abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86623681
KvK en EVD nutteloze en misleidende instanties

De Kamer van Koophandel. Praat me er niet van…...
Ik ben sinds enkele decennia zelfstandig ondernemer maar heb nog nooit een positieve bijdrage (lees advies) van deze instantie gehad. Sterker nog; bij de overname van mijn eerste bedrijf werd me dat door de heren sterk ontraden (de branche zou op zijn kont liggen) terwijl de zaak daarna zo’n acht jaar als een tierelier liep…
Na verkoop van de zaak startte ik een bedrijf op in Tsjechië dat door adviezen van de KvK op een regelrechte ramp uitgelopen is. Mijn introductie in het land werd begeleid door een volgens de KvK ‘zeer gerespecteerd en betrouwbaar’ Nederlands-Tsjechisch bedrijf. Dat bleek achteraf wel: ik werd door hen in contact gebracht met een regelrechte oplichter die me, door toedoen van het “begeleidende” bedrijf, jarenlang in zijn greep kon houden.
Ik heb inmiddels mijn zaken in Tsjechië beëindigd maar zit nog wel met een enorme kater. Ik heb zelfs overwogen de (jaarlijks verplichte) bijdrage aan de KvK te weigeren wegens wanprestatie. Deze stap voert mij overigens (nu nog) te ver.
Zijn er meer ondernemers die slechte ervaringen hebben met de Kamer van Koophandel?
Ik ben overigens bereid mijn verhaal hier uitgebreid te vertellen maar weet niet of de regels van dit forum dat toelaten...…?
Geloof niet alles wat men u vertelt...
Als het op geld aankomt tellen blauwe ogen niet...
http://www.cosycottage.nl
  maandag 20 september 2010 @ 00:57:58 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86623820
Je mag hier alles vertellen hoor :). Alleen privégegevens mag je niet zomaar posten :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86624059
quote:
Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef JohannesP het volgende:
Zijn er meer ondernemers die slechte ervaringen hebben met de Kamer van Koophandel?
Ik ben overigens bereid mijn verhaal hier uitgebreid te vertellen maar weet niet of de regels van dit forum dat toelaten...…?
ben benieuwd
pi_86624980
Project Kasteel Zacler

Link naar het kasteel:
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=VdK59WQx9-c

Ik had een droom
Die droom is over

Een jaar is voorbijgegaan
Een jaar van scherven rapen
Redden wat er te redden valt
Een jaar van wachten… wachten… hopen…

Nu vind ik de tijd rijp om mijn verhaal te doen
Het is een verhaal waarvan ik de consequenties op langere termijn niet kan overzien
Een verhaal over een prachtig project in Zacler.
Een verhaal dat begint met ongebreideld enthousiasme
En eindigt in juridisch geharrewar

Oh ja, ik ben boos
Boos op “hen”. Boos op mezelf. Boos op…..
Toch wil ik proberen een zo objectief mogelijk verslag te geven.
Ik zal namen noemen van firma’s en personen die ik op mijn weg tegenkwam.
Geen blad voor de mond nemen
Wetende dat ik heftige reacties riskeer
Soms, zoals ik al mocht ervaren, ronduit onsmakelijk en bedreigend

De gevoerde gesprekken zullen in letterlijke zin afwijken van de werkelijkheid.
De strekking zal echter dezelfde zijn
Alle feiten die ik zal noemen kan ik bewijzen
Ik heb een nauwkeurig dossier bijgehouden
Alle e-mail, schriftelijke correspondentie en documenten bewaard
Enkele personen, die slechts zijdelings een rol speelden, geef ik, om privacyredenen, wel een andere naam

Ik zal proberen ook mijn eigen rol zo objectief mogelijk weer te geven.
Uiteraard blijft het wel een verhaal gezien vanuit mijn perspectief
Achteraf besef ik dat ik te goed van vertrouwen ben geweest
Misschien zelfs wel wat naïef
Een en ander laat ik graag te uwer beoordeling
Tot zover mijn inleiding.
Het verhaal begint in januari 2004.
Op dezelfde plek waar ik nu zit.
Achter de computer in mijn rokerige kantoortje.
pi_86625020
quote:
Op maandag 20 september 2010 01:56 schreef JohannesP het volgende:
Project Kasteel Zacler

Link naar het kasteel:
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=VdK59WQx9-c

Ik had een droom
Die droom is over

Een jaar is voorbijgegaan
Een jaar van scherven rapen
Redden wat er te redden valt
Een jaar van wachten… wachten… hopen…

Nu vind ik de tijd rijp om mijn verhaal te doen
Het is een verhaal waarvan ik de consequenties op langere termijn niet kan overzien
Een verhaal over een prachtig project in Zacler.
Een verhaal dat begint met ongebreideld enthousiasme
En eindigt in juridisch geharrewar

Oh ja, ik ben boos
Boos op “hen”. Boos op mezelf. Boos op…..
Toch wil ik proberen een zo objectief mogelijk verslag te geven.
Ik zal namen noemen van firma’s en personen die ik op mijn weg tegenkwam.
Geen blad voor de mond nemen
Wetende dat ik heftige reacties riskeer
Soms, zoals ik al mocht ervaren, ronduit onsmakelijk en bedreigend

De gevoerde gesprekken zullen in letterlijke zin afwijken van de werkelijkheid.
De strekking zal echter dezelfde zijn
Alle feiten die ik zal noemen kan ik bewijzen
Ik heb een nauwkeurig dossier bijgehouden
Alle e-mail, schriftelijke correspondentie en documenten bewaard
Enkele personen, die slechts zijdelings een rol speelden, geef ik, om privacyredenen, wel een andere naam

Ik zal proberen ook mijn eigen rol zo objectief mogelijk weer te geven.
Uiteraard blijft het wel een verhaal gezien vanuit mijn perspectief
Achteraf besef ik dat ik te goed van vertrouwen ben geweest
Misschien zelfs wel wat naïef
Een en ander laat ik graag te uwer beoordeling
Tot zover mijn inleiding.
Het verhaal begint in januari 2004.
Op dezelfde plek waar ik nu zit.
Achter de computer in mijn rokerige kantoortje.
is dit nu WGR of R&P?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_86625057
Tis WGR, maar dat zal je nog wel duidelijk worden...
pi_86625074
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_86625136
quote:
Op maandag 20 september 2010 02:04 schreef Thomass het volgende:
Goed verhaal. Lekker kort.
Kort? Dan heb je nog niet de link onder zijn username gevolgd. :P

(Dat verhaal is zo lang dat ik er op dit tijdstip ff geen zin in heb, maar ik heb het topic wel gebookmarked. Ik lees het 1 van de aankomende dagen wel even helemaal door. :Y )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86625204
Ik sta ook al jaren ingeschreven, maar als ik ergens mee zit dan is het wel de allerlaatste instantie waar ik heen ga voor advies/diensten.
pi_86625258
quote:
Op maandag 20 september 2010 02:21 schreef tjoptjop het volgende:
Ik sta ook al jaren ingeschreven, maar als ik ergens mee zit dan is het wel de allerlaatste instantie waar ik heen ga voor advies/diensten.
Gelijk heb je tjoptjop..... Ben benieuwd naar jouw ervaringen.....
Overigens, degenen die het complete verhaal ineens willen lezen kunnen inderdaad terecht op mijn website. Voor diegenen die e.e.a. liever per aflevering willen lezen zal ik mijn verhaal hier blijven vervolgen (indien de moderatoren mij dit blijven toestaan)......
pi_86625338
Wat is dit nu voor gejank? KvE geeft slechte adviezen? Sinds wanneer luisteren goede ondernemers nog naar KvE dan?

Vind het een janktopic
  maandag 20 september 2010 @ 07:52:53 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86626002
Mooi gedicht.

En inderdaad, de KvK heeft niet zo veel verstand van ondernemen buiten de 'basics'... Het zijn geen strategen of managementconsultants. Het is wel vreemd dat ze dat bij jou blijkbaar wel suggereerden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86627653
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:52 schreef eleusis het volgende:
En inderdaad, de KvK heeft niet zo veel verstand van ondernemen buiten de 'basics'... Het zijn geen strategen of managementconsultants. Het is wel vreemd dat ze dat bij jou blijkbaar wel suggereerden.
In hun wijze van marketing proberen ze voor te doen alsof ze die rol een beetje vervullen. Ik heb zelf de waarde van de KvK nooit ingezien, experts zoek ik in mijn vakgebied en niet bij een algemene organisatie die niks meer en niks minder is dan een register voor bedrijfsregistraties.
Even a broken clock is right twice a day.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 september 2010 @ 09:42:57 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86627678
<= Blond... Wat is EVD?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86627731
quote:
Op maandag 20 september 2010 02:32 schreef JohannesP het volgende:

[..]

Gelijk heb je tjoptjop..... Ben benieuwd naar jouw ervaringen.....
Overigens, degenen die het complete verhaal ineens willen lezen kunnen inderdaad terecht op mijn website. Voor diegenen die e.e.a. liever per aflevering willen lezen zal ik mijn verhaal hier blijven vervolgen (indien de moderatoren mij dit blijven toestaan)......
Mijn ervaringen zijn dat ik ieder jaar mopperend die bijdrage overmaak.

Verget niet dat zo'n KvK geen enkel belang heeft bij het goed van dienst zijn van de klant. Onderneming zijn verplicht zich in te schrijven waardoor omzet dus gegarandeerd is, waarom zou je dan extra je best doen? Vergelijk het met PTT in de jaren 80, pas toen er concurrentie kwam kwamen er innovaties.
pi_86628193
Is dat de songtekst van een rapnummer of een ballad?
pi_86628198
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:42 schreef Sjeen het volgende:
<= Blond... Wat is EVD?
https://secure.wikimedia.(...)_Voorlichtingsdienst
  Licht Ontvlambaar maandag 20 september 2010 @ 10:08:37 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86628224
quote:
Dank je :) Kende SenterNovem wel al, dit niet.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86633535
De KvK is in mijn ervaring inderdaad een nutteloze organisatie. Ze doen eigenlijk niks voor je. Maargoed je betaalt er ook niet zo gek veel voor, dus het je moet het in perspectief zien. Het enige doel dat die organisatie dient is registratie en bevordering van handel in Nederland en de rest boeit ze niet zo gek veel.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86635903
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:14 schreef Pipo1234 het volgende:
De KvK is in mijn ervaring inderdaad een nutteloze organisatie. Ze doen eigenlijk niks voor je.
Ze doen wel wat voor je, ze houden bij wie er achter een bedrijf zit. Dat is nogal belangrijk, want anders maak je geld over naar een bedrijf en dan krijg je er niks voor terug en is er niemand die daarvoor aansprakelijk is.

Ze zouden alleen niet zo interessant moeten doen met wat ze allemaal wel niet voor je kunnen betekenen. Het is gewoon een databestand, een kaartenbak, die noodzakelijk is. Dan kunnen ze eventueel nog wat ondernemers bij elkaar brengen, maar dat is het dan wel zo'n beetje.

Maar goed, als ondernemer kom je wel meer mensen tegen die interessant willen doen. Daarin moet je je eigen keuzes maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86637122
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze doen wel wat voor je, ze houden bij wie er achter een bedrijf zit. Dat is nogal belangrijk, want anders maak je geld over naar een bedrijf en dan krijg je er niks voor terug en is er niemand die daarvoor aansprakelijk is.

Dat is een kwestie van goed vooronderzoek doen ergo je klanten kennen.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86638013
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:59 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van goed vooronderzoek doen ergo je klanten kennen.
Het punt is dat zonder KvK geen enkel bedrijf tot personen te herleiden is. Dan moet je dus met je klanten persoonlijk zaken doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86639655
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat hoeft geen E45+ per jaar te kosten.
pi_86661937
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar dat hoeft geen E45+ per jaar te kosten.
Het gaat me niet om die 45 euro per jaar, da's een schijntje... Een eventuele weigering van mijn kant om te betalen zou dan ook meer symbolisch bedoeld zijn en om een reactie uit te lokken, lidmaatschap van de KvK is immers wettelijk verplicht voor bedrijven.
Ook ik ga niet bij de KvK te rade hoe ik mijn bedrijf moet runnen. Dat weet ik zelf als de beste.
In enkele reacties lees ik dat de KvK alleen beschouwd wordt als vraagbaak wie er nu werkelijk achter een bepaald bedrijf zit. Daarnaast meen ik toch te mogen aannemen (getuige de kreet 'Ga eerst langs bij uw Kamer van Koophandel') dat men ook de betrouwbaarheid van die bedrijven controleert en niet maar zomaar mensen doorstuurt naar de eerste de beste.
In mijn geval werd ik direct op het verkeerde spoor gezet wat het fiasco van mijn veelbelovende project inluidde.
Ik beweer niet dat er sprake is van kwade opzet van de (in mijn geval) Kamer van Koophandel Veluwe en Twente te Enschede. Wel durf ik te spreken van grove nalatigheid.
Nog steeds wordt het betreffende bedrijf aangeraden door de KvK en de EVD (Economische Voorlichtingsdienst, een semi-overheidsorgaan) ondanks het feit dat ik mijn ervaringen meerdere keren (in persoonlijke gesprekken) kenbaar heb gemaakt. Ik heb mogen vernemen dat men slechts een 'notitie' van mijn klacht in het dossier van het bedrijf opgenomen heeft, wat overigens geen gevolgen voor het bedrijf zelf heeft.
Ik zal mijn verhaal hier vervolgen. Niet door een droge opsomming van de feiten (hoewel die ter sprake komen) maar in een hopenlijk enigszins prettig leesbaar relaas.
Namen van prive-personen zal ik hier verbasteren, die van de betreffende bedrijven echter niet. Ik vind dat ondernemers mogen weten met wie ze in zee gaan. Ik hoor van de moderatoren wel of ik door mag gaan of niet. Of van de volgers van dit topic....
pi_86662071
Klinkt ook een beetje alsof je naief in een buitenland avontuur bent gesprongen en met Nederlands referentiekader bekijkt.

Vergeet niet dat Nederland een heel ander zakenklimaat (betrouwbaar, formeel) heeft dan bijv Spanje (informeel, vriendjespolitiek en contracten zijn weinig waard). Nu ken ik Tjechie niet, maar om ervan uitgaan dat een agent die de kvk aanraadt opereert volgens de Nederlandse mores is imho naief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')