Hoeft niet hoor, zoals ik al schreef ken ik persoonlijk een vrouw die met een moslim getrouwd is, ze loopt niet in een hoofddoek.quote:Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je bent bezig jezelf voor de gek te houden, maak maar eens een lijstje van de zaken die je echt niet acceptabel vind en laat hem daar eens eerlijk antwoord op geven. Op dit moment zit hij misschien een aantal zaken af te zwakken. Maar als je met hem getrouwd bent en een paar mede moslims zullen hem vragen waarom zijn vrouw geen hoofddoek draagt en zich daarom gedraagt als een hoer... moet jij eens kijken hoe snel jij een hoofddoek om je hoofd hebt![]()
Dat heeft inderdaad niets te maken met hun religie.... maar alles met hun gevoel voor 'eer'. Ik ken genoeg moslims die zichzelf 'gematigd' noemen.... maar zeg nooit iets lelijks over hun religie of cultuur.... want dan is er plotseling niets meer over van hun liberale instelling
Dat lijstje ben ik nu al aan het maken voor het gesprek van vanavond.quote:Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je bent bezig jezelf voor de gek te houden, maak maar eens een lijstje van de zaken die je echt niet acceptabel vind en laat hem daar eens eerlijk antwoord op geven. Op dit moment zit hij misschien een aantal zaken af te zwakken. Maar als je met hem getrouwd bent en een paar mede moslims zullen hem vragen waarom zijn vrouw geen hoofddoek draagt en zich daarom gedraagt als een hoer... moet jij eens kijken hoe snel jij een hoofddoek om je hoofd hebt![]()
Dat heeft inderdaad niets te maken met hun religie.... maar alles met hun gevoel voor 'eer'. Ik ken genoeg moslims die zichzelf 'gematigd' noemen.... maar zeg nooit iets lelijks over hun religie of cultuur.... want dan is er plotseling niets meer over van hun liberale instelling
NIEMAND is heilig.quote:Op maandag 20 september 2010 13:44 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Dat lijstje ben ik nu al aan het maken voor het gesprek van vanavond.
Waarom zou hij dingen afzwakken, hij is over alles eerlijk en hij dan liever een vrouw die weet hoe hij wil opvoeden en het daarmee eens is dan een vrouw die dat niet is of wel.
En als hij ineens gaat willen dat ik een hoofddoek draag, waarom ga je er dan vanuit dat ik dat dan ga doen?
Hij is geadopteerd toen hij 12 was in een nederlands gezin, die niet gelovig zijn. In zijn vriendenkring heeft hij een paar gelovige vrienden waarvan ook niet al die vriendinnen gelovig zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 13:41 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Een burka is ook wel heel extreem natuurlijk. Wat betreft een hoofddoek is het misschien verstandig een keer rond te kijken bij zijn moskee en binnen zijn verdere familie, dragen de vrouwen daar veelal wel een hoofddoek dan zit de kans er uiteraard behoorlijk in dat jouw dochter dat later ook zal doen. Hij zal haar misschien niet dwingen maar het gooien op "haar vrije keuze, als zij een hoofddoek wil dragen dan steun ik haar daar in insj'allah"
Je kan er in ieder geval wel van uit gaan dat zijn geloof een enorme invloed zal hebben op jullie gezinsleven. Ik houd zelf ontzettend veel van mijn vrouw maar denk dat het vooruitzicht van een Islamitische opvoeding voor mijn kinderen toch wel een behoorlijke deal breaker voor mij geweest zou zijn. Ik ben zelf overtuigt atheist/humanist en als ik dan van te voren zou weten dat mijn kinderen islamitisch opgevoed zouden worden en ik mezelf daar maar volledig in zou moeten schikken had ik dat toch wel erg moeilijk te verteren gevonden zeg maar.
Overigens ben ik ook wel een beetje biased naar het Islamitisch geloof toe omdat ik dat niet het fijnste geloof ter wereld vind maar dat ter zijde
quote:Op maandag 20 september 2010 13:44 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Dat lijstje ben ik nu al aan het maken voor het gesprek van vanavond.
Waarom zou hij dingen afzwakken, hij is over alles eerlijk en hij dan liever een vrouw die weet hoe hij wil opvoeden en het daarmee eens is dan een vrouw die dat niet is of wel.
En als hij ineens gaat willen dat ik een hoofddoek draag, waarom ga je er dan vanuit dat ik dat dan ga doen?
quote:An-Nisa, 34
Main article: An-Nisa, 34
Verse 34 of an-Nisa is one of the most important verses for husband and wife relationship in Islam. In most translations, it gives permission to men to beat/hit (they both have the same word in Arabic) their wives if they fear "rebellion," or "nushûz". The rebellion referred to in this verse is against God (through promiscuous behavior in public), and not a reference to disobedience against the Husband. Many interpretive problems have arisen regarding the occasions (if any) on which beating is appropriate, the type of beating prescribed, and whether beating remains discountenanced even if acceptable.
Waarschijnlijk idd niet, maar het lijkt me wel verstandig dat TS erg duidelijk is over dingen die in haar ogen een no-go zijn....quote:Op maandag 20 september 2010 13:46 schreef DeTolk het volgende:
[..]
NIEMAND is heilig.
Hij gaat nu echt geen dingen zeggen die je kunnen afschrikken.
Juist mensen die niet religieus zijn opgevoed en er later bewust voor gekozen hebben zijn absoluut het ergstquote:Op maandag 20 september 2010 13:47 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Hij is geadopteerd toen hij 12 was in een nederlands gezin, die niet gelovig zijn. In zijn vriendenkring heeft hij een paar gelovige vrienden waarvan ook niet al die vriendinnen gelovig zijn.
Zie hier de reden dat de hedendaagse jeugd opgroeit voor galg en rad.quote:Op maandag 20 september 2010 08:23 schreef Kloontje88 het volgende:
Ook wil ik niet dat mijn kinderen volgens regels zullen leven.
Hij is niet bekeed. ZIjn biologische ouders waren moslim. Het precieze verhaal vertel ik niet, maar zijn ouders leven niet meer en hij kwam zelf naar Nederland op zijn 12e. Hij was toen dus ook al gelovig en merkte dat hij ook veel steun in zijn geloof had en is daarom ook blijven praktiseren.quote:Op maandag 20 september 2010 13:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Juist mensen die niet religieus zijn opgevoed en er later bewust voor gekozen hebben zijn absoluut het ergst![]()
Deze mensen verkeren vaak in een identiteitscrisis en proberen vat op hun leven te krijgen door op zoek te gaan naar hun roots voor houvast. Eigenlijk kan dat alleen maar van kwaad tot erger worden omdat zal blijken dat de crisis niet opgelost kan worden op deze manier. Beter kan hij gaan uitzoeken waarom hij zich bekeerd heeft tot de Islam... misschien is een bezoek aan een psycholoog een optie? Laat je niet in de watten leggen, zodra zijn 'kennis' van de islam zal groeien, zal zijn kijk op jullie relatie ook veranderen.
Regels prima, maar ik doelde op religieuze regels die eventueel vrijheidsbeperkend zijn in de ogen van ongelovigen en dus die van mijquote:Op maandag 20 september 2010 14:00 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Zie hier de reden dat de hedendaagse jeugd opgroeit voor galg en rad.
Hoe wil je je kinderen nou zonder regels voorbereiden op hun toekomst? Regels zijn overal, altijd. Laat ze daar maar vast aan wennen.
In welke cultuur en wat voor milieu is hij dan opgegroeid? Lijkt mij behoorlijk relevant.quote:Op maandag 20 september 2010 14:01 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Hij is niet bekeed. ZIjn biologische ouders waren moslim. Het precieze verhaal vertel ik niet, maar zijn ouders leven niet meer en hij kwam zelf naar Nederland op zijn 12e. Hij was toen dus ook al gelovig en merkte dat hij ook veel steun in zijn geloof had en is daarom ook blijven praktiseren.
Net of iedere Christelijke gelovige alles doet wat in de bijbel staat.quote:
Haha, en dan overweeg je serieus nog de Islam?quote:Op maandag 20 september 2010 14:02 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Regels prima, maar ik doelde op religieuze regels die eventueel vrijheidsbeperkend zijn in de ogen van ongelovigen en dus die van mij
Ach, spreken christelijke geestelijken ook fatwa's uit waardoor mensen in de rest van de wereld voor hun leven moeten vrezen? Worden er uit naam van het christelijke geloof vrouwen gestenigd/gemarteld voor zaken als vreemdgaan? Is er in christelijke landen sprake van een zedenpolitie die vrouwen oppakt als ze hun haar en lichaamsvormen niet bedekken?quote:Op maandag 20 september 2010 14:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Net of iedere Christelijke gelovige alles doet wat in de bijbel staat.
Zo zullen er ook molsims zijn die er hun eigen invulling aan geven.
Ik ken zelfs een moslimvrouw die wel een hoofddoekje draagd maar verders niet zo conservatief is.
Zo is ze aan de pil ( ze vertelde me immers dat ze met de pil was gestopt omdat ze graag een 2de kindje wilde).
Ze eten ook gewoon bij de friettent en ook ficandellen enz.
Ken ook moslimvrouwen die geen hoofddoekje dragen.
Net als bij christelijke zijn er verschillende gradaties in.
In een rijk gedeelte van Afrika met ouders die moslim zijn. Hoewel het daar normaal was dat de man voor het geld zorgt en de vrouw voor de kinderen, denkt hij hier zelf niet zo over. Voornamlijk omdat hij het in zijn pleeggezin ook gewoon anders heeft gezien.quote:Op maandag 20 september 2010 14:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
In welke cultuur en wat voor milieu is hij dan opgegroeid? Lijkt mij behoorlijk relevant.
Er zijn heel veel moslima's die geen hoofddoek dragen en dat gewoon geaccepteerd word in de omgeving, familie en Islam. Het ligt aan het land zelf en het praktiseren van het geloof.quote:Op maandag 20 september 2010 14:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach, spreken christelijke geestelijken ook fatwa's uit waardoor mensen in de rest van de wereld voor hun leven moeten vrezen? Worden er uit naam van het christelijke geloof vrouwen gestenigd/gemarteld voor zaken als vreemdgaan? Is er in Christelijke landen sprake van een zedenpolitie die vrouwen oppakt als ze hun haar en lichaamsvormen niet bedekken?Je vergelijking gaat als je 't mij vraagt nogal mank.
Ah, jij bent er zo een die werkelijk denkt dat iedere moslim hetzelfde is.quote:Op maandag 20 september 2010 14:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach, spreken christelijke geestelijken ook fatwa's uit waardoor mensen in de rest van de wereld voor hun leven moeten vrezen? Worden er uit naam van het christelijke geloof vrouwen gestenigd/gemarteld voor zaken als vreemdgaan? Is er in christelijke landen sprake van een zedenpolitie die vrouwen oppakt als ze hun haar en lichaamsvormen niet bedekken?Je vergelijking gaat als je 't mij vraagt nogal mank.
Daar snap ik dan weer helemaal niets van. Waarom zou je wel een hoofddoekje dragen maar tegelijkertijd varkensvlees eten? Doe dan dat hoofddoekje ook maar af of stop met het eten van varkensvlees.quote:Op maandag 20 september 2010 14:03 schreef snakelady het volgende:
Ik ken zelfs een moslimvrouw die wel een hoofddoekje draagd maar verders niet zo conservatief is.
Zo is ze aan de pil ( ze vertelde me immers dat ze met de pil was gestopt omdat ze graag een 2de kindje wilde).
Ze eten ook gewoon bij de friettent en ook ficandellen enz.
Vanzelfsprekend niet, maar ook in Nederlandse moskeeën wordt haat gepredikt door buitenlandse conservatieve imams, om nog maar te zwijgen over de schimmige financiering van bepaalde moskeeën hier en de al net zo schimmige organisaties die hieraan verbonden zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 14:09 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel moslima's die geen hoofddoek dragen en dat gewoon geaccepteerd word in de omgeving, familie en Islam. Het ligt aan het land zelf en het praktiseren van het geloof.
Al-Quida handeld toch ook in de naam van Allah en volgens hen moet het zo. Denk niet dat alle moslims het ook daar mee eens zijn.
En dat was mijn punt dan ook. Verder zul je in 't begin van dit topic lezen dat ik eveneens sterk tegen een christelijke opvoeding ben. Met een islamitische gaan echter nog veel meer problemen gepaard, al zou het alleen maar in praktisch opzicht zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 14:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah, jij bent er zo een die werkelijk denkt dat iedere moslim hetzelfde is.![]()
Lees je eens in over de christelijke geschiedenis, die zijn geen haar beter hoor, alleen zijn die gelukkig tot bezinning gekomen.
even ter vergelijking.
Moslima.
[ afbeelding ]
Moslima
[ afbeelding ]
Moslima
[ afbeelding ]
En Moslima
[ afbeelding ]
alle vier moslimvrouwen, en alle 4 anders in hun geloof
Ze heeft eens voor de gein gezegd dat ze een hoofddoekje draagt omdat ze dan haar haren niet hoeft te doen.quote:Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Daar snap ik dan weer helemaal niets van. Waarom zou je wel een hoofddoekje dragen maar tegelijkertijd varkensvlees eten? Doe dan dat hoofddoekje ook maar af of stop met het eten van varkensvlees.
Of het hoofddoekje moet meer voor de show zijn natuurlijk (naar de familie doen alsof je vroom bent).
Bandana?quote:Op maandag 20 september 2010 14:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze heeft eens voor de gein gezegd dat ze een hoofddoekje draagt omdat ze dan haar haren niet hoeft te doen.
Maar nee, dat vindt ze zelf gewoon prettiger, voelt ze zichzelf goed bij, het is ook geen hoofddoekje wat ook om de keel heen zit maar gewoon om het hoofd gebonden naar achtere toe.
Niet allemaal, maar de meesten wel. Ik weet niet hoe goed jij je 11 september 2001 nog kan herinneren? Voor een hoop moslims was dat een feestelijke dag en daar werd dan ook op een heel ongepaste manier uiting aan gegeven. Het is niet voor niets dat er een hoop wantrouwen tegen de moslims is. Je zal ze nooit openlijk horen ageren tegen de mensen die de islam misbruiken. Simpelweg omdat ze het er eigenlijk wel een beetje mee eens zijn. Want ongelovigen zijn toch een stuk minder waard in hun ogen, dat is gewoon een feit en als je daar geen oog voor hebt ben je stekeblind.quote:Op maandag 20 september 2010 14:09 schreef Kloontje88 het volgende:
Denk niet dat alle moslims het ook daar mee eens zijn.
een grevo is niet erg, grevos zijn ook mensenquote:Op maandag 20 september 2010 08:42 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Het geloof heb ik bewust niet genoemd om vooroordelen te voorkomen, en omdat ik vind dat je als buitenstaander nooit precies weet wat het geloof inhoud. Zoals 'jehova getuige dringen geloof op aan anderen' 'Bij de islam hebben vrouwen niets te vertellen' ... om maar voorbeelden te noemen.
An-Nisa, 34quote:
Waarom noem jij jezelf een niet praktiserend moslim? Ik ben christelijk opgevoed en gedoopt. Toch noem ik mijzelf geen christen. Hoe zit dat? Heb je moeite om er afstand van te doen?quote:Op maandag 20 september 2010 14:24 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik ben moslim en mijn vriendin wil dat ook worden als we getrouwd zijn. Maar een hoofddoek dragen wil ik niet dat ze doet. En praktiserend ben ik niet, en wil ook niet dat zij praktiseerd. In mijn, en vele andere gevallen, is het denk ik vooral om de ouders.
ah een moslim dus, hij wil ergens bijhoren, zo'n gast lul je zo omver, het geloof zit niet diep in hem.quote:Op maandag 20 september 2010 13:47 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Hij is geadopteerd toen hij 12 was in een nederlands gezin, die niet gelovig zijn. In zijn vriendenkring heeft hij een paar gelovige vrienden waarvan ook niet al die vriendinnen gelovig zijn.
In jouw geval was het dan ook niet echt een probleem geweest maar in het geval van TS is haar vriend wel praktiserend en zeer overtuigd van zijn geloof.quote:Op maandag 20 september 2010 14:24 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik ben moslim en mijn vriendin wil dat ook worden als we getrouwd zijn. Maar een hoofddoek dragen wil ik niet dat ze doet. En praktiserend ben ik niet, en wil ook niet dat zij praktiseerd. In mijn, en vele andere gevallen, is het denk ik vooral om de ouders.
wat een kut avatar heb jij zegquote:Op maandag 20 september 2010 14:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
En dat was mijn punt dan ook. Verder zul je in 't begin van dit topic lezen dat ik eveneens sterk tegen een christelijke opvoeding ben. Met een islamitische gaan echter nog veel meer problemen gepaard, al zou het alleen maar in praktisch opzicht zijn.
quote:Op maandag 20 september 2010 14:28 schreef MarMar het volgende:
[..]
An-Nisa, 34
Main article: An-Nisa, 34
Verse 34 of an-Nisa is one of the most important verses for husband and wife relationship in Islam. In most translations, it gives permission to men to beat/hit (they both have the same word in Arabic) their wives if they fear "rebellion," or "nushûz". The rebellion referred to in this verse is against God (through promiscuous behavior in public), and not a reference to disobedience against the Husband. Many interpretive problems have arisen regarding the occasions (if any) on which beating is appropriate, the type of beating prescribed, and whether beating remains discountenanced even if acceptable.
wel op de goede plek bold doen
Het ging over het al dan niet dragen van een hoofddoek, wat best als "promiscuous behavior" geïnterpreteerd zou kunnen worden door een wat strengere moslim, zou hij dat willen. Het haar van de vrouw is immers een sieraad dat enkel voor de ogen van haar man bestemd is.quote:2. promiscuous - casual and unrestrained in sexual behavior; "her easy virtue"; "he was told to avoid loose (or light) women"; "wanton behavior"
sluttish, wanton, easy, loose, light
unchaste - not chaste; "unchaste conduct"
En toch zijn er ook vrouwen die gedwongen zijn dit wel te doen, hele landen vol zelfs maar ook hier in Nederland.quote:Op maandag 20 september 2010 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ken ook moslima's die geen hoofddoek dragen.
Omdat ik niet bid, geen Koran lees en overige zaken niet doe die een praktiserend moslim wel zou moeten doen. Ik wil er geen afstand van nemen, ik geloof wel in God hoorquote:Op maandag 20 september 2010 14:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom noem jij jezelf een niet praktiserend moslim? Ik ben christelijk opgevoed en gedoopt. Toch noem ik mijzelf geen christen. Hoe zit dat? Heb je moeite om er afstand van te doen?
Klopt, in mijn geval lag het meer aan mijn ouders.quote:Op maandag 20 september 2010 14:34 schreef Hanoying het volgende:
[..]
In jouw geval was het dan ook niet echt een probleem geweest maar in het geval van TS is haar vriend wel praktiserend en zeer overtuigd van zijn geloof.
Overigens niet echt dapper van jou en je vriendin om haar te laten bekeren als jullie eigenlijk helemaal niet praktiserend zijn maar het is natuurlijk wel de makkelijkste uitweg om gezeur met jouw familie te voorkomen en het huwelijk voor hen acceptabel te maken
Meestal ongehuwd of afkomstig uit een nest waar religie part time word beleden om bij vrienden en familie goede sier te maken.quote:Op maandag 20 september 2010 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ken ook moslima's die geen hoofddoek dragen.
Nee, niet ongehuwd. Gewoon niet zo praktiserend en er helemaal niet zo veel mee bezig, is het zo moeilijk te geloven voor je? Dat je er toch weer even een negatieve sneer aan moet geven.quote:Op maandag 20 september 2010 14:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Meestal ongehuwd of afkomstig uit een nest waar religie part time word beleden om bij vrienden en familie goede sier te maken.
Ja, en? Ontken ik dat? Maar in dit topic gaat het weer een beetje de kant op dat ze alleen bestaan zoals jij het beschrijft.quote:Op maandag 20 september 2010 14:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
En toch zijn er ook vrouwen die gedwongen zijn dit wel te doen, hele landen vol zelfs maar ook hier in Nederland.
quote:Op maandag 20 september 2010 14:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Meestal ongehuwd of afkomstig uit een nest waar religie part time word beleden om bij vrienden en familie goede sier te maken.
Omdat ik 't beeld dat jij aan hand van enkele voorbeelden schetst nuanceer door te vermelden dat het er ook anders aan toe kan gaan en gaat? Lijkt mij juist evenwichtiger nu beide kanten genoemd zijn maar kennelijk is dat voor jouw gevoel anders.quote:Op maandag 20 september 2010 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en? Ontken ik dat? Maar in dit topic gaat het weer een beetje de kant op dat ze alleen bestaan zoals jij het beschrijft.
Jouw conclusie is dus: uitroeien dat moslimtuig, ALLEMAAL!!!!quote:Op maandag 20 september 2010 14:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Omdat ik 't beeld dat jij aan hand van enkele voorbeelden schetst nuanceer door te vermelden dat het er ook anders aan toe kan gaan en gaat? Lijkt mij juist evenwichtiger nu beide kanten genoemd zijn maar kennelijk is dat voor jouw gevoel anders.
haha. Straks ben jij de gematigde van de twee en wordt je bekeerde vrouw veel extremer dan jijzelf, krijg je discussies als "jij kan wel niet willen dat ik een hoofddoek draag maar ik voel dat nu eenmaal zo... en zelf mag je trouwens ook wel eens wat vaker naar het vrijdaggebed lapzwans! oh... en rookworst krijg je dus ook mooi niet meer en ik heb de biertjes door de wc gespoeltquote:Op maandag 20 september 2010 14:44 schreef Baghdaddy het volgende:
Daar ga je de mist in, ze is uit haar zelf bekeerd en heeft veel interesse in de Islam, alleen dingen als bijvoorbeeld een hoofddoek wil ik liever niet dat ze draagt.
Niet zo praktiserend? Toch grappig dat die mensen zich dan toch nog moslim, christen of wat dan ook noemen. Dat is gewoon een kwestie van niet durven kiezen, dat is ook niet raar want de indoctrinatie op jonge leeftijd laat diepe littekens achter in de psyche. Feitelijk zien dat soort mensen zo'n religie helemaal niet zitten maar het heeft toch iets nostalgischquote:Op maandag 20 september 2010 14:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, niet ongehuwd. Gewoon niet zo praktiserend en er helemaal niet zo veel mee bezig, is het zo moeilijk te geloven voor je? Dat je er toch weer even een negatieve sneer aan moet geven.
Hahah dat zou inderdaad kunnen gebeuren maar ik let er goed op, worry notquote:Op maandag 20 september 2010 14:58 schreef Hanoying het volgende:
[..]
haha. Straks ben jij de gematigde van de twee en wordt je bekeerde vrouw veel extremer dan jijzelf, krijg je discussies als "jij kan wel niet willen dat ik een hoofddoek draag maar ik voel dat nu eenmaal zo... en zelf mag je trouwens ook wel eens wat vaker naar het vrijdaggebed lapzwans! oh... en rookworst krijg je dus ook mooi niet meer en ik heb de biertjes door de wc gespoelt"
Kaatst die bekering van je vrouw vol in je gezicht terug
Hoe kom je daar nou weer bij? Mijn conclusie is kinderen niet van jongs af aan islamitisch/christelijk/joods opvoeden en in plaats daarvan ze, als je dat al zo nodig wil, als ze oud genoeg zijn kennis laten maken met alle gangbare religies en ze daar naar hun eigen behoefte eventueel zelf een keuze in laten maken.quote:Op maandag 20 september 2010 14:57 schreef Experte het volgende:
[..]
Jouw conclusie is dus: uitroeien dat moslimtuig, ALLEMAAL!!!!
Aah.. de twijfelende 'gelovige'. Altijd goed om mensen te zien die voor zichzelf beginnen te denken, dat geeft hooptquote:Op maandag 20 september 2010 14:44 schreef Baghdaddy het volgende:
Omdat ik niet bid, geen Koran lees en overige zaken niet doe die een praktiserend moslim wel zou moeten doen. Ik wil er geen afstand van nemen, ik geloof wel in God hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |