abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:01:04 #1
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_47708655
Wat is MMA?
Mixed martial arts (MMA) is een intense gevechtssport waarbij deelnemers verschillende soorten van vechtstijlen gebruiken. De meest gebruikte stijlen zijn jiu-jitsu, judo, karate, boksen, kickboksen en worstelen. We kunnen de gebruikte technieken in twee verschillende categorieën plaatsen, namelijk de 'striking techniques' (zoals kicks, knees en punches) en de 'grappling techniques' (zoals clinch holds, pinning holds, submission holds, sweeps, takedowns en throws). Biting, eye-gouging, fish-hooking en strikes to the groin zijn absoluut verboden. Elbows, headbutts en spinal locks zijn soms wel en soms niet toegestaan, dit hangt af van het soort competitie of de organisatie.

Een overwinning in een MMA gevecht kan behaald worden in de volgende situaties:
- Door 'Submission’
- Door ‘Knockout’
- Als iemand uit het team van de deelnemer de handdoek in de ring gooit
- Gevecht wordt gestopt door referee als een deelnemer geblesseerd is of zichzelf niet meer kan verdedigen
- Als de officiële tijd om is zullen de juryleden op basis van een aantal onderdelen de winnaar kiezen

Meer informatie over MMA vind je hier --> Mixed Martial Arts
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De twee grootste MMA organisatie zijn:

Ultimate Fighting Championship is de grootste MMA organisatie in Amerika, gelegen in Las Vegas, Nevada.
UFC is eigendom van Lorenzo Fertitta en Frank Fertitta III met Dana White als voorzitter die veel expertise met zich meebrengt. Een groot kenmerk van Ultimate Fighting Championship is "The Octagon", een 8-zijdige kooi waarin de zogenaamde bouts (gevechten) worden afgewerkt.

Dit zijn de huidige Titleholders in hun gewichtsklasse.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We hebben zojuist vernomen dat de 'overname' van Pride door UFC officieel is.
PRIDE blijft wel bestaan maar wordt een onderdeel van UFC.
Lees hier een live verslag van de persconferentie >> http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=7086

Vorige topics:
Pride Fight
PRIDE fight II
Pride Fight III[(of maar gewoon MMA?)
Pride Fight # Four! [ of houden we t nog steeds bij MMA? ]
MMA topic #5 GSP vs Hughes
[Centraal] MMA topic #6 Couture Returns

[ Bericht 2% gewijzigd door Tazmaniac op 27-03-2007 13:12:40 ]
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:01:27 #2
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_47708673
Anders een kooi, ellebogen verbieden, knieen naar het hoofd toestaan. De rondetijden aanpassen en trappen naar een downed opponent?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_47709293
Naast de lengte van de rounds is er nog een groot verschil. Pride vechters (in Japan tenminste) word het gevecht in het geheel beoordeeld. UFC kent een 10 points per round system.

Ik ben een fan van het grondgevecht en als je alleen naar dat aspect kijkt zie je denk ik duidelijk waarom ik liever de Pride regels heb. Pride rules zorgen voor meer actie en dat fouten bestraft worden op de grond. UFC's regels zorgen voor eigenlijk alleen maar GnP met ellebogen.

Verder zijn er natuurlijk nog veel verschillen. In Pride kent met de GP's, die in UFC niet mogelijk zijn omdat vechters niet meerdere keren op een avond mogen vechten. Pride mag je stomps/kicks to downed opponent gebruiken.

Maar ik hoop iig niet dat ze de regels gelijk maken, zodat UFC en Pride beide dezelfde regels hebben. (of dat moet zijn zonder ellebogen, met knieëen, 10+5 mins round, etc etc )

[ Bericht 17% gewijzigd door Unstoppable op 27-03-2007 13:25:42 ]
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:18:32 #4
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_47709363
ik zie er tot nu toe alleen maar voordelen in, maja kan me ook wel voorstellen dat je als die hard PRIDE fan niet wil dat er dingen zoals de ring of regels veranderen.

Team PRIDE vs. Team UFC

geweldig toch
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
pi_47709615
Ik verwacht dat ze ook niet veel in Pride veranderen hoor. Want ze kunnen daar nog steeds tienduizenden mensen voor een event bij elkaar krijgen. Het is er nog steeds populair.

En tuurlijk wil ik ook die supermatches zien, welke fan zou dat niet willen. Ik ben alleen bang dat die allemaal op UFC gebied gaan plaats vinden. En daar ben ik niet zo'n fan van

Maar wie zien wel, even afwachten dus.
pi_47709742
tvp
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:30:22 #7
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_47718355
teeeeeveeepee
pi_47720077
http://www.reviewjournal.(...)sports/13414338.html
quote:
"This is a sport and we're going to follow the unified rules that were established in New Jersey and then in Nevada," White said. "It's a sport -- mixed martial arts -- and the sport should have the same rules everywhere. As far as I'm concerned, if an organization doesn't follow these rules, it's not MMA. It's something else, but that's not MMA."
Dammit, anders maken ze van Pride een tweede UFC. Pride rules zijn tig keer beter dan de NSAC rules, en maken betere gevechten.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:59:22 #9
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_47723617
klote... heb ook veeeeel liever de full pride regels.
pi_47724053
Dat zou wel jammer zijn inderdaad..
Beide zijn toch op een andere manier groot geworden dus daar moeten ze dan ook verschillend in blijven..maar ja aan de andere kant snap ik het ook wel..
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:37:32 #11
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_47725169
TerugVindPride

Alle gekheid op een stokje.. ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Hoop op niet al teveel UFC regels maar we zullen zien.

In ieder geval binnenkort Rampage tegen Chuck Liddell. Het zou met niets verbazen als Liddell deze pakt.

En please laat in ieder geval Jerry "Garry" Millen ontslagen worden. Las het interview met Bas Rutten een paar weken geleden en die gast is echt gestoord
pi_47726988
Fedor Emelianenko (let wel, dit filmpje kan schokkende beelden omvatten).

Deze man heeft slechts 1 keer verloren vanwege een "eye-cut".
Lambo of Rekt
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:43:04 #13
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_47731015
jups, alom bekend hier op het forum.

Leuke highlight gaf je. Jammer dat zijn partij tegen crocop niet erin zat. Zal wel een ouder iflmpje zijn.
Welkom op het forum btw. volgens mij ben je toch nieuw hier, toch?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:45:01 #14
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_47731107
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:43 schreef Dacide het volgende:
jups, alom bekend hier op het forum.

Leuke highlight gaf je. Jammer dat zijn partij tegen crocop niet erin zat. Zal wel een ouder iflmpje zijn.
Welkom op het forum btw. volgens mij ben je toch nieuw hier, toch?
hij post hier al veel langer
ken hem van irc
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:42:07 #16
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_47744886
apart dat Monson erbij staat

Verder weer een freakfight met butterbean
pi_47745052
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:42 schreef Paxlie het volgende:
apart dat Monson erbij staat

Verder weer een freakfight met butterbean
Ik heb liever Butterbean vs. Zulu dan twee aparte fights waar ze elk tegen een "normale" vechter staan

Weer aardig oranje gekleurd deze card ^_^
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:36:36 #18
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_47754553
weinig spetterende namen an sich... maar toch denk ik stiekem dat dit een heeeele vette pride wordt met dikke partijen.

Elke vechter is wel iemand die flink kan knallen of voor een verrassinf kan zorgen.

Ben benieuwd
pi_47755146
Mischien raar om hier te vragen maar de gesprekken die WWE met PRIDE hebben gehad zou dat ook over een eventuele overname gaan? En is het niet vervelend voor ze dat het niet is gelukt? Want volgens mij hadden ze beter kunnen concurreren met PPV-buys..
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
pi_47757166
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:53 schreef roepdeman het volgende:
Mischien raar om hier te vragen maar de gesprekken die WWE met PRIDE hebben gehad zou dat ook over een eventuele overname gaan? En is het niet vervelend voor ze dat het niet is gelukt? Want volgens mij hadden ze beter kunnen concurreren met PPV-buys..
Er waren idd geruchten dat er gesprekken tussen de WWE en Pride waren geweest, en over een eventuele overname. Als Pride werd overgenomen door de WWE zou dat het slechtste zijn wat er voor de sport kon gebeuren. Dan nog liever de huidige situatie
Hoop alleen dat er nog iets van de oude Pride overblijft.
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:21:33 #21
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_47758311
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:46 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Er waren idd geruchten dat er gesprekken tussen de WWE en Pride waren geweest, en over een eventuele overname. Als Pride werd overgenomen door de WWE zou dat het slechtste zijn wat er voor de sport kon gebeuren. Dan nog liever de huidige situatie
Hoop alleen dat er nog iets van de oude Pride overblijft.
Mwoah, dan had je wel de concurrentie gehouden. Denk dat het niet eens zo'n slechte zet was geweest als dat was doorgegaan
pi_47775057
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:21 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Mwoah, dan had je wel de concurrentie gehouden. Denk dat het niet eens zo'n slechte zet was geweest als dat was doorgegaan
Als een van de twee grote organisaties word gerunt door een pro-wrestling organisatie lijkt me dus echt heel erg slecht voor het imago. Die zooi is immers allemaal fake, uitkomst staat vast, word veel dope gebruikt etc. Door de niet liefhebbers word er erg op neergekeken (zie maar eens een board als Sherdog).

Dan kun je het imago (wat ze nu steeds proberen te verbeteren) om als een echte sport bekend te staan, wel vergeten. Nu word er al steeds gesproken over "human cock fights" enzo, dan krijg je ook nog eens de geruchten bij dat bepaalde gevechten wel eens gefixt konden zijn, en het dus niet "echt" is.

Geen goede zaak imo, nu krijgen we tenminste de gevechten waar we allang op wachten.
  donderdag 29 maart 2007 @ 00:35:17 #23
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_47775669
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:13 schreef Unstoppable het volgende:
Die zooi is immers allemaal fake
tuurlijk niet

voor de rest geef ik je wel gelijk
pi_47777762
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:35 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

tuurlijk niet

voor de rest geef ik je wel gelijk
Jaja, de bumbs zijn wel echt, en sommige dingen doen wel echt pijn. Maar ik bedoel dat de uitslag van tevoren vast staan, alles geschreven is als een soap, vrijwel allemaal aan de steriods. Tuurlijk doen bepaalde dingen wel echt pijn, maar dat neemt niet weg dat het grote publiek pro-wrestling als fake ziet!

Daarom lijkt het me niet goed voor de vechtsport om daar mee te worden geassocieerd.

Persoonlijk heb ik niks tegen pro-wrestling trouwens hoor, ik heb het jarenlang gekeken. En kijk het nog zo nu en dan wel eens
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:07:28 #25
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_47957961
Donderdag UFC Fight Night he..wordt volgens mij hoofdzakelijk een submission event.
ben wel benieuwd naar de uitslagen!!

en zondag UFC 67!!
ik maak van de week nog ff een lijstje met voorspellingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')