu ook al de associaties oproept?
pi_86713404
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:06 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Flikker op met je spam. Je bent sowieso lekker laat met deze actie.
Site ziet er ook absoluut niet uit.
Paxlie dit is geen spam, dit is een oproep die in ons aller belang is!
Kijk anders eens op mixfight, daar is een soortgelijke post geplaatst.
pi_86713570
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:46 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Paxlie dit is geen spam, dit is een oproep die in ons aller belang is!
Kijk anders eens op mixfight, daar is een soortgelijke post geplaatst.
Heb je die site gezien? Het is puur een forum, plaats dan daar een bericht. Dit is gewoon pure spam.
pi_86713579
Dat klopt, maar de manier waarop slaat nergens op. Dan kun je beter virtueel handtekeningen verzamelen en aanbieden. Nu krijg je mails varirend van netjes en goed verwoord tot EHJ BURGEMEESTAH, JE MOT NIT DIT LATEN NIET DOORGAAN JONGAH! ANDERS KOM IK EJ STOMPUH JANGAH KUDT!

Dat gaat dus echt niet werken...
pi_86713617
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:50 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Heb je die site gezien? Het is puur een forum, plaats dan daar een bericht. Dit is gewoon pure spam.
De link die in zijn post staat gaat naar de gemeente Amsterdam, dat vechtcluppie is inderdaad een slechte forum site... Daar zal de oproep ook wel staan.
pi_86714385
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:51 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

De link die in zijn post staat gaat naar de gemeente Amsterdam, dat vechtcluppie is inderdaad een slechte forum site... Daar zal de oproep ook wel staan.
Hebben we het nou over dezelfde site, mixfight? Om dat een slechte forum site te noemen is echt kolder.

Tommy, wat had je in gedachten? Dat wij het allemaal over ons heen laten komen en niets doen? Zie je niet dat hier iets zeer onredelijks gebeurd? Als er een vage mail tussen zit, so be it. Dat krijgt die burgemeester sowieso wel eens. Maar om niets te doen is erger.
pi_86714639
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:08 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Hebben we het nou over dezelfde site, mixfight? Om dat een slechte forum site te noemen is echt kolder.

Tommy, wat had je in gedachten? Dat wij het allemaal over ons heen laten komen en niets doen? Zie je niet dat hier iets zeer onredelijks gebeurd? Als er een vage mail tussen zit, so be it. Dat krijgt die burgemeester sowieso wel eens. Maar om niets te doen is erger.
Alsof ze het er echt doorheen krijgen, enige wat ze dan bereiken is dat het echt naar de onderwereld verhuist. Daar komen ze vanzelf achter dus daar maak ik me niet druk om. Mixfight is ok qua design.
Dat 108 verhaal is gewoon bruut lelluk.
pi_86715965
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:14 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Alsof ze het er echt doorheen krijgen, enige wat ze dan bereiken is dat het echt naar de onderwereld verhuist. Daar komen ze vanzelf achter dus daar maak ik me niet druk om. Mixfight is ok qua design.
Dat 108 verhaal is gewoon bruut lelluk.
Dat onderwereld gebeuren is onzin.

Voor de rest:
quote:
Fightclub108.nl roept jullie op om alle meningsverschillen e.d. voor 1 keer overboord te zetten en om in het belang van de sport jullie te vragen om een nette e-mail of brief te sturen naar de gemeente Amsterdam, om zo te laten zien hoe het kickboksen leeft onder de liefhebbers.
Dit zegt genoeg.
pi_86716257
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:43 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Dat onderwereld gebeuren is onzin.

Voor de rest:
[..]

Dit zegt genoeg.
Volgens mij zijn we hier nog actiever dan op dat forum.
Het leuke aan mixfight is overigens dat er veel contacten zijn met de verschillende gyms en vechters, geeft toch net dat beetje extra :)
pi_86716579
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:08 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Nee, maar een mail zegt niets, als je 50000 handtekeningen, digitaal of analoog kan aanleveren dan heeft het impact, nu is er niet te zien wat er gebeurd en vertraag je alleen maar een overheidsapparaat. Niet dat ik het zo op gemeentes etc heb, maar ze kunnen ook nuttige dingen doen met hun tijd ipv alleen maar ongeorganiseerde initiatieven.
pi_86717019
Die website is toch wel ronduit lelijk in elkaar gezet tering zeg
pi_86717046
Backfire108.nl :D
pi_86717085
Hopelijk wint Cro Cop van Mir trouwens
pi_86718301
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:57 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Nee, maar een mail zegt niets, als je 50000 handtekeningen, digitaal of analoog kan aanleveren dan heeft het impact, nu is er niet te zien wat er gebeurd en vertraag je alleen maar een overheidsapparaat. Niet dat ik het zo op gemeentes etc heb, maar ze kunnen ook nuttige dingen doen met hun tijd ipv alleen maar ongeorganiseerde initiatieven.
Vertraging van een overheidsapparaat vind ik eerder 1 cent meer overmaken bij je boete of onnodige bezwaarschriften indienen. Een mail zegt niets? Als de gemeente > 10.000 mailtjes binnen krijgt over dit onderwerp dan zegt het wel iets hoor...

Dat van die handtekeningen is misschien wel een idee.... ?
pi_86718334
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hopelijk wint Cro Cop van Mir trouwens
Volgens mij is er bijna geen n Nederlander die wil dat Mir wint :D
pi_86718632
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:38 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Vertraging van een overheidsapparaat vind ik eerder 1 cent meer overmaken bij je boete of onnodige bezwaarschriften indienen. Een mail zegt niets? Als de gemeente > 10.000 mailtjes binnen krijgt over dit onderwerp dan zegt het wel iets hoor...

Dat van die handtekeningen is misschien wel een idee.... ?
Maar in de mails staan geen goed gefundeerde argumenten. Als er nu eens iemand een goed gefundeerd en goed verwoord bezwaar schrijft waarom het dus wel moet blijven bestaan en dat wordt ondertekend door duizenden mensen dan heb je een woord. En niet een samenraapsel. En de vertraging is er zeker wel want de gemeentes zijn verplicht ieder binnengekomen bericht te beantwoorden. Dus dan gaat dit echt wel veel vertraging opleveren en dus geld kosten.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:50:09 #26
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_86718782
* Tazmaniac is er ook weer bij :)

Leuke TT Tommy.

Volgens mij krijgen we weer een nieuwe rel binnen de UFC.
Volgens de trainers van Belfort is hij 100% fit en blessure vrij, er zou snel meer nieuws volgen.
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_86719170
Thanks, ja hij is heerlijk meervoudig te gebruiken:

Geen dope, geen oneerlijke gevechten, geen rare politieken, geen trollen en ga zo maar door!
pi_86719277
Geen 108 spam!
pi_86719447
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:50 schreef Tazmaniac het volgende:
* Tazmaniac is er ook weer bij :)

Leuke TT Tommy.

Volgens mij krijgen we weer een nieuwe rel binnen de UFC.
Volgens de trainers van Belfort is hij 100% fit en blessure vrij, er zou snel meer nieuws volgen.
Laatste keer is er ook al afgezegd door Belfort, misschien heeft het te maken dat er veels te weinig aan PPV geld wordt gemaakt,waardoor de vechters ook procentueel veel minder krijgen.
  Eindredactie Games woensdag 22 september 2010 @ 18:19:52 #30
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_86719966
Goed om te zien dat deze reeks nog steeds lekker loopt :) .
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:21:41 #31
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_86720033
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Laatste keer is er ook al afgezegd door Belfort, misschien heeft het te maken dat er veels te weinig aan PPV geld wordt gemaakt,waardoor de vechters ook procentueel veel minder krijgen.
UFC 122 is sowieso geen PPV maar te zien op Spike TV (via tape delay) maar ik begrijp wat je bedoelt :)
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
pi_86720942
wie ben jij om voor mij te bepalen wat ik MOET gaan doen.

Ten eerste, dit is niet de manier waarop je dit soort zaken aan de kaak stelt. Als je je even had verdiept in hoe politiek werkt dan had je handtekeningen verzamelt of iets dergelijks waardoor je als groep een stem uitbrengt. Nu zijn het steeds enkele monden, dat werkt niet.

Ten tweede, je moet niet verdedigen met bij hun is het ook zo dus dan mag het.
Ten derde, leuk dat iemand jou gemaild heeft maar dat kan ik ook roepen. Daar moet je dus een dossier van maken, zo'n brief waarin je het meld zet geen zoden aan de grond.

Het is leuk dat je je vechtclubforummetje onder de aandacht wilt brengen, maar dit is niet de manier waarop je met politiek in gesprek gaat.
Het komt op mij over als een stel 18 jarigen die als een kip zonder kop ergens vol gas op af rennen en hopen dat het goed gaat.

Op de frontpage van Mixfight zie ik trouwens niks staan. Jullie hebben niet eens een frontpage, alleen een forum.
Daarbij, zoals al eerder vermeld, hoe serieus verwacht je genomen te worden als je header uit agressieve images bestaat die niks met de sport te maken hebben? Stel je brief wordt gelezen door een politicus, die gaat naar de site en ziet die pitbull, verwacht je echt dat die je brief serieus gaat nemen?
pi_86725392
Net van de Twitter van Dana White!

quote:
Vitor is not injured. He is going to fight anderson for the title and the winner of marquart and okami are next.
  woensdag 22 september 2010 @ 20:34:19 #34
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_86725419
Belfort dus gepromoveerd tot title shot vs. Silva

Marquardt vs. Okami voor number 1 contender

Ik heb echt de pest erin.. weet niet meer zeker of ik wel ga
pi_86725454
Officile verklaring over Sonnen!

quote:
The California State Athletic Commission (CSAC) has suspended the license of Mixed Martial Arts (MMA) fighter Chael Sonnen, after Sonnen tested positive for steroids, a banned substance.

A sample from Sonnen's August 6 drug test came back with a high T/E (testosterone-to-estrogen) level, which is indicative of anaboloic steroid use. CSAC learned of the results September 2 and ordered a second test, which also came back positive for steroid use. CSAC received test results from the second sample on September 14 and suspended Sonnen two days later. He is suspended for one year. Sonnen has 30 days to appeal the decision.

"The use of anabolic steroids and other banned substances are not tolerated by the commission," said CSAC Executive Officer George Dodd. "Anabolic agents put the health and safety of both the user and his opponents at risk."

Sonnen's test was observed in the presence of a CSAC representative and the sample was sent to the World Anti-doping Agency test facility at the University of California, Los Angeles on August 6, 2010 for processing.

MMA Fighting contacted the CSAC with follow-up questions regarding the findings on Sonnen's testosterone-to-estrogen level, but a commission representative declined to immediately answer, saying the commission was still waiting to get confirmation from their lawyers about releasing that more specific information.

According to the World Anti-Doping Agency (WADA), a T/E ratio of greater than 4-to-1 indicates steroid use. CSAC testing is done through the UCLA Olympic Analytical Lab, a WADA-accredited facility.

Meanwhile, Sonnen's manager Mike Roberts confirmed to MMA Fighting yesterday that Sonnen will appeal the findings. Sonnen is expected to make his first public statements about the issue on Thursday's edition of ESPN's MMA Live.
pi_86729744
Oberhausen ziet er steeds slechter uit, ik twijfel ook echt of ik nog ga. Aan de andere kant is dit wel een unieke kans.
pi_86730780
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:57 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Oberhausen ziet er steeds slechter uit, ik twijfel ook echt of ik nog ga. Aan de andere kant is dit wel een unieke kans.
ik vind het nu echt een lame card vergeleken met de rest. :(
pi_86732899
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:21 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

UFC 122 is sowieso geen PPV maar te zien op Spike TV (via tape delay) maar ik begrijp wat je bedoelt :)
UFC 120 @londen, is ook magertjes. Al spant 122 wel de kroon. Valt weinig mee te verdienen natuurlijk. Geen ppv, geen cash.
pi_86733278
Ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt over zo'n verbod. Iedereen die een beetje verstand heeft, ziet dat de tribunes in Nederland voor 90% bevolkt worden door tokkies en onrendabelen. Blijkbaar is het in Nederland nog geen sport die voor de massa is weggelegd en trekt het vooralsnog alleen een foute niche aan. Tja waarom zou ik daar rauwig om zijn? Dankzij internet kun je alles volgen en in de toekomst pak ik wel een keer een UFC mee.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:29:36 #40
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_86734188
Dit is ook wel een beetje wat mij er van weerhoudt om naar een gala in Alkmaar of in de Arena te gaan.
pi_86738277
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:02 schreef Paxlie het volgende:
(overigens ken ik Bert v/d Ryd weer persoonlijk, heb vroeger onder hem gewerkt en hij werkt samen met mijn oud-buurman, lang verhaal).
Zo, zo... Een kenner, dus.

Daar kennen die 108 gastjes een voorbeeld aan nemen.
pi_86738683
TUF Episode 2:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86738998
BTW overzicht van de vechters en coaches, nu nog even in spoilers, weet niet of meer mensen dat willen aangezien de pics nog niet "geweest" zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86739416
quote:
Chael Sonnen will appeal a one-year suspension and $2,500 fine issued by the California State Athletic Commission for a failed drug test in the wake of his submission loss to Anderson Silva at UFC 117.

Mike Roberts, Sonnen's manager, today confirmed the news with MMAjunkie.com (www.mmajunkie.com).

"There's not much else I can say at this point," Roberts said.

Roberts did, however, refer MMAjunkie.com to a statement issued to MMAFighting.com that further detailed the Sonnen camp's initial response to the CSAC ruling, which was delivered this past Friday after the 33-year-old middleweight tested positive for abnormally elevated levels of testosterone.

"It is our policy not to comment on pending actions by the athletic commission," Roberts stated. "Chael is consulting with his legal [advisers] and physicians and will have a statement in the near future. Chael will file an appeal with the CSAC and looks forward to working with the commission to resolve this matter."

CSAC Executive Director George Dodd on Monday told MMAjunkie.com that Sonnen has 30 days from the day he received the notice to appeal his suspension and fine. Should he choose not to contest the ruling, he will be suspended until Sept. 2, 2011, and will face a $2,500 fine.

According to Dodd, Sonnen was flagged first on Sept. 2 after an initial test revealed the presence of a performance-enhancer. A second, more-rigorous test conducted at the UCLA's Olympic Analytical Laboratory confirmed the results. The laboratory is used by the U.S. Olympic Committee and is the world's largest World Anti-Doping Agency-certified facility.

Sonnen can have his appeal heard as early as Dec. 2, when the CSAC holds its next meeting in Sacramento, Calif. Dodd stressed that time is of the essence should a planned rematch between Sonnen and Silva take place next year during Super Bowl weekend.

"We always say you want to make [the appeal] at the next commission meeting (from the notice)," Dodd said. "The next [meeting] after that probably won't be until the following year, and from what I understand, he has a rematch with Anderson Silva possibly in February. He'll probably be maintaining the suspension unless he gets on the agenda next time."

Sonnen delivered a nearly note-perfect performance at UFC 117 and dominated Silva for four-plus rounds before falling prey to a Hail Mary triangle choke from the champion in the final moments of the fifth and final round. After much speculation as to both fighters' next move, Sonnen was earmarked for a rematch in early 2011.

The fighter has yet to break his silence since news of the suspension broke.
pi_86741701
TUF2
Dat huis leek verdacht veel op de villa die ik ook in andere series gezien heb :o :') :D
Verder leuke aflevering
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  donderdag 23 september 2010 @ 12:14:28 #46
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_86744460
Ik zie dat hier gepost wordt door mixfight_justi....

Ik ben zelf moderator van mixfight en ik kan me heel moeilijk indenken dat justinian (eigenaar mixfight) deze berichten hier neergezet heeft.

Ik ga er eens achteraan.
pi_86746404
We need Mike Tyson up in here!
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  donderdag 23 september 2010 @ 13:18:07 #48
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_86746586
Mensen...
Laat jullie niet gek maken...

Username: mixfight_justinian is gewoon iemand van fightclub108... Het betreft hier niet de echte Justinian van Mixfight.

trek zelf jullie verdere conclusies maar.
pi_86748641
TUF:

SPOILER
pi_86752933
En nu stoppen we er mee en gaan we gewoon verder over MMA! Nog meer mensen TUF al gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')