abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86681961
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:57 schreef laforest het volgende:

[..]

:')
Het niveau zakt. :')
Ja, sorry, maar dat is toch klets, "tegen homosexualiteit zijn"?
Net of je tegen een plan bent o.i.d. Hoe kan je nou tegen een feit zijn?
pi_86681986
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:01 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar dat is toch klets, "tegen homosexualiteit zijn"?
Net of je tegen een plan bent o.i.d. Hoe kan je nou tegen een feit zijn?
Dat is dan weer vrij makkelijk, geweld gericht tegen homo's is een feit, ik ben tegen dat feit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86682709
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:52 schreef laforest het volgende:

[..]

Je bent gewoon aan het zeuren omdat jezelf homo bent.
Gauw maar alles een cliché noemen als het je niet uitkomt en verder voeg je niks toe daar je precies mijn mening herhaalt. Je kunt best tegen homoseksualiteit zijn en toch homo's met respect behandelen. :W

Dus ja :O idd.
Ik ben hetero en ik vond het ook nogal domme cliche uitspraken die niet erg tolerant zijn.
pi_86682817
quote:
Je kunt best tegen homoseksualiteit zijn en toch homo's met respect behandelen.
Nee, hoe kan je nou tegen een geaardheid zijn van iemand waar niemand kwaad mee wordt gedaan en wat ook nog eens geen keuze is. Jij zou dus eigenlijk willen dat die mensen tegen hun zin zich hetero gaan gedragen

En dan toch ze met respect behandelen, nou man bedankt hoor.
pi_86682874
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, hoe kan je nou tegen een geaardheid zijn van iemand waar niemand kwaad mee wordt gedaan en wat ook nog eens geen keuze is. Jij zou dus eigenlijk willen dat die mensen tegen hun zin zich hetero gaan gedragen

En dan toch ze met respect behandelen, nou man bedankt hoor.
Ik denk dat hij slechts tegen homoseksuele handelingen in het openbaar is.
pi_86683030
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Dan nog, hoe kan je daar TEGEN zijn....dat je het niet prettig vindt om te zien oke, maar tegen?
pi_86683103
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan nog, hoe kan je daar TEGEN zijn....dat je het niet prettig vindt om te zien oke, maar tegen?
Ik ben ook tegen seksuele handelingen in het openbaar, maar dat beperkt zich zeker niet tot alleen homo's.

Zolang je iemands geaardheid respecteert, vind ik het allemaal wel prima.
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:45:06 #83
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86683259
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:52 schreef laforest het volgende:

[..]

Je bent gewoon aan het zeuren omdat jezelf homo bent.
Bullshit.

quote:
Gauw maar alles een cliché noemen als het je niet uitkomt en verder voeg je niks toe daar je precies mijn mening herhaalt.
Ik heb er wel degelijk iets aan toegevoegd. En als het ingen zijn die 1001 keer in dit soort discussies opgegoid worden maar die je, als je ze gaat ontleden, vrijwle nergens op gebaseerd zijn, ja, dan benoem ik ze als chliché.

quote:
Je kunt best tegen homoseksualiteit zijn en toch homo's met respect behandelen. :W
Nee. Dat kan dus niet in mijn ogen.

quote:
Dus ja :O idd.
:N
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:46:23 #84
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86683305
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Dat is wat anders, zoals ik dus ook al aangaf bij hem.
Maar dat schijnt niet door te dringen. Nou, dan laat maar he :)
L'Amour menaçant:
pi_86683309
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen seksuele handelingen in het openbaar, maar dat beperkt zich zeker niet tot alleen homo's.

Zolang je iemands geaardheid respecteert, vind ik het allemaal wel prima.
Tegen hoe? Dat je het zou willen verbieden?

Anders vind ik 'tegen' een beetje vreemd klinken namelijk.
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:48:12 #86
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86683350
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou, dat "tegen sexuele handelingen in het openbaar" zijn kan ik me nog wel voorstellen. Dat zijn acties, dingen die je kunt veranderen. Je kunt er voor zijn en tegen zijn.

Maar tegen homosexualiteit zijn, wat er gewoon is en wat geen actie of keuze is, dat is net zoiets als zeggen dat je... zoals al werd gebruikt als voorbeeld maar door hem afgedaan werd met "het niveau daalt".... tegen bananen zijn. Of het feit dat de lucht blauw i (af en toe dan he, in nederland ;) )
L'Amour menaçant:
pi_86683574
Nou ja, ik ben tegen pedoseksualiteit....ook al kan die pedo er misschien niets aan doen....
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:57:00 #88
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86683635
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Nou ja, ik ben tegen pedoseksualiteit....ook al kan die pedo er misschien niets aan doen....
Kijk en nou wordt het interessant.. Want in principe zou je de lijn van tolerantie dan ook tot die geaardheid door kunnen trekken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_86683646
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tegen hoe? Dat je het zou willen verbieden?

Anders vind ik 'tegen' een beetje vreemd klinken namelijk.
Ik ben er tegen omdat het vervelend kan zijn voor derden en zelfs 'schadelijk' voor jonge kinderen die er ongevraagd mee geconfronteerd worden.
pi_86683674
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat zit hem in het feit dat pedoseksualiteit schadelijk kan zijn voor een kind dat de gevolgen nog niet overziet.

Pedofilie is al wat anders.
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:03:13 #91
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86683833
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:58 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Dat zit hem in het feit dat pedoseksualiteit schadelijk kan zijn voor een kind dat de gevolgen nog niet overziet.

Dus je bent tegen het praktiseren er van?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_86683871
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:58 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik bedoelde ermee aan te geven dat dit geen argument is:

quote:
Maar tegen homosexualiteit zijn, wat er gewoon is en wat geen actie of keuze is, dat is net zoiets als zeggen dat je...
pi_86684060
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:57 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Ik ben er tegen omdat het vervelend kan zijn voor derden en zelfs 'schadelijk' voor jonge kinderen die er ongevraagd mee geconfronteerd worden.
Ik betwijfel of zoenen in het openbaar als schadelijk kan worden ervaren bij kinderen. Ja, misschien als je als ouder er heel moeilijk over gaat doen, maar anders zullen kinderen er nauwelijks bij stil staan.

Bovendien, iets wat als vervelend kan worden ervaren door derden is erg subjectief. Je kan niet met iedereen rekening houden. Als ik wil zoenen met mijn vriendje op straat moet dat kunnen, je kan er heel makkelijk niet naar kijken.

In een rij of iets dergelijks uitgebreid elkaar aflebberen is anders, dat vind ik ook niet kunnen, maar dat is meer omdat je er als persoon recht op staat en er niet omheen kan.
pi_86684108
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:57 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Kijk en nou wordt het interessant.. Want in principe zou je de lijn van tolerantie dan ook tot die geaardheid door kunnen trekken.
Bij pedofilie wel, bij pedoseksualiteit niet.
pi_86684433
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dus je bent tegen het praktiseren er van?
Ik ben tegen pedoseksualiteit. Twee mannen die seks met elkaar hebben is heel wat anders, om de reden die ik al aangaf.
pi_86684475
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik betwijfel of zoenen in het openbaar als schadelijk kan worden ervaren bij kinderen. Ja, misschien als je als ouder er heel moeilijk over gaat doen, maar anders zullen kinderen er nauwelijks bij stil staan.

Bovendien, iets wat als vervelend kan worden ervaren door derden is erg subjectief. Je kan niet met iedereen rekening houden. Als ik wil zoenen met mijn vriendje op straat moet dat kunnen, je kan er heel makkelijk niet naar kijken.

In een rij of iets dergelijks uitgebreid elkaar aflebberen is anders, dat vind ik ook niet kunnen, maar dat is meer omdat je er als persoon recht op staat en er niet omheen kan.
Ik had het over seks in het openbaar. Uiteraard niet over een incidenteel zoenend stelletje.
pi_86685051
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:19 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Ik had het over seks in het openbaar. Uiteraard niet over een incidenteel zoenend stelletje.
Oh oeps...dat is idd wel logischer. :+
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:38:55 #98
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86685211
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik bedoelde ermee aan te geven dat dit geen argument is:
[..]

Als je zegt "ik ben tegen pedoseksualiteit" dan neem ik aan dat je tegen de daad bent en niet tegen het gevoel (wat iemand hierboven al aanduidde als pedofilie, dat is het gevoel, niet de daad). Hoe "op het randje"dit ook moge klinken: Ik kan tegen pedoseksualiteit zijn, maar niet tegen pedofilie. Ik kan het niet begrijpen, of voelen, omdat ik het niet ben. Maar er tegen zijn? Hoe kun je tegen een gevoel zijn? "Ik ben tegen je boosheid!". :?

Ik ben wel tegen het in praktijk brengen van die gevoelens (pedoseksuliteit), maar dat is ook precies wat ik eerder al aangaf: Ik kan me voorstellen dat je de daad, homosex, vies vindt. Dat je het niet wil zien. Dat je er van walgt. Maar hoe je TEGEN homoseksualiteit zelf kan zijn, of tegen "de homo", dat zie ik niet in.
L'Amour menaçant:
pi_86685406
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Als je zegt "ik ben tegen pedoseksualiteit" dan neem ik aan dat je tegen de daad bent en niet tegen het gevoel (wat iemand hierboven al aanduidde als pedofilie, dat is het gevoel, niet de daad). Hoe "op het randje"dit ook moge klinken: Ik kan tegen pedoseksualiteit zijn, maar niet tegen pedofilie. Ik kan het niet begrijpen, of voelen, omdat ik het niet ben. Maar er tegen zijn? Hoe kun je tegen een gevoel zijn? "Ik ben tegen je boosheid!". :?

Ik ben wel tegen het in praktijk brengen van die gevoelens (pedoseksuliteit), maar dat is ook precies wat ik eerder al aangaf: Ik kan me voorstellen dat je de daad, homosex, vies vindt. Dat je het niet wil zien. Dat je er van walgt. Maar hoe je TEGEN homoseksualiteit zelf kan zijn, of tegen "de homo", dat zie ik niet in.
Maar homoseksualiteit (heel strikt genomen dus de daad) is niet enkel het gevoel.
Kan je dan volgens jou als persoon wel tegen seks tussen twee mannen zijn (daad, geen gevoel dus).
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:46:54 #100
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86685517
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar homoseksualiteit (heel strikt genomen dus de daad) is dus niet enkel het gevoel.

Dus kan je als persoon dan niet tegen die daad zijn?
Nou, dat is dus wat ik de hele tijd aan mensen vraag..,. HOE kun je tegen die daad zijn? Maar daar schijn ik geen antwoord op te kunnen krijgen :) Waar ik dus met mijn pet best bij kan is dat je het vies vindt, omdat het niet is waar jij opgewonden van wordt, het is niet jouw smaak, jouw geaardheid. Maar hoe je er op tegen kan zijn (en ergens op tegen zijn vind ik sterker dan ergens niet van houden) dat vraag ik me dus af. Waarom is dat?

Nog geen antwoord gezien hier. En misschien is het puur een taalkundig iets, dat ik als iemand tegen iets is dat anders voel of interpreteer. maar ik heb nog niemand redenen zien geven met een "Nou hier en hier en hierom ben er ik er op tegen".

Voorbeelden:
Ik ben tegen de monarchie, want dat kost Nederland te veel.
Ik ben tegen integratie, want dan verliezen we onze eigen identiteit.
Ik ben tegen auto's, want die zijn belastend voor het milieu.
Ik ben tegen homoseksualiteit want.................

Iemand?
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')