abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86635895
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:09 schreef Kloontje88 het volgende:
Denk niet dat alle moslims het ook daar mee eens zijn.
Niet allemaal, maar de meesten wel. Ik weet niet hoe goed jij je 11 september 2001 nog kan herinneren? Voor een hoop moslims was dat een feestelijke dag en daar werd dan ook op een heel ongepaste manier uiting aan gegeven. Het is niet voor niets dat er een hoop wantrouwen tegen de moslims is. Je zal ze nooit openlijk horen ageren tegen de mensen die de islam misbruiken. Simpelweg omdat ze het er eigenlijk wel een beetje mee eens zijn. Want ongelovigen zijn toch een stuk minder waard in hun ogen, dat is gewoon een feit en als je daar geen oog voor hebt ben je stekeblind.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86635969
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:42 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Het geloof heb ik bewust niet genoemd om vooroordelen te voorkomen, en omdat ik vind dat je als buitenstaander nooit precies weet wat het geloof inhoud. Zoals 'jehova getuige dringen geloof op aan anderen' 'Bij de islam hebben vrouwen niets te vertellen' ... om maar voorbeelden te noemen.
een grevo is niet erg, grevos zijn ook mensen
pi_86636010
Om even in te gaan op de vraag van TS; Ik kan me voorstellen als iemand oprecht in God gelooft (welke religie dat dan ook is) dat diegene dat graag op zijn of haar kinderen over wil brengen. Niet om de kinderen te indoctrineren, maar omdat diegene oprecht gelooft dat het beter is voor zijn of haar kinderen. Je kan het ook vergelijken met dat iemand gelooft dat heel veel sporten goed is voor het lichaam van het kind.
Zo kun je ook denken dat als je kinderen in God gelooft, dat het beter is voor zijn/haar geest. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die op voorhand hier heel veel meningen over hebben (zijn meestal ook de mensen die het minst verstand van hebben) maar je moet het wel kunnen proberen te zien vanuit de ogen van de persoon die gelovig is en dat is moeilijk als je dat totaal niet deelt.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ondanks dat ik gelovig ben en mijn vriend niet, wil ik dat mijn kinderen gewoon zelf hun eigen keuzes kunnen maken en dat ze veel leren van andere religies en leefwijzes wat je niet veel ziet in de traditioneel gelovige gezinnen. Maargoed, dat is mijn keuze en niet die van de vriend van de TS.

Dus als ik je een advies mag geven, praat erover. Want als jij totaal niet van plan bent om mee te gaan in de ideeen van je vriend, ben ik bang dat dit gedoemd is om te mislukken. Als jouw vriend er namelijk van overtuigd dat is dat kinderen gelovig worden geboren, hoe moet jij je dan voelen als iemand die daar niet achter staat? Hoe doe je dat met de simpele dingen in opvoeding maar ook in schoolkeuzes, wel of niet dopen, wel of niet in de Bijbel lezen. (want hoe kun je iets overtuigend brengen uit de Bijbel als je het zelf niet eens gelooft e.d.) Daar zal veel gezeik uit komen als je hier van tevoren niet naar elkaar heel duidelijk in bent en afspraken in maakt. Succes!
pi_86636018
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:49 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

*O*
An-Nisa, 34
Main article: An-Nisa, 34

Verse 34 of an-Nisa is one of the most important verses for husband and wife relationship in Islam. In most translations, it gives permission to men to beat/hit (they both have the same word in Arabic) their wives if they fear "rebellion," or "nushûz". The rebellion referred to in this verse is against God (through promiscuous behavior in public), and not a reference to disobedience against the Husband. Many interpretive problems have arisen regarding the occasions (if any) on which beating is appropriate, the type of beating prescribed, and whether beating remains discountenanced even if acceptable.

wel op de goede plek bold doen
pi_86636055
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:24 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik ben moslim en mijn vriendin wil dat ook worden als we getrouwd zijn. Maar een hoofddoek dragen wil ik niet dat ze doet. En praktiserend ben ik niet, en wil ook niet dat zij praktiseerd. In mijn, en vele andere gevallen, is het denk ik vooral om de ouders.
Waarom noem jij jezelf een niet praktiserend moslim? Ik ben christelijk opgevoed en gedoopt. Toch noem ik mijzelf geen christen. Hoe zit dat? Heb je moeite om er afstand van te doen?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 20 september 2010 @ 14:30:12 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86636079
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:21 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Bandana?
ehm, zoals de middelste, heet een nijab geloof ik.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86636214
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:47 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Hij is geadopteerd toen hij 12 was in een nederlands gezin, die niet gelovig zijn. In zijn vriendenkring heeft hij een paar gelovige vrienden waarvan ook niet al die vriendinnen gelovig zijn.
ah een moslim dus, hij wil ergens bijhoren, zo'n gast lul je zo omver, het geloof zit niet diep in hem.
  maandag 20 september 2010 @ 14:34:37 #233
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_86636222
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:24 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik ben moslim en mijn vriendin wil dat ook worden als we getrouwd zijn. Maar een hoofddoek dragen wil ik niet dat ze doet. En praktiserend ben ik niet, en wil ook niet dat zij praktiseerd. In mijn, en vele andere gevallen, is het denk ik vooral om de ouders.
In jouw geval was het dan ook niet echt een probleem geweest maar in het geval van TS is haar vriend wel praktiserend en zeer overtuigd van zijn geloof.

Overigens niet echt dapper van jou en je vriendin om haar te laten bekeren als jullie eigenlijk helemaal niet praktiserend zijn maar het is natuurlijk wel de makkelijkste uitweg om gezeur met jouw familie te voorkomen en het huwelijk voor hen acceptabel te maken :P
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_86636279
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:18 schreef NotYou het volgende:

[..]

En dat was mijn punt dan ook. Verder zul je in 't begin van dit topic lezen dat ik eveneens sterk tegen een christelijke opvoeding ben. Met een islamitische gaan echter nog veel meer problemen gepaard, al zou het alleen maar in praktisch opzicht zijn. ^O^
wat een kut avatar heb jij zeg
pi_86636359
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

An-Nisa, 34
Main article: An-Nisa, 34

Verse 34 of an-Nisa is one of the most important verses for husband and wife relationship in Islam. In most translations, it gives permission to men to beat/hit (they both have the same word in Arabic) their wives if they fear "rebellion," or "nushûz". The rebellion referred to in this verse is against God (through promiscuous behavior in public), and not a reference to disobedience against the Husband. Many interpretive problems have arisen regarding the occasions (if any) on which beating is appropriate, the type of beating prescribed, and whether beating remains discountenanced even if acceptable.

wel op de goede plek bold doen
quote:
2. promiscuous - casual and unrestrained in sexual behavior; "her easy virtue"; "he was told to avoid loose (or light) women"; "wanton behavior"
sluttish, wanton, easy, loose, light
unchaste - not chaste; "unchaste conduct"
Het ging over het al dan niet dragen van een hoofddoek, wat best als "promiscuous behavior" geïnterpreteerd zou kunnen worden door een wat strengere moslim, zou hij dat willen. Het haar van de vrouw is immers een sieraad dat enkel voor de ogen van haar man bestemd is. ;)
Je suis Charlie Sheen
pi_86636388
Ik ken ook moslima's die geen hoofddoek dragen.
pi_86636453
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
En toch zijn er ook vrouwen die gedwongen zijn dit wel te doen, hele landen vol zelfs maar ook hier in Nederland. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86636554
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarom noem jij jezelf een niet praktiserend moslim? Ik ben christelijk opgevoed en gedoopt. Toch noem ik mijzelf geen christen. Hoe zit dat? Heb je moeite om er afstand van te doen?
Omdat ik niet bid, geen Koran lees en overige zaken niet doe die een praktiserend moslim wel zou moeten doen. Ik wil er geen afstand van nemen, ik geloof wel in God hoor :)

quote:
Op maandag 20 september 2010 14:34 schreef Hanoying het volgende:

[..]

In jouw geval was het dan ook niet echt een probleem geweest maar in het geval van TS is haar vriend wel praktiserend en zeer overtuigd van zijn geloof.

Overigens niet echt dapper van jou en je vriendin om haar te laten bekeren als jullie eigenlijk helemaal niet praktiserend zijn maar het is natuurlijk wel de makkelijkste uitweg om gezeur met jouw familie te voorkomen en het huwelijk voor hen acceptabel te maken :P
Klopt, in mijn geval lag het meer aan mijn ouders.

Daar ga je de mist in, ze is uit haar zelf bekeerd en heeft veel interesse in de Islam, alleen dingen als bijvoorbeeld een hoofddoek wil ik liever niet dat ze draagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Baghdaddy op 20-09-2010 14:54:19 ]
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_86636567
Al dat leed in de wereld, van natuurrampen tot oorlogen en gedachtes met voorbedachte rade. God of andere goden doen er niks aan.

Geloof is gewoon hersenspoeling. Alle die geloven..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86636612
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Meestal ongehuwd of afkomstig uit een nest waar religie part time word beleden om bij vrienden en familie goede sier te maken.
I'll sing you a lullaby.
pi_86636705
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Meestal ongehuwd of afkomstig uit een nest waar religie part time word beleden om bij vrienden en familie goede sier te maken.
Nee, niet ongehuwd. Gewoon niet zo praktiserend en er helemaal niet zo veel mee bezig, is het zo moeilijk te geloven voor je? Dat je er toch weer even een negatieve sneer aan moet geven.
pi_86636745
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:41 schreef NotYou het volgende:

[..]

En toch zijn er ook vrouwen die gedwongen zijn dit wel te doen, hele landen vol zelfs maar ook hier in Nederland. ^O^
Ja, en? Ontken ik dat? Maar in dit topic gaat het weer een beetje de kant op dat ze alleen bestaan zoals jij het beschrijft.
pi_86636756
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86636948
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, en? Ontken ik dat? Maar in dit topic gaat het weer een beetje de kant op dat ze alleen bestaan zoals jij het beschrijft.
Omdat ik 't beeld dat jij aan hand van enkele voorbeelden schetst nuanceer door te vermelden dat het er ook anders aan toe kan gaan en gaat? Lijkt mij juist evenwichtiger nu beide kanten genoemd zijn maar kennelijk is dat voor jouw gevoel anders. ;)
Je suis Charlie Sheen
pi_86637036
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Omdat ik 't beeld dat jij aan hand van enkele voorbeelden schetst nuanceer door te vermelden dat het er ook anders aan toe kan gaan en gaat? Lijkt mij juist evenwichtiger nu beide kanten genoemd zijn maar kennelijk is dat voor jouw gevoel anders. ;)
Jouw conclusie is dus: uitroeien dat moslimtuig, ALLEMAAL!!!!
  maandag 20 september 2010 @ 14:58:23 #246
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_86637078
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:44 schreef Baghdaddy het volgende:
Daar ga je de mist in, ze is uit haar zelf bekeerd en heeft veel interesse in de Islam, alleen dingen als bijvoorbeeld een hoofddoek wil ik liever niet dat ze draagt.
haha. Straks ben jij de gematigde van de twee en wordt je bekeerde vrouw veel extremer dan jijzelf, krijg je discussies als "jij kan wel niet willen dat ik een hoofddoek draag maar ik voel dat nu eenmaal zo... en zelf mag je trouwens ook wel eens wat vaker naar het vrijdaggebed lapzwans! oh... en rookworst krijg je dus ook mooi niet meer en ik heb de biertjes door de wc gespoelt :( "

Kaatst die bekering van je vrouw vol in je gezicht terug :Y
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_86637103
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, niet ongehuwd. Gewoon niet zo praktiserend en er helemaal niet zo veel mee bezig, is het zo moeilijk te geloven voor je? Dat je er toch weer even een negatieve sneer aan moet geven.
Niet zo praktiserend? Toch grappig dat die mensen zich dan toch nog moslim, christen of wat dan ook noemen. Dat is gewoon een kwestie van niet durven kiezen, dat is ook niet raar want de indoctrinatie op jonge leeftijd laat diepe littekens achter in de psyche. Feitelijk zien dat soort mensen zo'n religie helemaal niet zitten maar het heeft toch iets nostalgisch :')
I'll sing you a lullaby.
pi_86637163
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:58 schreef Hanoying het volgende:

[..]

haha. Straks ben jij de gematigde van de twee en wordt je bekeerde vrouw veel extremer dan jijzelf, krijg je discussies als "jij kan wel niet willen dat ik een hoofddoek draag maar ik voel dat nu eenmaal zo... en zelf mag je trouwens ook wel eens wat vaker naar het vrijdaggebed lapzwans! oh... en rookworst krijg je dus ook mooi niet meer en ik heb de biertjes door de wc gespoelt :( "

Kaatst die bekering van je vrouw vol in je gezicht terug :Y
Hahah dat zou inderdaad kunnen gebeuren maar ik let er goed op, worry not :)
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_86637189
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:57 schreef Experte het volgende:

[..]

Jouw conclusie is dus: uitroeien dat moslimtuig, ALLEMAAL!!!!
Hoe kom je daar nou weer bij? Mijn conclusie is kinderen niet van jongs af aan islamitisch/christelijk/joods opvoeden en in plaats daarvan ze, als je dat al zo nodig wil, als ze oud genoeg zijn kennis laten maken met alle gangbare religies en ze daar naar hun eigen behoefte eventueel zelf een keuze in laten maken.

Kinderen nemen met een praktiserende moslima die verwacht dat deze kinderen gelovig zullen worden opgevoed zou ik zelf dan ook niet doen. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86637235
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:44 schreef Baghdaddy het volgende:
Omdat ik niet bid, geen Koran lees en overige zaken niet doe die een praktiserend moslim wel zou moeten doen. Ik wil er geen afstand van nemen, ik geloof wel in God hoor :)

Aah.. de twijfelende 'gelovige'. Altijd goed om mensen te zien die voor zichzelf beginnen te denken, dat geeft hoopt :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')