Dat is inderdaad het touchscreengedeelte voor je Library, de Settings, de WiFi etc. Het leesscherm zelf is juist heel mat en - wat ik heel gek vond - totaal 'onverlicht'. Dus in het donker moet je ook echt een leeslamp aan doenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat is dat zwarte (onderste) gedeelte van het scherm? Dat reflecteerd behoorlijk op je foto itt het witte 'leesgedeelte'
dat je dat aandurftquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Gisteren in bad al 2 uur gelezen
Welk boek?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het touchscreengedeelte voor je Library, de Settings, de WiFi etc. Het leesscherm zelf is juist heel mat en - wat ik heel gek vond - totaal 'onverlicht'. Dus in het donker moet je ook echt een leeslamp aan doen... Is ook wel een stuk rustiger voor je ogen natuurlijk. Ik denk dat dat het grote verschil is met een iPad. Die is wel vanachter belicht en daar worden je ogen sneller moe van, denk ik.
Ik ben er iig erg blij mee! Gisteren in bad al 2 uur gelezen en daarna nog een uur in bed!
Oh? Wat houdt dat in?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:41 schreef mcwops het volgende:
btw, heb trouwens ook maar direct geupgrade via de amazon site naar 3.2.
Ik vond het ook wel stoer van mezelfquote:
kleine update naar 3.02..... en kwam er toevallig op uit.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh? Wat houdt dat in?
Daar heb ik niets over gehoord.
Gelukkig!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik wil gewoon even melden dat ik heel blij ben met de Nook!![]()
![]()
Vorig jaar was dat het geval, ze zijn al tijden op de markt. Bol.com heeft toen een goede slag gemaakt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:41 schreef mcwops het volgende:
Ik geloof best dat de Ereader wel eens een HET kerstkado van dit jaar zou kunnen worden.
dat was ie al een tijdje bij amazon. tel de verzend en handlingkosten daar nog wel bij opquote:
't Punt was dat het uit kahlanamnell's post leek alsof pas komend voorjaar eReaders goedkoop worden, onder de 150 euro.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:49 schreef mcwops het volgende:
dat was ie al een tijdje bij amazon. tel de verzend en handlingkosten daar nog wel bij op
quote:ik bedoelde niet online, in amerika zijn ze al een stuk goedkoper, in duitsland ook al in de winkel. Nu Nederland nog...
quote:Als jde de kindle besteld, dan rekenen ze gelijk al inklaringskosten erbij. Je hoeft dus niet na afloop nog een toeslag te betalen.Op woensdag 20 oktober 2010 19:19 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Bij die 140 dollar krijg je nog wel een toeslag van de douane, althans dat heb ik altijd met amazon spul, ook al wordt het vaak uit duitsland verstuurt. Maar als je geluk hebt kom je er onderuit.
quote:ik weet niet of je in NY een Kindle kunt proberen, een Amazon-store zul je er niet vinden.Op woensdag 20 oktober 2010 21:48 schreef Cudles het volgende:
Ik neig nu ook naar een Kindle. Ik had liever een touchscreen zodat ik aantekeningen kan maken voor studiepdfs. En daarom zit ik ook te kijken naar de Sony Pocket 350. Maar na research is gebleken dat alleen de grote versies, of een Ipad nog een beetje te doen zijn wat betreft pdf bestanden. Vooral omdat het vaak niet eens tekst is dat ik moet lezen maar ingescande artikelen (dus plaatjes). Dus omdat die ereaders binnen mijn budget te klein zijn heeft een touchscreen om passages te markeren ook weinig zin.
Ik ga zaterdag naar NY, zijn Kindle's daar nog goedkoper dan die 140 dollar? Want anders kan ik em ook gewoon bestellen als ik thuis ben.
quote:Ja thanks voor de tip. Ik zit ook te kijken naar een Sony Pocket 350, die heeft nog touch. Maar ik zag al op youtube filmpjes dat het inderdaad helemaal niet fijn werkt. Dan kan ik net zo goed een Kindle/Nook kopen zonder touch maar met Wi-fi.Op woensdag 20 oktober 2010 23:56 schreef mcwops het volgende:
[..]
ik weet niet of je in NY een Kindle kunt proberen, een Amazon-store zul je er niet vinden.
Maar zou het dan zeker uitproberen met het lezen van pdf-artikelen, Mijn ervaring is dat het niet fijn is. Navigeren is omslachtig en dan mis je echt de Apple-slide & zoom. In ieder geval zul je een Barnes en Noble makkelijk kunnen vinden om de Nook uit te proberen, mocht je dat willen.
quote:een flinke verbetering dus! Ik had vorig jaar nog een bijbetaling van 22 euro voor 3 dvd's uit AmerikaOp woensdag 20 oktober 2010 21:44 schreef athlonkmf het volgende:
Als jde de kindle besteld, dan rekenen ze gelijk al inklaringskosten erbij. Je hoeft dus niet na afloop nog een toeslag te betalen.
quote:Alleen wordt er gemakshalve vergeten dat het schermkwaliteit slechter is dan normale lcd/tft en eink. In LCDmode zijn de kleuren flets en heb je een slechte kijkhoek. Dit is in vergelijking met een normale tft. niet eens ivm een IPS-scherm.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:51 schreef Cudles het volgende:
Eind november komt de Adam Tablet uit. Het wordt gehyped als een Ipadkiller dat kan switchen naar een e-read scherm. Ziet er allemaal slick uit. Daar wil ik graag wat extra's voor betalen.
Het wordt ontwikkeld in samenwerking met de Indiase regering, in navolging van hun goedkope PC's
quote:Toch jammer dat je geen mooie ogen van blacklight krijgtOp vrijdag 22 oktober 2010 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
ik krijg geen mooie ogen van backlight.
quote:met een klein slim gericht lampje is het aangenaam lezen ook in bed is mijn ervaring.Op maandag 25 oktober 2010 20:35 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Toch jammer dat je geen mooie ogen van blacklight krijgt![]()
ik lees op een e-reader, stoor me niet aan het trage omdat dat bij die van mij wel meevalt in epub formaat. Vind het wel jammer dat je in bed met een lampje moet lezen, krijg binnenkort een ipad van het werk, eens zien of dat fijner is (al hoor ik wel klachten dat hij groot en zwaar is voor lezen in bed).
quote:bij de oude waren de batterijen op en heb nu een nieuwe van de action, maar die heeft een flexibele arm waarop het lampje zit en als je wat beweegt in bed gaat dat lampje ook wiebelen en dat leest echt ruk.Op maandag 25 oktober 2010 21:38 schreef mcwops het volgende:
met een klein slim gericht lampje is het aangenaam lezen ook in bed is mijn ervaring.
quote:ja * 7Op maandag 25 oktober 2010 23:12 schreef leolinedance het volgende:
TVP. Zijn er ook tijdschriften te krijgen voor e-readers? Auto, computer, sport, kranten? Technische boeken? Kan ik zelf een pak papier als PDF scannen en deze erop zetten en lezen en aantekeningen maken?
quote:Nice. Kan dit allemaal op alle e-readers of heb ik voor PDF's en aantekeningen maken enzo weer een geavanceerd model nodig?
quote:volgens mij kunnen de laatste modellen dat allemaal. de vraag is alleen voor jou of het gemakkelijk en duidelijk gaat.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nice. Kan dit allemaal op alle e-readers of heb ik voor PDF's en aantekeningen maken enzo weer een geavanceerd model nodig?
quote:Zou er sowieso één met kleurenscherm willen ja. Dat hebben ze dus nog niet allemaal? Zwart-wit is een beetje 1965....Op dinsdag 26 oktober 2010 00:32 schreef mcwops het volgende:
[..]
volgens mij kunnen de laatste modellen dat allemaal. de vraag is alleen voor jou of het gemakkelijk en duidelijk gaat.
als je echt tijdschiften, constructietekeningen en aantekeningen erbij wil maken, dan denk ik vooral aan een (color) tablet en niet aan een ereader die eink gebruikt om mooie blazijden te tonen.
quote:nee ereaders hebben geen kleurenscherm .boeken zijn ook zwart-witOp dinsdag 26 oktober 2010 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou er sowieso één met kleurenscherm willen ja. Dat hebben ze dus nog niet allemaal? Zwart-wit is een beetje 1965....
quote:Ik wil ook geen iPad. Te duur, te zwaar, teveel mogelijkheden voor wat ik zou willen.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee ereaders hebben geen kleurenscherm .boeken zijn ook zwart-wit
een iPad heeft dat wel, plus er zijn tijdschriften speciaal voor dat ding gemaakt,maar hij is net te zwaar om in je handen te houden. Mijn ebook weegt maar 150 gr, de ipad 700gr
quote:Sorry? Boeken zijn helemaal niet zwartwit?Op dinsdag 26 oktober 2010 09:26 schreef computergirl het volgende:
nee ereaders hebben geen kleurenscherm .boeken zijn ook zwart-wit
quote:Kan op diverse manieren, via de apple store gaat het nu meestal, maar ook via websites. Wij ontwikkelen onze eigen tijdschriften nu ook voor de ipad en die zijn beschikbaar via ons eigen netwerk.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:18 schreef leolinedance het volgende:
Voor tijdschriften is het wel prettig als het dingetje in kleur is. Hoe zit het dan, moet je die tijdschriften kopen als in de kiosk, maar dan via de website ofzo?
quote:Inderdaad, ereaders zijn te traag om veel aantekeningen te maken. Kleine dingetjes wil wel, maar het is verre van ideaal en eerder een verkooptmarktetingachtige truuk (net als erop internetten) en niet fijn in het gebruik. De topmodellen zijn wel wat beter, maar dan zit je al op 600 tot 800 euro en dan kan je beter een ipad ofzo kopen.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:32 schreef mcwops het volgende:
volgens mij kunnen de laatste modellen dat allemaal. de vraag is alleen voor jou of het gemakkelijk en duidelijk gaat.
als je echt tijdschiften, constructietekeningen en aantekeningen erbij wil maken, dan denk ik vooral aan een (color) tablet en niet aan een ereader die eink gebruikt om mooie blazijden te tonen.
quote:Uit onderzoek blijkt dat men een A4 als ideale grootte ziet. Ook voor het lezen van pdf bestanden is dat aan te raden zodat er niet geschaald hoeft te worden.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:18 schreef leolinedance het volgende:
Wat vinden jullie die ideale grootte voor een e-reader?
quote:Thanks, superOp dinsdag 26 oktober 2010 10:46 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Sorry? Boeken zijn helemaal niet zwartwit?
Ereaders zijn er wel met kleurenschermen, zwat/wit varianten gaan verdwijnen in de loop van volgend jaar, alle grote fabrikanten hebben inmiddels al een kleurenvariant aangekondigd of hebben een protype op de markt. Genoeg info over te vinden op blogs e.d.
[..]
Kan op diverse manieren, via de apple store gaat het nu meestal, maar ook via websites. Wij ontwikkelen onze eigen tijdschriften nu ook voor de ipad en die zijn beschikbaar via ons eigen netwerk.
[..]
Inderdaad, ereaders zijn te traag om veel aantekeningen te maken. Kleine dingetjes wil wel, maar het is verre van ideaal en eerder een verkooptmarktetingachtige truuk (net als erop internetten) en niet fijn in het gebruik. De topmodellen zijn wel wat beter, maar dan zit je al op 600 tot 800 euro en dan kan je beter een ipad ofzo kopen.
[..]
Uit onderzoek blijkt dat men een A4 als ideale grootte ziet. Ook voor het lezen van pdf bestanden is dat aan te raden zodat er niet geschaald hoeft te worden.
quote:en dan zullen ze Tablets heten en 'kun' je ze als ereader gebruiken.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Thanks, super> 600 euro vind ik een beetje (veel) te prijzig. Misschien nog maar even wachten totdat de A4 e-readers met kleurenscherm wat betaalbaarder worden.
quote:En dat is dan weer zonde van het geld, aangezien ik geen uitgebreide tablet wil (heb al 2 laptops).Op dinsdag 26 oktober 2010 11:03 schreef mcwops het volgende:
[..]
en dan zullen ze Tablets heten en 'kun' je ze als ereader gebruiken.
verwachting is dat met een nieuwe versie van Android, speciaal gemaakt voor tablets, de concurrentie voor de Ipad zal toenemen.
quote:NL: http://www.magworld.nl/magazinesOp dinsdag 26 oktober 2010 10:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor tijdschriften is het wel prettig als het dingetje in kleur is. Hoe zit het dan, moet je die tijdschriften kopen als in de kiosk, maar dan via de website ofzo? En is er een lijst beschikbaar met alle tijdschriften waarvan een 'e' uitvoering beschikbaar is?
quote:Kleiner dan 9,7" en je kan veel tijdschriften en/of PDF en/of strips en/of reisgidsen niet meer lezen. Voor textboeken is 7"genoeg.Wat vinden jullie die ideale grootte voor een e-reader?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 10:46 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Sorry? Boeken zijn helemaal niet zwartwit?
quote:ik raad je heel erg aan om extra info in te winnen.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:40 schreef joepie91 het volgende:
De Foxit eSlick is best een mooi beestje.. hij is volgens mij via een aantal verkoopkanalen ook wel in Nederland te krijgen en leest ook PDF (en m.b.v. een converter ook DOC en HTML etc).
EDIT: Ik zie dat dat ding op Linux draait, en dat het OS dus ook open-source is
EDIT2: 200 dollar ex. shipping, volgens de site
EDIT3: Heeft PDF reflow functionaliteit.. dus hij kan PDF-bestanden zelf ook herindelen om ze beter in het scherm te laten pasen. Foxit is dan ook een bedrijf dat een PDF-reader voor Windows ontwikkelt
quote:Van de website:Op dinsdag 26 oktober 2010 11:40 schreef joepie91 het volgende:
De Foxit eSlick is best een mooi beestje.. hij is volgens mij via een aantal verkoopkanalen ook wel in Nederland te krijgen en leest ook PDF (en m.b.v. een converter ook DOC en HTML etc).
EDIT: Ik zie dat dat ding op Linux draait, en dat het OS dus ook open-source is
EDIT2: 200 dollar ex. shipping, volgens de site
EDIT3: Heeft PDF reflow functionaliteit.. dus hij kan PDF-bestanden zelf ook herindelen om ze beter in het scherm te laten pasen. Foxit is dan ook een bedrijf dat een PDF-reader voor Windows ontwikkelt
quote:maar dan dit:Foxit eSlick is this generation's way of reading textbooks, favorite novels, magazines and pretty much any and all documents and images that can be converted to a PDF, ePub or eReader PDB file.
quote:Revolutionair zeg, een zwart-wit scherm!It uses revolutionary electronic-paper display technology that provides a sharp, black-and-white screen that looks and reads just like it would on real paper.
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/E_InkOp dinsdag 26 oktober 2010 12:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Van de website:
[..]
maar dan dit:
[..]
Revolutionair zeg, een zwart-wit scherm!Leuk om magazines en plaatjes te kijken in zwart-wit. Ook lekker praktisch bij grafieken. Op mijn eigen papier / beeldscherm is het anders gewoon in kleur.
quote:zit je panty te strak ofzo?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:50 schreef rubje het volgende:
Als het al niet gezegd is, er is maar 1 goede multifunctionele eReader/computer etc:
[ afbeelding ]
quote:Studieboeken , kinderboeken en strips nietOp dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef computergirl het volgende:
mijn boeken wel, behalve de kaft dan....
quote:ben de kinderboeken, strips en studieboeken al jaaaaaaren ontgroeid.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:17 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Studieboeken , kinderboeken en strips niet![]()
Vooral studieboeken is een goede bron van inkomsten voor uitgevers, daarom willen ze naar kleur over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |