abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86657689
Ja,maar, zít het dan ook lekker?
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel) op een veiling gekocht voor veel en ze zit er voor geen meter in dus ze zet hem weer op een veiling. Volgens haar is het een rotstoel die enkel geschikt is als interessante vulling in een enorm huis, zolang je dat ding maar niet hoeft te gebruiken.
ik vind het een leuke, frisse en degelijke stelling.
Gelukkig is één ding, smaken verschillen
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 20 september 2010 @ 22:50:00 #102
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_86657871
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef Lottekoekkie het volgende:
blabla..
Lotte je mist echt het punt waneer het gaat om echte designklassiekers ten opzichte van het design wat jij bedoeld waar alle matige woonbladen vol mee staan. Lees je even in her en der ipv nog tig van zulke teksten te posten.
pi_86657902
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:

Niet iedere stoel zit lekker voor iedereen :) Ik vind mijn stoelen allemaal erg fijn zitten, en alle Eames stoelen waar ik tot nu op heb gezeten ook. Waar ik wel mijn twijfels of het lekker zit (maar nog nooit in het echt gezien) over heb is over de La Chaise van Eames. Dat is ook meer een sculptuur dan een stoel.
pi_86657904
quote:
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel)
Die naam is pas zo'n 43 keer voorbij gekomen in dit topic. Eigenlijk best knap dat je er dan nog in slaagt om 'm fout te spellen. Volgens mij doe je het erom.
  maandag 20 september 2010 @ 22:53:11 #105
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_86658010
quote:
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel) op een veiling gekocht voor veel en ze zit er voor geen meter in dus ze zet hem weer op een veiling. Volgens haar is het een rotstoel die enkel geschikt is als interessante vulling in een enorm huis, zolang je dat ding maar niet hoeft te gebruiken.
ik vind het een leuke, frisse en degelijke stelling.
Gelukkig is één ding, smaken verschillen
Ik vind het een waardeloze stelling van iemand die een domme aankoop doet zonder voorkennis.
Smaken verschillen, designklassiekers niet. En gelukkig is een ding dat los staat van de discussie.
pi_86658257
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:50 schreef Rapaille het volgende:

[..]La Chaise van Eames. Dat is ook meer een sculptuur dan een stoel.
Inderdaad geïnspireerd op een sculptuur, en honderdmiljoenmiljard keer duurder, maar ook honderdmiljoenmiljard keer mooier dan de slechte Chinese kopie:

:'( :'( :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 23:00:04 ]
pi_86658330
Laten we nou niet gaat bashen. Ik denk dat we allemaal haar standpunt begrijpen.
Maare tip voor je Lottekoekkie: Bij Bouwkunde in Delft zijn ze de stoelencollectie weer aan het opzetten, ga daar op 'n dag eens langs kijken. Dan weet je wat de mensen hier design vinden.

En over die Miniatuur stoelen, blijkbaar geen animo hier. Moet het maar ergens los kopen.
Alleen 1:12 lijkt me wel wat klein, die miniatuur die Rapaille bedoeld is 1:6, dus twee keer zo groot, maar op (bijvoorbeeld) Ebay ook 32x zo duur ($645). Helaas geen goedkope 1:6 kunnen vinden :'(
Leek me zo leuk, mooi op een houten plankje zetten O+
pi_86661594
Weet iemand trouwens wat dit voor bank is

_O_
pi_86661636
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:42 schreef tjoptjop het volgende:

[ afbeelding ]

_O_
This is starting to get freaky, dat huis ken ik, en dat had ik net ook in een ander topic (Opmerkelijk mooie foto's van Funda).

Die bank? Geen idee...
pi_86661731
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

This is starting to get freaky, dat huis ken ik, en dat had ik net ook in een ander topic (Opmerkelijk mooie foto's van Funda).

Die bank? Geen idee...
Dezelfde poster ook nog eens :o

De vraag leek me hier gepaster dan in dat andere topic ;)
pi_86677755
Wij hebben design: vier stuks louis ghost stoelen van Kartell
pi_86678428
Deze worden in oktober weer verkocht (vroeg via mail).
Kan eigenlijk niet wachten. Ik heb helaas geen betaalbare 1:6 modellen kunnen vinden,
zeg maar de schaal van de echte Vitra modellen.

of

Denk dat de zwart mooier vind, zeg maar het basismodel ;)

Zal mooi gaan staan in m'n kamer.
pi_86680905
Even off-topic maar tegen k-man, de kwinkslag in mijn opmerkingen is je, vrees ik, ontgaan, jammer,.

Wat maakt het nou toch uit, echt of nep, iemand ontwerpt meubels welke voor goud geld verkocht worden, niks mis mee hoor maar is er iets mis met een kloon (hoewel dat niet netjes is) maar welke anderen zich dan kunnen permiteren?
Kom op zeg, we hebben het over meubels en niet over een écht belangrijk, levensbedreigend iets.
Maakt mij geen drol uit wat iemand in zijn huis zet, echt of namaak, ikea of een gewone meubelzaak-toestand. Is niet interessant.
Dat er pareltjes van ontwerpen zijn waar je voor moet dokken is logisch maar punt 1 niet voor iedereen weggelegd en punt twee, als je de handel zát bent is het toch iets lastiger de handel te vervangen vanwege de investering.
Wou het maar even uitleggen.
Ieder voor zich en smaak is net zo min te koop als de inhoud van je beurs eeuwigdurend is.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Designer dinsdag 21 september 2010 @ 18:05:17 #114
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_86682044
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef Lottekoekkie het volgende:
nou, nou, meubels zijn tijdelijk en smaakgevoelig, ik wil wel meubels welke ik niet verplicht tot aan mijn dood wil moeten hebben enkel omdat er een label aan zit. Zie mezelf al ik het bejaardenhuis in een Eams-stoel zitten en als ik dan dood ga dat-die dan in het kerk-opvang-tehuis gaat staan _O-
Heb wel het nodige design in huis maar of dat nou gelukkiger maakt ? I
ik doe het dan liever met teder design, waarmee bedoeld design (het woord alleen al) wat na 10 jaar de kliko in mag omdat ik het spuugbeu ben. ga echt niet 5000 euro uitgeven voor één stoel omdat dat design of hip is, ben je ff mal, straks moet ik vanuit mijn rollator in zo'n stoel proberen te klunen :N
Ikke is blij met "design"wat nou niet zo duur is dat ik niet over een jaar of wat me de ogen uit de kop moet schamen om het weg te doen. Wonen is genieten en dat kan ook zonder al te veel bombarie en overdreven uitspattingen.
Design is wat je er zelf van maakt en relatief, één idioot bedenkt het en de andere idioten betalen er voor :P
Ga nog een stoel ontwerpen van rollen pleepapier en vóór je het weer ben ik binnen want ik ga het dan verkopen als zijnde "design" (heb ik meteen iemand in dienst om die rollator voort te duwen tegen die tijd)

(en ga nu even op mijn design hangen om te ontdekken dat zelfs de hondenmand nog heerlijker ligt *O* )
die eames chair is meer dan 50 jaar oud, een ontwerp dat zijn sporen wel heeft verdiend, net als de Barcelona Chair van van der Rohe trouwens, die komt uit 1929 en is nog steeds een bloedmooie stoel, na ruim 80 jaar...

Goed design blijft altijd mooi
🐙
pi_86682098
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Even off-topic maar tegen k-man, de kwinkslag in mijn opmerkingen is je, vrees ik, ontgaan, jammer,.

Wat maakt het nou toch uit, echt of nep, iemand ontwerpt meubels welke voor goud geld verkocht worden, niks mis mee hoor maar is er iets mis met een kloon (hoewel dat niet netjes is) maar welke anderen zich dan kunnen permiteren?
Ik vrees eerder dat het bij jou nogal wat moeite kost voor dingen tot je doordringen. Hoe vaak moet je nog uitgelegd worden wat er mis is met namaak? Lees het topic nog eens terug voor je voor de tiende keer dezelfde vraag stelt.
pi_86682596
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:05 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

die eames chair is meer dan 50 jaar oud, een ontwerp dat zijn sporen wel heeft verdiend, net als de Barcelona Chair van van der Rohe trouwens, die komt uit 1929 en is nog steeds een bloedmooie stoel, na ruim 80 jaar...

Goed design blijft altijd mooi
Het is natuurlijk niet voor niets dat het klassiekers zijn geworden. In de loop der jaren zijn er duizenden in vergetelheid geraakt, enkelen blijven overeind
pi_86683759
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:

Kom op zeg, we hebben het over meubels en niet over een écht belangrijk, levensbedreigend iets.
Maakt mij geen drol uit wat iemand in zijn huis zet, echt of namaak, ikea of een gewone meubelzaak-toestand. Is niet interessant.
Dat er pareltjes van ontwerpen zijn waar je voor moet dokken is logisch maar punt 1 niet voor iedereen weggelegd en punt twee, als je de handel zát bent is het toch iets lastiger de handel te vervangen vanwege de investering.
Wou het maar even uitleggen.
Ieder voor zich en smaak is net zo min te koop als de inhoud van je beurs eeuwigdurend is.
Je bent uitgenodigd!
  Designer dinsdag 21 september 2010 @ 19:02:44 #118
266257 crew  DeZwabber
pi_86683816
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:01 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je bent uitgenodigd!
is dat vrije toegang?
🐙
pi_86683918
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:02 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

is dat vrije toegang?
pff, geloof het wel.
  Designer dinsdag 21 september 2010 @ 19:12:08 #120
266257 crew  DeZwabber
pi_86684174
misschien dat ik dan eens een keertje langsfiets, wel tof
🐙
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:17:27 #121
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_86689363
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:02 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

is dat vrije toegang?
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.

En lottekoekie.... neem toch eens de moeite begrijpend te lezen hier. :')
pi_86691072
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef martinus- het volgende:

[..]

Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.

Idd, toen ik hoorde hoeveel die standaard stoelen die daar staan kostten, hield ik het bijna. En dan staan die stoelen ook écht OVERAL. Misschien maar 'ns zo'n stoel 'meenemen' })
pi_86691173
Klinkt leuk om eens te doen als ik in Delft ben. Bedankt voor de tip
pi_86691802
Waar ze ook wel wat designmeubels hebben (oude/originele meubels) is bij Museum Boijmans Van Beuningen. Op woensdagen gratis toegang :)

Je moet er niet teveel van voorstellen, maar wel leuk om een keer te bezoeken.
pi_86692268
Ik kan niet zeggen dat ik verstand heb van design (even indekken tegen alle experts hier ;)), maar vind het wél mooi. (Helaas nog geen geld voor ;() TS vroeg waarom mensen het willen hebben. Om daar even op in te gaan: is dat niet dezelfde reden waarom je een kunstwerk in huis zou willen hebben? Omdat het mooi is, of origineel, of vernieuwend, of het je op één of andere manier aan het denken zet? En dan wil je ook niet iets dat er heel erg op lijkt, maar het 'echte werk'. Ik kan ook zonnebloemen en waterlelies schilderen, maar toch heb ik liever die van Van Gogh en Monet aan de muur ;-) (Nu ik me die niet kan veroorloven, heb ik originele schilderijen van minder bekende kunstenaars aan de muur, of - in een hoekje weggestopt - een ingelijste afdruk van Monet ofzo) Juist omdat hij degene was die toendertijd op deze nieuwe manier ging schilderen (m.n. Monet) en deze thema's op het doek zette (m.n. Van Gogh). Zo is het met designklassiekers ook, lijkt me... Toch?
pi_86692810
Als ik ooit een Eames stoel zou kopen zou ik het doen for life. En omdat het z'n waarde (enigszins) behoudt. 't is niet zoals met andere meubels dat je er niets meer voor terug krijgt. Maar dan wil ik wel een nieuwe, en die zijn in Europa veel duurder dan in de VS. :(
pi_86693525
Design is gewoon toegepaste kunst. Ik heb mijn meubels maar om 2 redenen: ik vind ze mooi&kan het idee van de ontwerper waarderen. Designklassiekers waren tijdens de ontwerpfase vaak vernieuwend; vaak in materiaal maar soms ook qua vorm :)

Nu zijn ze niet meer te vernieuwend te noemen maar een hele meubels maar je kan nog wel indenken hoe die meubels de basis vormen voor vrijwel alles wat er nu op de markt was: stoelen met een buizenframe, stoelen van gebogen multiplex, het gebruik van plastic en andere 'nieuwe' materialen. Een kopie doet vaak geen recht aan het origineel. Ik vind 'kopieen/namaak' een lastig verhaal. Je hebt ook veel in licentie geproduceerde stoelen die ik meer namaak vind. Bijvoorbeeld omdat het ontwerp aangepast is zonder dat de ontwerpers er aan hebben meegewerkt. Er is ook een geval (kan mij het specifieke ontwerp niet meer voor de geest halen) waarbij de namaak stoelen zijn gemaakt in de oude, originele mallen en de 'officiele' stoelen op een hele manier worden gemaakt. Dan zijn die namaak stoelen toch leuker imho :)
pi_86693906

Deze heb ik in het rood leer
Gelderland 5470 by Jan des Bouvrie
Gekocht voor 3500gulden, nu vanaf 1350euro

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2010 22:54:41 ]
pi_86694119
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:51 schreef Estolan het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik in het rood leer
Gelderland 5770 by Jan des Bouvrie
Gekocht voor 3500gulden, nu vanaf 1350euro
Niet echt bijzonder. Dit soort stoelen bestaat al een behoorlijke tijd, alleen dan mooier gemaakt (zonder de achterpootjes, met een betere buisframe-constructie)
pi_86694271
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:56 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Niet echt bijzonder. Dit soort stoelen bestaat al een behoorlijke tijd, alleen dan mooier gemaakt (zonder de achterpootjes, met een betere buisframe-constructie)
Wat een onzin!

Dit is gewoon een klassieker, oorspronkelijk in 1989 op de markt verschenen, bij de 5770serie loopt het frame door ipv losse poten achter. Die is dan ook weer iets duurder

Alleen wordt dit model nog steeds verkocht en ook voor dezelfde prijs, dan valt het wel in de categorie design
pi_86694434
Ehm doen jullie wel lief?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Designer dinsdag 21 september 2010 @ 23:14:22 #132
266257 crew  DeZwabber
pi_86694850
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:03 schreef Ml-etje het volgende:
Ehm doen jullie wel lief?
he, moet dat?
🐙
pi_86694987
Hmm, ik wilde net gaan zeggen dat die stoel van Jan des Kopie nogal lelijk is en al helemaal geen design-klassieker. Nou ja, dan hou ik m'n mond wel. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2010 23:18:14 ]
  Designer dinsdag 21 september 2010 @ 23:18:56 #134
266257 crew  DeZwabber
pi_86695023
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik wilde net gaan zeggen dat die stoel van Jan des Kopie nogal lelijk is en al helemaal geen design-klassieker. Nou ja, dan hou ik m'n mond wel. :)
I see what you did there
🐙
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:26:44 #135
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_86695313
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
Idd..lijkt op een kruising tussen de vroege Starck modellen (achterover leunend op zn pootjes) en marcel breuers stoelen. Wel typisch een stoel uit die tijd.
Je mag m wel mooi vinden, maar in t lijstje klassiekers is ie niet te vinden.
pi_86701152
Toch vreemd dat hij wel zo word weergegeven als een Gelderse klassieker

zal dan wel aan mij liggen ofzo......
pi_86701189
Hij doet me ook denken aan de fauteuils van Gispen.

Leolux heeft trouwens ook iets dergelijks (maar dan mooier, vind ik): de Scylla. Da is echter een nieuwer ontwerp dan dat van Des Bouvrie

pi_86703386
Je hebt idd wel meer merken met ongv hetzelfde concept, was de jaren 80 he :)
pi_86703695
Nou, Gispen was niet de jaren tachtig...
pi_86704953
In 'design' investeren is juist slim, het is vrij waardevast. Als je een 4-tal Gispen 201 koopt voor circa 1600, kan je deze over 20 / 30 / 40 / 50 jaar alsnog kwijt voor 1000 - 1200 euro. Trendhopper / Ikea spul is meer 'tijdelijke' meuk welke je in de verkoop niks meer oplevert.
pi_86705037
Ook weer kant en klare onzin

2ehands is design ook gewoon veel minder waard
pi_86705146
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Estolan het volgende:

Probeer jij maar eens 4 fijne Gispen 201 / 101's te krijgen voor minder dan 1000 :)
Stel dat je ze zelf voor die prijs op de kop tikt (dus het spul niet nieuw kopen) dan loop je vrijwel geen verlies als je het ooit weer zult verkopen.
pi_86705459
[..]

Je bent uitgenodigd!
[/quote]

Slechts 500 meter lopen van mijn werkplek ;) En ik werk niet eens bij de TU!
pi_86706266
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:35 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens 4 fijne Gispen 201 / 101's te krijgen voor minder dan 1000 :)
Stel dat je ze zelf voor die prijs op de kop tikt (dus het spul niet nieuw kopen) dan loop je vrijwel geen verlies als je het ooit weer zult verkopen.
bedoel je de vergader stoel??? die kan je al krijgen voor 400e
pi_86708598
Hoe je echte design kun herkennen:
Die stoel ziet er nog steeds goed uit, en het werd ontworpen in de tijd dat de mensen er nog zo bij liepen en die kleding normaal was. Da's design!
pi_86716190
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Estolan het volgende:

Design is toegepaste kunst. Vergelijk het met een schilderij; het maakt niet uit hoeveel eigenaren er zijn geweest :) Zo is het ook met designmeubels; als de staat gewoon nog goed is dan is er vrijwel altijd een liefhebber voor te vinden.

In sommige gevallen worden de meubels zelfs meer geld waard. Dat komt over het algemeen omdat er iets in het ontwerp is veranderd. Een purist of een museum wil graag het oorspronkelijke ontwerp, maar dat is lastig als een stoel 50 jaar geleden is ontworpen. Weinig aanbod en wel vraag = stijgende prijzen.

Ook waren veel stoelen vroeger natuurlijk goedkoper. De 20-30-40 jaar oude stoelen kan je helemaal opknappen en dan ze nog steeds goedkoper als de nieuwe variant van diezelfde stoel. Dan is dat natuurlijk een interessant alternatief. Een stoel die vroeger over de toonbank ging voor 1000 gulden kan nu best verkocht worden voor 1000 euro. Makkelijk zelfs. Geen idee wat een Eames Lounge Chair of een EA124 30-40 jaar gelden moest kosten, maar ik denk een fractie van de prijs die ze er nu voor durven vragen.
pi_86732301
Design is leuk om naar te kijken: hoe het is bedacht, hoe het is gemaakt, vind ik. Soms is het foeilelijk, soms mooi, soms zit het goed, soms ook helemaal niet, soms is het supereenvoudig, soms completely over the top.
Soms van bizarre materialen of combinaties. En soms is het goed gemaakt, en soms ook niet. Kortom, je kunt er alle kanten mee op!
Natuurlijk zijn er ook mensen die kikken op het merk en de ontwerper, en er meteen bijvertellen hoe duur het wel niet was. En inderdaad, de echte design fabrikanten als Vitra, Fritz Hansen, Cassina, B&B en zo zijn voor gewone zielen nauwelijks te betalen. De kwaliteit is dan wel heel goed, maar bijna 4000 euro voor een PK22 stoeltje van Poul Kjaerholm (mooi, en zit heel goed trouwens!) is wel wat te veel. Al zal het na de eerste flinke afschrijving wellicht best waarde behouden, en eeuwig meegaan. Italiaanse of Chinese kopieen zijn dan een optie al zal de kwaliteit minder zijn, en ook zal er wel rommel tussen zitten. Kijk maar eens op http://www.interioraddict.com/ voor veel nagemaakte klassiekers. Overigens worden design ideeen ook vaak net iets anders nagemaakt door net-niet merken als Topform, Andere sites om eens te kijken: http://www.trendir.com en http://www.captivatist.com/. Leuk toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door pete10 op 23-09-2010 00:36:08 ]
pi_86732947
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:49 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Design is toegepaste kunst. Vergelijk het met een schilderij; het maakt niet uit hoeveel eigenaren er zijn geweest :) Zo is het ook met designmeubels; als de staat gewoon nog goed is dan is er vrijwel altijd een liefhebber voor te vinden.

In sommige gevallen worden de meubels zelfs meer geld waard. Dat komt over het algemeen omdat er iets in het ontwerp is veranderd. Een purist of een museum wil graag het oorspronkelijke ontwerp, maar dat is lastig als een stoel 50 jaar geleden is ontworpen. Weinig aanbod en wel vraag = stijgende prijzen.

Ook waren veel stoelen vroeger natuurlijk goedkoper. De 20-30-40 jaar oude stoelen kan je helemaal opknappen en dan ze nog steeds goedkoper als de nieuwe variant van diezelfde stoel. Dan is dat natuurlijk een interessant alternatief. Een stoel die vroeger over de toonbank ging voor 1000 gulden kan nu best verkocht worden voor 1000 euro. Makkelijk zelfs. Geen idee wat een Eames Lounge Chair of een EA124 30-40 jaar gelden moest kosten, maar ik denk een fractie van de prijs die ze er nu voor durven vragen.
Ik denk dat Vitra ook doet zoals Rolex dat doet qua prijzen. Gewoon ieder jaar de prijzen 1 a 2 procentpunt boven inflatie verhogen. Zo wordt het gunstig om het nu te kopen (volgend jaar is het weer duurder) en vanwege de tijdloosheid en kwaliteit van de horloges schrijven ze dus ook nauwelijks af.
pi_86733134
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:08 schreef Estolan het volgende:

[..]

bedoel je de vergader stoel??? die kan je al krijgen voor 400e
per stuk inderdaad, goedzo! Ik bedoel 4 stuks voor 1000. Het is mij gelukt, in goede staat (wel tweedehands dus). Deze kan ik sowieso binnen nu en 10 jaar (de bekleding slijt uiteraard wel) voor minimaal deze kooprijs weer verkopen...
pi_86738600
Dat hoop je, ik zag ze nieuw staan voor 450, dus 2ehands ook wel goedkoper te vinden

en ach

2ehands producten kopen, that's so lame!
pi_86738682
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:50 schreef Estolan het volgende:
Dat hoop je, ik zag ze nieuw staan voor 450, dus 2ehands ook wel goedkoper te vinden

en ach

Klaar nu :) laat anderen eens in hun waarde...
pi_86738711
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:12 schreef k_man het volgende:
Hij doet me ook denken aan de fauteuils van Gispen.
[ afbeelding ]

Leolux heeft trouwens ook iets dergelijks (maar dan mooier, vind ik): de Scylla. Da is echter een nieuwer ontwerp dan dat van Des Bouvrie

[ afbeelding ]
Die leolux is wel heel mooi zeg! Dat staat ook in een niet modern interieur.
pi_86739767
De Scylla is inderdaad heel mooi!

Die Gispenstoeltjes kan ik eigenlijk niet meer zien. Dat is de keerzijde van design: soms is het zo herkenbaar dat het een cliché wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:51:39 #154
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_86741819
Ik ben zo blij met onze nieuwe stoelen dat ik ze even wil showen *O*

Als je verliefd wordt op stoelen is het een rib uit je lijf waard :)

Ow, het zijn trouwens stoelen van Arco, model Frame
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_86742568
Kijk aan, Nederlands product. Arco maakt mooie dingen. :)
pi_86743018
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef KrnKje het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Moooi!!!! O+
pi_86744641
Ik zoek nog een tv meuvel. liefst wit en met eiken..

Iemand tips??
pi_86745788
Een combinatie van wit en eiken? Dit idee? :?

donderdag 23 september 2010 @ 12:56:29 #159
3185 Adelante
To let it go now
pi_86745880
De barkrukken van LaPalma zijn ook :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86745917
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:54 schreef k_man het volgende:
Een combinatie van wit en eiken? Dit idee? :?

[ afbeelding ]
Wel mooi zoiets had ik ook al gezien heb er alleen een hekel aan om een deurtje open te zetten om mijn dvd speler e.d. Te bedienen
pi_86746044
Dan laat je het deurtje achterwege. Het is volledig individueel samen te stellen. Niet elk vak hoeft een deurtje te hebben, volgens mij.

Plaatje van net was Noon, dit is Vision:

Ook leverbaar in allerlei afmetingen, samenstellingen, kleuren, hangend of staand, etc.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 13:06:49 ]
pi_86748385
Ook wel mooi, maar ben een zeikerd, liefst geen hangend ;)

ivm met kabels wegwerken enz, komt op een betonnen muur dus geen zin om alles erin te hakken.

Wil alles via de holle plint doen, stroom, ethernet en cai.

De rest breid ik in de kast wel uit.
pi_86748601
Zal ik dan ook een zeikerd zijn? LE-ZEN. Kan ook staand.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 14:13:36 ]
pi_86748924
Hülsta Now! nr 12 is ook eiken, wit en modulair.
pi_86753065
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:06 schreef ferryve het volgende:
Ook wel mooi, maar ben een zeikerd, liefst geen hangend ;)

ivm met kabels wegwerken enz, komt op een betonnen muur dus geen zin om alles erin te hakken.

Wil alles via de holle plint doen, stroom, ethernet en cai.

De rest breid ik in de kast wel uit.
Dan neem je er zo iets bij
pi_86755460
http://www.troostwijkauctions.com/nl/design-for-delight/01-13280/

Misschien zit er wat leuks tussen voor iemand? Ik woon helaas niet in de buurt...
pi_86756257
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef KrnKje het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die Arco's zijn prachtig. Heb je de grote of de kleine variant? Een jaar of wat geleden zag ik ze staan en ik wilde ze heel graag hebben. Maar ze bleken voor mij (1.93m) helaas te klein om een hele avond op te zitten en toen hebben we toch maar voor de Braakmannen (zie ergens hier boven) gekozen. Arco maakt ze tegenwoordig ook in een grotere maat, en daar zit ik wel lekker op. Die wil ik nog wel eens hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 17:30:47 ]
pi_86762913
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:10 schreef rioohhh het volgende:

[..]

Dan neem je er zo iets bij
Ik weet niet of je een receiver hebt maar die moet lucht hebben, NIET in een dichte kast stoppen. Ook moet je met andere apparatuur opletten qua hitte.

Ben vandaag langs de stoelencollectie op Bouwkunde Delft gelopen. Ik vond het persoonlijk niet bijzonder interessant. Enigste stoelen die ik herkende waren de Rood-Blauwe stoel en een draadstoel (weet naam zo niet meer).
pi_86769590
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:50 schreef Estolan het volgende:

en ach

Er zit nog al een geschiedenis achter de Gispen 201 / 101, je koopt nu namelijk Dutch Originals, wil je echte Gispen hebben, dan moet je dus iets scoren voor 1980 (dacht ik). Tevens is het matte frame van nu of juist het glimmende chrome ook niet altijd erg fantastisch, voor 1950 (o.i.d.) was het frame op een andere manier 'gemat' (op een manier wat nu niet meer mag). Persoonlijk vind ik dat frame het mooiste. En die zijn tevens veel waard.

Je verhaal 'design en tweedehands = lame' gaat dus niet helemaal op :)
pi_86772325

Ik heb de Gelderland 6430 kunnen kopen voor een mooie prijs. In het zwart, precies de goede lengte.
En ik heb nog nooit op een lekkerdere bank gezeten :)
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  donderdag 23 september 2010 @ 23:57:40 #172
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_86773743
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
link
:') :N _O-
Een echte eams! ;)

Is de foto slecht, is ie compleet afgeleefd of is ie dramatisch fake?
pi_86774161
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:57 schreef martinus- het volgende:

[..]

Een echte eams! ;)

Is de foto slecht, is ie compleet afgeleefd of is ie dramatisch fake?
Zie dat leer man :X
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:46:14 #174
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_86781198
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die Arco's zijn prachtig. Heb je de grote of de kleine variant? Een jaar of wat geleden zag ik ze staan en ik wilde ze heel graag hebben. Maar ze bleken voor mij (1.93m) helaas te klein om een hele avond op te zitten en toen hebben we toch maar voor de Braakmannen (zie ergens hier boven) gekozen. Arco maakt ze tegenwoordig ook in een grotere maat, en daar zit ik wel lekker op. Die wil ik nog wel eens hebben.
Ik ben nog een maatje groter met m'n 2 meter en zit er super op... We hebben gewoon de normale en niet de XL variant.
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_86783895
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:42 schreef tjoptjop het volgende:

[ afbeelding ]

_O_
Hij lijkt me de Sede DS600, een ritsbaar ding dat oneindig lang kan:
pi_86784044
Volgens mij ziet die er toch heel anders uit.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:13:18 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86784167
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:56 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die leolux is wel heel mooi zeg! Dat staat ook in een niet modern interieur.
:Y Wij hebben een 'gemiddeld' strak interieur en een Scylla staan. Zit en staat prima! :)

Die stoeltjes van Arco vind ik echt heel erg mooi :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86805415
Niet echt design, maar ook niet lelijk ofzo:
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:02:53 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86805597
Hee, die lamp staat hier ook :D.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86805768
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hee, die lamp staat hier ook :D.
Toeval of...? >:)
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:07:13 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86805825
of?
  Designer vrijdag 24 september 2010 @ 21:23:08 #182
266257 crew  DeZwabber
pi_86806552
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
of?
of hij zit nu aan de overkant van de straat met een verrekijker
🐙
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:26:20 #183
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86806745
Hmm nee, want de rest van het interieur komt me niet bekend voor! :P
pi_86817066
Just kidding, je hoeft 112 niet te bellen.
Ook erg leuk:

Wat was dat ook alweer? Zo'n pratend rendier of rendieren aan de muur in een reclame ofzoiets? Was het niet een reclame voor een of andere drank?

und de Wiggle Side Chair:

Beide van karton.

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 25-09-2010 01:36:12 ]
  Designer zaterdag 25 september 2010 @ 01:33:14 #185
266257 crew  DeZwabber
pi_86817210
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:26 schreef Iemand91 het volgende:
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Wat was dat ook alweer? Zo'n pratend rendier of rendieren aan de muur in een reclame ofzoiets? Was het niet een reclame voor een of andere drank?
zal wel Jaegermeister zijn
🐙
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:13:11 #186
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_86829355
quote:
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beide van karton.
Heb jij die cardboardsafari?

Vraag me altijd af of die maten op de site incl. gewei etc zijn, want in dat geval moet je al de grootste nemen niet?
pi_86830101
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:13 schreef martinus- het volgende:

[..]

Heb jij die cardboardsafari?

Vraag me altijd af of die maten op de site incl. gewei etc zijn, want in dat geval moet je al de grootste nemen niet?
Ze hebben blijkbaar 3 maten:

Small Bucky Deer measures: 5" x 6" x 8"
Medium Bucky Deer measures: 9" x 12" x 16"
Large Bucky Deer measures: 18" x 24" x 33"

Ik gok dat dat ook wel met gewei is, want 33 inch hoog is toch al ruim 80 cm.
En nee, ik heb 'm zelf niet. Persoonlijk vind ik een euro of 50 voor een kartonnen ding aan de muur iets te veel. (Ook al is het geen standaard karton, niet standaard gestanst enzo).
Misschien wel de kleinste/middelste een keer. Die zijn 12 en 25 euro.
pi_86833636
quote:
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beide van karton.
Heel leuk idd :Y
pi_86834080
In feite vind ik alles design, want het is toch ontworpen :P In mijn huis vind je overigens geen écht design, ik heb er het geld niet voor en het geld wat ik wel heb, besteed ik liever aan een goedgevulde boekenkast.

Dat neemt niet weg dat ik sommige designspullen wel erg mooi vind en dat ook kan waarderen. Ittala heeft mooie spullen, loods 9 soms ook. Ik heb ook een keer stoelen gezien die gemaakt waren van bijzondere materialen, oa karton. Dat was ook erg mooi.

Ik vind design zijn geld waard als het functioneel is, origineel is, mooi is, met liefde gemaakt en goed in elkaar zit, met mooie materialen, en fijn in gebruik is (dus wel een bank die lekker zit) en zijn waarde behoudt. Helaas denk ik dat bij mij spullen niet zo netjes blijven vanwege mijn 2 harige monsters (lees: katten) dus lijkt het me ook niet zo praktisch om er veel geld voor neer te leggen. :)

quote:
Op zondag 19 september 2010 16:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Doet me denken aan iemand die een studiootje had gekocht en dweepte met "duur" en "design" en nu nog steeds dat studiotje te koop heeft staan, inclusief zijn "design" inboedel? Al 2 jaar of zo...

Deze bedoel je:
http://forum.fok.nl/topic/1226468

http://forum.fok.nl/topic/1207118

Voor dat geld wat in die inboedel zit had ik persoonlijk liever een groter appartement gekocht...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_87292045
Volgens mij is design net even anders dan anders.... maar ja probeer dat maar eens in 1 woord te zeggen... vind het jammer dat design nu overal voor geplakt wordt want dat gaat ten koste van de echte stijlvolle meubels.. heb sinds een maandje mijn nieuwe bank binnen die net even anders is dan anders:
http://www.fashion4home.nl/3-zitsbank-chelsea-zwart-leer.html Ben echt super tevreden ^O^ en vond het daarom echt een koopje.. sterker nog denk er aan om nog meer te kopen als ik weer wat meer geld heb _O-
pi_87310014
http://www.etradersplace.(...)les-eames-p-574.html

Weer te koop zie ik net. Niemand goedkoper gevonden? (Cheap-ass as I am...)
pi_87324986
Misschien kun je nog proberen af te dingen >:) Design hoeft natuurlijk niet altijd duur te zijn...
pi_87325090
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:28 schreef LuckiLuuk het volgende:
Misschien kun je nog proberen af te dingen >:) Design hoeft natuurlijk niet altijd duur te zijn...
Heb je gelijk in, maar hoe wil je überhaupt afdingen op zo'n site?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:40:43 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87325371
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef martinus- het volgende:

[..]

En lottekoekie.... neem toch eens de moeite begrijpend te lezen hier. :')
De citizenM hotels in Amsterdam ook :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87328948
Tsja TS, kwestie van smaak. Een strakke en luxe uitstraling daar betaal je ook voor. Net als een Audi of Porsche rijden. Het zal ook wel deels te maken hebben met willen patsen, alhoewel dat niet echt van doorslaggevende betekenis is lijkt me.

Dit vind ik wel erg gaaf:

pi_87330361
Hebben niet specifiek gekozen voor design maar zijn er zo bij uitgekomen. Lang op zoek geweest naar een bank die aan onze wensen voldeed. Deze vonden wij allebei mooi, zit lekker en heeft kwaliteit materialen.

Bank van Roderick Vos :)

Maar wel met een ander stofje. 100% wol. Lekker zacht.

Zou heel graag onderstaande stoel willen van Roderick Vos, maar nu nog even te duur

Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_87352703
Ik krijg deze maand een "nieuwe" bank, een Gelderland Doublet. Zoiets als:

maar dan met een stalen frame en armleuningen. Hij is eind jaren '50 nieuw gekocht door mijn opa, nu krijg ik hem (opa zit nu in het verzorgingshuis). Oh ja, en ook een paar String Plex planken+kastjes, uit dezelfde tijd:

Jaja, de oude baas had smaak :7 Foto's van de echte exemplaren volgen als ik ze thuis heb staan. :)
pi_87354457
Wij zijn ook nog op zoek naar een mooie bank en een mooie stoel. Dus even meelezen hier.Die banken van Gelderland zijn wel erg mooi.
pi_87355229
De broertjes Bouroullec maken ook prachtige dingen. Ze maken modern design maar ontwerpen als de Alcove sofa zijn ook heel erg tijdloos en zouden weleens in het rijtje klassiekers terecht kunnen komen.
pi_87414763
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar hoe wil je überhaupt afdingen op zo'n site?
Aangeven dat je maar een bepaald budget voor design meubels hebt :'( maar wel een ontzettend grote liefhebber bent.. Een zielig verhaal ophangen doet het altijd goed :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')