Nog altijd toleranter dan in andere landen...kun je nagaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:50 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ja, en? Wat ik alleen wel aangeven is dat er heel veel verborgen weerstand tegen homos is. Nederlanders zijn lang niet zo tollerant als dat er vaak wordt aangenomen.
Op die manier. Inderdaad, Nederlanders zijn helemaal niet tolerant. Toch vind ik het wel prettig dat Nederland als land bepaalde rechten in de grondwet verankerd heeft en er werk van maakt om discriminatie op alle gebieden zoveel mogelijk te stoppen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:50 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ja, en? Wat ik alleen wel aangeven is dat er heel veel verborgen weerstand tegen homos is. Nederlanders zijn lang niet zo tollerant als dat er vaak wordt aangenomen.
Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier. Mensen accepteren je gewoon blindelings!quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op die manier. Inderdaad, Nederlanders zijn helemaal niet tolerant. Toch vind ik het wel prettig dat Nederland als land bepaalde rechten in de grondwet verankerd heeft en er werk van maakt om discriminatie op alle gebieden zoveel mogelijk te stoppen.
Bepaalde Amerikaanse steden zijn inderdaad veel toleranter dan Amsterdam, die dat beeld wel altijd naar buiten brengt. Toch jammer.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier. Mensen accepteren je gewoon blindelings!
Hier in A'dam laatst nog meegelopen met de demonstratie tegen anti homo geweld. We kregen dingen naar ons hoofd gegooid (woorden en spullen) en er waren meerdere kleine incidenten. Dat getuigt van gebrek aan tolerantie. Niemand deed ook iets hoor, dat ook nog eens.
Dat geloof ik zo dat het wat dat aangaat beter is daar. Sowieso schijnt de VS behoorlijk vrij te zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:
Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier. Mensen accepteren je gewoon blindelings!
Dat laatste is helaas ook weer typisch Nederlands.quote:Hier in A'dam laatst nog meegelopen met de demonstratie tegen anti homo geweld. We kregen dingen naar ons hoofd gegooid (woorden en spullen) en er waren meerdere kleine incidenten. Dat getuigt van gebrek aan tolerantie. Niemand deed ook iets hoor, dat ook nog eens.
Mwoah de steden zeker, de dorpen absoluut niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat geloof ik zo dat het wat dat aangaat beter is daar. Sowieso schijnt de VS behoorlijk vrij te zijn.
[..]
Dat laatste is helaas ook weer typisch Nederlands.
Klopt, terwijl je daar nooit de wet achter je hebt. Wat dat betreft woon ik liever in NL. Homo's in Amerika strijden voor gelijkenis en acceptatie door de staat, wij strijden voor acceptatie door onze medeburgers. Weet niet wat lastiger is...quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:03 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Bepaalde Amerikaanse steden zijn inderdaad veel toleranter dan Amsterdam, die dat beeld wel altijd naar buiten brengt. Toch jammer.
Volgens mij zijn dorpen nog achterlijker m.b.t. homofobie en open minded mensen vandaar dat deze vaak later ook verhuizen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:06 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Mwoah de steden zeker, de dorpen absoluut niet.
Het gaat sowieso wel een beetje hand in hand. Als er helemaal geen steun van medeburgers is, zal de wet niet aangepast worden. Aan de andere kant zullen veel medeburgers pas iets gaan accepteren wanneer het zo geregeld is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:06 schreef Qebbel het volgende:
Klopt, terwijl je daar nooit de wet achter je hebt. Wat dat betreft woon ik liever in NL. Homo's in Amerika strijden voor gelijkenis en acceptatie door de staat, wij strijden voor acceptatie door onze medeburgers. Weet niet wat lastiger is...
Ik heb een tijdje in een Amerikaans dorp gewoond, en de mensen waren daar toch echt nogal narrowminded, niet alleen over homoseksualiteit, maar over alles wat anders was.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:10 schreef Drakire het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dorpen nog achterlijker m.b.t. homofobie en open minded mensen vandaar dat deze vaak later ook verhuizen.
Of is dit wat het stereotype wil en zit ik er helemaal naast?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarbij ik me wel afvraag of er naast schijntolerantie niet ook schijnfobie aanwezig is. Want het is in de groepen die jij noemt (waar laten we eerlijk zijn het macho hanatjes gedrag vaak boventoon voert) natuurlijk niet stoer om te zeggen dat je het niet smerig vind, of dat het je koud laat.
In hoeverre zijn degenen die meeroepen "Gaaadverdamme smerig" dat aan het roepen omdat de rest het ook roept en het gewoon niet stoer is om te zeggen "Homo's, niks mis mee" (En ik bedoel nog niet eens degenen die het zelf stiekem zijn). Tolerantie is in "die kringen" misschien niet altijd even stoer.
Dus naast schijntolerantie (ik zeg maar dat ik het accepteer anders ben ik eeen nazi) bestaat er net zo goed de andere kant (ik kots maar ff mee, want anders noemen ze mij dadelijk nog nicht of watje).
quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:02 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik denk dat er veel schijnfobie is onder de macho's. Mijn pa werkt ook in de bouw en zit dus ook in de schaftkeet (jaja, ik stam van tokkies af), maar heeft echt totaal niks tegen homo's. Mijn beste vriend van vroeger is homo, die kwam vaak genoeg bij ons slapen en daar hadden mijn ouders echt geen problemen mee. Zover ik weet hebben de collega's van mijn vader ook geen problemen met homo's, maar vinden ze anale seks gewoon smerig. Nou, dat vind ik ook.
Wij hebben in het dorp waar ik vandaan kom eeen heus restaurant/cafe met een regenboogvlag, gerund door 2 homo's, die best wel door veel mensen op handen gedragen worden. Het is dus niet altijd zo.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:10 schreef Drakire het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dorpen nog achterlijker m.b.t. homofobie en open minded mensen vandaar dat deze vaak later ook verhuizen.
Of is dit wat het stereotype wil en zit ik er helemaal naast?
Nouwjah, helemaal niet tolerant vind ik nogal sterk uitgedrukt. Want wat is tolerant? Iets tolereren impliceert feitelijk dat je iets toestaat waar je het in principe niet mee eens bent, maar het toch door de vingers ziet. Die houding hebben Nederlanders zeker, niet alleen richting Homoseksualiteit. Het "je moet doen wat je wilt zolang ik er maar geen last van heb".quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op die manier. Inderdaad, Nederlanders zijn helemaal niet tolerant. Toch vind ik het wel prettig dat Nederland als land bepaalde rechten in de grondwet verankerd heeft en er werk van maakt om discriminatie op alle gebieden zoveel mogelijk te stoppen.
Probleem is dat die "last" (het handen vasthouden, een bescheiden kus, veel meer kom je in het dagelijks leven écht niet tegen) volledig stompzinnig is, omdat het dingen zijn die hetero's net zo hard doen, en omdat je er eigenlijk als je je met je eigen zaken bemoeit totaal geen problemen opleveren als je ze tegenkomt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nouwjah, helemaal niet tolerant vind ik nogal sterk uitgedrukt. Want wat is tolerant? Iets tolereren impliceert feitelijk dat je iets toestaat waar je het in principe niet mee eens bent, maar het toch door de vingers ziet. Die houding hebben Nederlanders zeker, niet alleen richting Homoseksualiteit. Het "je moet doen wat je wilt zolang ik er maar geen last van heb".
Dan blijft de vraag "wat is last?" Last kan in dit geval dus ook hand in hand op straat lopen zijn, of zoenen en plein publique, of in je leren broek op een boot in de herengracht. Die grens ligt dan voor iedereen weer anders. En even bot gezegd: je wijkt als homoseksueel nou eenmaal af van een bepaalde norm (hetero) en er zullen altijd mensen zijn die alleen daarom al last van je zullen hebben. Eén van de 'geneugten' van het homo zijn denk ik.
Tolerantie gaat in veel gevallen denk ik maar net zo ver als mensen er enige sociale verplichting toe voelen. Schone schijn, dus.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:04 schreef AgLarrr het volgende:
Nouwjah, helemaal niet tolerant vind ik nogal sterk uitgedrukt. Want wat is tolerant? Iets tolereren impliceert feitelijk dat je iets toestaat waar je het in principe niet mee eens bent, maar het toch door de vingers ziet. Die houding hebben Nederlanders zeker, niet alleen richting Homoseksualiteit. Het "je moet doen wat je wilt zolang ik er maar geen last van heb".
Dan blijft de vraag "wat is last?" Last kan in dit geval dus ook hand in hand op straat lopen zijn, of zoenen en plein publique, of in je leren broek op een boot in de herengracht. Die grens ligt dan voor iedereen weer anders. En even bot gezegd: je wijkt als homoseksueel nou eenmaal af van een bepaalde norm (hetero) en er zullen altijd mensen zijn die alleen daarom al last van je zullen hebben. Eén van de 'geneugten' van het homo zijn denk ik.
Mwah, pro-homo. Mensen willen gewoon gerespecteerd worden..quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef laforest het volgende:
Hmm ik denk niet dat al die mensen homofoob zijn. Kijk van mij mag je homo zijn, maar val mij er niet mee lastig. Ik heb niks tegen homo's maar ik ben ook niet voor. Het interessert me gewoon geen zak. Wat mij zo stoort is dat men als het ware op probeer te dringen dat je pro-homo bent. Als een soort van moeten.
Daar wringt de schoen. De een vindt lastigvallen als je de homo's mannen in weinig verhullende kleding ziet, de ander vindt het al lastigvallen als je (zoals Qebbel in het vorige topic schreef) in een restaurant de hand van je vriend/vriendin vastpakt en die zachtjes streelt (de hand dan hequote:Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef laforest het volgende:
Hmm ik denk niet dat al die mensen homofoob zijn. Kijk van mij mag je homo zijn, maar val mij er niet mee lastig.
Hmm nou ik ervaar dat van je verwacht wordt dat je pro-homo bent. Je kunt ook persoonlijk homoseksualiteit niks vinden en toch die mensen respecteren. Dit is dan ineens niet voldoende.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:36 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Mwah, pro-homo. Mensen willen gewoon gerespecteerd worden..
Dus je stelt scheiding in het openbare leven voor?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Daar wringt de schoen. De een vindt lastigvallen als je de homo's mannen in weinig verhullende kleding ziet, de ander vindt het al lastigvallen als je (zoals Qebbel in het vorige topic schreef) in een restaurant de hand van je vriend/vriendin vastpakt en die zachtjes streelt (de hand dan he).
Dan zou ik het net zo lief om willen draaien, van mij mag je best "anti"-homo zijn (liever niet, maar als het niet anders kan...), als ik er maar geen last van heb.
Wat wordt er volgens jou dan nog meer van jou verwacht, om voor 'pro-homo' door te gaan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Hmm nou ik ervaar dat van je verwacht wordt dat je pro-homo bent. Je kunt ook persoonlijk homoseksualiteit niks vinden en toch die mensen respecteren. Dit is dan ineens niet voldoende.
Zoiets kan je helemaal niet controleren en zegt wat over de waarnemer. Bovendien bestaat schijntolerantie enkel wanneer men in het geheim niet tolereert. Wat jij benoemt is gewoon tolerantie, alleen vind je hun redenen niet zuiver. Daar zou ik me momenteel nou geen zorgen over maken met zoveel religies die homo's openlijk discrimineren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tolerantie gaat in veel gevallen denk ik maar net zo ver als mensen er enige sociale verplichting toe voelen. Schone schijn, dus.
Kijk daar heb je het al. Als een homo mag kiezen om homo te zijn, mag een ander er toch voor kiezen om homoseksualiteit niets te vinden. Beide hebben toch rechten? Nou ik mis dat dus.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Daar wringt de schoen. De een vindt lastigvallen als je de homo's mannen in weinig verhullende kleding ziet, de ander vindt het al lastigvallen als je (zoals Qebbel in het vorige topic schreef) in een restaurant de hand van je vriend/vriendin vastpakt en die zachtjes streelt (de hand dan he).
Dan zou ik het net zo lief om willen draaien, van mij mag je best "anti"-homo zijn (liever niet, maar als het niet anders kan...), als ik er maar geen last van heb.
Als heteroseksueel heb ik persoonlijk ook niets met homoseksualiteit, maar wat versta je onder "niks vinden"?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Hmm nou ik ervaar dat van je verwacht wordt dat je pro-homo bent. Je kunt ook persoonlijk homoseksualiteit niks vinden en toch die mensen respecteren. Dit is dan ineens niet voldoende.
Ik snap je vraag nietquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus je stelt scheiding in het openbare leven voor?
Dat ik het normaal moet vinden dat ze bepaalde gedraging doen in het openbare leven.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat wordt er volgens jou dan nog meer van jou verwacht, om voor 'pro-homo' door te gaan?
Nou nee. Tolerantie heeft ook te maken met accepteren dat bepaalde elementen zijn waar jij het persoonlijk niet mee eens bent, maar je wel bij neerlegt omdat ze maatschappelijk wel geaccepteerd zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tolerantie gaat in veel gevallen denk ik maar net zo ver als mensen er enige sociale verplichting toe voelen. Schone schijn, dus.
Is het zo gek dat ik liever een wereld zie waarin niemand tegen homoseksualiteit is? Van mij mag jij best niets met homoseksualiteit hebben hoor, ik ga je er niet om aanvallen als je er toch met respect mee omgaat. Neemt niet weg dat ik liever heb dat iedereen lekker helemaal tolerant en blij is met homo'squote:Op dinsdag 21 september 2010 16:42 schreef laforest het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het al. Als een homo mag kiezen om homo te zijn, mag een ander er toch voor kiezen om homoseksualiteit niets te vinden. Beide hebben toch rechten? Nou ik mis dat dus.
Kijk mij maakt het echt niet uit of je graag je lul in een poepgaatje wilt roeren, houd ik zelf ook wel van maar dan heteroseksueel met mijn vriendin. Ook als je graag een kut wilt likken, geen probleem, ben ik ook niet vies van.
Het gaat er om dat ik zelf moet weten wat ik van homoseksualiteit vind en dat ik het recht moet hebben om mij voor óf tegen homoseksualiteit uit te spreken en dat ik om BEIDE meningen gerespecteerd word. Dat is niet het geval.
Zoals de Wallenquote:
Ik ga liever een stapje verder. Dat stapje waarmee je niet meer de noodzaak voelt om het niet eens te zijn met iets wat niets met jezelf te maken heeft.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:48 schreef AgLarrr het volgende:
Nou nee. Tolerantie heeft ook te maken met accepteren dat bepaalde elementen waar jij het persoonlijk niet mee eens bent maar je wel bij neerlegt omdat ze maatschappelijk wel geaccepteerd zijn.
Maar van hetero's accepteer je dat gedrag wel?quote:Zo vind ik mezelf heel tolerant, ook naar homo's, maar ook ik heb op dat gebied grenzen. (Ter info: die grens ligt voor mij bij het aanleggen van 'homo-neukparken' of 'naaizones').
quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:42 schreef laforest het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het al. Als een homo mag kiezen om homo te zijn, mag een ander er toch voor kiezen om homoseksualiteit niets te vinden. Beide hebben toch rechten? Nou ik mis dat dus.
Kijk mij maakt het echt niet uit of je graag je lul in een poepgaatje wilt roeren, houd ik zelf ook wel van maar dan heteroseksueel met mijn vriendin. Ook als je graag een kut wilt likken, geen probleem, ben ik ook niet vies van.
Het gaat er om dat ik zelf moet weten wat ik van homoseksualiteit vind en dat ik het recht moet hebben om mij voor óf tegen homoseksualiteit uit te spreken en dat ik om BEIDE meningen gerespecteerd word. Dat is niet het geval.
Als je 't over fatsoen hebt: ik vind het ook een kwestie van fatsoen om mensen niet onnodig te kwetsen. Dus jij vindt misschien dat jij zou moeten kunnen uitspreken wat je van homoseksualiteit vindt, ik vind dat je die mening ook best voor je mag houden of je bewoordingen een beetje fatsoenlijk kunt kiezen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:43 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat ik het normaal moet vinden dat ze bepaalde gedraging doen in het openbare leven.
Ik wil niet met show homos geconfronteerd worden, dit wil ik ook niet van heteroseksuele paren.
Beetje fatsoen mag van mij wel.
Dan noem je ook een stad op hè?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier.
dat vind ik ook echt volslagen belachelijk. ik zie niet in waarom je niet gewoon normaal thuis die dingen zou kunnen doen. en iedereen zal wel eens in een bos neuken of iets dergelijks, dat maakt ook niet uit. maar dat er een speciale plek voor is waar mensen massaal op afkomen vind ik persoonlijk gewoon nogal viespeukerij. en ik zie niet in waarom dat gesteund zou moeten worden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nou nee. Tolerantie heeft ook te maken met accepteren dat bepaalde elementen waar jij het persoonlijk niet mee eens bent maar je wel bij neerlegt omdat ze maatschappelijk wel geaccepteerd zijn.
Zo vind ik mezelf heel tolerant, ook naar homo's, maar ook ik heb op dat gebied grenzen. (Ter info: die grens ligt voor mij bij het aanleggen van 'homo-neukparken' of 'naaizones').
Dat is ook meteen de extreemste groep ooit, heel klein ook gelukkig.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan noem je ook een stad op hè?
Ik zou zeggen ga eens naar het conservatievere deel van de VS en kijk eens hoe het daar met de acceptatie en veiligheid staat.
[ afbeelding ]
Of deze fijne site: http://www.godhatesfags.com/
Daar gebeurt het feitelijke naaien achter gesloten deuren en anders is het strafbaar. Er word in ieder geval geen onderdeel van een openbaar park voor ingericht.quote:
Maar waar ligt de grens dan? Ik ga er vanuit dat een necrofiel of pedofiel ook zo'n wereld voor ogen heeft maar dan met wat zij normaal vinden en zo.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Is het zo gek dat ik liever een wereld zie waarin niemand tegen homoseksualiteit is? Van mij mag jij best niets met homoseksualiteit hebben hoor, ik ga je er niet om aanvallen als je er toch met respect mee omgaat. Neemt niet weg dat ik liever heb dat iedereen lekker helemaal tolerant en blij is met homo's. Niet dat het haalbaar is, of realistisch, maar een mens mag toch een ideaalbeeld hebben
.
Nee, zeker niet. Maar voor hetero's zijn er toch ook geen neukbossen? Je neukt thuis en het is prima, of je neukt in het bos en bent strafbaar net als de rest.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ga liever een stapje verder. Dat stapje waarmee je niet meer de noodzaak voelt om het niet eens te zijn met iets wat niets met jezelf te maken heeft.
[..]
Maar van hetero's accepteer je dat gedrag wel?
Ik ook totaal niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:58 schreef Avey het volgende:
Ben ik dan de enige die zich niet stoort aan zoenende stelletjes op straat?
Vermoedelijk wel 1 van de weinige ja.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:58 schreef Avey het volgende:
het interesseert mij echt geen reet eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:58 schreef Avey het volgende:
Een neukbos zou ook niet mijn idee zijn. Het nut er van ontgaat me ook een beetje.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:57 schreef AgLarrr het volgende:
Nee, zeker niet. Maar voor hetero's zijn er toch ook geen neukbossen? Je neukt thuis en het is prima, of je neukt in het bos en bent strafbaar net als de rest.
Nee.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:58 schreef Avey het volgende:
Wil je insinueren dat mijn bewoording niet fatsoenlijk is?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Als je 't over fatsoen hebt: ik vind het ook een kwestie van fatsoen om mensen niet onnodig te kwetsen. Dus jij vindt misschien dat jij zou moeten kunnen uitspreken wat je van homoseksualiteit vindt, ik vind dat je die mening ook best voor je mag houden of je bewoordingen een beetje fatsoenlijk kunt kiezen.
Ter info, de baan is geen fenomeen van de laatste jaren, en zeker niet aangelegd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:48 schreef AgLarrr het volgende:
Zo vind ik mezelf heel tolerant, ook naar homo's, maar ook ik heb op dat gebied grenzen. (Ter info: die grens ligt voor mij bij het aanleggen van 'homo-neukparken' of 'naaizones').
Mij eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:59 schreef A-noniem het volgende:
[..]
het interesseert mij echt geen reet eigenlijk.
Waarom vind je dat zo erg?quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Mij eigenlijk wel.
Ik heb een schurfthekel aan stelletjes die lebberen in de rij op het vliegveld, op de roltrap bij de V&D en in de snackcorner van de IKEA.
En dan heb ik het niet over een schattig snel zoentje, maar over tongzoenen met alles d'r op en d'r aan en kontgraaien waar de kinderen naast staan.
Ik word hier zeker eens per maand mee geconfronteerd, en ik heb het homo's nog nooit zien doen op straat.
Eerlijk gezegd zie ik dat ook maar zelden hoor, en als ik het zie is het vaak bij puberstelletjesquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Mij eigenlijk wel.
Ik heb een schurfthekel aan stelletjes die lebberen in de rij op het vliegveld, op de roltrap bij de V&D en in de snackcorner van de IKEA.
En dan heb ik het niet over een schattig snel zoentje, maar over tongzoenen met alles d'r op en d'r aan en kontgraaien waar de kinderen naast staan.
Ik word hier zeker eens per maand mee geconfronteerd, en ik heb het homo's nog nooit zien doen op straat.
Omdat ik het onfatsoenlijk vind.quote:
ik vind het opvallend vaak 2e leg stellen betreffen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik dat ook maar zelden hoor, en als ik het zie is het vaak bij puberstelletjes.
Een uur, en je zegt er dan niets van?quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:14 schreef lezzer het volgende:
[..]
Omdat ik het onfatsoenlijk vind.
Ik heb eens op een vliegveld een uur in de rij gestaan, en een uur lang stond er achter mij een stelletje te tongzoenen. Zo'n beetje in mijn private space cirkel. Ik wil daar niet bij zijn, ik vind het veel te intiem.
Waarom moeten die lui dat daar doen?
Waar wil je zo op aanspreken dan? Het is totaal niet verboden oid. Hooguit bloedirritant.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:15 schreef Avey het volgende:
[..]
Een uur, en je zegt er dan niets van?
Nou,dat bedoel ik nou.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:15 schreef Avey het volgende:
[..]
Een uur, en je zegt er dan niets van?
De sfeer ff verpesten moet vrij aardig werken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:17 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Waar wil je zo op aanspreken dan? Het is totaal niet verboden oid. Hooguit bloedirritant.
Helemaal mee eens. Zoiets intiems als seksualiteit - waar uitgebreid tongen toch ondervalt- ga je toch niet in de/een publieke ruimte uitvoerig uit staan (of liggen) dragen? Als het dan niet persoonlijk is voor jou dan kan het nog altijd persoonlijk zijn voor anderen, en zou dat de reden moeten zijn om het te laten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:14 schreef lezzer het volgende:
[..]
Omdat ik het onfatsoenlijk vind.
Ik heb eens op een vliegveld een uur in de rij gestaan, en een uur lang stond er achter mij een stelletje te tongzoenen. Zo'n beetje in mijn private space cirkel. Ik wil daar niet bij zijn, ik vind het veel te intiem.
Waarom moeten die lui dat daar doen?
Tja ik vind dat als je je ergens aan ergert dat je er dan maar wat van moet zeggen of anders niet moet zeurenquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:18 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou,dat bedoel ik nou.
Is dit tegenwoordig gemeengoed of mag je er iets van zeggen?
Zoals eerder gezegd, kregen we gedoe in de IKEA toen we er wat van zeiden.
Op het vliegveld betrof het een Italiaans stel, en ik heb wel 70 keer smerig die kant op gekeken, maar die lui gaven er niks om.
Wat moet je er dan van zeggen? "Get a room"? En dan heisa krijgen?
Of wat is nou eigenlijk de norm tegenwoordig?
FYI , ík vind het helemaal niet nodig om als homo in je slip een statement te gaan maken op een danceboot. Dat kan ook hartstikke goed in een leuke spijkerbroek met shirt.
Cliche uitspraak #1quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef laforest het volgende:
Hmm ik denk niet dat al die mensen homofoob zijn. Kijk van mij mag je homo zijn, maar val mij er niet mee lastig.
Cliche uitspraak #2quote:Ik heb niks tegen homo's maar ik ben ook niet voor.
Het gaat niet over pro-homo. Het gaat over acceptatie (dat is nieet prro of tegen, dat is gewoon met respect behandelen) en over gelijke rechten. Daar kun je wel PRO voor zijn, gelijke rechten. of tegen.quote:Het interessert me gewoon geen zak. Wat mij zo stoort is dat men als het ware op probeer te dringen dat je pro-homo bent. Als een soort van moeten.
Kamasutra beursquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:07 schreef Feitosa het volgende:
Ik pleit voor een heteroseksueel neuk/orgiepark.
Tuurlijk wel. Niemand die verwacht dat aals je homoseksualiteit accepteert of homo's in hun waarde laat dan je dan ook meteen met hun orgie mee moet doen. Het is een persoonlijke voorkeur (weliswaar geen keuze, maar goed) en die mag je persoonlijk best vies vinden, of gewoon niks voor jou.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Cliche uitspraak #1
Op welke manier vallen we je lastig? Of iig meer lastig dan dat de hetero'ss ons lastig vaallen met hun geaardheid?
[..]
Cliche uitspraak #2
Hoezo "voor" homo zijn? het is gewoon een feit, een geaardheid, niet een prestatie, een verdienste, een keuze. Iets wat je goed vindt dat iemand dat doet. Net zo goed als ik niet "voor hetero's" kan zijn.
[..]
Het gaat niet over pro-homo. Het gaat over acceptatie (dat is nieet prro of tegen, dat is gewoon met respect behandelen) en over gelijke rechten. Daar kun je wel PRO voor zijn, gelijke rechten. of tegen.
quote:
Daarom vraag ik, wat is de norm nou eigenlijk tegenwoordig.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:20 schreef Avey het volgende:
[..]
Tja ik vind dat als je je ergens aan ergert dat je er dan maar wat van moet zeggen of anders niet moet zeuren
Je bent gewoon aan het zeuren omdat jezelf homo bent.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Goed discussieren dit.
Waar slaat dit nou op? Ik geef toch gewoon netjes antwoord?
Of is dit een "Kut ik weet niks meer in te brengen, laat ik maar een gaap/care smiley inserten"?
Je kunt tegen homosexualiteit zijn als in dat je tegen bananen bent?quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:52 schreef laforest het volgende:
Je kunt best tegen homoseksualiteit zijn en toch homo's met respect behandelen.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je kunt tegen homosexualiteit zijn als in dat je tegen bananen bent?
Ze zijn er allebei toch hoor...
Ja, sorry, maar dat is toch klets, "tegen homosexualiteit zijn"?quote:
Dat is dan weer vrij makkelijk, geweld gericht tegen homo's is een feit, ik ben tegen dat feit.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:01 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar dat is toch klets, "tegen homosexualiteit zijn"?
Net of je tegen een plan bent o.i.d. Hoe kan je nou tegen een feit zijn?
Ik ben hetero en ik vond het ook nogal domme cliche uitspraken die niet erg tolerant zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Je bent gewoon aan het zeuren omdat jezelf homo bent.
Gauw maar alles een cliché noemen als het je niet uitkomt en verder voeg je niks toe daar je precies mijn mening herhaalt. Je kunt best tegen homoseksualiteit zijn en toch homo's met respect behandelen.
Dus jaidd.
Nee, hoe kan je nou tegen een geaardheid zijn van iemand waar niemand kwaad mee wordt gedaan en wat ook nog eens geen keuze is. Jij zou dus eigenlijk willen dat die mensen tegen hun zin zich hetero gaan gedragenquote:Je kunt best tegen homoseksualiteit zijn en toch homo's met respect behandelen.
Ik denk dat hij slechts tegen homoseksuele handelingen in het openbaar is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, hoe kan je nou tegen een geaardheid zijn van iemand waar niemand kwaad mee wordt gedaan en wat ook nog eens geen keuze is. Jij zou dus eigenlijk willen dat die mensen tegen hun zin zich hetero gaan gedragen
En dan toch ze met respect behandelen, nou man bedankt hoor.
Dan nog, hoe kan je daar TEGEN zijn....dat je het niet prettig vindt om te zien oke, maar tegen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Ik denk dat hij slechts tegen homoseksuele handelingen in het openbaar is.
Ik ben ook tegen seksuele handelingen in het openbaar, maar dat beperkt zich zeker niet tot alleen homo's.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog, hoe kan je daar TEGEN zijn....dat je het niet prettig vindt om te zien oke, maar tegen?
Bullshit.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Je bent gewoon aan het zeuren omdat jezelf homo bent.
Ik heb er wel degelijk iets aan toegevoegd. En als het ingen zijn die 1001 keer in dit soort discussies opgegoid worden maar die je, als je ze gaat ontleden, vrijwle nergens op gebaseerd zijn, ja, dan benoem ik ze als chliché.quote:Gauw maar alles een cliché noemen als het je niet uitkomt en verder voeg je niks toe daar je precies mijn mening herhaalt.
Nee. Dat kan dus niet in mijn ogen.quote:Je kunt best tegen homoseksualiteit zijn en toch homo's met respect behandelen.
quote:Dus jaidd.
Dat is wat anders, zoals ik dus ook al aangaf bij hem.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Ik denk dat hij slechts tegen homoseksuele handelingen in het openbaar is.
Tegen hoe? Dat je het zou willen verbieden?quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen seksuele handelingen in het openbaar, maar dat beperkt zich zeker niet tot alleen homo's.
Zolang je iemands geaardheid respecteert, vind ik het allemaal wel prima.
Nou, dat "tegen sexuele handelingen in het openbaar" zijn kan ik me nog wel voorstellen. Dat zijn acties, dingen die je kunt veranderen. Je kunt er voor zijn en tegen zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog, hoe kan je daar TEGEN zijn....dat je het niet prettig vindt om te zien oke, maar tegen?
Kijk en nou wordt het interessant.. Want in principe zou je de lijn van tolerantie dan ook tot die geaardheid door kunnen trekken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Nou ja, ik ben tegen pedoseksualiteit....ook al kan die pedo er misschien niets aan doen....
Ik ben er tegen omdat het vervelend kan zijn voor derden en zelfs 'schadelijk' voor jonge kinderen die er ongevraagd mee geconfronteerd worden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tegen hoe? Dat je het zou willen verbieden?
Anders vind ik 'tegen' een beetje vreemd klinken namelijk.
Dat zit hem in het feit dat pedoseksualiteit schadelijk kan zijn voor een kind dat de gevolgen nog niet overziet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Nou ja, ik ben tegen pedoseksualiteit....ook al kan die pedo er misschien niets aan doen....
Dus je bent tegen het praktiseren er van?quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:58 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Dat zit hem in het feit dat pedoseksualiteit schadelijk kan zijn voor een kind dat de gevolgen nog niet overziet.
Pedofilie is al wat anders.
Weet ik, maar ik bedoelde ermee aan te geven dat dit geen argument is:quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:58 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Dat zit hem in het feit dat pedoseksualiteit schadelijk kan zijn voor een kind dat de gevolgen nog niet overziet.
Pedofilie is al wat anders.
quote:Maar tegen homosexualiteit zijn, wat er gewoon is en wat geen actie of keuze is, dat is net zoiets als zeggen dat je...
Ik betwijfel of zoenen in het openbaar als schadelijk kan worden ervaren bij kinderen. Ja, misschien als je als ouder er heel moeilijk over gaat doen, maar anders zullen kinderen er nauwelijks bij stil staan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:57 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Ik ben er tegen omdat het vervelend kan zijn voor derden en zelfs 'schadelijk' voor jonge kinderen die er ongevraagd mee geconfronteerd worden.
Bij pedofilie wel, bij pedoseksualiteit niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kijk en nou wordt het interessant.. Want in principe zou je de lijn van tolerantie dan ook tot die geaardheid door kunnen trekken.
Ik ben tegen pedoseksualiteit. Twee mannen die seks met elkaar hebben is heel wat anders, om de reden die ik al aangaf.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dus je bent tegen het praktiseren er van?
Ik had het over seks in het openbaar. Uiteraard niet over een incidenteel zoenend stelletje.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik betwijfel of zoenen in het openbaar als schadelijk kan worden ervaren bij kinderen. Ja, misschien als je als ouder er heel moeilijk over gaat doen, maar anders zullen kinderen er nauwelijks bij stil staan.
Bovendien, iets wat als vervelend kan worden ervaren door derden is erg subjectief. Je kan niet met iedereen rekening houden. Als ik wil zoenen met mijn vriendje op straat moet dat kunnen, je kan er heel makkelijk niet naar kijken.
In een rij of iets dergelijks uitgebreid elkaar aflebberen is anders, dat vind ik ook niet kunnen, maar dat is meer omdat je er als persoon recht op staat en er niet omheen kan.
Oh oeps...dat is idd wel logischer.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:19 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Ik had het over seks in het openbaar. Uiteraard niet over een incidenteel zoenend stelletje.
Als je zegt "ik ben tegen pedoseksualiteit" dan neem ik aan dat je tegen de daad bent en niet tegen het gevoel (wat iemand hierboven al aanduidde als pedofilie, dat is het gevoel, niet de daad). Hoe "op het randje"dit ook moge klinken: Ik kan tegen pedoseksualiteit zijn, maar niet tegen pedofilie. Ik kan het niet begrijpen, of voelen, omdat ik het niet ben. Maar er tegen zijn? Hoe kun je tegen een gevoel zijn? "Ik ben tegen je boosheid!".quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik bedoelde ermee aan te geven dat dit geen argument is:
[..]
Maar homoseksualiteit (heel strikt genomen dus de daad) is niet enkel het gevoel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als je zegt "ik ben tegen pedoseksualiteit" dan neem ik aan dat je tegen de daad bent en niet tegen het gevoel (wat iemand hierboven al aanduidde als pedofilie, dat is het gevoel, niet de daad). Hoe "op het randje"dit ook moge klinken: Ik kan tegen pedoseksualiteit zijn, maar niet tegen pedofilie. Ik kan het niet begrijpen, of voelen, omdat ik het niet ben. Maar er tegen zijn? Hoe kun je tegen een gevoel zijn? "Ik ben tegen je boosheid!".
Ik ben wel tegen het in praktijk brengen van die gevoelens (pedoseksuliteit), maar dat is ook precies wat ik eerder al aangaf: Ik kan me voorstellen dat je de daad, homosex, vies vindt. Dat je het niet wil zien. Dat je er van walgt. Maar hoe je TEGEN homoseksualiteit zelf kan zijn, of tegen "de homo", dat zie ik niet in.
Nou, dat is dus wat ik de hele tijd aan mensen vraag..,. HOE kun je tegen die daad zijn? Maar daar schijn ik geen antwoord op te kunnen krijgenquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar homoseksualiteit (heel strikt genomen dus de daad) is dus niet enkel het gevoel.
Dus kan je als persoon dan niet tegen die daad zijn?
Ah oke, dan ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, dat is dus wat ik de hele tijd aan mensen vraag..,. HOE kun je tegen die daad zijn? Maar daar schijn ik geen antwoord op te kunnen krijgenWaar ik dus met mijn pet best bij kan is dat je het vies vindt, omdat het niet is waar jij opgewonden van wordt, het is niet jouw smaak, jouw geaardheid. Maar hoe je er op tegen kan zijn (en ergens op tegen zijn vind ik sterker dan ergens niet van houden) dat vraag ik me dus af. Waarom is dat?
Nog geen antwoord gezien hier.
De enige mensen die er echt op tegen zijn, zijn denk ik bepaalde godsdienstwaanzinnigen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, dat is dus wat ik de hele tijd aan mensen vraag..,. HOE kun je tegen die daad zijn? Maar daar schijn ik geen antwoord op te kunnen krijgenWaar ik dus met mijn pet best bij kan is dat je het vies vindt, omdat het niet is waar jij opgewonden van wordt, het is niet jouw smaak, jouw geaardheid. Maar hoe je er op tegen kan zijn (en ergens op tegen zijn vind ik sterker dan ergens niet van houden) dat vraag ik me dus af. Waarom is dat?
Nog geen antwoord gezien hier.
Ik was nog aan het edittenquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:50 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
De enige mensen die er echt op tegen zijn, zijn denk ik bepaalde godsdienstwaanzinnigen.
En het vies vinden snap ik dus wel. Maar het e rop tegen zijn niet.quote:De meeste 'tegenstanders' vinden het vies of vreemd, maar zijn er volgens mij niet echt op tegen.
Dat klopt, maar dat zijn volgens mij ook de enige mensen die er echt oprecht tegen zijn en het afkeuren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik was nog aan het editten![]()
Maar goed, de gelovigen (even los van het waanzinnig zijn of niet) kunnen mij aangeven met een al dan niet geronde reden WAAROM ze er op tegen zijn.
Potenrammers slaan voor de lol homoseksuelen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:50 schreef Onverstoorbaar het volgende:
De meeste 'tegenstanders' vinden het vies of vreemd of hebben angst voor het onbekende, maar zijn er volgens mij niet echt op tegen.
Ik vind dat ik best erg tolerant tegenover homo's ben en jij kent mij verder persoonlijk niet, dus je uitspraak is totaal op niet gebaseerd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben hetero en ik vond het ook nogal domme cliche uitspraken die niet erg tolerant zijn.
Potenrammers zijn zielige criminelen en die moeten net als andere criminelen vervolgd worden voor hun misdaden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:18 schreef Ang3l het volgende:
Potenrammers zijn het vaak zelf, volgens de onderzoeken
Ze slaan dus niet voor de lol nee.
Ik ken je persoonlijk niet, en misschien ben je ook wel tolerant idd strikt volgens de definitie, maar eigenlijk keur je het dus af op basis van je posts in dit topic:quote:Op woensdag 22 september 2010 11:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind dat ik best erg tolerant tegenover homo's ben en jij kent mij verder persoonlijk niet, dus je uitspraak is totaal op niet gebaseerd.
Veel homo's leiden aan het calimero syndroom. Homo's hebben bij mijn weten dezelfde rechten in Nederland toch?
Een keuze om homo te zijnquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:42 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou, nog een keer dan:quote:Op woensdag 22 september 2010 12:53 schreef Jolene22 het volgende:
Homo ontmoetingsplaatsen, idioot.
quote:De baan
Onder ‘de baan’ verstaan we openbare ontmoetingsplaatsen waar mannen seks met elkaar hebben. Dat zijn bepaalde (plekken in) parken, parkeerplaatsen langs de snelweg, openbare toiletten en ‘s zomers ook gebieden in de duinen of afgelegen strandjes van recreatieterreinen.
Op de baan komen mannen van alle leeftijden, soorten en maten. De baan is populair bij mannen die zich niet homo noemen en niet open zijn over hun gevoelens voor mannen.
Maar de baan is net zo goed in trek bij mannen die wel open zijn.
Hij walgt van zichzelf waarschijnlijk en hij wil gewoon 'normaal' zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:04 schreef A-noniem het volgende:
een jongen die het geregeld heeft over hoezeer hij homo's haat, en dat homo's het niet verdienen om te leven, die vervolgens zegt dat hij zelfmoord zou plegen als hij er ooit achter zou komen als hij homo was... is dat niet vreemd? waarom zou hij daar ooit achter moeten komen dan? het komt op mij nogal onzeker over.
en wat denken de topic-deelnemers? is dat een geval van overdreven homofobie? en waarom zou zo iemand zo homofoob zijn dan?
Mij ook.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Het maakt mij zeker wel uit wat sommige mensen van homo's denken.
Precies.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:13 schreef lezzer het volgende:
[..]
Mij ook.
Het tekent namelijk hoe mensen in het algemeen denken.
Er zit ook nog een verschil tussen het smerig vinden en tegen homoseksualiteit zijn, zonder meteen bepaalde rechten te ontnemen. Dat eerste begrijp ik, dat tweede niet.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:15 schreef Re het volgende:
er zit natuurlijk een subtiel verschil tussen iets compleet walgelijk vinden en de wens om door die walging bepaalde rechten te ontnemen of die wens uit te spreken
en waren het alleen maar geloofsfanaten die zo denken, dat is een veels te gemakkelijke conclusie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |