Nee ik zoek iets goedkopers.quote:
quote:Op zondag 19 september 2010 16:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een eReader kost snel 200 a 250 euro en werkt echt bagger.
welneequote:Op zondag 19 september 2010 16:42 schreef bioloogje het volgende:
eBook hot or not? #2
Zelf zou ik geen kindle nemen omdat die alleen boeken van amazon.com kan openen.
Niet irriterend traag. Je gebruikt hem alleen om boeken te lezen he. Niet zoals een ipad, waar je nog veel meer dingen mee wilt kunnen.quote:
Eensquote:Op zondag 19 september 2010 17:27 schreef Sjaakz het volgende:
Ik zou eerder kijken naar:
* welk formaat scherm je prettig vindt lezen
* handzaamheid (ik zou het liefst een zo licht mogelijk model nemen)
* hoe het scherm licht weerkaatst
De iPad is geen e-reader. Dus dat kan sowieso geen goed antwoord zijn. En als -readersubstituut is het een zeer slechte. Het blijft namelijk een display met backlight, en dat is nou net de reden dat e-readers bestaansrecht hebben. Het fijn kunnen lezen, gelijkwaardig als vanaf papier.quote:
Gisteren toevallig nog een gesprek met iemand over gehad, hij heeft zowel een iPad als een E-reader, de E-reader leest echt veel fijner vanwege bovengenoemde reden PLUS de E-reader is een stuk lichter. Hij heeft een Kindle en die is stukken goedkoper dan een iPad.quote:Op zondag 19 september 2010 17:31 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
De iPad is geen e-reader. Dus dat kan sowieso geen goed antwoord zijn. En als -readersubstituut is het een zeer slechte. Het blijft namelijk een display met backlight, en dat is nou net de reden dat e-readers bestaansrecht hebben. Het fijn kunnen lezen, gelijkwaardig als vanaf papier.
Mooi ding, wat kost dat en wanneer komt hij uit?quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Mendeljev het volgende:
Het heeft weliswaar geen touchscreen maar ik zou gaan voor de Skiff reader mocht die voor een goede prijs op de markt komen. De Skiff bezit alle aspecten waar een reader aan moet voldoen en is ook nog gemakkelijk op te bergen.
[ afbeelding ]
Wanneer hij uit komt is nog niet bekend en de prijs wordt ook niet gegeven maar volgens een Apple-insider om en nabij de $300.quote:Op zondag 19 september 2010 19:42 schreef deepart het volgende:
[..]
Mooi ding, wat kost dat en wanneer komt hij uit?
Niet duur.quote:Op zondag 19 september 2010 19:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wanneer hij uit komt is nog niet bekend en de prijs wordt ook niet gegeven maar volgens een Apple-insider om en nabij de $300.
Ik heb de mijne destijds om precies dezelfde redenen gekocht. Maar het type aantekeningen dat jij waarschijnlijk maakt, zul je nooit op een mobiel apparaat kunnen maken. Onderstrepen, omcirkelen, arceren, etc. is goed mogelijk. Maar echte aantekeningen is het niet geschikt voor. Het kan wel, maar werkt nog minder goed dan typen op een telefoon. Dus daarvoor zul je er wel een vel papier bij moeten gebruiken. Heb je genoeg aan het arceren en omcirkelen van zaken, en heb e de meerprijs van ongeveer 200 euro meer (minimaal, als je ècht noties wil kunnen schrijven heb je immers een groter scherm nodig, met betere editfuncties. Wil je alleen kunnen arceren/onderstrepen, dan is de meerprijs minder) ervoor over dan kun je het doen. Persoonlijk zou ik nu gewoon voor een optie gaan die je pdfjes goed weergeeft, en je aantekeningen maken middels het bewaren van pagina's (dat kan wel op elke ereader volgens mij) of gewoon te noteren waar je al je aantekeningen maakt.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:07 schreef Don_Gurgen het volgende:
Ik overweeg ook om een e-reader aan te schaffen. Ik ben momenteel met mijn scriptie bezig en moet enorme hoeveelheden pdf'jes printen en lezen. Dat is best zonde van het papier, de inkt en het geld en geeft ook een enorme bende (en dan heb ik het nog niet over het gewicht van mijn tas dat iedere dag toeneemt...). Een e-reader lijkt me daarom misschien wel een uitkomst. Ik ben alleen niet echt thuis in de e-readers en vroeg me of er meer mensen zijn die zo'n ding voor studie of werk gebruiken? Ik maak graag kleine aantekeningen in artikelen en wil dingen kunnen onderstrepen. Een touchscreen lijkt me daarom wel handig, maar ik zag dat je met bijv. de kindle met een toetsenbord aantekeningen kan maken, iemand ervaring hiermee of anders een oordeel?
Alvast bedankt!
Wat kost dat ding en kan ik dan boeken downloaden op usenet?quote:Op woensdag 29 september 2010 12:59 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ].
Kindle via Wi-Fi verbonden aan m'n HTC Desire (met hotspot tethering dinges).
Boeken zijn goed te downloaden, zeker als je het geen probleem vind om in het Engels te lezen. Daarnaast zijn het bestanden van nog geen mb groot dus je hebt ze ook in een seconde binnen...quote:Op woensdag 29 september 2010 17:33 schreef deepart het volgende:
[..]
Wat kost dat ding en kan ik dan boeken downloaden op usenet?
Edit: niet duur 140 dollar. Wat is een betrouwbare shop??
Heb alleen geen CC![]()
hey, jij hebt 'm ook, tof!quote:Op woensdag 29 september 2010 12:59 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ].
Kindle via Wi-Fi verbonden aan m'n HTC Desire (met hotspot tethering dinges).
Maar is die Kindle van amazon niet beveiligd?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:42 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Boeken zijn goed te downloaden, zeker als je het geen probleem vind om in het Engels te lezen. Daarnaast zijn het bestanden van nog geen mb groot dus je hebt ze ook in een seconde binnen...
welneequote:Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef deepart het volgende:
[..]
Maar is die Kindle van amazon niet beveiligd?
heb je een speciaal programmatje voor nodigquote:Op woensdag 29 september 2010 17:49 schreef MagicIsland1 het volgende:
Ik heb een stapel pdf's op mijn comp, werken die gewoon als ik ze op een kindle zet?
bespaar je de ergernis, internetten op een ereader... gaat niet echt lekker, veel te traag.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:42 schreef Mirjam het volgende:
ik zag gisteren toevallig waar ik kan internetten, maar had nog geen zin hem op m'n netwerk te koppelen, zal dat zo ff doen
hij loopt bij mij om de haverklap vast als ik internet probeer.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:07 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
bespaar je de ergernis, internetten op een ereader... gaat niet echt lekker, veel te traag.
boeken erop lezen echter
Heb er vanmiddag voornamelijk wat mee lopen klooien. Wist je dat ie ook mp3's kan afspelen, best prima geluidskwaliteit eigenlijkquote:
Ja, en zónder speciaal programma. Alleen zou het display van de (kleine) Kindle 3 net wat te klein zijn voor A4-pdf's. Dan moet je eigenlijk continu lopen inzoomen, het werkt wel, maar het is wat omslachtig. Dan zou je eigenlijk de Kindle DX moeten nemen denk ik, da's een A4 (?) volgens mij.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:49 schreef MagicIsland1 het volgende:
Ik heb een stapel pdf's op mijn comp, werken die gewoon als ik ze op een kindle zet?
Hoelang duurde het verzenden bij jou? Er staat een geschatte datum tussen de 6de en de 14de van oktober.. Dat is wel ruim genomenquote:Op woensdag 29 september 2010 12:31 schreef DennisMoore het volgende:
Heb sinds vanmorgen een Kindle 3.
Best geinig ding, slechts 140 dollar.
mooi hoesje ervoor kopen, dan is hij gelijk 2 keer zo dik en leest hij prettiger.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef DennisMoore het volgende:
Maar eigenlijk had ie van mij wel wat dikker gemogen, 'k denk dat dat toch prettiger vasthoudt in de hand dan zo'n ding met van die dunne 'scherpe' randen.
heb je er geen hoesje omheen dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Heb er vanmiddag voornamelijk wat mee lopen klooien. Wist je dat ie ook mp3's kan afspelen, best prima geluidskwaliteit eigenlijk! Alleen is het dan een mp3-speler zonder display, met slechte een pauze en een volgend-nummer mogelijkheid. Soort van iPhod Shuffle ofzo. Niet serieus te gebruiken als mp3speler dus.
Zojuist een tijdje gebruikt waar ie eigenlijk voor bedoeld is: lezen. En het scherm leest echt heerlijk. Maar eigenlijk had ie van mij wel wat dikker gemogen, 'k denk dat dat toch prettiger vasthoudt in de hand dan zo'n ding met van die dunne 'scherpe' randen.
Heb 'm op 21 september besteld, en had blijkbaar gekozen voor "Priority International Courier" (Shipping & Handling = 16,71 euro) en UPS belde vanmorgen aan.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef deepart het volgende:
Hoelang duurde het verzenden bij jou? Er staat een geschatte datum tussen de 6de en de 14de van oktober.. Dat is wel ruim genomen
Dat is vrij snel. Ik heb nog gekeken en "Priority International Courier" was de enige optie die ik kon kiezen.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Heb 'm op 21 september besteld, en had blijkbaar gekozen voor "Priority International Courier" (Shipping & Handling = 16,71 euro) en UPS belde vanmorgen aan.
Je weet toch wel dat je ebooks kan downloaden? Asimov's foundation is in iedergeval eenvoudig met de nieuwsgroepen te vindenquote:Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef DennisMoore het volgende:
. 'k Wilde bijvoorbeeld van Isaac Asimov de Foundation-serie (een SF-klassieker!) erop zetten. Die is dus gewoon niet te koop! Zal wel met rechten te maken hebben ofzo.
'k Ben altijd anti-hoesjesquote:Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef kahlanamnell het volgende:
mooi hoesje ervoor kopen, dan is hij gelijk 2 keer zo dik en leest hij prettiger.
Yep, daar had ik ze 10 jaar geleden ofzo al eens gedownload als html-bestanden. Met Calibre omgezet naar mobi, gaat prima. Maar het idee dat zoiets bekends niet in de Kindle-winkel te koop is... en dat je zelf moet gaan lopen prutsenquote:Op woensdag 29 september 2010 19:11 schreef kahlanamnell het volgende:
Je weet toch wel dat je ebooks kan downloaden? Asimov's foundation is in iedergeval eenvoudig met de nieuwsgroepen te vinden![]()
Nu is dit natuurlijk geen pleidooi om niks te kopen...
welnee, is zwaar relaxed.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Ben altijd anti-hoesjes, maar misschien is dat bij dit ding wel prettiger ja. Iets dikker houdt waarschijnlijk toch beter vast. Zal me er 's in verdiepen.
ja, die dingen zijn echt goed. Ze hebben echt hele mooie (helaas ook hele dure), echte kunstobjecten.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
welnee, is zwaar relaxed.
ik heb een mapje van amazon, werkt als een tierelier, en je kindle blijft mooi netjes.
.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:15 schreef Mirjam het volgende:
welnee, is zwaar relaxed.
ik heb een mapje van amazon, werkt als een tierelier, en je kindle blijft mooi netjes.
ik vind het lekker vasthouden hoor, veel lichter dan veel van de boeken die ik normaal gesproken leesquote:Op woensdag 29 september 2010 20:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
.
Wel handig systeem om 'm vast te maken ja. Geen gedoe met elastiekjes in de hoeken of dat je 'm ergens achter moet schuiven zodat je niet meer goed bij de knopjes kunt.
Maar... 382 gram extra, is dat wel comfortabel vasthouden?
Haha ja, iemand nog aanraders?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:07 schreef DennisMoore het volgende:
Heb je al een lijst ebooks klaar staan?
Ligt eraan waar je van houdt... Ik heb van alles van Wolkers naar Ludlum naar Darwin en Dawkins, naar Hugo de groot.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:02 schreef deepart het volgende:
[..]
Haha ja, iemand nog aanraders?
Eigenljik moet je hiervoor niet op fok zijn, maar hier:quote:
hij's echt héél mooi, veel mooier designquote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef bibi het volgende:
Ik hen zowel een kindle2 als een iPad, en het leest toch echt een stuk op de kindle dan op de iPad!
Ik zit er aan te denken om de kindle3 te gaan bestellen.
quote:Op zondag 19 september 2010 16:35 schreef deepart het volgende:
Welke eReader raden jullie mij aan? Ik heb de volgende wensen:
- Kwaliteit
- Touchscreen
Hoe gaat dat verder in zijn werk met boeken erop zetten en dergelijke en is het fijner vasthouden dan een boek?
Dus jij zegt "DOEN!"?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hij's echt héél mooi, veel mooier design
Tegenwoordig niet meer hoor . Alleen de Sony heeft echt mega veel weerspiegeling .quote:Op zondag 19 september 2010 16:55 schreef Plantagehouder het volgende:
Een goedkope ereader heb je al vanaf 140 (http://www.pdashop.nl/pro(...)dium=pricecomparison , wel tijdelijk denk ik).
Overigens moet jeje wel afvragen of je een touchscreen wilt hebben want deze hebben vaak last van een lichte weerspiegeling, iets wat een een gewone ereader niet heeft.
in dat tweakers topic dat ik hierboven heb gepost staan meerdere manieren om een nook te kopen. Momenteel is dat niet meer de beste keuze als je nu een ereader gaat aanschaffen trouwens, er zijn betere op de markt op dit moment.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:41 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Zo ja, ook een goeie deal op internet gevonden? Ik ben zo aan het twijfelen... op eBay zijn ze echt een stuk goedkoper. Maar stel dát er iets mee is, is het nogal onhandig qua garantie. Opsturen naar de VS vind ik dan niet echt een goede optie.
voeg boeken toequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:11 schreef deepart het volgende:
Net geprobeerd wat boeken op mijn reader te plaatsten, ze hadden alleen niet het juiste formaat dus heb ik er .mobi bestanden van gemaakt met calibre. Alleen is dat niet helemaal goed gegaan want mijn boek heeft nu 12000 pagina's ipv 200. En de inhoudsopgave is ook verneukt.
Wat doe ik hier fout?
Oeh, even proberenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
voeg boeken toe
als hij in de lisjt in het midden staat dat boek selecteren
zend naar lezer.
krijg je een pop-up of hij meteen geconverteerd moet worden?
ja kiezen, en enjoy.
Ja ik heb gekozen voor de Kindle. Maar het werkt niet lekker soepel. Nog niet kunnen lezen iig.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:03 schreef Mirjam het volgende:
heb je wel geselecteerd welke ereader eraan hangt?
Oh, ik zat zo te twijfelen tussen de Kindle en de Nook... Doorslaggevend was voor mij de mogelijkheid om een SD-kaart in de Nook te doen (volgens mij bij Kindle niet). Dan kan ik eventueel uitbreiden als ik er ook muziek op kwijt wil.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:19 schreef deepart het volgende:
Geen ervaring flappe, heb vandaag mijn Kindle ontvangen maar nog geen tijd gehad om hem te proberen. Het formaat is wel echt perfect
De Kindle heeft 3gb opslag zag ik.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:13 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Oh, ik zat zo te twijfelen tussen de Kindle en de Nook... Doorslaggevend was voor mij de mogelijkheid om een SD-kaart in de Nook te doen (volgens mij bij Kindle niet). Dan kan ik eventueel uitbreiden als ik er ook muziek op kwijt wil.
Heb op eBay voor een nieuw exemplaar 150 euro incl. verzendkosten betaald. Mogelijk komt daar nog belasting bij. Dat is steekproefsgewijs. Dat zou neerkomen op 30 euro.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:31 schreef deepart het volgende:
[..]
De Kindle heeft 3gb opslag zag ik.
Wat kost de Nook?
Graagquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Heb op eBay voor een nieuw exemplaar 150 euro incl. verzendkosten betaald. Mogelijk komt daar nog belasting bij. Dat is steekproefsgewijs. Dat zou neerkomen op 30 euro.
Ik zal zo even een linkje posten, als je wil.
Dat is ook een mooie reader.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:41 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Deze:
http://cgi.ebay.com/New-B(...)bdd66#ht_4884wt_1139
193 dollar voor het product en daar komen 19 dollar verzendkosten bij.
Met de wisselkoers van vandaag komt dat neer op een totaalbedrag van EUR 153,85.
de beste multifunctionele erader is en blijft (met zoveel meerquote:Op zondag 19 september 2010 16:35 schreef deepart het volgende:
Welke eReader raden jullie mij aan? Ik heb de volgende wensen:
- Kwaliteit
- Touchscreen
Hoe gaat dat verder in zijn werk met boeken erop zetten en dergelijke en is het fijner vasthouden dan een boek?
tof mapje he?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag een officieel Amazon leren hoesje/mapje (de versie zónder ingebouwd lampje) voor de Kindle3 in de brievenbus. Briljant bevestigingssysteem wel. Keurig mapje, minder fel blauw dan op de pic, maar wat donkerder.
die wilde ik net ook posten, ik las er gisteren over in het Parool.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:02 schreef kahlanamnell het volgende:
wellicht interessant: http://www.selexyzebooks.(...)ief-algemeen-week-40
hij is wel veel zwaarder dan de echte e-readersquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:15 schreef rubje het volgende:
[..]
de beste multifunctionele erader is en blijft (met zoveel meer)
[ afbeelding ]
Geinig ding lijkt 'tquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 08:58 schreef computergirl het volgende:
die wilde ik net ook posten, ik las er gisteren over in het Parool.
Een e-reader met wifi voor 150 euro
http://www.oyo.nl
[ afbeelding ]
ik heb de iPad even vast gehad bij de Mediamarkt vanmiddag, dat ding is echt te zwaar om 's avonds in bed lekker een boek mee te lezen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:05 schreef computergirl het volgende:
hij is wel veel zwaarder dan de echte e-readers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-géén blogabet, bvd-
quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:14 schreef MagicIsland1 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]Usenet, staat veel op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:59 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mijn Nook is binnen![]()
[ afbeelding ]
Hij doet het, ONDANKS die debiel van een postbode die het pakket (zonder schuimrubber of bubbeltjesplastic!) door de brievenbus van anderhalve meter hoog heeft gegooid!
Op de verpakking stond duidelijk 'breekbaar' en 'bij niet thuis afleveren bij buren'.![]()
![]()
![]()
Ja... al is het dus niet de TNT-postbode, maar van FedEx...die komt niet iedere dag langs... ik heb wel meteen een mail gestuurd met het verzoek om de betreffende postbode even aan te sprekenquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
morgen even een hartig woordje wisselen met de postbode?
Mooi dingetjequote:Op maandag 11 oktober 2010 19:59 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mijn Nook is binnen![]()
[ afbeelding ]
Hij doet het, ONDANKS die debiel van een postbode die het pakket (zonder schuimrubber of bubbeltjesplastic!) door de brievenbus van anderhalve meter hoog heeft gegooid!
Op de verpakking stond duidelijk 'breekbaar' en 'bij niet thuis afleveren bij buren'.![]()
![]()
![]()
wat is dat zwarte (onderste) gedeelte van het scherm? Dat reflecteerd behoorlijk op je foto itt het witte 'leesgedeelte'quote:
navigatiescherm, kunnen bijv. boekcovers in.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat is dat zwarte (onderste) gedeelte van het scherm? Dat reflecteerd behoorlijk op je foto itt het witte 'leesgedeelte'
Dat is inderdaad het touchscreengedeelte voor je Library, de Settings, de WiFi etc. Het leesscherm zelf is juist heel mat en - wat ik heel gek vond - totaal 'onverlicht'. Dus in het donker moet je ook echt een leeslamp aan doenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat is dat zwarte (onderste) gedeelte van het scherm? Dat reflecteerd behoorlijk op je foto itt het witte 'leesgedeelte'
dat je dat aandurftquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Gisteren in bad al 2 uur gelezen
Welk boek?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het touchscreengedeelte voor je Library, de Settings, de WiFi etc. Het leesscherm zelf is juist heel mat en - wat ik heel gek vond - totaal 'onverlicht'. Dus in het donker moet je ook echt een leeslamp aan doen... Is ook wel een stuk rustiger voor je ogen natuurlijk. Ik denk dat dat het grote verschil is met een iPad. Die is wel vanachter belicht en daar worden je ogen sneller moe van, denk ik.
Ik ben er iig erg blij mee! Gisteren in bad al 2 uur gelezen en daarna nog een uur in bed!
Oh? Wat houdt dat in?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:41 schreef mcwops het volgende:
btw, heb trouwens ook maar direct geupgrade via de amazon site naar 3.2.
Ik vond het ook wel stoer van mezelfquote:
kleine update naar 3.02..... en kwam er toevallig op uit.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh? Wat houdt dat in?
Daar heb ik niets over gehoord.
Gelukkig!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik wil gewoon even melden dat ik heel blij ben met de Nook!![]()
![]()
Vorig jaar was dat het geval, ze zijn al tijden op de markt. Bol.com heeft toen een goede slag gemaakt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:41 schreef mcwops het volgende:
Ik geloof best dat de Ereader wel eens een HET kerstkado van dit jaar zou kunnen worden.
dat was ie al een tijdje bij amazon. tel de verzend en handlingkosten daar nog wel bij opquote:
't Punt was dat het uit kahlanamnell's post leek alsof pas komend voorjaar eReaders goedkoop worden, onder de 150 euro.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:49 schreef mcwops het volgende:
dat was ie al een tijdje bij amazon. tel de verzend en handlingkosten daar nog wel bij op
quote:ik bedoelde niet online, in amerika zijn ze al een stuk goedkoper, in duitsland ook al in de winkel. Nu Nederland nog...
quote:Als jde de kindle besteld, dan rekenen ze gelijk al inklaringskosten erbij. Je hoeft dus niet na afloop nog een toeslag te betalen.Op woensdag 20 oktober 2010 19:19 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Bij die 140 dollar krijg je nog wel een toeslag van de douane, althans dat heb ik altijd met amazon spul, ook al wordt het vaak uit duitsland verstuurt. Maar als je geluk hebt kom je er onderuit.
quote:ik weet niet of je in NY een Kindle kunt proberen, een Amazon-store zul je er niet vinden.Op woensdag 20 oktober 2010 21:48 schreef Cudles het volgende:
Ik neig nu ook naar een Kindle. Ik had liever een touchscreen zodat ik aantekeningen kan maken voor studiepdfs. En daarom zit ik ook te kijken naar de Sony Pocket 350. Maar na research is gebleken dat alleen de grote versies, of een Ipad nog een beetje te doen zijn wat betreft pdf bestanden. Vooral omdat het vaak niet eens tekst is dat ik moet lezen maar ingescande artikelen (dus plaatjes). Dus omdat die ereaders binnen mijn budget te klein zijn heeft een touchscreen om passages te markeren ook weinig zin.
Ik ga zaterdag naar NY, zijn Kindle's daar nog goedkoper dan die 140 dollar? Want anders kan ik em ook gewoon bestellen als ik thuis ben.
quote:Ja thanks voor de tip. Ik zit ook te kijken naar een Sony Pocket 350, die heeft nog touch. Maar ik zag al op youtube filmpjes dat het inderdaad helemaal niet fijn werkt. Dan kan ik net zo goed een Kindle/Nook kopen zonder touch maar met Wi-fi.Op woensdag 20 oktober 2010 23:56 schreef mcwops het volgende:
[..]
ik weet niet of je in NY een Kindle kunt proberen, een Amazon-store zul je er niet vinden.
Maar zou het dan zeker uitproberen met het lezen van pdf-artikelen, Mijn ervaring is dat het niet fijn is. Navigeren is omslachtig en dan mis je echt de Apple-slide & zoom. In ieder geval zul je een Barnes en Noble makkelijk kunnen vinden om de Nook uit te proberen, mocht je dat willen.
quote:een flinke verbetering dus! Ik had vorig jaar nog een bijbetaling van 22 euro voor 3 dvd's uit AmerikaOp woensdag 20 oktober 2010 21:44 schreef athlonkmf het volgende:
Als jde de kindle besteld, dan rekenen ze gelijk al inklaringskosten erbij. Je hoeft dus niet na afloop nog een toeslag te betalen.
quote:Alleen wordt er gemakshalve vergeten dat het schermkwaliteit slechter is dan normale lcd/tft en eink. In LCDmode zijn de kleuren flets en heb je een slechte kijkhoek. Dit is in vergelijking met een normale tft. niet eens ivm een IPS-scherm.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:51 schreef Cudles het volgende:
Eind november komt de Adam Tablet uit. Het wordt gehyped als een Ipadkiller dat kan switchen naar een e-read scherm. Ziet er allemaal slick uit. Daar wil ik graag wat extra's voor betalen.
Het wordt ontwikkeld in samenwerking met de Indiase regering, in navolging van hun goedkope PC's
quote:Toch jammer dat je geen mooie ogen van blacklight krijgtOp vrijdag 22 oktober 2010 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
ik krijg geen mooie ogen van backlight.
quote:met een klein slim gericht lampje is het aangenaam lezen ook in bed is mijn ervaring.Op maandag 25 oktober 2010 20:35 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Toch jammer dat je geen mooie ogen van blacklight krijgt![]()
ik lees op een e-reader, stoor me niet aan het trage omdat dat bij die van mij wel meevalt in epub formaat. Vind het wel jammer dat je in bed met een lampje moet lezen, krijg binnenkort een ipad van het werk, eens zien of dat fijner is (al hoor ik wel klachten dat hij groot en zwaar is voor lezen in bed).
quote:bij de oude waren de batterijen op en heb nu een nieuwe van de action, maar die heeft een flexibele arm waarop het lampje zit en als je wat beweegt in bed gaat dat lampje ook wiebelen en dat leest echt ruk.Op maandag 25 oktober 2010 21:38 schreef mcwops het volgende:
met een klein slim gericht lampje is het aangenaam lezen ook in bed is mijn ervaring.
quote:ja * 7Op maandag 25 oktober 2010 23:12 schreef leolinedance het volgende:
TVP. Zijn er ook tijdschriften te krijgen voor e-readers? Auto, computer, sport, kranten? Technische boeken? Kan ik zelf een pak papier als PDF scannen en deze erop zetten en lezen en aantekeningen maken?
quote:Nice. Kan dit allemaal op alle e-readers of heb ik voor PDF's en aantekeningen maken enzo weer een geavanceerd model nodig?
quote:volgens mij kunnen de laatste modellen dat allemaal. de vraag is alleen voor jou of het gemakkelijk en duidelijk gaat.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nice. Kan dit allemaal op alle e-readers of heb ik voor PDF's en aantekeningen maken enzo weer een geavanceerd model nodig?
quote:Zou er sowieso één met kleurenscherm willen ja. Dat hebben ze dus nog niet allemaal? Zwart-wit is een beetje 1965....Op dinsdag 26 oktober 2010 00:32 schreef mcwops het volgende:
[..]
volgens mij kunnen de laatste modellen dat allemaal. de vraag is alleen voor jou of het gemakkelijk en duidelijk gaat.
als je echt tijdschiften, constructietekeningen en aantekeningen erbij wil maken, dan denk ik vooral aan een (color) tablet en niet aan een ereader die eink gebruikt om mooie blazijden te tonen.
quote:nee ereaders hebben geen kleurenscherm .boeken zijn ook zwart-witOp dinsdag 26 oktober 2010 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou er sowieso één met kleurenscherm willen ja. Dat hebben ze dus nog niet allemaal? Zwart-wit is een beetje 1965....
quote:Ik wil ook geen iPad. Te duur, te zwaar, teveel mogelijkheden voor wat ik zou willen.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee ereaders hebben geen kleurenscherm .boeken zijn ook zwart-wit
een iPad heeft dat wel, plus er zijn tijdschriften speciaal voor dat ding gemaakt,maar hij is net te zwaar om in je handen te houden. Mijn ebook weegt maar 150 gr, de ipad 700gr
quote:Sorry? Boeken zijn helemaal niet zwartwit?Op dinsdag 26 oktober 2010 09:26 schreef computergirl het volgende:
nee ereaders hebben geen kleurenscherm .boeken zijn ook zwart-wit
quote:Kan op diverse manieren, via de apple store gaat het nu meestal, maar ook via websites. Wij ontwikkelen onze eigen tijdschriften nu ook voor de ipad en die zijn beschikbaar via ons eigen netwerk.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:18 schreef leolinedance het volgende:
Voor tijdschriften is het wel prettig als het dingetje in kleur is. Hoe zit het dan, moet je die tijdschriften kopen als in de kiosk, maar dan via de website ofzo?
quote:Inderdaad, ereaders zijn te traag om veel aantekeningen te maken. Kleine dingetjes wil wel, maar het is verre van ideaal en eerder een verkooptmarktetingachtige truuk (net als erop internetten) en niet fijn in het gebruik. De topmodellen zijn wel wat beter, maar dan zit je al op 600 tot 800 euro en dan kan je beter een ipad ofzo kopen.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:32 schreef mcwops het volgende:
volgens mij kunnen de laatste modellen dat allemaal. de vraag is alleen voor jou of het gemakkelijk en duidelijk gaat.
als je echt tijdschiften, constructietekeningen en aantekeningen erbij wil maken, dan denk ik vooral aan een (color) tablet en niet aan een ereader die eink gebruikt om mooie blazijden te tonen.
quote:Uit onderzoek blijkt dat men een A4 als ideale grootte ziet. Ook voor het lezen van pdf bestanden is dat aan te raden zodat er niet geschaald hoeft te worden.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:18 schreef leolinedance het volgende:
Wat vinden jullie die ideale grootte voor een e-reader?
quote:Thanks, superOp dinsdag 26 oktober 2010 10:46 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Sorry? Boeken zijn helemaal niet zwartwit?
Ereaders zijn er wel met kleurenschermen, zwat/wit varianten gaan verdwijnen in de loop van volgend jaar, alle grote fabrikanten hebben inmiddels al een kleurenvariant aangekondigd of hebben een protype op de markt. Genoeg info over te vinden op blogs e.d.
[..]
Kan op diverse manieren, via de apple store gaat het nu meestal, maar ook via websites. Wij ontwikkelen onze eigen tijdschriften nu ook voor de ipad en die zijn beschikbaar via ons eigen netwerk.
[..]
Inderdaad, ereaders zijn te traag om veel aantekeningen te maken. Kleine dingetjes wil wel, maar het is verre van ideaal en eerder een verkooptmarktetingachtige truuk (net als erop internetten) en niet fijn in het gebruik. De topmodellen zijn wel wat beter, maar dan zit je al op 600 tot 800 euro en dan kan je beter een ipad ofzo kopen.
[..]
Uit onderzoek blijkt dat men een A4 als ideale grootte ziet. Ook voor het lezen van pdf bestanden is dat aan te raden zodat er niet geschaald hoeft te worden.
quote:en dan zullen ze Tablets heten en 'kun' je ze als ereader gebruiken.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Thanks, super> 600 euro vind ik een beetje (veel) te prijzig. Misschien nog maar even wachten totdat de A4 e-readers met kleurenscherm wat betaalbaarder worden.
quote:En dat is dan weer zonde van het geld, aangezien ik geen uitgebreide tablet wil (heb al 2 laptops).Op dinsdag 26 oktober 2010 11:03 schreef mcwops het volgende:
[..]
en dan zullen ze Tablets heten en 'kun' je ze als ereader gebruiken.
verwachting is dat met een nieuwe versie van Android, speciaal gemaakt voor tablets, de concurrentie voor de Ipad zal toenemen.
quote:NL: http://www.magworld.nl/magazinesOp dinsdag 26 oktober 2010 10:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor tijdschriften is het wel prettig als het dingetje in kleur is. Hoe zit het dan, moet je die tijdschriften kopen als in de kiosk, maar dan via de website ofzo? En is er een lijst beschikbaar met alle tijdschriften waarvan een 'e' uitvoering beschikbaar is?
quote:Kleiner dan 9,7" en je kan veel tijdschriften en/of PDF en/of strips en/of reisgidsen niet meer lezen. Voor textboeken is 7"genoeg.Wat vinden jullie die ideale grootte voor een e-reader?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 10:46 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Sorry? Boeken zijn helemaal niet zwartwit?
quote:ik raad je heel erg aan om extra info in te winnen.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:40 schreef joepie91 het volgende:
De Foxit eSlick is best een mooi beestje.. hij is volgens mij via een aantal verkoopkanalen ook wel in Nederland te krijgen en leest ook PDF (en m.b.v. een converter ook DOC en HTML etc).
EDIT: Ik zie dat dat ding op Linux draait, en dat het OS dus ook open-source is
EDIT2: 200 dollar ex. shipping, volgens de site
EDIT3: Heeft PDF reflow functionaliteit.. dus hij kan PDF-bestanden zelf ook herindelen om ze beter in het scherm te laten pasen. Foxit is dan ook een bedrijf dat een PDF-reader voor Windows ontwikkelt
quote:Van de website:Op dinsdag 26 oktober 2010 11:40 schreef joepie91 het volgende:
De Foxit eSlick is best een mooi beestje.. hij is volgens mij via een aantal verkoopkanalen ook wel in Nederland te krijgen en leest ook PDF (en m.b.v. een converter ook DOC en HTML etc).
EDIT: Ik zie dat dat ding op Linux draait, en dat het OS dus ook open-source is
EDIT2: 200 dollar ex. shipping, volgens de site
EDIT3: Heeft PDF reflow functionaliteit.. dus hij kan PDF-bestanden zelf ook herindelen om ze beter in het scherm te laten pasen. Foxit is dan ook een bedrijf dat een PDF-reader voor Windows ontwikkelt
quote:maar dan dit:Foxit eSlick is this generation's way of reading textbooks, favorite novels, magazines and pretty much any and all documents and images that can be converted to a PDF, ePub or eReader PDB file.
quote:Revolutionair zeg, een zwart-wit scherm!It uses revolutionary electronic-paper display technology that provides a sharp, black-and-white screen that looks and reads just like it would on real paper.
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/E_InkOp dinsdag 26 oktober 2010 12:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Van de website:
[..]
maar dan dit:
[..]
Revolutionair zeg, een zwart-wit scherm!Leuk om magazines en plaatjes te kijken in zwart-wit. Ook lekker praktisch bij grafieken. Op mijn eigen papier / beeldscherm is het anders gewoon in kleur.
quote:zit je panty te strak ofzo?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:50 schreef rubje het volgende:
Als het al niet gezegd is, er is maar 1 goede multifunctionele eReader/computer etc:
[ afbeelding ]
quote:Studieboeken , kinderboeken en strips nietOp dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef computergirl het volgende:
mijn boeken wel, behalve de kaft dan....
quote:ben de kinderboeken, strips en studieboeken al jaaaaaaren ontgroeid.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:17 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Studieboeken , kinderboeken en strips niet![]()
Vooral studieboeken is een goede bron van inkomsten voor uitgevers, daarom willen ze naar kleur over.
quote:Anders lees je het topic effe...een iPad is de zwaar en te duur voor degenen die alleen maar wat willen lezen en eventueel aantekeningen willen maken. Multifunctionaliteit is leuk als je het gebruikt. Dat doe ik niet, ik gebruik voor andere taken wel een échte computer / laptop.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:50 schreef rubje het volgende:
Als het al niet gezegd is, er is maar 1 goede multifunctionele eReader/computer etc:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |