ben benieuwdquote:Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef JohannesP het volgende:
Zijn er meer ondernemers die slechte ervaringen hebben met de Kamer van Koophandel?
Ik ben overigens bereid mijn verhaal hier uitgebreid te vertellen maar weet niet of de regels van dit forum dat toelaten...…?
is dit nu WGR of R&P?quote:Op maandag 20 september 2010 01:56 schreef JohannesP het volgende:
Project Kasteel Zacler
Link naar het kasteel:
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=VdK59WQx9-c
Ik had een droom
Die droom is over
Een jaar is voorbijgegaan
Een jaar van scherven rapen
Redden wat er te redden valt
Een jaar van wachten… wachten… hopen…
Nu vind ik de tijd rijp om mijn verhaal te doen
Het is een verhaal waarvan ik de consequenties op langere termijn niet kan overzien
Een verhaal over een prachtig project in Zacler.
Een verhaal dat begint met ongebreideld enthousiasme
En eindigt in juridisch geharrewar
Oh ja, ik ben boos
Boos op “hen”. Boos op mezelf. Boos op…..
Toch wil ik proberen een zo objectief mogelijk verslag te geven.
Ik zal namen noemen van firma’s en personen die ik op mijn weg tegenkwam.
Geen blad voor de mond nemen
Wetende dat ik heftige reacties riskeer
Soms, zoals ik al mocht ervaren, ronduit onsmakelijk en bedreigend
De gevoerde gesprekken zullen in letterlijke zin afwijken van de werkelijkheid.
De strekking zal echter dezelfde zijn
Alle feiten die ik zal noemen kan ik bewijzen
Ik heb een nauwkeurig dossier bijgehouden
Alle e-mail, schriftelijke correspondentie en documenten bewaard
Enkele personen, die slechts zijdelings een rol speelden, geef ik, om privacyredenen, wel een andere naam
Ik zal proberen ook mijn eigen rol zo objectief mogelijk weer te geven.
Uiteraard blijft het wel een verhaal gezien vanuit mijn perspectief
Achteraf besef ik dat ik te goed van vertrouwen ben geweest
Misschien zelfs wel wat naïef
Een en ander laat ik graag te uwer beoordeling
Tot zover mijn inleiding.
Het verhaal begint in januari 2004.
Op dezelfde plek waar ik nu zit.
Achter de computer in mijn rokerige kantoortje.
Kort? Dan heb je nog niet de link onder zijn username gevolgd.quote:
Gelijk heb je tjoptjop..... Ben benieuwd naar jouw ervaringen.....quote:Op maandag 20 september 2010 02:21 schreef tjoptjop het volgende:
Ik sta ook al jaren ingeschreven, maar als ik ergens mee zit dan is het wel de allerlaatste instantie waar ik heen ga voor advies/diensten.
In hun wijze van marketing proberen ze voor te doen alsof ze die rol een beetje vervullen. Ik heb zelf de waarde van de KvK nooit ingezien, experts zoek ik in mijn vakgebied en niet bij een algemene organisatie die niks meer en niks minder is dan een register voor bedrijfsregistraties.quote:Op maandag 20 september 2010 07:52 schreef eleusis het volgende:
En inderdaad, de KvK heeft niet zo veel verstand van ondernemen buiten de 'basics'... Het zijn geen strategen of managementconsultants. Het is wel vreemd dat ze dat bij jou blijkbaar wel suggereerden.
Mijn ervaringen zijn dat ik ieder jaar mopperend die bijdrage overmaak.quote:Op maandag 20 september 2010 02:32 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Gelijk heb je tjoptjop..... Ben benieuwd naar jouw ervaringen.....
Overigens, degenen die het complete verhaal ineens willen lezen kunnen inderdaad terecht op mijn website. Voor diegenen die e.e.a. liever per aflevering willen lezen zal ik mijn verhaal hier blijven vervolgen (indien de moderatoren mij dit blijven toestaan)......
Dank jequote:Op maandag 20 september 2010 10:07 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://secure.wikimedia.(...)_Voorlichtingsdienst
Ze doen wel wat voor je, ze houden bij wie er achter een bedrijf zit. Dat is nogal belangrijk, want anders maak je geld over naar een bedrijf en dan krijg je er niks voor terug en is er niemand die daarvoor aansprakelijk is.quote:Op maandag 20 september 2010 13:14 schreef Pipo1234 het volgende:
De KvK is in mijn ervaring inderdaad een nutteloze organisatie. Ze doen eigenlijk niks voor je.
Dat is een kwestie van goed vooronderzoek doen ergo je klanten kennen.quote:Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze doen wel wat voor je, ze houden bij wie er achter een bedrijf zit. Dat is nogal belangrijk, want anders maak je geld over naar een bedrijf en dan krijg je er niks voor terug en is er niemand die daarvoor aansprakelijk is.
Het punt is dat zonder KvK geen enkel bedrijf tot personen te herleiden is. Dan moet je dus met je klanten persoonlijk zaken doen.quote:Op maandag 20 september 2010 14:59 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van goed vooronderzoek doen ergo je klanten kennen.
Maar dat hoeft geen E45+ per jaar te kosten.quote:Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze doen wel wat voor je, ze houden bij wie er achter een bedrijf zit. Dat is nogal belangrijk, want anders maak je geld over naar een bedrijf en dan krijg je er niks voor terug en is er niemand die daarvoor aansprakelijk is.
Het gaat me niet om die 45 euro per jaar, da's een schijntje... Een eventuele weigering van mijn kant om te betalen zou dan ook meer symbolisch bedoeld zijn en om een reactie uit te lokken, lidmaatschap van de KvK is immers wettelijk verplicht voor bedrijven.quote:Op maandag 20 september 2010 16:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar dat hoeft geen E45+ per jaar te kosten.
Ik zal het van de week eens door gaan lezen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 01:27 schreef JohannesP het volgende:
En als die 'agent' nu een bedrijf zou betreffen met de naam 'Nizozemská obchodní komora v Praze' (Nederlandse Kamer van Koophandel Praag), haar officiele correspondentie ook als zodanig ondertekende en de contactpersonen hoog aangeslagen werden (en worden) door de KvK in Nederland? Klinkt het dan nog zo naief...? Maar lees mijn verhaal maar, misschien wordt je dan het e.e.a. duidelijk...
Klopt, volgens mij is het ook uitgesplitst, heb het er niet bij maar ik meen dat dat iets van 25 euro per jaar is. En dan heb je nog twee andere bedragen voor andere activiteiten.quote:Op maandag 20 september 2010 16:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar dat hoeft geen E45+ per jaar te kosten.
Juist. registratie is absoluut wenselijk. Om door jouw eerder aangehaalde redenen. Maar de KvK is ondertussen een instantie geworden waarbij het register nog maar bijzaak lijkt. Krijg ook debiel veel uitnodigingen voor o.a. "netwerkavonden" (quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij is het ook uitgesplitst, heb het er niet bij maar ik meen dat dat iets van 25 euro per jaar is. En dan heb je nog twee andere bedragen voor andere activiteiten.
Het gaat om kleine bedragen, maar principieel zou ik zeggen, het is verplicht en alleen het noodzakelijke moet verplicht zijn, en dat moet zo goedkoop mogelijk omdat het verplicht is.
Even wachten op de uitzending van 'Ik vertrek'quote:
Ik zou ook niet weten wat ik daar zou moeten doen, sowieso 's avonds, wat denken zel wel niet? Je bent ondernemer dus je gaat 's avonds ook nog eens aan het werk?quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Juist. registratie is absoluut wenselijk. Om door jouw eerder aangehaalde redenen. Maar de KvK is ondertussen een instantie geworden waarbij het register nog maar bijzaak lijkt. Krijg ook debiel veel uitnodigingen voor o.a. "netwerkavonden" () e.d. daar betaal ik dus mooi voor terwijl ik er helemaal geen gebruik van maak.
Sarcasme?quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten wat ik daar zou moeten doen, sowieso 's avonds, wat denken zel wel niet? Je bent ondernemer dus je gaat 's avonds ook nog eens aan het werk?
Ik wil 's avonds ook gewoon vrij. Het hele idee dat je als zelfstandige altijd maar met je zaak bezig moet zijn deel ik niet. Werk is werk, en een café is voor de lol. Ik weet dat dat voor veel ondernemers anders ligt, maar juist daarom kun je nog een avond werk missen als kiespijn.quote:
Ah ok, ben het opzich wel met je eens hoor. Maar internet blijft lastig te interpreterenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wil 's avonds ook gewoon vrij. Het hele idee dat je als zelfstandige altijd maar met je zaak bezig moet zijn deel ik niet. Werk is werk, en een café is voor de lol. Ik weet dat dat voor veel ondernemers anders ligt, maar juist daarom kun je nog een avond werk missen als kiespijn.
Ik ben er nooit geweest dus misschien is zo'n avond ontzettend rendabel in sommige sectoren. Maar het komt mij voor als iets dat begint bij het aanbod, de KvK wil ook weer wat doen, dan bij vraag.
Tip: lanceer je vraag eens op het Lancelots ZZP forum.quote:Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef JohannesP het volgende:
Zijn er meer ondernemers die slechte ervaringen hebben met de Kamer van Koophandel?
Ik ben overigens bereid mijn verhaal hier uitgebreid te vertellen maar weet niet of de regels van dit forum dat toelaten...…?
Ik ben geen camping begonnen APK en evenmin ben ik verhuisd naar Tsjechie... Bovendien zou ik me voor zo'n programma nooit aanmelden. Maar ik neem aan dat je opmerking 'ironisch' bedoeld is....quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:14 schreef APK het volgende:
[..]
Even wachten op de uitzending van 'Ik vertrek'
Euh.. Zuchtje, kennen wij elkaar misschien onder een andere naam...? Bijvoorbeeld Kareltje...?quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:21 schreef zuchtje het volgende:
Leuk verhaal als je er niet persoonlijk bij betrokken bent. En ongelofelijk dat die Henk er nog steeds mee wegkomt.
Nee. Ik weet niet wie Kareltje is, maar zou die het ook een leuk verhaal hebben gevonden?quote:Op woensdag 22 september 2010 01:53 schreef JohannesP het volgende:
[..]
Euh.. Zuchtje, kennen wij elkaar misschien onder een andere naam...? Bijvoorbeeld Kareltje...?
Ik was ook wel sarcastisch, alleen niet tegenover jou.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah ok, ben het opzich wel met je eens hoor. Maar internet blijft lastig te interpreteren
Ik kan me best voorstellen dat dat wel heel nuttig is, maar dat doet er niet aan af dat een organisatie die op zoek is naar zelfrechtvaardiging zich niet zal beperken tot nuttige activiteiten.quote:De trend bij de lokale kvk hier zijn momenteel allochtone ondernemers. Daar wordt het ene na het andere seminar/bijeenkomst voor gegeven.
Nou, nou... Zo te horen heb jij ook "bepaalde ervaringen" met de Kvk... Vertel eens....quote:Op woensdag 22 september 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:
De KvK is een grote bonte verzameling van uitgerangeerde ambtenaarskneuzen die totaal geen verstand van zaken hebben en niet eens weten hoe ze hun schoenveters moeten strikken. Die groep moet je mijden als het kankergezwel dat het in onze maatschappij is. Het is niets meer of minder dan een werkverschaffingstraject voor idioten. Beware people, beware.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |