quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:19 schreef belsen het volgende:
Een vriend van mij (de legendarische DeGerard) schrijft nummers en hertaalt ook nog wel eens nummers van anderen.
Wat is het origineel van dit nummer?
Wunderlich.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:50 schreef ranja het volgende:
Het helpt wel als je de link erbij geeft
Wat is het origineel van dit nummer?
edit: hm blijkbaar wordt die in de queto bij mij niet als link weergegeven maar is wel klikbaar.
Belsen +1quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:55 schreef belsen het volgende:
• Skik - Cowboys en Indiaans
• Cowboy Billy Boem - Cowboy Billy Boem --> heeft die het zelf gezongen?
• Ray Davies - Cowboys in Vietnam --> Vietnam Cowboys
• PiL - The cowboy song
• Blur - Cowboy song
• Sting - This cowboy song
• Dandy Warhols - Big Indian
• Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer - Wij zijn twee eenzame cowboys
• Jamiroquai - The space cowboy
• McLusky - Alan is a cowboy killer
dat + vervolgvraag denk ik aan Red Bone of Miss America maar geen idee dus.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:57 schreef belsen het volgende:
En als ik als hint geef: Colors of the wind - Vanessa Williams
quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:05 schreef ranja het volgende:
[..]
dat + vervolgvraag denk ik aan Red Bone of Miss America maar geen idee dus.
Twee mooie nummers, maar ik hoor toch niet de overeenkomst.quote:
quote:is a 1968 pop song written by Mark James originally performed by B. J. Thomas. Featuring the sound of the electric sitar, the song reached number five in 1969 on the Billboard Hot 100.
In 1971, Jonathan King produced his own version, adding ooga chaka jungle chants similar to, but not exactly the same as, Johnny Preston's "Running Bear." King described it as "a reggae rhythm by male voices." His version was a Top 30 hit throughout Europe.
In 1974, the Swedish pop group Blue Swede with Björn Skifs as lead singer did a cover, with the "ooga chaka" introduction. Their version reached number one in the United States and was revived on the Reservoir Dogs soundtrack in 1992. In 1975, this version was subject to some minor controversy when Wilson Bryan Key, in his book Subliminal Seduction, claimed the words "ooka chaka" are changed to the phrase "who got sucked off" at 0:31 into the song. This was also the version used as the "Dancing baby" song in the Ally McBeal TV show.
bartrid + 1quote:
methodmich +1quote:
Oe, nog 10 minuten dan mis ik nog 2.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:12 schreef methodmich het volgende:
Oei oei, wat slecht.
Als ie er om 17.30 nog niet staat, schakel ik terug naar 3 van de 5.
quote:The song features a heavily vocoded voice singing the phrase(from 2:23 to 2:39), Although a second vocoded segment at the end of the song (4:50-4:55) was often also interpreted as
it is actually "Please turn me over" as it is the end of side three, and the listener is being instructed to flip the LP over. This was confirmed by original keyboardist Richard Tandy, who did confirm the actual lyric to members of the
fan list. Fans who remember the original 1978 promo video saw the title of the song displayed at the end during the vocoded voice, and to this very day, mistakenly believe that the vocoded voice says
in the same way as it does earlier in the song. It is certainly understandable that the director of the 1978 promo might not have known the words at the end, and thus the misunderstanding by fans for 31 years.
n00biedoobiedoo +1quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat lukt nog wel. Levon Helm, Robbie Robertson en Rick Danko.
ranja + 1quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:20 schreef ranja het volgende:
dubbel lp uit 1978, ELO - Mr Blue Sky?
als je ook weet wie het zingt, helemaal goed, maar ik wil er niet helemaal een belsen vraag van makenquote:Hoeveelheeft de
![]()
Drie maal raden, dat heeft weinig zin
Daarom win ik informatie in
Hoeveel, olala
Hoeveel, tralala
Hoeveelheeft de
![]()
quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:45 schreef cafca het volgende:
Bohemian Rhapsody > #1
We are the champions > #2
Crazy little thing called love > #1
Radio gaga > #1
I want to break free > #1
belsen +1quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:37 schreef belsen het volgende:
Hoedjes en koningin, daar wilde ik vandaag ook nog een vraag over stellen.
quote:
Die dus, de tweede keer met George Michael en in de remix.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:51 schreef ranja het volgende:
Somebody to Love en Under Pressure ook nog
Dan Somebody to love wel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:53 schreef cafca het volgende:
Under Pressure telt niet, dat was als achtergrondkoortje.
en daar bleef het dus ook bij...quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:34 schreef Grobbel het volgende:
Enige twee die ik zeker weet zijn Purple Rain en The Most Beautiful Girl in the World (die laatste omdat het in 'mijn' tijd gebeurde).
Valt dan inderdaad tegen...quote:
Wie ambieert schijnbaar een solocarrière?quote:Een grote glimlach verschijnt op het gezicht vanals hij in zijn eentje, gewapend met een akoestische gitaar, richting de staande microfoon loopt. "Het is voor mij een hele grote eer om in het voorprogramma van Paul Weller te spelen. Echt waar." Van een dergelijk clichématige zin kijkt niemand meer op, zou je zeggen. Maar hij meent het echt. Zijn lichaamstaal liegt niet.
Het komt van 3voor12 ja. Nee, deze meneer is vooral bekend van zijn band (de zangert van ... is daarom ook wel goed).quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Och, dat heb ik gelezen in de beruchte recentie van 3 voor 12...
Paulusma?
En toch geen Paulusma van Daryll-Ann.quote:Vanavond heeftvoor het publiek een fijne verrassing in petto. Anne Soldaat speelt een paar liedjes mee. Het jammerende gitaargeluid van Soldaat in combinatie met de immer rauwe stem werkt uitstekend. Zijn stem klinkt volwassener. Hij oogt volwassener. Een t-shirtje is ingewisseld voor een blazer. De gympies hebben plaats gemaakt voor nette suède schoenen.
Doordaten Soldaat al menig podium hebben gedeeld, zijn ze perfect op elkaar ingespeeld. De zaal loopt vol. En dat kan goed door deze gouden combinatie komen. Of misschien toch omdat de Wellerfans hun held willen zien?
Geheel compleet zelfs. Hij heeft een tijdje Anne Soldaat gebackt, tijdens diens concerten. Ik weet eigenlijk niet offie al veel solo heeft opgetreden. Gem ben ik eigenlijk na de eerste rush een beetje uit het oog verloren. De laatste keer dat ik ze zag was vorig (?) jaar op De Beschaving, toen viel het mij niet tegen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:23 schreef Grobbel het volgende:
Maurits Westerik (Gem).
Maar die treedt volgens mij al een tijdje solo op...
Ja, dat zijn wel leuke initiatieven, een van beide dan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:27 schreef Grobbel het volgende:
Hij heeft een tijdje langs een hoop huiskamers getourd met Live in the Living (of Live in the Living Room; één van beide. Het schijnt dat die twee concepten elkaar niet echt mogen.We hadden ooit bij onze 3v12-lokaalsite een recensie geplaatst over 1 van beide thema-concepten en hadden per ongeluk de naam van het andere concept gebruikt. En of we een boze mail kregen...
).
Wat van wie?quote:Ela é
Eu sou o menino dela
Ela é o meu amor
E eu sou o amor todinho dela
A lua prateada se escondeu
E o sol dourado apareceu
Amanheceu um lindo dia
Cheirando a alegria
Pois eu sonhei
E acordei pensando nela
Pois ela é
E eu sou o menino dela
Ela é o meu amor
E eu sou o amor todinho dela
Foto is van de jaren '60 lineup.quote:are an influential Brazilian psychedelic rock band that were linked with the Tropicália movement of the late 1960s. It was formed by two brothers and a vocalist, but has gone through numerous personnel changes throughout its existence. After a hiatus from the late 1970s to the early 2000s, the band reunited for a tour in 2006.
cafca +1quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:06 schreef cafca het volgende:
Ah, Os Mutantes
Inderdaad bekender van naam dan van foto en songteksten
quote:Os Mutantes is one of the most well-known and influential rock bands in Brazil. In addition, many contemporary underground or independent bands in the United States and Europe cite Os Mutantes as a major influence. Kurt Cobain publicly requested a reunion tour from the trio in 1993, writing a letter to Arnaldo Baptista.[6] Cobain was introduced to them by Pat Fear from White Flag (whose collaboration with Redd Kross and other friends under the name The Tater Totz was the first American band to cover or even cite Os Mutantes on their 1988 LP Alien Sleestaks from Brazil). Beck paid tribute to the group with his single "Tropicália" from the album Mutations. The Bees (UK band) covered "A Minha Menina" on their first album, Sunshine Hit Me. Kevin Barnes of of Montreal cites Os Mutantes as an important influence.[7][8] Talking Heads frontman David Byrne has worked to publish and promote the group's music through his Luaka Bop label
Zoon van Steve Winwood?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef cafca het volgende:
Iets totaal anders, wie:
[ afbeelding ]
ZIjn vader is 5 jaar jonger dan Ray Davies, zat in een behoorlijk legendarische band (in bepaalde kringen in ieder geval), vormde later een duo met zijn (nu ex-)echtgenote.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:08 schreef belsen het volgende:
Beroemde vader én moeder én Brits...
Ray Davies had dacht ik een dochter bij Chrissie Hydne.
Spoon is een Amerikaanse band en ik kan niks met je tweeling hint.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:31 schreef cafca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, wel een gitarist.
en je negeert de tweeling-hint
Ik kwam niet verder dan dat met tweeling, maar ik denk: dat zal wel niet.quote:
Ik zag hem ook liggen, ja.quote:
Ik zou toch echt zweren Nick Cave te herkennen in de tweede van rechts.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, toch wel, maar eigenlijk heetten ze toen nog the Boys Next Door
belsen +1
Dat issie dus ookquote:Op woensdag 22 september 2010 10:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik zou toch echt zweren Nick Cave te herkennen in de tweede van rechts.
Goed en uiteindelijk toch fout gedacht...quote:Op woensdag 22 september 2010 12:14 schreef Grobbel het volgende:
In het kader van een mogelijke vervolgvraag: een jonge, getekende Phil Spector?
Want?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zou er nog een reserve bij doen..
Omdat Cucaracha het dier is, niet de Cucamarchaquote:Op woensdag 22 september 2010 13:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Want?
Maar voor de zekerheid: Osmonds - Crazy Horses
Shit, het origineel (niet van TNN) heet ook Cucaracha, zie ik net...quote:Op woensdag 22 september 2010 13:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Omdat Cucaracha het dier is, niet de Cucamarcha
Je moet dat ook gewoon aan 010 overlatenquote:Op woensdag 22 september 2010 13:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Shit, het origineel (niet van TNN) heet ook Cucaracha, zie ik net...
Madmaster +1quote:Op woensdag 22 september 2010 13:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Want?
Maar voor de zekerheid: Osmonds - Crazy Horses
Nee, dat zijn cucaracha's, FC Utrecht speelt La Cucamarcha van TNN na elk doelpunt...quote:Op woensdag 22 september 2010 13:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je moet dat ook gewoon aan 010 overlaten
Och, die club hier hoeft helemaal geen muziek te spelen de laatste tijd....quote:Op woensdag 22 september 2010 13:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat zijn cucaracha's, FC Utrecht speelt La Cucamarcha van TNN na elk doelpunt...
Hm, dilemma weer. Maar je hebt gelijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:01 schreef Burnett het volgende:
[..]
Volgens mij was ik iets eerder..., met #10...
Geen probleem, ik was al verrast met het toegewezen punt en minder blij met de bijdrage van Burnett vlak voor mijn reserve inbreng...quote:Op woensdag 22 september 2010 14:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm, dilemma weer. Maar je hebt gelijk.
Cucamarcha is geen dier. Sorry MM
Madmaster -1, Burnett +1
quote:Op woensdag 22 september 2010 14:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alvast een gokje op Puntje d'r in, puntje d'r uit van De Slijpers
MadMaster +1quote:Op woensdag 22 september 2010 16:15 schreef MadMaster het volgende:
O nee, De Slijpers van Parijs van De Slijpers![]()
Wat van wie?quote:, but don't panic
we're on the Titanic
But don't you try to call my bluff
Both eyes shut travels hard enough
quote:Op woensdag 22 september 2010 16:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wow, ik ben gewoon een halve Nostradamus
Kort groen broekje dan?quote:Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek,
die stond um goed
Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek,
die stond um goed
Welkom hier en lees de vraag nog eens (de OP heb je natuurlijk al gelezen voordat je je antwoord postte)...quote:
Zie de aanvulling in mijn vorige post en je bent nu weer wat warmer...quote:
quote:Op donderdag 23 september 2010 11:10 schreef MadMaster het volgende:
Ja, Olsen Brothers die het Songfestival een jaartje of wat geleden wonnen...
quote:
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En zo is die baggy streetwear-rage dus ontstaan. Je laat 2 blinden samen shoppen.
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En zo is die baggy streetwear-rage dus ontstaan. Je laat 2 blinden samen shoppen.
Iets meer aan de cola, MM?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gambolputty +1 was het toch?
Sally Taylor idd.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Carly Simon en James Taylor
Die welquote:
Da's ook wel te zien.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:29 schreef cafca het volgende:
(en niet James Taylor dan, maar wel Carole King)
als z'n zus dan maar op z'n moeder lijktquote:Op donderdag 23 september 2010 15:47 schreef cafca het volgende:
Yup. Lijkt meer op zijn vader dan op zijn moeder helaas
quote:Er werden destijds meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht van de single met het bekende kerkkoor. Het koor op de nieuwe versie, die geproduceerd werd door John Dirne, bestaat dit keer uit een groot aantal bekende Nederlanders onder wie Gordon & Los Angeles,the voices, Patricia Paay, Bonnie St Claire, Jody Bernal, Brigitte Nijman, Thomas Berge, Antje Monteiro, Re-play en Danny Froger.
Allen zijn ook te zien in de door Pixelthis gemaakte videoclip met Joost Buitenweg (bekend van GTST en Sam Sam) als regisseur. Alle artiesten en bedrijven hebben kosteloos aan het project meegewerkt. De volledige opbrengst van de single gaat naar Stichting Kika.
De nu 58-jarigeen 62-jarige
merken dat ook de huidige generatie het lied nog steeds kent. Het nummer werd in 1995 gebruikt in de Amerikaanse familiefilm "Babe" en dit jaar werd het nummer weer massaal meegezongen tijdens De Toppers in Concert. “Het was destijds een complete verrassing dat het nummer destijds zo’n grote hit werd, sterker nog we kenden elkaar niet eens dus dat was heel erg vreemd”, roept
. “Het is geweldig dat het nummer nog zo leeft bij verschillende generaties en het is ook heerlijk om straks, na zoveel jaar, weer samen op het podium te staan, want
is een geweldige vrouw”, aldus
.
4 jaar eerder.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:18 schreef ranja het volgende:
Oh die heeft wekenlang op 1 gestaan, wat was het, eind 81?
softfeel +1quote:Op donderdag 23 september 2010 16:23 schreef Softfeel het volgende:
Spencer Dryden was het en drumde voor: Jefferson Airplane
was wel een hit in nederland alleen niet op die manier..quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Burnett het volgende:
Opgezocht: was geen hit in Nederland...
XTC - Senses Working Overtimequote:Op donderdag 23 september 2010 16:31 schreef Softfeel het volgende:
een stukje songtekst
Bodies working overtime
Your money don't matter
de titel en uitvoerende hij is makkelijk
Daar moest ik ook aan denken, maar dat is niet bodies, maar, eh, senses working overtime.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
XTC - Senses Working Overtime
nope helaasquote:Op donderdag 23 september 2010 17:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
XTC - Senses Working Overtime
quote:Op donderdag 23 september 2010 13:37 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Iets meer aan de cola, MM?![]()
[ afbeelding ]
Ik gokte dat die zinnen elders in de song nog voor kwamen, je probeert af en toe eens wat...quote:Op donderdag 23 september 2010 17:05 schreef belsen het volgende:
[..]
Daar moest ik ook aan denken, maar dat is niet bodies, maar, eh, senses working overtime.
Ik associeer eigenlijk maar 1 nummer met die film en dat is niet deze.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:13 schreef Softfeel het volgende:
ach een beetje oud mag wel...
en het is toch iets wat iedereen wel gezien heeft toch
Nog een hint? Waar staat de vorige?quote:Op donderdag 23 september 2010 17:11 schreef Softfeel het volgende:
Oke nog een hint
tom cruise met een bal
Euh, nee. Niet echt. Van de artiest noch het nummer heb ik ooit eerder gehoord... Ik doel op een ander nummer. Maar ik verklap maar even niet welk nummer dat is; wil niet allerlei hints weggeven.quote:
van de film of van het liedje?quote:Op donderdag 23 september 2010 17:23 schreef Softfeel het volgende:
eerste woord van de titel is playing . . .
dan heb je een andere song in je hoofd denk ik...quote:Op donderdag 23 september 2010 17:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Euh, nee. Niet echt. Van de artiest noch het nummer heb ik ooit eerder gehoord...
liedjequote:
Nee, dezelfde nummer 1 hit waar n00bie ook aan dacht. Als ik die echter noem weet iedereen meteen om welke film het gaat, en ik weet niet zeker of je wil dat die info als hint wordt gegeven.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:26 schreef Softfeel het volgende:
[..]
dan heb je een andere song in je hoofd denk ik...
en ik denk dat je great balls of fire bedoelt?
Juist, of onder welke naam we Don Van Vliet kennen....quote:Op donderdag 23 september 2010 18:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom kon-ie niet gewoon vragen wie de duivel speelt in de clip van Tenacious D, zoals alle andere nieuwelingen?
Of maak er een leuke rebus van.quote:
Dat is inderdaad flink balen. Photobucket gebruik ik al veel langer, maar is veel minder praktisch voor dit soort dingen. Je kunt geen file names veranderen bijvoorbeeld, wat erop neer komt dat je foto's van fotovragen eerst op je harde schijf moet opslaan, daarna een andere naam moet geven en pas dan eindelijk op photobucket kan zetten.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Balen
http://www.tinypic.com/
Ik ben wel bezoeker 1.000.000, dat is géén grap!quote:Op donderdag 23 september 2010 18:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Balen
En deze bedoelde ik toen ik het over het bekendste nummer van de soundtrack had.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:05 schreef Softfeel het volgende:
het is kenny loggins met playing with the boys... game on
TIPTIPTIPquote:Op donderdag 23 september 2010 18:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Balen
Dat is fantastischquote:
Ik ken haar. pvdt.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat is fantastisch
[ afbeelding ]
Kenny Loggins ken ik alleen van Footloosequote:Op donderdag 23 september 2010 19:05 schreef Softfeel het volgende:
het is kenny loggins met playing with the boys... game on
Heeft wel meer redelijk bekende nummersquote:Op donderdag 23 september 2010 19:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Kenny Loggins ken ik alleen van Footloose
Ho!!!quote:Op donderdag 23 september 2010 18:57 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Je kunt geen file names veranderen bijvoorbeeld, wat erop neer komt dat je foto's van fotovragen eerst op je harde schijf moet opslaan, daarna een andere naam moet geven en pas dan eindelijk op photobucket kan zetten.
Oh, en photobucket is bovendien ontzettend traag.
quote:As he said: "hey you there" during class
we looked at each other, about the six of us
with one eye he looked at the ground
and with the other he looked at the ceiling
-"he was looking at you"
-"he was looking at you too"
Ik kan die optie ook nu nergens vinden (gebruik firefox). Kun je iets specifieker zijn?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ho!!!
Aangezien ik op m'n werk vast zit aan IE6 kon ik de in te voeren codes van Tinypic niet meer zien en Tinypic dus niet meer gebruiken daar.
Ben daarom terug gegaan naar Photobucket, waar je al sinds jaar en dag de namen van je afbeeldingen automatisch kan laten veranderen (zie de opties onder het upload deel) en de laatste tijd is Photobucket weer sneller geworden.
Ik denk het toch wel.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:24 schreef ranja het volgende:
mwah, geen idee of ik het nummer übehraupt ken, laat staan vertaald.
Hiekikowokan.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hiekiekoeokan (of zoiets) van Normaal
quote:Op donderdag 23 september 2010 21:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik kan die optie ook nu nergens vinden (gebruik firefox). Kun je iets specifieker zijn?
Dank! Dan neem ik bij deze mijn woorden terug.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie ook de URL van deze afbeeldingen, ze heten oorspronkelijk Photobucket.jpg en Photobucket2.jpg...
ik kan bevestigen dat het een postzegel isquote:Op vrijdag 24 september 2010 00:00 schreef MadMaster het volgende:
Kan het nu helaas niet herstellen (ben slechts mobiel nu), dus selecteer svp de nietszeggende link en plak die in je browser...
quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:03 schreef lubje25 het volgende:
[..]
ik kan bevestigen dat het een postzegel is
quote:I'll see you in the sunlight
I'll hear your voice everywhere
I'll run to tenderly hold you
But baby, you won't be there
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |