Ik denk niet alleen FOK!quote:Op zondag 19 september 2010 15:56 schreef Synthesist het volgende:
ik denk dat zeker 80% van fok zijn spullen bij de ikea en trendhopper vandaan heeft
als je het geld hebt voor goede meubels zou ik het zeker doen. geen 1200 euro voor een stoel, maar wat eikenhouten meubels zijn altijd beter dan dat honingraatstructuur en spaanplaat ikea shit.quote:Op zondag 19 september 2010 16:00 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Ik denk niet alleen FOK!![]()
Had zitten praten met iemand die aan het sparen was voor een design stoel die ongeveer 1200 euro kostte en die jongen is een medestudent...
Die van Leenbakker niet, die zijn gekopieerdquote:Op zondag 19 september 2010 16:13 schreef Nemephis het volgende:
Als alles maar een bij elkaar past maakt het mij niet uit of het wel of geen design is (trouwens. álle meubels zijn designmeubels, alle meubels zijn door iemand ontworpen).
quote:Op zondag 19 september 2010 16:20 schreef Adelante het volgende:
Ik wil ooit nog wel eens een Charles Eames fauteuil met hocker, maar dat is nog ff sparen
Wat bedoel je daarmee? Dat een designstoel eigenlijk een stukje historie is? In de zin dat het altijd mooi zal zijn?quote:Op zondag 19 september 2010 16:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Een echte desingstoel houdt zijn waarde. Een ikeastoel niet.
Geld.quote:Op zondag 19 september 2010 16:22 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Dat een designstoel eigenlijk een stukje historie is? In de zin dat het altijd mooi zal zijn?
Ik ook en ik studeer het ook nog eensquote:Op zondag 19 september 2010 16:28 schreef DeZwabber het volgende:
stiekem krijg ik jeuk van de term Design
ach, ik doe ook een ontwerpopleiding,quote:Op zondag 19 september 2010 16:31 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Ik ook en ik studeer het ook nog eens![]()
Alhoewel ik bij mij meer om de fun gaat
whehehehehequote:Op zondag 19 september 2010 16:35 schreef Lottekoekkie het volgende:
De Zwabber, ik ga met wat hout en een enorm kriebelwollenstofje een meubel in elkaar klunen en geef dat dan een moderne naam en dan mag jij dat unieke meubel bij mij kopen voor 5000 euri of zo en dan borduur ik een labeltje met de text : "especially made for you by Lottedesign" en wedden dat je dan een uniek stuk hebt!
Sjo, weer een designmeubel erbij
Komt me nogal bekend voorquote:Op zondag 19 september 2010 16:33 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ach, ik doe ook een ontwerpopleiding,
ik denk ook inderdaad dat ik er jeuk van krijg omdat ik altijd van die pretentieuze ballen die zichzelf veels te serieus nemen er bij denk
Het grappige is wel dat mensen missen dat de ontwerpers van de IKEA echt wel goede ontwerpers zijn. De reden dat het goedkope zooi is, is omdat mensen blijkbaar goedkope zooi willen.quote:Op zondag 19 september 2010 16:41 schreef trovey het volgende:
Telt kopie design ook mee?Als de meubels niet binnen een jaar uit elkaar vallen dan interesseert het me echt niet...IKEA, Kringloop, gekocht bij de V&Dof bij een meubelzaak als ik het maar mooi vind.
Ik heb van alles wat....degelijke dingen zoals mijn salontafel (inmiddels 17 jaar in huis) maar ook IKEA (van IKEA zelf of van de Kringloop) en andere zaken (Trendhopper etc.. De spaanplaten kasten zijnquote:Op zondag 19 september 2010 16:46 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het grappige is wel dat mensen missen dat de ontwerpers van de IKEA echt wel goede ontwerpers zijn. De reden dat het goedkope zooi is, is omdat mensen blijkbaar goedkope zooi willen.
overigens niet beledigend bedoelt, ik heb ook een kamer vol IKEA
Wat een onzin. Heb zelf verschillende meubels van Arne Jacobsen en de stoelen zitten gewoon goed.quote:Op zondag 19 september 2010 16:17 schreef zeeeend het volgende:
Het zit niet> Arne Jacobsenen
De verhoudinging kloppen niet met de hedendaagse mens >Rietveld
Dus de visite is snel weer opgerot
Wehehe. Ik mag jou wel.quote:Op zondag 19 september 2010 16:23 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wij hebben niet gezocht naar "design"(kan het woord amper spellen) maar vielen gewoon als een blok voor bepaalde meubels welke als design werden betiteld. Als dat betiteld wordt als design zal mij aan mijn bibs oxideren, als het maar mooi is.
Dus: wat is design? Alle meubelzaken bestempelen al snel een strak meubel als zijnde "design".
Dat het duur is of dat het door een duur betaalde ontwerper verzonnen is, of het uit een dure zaak komt waar ze zelfs een paraplubak als design bestempelen of omdat het strak is wat de helft vd bevolking heeft? Ik weet het ook niet. Wij hebben meubels van KFF, Bree's New World maar of dat design is, ik heb geen flauwe notie. Weet alleen dat wij het mooi vinden en of het nou puur design is interesseert me geen dinges.
Wel een leuk item![]()
Maar goed, als "design" is zoals het betiteld wordt door meubelzaken dan hebben wij "design".
Volgens mij hebben wij gewoon meubels
Dus de reden waarom je voor design meubels kiest is vanwege de uitstraling ervan en of het bij je smaak past? Of zijn er nog meer redenen, aangezien je zeg "Ik voel mij gewoon thuis in mijn huis"quote:Op zondag 19 september 2010 19:22 schreef Rapaille het volgende:
Ik heb zelf verschillende designmeubels, maar dat komt omdat de stijl die ik mooi vind (Mid Century Modern)
gewoon niet bij de Leen Bakker te koop is. Het is vaak ook gewoon beter afgewerkt (mooiere stoffen/details).
Ik voel mij gewoon thuis in mijn huis. Er staan ook wel wat dingen van Ikea bij mij thuis, maar dan moet het wel aan mijn smaak voldoen.
Ja en ja. En nog wat degene onder je postte.quote:Op zondag 19 september 2010 16:22 schreef MrMonkeyman het volgende:
Wat bedoel je daarmee? Dat een designstoel eigenlijk een stukje historie is? In de zin dat het altijd mooi zal zijn?
jep, maar dat is natuurlijk niet zonder reden, Het is een hele mooie bank.quote:Op zondag 19 september 2010 21:15 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Die bank zie je letterlijk in elk huis staan in Architectuur boeken, misschien is het ook wel voor de foto hoor, maar zelden zon uitgekauwde keuze gezien als de LC2.
*gniffel ik doe een moord voor die mand, heb overal gezocht kan hem nergens krijgen.quote:Op zondag 19 september 2010 21:20 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
moet je eens aan Greys vragen op wat voor een hondenmand haar Bink slaapt
Dan zijn eerder die stoeltjes van jou een koopjequote:Op zondag 19 september 2010 20:49 schreef Lottekoekkie het volgende:
Sigme, is nog een koopje hoor, 1200 euro voor 1 keukenstoel , wij waren 1350 euro kwijt per 2![]()
(lottekoekkie rolt zelf onder haar designstoel van haar eigen meligheid maar stoot haar kop aan het geborstelde rvs van diezelfde stoel)
De lounge chair wil ik nog hebben, ik heb wel wat uit de alu-serie. En en paar orange slices van Pierre Paulin in het zwart:quote:
ja gek he, dat iedereen eigenlijk automatisch met stoelen komtquote:Op zondag 19 september 2010 23:02 schreef Rapaille het volgende:
Eigenlijk mag de verlichting er ook wel bij:
[ afbeelding ]
Poul Henningsen: The Artichoke
dat bureauquote:Op zondag 19 september 2010 21:06 schreef DeZwabber het volgende:
de silver lijn van interstuhl:
[ afbeelding ]
Blijft een mooie bank...al staat hier een kopiequote:Op zondag 19 september 2010 21:15 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Die bank zie je letterlijk in elk huis staan in architectuur boeken, misschien is het ook wel voor de foto hoor, maar zelden zon uitgekauwde keuze gezien als de LC2.
Een Eames (of elke andere designklassieker) is als een Rolex. De aanschaf prijs is erg hoog en het lijkt daarmee een duur product. Mocht je het echter na een jaar of 10 eens willen verkopen dan zul je zien dat de afschrijving erg mee is gevallen. Mocht je die stoel voor je leven kopen (zou ik doen) dan moet je gewoon uitrekenen wat die stoel per jaar kost in vergelijking met een Ikea stoel die 5/10 jaar mee kanquote:Op maandag 20 september 2010 00:55 schreef Iemand91 het volgende:
Sinds ik Frasier ontdekte wil ik ook een Eames Chair. Kost alleen een vermogen en ik woon niet op mezelf.
En hoe kun je zoiets uitleggen aan diegene waar je eventueel je geld mee deelt?
Kan leuke discussie worden...
geweldige collectie staat daar bij elkaar zeg. Die Braakman is erg fraai!quote:Op zondag 19 september 2010 21:31 schreef Granduppaaaaah het volgende:
[ afbeelding ]
Kamer van een jongen die een keer een stoel van me kocht, stoel is van Artiffort.
Mijn computerkamer, fifties Cees Braakman bureau, en een stoel van Eames:
[ afbeelding ]
Nog meer stoelen van Eames en een vintage eetkamer set:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waanzinnig mooie bank inderdaad. Ik heb me jaren en jaren voorgenomen om 'm ooit te zullen kopen. Het stond eigenlijk al vast: op het moment dat ik zou gaan verhuizen en het me zou kunnen veroorloven, zou er een Corbusier-bank in huis komen.quote:Op zondag 19 september 2010 21:17 schreef DeZwabber het volgende:
jep, maar dat is natuurlijk niet zonder reden, Het is een hele mooie bank.
Mja weet niet, het rode stoeltje op de foto van mijn eetkamer is een ook nepperd, maar dit betekent eigenlijk dat hij precies hetzelfde is alleen dan door een andere fabriek is gemaakt. Voor een klein budget is het wel leuk lijkt me, zit optisch weinig verschil tussen, alleen de afwerking is wat minder. Design is altijd een reproductie, want het enige wat origineel is is het ontwerp.quote:Op maandag 20 september 2010 12:15 schreef k_man het volgende:
Overigens wil ik niet persé designmeubels omdat het design is. Iik wil meubels die ik mooi vind en die goed bruikbaar zijn. Met die eisen kom ik meestal wel uit bij de duurdere spullen (zie hier). En namaak design kopen is natuurlijk pathetisch.
Namaak is parasiteren op de creativiteit van een ander.quote:Op maandag 20 september 2010 13:14 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Mja weet niet, het rode stoeltje op de foto van mijn eetkamer is een ook nepperd, maar dit betekent eigenlijk dat hij precies hetzelfde is alleen dan door een andere fabriek is gemaakt. Voor een klein budget is het wel leuk lijkt me, zit optisch weinig verschil tussen, alleen de afwerking is wat minder. Design is altijd een reproductie, want het enige wat origineel is is het ontwerp.
Eerder apart dat ie 'm aanprijst onder de naam Eames lounge chair. Dat is het namelijk niet.quote:Op maandag 20 september 2010 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk dat hij niets noemt over het merk o.i.d.:
Maakt deel uit van een hele serie miniaturen van bekende meubelontwerpen. Daar zijn verzamelaars van. Heeft net zoveel nut als het verzamelen van modelautootjes.quote:Op maandag 20 september 2010 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: Wat moet je hiernou weer mee?
$645 voor een 1:6 Eames Lounge Chair. WTF?
Eh, waarom niet? Ik geloof dat ik het weet, maar vraag bevestigingquote:Op maandag 20 september 2010 14:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Eerder apart dat ie 'm aanprijst onder de naam Eames lounge chair. Dat is het namelijk niet.
Had gehoop dat zoiets voor een euro of 20 max. op Ebay/chinese site stond. Dat hoeft geen merk te zijn en is dan ook niet zo'n verzamelobject, maar leek me wel leuk.quote:Op maandag 20 september 2010 14:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Maakt deel uit van een hele serie miniaturen van bekende meubelontwerpen. Daar zijn verzamelaars van. Heeft net zoveel nut als het verzamelen van modelautootjes.
Het is een zo goed mogelijke reproductie, maar geen echte. De aanbieder heeft niet de rechten op het ontwerp en mag het dus niet als zodanig aanprijzen. Een kundig nagemaakte en nauwelijks van echt te onderscheiden Rembrandt mag ook niet verkocht worden alsof het een echte is.quote:Op maandag 20 september 2010 15:09 schreef Iemand91 het volgende:
Eh, waarom niet? Ik geloof dat ik het weet, maar vraag bevestiging![]()
Indeed. Ik heb een eetkamertafel, salontafel en TV meubel van geolied eiken, kostte bij elkaar 2800 euro, maar wel goed spul.quote:Op zondag 19 september 2010 16:09 schreef Synthesist het volgende:
[..]
als je het geld hebt voor goede meubels zou ik het zeker doen. geen 1200 euro voor een stoel, maar wat eikenhouten meubels zijn altijd beter dan dat honingraatstructuur en spaanplaat ikea shit.
Om het dan meteen goed te doen, Vitra is geen designerquote:Op maandag 20 september 2010 16:22 schreef vanDaal het volgende:
Leuk topic!
Is het misschien goed om in de topicstart een lijst met links aan te maken met websites van designers? Bijvoorbeeld: http://www.vitra.com/nl-nl/
Combinatie van designers en waar te koop?quote:Op maandag 20 september 2010 16:48 schreef martinus- het volgende:
[..]
Om het dan meteen goed te doen, Vitra is geen designer
Ik wist niet eens dat mijn bank van oorsprong een designbank was maar vond ik het ding gewoon mooi dus je gaat wel erg kort door de bocht met die opmerking. Bovendien is het nou eenmaal zo dat niet iedereen een kapitaal kan uitgeven voor meubilair (nee, ook niet na sparen) en juist voor die mensen is dan een nepper een mooie alternatief als ze het model op zich mooi vinden.quote:Op maandag 20 september 2010 12:15 schreef k_man het volgende:
Overigens wil ik niet persé designmeubels omdat het design is. Iik wil meubels die ik mooi vind en die goed bruikbaar zijn. Met die eisen kom ik meestal wel uit bij de duurdere spullen (zie hier). En namaak design kopen is natuurlijk pathetisch.
Blijft pauper, net als een nep Rolexquote:Op maandag 20 september 2010 21:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat mijn bank van oorsprong een designbank was maar vond ik het ding gewoon mooi dus je gaat wel erg kort door de bocht met die opmerking. Bovendien is het nou eenmaal zo dat niet iedereen een kapitaal kan uitgeven voor meubilair (nee, ook niet na sparen) en juist voor die mensen is dan een nepper een mooie alternatief als ze het model op zich mooi vinden.
Onzin....de meeste meubelen in een normale meubelzaak zijn wel gebaseerd op een designontwerp....dus iedereen die een bank koopt in een "normale"meubelzaak is in jouw ogen minderwaardig....zul je vrienden mee maken.quote:Op maandag 20 september 2010 21:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Blijft pauper, net als een nep Rolex
Dat is echt klote kwaliteit (gewoon plastic en leuk voor in een poppenhuis, maar verder niet. De vitra mini's zijn veel mooier (echt leer/hout e.d).quote:Op maandag 20 september 2010 18:26 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals ik gezegd heb leek het mij wel leuk om een kleine miniatuur Eames stoel te hebben.
Nu zie ik op meerdere sites iets leuks staan. Dozen met 9 stoelen (eigenlijk 8, de Eames met ottoman telt als 2) voor een pak 'm beet 54-70 dollar. Dat is dus per stoel ongeveer 6-8 dollar, en de Eames Lounge met ottoman voor 12-16 dollar. Dit betreffen 1/12 miniatuur modellen.
Dit of dit dus:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Iemand interesse in de andere 7, of meerdere mensen in verschillende? Kunnen we eventueel samen kopen en dan verdelen. Ik ben in namelijk (de Eames dus)! Want 8 euro kan iedereen wel missen.
Kijk ook even naar het prijsverschil en ga dan bedenken wat je hier neer zet. Voor een euro of 6-12 o.i.d. zijn het hele leuke dingetjes.quote:Op maandag 20 september 2010 21:28 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat is echt klote kwaliteit (gewoon plastic en leuk voor in een poppenhuis, maar verder niet. De vitra mini's zijn veel mooier (echt leer/hout e.d). Dit is mijn 'verzameling'.
[ link | afbeelding ]
Gaat om designklassiekers. Ik vind het idd vrij lame om een nep Corbusier, Eames of van der Rohe te kopen. die kopieën zijn echt overduidelijk en niet "gebaseerd op".quote:Op maandag 20 september 2010 21:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Onzin....de meeste meubelen in een normale meubelzaak zijn wel gebaseerd op een designontwerp....dus iedereen die een bank koopt in een "normale"meubelzaak is in jouw ogen minderwaardig....zul je vrienden mee maken.
Iitala heeft sowieso wel mooie spullen. Ik heb er meer mee dan bijv. het speelse Alessiquote:Op maandag 20 september 2010 22:05 schreef Rapaille het volgende:
Omdat alleen meubels ook zo saai zijn:
[ afbeelding ]
's werelds mooiste vaasOntworpen door Avar Aalto in 1936!, Fabrikant Iittala
Eens. Bij Iittala is vrijwel alles mooi, bij Alessi zijn het enkele dingen (zoals de fluitketel van Frank Gehry). Ik heb ook een hoop gebruiksvoorwerpen van Iittala.quote:Op maandag 20 september 2010 22:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Iitala heeft sowieso wel mooie spullen. Ik heb er meer mee dan bijv. het speelse Alessi
Begrijp ik nu goed dat je je eigen gebrek aan ontwikkeling aanvoert als excuus om namaak te kopen? Het is wel eerlijk, dat geef ik toe, maar of je het je 'zaak' goed doet...quote:Op maandag 20 september 2010 21:14 schreef trovey het volgende:
Ik wist niet eens dat mijn bank van oorsprong een designbank was maar vond ik het ding gewoon mooi dus je gaat wel erg kort door de bocht met die opmerking. Bovendien is het nou eenmaal zo dat niet iedereen een kapitaal kan uitgeven voor meubilair (nee, ook niet na sparen) en juist voor die mensen is dan een nepper een mooie alternatief als ze het model op zich mooi vinden.
Mja er zit een levensgroot verschil tussen het binnenwerk van een Rolex en een chinese namaak, dat kan je bij die Eames DSW zeker niet zeggen, die kwaliteit verschilt wel, maar op een zeer oppervlakkige manier. Maarja als je het geld hebt koop je toch wel de echte omdat je sociale status de afgrond in gaat als mensen er achter komen dat je een niet officiële reproductie hebt, en dat vinden mensen niet altijd even fijn.quote:Op maandag 20 september 2010 21:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Blijft pauper, net als een nep Rolex
Van de DSW zijn sommige replica's mooier dan de in licentie geproduceerde stoelen. De enige mooie DSW is de glasvezelversiequote:Op maandag 20 september 2010 22:21 schreef Granduppaaaaah het volgende:
[..]
Mja er zit een levensgroot verschil tussen het binnenwerk van een Rolex en een chinese namaak, dat kan je bij die Eames DSW zeker niet zeggen, die kwaliteit verschilt wel, maar op een zeer oppervlakkige manier. Maarja als je het geld hebt koop je toch wel de echte omdat je sociale status de afgrond in gaat als mensen er achter komen dat je een niet officiële reproductie hebt, en dat vinden mensen niet altijd even fijn.
Het ontwerp is namelijk 100% identiek.
Dat is óf niet waar, óf er volgt binnen afzienbare tijd een rechtzaak wegens schending van het auteursrecht.quote:Op maandag 20 september 2010 22:21 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Mja er zit een levensgroot verschil tussen het binnenwerk van een Rolex en een chinese namaak, dat kan je bij die Eames DSW zeker niet zeggen, die kwaliteit verschilt wel, maar op een zeer oppervlakkige manier. Maarja als je het geld hebt koop je toch wel de echte omdat je sociale status de afgrond in gaat als mensen er achter komen dat je een niet officiële reproductie hebt, en dat vinden mensen niet altijd even fijn.
Het ontwerp is namelijk 100% identiek.
Met name van le Corbusier zijn uitstekende kopieën op de markt. Bijv. Een chaise longue of een LC2 die niet van origineel zijn te onderscheiden, of alleen misschien omdat er geen handtekening in de buis is gegraveerd waar dat wel zou moeten. Maar dat ding zit dan weer op een plek waar je 'm niet ziet. Maar op een origineel schrijf je niet zo veel af, dus als je het je kan veroorloven ...quote:Op maandag 20 september 2010 21:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gaat om designklassiekers. Ik vind het idd vrij lame om een nep Corbusier, Eames of van der Rohe te kopen. die kopieën zijn echt overduidelijk en niet "gebaseerd op".
Maar goed, dat er een markt voor is moge duidelijk zijn
Veel van de ontwerpen waarover het hier gaat zijn al tientallen jaren oud. Het zijn tijdloze klassiekers.quote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef Lottekoekkie het volgende:
nou, nou, meubels zijn tijdelijk en smaakgevoelig,
Designklassiekers kan je met erg weinig afschrijving verkopen. Dat komt omdat de kwaliteit van de stoffen (vaak van Kvadrat) erg hoog is en de ontwerpen tijdloos zijn. Vroege ontwerpen worden zelfs alleen maar meer geld waardquote:
Geen enkel verschil kunnen ontdekken met mijn Vitra stoelen op wat details na. Het zag er wel wat goedkoper uit moet ik eerlijk zeggen, maar dat kwam door de kleurstelling.quote:Op maandag 20 september 2010 22:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is óf niet waar, óf er volgt binnen afzienbare tijd een rechtzaak wegens schending van het auteursrecht.
vergeet dan ook de kruk60 niet te noemen, ook van Aalto voor zijn eigen Artek gepresenteerd.quote:Op maandag 20 september 2010 22:05 schreef Rapaille het volgende:
Omdat alleen meubels ook zo saai zijn:
[ afbeelding ]
's werelds mooiste vaasOntworpen door Avar Aalto in 1936!, Fabrikant Iittala
Lotte je mist echt het punt waneer het gaat om echte designklassiekers ten opzichte van het design wat jij bedoeld waar alle matige woonbladen vol mee staan. Lees je even in her en der ipv nog tig van zulke teksten te posten.quote:
Niet iedere stoel zit lekker voor iedereenquote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja,maar, zít het dan ook lekker?
Die naam is pas zo'n 43 keer voorbij gekomen in dit topic. Eigenlijk best knap dat je er dan nog in slaagt om 'm fout te spellen. Volgens mij doe je het erom.quote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel)
Ik vind het een waardeloze stelling van iemand die een domme aankoop doet zonder voorkennis.quote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel) op een veiling gekocht voor veel en ze zit er voor geen meter in dus ze zet hem weer op een veiling. Volgens haar is het een rotstoel die enkel geschikt is als interessante vulling in een enorm huis, zolang je dat ding maar niet hoeft te gebruiken.
ik vind het een leuke, frisse en degelijke stelling.
Gelukkig is één ding, smaken verschillen
Inderdaad geïnspireerd op een sculptuur, en honderdmiljoenmiljard keer duurder, maar ook honderdmiljoenmiljard keer mooier dan de slechte Chinese kopie:quote:Op maandag 20 september 2010 22:50 schreef Rapaille het volgende:
[..]La Chaise van Eames. Dat is ook meer een sculptuur dan een stoel.
This is starting to get freaky, dat huis ken ik, en dat had ik net ook in een ander topic (Opmerkelijk mooie foto's van Funda).quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:42 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand trouwens wat dit voor bank is
[ afbeelding ]
Dezelfde poster ook nog eensquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
This is starting to get freaky, dat huis ken ik, en dat had ik net ook in een ander topic (Opmerkelijk mooie foto's van Funda).
Die bank? Geen idee...
die eames chair is meer dan 50 jaar oud, een ontwerp dat zijn sporen wel heeft verdiend, net als de Barcelona Chair van van der Rohe trouwens, die komt uit 1929 en is nog steeds een bloedmooie stoel, na ruim 80 jaar...quote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef Lottekoekkie het volgende:
nou, nou, meubels zijn tijdelijk en smaakgevoelig, ik wil wel meubels welke ik niet verplicht tot aan mijn dood wil moeten hebben enkel omdat er een label aan zit. Zie mezelf al ik het bejaardenhuis in een Eams-stoel zitten en als ik dan dood ga dat-die dan in het kerk-opvang-tehuis gaat staan![]()
Heb wel het nodige design in huis maar of dat nou gelukkiger maakt ? I
ik doe het dan liever met teder design, waarmee bedoeld design (het woord alleen al) wat na 10 jaar de kliko in mag omdat ik het spuugbeu ben. ga echt niet 5000 euro uitgeven voor één stoel omdat dat design of hip is, ben je ff mal, straks moet ik vanuit mijn rollator in zo'n stoel proberen te klunen![]()
Ikke is blij met "design"wat nou niet zo duur is dat ik niet over een jaar of wat me de ogen uit de kop moet schamen om het weg te doen. Wonen is genieten en dat kan ook zonder al te veel bombarie en overdreven uitspattingen.
Design is wat je er zelf van maakt en relatief, één idioot bedenkt het en de andere idioten betalen er voor![]()
Ga nog een stoel ontwerpen van rollen pleepapier en vóór je het weer ben ik binnen want ik ga het dan verkopen als zijnde "design" (heb ik meteen iemand in dienst om die rollator voort te duwen tegen die tijd)
(en ga nu even op mijn design hangen om te ontdekken dat zelfs de hondenmand nog heerlijker ligt)
Ik vrees eerder dat het bij jou nogal wat moeite kost voor dingen tot je doordringen. Hoe vaak moet je nog uitgelegd worden wat er mis is met namaak? Lees het topic nog eens terug voor je voor de tiende keer dezelfde vraag stelt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Even off-topic maar tegen k-man, de kwinkslag in mijn opmerkingen is je, vrees ik, ontgaan, jammer,.
Wat maakt het nou toch uit, echt of nep, iemand ontwerpt meubels welke voor goud geld verkocht worden, niks mis mee hoor maar is er iets mis met een kloon (hoewel dat niet netjes is) maar welke anderen zich dan kunnen permiteren?
Het is natuurlijk niet voor niets dat het klassiekers zijn geworden. In de loop der jaren zijn er duizenden in vergetelheid geraakt, enkelen blijven overeindquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
die eames chair is meer dan 50 jaar oud, een ontwerp dat zijn sporen wel heeft verdiend, net als de Barcelona Chair van van der Rohe trouwens, die komt uit 1929 en is nog steeds een bloedmooie stoel, na ruim 80 jaar...
Goed design blijft altijd mooi
Je bent uitgenodigd!quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Even off-topic maar tegen k-man, de kwinkslag in mijn opmerkingen is je, vrees ik, ontgaan, jammer,.
Wat maakt het nou toch uit, echt of nep, iemand ontwerpt meubels welke voor goud geld verkocht worden, niks mis mee hoor maar is er iets mis met een kloon (hoewel dat niet netjes is) maar welke anderen zich dan kunnen permiteren?
Kom op zeg, we hebben het over meubels en niet over een écht belangrijk, levensbedreigend iets.
Maakt mij geen drol uit wat iemand in zijn huis zet, echt of namaak, ikea of een gewone meubelzaak-toestand. Is niet interessant.
Dat er pareltjes van ontwerpen zijn waar je voor moet dokken is logisch maar punt 1 niet voor iedereen weggelegd en punt twee, als je de handel zát bent is het toch iets lastiger de handel te vervangen vanwege de investering.
Wou het maar even uitleggen.
Ieder voor zich en smaak is net zo min te koop als de inhoud van je beurs eeuwigdurend is.
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.quote:
Idd, toen ik hoorde hoeveel die standaard stoelen die daar staan kostten, hield ik het bijna. En dan staan die stoelen ook écht OVERAL. Misschien maar 'ns zo'n stoel 'meenemen'quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef martinus- het volgende:
[..]
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.
Niet echt bijzonder. Dit soort stoelen bestaat al een behoorlijke tijd, alleen dan mooier gemaakt (zonder de achterpootjes, met een betere buisframe-constructie)quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:51 schreef Estolan het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik in het rood leer
Gelderland 5770 by Jan des Bouvrie
Gekocht voor 3500gulden, nu vanaf 1350euro
Wat een onzin!quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:56 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Niet echt bijzonder. Dit soort stoelen bestaat al een behoorlijke tijd, alleen dan mooier gemaakt (zonder de achterpootjes, met een betere buisframe-constructie)
I see what you did therequote:Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik wilde net gaan zeggen dat die stoel van Jan des Kopie nogal lelijk is en al helemaal geen design-klassieker. Nou ja, dan hou ik m'n mond wel.
Idd..lijkt op een kruising tussen de vroege Starck modellen (achterover leunend op zn pootjes) en marcel breuers stoelen. Wel typisch een stoel uit die tijd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik wilde net gaan zeggen dat die stoel van Jan des Kopie nogal lelijk is en al helemaal geen design-klassieker. Nou ja, dan hou ik m'n mond wel.
Probeer jij maar eens 4 fijne Gispen 201 / 101's te krijgen voor minder dan 1000quote:Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Estolan het volgende:
Ook weer kant en klare onzin
2ehands is design ook gewoon veel minder waard
bedoel je de vergader stoel??? die kan je al krijgen voor 400equote:Op woensdag 22 september 2010 11:35 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens 4 fijne Gispen 201 / 101's te krijgen voor minder dan 1000
Stel dat je ze zelf voor die prijs op de kop tikt (dus het spul niet nieuw kopen) dan loop je vrijwel geen verlies als je het ooit weer zult verkopen.
Design is toegepaste kunst. Vergelijk het met een schilderij; het maakt niet uit hoeveel eigenaren er zijn geweestquote:Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Estolan het volgende:
Ook weer kant en klare onzin
2ehands is design ook gewoon veel minder waard
Ik denk dat Vitra ook doet zoals Rolex dat doet qua prijzen. Gewoon ieder jaar de prijzen 1 a 2 procentpunt boven inflatie verhogen. Zo wordt het gunstig om het nu te kopen (volgend jaar is het weer duurder) en vanwege de tijdloosheid en kwaliteit van de horloges schrijven ze dus ook nauwelijks af.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:49 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Design is toegepaste kunst. Vergelijk het met een schilderij; het maakt niet uit hoeveel eigenaren er zijn geweestZo is het ook met designmeubels; als de staat gewoon nog goed is dan is er vrijwel altijd een liefhebber voor te vinden.
In sommige gevallen worden de meubels zelfs meer geld waard. Dat komt over het algemeen omdat er iets in het ontwerp is veranderd. Een purist of een museum wil graag het oorspronkelijke ontwerp, maar dat is lastig als een stoel 50 jaar geleden is ontworpen. Weinig aanbod en wel vraag = stijgende prijzen.
Ook waren veel stoelen vroeger natuurlijk goedkoper. De 20-30-40 jaar oude stoelen kan je helemaal opknappen en dan ze nog steeds goedkoper als de nieuwe variant van diezelfde stoel. Dan is dat natuurlijk een interessant alternatief. Een stoel die vroeger over de toonbank ging voor 1000 gulden kan nu best verkocht worden voor 1000 euro. Makkelijk zelfs. Geen idee wat een Eames Lounge Chair of een EA124 30-40 jaar gelden moest kosten, maar ik denk een fractie van de prijs die ze er nu voor durven vragen.
per stuk inderdaad, goedzo! Ik bedoel 4 stuks voor 1000. Het is mij gelukt, in goede staat (wel tweedehands dus). Deze kan ik sowieso binnen nu en 10 jaar (de bekleding slijt uiteraard wel) voor minimaal deze kooprijs weer verkopen...quote:Op woensdag 22 september 2010 12:08 schreef Estolan het volgende:
[..]
bedoel je de vergader stoel??? die kan je al krijgen voor 400e
Klaar nuquote:Op donderdag 23 september 2010 08:50 schreef Estolan het volgende:
Dat hoop je, ik zag ze nieuw staan voor 450, dus 2ehands ook wel goedkoper te vinden
en ach
2ehands producten kopen, that's so lame!
Die leolux is wel heel mooi zeg! Dat staat ook in een niet modern interieur.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:12 schreef k_man het volgende:
Hij doet me ook denken aan de fauteuils van Gispen.
[ afbeelding ]
Leolux heeft trouwens ook iets dergelijks (maar dan mooier, vind ik): de Scylla. Da is echter een nieuwer ontwerp dan dat van Des Bouvrie
[ afbeelding ]
Moooi!!!!quote:Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef KrnKje het volgende:
Ik ben zo blij met onze nieuwe stoelen dat ik ze even wil showen![]()
Als je verliefd wordt op stoelen is het een rib uit je lijf waard
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow, het zijn trouwens stoelen van Arco, model Frame
Wel mooi zoiets had ik ook al gezien heb er alleen een hekel aan om een deurtje open te zetten om mijn dvd speler e.d. Te bedienenquote:Op donderdag 23 september 2010 12:54 schreef k_man het volgende:
Een combinatie van wit en eiken? Dit idee?
[ afbeelding ]
Dan neem je er zo iets bijquote:Op donderdag 23 september 2010 14:06 schreef ferryve het volgende:
Ook wel mooi, maar ben een zeikerd, liefst geen hangend![]()
ivm met kabels wegwerken enz, komt op een betonnen muur dus geen zin om alles erin te hakken.
Wil alles via de holle plint doen, stroom, ethernet en cai.
De rest breid ik in de kast wel uit.
Die Arco's zijn prachtig. Heb je de grote of de kleine variant? Een jaar of wat geleden zag ik ze staan en ik wilde ze heel graag hebben. Maar ze bleken voor mij (1.93m) helaas te klein om een hele avond op te zitten en toen hebben we toch maar voor de Braakmannen (zie ergens hier boven) gekozen. Arco maakt ze tegenwoordig ook in een grotere maat, en daar zit ik wel lekker op. Die wil ik nog wel eens hebben.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef KrnKje het volgende:
Ik ben zo blij met onze nieuwe stoelen dat ik ze even wil showen![]()
Als je verliefd wordt op stoelen is het een rib uit je lijf waard
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow, het zijn trouwens stoelen van Arco, model Frame
Ik weet niet of je een receiver hebt maar die moet lucht hebben, NIET in een dichte kast stoppen. Ook moet je met andere apparatuur opletten qua hitte.quote:
Er zit nog al een geschiedenis achter de Gispen 201 / 101, je koopt nu namelijk Dutch Originals, wil je echte Gispen hebben, dan moet je dus iets scoren voor 1980 (dacht ik). Tevens is het matte frame van nu of juist het glimmende chrome ook niet altijd erg fantastisch, voor 1950 (o.i.d.) was het frame op een andere manier 'gemat' (op een manier wat nu niet meer mag). Persoonlijk vind ik dat frame het mooiste. En die zijn tevens veel waard.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:50 schreef Estolan het volgende:
Dat hoop je, ik zag ze nieuw staan voor 450, dus 2ehands ook wel goedkoper te vinden
en ach
2ehands producten kopen, that's so lame!
Zie dat leer manquote:Op donderdag 23 september 2010 23:57 schreef martinus- het volgende:
[..]
Een echte eams!![]()
Is de foto slecht, is ie compleet afgeleefd of is ie dramatisch fake?
Ik ben nog een maatje groter met m'n 2 meter en zit er super op... We hebben gewoon de normale en niet de XL variant.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die Arco's zijn prachtig. Heb je de grote of de kleine variant? Een jaar of wat geleden zag ik ze staan en ik wilde ze heel graag hebben. Maar ze bleken voor mij (1.93m) helaas te klein om een hele avond op te zitten en toen hebben we toch maar voor de Braakmannen (zie ergens hier boven) gekozen. Arco maakt ze tegenwoordig ook in een grotere maat, en daar zit ik wel lekker op. Die wil ik nog wel eens hebben.
Hij lijkt me de Sede DS600, een ritsbaar ding dat oneindig lang kan:quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:42 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand trouwens wat dit voor bank is
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 september 2010 08:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Die leolux is wel heel mooi zeg! Dat staat ook in een niet modern interieur.
zal wel Jaegermeister zijnquote:Op zaterdag 25 september 2010 01:26 schreef Iemand91 het volgende:
Just kidding, je hoeft 112 niet te bellen.
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Wat was dat ook alweer? Zo'n pratend rendier of rendieren aan de muur in een reclame ofzoiets? Was het niet een reclame voor een of andere drank?
Heb jij die cardboardsafari?quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:26 schreef Iemand91 het volgende:
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Wat was dat ook alweer? Zo'n pratend rendier of rendieren aan de muur in een reclame ofzoiets? Was het niet een reclame voor een of andere drank?
und de Wiggle Side Chair:
[ afbeelding ]
Beide van karton.
Ze hebben blijkbaar 3 maten:quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:13 schreef martinus- het volgende:
[..]
Heb jij die cardboardsafari?
Vraag me altijd af of die maten op de site incl. gewei etc zijn, want in dat geval moet je al de grootste nemen niet?
Heel leuk iddquote:Op zaterdag 25 september 2010 01:26 schreef Iemand91 het volgende:
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]
und de Wiggle Side Chair:
[ afbeelding ]
Beide van karton.
Deze bedoel je:quote:Op zondag 19 september 2010 16:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Doet me denken aan iemand die een studiootje had gekocht en dweepte met "duur" en "design" en nu nog steeds dat studiotje te koop heeft staan, inclusief zijn "design" inboedel? Al 2 jaar of zo...
Heb je gelijk in, maar hoe wil je überhaupt afdingen op zo'n site?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:28 schreef LuckiLuuk het volgende:
Misschien kun je nog proberen af te dingenDesign hoeft natuurlijk niet altijd duur te zijn...
De citizenM hotels in Amsterdam ookquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef martinus- het volgende:
[..]
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.
En lottekoekie.... neem toch eens de moeite begrijpend te lezen hier.
Aangeven dat je maar een bepaald budget voor design meubels hebtquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar hoe wil je überhaupt afdingen op zo'n site?
Ik heb een mailtje gestuurd dat het maar 8 uur te koop stond. Kreeg ik een mail terug dat er maar 2 waren en dat ze beide gereserveerd waren voor dezelde persoon. (Waarom zet je het dan nog een knop van te koop op de site?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:52 schreef LuckiLuuk het volgende:
[..]
Aangeven dat je maar een bepaald budget voor design meubels hebtmaar wel een ontzettend grote liefhebber bent.. Een zielig verhaal ophangen doet het altijd goed :-)
Ik ook 2, plus tafel! In buffel leer, dus wel een duur setje (£3,000).quote:Op maandag 20 september 2010 13:43 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb een Falcon chair. Lekker oldschool, maar het kreng zit zo goed
[ afbeelding ]
Verder hou ik van het sixties design spul. Dus ik spaar
Jammer dat je zo'n klassieker in aangepast vorm koopt. Tevens zou ik design zoals dit nooit nieuw kopen, maar een oude proberen te vinden. Die houden hun waarde beter en hebben meer uitstraling. Nieuw worden ze tevens zo ontzettend veel nagemaakt, net als de Mies van Rohe stoelen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:21 schreef RoaRRR het volgende:
Bij Strandwest in utrecht
25% korting
Droomt u al heel lang van de enige echte Eames Lounge Chair?
Dan is dit uw kans.
In overleg met de erven van Charles en Ray Eames heeft Vitra de beroemde fauteuil iets groter gemaakt.
Het ontwerp is tijdloos maar wij mensen zijn groter geworden.
Als u deze nieuwe maat fauteuil samen met de footstool koopt krijgt u 25% korting op het geheel.
Wij hebben de Lounge Chair natuurlijk in de winkel staan zodat u hem zelf kunt uitproberen.
De actie loopt t/m 31 oktober en is niet geldig in combinatie met andere acties.
Mocht u alleen de fauteuil willen (zonder footstool) dan geven wij daarop 10% korting.
Tja, ik vind het juist wel mooi en het schijnt ook nog goed te zitten.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:34 schreef RoaRRR het volgende:
Ikzelf vind hem niet mooi, maar aangezien hij hier al een keer genoemd is wilde ik het toch even delen.Misschien dat ik er iemand blij mee maak.
Nee, ik had het niet over de levertijd...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:56 schreef ferryve het volgende:
[..]
haha over de levertijd?? dat had ik dus ook, maar we zijn over de helft dus komt wel goed
Wattan>?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, ik had het niet over de levertijd...
Hij vindt het waarschijnlijk niet mooi.quote:
quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:52 schreef LuckiLuuk het volgende:
[..]
Aangeven dat je maar een bepaald budget voor design meubels hebtmaar wel een ontzettend grote liefhebber bent.. Een zielig verhaal ophangen doet het altijd goed :-)
Jaa. klassiekers.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:29 schreef Iridal het volgende:
Design meubels? Vrijwel alles van Artifort:
zo ieder zijn smaak, ik vind hem gruwelijk mooiquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hij vindt het waarschijnlijk niet mooi.
Ik heb ook zo'n koopje op internet gevonden..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:38 schreef JDx het volgende:
Bij mijn vorige baan had mijn baas 3x Aritofort Dodo gekocht via een veiling. Hij had ze later op marktplaats gezet (toen ik er nog niet werkte) voor een paar honderd euro (alle drie!) totdat er een mailtje kwam of hij wel wist wat voor stoelen dat waren. Lol.
Bleken de meest luxe uitvoering, leer met armsteunen, 1700 euro per stuk en zo goed als nieuw, ze staan nu op de webshop voor 600/stuk.
[ afbeelding ]
Zijn er nog 2!
Kijk, da's nou KRUK zoals een KRUK bedoeld is.quote:Op maandag 20 september 2010 22:41 schreef martinus- het volgende:
vergeet dan ook de kruk60 niet te noemen, ook van Aalto voor zijn eigen Artek gepresenteerd.
Iedereen kent m, alleen van Ikea![]()
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:18 schreef Iridal het volgende:
Toch als je marktplaats afschuimt kom je nog wel eens leuke koopjes tegen.
Nieuw is Artifort inderdaad niet te betalen, of je moet de centpest hebben.
Maar als ik kon kiezen: Artifort all over the place!
Dank je!quote:@HetKlusKonijn: prachtige bank voor een nog prachtiger prijs.
En met een Ploegstof erop kan je echt wel wat jaartjes ermee vooruit
quote:
Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. Uiteraard hebben de 'betere' meubelzaken wel fraai design te koop, maar tsja - hoe rijk ben je? Ik zou zeggen: struin Marktplaats eens goed af. Heel veel lelijke troep, maar soms ook fraaie buizenstoeltjes e.d. voor redelijke prijzen.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:13 schreef ferryve het volgende:
Weet iemand nog een leuke site met eetkamerstoelen, hier ben ik nog steeds naar op zoek.
Ja, helaas weet men ook op Marktplaats tegenwoordig wat Artifort is....quote:Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.![]()
Ik zit eigenlijk wel dagelijks op Marktplaats om te kijken of er nog iemand is die zijn ouwe Artifort niet als zodanig herkent, maar het komt maar heel weinig voor dat je er nog eentje vindt voor een redelijke prijs.
Artifort is duidelijk heel erg populair nu, de prijzen exorbitant. Zo'n 1000 eurootjes voor een stoeltje gaat mij toch echt te ver...
Maar heel soms kom je een ouwe afgeragde tegen waar nog wel over te onderhandelen valt. Uiteraard ben je dan wel weer een hoop geld kwijt om het ding opnieuw te laten bekleden e.d., maar soms (meestal?) is dat toch echt de prijs wel waard.
[..]
Dank je!![]()
Ja, het is mijn Trots Ende Glorie in de huiskamer.![]()
Helaas is de stof wel een beetje verbleekt waar hij in de zon staat, maar ach... staat wel lekker 'vintage'.
[..]
zeer zeker! Maar daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde als voor Artifort: een beetje aan de dure kant voor een nieuwe. Ook hiervoor geldt: scoren op Marktplaats en dan laten restaureren. Die stoelen zijn het absoluut waard.
WAUW!!!! Een prachtontwerp van Harcourt!quote:Op woensdag 3 november 2010 14:30 schreef Iridal het volgende:
Ja, helaas weet men ook op Marktplaats tegenwoordig wat Artifort is....
Vier jaar geleden heb ik nog twee stuks F510 kunnen kopen voor nog geen 50 euro.
Heerlijke stoel, moest wat opgeknapt worden, maar is het meer dan waard.
[ afbeelding ]
Dat is een mooie bank, heb zelf ook nog overwogen die te kopen, maar hij stond er in het groen en daar kon ik geen leuke inrichting bij bedenken, had hem moeten kopen en opnieuw stofferen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Artifort!![]()
![]()
![]()
Bijna zonder uitzondering prachtige, tijdloze ontwerpen. Ik ben zelf de trotse bezitter van deze bank:
[ afbeelding ]
Uitgevoerd in rood/zwarte ploegstof.
12 jaar geleden in een tweedehands winkeltje op de kop getikt voor... 400 gulden.
Verkoper wist overduidelijk niet dat het hier om een origineel van het ontwerp 'ABCD-sofa' van Pierre Paulin uit 1968 ging. Ik gelukkig wel.![]()
Helaas is de bekleding enigszins verbleekt, maar ach, ziet er nog meer 'vintage' uit dan dat hij al deed.
Maar... tegenwoordig zijn die Artifort-ontwerpen zo belachelijk duur geworden... 1200 euro voor een stoeltje vind ik in ieder geval niet meer 'normaal'. Dus heb ik recentelijk toch maar een kopietje gekocht van de Orange Slice, voor ongeveer een tiende van de prijs van het origineel.
Ik heb ook een hele hoop Ikea in huis hoor. In tegenstelling tot wat vaak wordt gezegd (omdat het 'goedkoop' is?) is de kwaliteit van de wat 'duurdere' Ikea-ontwerpen helemaal niet slecht, en soms zelfs wel erg mooi. Zowat alles van hun 'PS'-serie valt bij mij wel in de smaak.
Ik had echt mazzel dat ik 'em in het zwart/rood aantrof, die kleuren pasten heel erg goed in mijn oude huis. Ik moet er echt niet aan denken hoeveel het zou kosten om het ding opnieuw te laten stofferen... een godsvermogen denk ik.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:46 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Dat is een mooie bank, heb zelf ook nog overwogen die te kopen, maar hij stond er in het groen en daar kon ik geen leuke inrichting bij bedenken, had hem moeten kopen en opnieuw stofferen.
Los van de vrijkaarten: wanneer en waar is die beurs dan?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Heb me rot lopen zoeken naar vrijkaarten voor een design meubelbeurs in Utrecht maar kan ze niet meer vinden. Was via de creditcard voor de maand november. Dacht één van jullie er een plezier mee te kunnen doen maar heb zelfs het oud papier en de kliko uitgebaggerd maar ben ze kwijt
Volgens mij is die tweede geen origineel, gezien het feit dat er een plastic voet bij zit.....quote:Op woensdag 3 november 2010 14:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik had echt mazzel dat ik 'em in het zwart/rood aantrof, die kleuren pasten heel erg goed in mijn oude huis. Ik moet er echt niet aan denken hoeveel het zou kosten om het ding opnieuw te laten stofferen... een godsvermogen denk ik.
Even een rondje 'Afgeragde Artifort-stoelen' op Marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/388616849 - heel erg zielig kuipstoeltje, maar valt nog wel wat van te maken - laatste bod 80 euro;
http://link.marktplaats.nl/389411501 - de Harcourt, met overleden bekleding, laatste bod 130 euro;
http://link.marktplaats.nl/390294192 - oude Pierre Paulin, waar iets heel vreemds met het leer is gedaan, laatste bod... 350 euro.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar Artifort heeft volgens mij toch ook wel met kunststof voeten gewerkt, o.a. in hun 'tulip'-modellen. De stoel zelf (zonder de voet) ziet er zeer origineel uit?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:40 schreef Iridal het volgende:
[..]
Volgens mij is die tweede geen origineel, gezien het feit dat er een plastic voet bij zit.....
Bij mijn weten is dat toch altijd metaal.
Dat is inderdaad een gevalletje van Ernstige Mishandeling. Dat arme stoeltje!quote:En die 444... mijn hemel, wat hebben ze die mishandeld zeg!
Leer overheen geplakt?? Echt.. te erg...
Zou heel goed kunnen, ik weet het ook niet zeker.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:02 schreef Iridal het volgende:
Volgens mij heeft ook de Tulip een metalen ronde voet. Alhoewel tegenwoordig ze een kruisvoet hebben. De grote dan wel te verstaan.
Kan er ook naast zitten hoor.
Ja, dat vind ik ook. Punt is, dat je dergelijke stoelen ook moet zien als 'kunstobject', en het is inderdaad een klassieker. Het restaureren wordt een dure grap, maar ik vind dat het zeker het geld waard is.quote:Toch is die 444 het geld wel waard. 350 euro lijkt misschien een groot bedrag voor aanschaf van deze mishandelde stoel, maar stel dat je hier een 1000-1500 euro tegenaan gooit om hem op te knappen, dan heb je nog een goedkope stoel in handen.
Oei oei... maar ja, 'shit happens'! Soms heb je gewoon geen plek om zo'n opknappertje nog langer in je huis(je) te laten staan, en wat moet je dan... Ik heb zelf een heel klein huisje (maar ik ben er heel erg blij mee!), zonder opslagruimte of wat dan ook. Er gaat dus wel eens iets naar de Kringloop waar ik later dan spijt van krijg, maar ja. Je hele kleine woonkamertje volzetten met opknappertjes-waar-je-ooit-iets-aan-gaat-doen is ook geen optie.quote:Overigens: ik heb ooit eens een Kwekkie uit zijn lijden verlost. Stond bij mij in een hoek, had geen zin om hem op te knappen (moest echt gebeuren), te koop gezet op Marktplaats, maar uiteindelijk naar de stort gebracht.
Heb nu toch wel spijt dat ik dat toen gedaan heb.... :|
Zoek je de kleine tulip? Wat dacht je hiervan, twee advertenties die er twee aanbieden:quote:Zit met hetzelfde als jij: geen ruimte om die dingen nog kwijt te kunnen. Prioriteiten liggen nu ergens anders, heb voorlopig meubels genoeg. Alhoewel, mocht ik nog 4 tulpjes tegenkomen voor rond de eetkamer tafel ben ik verkocht
En toch Marktplaats in de gaten blijven houden.. je weet nooit wat je misloopt
Ja de kleine tulip inderdaad. Had die links al gezien. Die rode zouden perfect staan thuis, maar 2 x 2 verschillend wil ik niet. En die 6 stuks in één koop... aantrekkelijk, maar wordt me iets te gortig.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zoek je de kleine tulip? Wat dacht je hiervan, twee advertenties die er twee aanbieden:
http://link.marktplaats.nl/376124234 en http://link.marktplaats.nl/387352205 - kleur rood. Zien er goed uit, prijs is uiteraard niet voor een habbekrats...
En in zandkleur: http://link.marktplaats.nl/382141170
Lijkt me dat deze stoelen nog wel vrij algemeen te vinden zijn. Maar ja... wel DUUR uiteraard.
Goed plan. Volgens mij gaat het tzt wel lukken, de tulpjes worden regelmatig aangeboden.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:39 schreef Iridal het volgende:
[..]
Ja de kleine tulip inderdaad. Had die links al gezien. Die rode zouden perfect staan thuis, maar 2 x 2 verschillend wil ik niet. En die 6 stuks in één koop... aantrekkelijk, maar wordt me iets te gortig.
Ik ben gewoon erg geduldig en wacht mijn kans rustig af.
En in de tussentijd spaar ik nog even door
@Iridal, even contact opnemen met het Keukenprinsesje?quote:Op woensdag 3 november 2010 16:28 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Mijn ouders hadden vroeger een meubelzaak en verkochten Artifort. Dus ik ben als kind opgegroeid tussen de Artifort meubels, die nog steeds bij mijn ouders in de woonkamer staan.
Die zijn, buiten dat ze heerlijk zitten ook onverwoestbaar en tijdloos. Ze hebben volgens mij nog e.e.a. te koop staan, ik dacht ook nog de tulp.
Klinkt als een interessant project! Foto'tje?quote:Ikzelf heb mijn eigen eetkamertafel en salontafel ontworpen en laten maken. Uniek design dus.
En praktisch, want ik heb onder de tafel 6 vakjes laten maken, waarin precies een laptop past, achterin een opening waar de stroomtoevoer doorheen gaat en 1 snoer vanaf de tafel naar het stopcontact.
Ideaal, want als je gaat eten bergt iedereen de laptop even netjes op. Geen draden, losse laptops etc in de woonkamer, maar netjes weggeborgen.
Ik denk er nu weleens over nog meer van die tafels te laten maken en ze te verkopen.
Kosste mij toen geloof ik rond de 1250 euro hem te laten maken naar eigen design.
Die is echt vet!quote:Op woensdag 3 november 2010 14:30 schreef Iridal het volgende:
[..]
Ja, helaas weet men ook op Marktplaats tegenwoordig wat Artifort is....
Vier jaar geleden heb ik nog twee stuks F510 kunnen kopen voor nog geen 50 euro.
Heerlijke stoel, moest wat opgeknapt worden, maar is het meer dan waard.
[ afbeelding ]
Sorry, tijd niet hier gekeken. Die tafels, ik moet even kijken hoe ik die foto's kan toevoegenquote:Op woensdag 3 november 2010 19:20 schreef Iridal het volgende:
Ah, daar las ik in alle snelheid even overheen
Nou keukenprinsesje, wat hebben ze zoal te koop staan?
Of wil je dat liever hier niet posten?
En die tafel/salontafel klinkt inderdaad interessant, tijd voor fotoreportage
Dhr Rietveld had dan ook een goede quote: zitten is een WERKwoordquote:Op zondag 31 oktober 2010 04:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Kijk, da's nou KRUK zoals een KRUK bedoeld is.![]()
Goed diesaaing, man.
Ik heb persoonlijk een enorme hekel aan 'diesaaing' waar je als je erop probeert te zitten/staan/whatever je meteen een hernia oploopt. Meneer Rietveld's beroemde stoel is in dit verband meteen AF.![]()
Gaaf, en niet zo duur. Ik zou alleen niet voor wit gaan, dan wordt het in een keer vrij standaard en komt de poedercoat ook niet mooi uit. Die matte afwerking is juist erg strak bij een kleurtje. Hoeft niet heel felt te zijn, zoals op de foto is netjes. Onthou alleen wel dat die tafel vrij smal is, dat kan voor mensen die van dinertjes houden wat minder handig zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:06 schreef RoaRRR het volgende:
Kweetnie in hoeverre dit onder echte Design valt maar wij willen nog heel graag een Lloyd tafel van Christoph Seyferth
Deze dus maar dan in het wit
[ afbeelding ]
Het een hoeft het ander niet te bijten. Wij hebben prachtige banken staan (vinden we zelf) die goed en uitstekend zitten (wat natuurlijk persoonlijk is, maar we hebben daar geen concessies hoeven te doen).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:59 schreef Devv het volgende:
Ik probeer een goede balans tussen mooi en comfortabel te vinden.
Het staat je vrij. Maar het maakt natuurlijk wel uit. Andere uitstraling, andere kwaliteit, gewoonweg anders.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:59 schreef Tinarg het volgende:
Wat maakt het nou uit of je je meubels bij Trendhopper of Ikea haalt ?? Iedereen moet gewoon kopen naar zijn of haar budget.
Scheelt inderdaad heel veel (en dan heb ik het niet over de prijsstelling!). Om te beginnen zijn het geen designmeubelen, alleen is dat geen beschermde titel, dus iedereen mag claimen dat hij design verkoopt. Maar belangrijker: het is gewoon standaardshit die je overal kan kopen en waarschijnlijk nog wel wat goedkoper ook dan bij die knakkers (want omdat ze het design noemen rekenen ze zo weer 10% extra en er zijn altijd weer mensen die daar intrappen).quote:Een goed alternatief is design******************kopen die wel betaalbaar zijn maar dan zonder merkje.
Scheelt weer veel!
The Tinarg.
Ik zou die stoel, zoals zoveel design, niet kwijt kunnen in mijn huis. Gewoon weg omdat de ruimte om zo'n meubelstuk tot zijn recht te laten komen ontbreekt. Dus dan maar geen design voor mij, maar een fijne bank waar we lekker op kunnen zitten/hangen/liggenquote:Op donderdag 1 september 2011 10:31 schreef Drive-r het volgende:
Het grote verschil tussen echt design en de IKEA is de blijvende waarde. Iets met echte kwaliteit blijft bestaan en kan, net als met antiek of kunst, gewoon in waarde toenemen. Neem deze Ari stoel van Arne Norell, daar betaal je in de winkel snel 3-5k voor per paar. De waarde op een veiling ligt echter niet veel lager, dus je afschrijving is minimaal. En dit soort meubels nemen al jaren lang goed toe in waarde, dus over 5 jaar kom je er waarschijnlijk voor hetzelfde geld weer vanaf...
Jouw IKEA meubels zijn tegen die tijd niks meer waard, wie is er dan goedkoper uit?
[ afbeelding ]
Als je renteverlies meeneemt ben je met Ikea nog steeds goedkoper uit.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:31 schreef Drive-r het volgende:
Jouw IKEA meubels zijn tegen die tijd niks meer waard, wie is er dan goedkoper uit?
Hangt ervan af met wat voor rente je rekent, maar het boeit niet voor de discussie. Goedkoop is niet het argument, maar ik probeer aan te geven dat het niet noodzakelijk duur hoeft te zijn en dat je wel degelijk elke x jaar je meubels kunt vervangen.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je renteverlies meeneemt ben je met Ikea nog steeds goedkoper uit.
Maar goed, een bierkratje kan ook dienst doen om op te zitten. Dus als goedkoop het enige argument is, dan is het bierkratje de beste koop, zeker aangezien deze na gebruik voor hetzelfde geld terug te brengen is EN je kan er makkelijk je bier in leggen zodat je het bij de hand hebt!
Alleen maar voordelen!
Eigenlijk is dat de essentie van mijn post. Als je het geld er niet voor hebt, dan houdt alles op. Maar er speelt natuurlijk wel wat meer dan alleen "goedkoop".quote:
Je post impliceert dat een fijne bank geen design kan zijn?quote:Op donderdag 1 september 2011 10:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zou die stoel, zoals zoveel design, niet kwijt kunnen in mijn huis. Gewoon weg omdat de ruimte om zo'n meubelstuk tot zijn recht te laten komen ontbreekt. Dus dan maar geen design voor mij, maar een fijne bank waar we lekker op kunnen zitten/hangen/liggen
Nee, ik geef aan dat mijn fijne bank geen design isquote:Op donderdag 1 september 2011 17:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Je post impliceert dat een fijne bank geen design kan zijn?
Heeft er in mijn geval niets mee te maken. Ik heb ook niet 5 jaar dezelfde tv, of hifi noem maar op. Ik wil gewoon vaak wat anders.quote:Op donderdag 1 september 2011 08:11 schreef DS4 het volgende:
Dat is nu net ook waar goed design in uitblinkt: het is tijdloos en gaat niet vervelen. Dan is 10 jaar niets... Op een standaard meubelstuk ben je inderdaad snel uitgekeken.
Ik neem aan dat je iets vervangt omdat je denkt dat hetgeen je terugkoopt ter vervanging beter is.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:12 schreef Markster het volgende:
Heeft er in mijn geval niets mee te maken. Ik heb ook niet 5 jaar dezelfde tv, of hifi noem maar op. Ik wil gewoon vaak wat anders.
Ik kan mij niet voorstellen dat je geen enkel designmeubel mooi zal vinden, het financiële aspect is natuurlijk wel een dealbreaker.quote:Daarbij heb ik nog geen 1 mooi meubel in dit hele topic gezien. Dus blijkbaar is het niet voor mij weggelegd. (buiten dat ik niet zoveel geld uit ga geven aan meubels)
Je vraag is dus eigenlijk waarom iemand het in een topic over designmeubels, steeds heeft over designmeubels?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:13 schreef Lottekoekkie het volgende:
DS4, ff serieus, jij blijft maar door blaaskaken over jouw designvoorkeur, dat is prima maar waarom maar door blijven brallen daarover, al geven anderen aan dat niet te willen/prefereren/ kunnen betalen?
Jawel, maar liever in fb wat mij betreftquote:Op donderdag 1 september 2011 23:49 schreef Lottekoekkie het volgende:
Omdat jij het vraagt en de waarheid niet gezegd mag worden..........
Alleen heb ik geen enkele behoefte om 30 jaar lang tegen dezelfde lelijke meubels aan te kijken... no offence, maar grenen vind ik echt ontzettend lelijkquote:Op vrijdag 2 september 2011 03:06 schreef ayumu het volgende:
Design meubels gaan langer mee? Heb het hele huis vol grenen hout staan en kan je vertellen dat de tafel waar ik nu aan zit al ruim 30 jaar oud is. Word het hout lelijk even op boenen en anders het schuur machine er over heen en hup in de lak maar weer en het gaat weer 10 jaar mee.
En in waarde is deze tafel niet echt gedaald hoor
Niets moet natuurlijk...quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:59 schreef Qwea het volgende:
Dressoir en eetkamertafel omdat die bij het tv meubel moest passen, ook hoogglans wit en strak.
Ik vind eigenlijk alleen die muren heel erg mooiquote:Op donderdag 1 september 2011 23:53 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind Roche Bobois ook altijd wel mooie dingen hebben
[ afbeelding ]
De vraag is natuurlijk of alles hetzelfde moet zijn om mooi te zijn... Soms werkt dat goed. Soms is het juist beter om te variëren en er is altijd wel een keuze.quote:
de papa van lampie uit de donald duckquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:53 schreef SKa_BoSS het volgende:
Mijn nieuwe Manăna lamp van het "Design House Stockholm":
[ afbeelding ]
Hier hebben we daar wel voor gekozen. Tafel, tv meubel en dressoir hoogglans wit en de bank zwart leer. Tafelstoelen ook trouwens. Staat eigenlijk best baasquote:Op vrijdag 2 september 2011 10:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of alles hetzelfde moet zijn om mooi te zijn... Soms werkt dat goed. Soms is het juist beter om te variëren en er is altijd wel een keuze.
Foto?quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hier hebben we daar wel voor gekozen. Tafel, tv meubel en dressoir hoogglans wit en de bank zwart leer. Tafelstoelen ook trouwens. Staat eigenlijk best baas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |