ben benieuwdquote:Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef JohannesP het volgende:
Zijn er meer ondernemers die slechte ervaringen hebben met de Kamer van Koophandel?
Ik ben overigens bereid mijn verhaal hier uitgebreid te vertellen maar weet niet of de regels van dit forum dat toelaten...…?
is dit nu WGR of R&P?quote:Op maandag 20 september 2010 01:56 schreef JohannesP het volgende:
Project Kasteel Zacler
Link naar het kasteel:
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=VdK59WQx9-c
Ik had een droom
Die droom is over
Een jaar is voorbijgegaan
Een jaar van scherven rapen
Redden wat er te redden valt
Een jaar van wachten… wachten… hopen…
Nu vind ik de tijd rijp om mijn verhaal te doen
Het is een verhaal waarvan ik de consequenties op langere termijn niet kan overzien
Een verhaal over een prachtig project in Zacler.
Een verhaal dat begint met ongebreideld enthousiasme
En eindigt in juridisch geharrewar
Oh ja, ik ben boos
Boos op “hen”. Boos op mezelf. Boos op…..
Toch wil ik proberen een zo objectief mogelijk verslag te geven.
Ik zal namen noemen van firma’s en personen die ik op mijn weg tegenkwam.
Geen blad voor de mond nemen
Wetende dat ik heftige reacties riskeer
Soms, zoals ik al mocht ervaren, ronduit onsmakelijk en bedreigend
De gevoerde gesprekken zullen in letterlijke zin afwijken van de werkelijkheid.
De strekking zal echter dezelfde zijn
Alle feiten die ik zal noemen kan ik bewijzen
Ik heb een nauwkeurig dossier bijgehouden
Alle e-mail, schriftelijke correspondentie en documenten bewaard
Enkele personen, die slechts zijdelings een rol speelden, geef ik, om privacyredenen, wel een andere naam
Ik zal proberen ook mijn eigen rol zo objectief mogelijk weer te geven.
Uiteraard blijft het wel een verhaal gezien vanuit mijn perspectief
Achteraf besef ik dat ik te goed van vertrouwen ben geweest
Misschien zelfs wel wat naïef
Een en ander laat ik graag te uwer beoordeling
Tot zover mijn inleiding.
Het verhaal begint in januari 2004.
Op dezelfde plek waar ik nu zit.
Achter de computer in mijn rokerige kantoortje.
Kort? Dan heb je nog niet de link onder zijn username gevolgd.quote:
Gelijk heb je tjoptjop..... Ben benieuwd naar jouw ervaringen.....quote:Op maandag 20 september 2010 02:21 schreef tjoptjop het volgende:
Ik sta ook al jaren ingeschreven, maar als ik ergens mee zit dan is het wel de allerlaatste instantie waar ik heen ga voor advies/diensten.
In hun wijze van marketing proberen ze voor te doen alsof ze die rol een beetje vervullen. Ik heb zelf de waarde van de KvK nooit ingezien, experts zoek ik in mijn vakgebied en niet bij een algemene organisatie die niks meer en niks minder is dan een register voor bedrijfsregistraties.quote:Op maandag 20 september 2010 07:52 schreef eleusis het volgende:
En inderdaad, de KvK heeft niet zo veel verstand van ondernemen buiten de 'basics'... Het zijn geen strategen of managementconsultants. Het is wel vreemd dat ze dat bij jou blijkbaar wel suggereerden.
Mijn ervaringen zijn dat ik ieder jaar mopperend die bijdrage overmaak.quote:Op maandag 20 september 2010 02:32 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Gelijk heb je tjoptjop..... Ben benieuwd naar jouw ervaringen.....
Overigens, degenen die het complete verhaal ineens willen lezen kunnen inderdaad terecht op mijn website. Voor diegenen die e.e.a. liever per aflevering willen lezen zal ik mijn verhaal hier blijven vervolgen (indien de moderatoren mij dit blijven toestaan)......
Dank jequote:Op maandag 20 september 2010 10:07 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://secure.wikimedia.(...)_Voorlichtingsdienst
Ze doen wel wat voor je, ze houden bij wie er achter een bedrijf zit. Dat is nogal belangrijk, want anders maak je geld over naar een bedrijf en dan krijg je er niks voor terug en is er niemand die daarvoor aansprakelijk is.quote:Op maandag 20 september 2010 13:14 schreef Pipo1234 het volgende:
De KvK is in mijn ervaring inderdaad een nutteloze organisatie. Ze doen eigenlijk niks voor je.
Dat is een kwestie van goed vooronderzoek doen ergo je klanten kennen.quote:Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze doen wel wat voor je, ze houden bij wie er achter een bedrijf zit. Dat is nogal belangrijk, want anders maak je geld over naar een bedrijf en dan krijg je er niks voor terug en is er niemand die daarvoor aansprakelijk is.
Het punt is dat zonder KvK geen enkel bedrijf tot personen te herleiden is. Dan moet je dus met je klanten persoonlijk zaken doen.quote:Op maandag 20 september 2010 14:59 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van goed vooronderzoek doen ergo je klanten kennen.
Maar dat hoeft geen E45+ per jaar te kosten.quote:Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze doen wel wat voor je, ze houden bij wie er achter een bedrijf zit. Dat is nogal belangrijk, want anders maak je geld over naar een bedrijf en dan krijg je er niks voor terug en is er niemand die daarvoor aansprakelijk is.
Het gaat me niet om die 45 euro per jaar, da's een schijntje... Een eventuele weigering van mijn kant om te betalen zou dan ook meer symbolisch bedoeld zijn en om een reactie uit te lokken, lidmaatschap van de KvK is immers wettelijk verplicht voor bedrijven.quote:Op maandag 20 september 2010 16:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar dat hoeft geen E45+ per jaar te kosten.
Ik zal het van de week eens door gaan lezen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 01:27 schreef JohannesP het volgende:
En als die 'agent' nu een bedrijf zou betreffen met de naam 'Nizozemská obchodní komora v Praze' (Nederlandse Kamer van Koophandel Praag), haar officiele correspondentie ook als zodanig ondertekende en de contactpersonen hoog aangeslagen werden (en worden) door de KvK in Nederland? Klinkt het dan nog zo naief...? Maar lees mijn verhaal maar, misschien wordt je dan het e.e.a. duidelijk...
Klopt, volgens mij is het ook uitgesplitst, heb het er niet bij maar ik meen dat dat iets van 25 euro per jaar is. En dan heb je nog twee andere bedragen voor andere activiteiten.quote:Op maandag 20 september 2010 16:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar dat hoeft geen E45+ per jaar te kosten.
Juist. registratie is absoluut wenselijk. Om door jouw eerder aangehaalde redenen. Maar de KvK is ondertussen een instantie geworden waarbij het register nog maar bijzaak lijkt. Krijg ook debiel veel uitnodigingen voor o.a. "netwerkavonden" (quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij is het ook uitgesplitst, heb het er niet bij maar ik meen dat dat iets van 25 euro per jaar is. En dan heb je nog twee andere bedragen voor andere activiteiten.
Het gaat om kleine bedragen, maar principieel zou ik zeggen, het is verplicht en alleen het noodzakelijke moet verplicht zijn, en dat moet zo goedkoop mogelijk omdat het verplicht is.
Even wachten op de uitzending van 'Ik vertrek'quote:
Ik zou ook niet weten wat ik daar zou moeten doen, sowieso 's avonds, wat denken zel wel niet? Je bent ondernemer dus je gaat 's avonds ook nog eens aan het werk?quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Juist. registratie is absoluut wenselijk. Om door jouw eerder aangehaalde redenen. Maar de KvK is ondertussen een instantie geworden waarbij het register nog maar bijzaak lijkt. Krijg ook debiel veel uitnodigingen voor o.a. "netwerkavonden" () e.d. daar betaal ik dus mooi voor terwijl ik er helemaal geen gebruik van maak.
Sarcasme?quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten wat ik daar zou moeten doen, sowieso 's avonds, wat denken zel wel niet? Je bent ondernemer dus je gaat 's avonds ook nog eens aan het werk?
Ik wil 's avonds ook gewoon vrij. Het hele idee dat je als zelfstandige altijd maar met je zaak bezig moet zijn deel ik niet. Werk is werk, en een café is voor de lol. Ik weet dat dat voor veel ondernemers anders ligt, maar juist daarom kun je nog een avond werk missen als kiespijn.quote:
Ah ok, ben het opzich wel met je eens hoor. Maar internet blijft lastig te interpreterenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wil 's avonds ook gewoon vrij. Het hele idee dat je als zelfstandige altijd maar met je zaak bezig moet zijn deel ik niet. Werk is werk, en een café is voor de lol. Ik weet dat dat voor veel ondernemers anders ligt, maar juist daarom kun je nog een avond werk missen als kiespijn.
Ik ben er nooit geweest dus misschien is zo'n avond ontzettend rendabel in sommige sectoren. Maar het komt mij voor als iets dat begint bij het aanbod, de KvK wil ook weer wat doen, dan bij vraag.
Tip: lanceer je vraag eens op het Lancelots ZZP forum.quote:Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef JohannesP het volgende:
Zijn er meer ondernemers die slechte ervaringen hebben met de Kamer van Koophandel?
Ik ben overigens bereid mijn verhaal hier uitgebreid te vertellen maar weet niet of de regels van dit forum dat toelaten...…?
Ik ben geen camping begonnen APK en evenmin ben ik verhuisd naar Tsjechie... Bovendien zou ik me voor zo'n programma nooit aanmelden. Maar ik neem aan dat je opmerking 'ironisch' bedoeld is....quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:14 schreef APK het volgende:
[..]
Even wachten op de uitzending van 'Ik vertrek'
Euh.. Zuchtje, kennen wij elkaar misschien onder een andere naam...? Bijvoorbeeld Kareltje...?quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:21 schreef zuchtje het volgende:
Leuk verhaal als je er niet persoonlijk bij betrokken bent. En ongelofelijk dat die Henk er nog steeds mee wegkomt.
Nee. Ik weet niet wie Kareltje is, maar zou die het ook een leuk verhaal hebben gevonden?quote:Op woensdag 22 september 2010 01:53 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Euh.. Zuchtje, kennen wij elkaar misschien onder een andere naam...? Bijvoorbeeld Kareltje...?
Ik was ook wel sarcastisch, alleen niet tegenover jou.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah ok, ben het opzich wel met je eens hoor. Maar internet blijft lastig te interpreteren
Ik kan me best voorstellen dat dat wel heel nuttig is, maar dat doet er niet aan af dat een organisatie die op zoek is naar zelfrechtvaardiging zich niet zal beperken tot nuttige activiteiten.quote:De trend bij de lokale kvk hier zijn momenteel allochtone ondernemers. Daar wordt het ene na het andere seminar/bijeenkomst voor gegeven.
Nou, nou... Zo te horen heb jij ook "bepaalde ervaringen" met de Kvk... Vertel eens....quote:Op woensdag 22 september 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:
De KvK is een grote bonte verzameling van uitgerangeerde ambtenaarskneuzen die totaal geen verstand van zaken hebben en niet eens weten hoe ze hun schoenveters moeten strikken. Die groep moet je mijden als het kankergezwel dat het in onze maatschappij is. Het is niets meer of minder dan een werkverschaffingstraject voor idioten. Beware people, beware.
Wat dacht je van kort en bondig, en dan met name concreet wat betreft de verwijten aan die instanties?quote:Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef JohannesP het volgende:
KvK en EVD nutteloze en misleidende instanties
Dit kan natuurlijk niet waar zijnquote:Op donderdag 23 september 2010 13:52 schreef Internationaal het volgende:
Ik begrijp dat u teleurgesteld bent in het advies dat u destijds in 2004 is gegeven. We hebben u toen meerdere organisaties doorgegeven op basis van goede ervaringen van andere ondernemers.
Ik ben graag bereid een afspraak met u te maken om samen te kijken of wij uw verder kunnen helpen.
Kort en bondig werkt niet Weltschmerz, dat heb ik de afgelopen jaren wel gemerkt...quote:Op donderdag 23 september 2010 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat dacht je van kort en bondig, en dan met name concreet wat betreft de verwijten aan die instanties?
Dan haak ik af, in wat geklaag van een mislukte ondernemer over ziekte van medewerkers van een of andere instantie waar hij dan de schuld legt van zijn mislukking zonder een concreet verwijt te kunnen maken heb ik niet zoveel trek.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:43 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Kort en bondig werkt niet Weltschmerz, dat heb ik de afgelopen jaren wel gemerkt...
Op het gevaar af dat ik reageer op een post van een 'grappenmaker' toch het volgende;quote:Op donderdag 23 september 2010 13:52 schreef Internationaal het volgende:
Ik begrijp dat u teleurgesteld bent in het advies dat u destijds in 2004 is gegeven. We hebben u toen meerdere organisaties doorgegeven op basis van goede ervaringen van andere ondernemers.
Ik ben graag bereid een afspraak met u te maken om samen te kijken of wij uw verder kunnen helpen.
Je doet je naam geen eer aan met deze post Flying_Phoenix, als mijn topic je niet interesseert dan sla je hem toch gewoon over...? Om ingrijpen van een moderator vragen vind ik bijna net zo zielig als de reactie van een bepaalde voetballer (die ik niet met name noemen zal) die na de zoveelste schwalbe de scheids smeekt om een rode kaart voor zijn tegenstander...quote:Op donderdag 23 september 2010 21:20 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Internationaal hoeft zich geen zorgen te maken, want boeken lezen doen we niet op FOK.....
Niet kort, niet bondig: geen lezers.... kan Sjeen hier niet even...?
Zou best echt kunnen zijn hoor.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:16 schreef JohannesP het volgende:
Overigens 'Internationaal' als u bent die u beweert te zijn waarom dan geen reactie per PM, email of telefoon? U zou immers nog over mijn NAW-gegevens moeten beschikken....?
Ik denk dat je dat totaal niet serieus moet nemen. Vast een kloon van iemand want anders had ie wel via je site gereageerd.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:43 schreef JohannesP het volgende:
Op het berichtje van 'Internationaal' reageer ik vanavond wanneer ik wat meer tijd heb. Al weet ik niet hoe serieus ik de poster moet nemen....
"Hulp en advies", neem me niet kwalijk dat ik een wat nare smaak in mijn mond krijg als ik deze woorden lees. Ik heb in de afgelopen jaren vele malen "hulp en advies" aangeboden gekregen maar meestal hing daar een fors prijskaartje aan of bood men het aan uit eigenbelang.quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:50 schreef Flying_Phoenix het volgende:
De reden dat ik om een mod vroeg is de volgende: gezien je verhaal, je site en je reactie op Internationaal, heb je geen behoefte aan hulp of advies. Je lijkt gewoon te willen spuien over de organisaties die meegewerkt hebben aan iets wat blijkbaar een erg negatieve ervaring voor je geworden is.
Spuien hoort volgens mij in de KLB niet in WGR....correct me if I am wrong ?
Een boek....? Neuh....quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:26 schreef athlonkmf het volgende:
Misschien toch wel een idee om een samenvatting te schrijven in plaats van een roman van tweehonderd pagina's? Het zal je verhaal echt sneller duidelijker maken. Of wil je gewoon een boek publiceren ooit?
Inderdaad, hier zie ik het nut ook niet van in.quote:Op maandag 27 september 2010 09:15 schreef DonJames het volgende:
TS, wat wil je hiermee bereiken? Dit is een discussieforum, geen blog of dagboek.
Het lijkt me voor mensen die het topic lezen, een stuk fijner als het nu al duidelijk is. Voor de uitgebreide versie gaan ze dan maar naar de site, als ze dat interessant vinden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:03 schreef JohannesP het volgende:
Met een plaatsing per dag zal alles binnenkort wel duidelijk worden.
En dan hebben we het nog niet eens over het redelijk offtopic is geraakt. Want in de paar dozijn blogberichtjes hier, is er niet veel over de KvK of EVD gediscussierdquote:Op maandag 27 september 2010 12:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het lijkt me voor mensen die het topic lezen, een stuk fijner als het nu al duidelijk is. Voor de uitgebreide versie gaan ze dan maar naar de site, als ze dat interessant vinden.
Sorry mensen, maar ik kan niet op elke opmerking afzonderlijk reageren (daar ontbreekt me de tijd voor). Bovendien heb ik al antwoord gegeven op enkele van die opmerkingen (ik neem aan dat het de betreffende posters ook aan tijd ontbreekt om de gehele topic door te lezen.....?)quote:Op maandag 27 september 2010 12:34 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet eens over het redelijk offtopic is geraakt. Want in de paar dozijn blogberichtjes hier, is er niet veel over de KvK of EVD gediscussierd
Wat mij betreft wel.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:58 schreef JohannesP het volgende:
Ik hoop dat ik hier de gelegenheid krijg mijn verhaal af te maken.
Azijnpissers heb je overal.quote:Op dinsdag 28 september 2010 01:37 schreef JohannesP het volgende:
Thanks....
Ik begon even te twijfelen aan de voorstanders....
Is iig verplicht als je ZZP-er bent.quote:Op dinsdag 28 september 2010 01:42 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Waarom moet je hen betalen als je er niets aan hebt...
Nu wel en beantwoord ook....quote:Op dinsdag 28 september 2010 02:18 schreef Intelligence het volgende:
Johannes, heb inmiddels je hele site gelezen, en heb je mijn PM gelezen?
Van inkorten is geen sprake geweest en "binnenkort" is wel erg betrekkelijk: je bent nu bijna 2 weken je persoonlijke levensweblog aan het posten en inmiddels kun je veel zeggen, maar niet dat "alles" inmiddels "duidelijk" is geworden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:03 schreef JohannesP het volgende:
Maar waarom moet tegenwoordig toch alles zo "snel"?
Ik heb al gezegd dat ik e.e.a. inkorten zal.
Met een plaatsing per dag zal alles binnenkort wel duidelijk worden.
Dat.quote:Op maandag 27 september 2010 09:15 schreef DonJames het volgende:
TS, wat wil je hiermee bereiken? Dit is een discussieforum, geen blog of dagboek.
De tijd ontbreekt je om te reageren maar niet om uitputtende lappen tekst te posten?quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:58 schreef JohannesP het volgende:
Sorry mensen, maar ik kan niet op elke opmerking afzonderlijk reageren (daar ontbreekt me de tijd voor). Bovendien heb ik al antwoord gegeven op enkele van die opmerkingen (ik neem aan dat het de betreffende posters ook aan tijd ontbreekt om de gehele topic door te lezen.....?)
Zoals gezegd, ik zie daar weinig van. Integendeel, de posts worden alleen maar langer en langer met integraal complete brief- en mailwisselingen. Wat daarvan het nut mag zijn?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:37 schreef JohannesP het volgende:
Ik heb beloofd mijn verhaal hier wat in te korten.
En dat zal ik ook doen.
Resultaat:quote:De kop luidt 8220;Kupní smlouva 8221;
Onderaan, in het inmiddels bekende spijkerschrift:
8220;Dit is het contrakt Groetjes Henk 8221;
Ik scan de fax en stuur hem, voor vertaling, in een bijlage mee naar Holland Trade House
Dan vind ik het wel genoeg voor vandaag
De laatste dag van juni is een druk dagje geweest
Hopelijk verloopt de rest van het traject zonder verdere problemen
Maar ik blijf wel op mijn qui-vive 8230;
Zul je wel klakkeloos van je tsjechië-forum gecopy-paste hebben, die vlieger gaat dus niet zo makkelijk op.quote:De kop luidt “Kupní smlouva”
Onderaan, in het inmiddels bekende spijkerschrift:
“Dit is het contrakt Groetjes Henk”
Ik scan de fax en stuur hem, voor vertaling, in een bijlage mee naar Holland Trade House
Dan vind ik het wel genoeg voor vandaag
De laatste dag van juni is een druk dagje geweest
Hopelijk verloopt de rest van het traject zonder verdere problemen
Maar ik blijf wel op mijn qui-vive…
Beste r_one,quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Van inkorten is geen sprake geweest en "binnenkort" is wel erg betrekkelijk: je bent nu bijna 2 weken je persoonlijke levensweblog aan het posten en inmiddels kun je veel zeggen, maar niet dat "alles" inmiddels "duidelijk" is geworden.
[..]
Dat.
[..]
De tijd ontbreekt je om te reageren maar niet om uitputtende lappen tekst te posten?
[..]
Zoals gezegd, ik zie daar weinig van. Integendeel, de posts worden alleen maar langer en langer met integraal complete brief- en mailwisselingen. Wat daarvan het nut mag zijn?
Hmmm.... Klakkeloos vind ik in dit geval nogal ongelukkig gekozen. Het gaat wel om een verslag dat door mijzelf geschreven is. Zoals jij het nu uitdrukt lijkt het wel alsof ik iemand anders citeer (kopieer).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:46 schreef r_one het volgende:
Fok kan prima overweg met grote lappen tekst. Ik zag dat je nogal wat exotische tekens in je teksten verwerkt, wellicht dat je daar de oorzaak moet zoeken.
Je broncode (even een spatie na de toegevoegd, anders verschijnen de exotische tekens):
[..]
Resultaat:
[..]
Zul je wel klakkeloos van je tsjechië-forum gecopy-paste hebben, die vlieger gaat dus niet zo makkelijk op.
Beste Betty,quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:11 schreef BettyWeter het volgende:
Waarom staat het eind van het verhaal niet gewoon op cozycottage.nl, maar moet ik me helemaal registeren op een of ander Tsjechië forum? En dan ook nog eens een registratie die moet worden goedgekeurd door een beheerder....
Beste JohannesP,quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:05 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Beste r_one,
Binnenkort is inderdaad een betrekkelijk begrip. Het gaat in mijn geval echter wel om een periode van ruim vier jaar waarin e.e.a. zich afgespeeld heeft, daarmee vergeleken vallen twee weken m.i. in het niet. Ik heb gezegd dat ik mijn verhaal inkorten zal en dat probeer ik ook door zoveel mogelijk prive-zaken uit het verhaal te schrappen. Een paar keer heb ik dat al gedaan in tegenstelling tot wat jij zegt. Ik vind echter wel dat de lezer (ongeveer) mag weten hoe ik ongeveer in elkaar zit en wat voor kijk ik op bepaalde zaken heb, volgens mij maakt dat het verslag leesbaarder en voelt de lezer zich ook meer betrokken bij de gebeurtenissen.
Het hele verhaal is op dit moment nog niet verteld en dus is "alles ook nog niet duidelijk" al beginnen de eerste contouren zich wel af te tekenen. Ik had het geheel ook met een (1) plaatsing af kunnen doen maar dan zou het topic inmiddels al lang uit beeld zijn geraakt en had ik niet zoveel mensen bereikt. En dat is nu juist (zoals ik al eerder uitlegde) de bedoeling van dit topic: ik wil mensen waarschuwen voor zaken (en personen) waarmee men in het buitenland te maken kan krijgen als men er zaken wil gaan doen of er bijvoorbeeld een tweede huisje wil gaan kopen. De organisatie waarmee ik te maken heb gehad heeft vestigingen in veel voormalige oostblok-landen. Ik beweer niet dat al die vestigingen er dezelfde prakijken op na houden (in mijn geval kan ik alleen maar putten uit mijn ervaringen in Tsjechie) maar ze behoren wel tot dezelfde organisatie met dezelfde "kopstukken".
Ik maak overigens gebruik van de originele brief- en mailwisselingen die ik destijds gevoerd heb met betreffende personen, bedrijven en instanties. Mijn bijdragen worden daardoor inderdaad wat langer maar (volgens mij) ook duidelijker. Wat het af en toe "wollige" taalgebruik in die brieven en emails betreft; dat is nu eenmaal het jargon dat binnen deze instanties gebezigd wordt. Mijn excuus daarvoor....
Tot slot, zoals iemand uit het "andere" kamp al eerder opmerkte; voor diegenen die niet geinteresseerd zijn in mijn "uitputtende lappen tekst" bestaat er ook nog een andere optie: gewoon niet aanklikken....
Met 'klakkeloos' doelde ik op je eigen teksten op je Tsjechië forum zonder redigeren hier neerplempen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:13 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Hmmm.... Klakkeloos vind ik in dit geval nogal ongelukkig gekozen. Het gaat wel om een verslag dat door mijzelf geschreven is. Zoals jij het nu uitdrukt lijkt het wel alsof ik iemand anders citeer (kopieer).
De "exotische" tekens stammen uit de Tsjechische taal. Voor de grammatica aldaar ben ik helaas niet verantwoordelijk. Voor zover ik het nagecheckt heb staat er tot nu toe slechts in een geval zo'n teken in de tekst. Ik kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak is van mijn probleem.
Zoals gezegd scrolt de tekst razendsnel naar boven of beneden wanneer ik een gedeelte probeer te selecteren om cursief of vet te plaatsen.
Wie weet de oplossing voor mijn probleem?
Niet kies, weblog-achtig, one-man-show, langdradig.... ok, dat is jouw mening en die mag je hebben. Maar je kunt niet zeggen dat ik niet reageer.... Ik ben bereid (als ik er de tijd voor heb) om op iedere post in te gaan. Ik ben alleen niet van plan om "op de zaken vooruit te lopen" omdat dat de spanning (die er volgens jou toch al niet is) uit het verslag zou halen. En ook zie ik er het nut niet van in om telkens te reageren op vragen met dezelfde inhoud. Ok?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 04:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Beste JohannesP,
Alles leuk en aardig maar alleen al het feit dat je veelvuldig refereert aan "de lezer" impliceert dat je hier enkel een weblog aan het bijhouden bent. Als je daarnaast bovendien aangeeft niet in te kunnen (lees: willen) gaan op individuele reacties van ons, onderschrijft dat de intenties alleen maar.
Ik ken WGR als een discussie-subforum, met interactie tussen alle posters. Een wekendurende one-man-show, waarbij je kennelijk je gram jegens sommige personen en instanties wilt halen, is natuurlijk je goed recht maar ik vraag me af of WGR het juiste platform daarvoor is.
Daarenboven (nog los van het feit dat je verhaal me met de dag minder gaat boeien, niet in de laatste plaats door je langdradigheid) krijg ik altijd overmatige jeuk van topics die enkel tot doel hebben te "namen-and-shamen" en daar heeft het hier alle schijn van.
Maar goed, ik ben geen mod, maar mag wel de mening toegedaan zijn het niet kies te vinden waar je mee bezig bent.
Beste r-one; mijn "gebrek aan interactie" heeft in dit geval meer te maken met het feit dat jouw oplossing van het probleem niet deugt. Zelfs in mijn bovenstaande reactie (waarin toch geen exotische tekens staan) was ik niet in staat iets te selecteren omdat de tekst telkens wegscrolde nadat ik het stukje hier "neergeplempt" had....quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 04:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Met 'klakkeloos' doelde ik op je eigen teksten op je Tsjechië forum zonder redigeren hier neerplempen.
Jammer dat je nauwelijks de moeite hebt genomen om mijn toelichting tot je te nemen (hopelijk snap je nu waar ik in de vorige post op doelde met gebrek aan interactie). De "exotische" tekens waar ik op doelde komen helemaal niet uit de Tsjechische taal maar hebben betrekking op interpunctie.
Je schreef in de post ervoor dat je gebruik maakt van originele brondocumenten. Kennelijk heb je ook daaruit deze afwijkende interpunctie meegekopiëerd (het komt mij nogal Word-autocorrectie-achtig voor).
Dat mag zijn maar dat is wat anders dan exotische tekens toedichten aan de Tsjechische taal, daarmee blijk gevend mijn (overigens goedbedoeldequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:40 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Beste r-one; mijn "gebrek aan interactie" heeft in dit geval meer te maken met het feit dat jouw oplossing van het probleem niet deugt. Zelfs in mijn bovenstaande reactie (waarin toch geen exotische tekens staan) was ik niet in staat iets te selecteren omdat de tekst telkens wegscrolde nadat ik het stukje hier "neergeplempt" had....
Exact.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:25 schreef Heintje het volgende:
Als mensen nou eens op de inhoud van het verhaal reageren ipv de vorm er van.
Misschien dat het dan een topic wordt zoals iedereen gewent is in WGR.
Ik heb nooit getwijfeld aan je goede bedoelingen r-one... En een (goede) discussie ga ik niet uit de weg....quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat mag zijn maar dat is wat anders dan exotische tekens toedichten aan de Tsjechische taal, daarmee blijk gevend mijn (overigens goedbedoelde) post amper gelezen te hebben.
Bedankt voor je interesse BlaZ; maar minder bedankt voor het vooruitlopen op mijn verhaal.....quote:
ja alsjeblieft, vind dat punt namelijk wel interessant. Henk is gewoon een eikel maar uit het verhaal komt niet naar voren of het nou een echte oplichter is of gewoon iemand die geen idee heeft waar hij mee bezig is. Vind holland trade house eigenlijk nog belachelijker. Die zouden als professionele organisatie toch zeker fatsoenlijke adviezen moeten geven en het oorspronkelijke koopcontract via henk's bedrijf was hun idee...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef JohannesP het volgende:
Ik heb wel een vermoeden maar ik wil niet op het verhaal vooruitlopen....
Desgewenst wil ik je wel een PB sturen, hoor het wel....
'Weet je wat jij zou moeten doen,... ?'quote:
Ohja, hij is natuurlijk bekend bij de KvKquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
'Weet je wat jij zou moeten doen,... ?'
Omikron was de Russische firma waarvan ik het kasteel gekocht heb. De Russen bezitten overigens veel percelen en gebouwen in Tsjechie.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het idee dat ik iets heb gemist bij het lezen, maar wie of wat is Omikron eigenlijk? Ik zie op je website staan dat dit de grootste boosdoener is, zo lijkt het voor mij in ieder geval. Ik heb nog niet alles gelezen trouwens.
Door de uitgebreidheid van het verhaal moet ik soms even graven wie ook alweer wie is
Dank je voor je antwoord. Ik geloof trouwens dat ik naar Eunite wilde vragen in plaats van Omikron maar inmiddels begrijp ik volledig wie dat zijn. Ik heb inmiddels je website en het vervolg op het Tsjechie forum gelezen, wat een verhaal! Ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt. Ik heb me geabonneerd op het topic over de organisatie en hun kopmannen, is dat ook het topic waarin je het laatste stukje gaat vertellen? Het is wel zo makkelijk als ik automatisch per mail op de hoogte wordt gesteld bij een nieuwe bijdrage.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:14 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Omikron was de Russische firma waarvan ik het kasteel gekocht heb. De Russen bezitten overigens veel percelen en gebouwen in Tsjechie.
Het door jou genoemde topic zal inderdaad de laatste bijdragen bevatten die ik via het internet zal vertellen. Als je je geabonneerd hebt krijg je, als het goed is, automatisch een berichtje bij nieuwe bijdragen. Trouwens, bedankt voor je interesse.....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je voor je antwoord. Ik geloof trouwens dat ik naar Eunite wilde vragen in plaats van Omikron maar inmiddels begrijp ik volledig wie dat zijn. Ik heb inmiddels je website en het vervolg op het Tsjechie forum gelezen, wat een verhaal! Ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt. Ik heb me geabonneerd op het topic over de organisatie en hun kopmannen, is dat ook het topic waarin je het laatste stukje gaat vertellen? Het is wel zo makkelijk als ik automatisch per mail op de hoogte wordt gesteld bij een nieuwe bijdrage.
Overigens heb ik nooit problemen gehad met de KvK. Wij hebben een klein vofje en hebben de KvK alleen nodig voor af en toe een uittrekseltje...
Ook nooit problemen met Tjechie gehad trouwens, we hebben vorig jaar een rondreis met de auto gedaan door Polen, Slowakije en Tsjechie. Ons enige probleem daar was, is dat Brno in onze ervaring werkelijk de saaiste stad van het land is en dat we daar niet naar terug zullen keren.
ben jij toevallig die man met het kasteel, die op zo tsjechische forum beschrijft hoe je bent opgelicht door die vent in een stacaravan, en hoe je dat kasteel koopt in tsjechie met corruptie enzo?quote:Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef JohannesP het volgende:
De Kamer van Koophandel. Praat me er niet van…...
Ik ben sinds enkele decennia zelfstandig ondernemer maar heb nog nooit een positieve bijdrage (lees advies) van deze instantie gehad. Sterker nog; bij de overname van mijn eerste bedrijf werd me dat door de heren sterk ontraden (de branche zou op zijn kont liggen) terwijl de zaak daarna zo’n acht jaar als een tierelier liep…
Na verkoop van de zaak startte ik een bedrijf op in Tsjechië dat door adviezen van de KvK op een regelrechte ramp uitgelopen is. Mijn introductie in het land werd begeleid door een volgens de KvK ‘zeer gerespecteerd en betrouwbaar’ Nederlands-Tsjechisch bedrijf. Dat bleek achteraf wel: ik werd door hen in contact gebracht met een regelrechte oplichter die me, door toedoen van het “begeleidende” bedrijf, jarenlang in zijn greep kon houden.
Ik heb inmiddels mijn zaken in Tsjechië beëindigd maar zit nog wel met een enorme kater. Ik heb zelfs overwogen de (jaarlijks verplichte) bijdrage aan de KvK te weigeren wegens wanprestatie. Deze stap voert mij overigens (nu nog) te ver.
een fan vanaf het eerste moment, toen je nog publiceerde op dat andere tsjechise forum, ben je er neutraal vanaf gekomen of dik verloren?quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:49 schreef JohannesP het volgende:
Ja, maar da's niet toevallig. Hoezo?
quote:Beste (lieve) r-one,Op donderdag 28 oktober 2010 01:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Tja![]()
Alleen al het feit dat je het vraagt, is kenmerkend voor je post-stijl.
Jij hier? Nu? Ben je uit bed gerold?quote:
Dat zie ik toch liever dan het overgrote deel van de betweters die alleen maar posten om hun postcount omhoog te krijgen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij hier? Nu? Ben je uit bed gerold?
Ik meen dat je alleen 's nachts van 1 tot half 2 op Fok! komt om aflevering zoveel uit je sequel te posten (en verder niets).
Hmmmm.... 't Lijkt wel een beetje persoonlijk te worden r-one...quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij hier? Nu? Ben je uit bed gerold?
Ik meen dat je alleen 's nachts van 1 tot half 2 op Fok! komt om aflevering zoveel uit je sequel te posten (en verder niets).
Nee joh, ik constateer en verwonder me.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:38 schreef JohannesP het volgende:
Hmmmm.... 't Lijkt wel een beetje persoonlijk te worden r-one...
quote:(geen fantasie genoeg)
En dat weet je nu wél zeker?quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:12 schreef JohannesP het volgende:
keek naar je avatar maar zag in je profiel dat je een man bent...
What's for sure....?quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:43 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat weet je nu wél zeker?
Op basis van een profiel?
Post nou maar gewoon je dagelijkse episode verhaaltje-voor-het-slapen-gaan, beter dan je druk te maken over het geslacht van en sociale omgang met r_onequote:Op dinsdag 9 november 2010 00:57 schreef JohannesP het volgende:
What's for sure....?
Als je een vrouw bent blijft mijn 'kusje' staan, zo niet houd ik het liever bij een handdruk...
Ok?
Ok, heb mijn 'verhaaltje-voor-het-slapen-gaan' inmiddels gepost.quote:Op dinsdag 9 november 2010 01:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Post nou maar gewoon je dagelijkse episode verhaaltje-voor-het-slapen-gaan, beter dan je druk te maken over het geslacht van en sociale omgang met r_one
De vraagstelling of je hem/haar nu ter afscheid gaat kussen, dan wel de hand gaat schuddenquote:Op dinsdag 9 november 2010 01:54 schreef JohannesP het volgende:
Maarre... sociale omgang met r-one....?
Welke sociale omgang...?
Misschien moest je het bijvoeglijk naamwoord 'sociaal' eens even niet loskoppelen van het zelfstandig naamwoord waar het in dit geval op slaat.quote:Misschien moest je het begrip "sociaal" eens opzoeken op Wikipedia.....
Goddank, ein-de-lijkquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:10 schreef Sjeen het volgende:
Ik dacht hier in een levendige discussie te vallen over KvK en dergelijke organisaties... Niets is minder waarIn overleg met mijn collega's bij TTK hebben we besloten TS een professioneel lezerspubliek te gunnen
Van harte r-one!quote:
Nee, niks persoonlijks, slechts een allerbelabberdste keuze van subforum. WGR is een discussieplatform, niet een blogplatform.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:58 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Van harte r-one!
't Bleek dus toch iets persoonlijks te zijn...
Dus ik kan er op rekenen dat je nu je trollerige gedrag staakt en je verder van je niets toevoegende, en zielig aandoende commentaren onthoudt?quote:Op woensdag 10 november 2010 01:56 schreef r_one het volgende:
Nee, niks persoonlijks, slechts een allerbelabberdste keuze van subforum. WGR is een discussieplatform, niet een weblogplatform.
quote:Op woensdag 10 november 2010 01:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dus ik kan er op rekenen dat je nu je trollerige gedrag staakt en je verder van je niets toevoegende, en zielig aandoende commentaren onthoudt?
Dat laatste zou wel zeker niet voor mij gelden, als ik jouw waardeoordelen zo eens goed beluisterquote:Op dinsdag 28 september 2010 01:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
alles zou bespreekbaar moeten zijn op een forum, ongeacht de manier van inbrengen.
Nee hoor, die beslissing is in goed overleg genomen. Dit topic is in deze vorm absoluut niet geschikt voor WGR.quote:Op woensdag 10 november 2010 01:21 schreef JohannesP het volgende:
Laat me duidelijk zijn:
Ik vind niet dat dit topic hier thuishoort. Ik heb geen enkele ambitie om de Nederlandse literatuur te verrijken met mijn proza. Ik besef mijn tekortkomingen op dat gebied.
Ik heb dit topic gestart onder de categorie 'Werk, Geldzaken & Recht' omdat ik vind dat het daar thuishoort.
Mijn verslag is bedoeld om zoveel mogelijk mensen te bereiken, niet voor de amusementswaarde maar als waarschuwing voor de praktijken van bepaalde internationaal opererende bedrijven.
Ik heb gekozen voor een 'leesbaardere' variant door hier en daar wat persoonlijke aspecten toe te voegen. Blijkbaar heeft Sjeen de topic slechts vluchtig doorgenomen en haar beslissing daarna genomen.
Ik zal mijn verhaal hier voortzetten tot op het moment dat blijkt dat het niet voldoende lezers trekt.
Tsja, vraag het maar aan Sjeen....quote:
Dank je noppes...quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:08 schreef Noppert het volgende:
Na 4 pagina's lezen kom ik tot te volgende conclusie:
TP wilde avontuur
TP kreeg avontuur
TP = geen ondernemer en geen schrijver.
Maar ga zo door.
Beste JohhannesP. Dat is precies mijn punt. U zag de aantrekkelijke prijzen van onroerend goed in Tjechië op pagina 1 en de rest is geschiedenis. Ongeacht de onwillige echtgenote, de waarschuwingstekens - die zich overigens al vroeg aandienen - was uw beslissing op pagina 1 van het verhaal al genomen. OMDAT U ALLEEN LEEST WAT U WILT LEZEN!! U kunt het inkleden wat u wilt, niks gedegen voorbereiding, niks geslaagd ondernemer; U zag de mooie plaatjes en u was verkocht.quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:51 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Het enige dat ik meneem uit je post is het laatste "Maar ga zo door"
Tsjongejonge... meneer is blijkbaar een ervaren ondernemer...quote:Op zondag 14 november 2010 00:13 schreef Noppert het volgende:
[..]
Beste JohhannesP. Dat is precies mijn punt. U zag de aantrekkelijke prijzen van onroerend goed in Tjechië op pagina 1 en de rest is geschiedenis. Ongeacht de onwillige echtgenote, de waarschuwingstekens - die zich overigens al vroeg aandienen - was uw beslissing op pagina 1 van het verhaal al genomen. OMDAT U ALLEEN LEEST WAT U WILT LEZEN!! U kunt het inkleden wat u wilt, niks gedegen voorbereiding, niks geslaagd ondernemer; U zag de mooie plaatjes en u was verkocht.
Neemt niet weg dat het vermakelijk leesvoer oplevert, dus het devies blijft:
Ga zo door!
De KvK is alleen maar goed om gegevens op te vragen en je aan te melden als ondernemer in spe!quote:Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef JohannesP het volgende:
De Kamer van Koophandel. Praat me er niet van…...
Ik ben sinds enkele decennia zelfstandig ondernemer maar heb nog nooit een positieve bijdrage (lees advies) van deze instantie gehad. Sterker nog; bij de overname van mijn eerste bedrijf werd me dat door de heren sterk ontraden (de branche zou op zijn kont liggen) terwijl de zaak daarna zo’n acht jaar als een tierelier liep…
Na verkoop van de zaak startte ik een bedrijf op in Tsjechië dat door adviezen van de KvK op een regelrechte ramp uitgelopen is. Mijn introductie in het land werd begeleid door een volgens de KvK ‘zeer gerespecteerd en betrouwbaar’ Nederlands-Tsjechisch bedrijf. Dat bleek achteraf wel: ik werd door hen in contact gebracht met een regelrechte oplichter die me, door toedoen van het “begeleidende” bedrijf, jarenlang in zijn greep kon houden.
Ik heb inmiddels mijn zaken in Tsjechië beëindigd maar zit nog wel met een enorme kater. Ik heb zelfs overwogen de (jaarlijks verplichte) bijdrage aan de KvK te weigeren wegens wanprestatie. Deze stap voert mij overigens (nu nog) te ver.
Don't worry, dat heet internet. De meeste mensen kunnen dan alleen maar negatief en/of overdreven doen. Gewoon door blijven gaan. Je hebt zelf gezegd dat je geen literaire carrière wilt dus ik zou iedereen lekker laten lullen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:57 schreef JohannesP het volgende:
Sorry hoor, ik ben misschien wat achterdochtig geworden door sommige reacties op dit forum...
Maar bespeur ik hier een bepaald soort cynisme...?
Of...?
300 toch?quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vergeet niet dat je bij 700 posts een nieuw topic aan moet maken, dan wordt deze automatisch gesloten. Veel mensen geven in de 700e post een link naar het nieuwe topic.
Dank je voor de tip!quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Don't worry, dat heet internet. De meeste mensen kunnen dan alleen maar negatief en/of overdreven doen. Gewoon door blijven gaan. Je hebt zelf gezegd dat je geen literaire carrière wilt dus ik zou iedereen lekker laten lullen.
Vergeet niet dat je bij 700 posts een nieuw topic aan moet maken, dan wordt deze automatisch gesloten. Veel mensen geven in de 700e post een link naar het nieuwe topic.
Och, als ik tijd heb (en zin), lees ik wel eens een episode. Staat toch in MyAT dus waarom ook nietquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:04 schreef JohannesP het volgende:
He, die r-one! Leuk dat je mijn 'dagboek' nog steeds blijft volgen! Toch een beetje benieuwd hoe het eindigt......?
Niet te hopen voor jou dat de FP ooit per abuis in je MyAT komt te staan.... Aangezien het jou blijkbaar toch niets uitmaakt wat je leest krijg je er dan een dagtaak bij, en je beseft het zeer waarschijnlijk niet eens.....quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:41 schreef r_one het volgende:
Och, als ik tijd heb (en zin), lees ik wel eens een episode. Staat toch in MyAT dus waarom ook niet
quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Niet te hopen voor jou dat de FP ooit per abuis in je MyAT komt te staan.... Aangezien het jou blijkbaar toch niets uitmaakt wat je leest krijg je er dan een dagtaak bij, en je beseft het zeer waarschijnlijk niet eens.....
As usual...quote:
En dat heeft wát met (herhaaldelijk?) een clou missen van doen?quote:Op donderdag 25 november 2010 00:23 schreef JohannesP het volgende:
Nou, ik kan me herinneren dat je mijn 'blog' niet kies vond,
Nee dusquote:Genoeg verlicht....?
quote:Op vrijdag 19 november 2010 02:07 schreef Ringo het volgende:
Dat zijn een hoop keiharde enters, zeg.
Pfffft... laat maar...quote:Op donderdag 25 november 2010 00:34 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat heeft wát met (herhaaldelijk?) een clou missen van doen?
[..]
Nee dus![]()
Verlicht nog maar even verder.
*kuch*quote:Op woensdag 22 december 2010 01:23 schreef JohannesP het volgende:
Hoe hij de naam en het telefoonnummer van Henk op zijn visitekaartje van I.T.P.S. schreef
"Westendorp zou me kunnen helpen bij het zoeken naar een interessant commercieel object..."
Ik overhandig hem het bewuste kaartje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |