abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 13:42:40 #201
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86634490
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bent bezig jezelf voor de gek te houden, maak maar eens een lijstje van de zaken die je echt niet acceptabel vind en laat hem daar eens eerlijk antwoord op geven. Op dit moment zit hij misschien een aantal zaken af te zwakken. Maar als je met hem getrouwd bent en een paar mede moslims zullen hem vragen waarom zijn vrouw geen hoofddoek draagt en zich daarom gedraagt als een hoer... moet jij eens kijken hoe snel jij een hoofddoek om je hoofd hebt :')
Dat heeft inderdaad niets te maken met hun religie.... maar alles met hun gevoel voor 'eer'. Ik ken genoeg moslims die zichzelf 'gematigd' noemen.... maar zeg nooit iets lelijks over hun religie of cultuur.... want dan is er plotseling niets meer over van hun liberale instelling w/
Hoeft niet hoor, zoals ik al schreef ken ik persoonlijk een vrouw die met een moslim getrouwd is, ze loopt niet in een hoofddoek.
Ligt er geheel aan hoe streng gelovig iemand is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86634566
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bent bezig jezelf voor de gek te houden, maak maar eens een lijstje van de zaken die je echt niet acceptabel vind en laat hem daar eens eerlijk antwoord op geven. Op dit moment zit hij misschien een aantal zaken af te zwakken. Maar als je met hem getrouwd bent en een paar mede moslims zullen hem vragen waarom zijn vrouw geen hoofddoek draagt en zich daarom gedraagt als een hoer... moet jij eens kijken hoe snel jij een hoofddoek om je hoofd hebt :')
Dat heeft inderdaad niets te maken met hun religie.... maar alles met hun gevoel voor 'eer'. Ik ken genoeg moslims die zichzelf 'gematigd' noemen.... maar zeg nooit iets lelijks over hun religie of cultuur.... want dan is er plotseling niets meer over van hun liberale instelling w/
Dat lijstje ben ik nu al aan het maken voor het gesprek van vanavond.
Waarom zou hij dingen afzwakken, hij is over alles eerlijk en hij dan liever een vrouw die weet hoe hij wil opvoeden en het daarmee eens is dan een vrouw die dat niet is of wel.
En als hij ineens gaat willen dat ik een hoofddoek draag, waarom ga je er dan vanuit dat ik dat dan ga doen?
  maandag 20 september 2010 @ 13:46:46 #203
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86634636
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:44 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Waarom zou hij dingen afzwakken, hij is over alles eerlijk en hij dan liever een vrouw die weet hoe hij wil opvoeden en het daarmee eens is dan een vrouw die dat niet is of wel.
En als hij ineens gaat willen dat ik een hoofddoek draag, waarom ga je er dan vanuit dat ik dat dan ga doen?
NIEMAND is heilig.

Hij gaat nu echt geen dingen zeggen die je kunnen afschrikken.
pi_86634649
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:41 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Een burka is ook wel heel extreem natuurlijk. Wat betreft een hoofddoek is het misschien verstandig een keer rond te kijken bij zijn moskee en binnen zijn verdere familie, dragen de vrouwen daar veelal wel een hoofddoek dan zit de kans er uiteraard behoorlijk in dat jouw dochter dat later ook zal doen. Hij zal haar misschien niet dwingen maar het gooien op "haar vrije keuze, als zij een hoofddoek wil dragen dan steun ik haar daar in insj'allah" :P

Je kan er in ieder geval wel van uit gaan dat zijn geloof een enorme invloed zal hebben op jullie gezinsleven. Ik houd zelf ontzettend veel van mijn vrouw maar denk dat het vooruitzicht van een Islamitische opvoeding voor mijn kinderen toch wel een behoorlijke deal breaker voor mij geweest zou zijn. Ik ben zelf overtuigt atheist/humanist en als ik dan van te voren zou weten dat mijn kinderen islamitisch opgevoed zouden worden en ik mezelf daar maar volledig in zou moeten schikken had ik dat toch wel erg moeilijk te verteren gevonden zeg maar.

Overigens ben ik ook wel een beetje biased naar het Islamitisch geloof toe omdat ik dat niet het fijnste geloof ter wereld vind maar dat ter zijde :P
Hij is geadopteerd toen hij 12 was in een nederlands gezin, die niet gelovig zijn. In zijn vriendenkring heeft hij een paar gelovige vrienden waarvan ook niet al die vriendinnen gelovig zijn.
pi_86634731
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:44 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

quote:
An-Nisa, 34
Main article: An-Nisa, 34

Verse 34 of an-Nisa is one of the most important verses for husband and wife relationship in Islam. In most translations, it gives permission to men to beat/hit (they both have the same word in Arabic) their wives if they fear "rebellion," or "nushûz". The rebellion referred to in this verse is against God (through promiscuous behavior in public), and not a reference to disobedience against the Husband. Many interpretive problems have arisen regarding the occasions (if any) on which beating is appropriate, the type of beating prescribed, and whether beating remains discountenanced even if acceptable.
*O*
Je suis Charlie Sheen
  maandag 20 september 2010 @ 13:50:47 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86634772
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:46 schreef DeTolk het volgende:
[..]
NIEMAND is heilig.

Hij gaat nu echt geen dingen zeggen die je kunnen afschrikken.
Waarschijnlijk idd niet, maar het lijkt me wel verstandig dat TS erg duidelijk is over dingen die in haar ogen een no-go zijn....

Hij heeft er immers geen belang bij een relatie op te bouwen met iemand die niet bereid is hun kinderen op te voeden op een manier die voor hem acceptabel is, dus als TS aangeeft wat voor haar iig niet acceptabel is dan weet hij ook gelijk waar hij aan toe is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86634977
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:47 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Hij is geadopteerd toen hij 12 was in een nederlands gezin, die niet gelovig zijn. In zijn vriendenkring heeft hij een paar gelovige vrienden waarvan ook niet al die vriendinnen gelovig zijn.
Juist mensen die niet religieus zijn opgevoed en er later bewust voor gekozen hebben zijn absoluut het ergst :X
Deze mensen verkeren vaak in een identiteitscrisis en proberen vat op hun leven te krijgen door op zoek te gaan naar hun roots voor houvast. Eigenlijk kan dat alleen maar van kwaad tot erger worden omdat zal blijken dat de crisis niet opgelost kan worden op deze manier. Beter kan hij gaan uitzoeken waarom hij zich bekeerd heeft tot de Islam... misschien is een bezoek aan een psycholoog een optie? Laat je niet in de watten leggen, zodra zijn 'kennis' van de islam zal groeien, zal zijn kijk op jullie relatie ook veranderen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 20 september 2010 @ 13:57:36 #208
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86635023
Voor mij zou het absoluut een breekpunt zijn dat mijn kinderen worden geïndoctrineerd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 20 september 2010 @ 14:00:23 #209
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86635112
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:23 schreef Kloontje88 het volgende:
Ook wil ik niet dat mijn kinderen volgens regels zullen leven.
Zie hier de reden dat de hedendaagse jeugd opgroeit voor galg en rad.

Hoe wil je je kinderen nou zonder regels voorbereiden op hun toekomst? Regels zijn overal, altijd. Laat ze daar maar vast aan wennen.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86635136
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Juist mensen die niet religieus zijn opgevoed en er later bewust voor gekozen hebben zijn absoluut het ergst :X
Deze mensen verkeren vaak in een identiteitscrisis en proberen vat op hun leven te krijgen door op zoek te gaan naar hun roots voor houvast. Eigenlijk kan dat alleen maar van kwaad tot erger worden omdat zal blijken dat de crisis niet opgelost kan worden op deze manier. Beter kan hij gaan uitzoeken waarom hij zich bekeerd heeft tot de Islam... misschien is een bezoek aan een psycholoog een optie? Laat je niet in de watten leggen, zodra zijn 'kennis' van de islam zal groeien, zal zijn kijk op jullie relatie ook veranderen.
Hij is niet bekeed. ZIjn biologische ouders waren moslim. Het precieze verhaal vertel ik niet, maar zijn ouders leven niet meer en hij kwam zelf naar Nederland op zijn 12e. Hij was toen dus ook al gelovig en merkte dat hij ook veel steun in zijn geloof had en is daarom ook blijven praktiseren.
pi_86635158
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:00 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Zie hier de reden dat de hedendaagse jeugd opgroeit voor galg en rad.

Hoe wil je je kinderen nou zonder regels voorbereiden op hun toekomst? Regels zijn overal, altijd. Laat ze daar maar vast aan wennen.
Regels prima, maar ik doelde op religieuze regels die eventueel vrijheidsbeperkend zijn in de ogen van ongelovigen en dus die van mij
pi_86635191
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:01 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Hij is niet bekeed. ZIjn biologische ouders waren moslim. Het precieze verhaal vertel ik niet, maar zijn ouders leven niet meer en hij kwam zelf naar Nederland op zijn 12e. Hij was toen dus ook al gelovig en merkte dat hij ook veel steun in zijn geloof had en is daarom ook blijven praktiseren.
In welke cultuur en wat voor milieu is hij dan opgegroeid? Lijkt mij behoorlijk relevant.
Je suis Charlie Sheen
  maandag 20 september 2010 @ 14:03:25 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86635193
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:49 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

*O*
Net of iedere Christelijke gelovige alles doet wat in de bijbel staat.
Zo zullen er ook molsims zijn die er hun eigen invulling aan geven.

Ik ken zelfs een moslimvrouw die wel een hoofddoekje draagd maar verders niet zo conservatief is.
Zo is ze aan de pil ( ze vertelde me immers dat ze met de pil was gestopt omdat ze graag een 2de kindje wilde).
Ze eten ook gewoon bij de friettent en ook ficandellen enz.
Ken ook moslimvrouwen die geen hoofddoekje dragen.

Net als bij christelijke zijn er verschillende gradaties in.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86635211
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:02 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Regels prima, maar ik doelde op religieuze regels die eventueel vrijheidsbeperkend zijn in de ogen van ongelovigen en dus die van mij
Haha, en dan overweeg je serieus nog de Islam? :X
Je suis Charlie Sheen
pi_86635307
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Net of iedere Christelijke gelovige alles doet wat in de bijbel staat.
Zo zullen er ook molsims zijn die er hun eigen invulling aan geven.

Ik ken zelfs een moslimvrouw die wel een hoofddoekje draagd maar verders niet zo conservatief is.
Zo is ze aan de pil ( ze vertelde me immers dat ze met de pil was gestopt omdat ze graag een 2de kindje wilde).
Ken ook moslimvrouwen die geen hoofddoekje dragen.

Net als bij christelijke zijn er verschillende gradaties in.
Ach, spreken christelijke geestelijken ook fatwa's uit waardoor mensen in de rest van de wereld voor hun leven moeten vrezen? Worden er uit naam van het christelijke geloof vrouwen gestenigd/gemarteld voor zaken als vreemdgaan? Is er in christelijke landen sprake van een zedenpolitie die vrouwen oppakt als ze hun haar en lichaamsvormen niet bedekken? :') Je vergelijking gaat als je 't mij vraagt nogal mank.
Je suis Charlie Sheen
pi_86635318
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:03 schreef NotYou het volgende:

[..]

In welke cultuur en wat voor milieu is hij dan opgegroeid? Lijkt mij behoorlijk relevant.
In een rijk gedeelte van Afrika met ouders die moslim zijn. Hoewel het daar normaal was dat de man voor het geld zorgt en de vrouw voor de kinderen, denkt hij hier zelf niet zo over. Voornamlijk omdat hij het in zijn pleeggezin ook gewoon anders heeft gezien.
pi_86635368
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:07 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ach, spreken christelijke geestelijken ook fatwa's uit waardoor mensen in de rest van de wereld voor hun leven moeten vrezen? Worden er uit naam van het christelijke geloof vrouwen gestenigd/gemarteld voor zaken als vreemdgaan? Is er in Christelijke landen sprake van een zedenpolitie die vrouwen oppakt als ze hun haar en lichaamsvormen niet bedekken? :') Je vergelijking gaat als je 't mij vraagt nogal mank.
Er zijn heel veel moslima's die geen hoofddoek dragen en dat gewoon geaccepteerd word in de omgeving, familie en Islam. Het ligt aan het land zelf en het praktiseren van het geloof.
Al-Quida handeld toch ook in de naam van Allah en volgens hen moet het zo. Denk niet dat alle moslims het ook daar mee eens zijn.
  maandag 20 september 2010 @ 14:11:33 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86635413
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:07 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ach, spreken christelijke geestelijken ook fatwa's uit waardoor mensen in de rest van de wereld voor hun leven moeten vrezen? Worden er uit naam van het christelijke geloof vrouwen gestenigd/gemarteld voor zaken als vreemdgaan? Is er in christelijke landen sprake van een zedenpolitie die vrouwen oppakt als ze hun haar en lichaamsvormen niet bedekken? :') Je vergelijking gaat als je 't mij vraagt nogal mank.
Ah, jij bent er zo een die werkelijk denkt dat iedere moslim hetzelfde is. :')

Lees je eens in over de christelijke geschiedenis, die zijn geen haar beter hoor, alleen zijn die gelukkig tot bezinning gekomen.

even ter vergelijking.

Moslima.

Moslima

Moslima

En Moslima

alle vier moslimvrouwen, en alle 4 anders in hun geloof
  maandag 20 september 2010 @ 14:13:01 #219
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_86635457
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:03 schreef snakelady het volgende:
Daar snap ik dan weer helemaal niets van. Waarom zou je wel een hoofddoekje dragen maar tegelijkertijd varkensvlees eten? Doe dan dat hoofddoekje ook maar af of stop met het eten van varkensvlees.

Of het hoofddoekje moet meer voor de show zijn natuurlijk (naar de familie doen alsof je vroom bent).
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_86635583
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:09 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel moslima's die geen hoofddoek dragen en dat gewoon geaccepteerd word in de omgeving, familie en Islam. Het ligt aan het land zelf en het praktiseren van het geloof.
Al-Quida handeld toch ook in de naam van Allah en volgens hen moet het zo. Denk niet dat alle moslims het ook daar mee eens zijn.
Vanzelfsprekend niet, maar ook in Nederlandse moskeeën wordt haat gepredikt door buitenlandse conservatieve imams, om nog maar te zwijgen over de schimmige financiering van bepaalde moskeeën hier en de al net zo schimmige organisaties die hieraan verbonden zijn.

Los hiervan echter was t punt dat ik met mijn eerdere post wilde maken dat het christendom tegenwoordig van een heel andere aard is dan de huidige islam zoals die nog veelvuldig gepraktiseerd wordt, ook in Nederland. Uitgesloten is ook niet dat de opvattingen van jouw vriend nog stricter zullen worden, wie weet ervaart hij de geboorte van jullie kinderen wel als een wonder van God en ziet hij erin een bevestiging van zijn geloofsovertuiging. 't Zou maar zo kunnen. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86635612
Maar TS: zie jij je kids besneden worden / hoofddoekje moeten dragen nou wel of niet als een dealbreaker?
pi_86635635
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ah, jij bent er zo een die werkelijk denkt dat iedere moslim hetzelfde is. :')

Lees je eens in over de christelijke geschiedenis, die zijn geen haar beter hoor, alleen zijn die gelukkig tot bezinning gekomen.

even ter vergelijking.

Moslima.

[ afbeelding ]

Moslima

[ afbeelding ]

Moslima

[ afbeelding ]

En Moslima

[ afbeelding ]

alle vier moslimvrouwen, en alle 4 anders in hun geloof

En dat was mijn punt dan ook. Verder zul je in 't begin van dit topic lezen dat ik eveneens sterk tegen een christelijke opvoeding ben. Met een islamitische gaan echter nog veel meer problemen gepaard, al zou het alleen maar in praktisch opzicht zijn. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  maandag 20 september 2010 @ 14:18:17 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86635636
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Daar snap ik dan weer helemaal niets van. Waarom zou je wel een hoofddoekje dragen maar tegelijkertijd varkensvlees eten? Doe dan dat hoofddoekje ook maar af of stop met het eten van varkensvlees.

Of het hoofddoekje moet meer voor de show zijn natuurlijk (naar de familie doen alsof je vroom bent).
Ze heeft eens voor de gein gezegd dat ze een hoofddoekje draagt omdat ze dan haar haren niet hoeft te doen. ;)

Maar nee, dat vindt ze zelf gewoon prettiger, voelt ze zichzelf goed bij, het is ook geen hoofddoekje wat ook om de keel heen zit maar gewoon om het hoofd gebonden naar achtere toe.
  maandag 20 september 2010 @ 14:21:57 #224
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86635757
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze heeft eens voor de gein gezegd dat ze een hoofddoekje draagt omdat ze dan haar haren niet hoeft te doen. ;)

Maar nee, dat vindt ze zelf gewoon prettiger, voelt ze zichzelf goed bij, het is ook geen hoofddoekje wat ook om de keel heen zit maar gewoon om het hoofd gebonden naar achtere toe.
Bandana?
pi_86635833
Ik ben moslim en mijn vriendin wil dat ook worden als we getrouwd zijn. Maar een hoofddoek dragen wil ik niet dat ze doet. En praktiserend ben ik niet, en wil ook niet dat zij praktiseerd. In mijn, en vele andere gevallen, is het denk ik vooral om de ouders.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')