Lotte je mist echt het punt waneer het gaat om echte designklassiekers ten opzichte van het design wat jij bedoeld waar alle matige woonbladen vol mee staan. Lees je even in her en der ipv nog tig van zulke teksten te posten.quote:
Niet iedere stoel zit lekker voor iedereenquote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja,maar, zít het dan ook lekker?
Die naam is pas zo'n 43 keer voorbij gekomen in dit topic. Eigenlijk best knap dat je er dan nog in slaagt om 'm fout te spellen. Volgens mij doe je het erom.quote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel)
Ik vind het een waardeloze stelling van iemand die een domme aankoop doet zonder voorkennis.quote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mijn nicht heeft zo'n Eams-stoel (hoop dat ik het goed spel) op een veiling gekocht voor veel en ze zit er voor geen meter in dus ze zet hem weer op een veiling. Volgens haar is het een rotstoel die enkel geschikt is als interessante vulling in een enorm huis, zolang je dat ding maar niet hoeft te gebruiken.
ik vind het een leuke, frisse en degelijke stelling.
Gelukkig is één ding, smaken verschillen
Inderdaad geïnspireerd op een sculptuur, en honderdmiljoenmiljard keer duurder, maar ook honderdmiljoenmiljard keer mooier dan de slechte Chinese kopie:quote:Op maandag 20 september 2010 22:50 schreef Rapaille het volgende:
[..]La Chaise van Eames. Dat is ook meer een sculptuur dan een stoel.
This is starting to get freaky, dat huis ken ik, en dat had ik net ook in een ander topic (Opmerkelijk mooie foto's van Funda).quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:42 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand trouwens wat dit voor bank is
[ afbeelding ]
Dezelfde poster ook nog eensquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
This is starting to get freaky, dat huis ken ik, en dat had ik net ook in een ander topic (Opmerkelijk mooie foto's van Funda).
Die bank? Geen idee...
die eames chair is meer dan 50 jaar oud, een ontwerp dat zijn sporen wel heeft verdiend, net als de Barcelona Chair van van der Rohe trouwens, die komt uit 1929 en is nog steeds een bloedmooie stoel, na ruim 80 jaar...quote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef Lottekoekkie het volgende:
nou, nou, meubels zijn tijdelijk en smaakgevoelig, ik wil wel meubels welke ik niet verplicht tot aan mijn dood wil moeten hebben enkel omdat er een label aan zit. Zie mezelf al ik het bejaardenhuis in een Eams-stoel zitten en als ik dan dood ga dat-die dan in het kerk-opvang-tehuis gaat staan![]()
Heb wel het nodige design in huis maar of dat nou gelukkiger maakt ? I
ik doe het dan liever met teder design, waarmee bedoeld design (het woord alleen al) wat na 10 jaar de kliko in mag omdat ik het spuugbeu ben. ga echt niet 5000 euro uitgeven voor één stoel omdat dat design of hip is, ben je ff mal, straks moet ik vanuit mijn rollator in zo'n stoel proberen te klunen![]()
Ikke is blij met "design"wat nou niet zo duur is dat ik niet over een jaar of wat me de ogen uit de kop moet schamen om het weg te doen. Wonen is genieten en dat kan ook zonder al te veel bombarie en overdreven uitspattingen.
Design is wat je er zelf van maakt en relatief, één idioot bedenkt het en de andere idioten betalen er voor![]()
Ga nog een stoel ontwerpen van rollen pleepapier en vóór je het weer ben ik binnen want ik ga het dan verkopen als zijnde "design" (heb ik meteen iemand in dienst om die rollator voort te duwen tegen die tijd)
(en ga nu even op mijn design hangen om te ontdekken dat zelfs de hondenmand nog heerlijker ligt)
Ik vrees eerder dat het bij jou nogal wat moeite kost voor dingen tot je doordringen. Hoe vaak moet je nog uitgelegd worden wat er mis is met namaak? Lees het topic nog eens terug voor je voor de tiende keer dezelfde vraag stelt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Even off-topic maar tegen k-man, de kwinkslag in mijn opmerkingen is je, vrees ik, ontgaan, jammer,.
Wat maakt het nou toch uit, echt of nep, iemand ontwerpt meubels welke voor goud geld verkocht worden, niks mis mee hoor maar is er iets mis met een kloon (hoewel dat niet netjes is) maar welke anderen zich dan kunnen permiteren?
Het is natuurlijk niet voor niets dat het klassiekers zijn geworden. In de loop der jaren zijn er duizenden in vergetelheid geraakt, enkelen blijven overeindquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
die eames chair is meer dan 50 jaar oud, een ontwerp dat zijn sporen wel heeft verdiend, net als de Barcelona Chair van van der Rohe trouwens, die komt uit 1929 en is nog steeds een bloedmooie stoel, na ruim 80 jaar...
Goed design blijft altijd mooi
Je bent uitgenodigd!quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Even off-topic maar tegen k-man, de kwinkslag in mijn opmerkingen is je, vrees ik, ontgaan, jammer,.
Wat maakt het nou toch uit, echt of nep, iemand ontwerpt meubels welke voor goud geld verkocht worden, niks mis mee hoor maar is er iets mis met een kloon (hoewel dat niet netjes is) maar welke anderen zich dan kunnen permiteren?
Kom op zeg, we hebben het over meubels en niet over een écht belangrijk, levensbedreigend iets.
Maakt mij geen drol uit wat iemand in zijn huis zet, echt of namaak, ikea of een gewone meubelzaak-toestand. Is niet interessant.
Dat er pareltjes van ontwerpen zijn waar je voor moet dokken is logisch maar punt 1 niet voor iedereen weggelegd en punt twee, als je de handel zát bent is het toch iets lastiger de handel te vervangen vanwege de investering.
Wou het maar even uitleggen.
Ieder voor zich en smaak is net zo min te koop als de inhoud van je beurs eeuwigdurend is.
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.quote:
Idd, toen ik hoorde hoeveel die standaard stoelen die daar staan kostten, hield ik het bijna. En dan staan die stoelen ook écht OVERAL. Misschien maar 'ns zo'n stoel 'meenemen'quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef martinus- het volgende:
[..]
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.
Niet echt bijzonder. Dit soort stoelen bestaat al een behoorlijke tijd, alleen dan mooier gemaakt (zonder de achterpootjes, met een betere buisframe-constructie)quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:51 schreef Estolan het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik in het rood leer
Gelderland 5770 by Jan des Bouvrie
Gekocht voor 3500gulden, nu vanaf 1350euro
Wat een onzin!quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:56 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Niet echt bijzonder. Dit soort stoelen bestaat al een behoorlijke tijd, alleen dan mooier gemaakt (zonder de achterpootjes, met een betere buisframe-constructie)
I see what you did therequote:Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik wilde net gaan zeggen dat die stoel van Jan des Kopie nogal lelijk is en al helemaal geen design-klassieker. Nou ja, dan hou ik m'n mond wel.
Idd..lijkt op een kruising tussen de vroege Starck modellen (achterover leunend op zn pootjes) en marcel breuers stoelen. Wel typisch een stoel uit die tijd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik wilde net gaan zeggen dat die stoel van Jan des Kopie nogal lelijk is en al helemaal geen design-klassieker. Nou ja, dan hou ik m'n mond wel.
Probeer jij maar eens 4 fijne Gispen 201 / 101's te krijgen voor minder dan 1000quote:Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Estolan het volgende:
Ook weer kant en klare onzin
2ehands is design ook gewoon veel minder waard
bedoel je de vergader stoel??? die kan je al krijgen voor 400equote:Op woensdag 22 september 2010 11:35 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens 4 fijne Gispen 201 / 101's te krijgen voor minder dan 1000
Stel dat je ze zelf voor die prijs op de kop tikt (dus het spul niet nieuw kopen) dan loop je vrijwel geen verlies als je het ooit weer zult verkopen.
Design is toegepaste kunst. Vergelijk het met een schilderij; het maakt niet uit hoeveel eigenaren er zijn geweestquote:Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Estolan het volgende:
Ook weer kant en klare onzin
2ehands is design ook gewoon veel minder waard
Ik denk dat Vitra ook doet zoals Rolex dat doet qua prijzen. Gewoon ieder jaar de prijzen 1 a 2 procentpunt boven inflatie verhogen. Zo wordt het gunstig om het nu te kopen (volgend jaar is het weer duurder) en vanwege de tijdloosheid en kwaliteit van de horloges schrijven ze dus ook nauwelijks af.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:49 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Design is toegepaste kunst. Vergelijk het met een schilderij; het maakt niet uit hoeveel eigenaren er zijn geweestZo is het ook met designmeubels; als de staat gewoon nog goed is dan is er vrijwel altijd een liefhebber voor te vinden.
In sommige gevallen worden de meubels zelfs meer geld waard. Dat komt over het algemeen omdat er iets in het ontwerp is veranderd. Een purist of een museum wil graag het oorspronkelijke ontwerp, maar dat is lastig als een stoel 50 jaar geleden is ontworpen. Weinig aanbod en wel vraag = stijgende prijzen.
Ook waren veel stoelen vroeger natuurlijk goedkoper. De 20-30-40 jaar oude stoelen kan je helemaal opknappen en dan ze nog steeds goedkoper als de nieuwe variant van diezelfde stoel. Dan is dat natuurlijk een interessant alternatief. Een stoel die vroeger over de toonbank ging voor 1000 gulden kan nu best verkocht worden voor 1000 euro. Makkelijk zelfs. Geen idee wat een Eames Lounge Chair of een EA124 30-40 jaar gelden moest kosten, maar ik denk een fractie van de prijs die ze er nu voor durven vragen.
per stuk inderdaad, goedzo! Ik bedoel 4 stuks voor 1000. Het is mij gelukt, in goede staat (wel tweedehands dus). Deze kan ik sowieso binnen nu en 10 jaar (de bekleding slijt uiteraard wel) voor minimaal deze kooprijs weer verkopen...quote:Op woensdag 22 september 2010 12:08 schreef Estolan het volgende:
[..]
bedoel je de vergader stoel??? die kan je al krijgen voor 400e
Klaar nuquote:Op donderdag 23 september 2010 08:50 schreef Estolan het volgende:
Dat hoop je, ik zag ze nieuw staan voor 450, dus 2ehands ook wel goedkoper te vinden
en ach
2ehands producten kopen, that's so lame!
Die leolux is wel heel mooi zeg! Dat staat ook in een niet modern interieur.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:12 schreef k_man het volgende:
Hij doet me ook denken aan de fauteuils van Gispen.
[ afbeelding ]
Leolux heeft trouwens ook iets dergelijks (maar dan mooier, vind ik): de Scylla. Da is echter een nieuwer ontwerp dan dat van Des Bouvrie
[ afbeelding ]
Moooi!!!!quote:Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef KrnKje het volgende:
Ik ben zo blij met onze nieuwe stoelen dat ik ze even wil showen![]()
Als je verliefd wordt op stoelen is het een rib uit je lijf waard
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow, het zijn trouwens stoelen van Arco, model Frame
Wel mooi zoiets had ik ook al gezien heb er alleen een hekel aan om een deurtje open te zetten om mijn dvd speler e.d. Te bedienenquote:Op donderdag 23 september 2010 12:54 schreef k_man het volgende:
Een combinatie van wit en eiken? Dit idee?
[ afbeelding ]
Dan neem je er zo iets bijquote:Op donderdag 23 september 2010 14:06 schreef ferryve het volgende:
Ook wel mooi, maar ben een zeikerd, liefst geen hangend![]()
ivm met kabels wegwerken enz, komt op een betonnen muur dus geen zin om alles erin te hakken.
Wil alles via de holle plint doen, stroom, ethernet en cai.
De rest breid ik in de kast wel uit.
Die Arco's zijn prachtig. Heb je de grote of de kleine variant? Een jaar of wat geleden zag ik ze staan en ik wilde ze heel graag hebben. Maar ze bleken voor mij (1.93m) helaas te klein om een hele avond op te zitten en toen hebben we toch maar voor de Braakmannen (zie ergens hier boven) gekozen. Arco maakt ze tegenwoordig ook in een grotere maat, en daar zit ik wel lekker op. Die wil ik nog wel eens hebben.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef KrnKje het volgende:
Ik ben zo blij met onze nieuwe stoelen dat ik ze even wil showen![]()
Als je verliefd wordt op stoelen is het een rib uit je lijf waard
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow, het zijn trouwens stoelen van Arco, model Frame
Ik weet niet of je een receiver hebt maar die moet lucht hebben, NIET in een dichte kast stoppen. Ook moet je met andere apparatuur opletten qua hitte.quote:
Er zit nog al een geschiedenis achter de Gispen 201 / 101, je koopt nu namelijk Dutch Originals, wil je echte Gispen hebben, dan moet je dus iets scoren voor 1980 (dacht ik). Tevens is het matte frame van nu of juist het glimmende chrome ook niet altijd erg fantastisch, voor 1950 (o.i.d.) was het frame op een andere manier 'gemat' (op een manier wat nu niet meer mag). Persoonlijk vind ik dat frame het mooiste. En die zijn tevens veel waard.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:50 schreef Estolan het volgende:
Dat hoop je, ik zag ze nieuw staan voor 450, dus 2ehands ook wel goedkoper te vinden
en ach
2ehands producten kopen, that's so lame!
Zie dat leer manquote:Op donderdag 23 september 2010 23:57 schreef martinus- het volgende:
[..]
Een echte eams!![]()
Is de foto slecht, is ie compleet afgeleefd of is ie dramatisch fake?
Ik ben nog een maatje groter met m'n 2 meter en zit er super op... We hebben gewoon de normale en niet de XL variant.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die Arco's zijn prachtig. Heb je de grote of de kleine variant? Een jaar of wat geleden zag ik ze staan en ik wilde ze heel graag hebben. Maar ze bleken voor mij (1.93m) helaas te klein om een hele avond op te zitten en toen hebben we toch maar voor de Braakmannen (zie ergens hier boven) gekozen. Arco maakt ze tegenwoordig ook in een grotere maat, en daar zit ik wel lekker op. Die wil ik nog wel eens hebben.
Hij lijkt me de Sede DS600, een ritsbaar ding dat oneindig lang kan:quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:42 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand trouwens wat dit voor bank is
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 september 2010 08:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Die leolux is wel heel mooi zeg! Dat staat ook in een niet modern interieur.
zal wel Jaegermeister zijnquote:Op zaterdag 25 september 2010 01:26 schreef Iemand91 het volgende:
Just kidding, je hoeft 112 niet te bellen.
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Wat was dat ook alweer? Zo'n pratend rendier of rendieren aan de muur in een reclame ofzoiets? Was het niet een reclame voor een of andere drank?
Heb jij die cardboardsafari?quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:26 schreef Iemand91 het volgende:
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Wat was dat ook alweer? Zo'n pratend rendier of rendieren aan de muur in een reclame ofzoiets? Was het niet een reclame voor een of andere drank?
und de Wiggle Side Chair:
[ afbeelding ]
Beide van karton.
Ze hebben blijkbaar 3 maten:quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:13 schreef martinus- het volgende:
[..]
Heb jij die cardboardsafari?
Vraag me altijd af of die maten op de site incl. gewei etc zijn, want in dat geval moet je al de grootste nemen niet?
Heel leuk iddquote:Op zaterdag 25 september 2010 01:26 schreef Iemand91 het volgende:
Ook erg leuk:
[ afbeelding ]
und de Wiggle Side Chair:
[ afbeelding ]
Beide van karton.
Deze bedoel je:quote:Op zondag 19 september 2010 16:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Doet me denken aan iemand die een studiootje had gekocht en dweepte met "duur" en "design" en nu nog steeds dat studiotje te koop heeft staan, inclusief zijn "design" inboedel? Al 2 jaar of zo...
Heb je gelijk in, maar hoe wil je überhaupt afdingen op zo'n site?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:28 schreef LuckiLuuk het volgende:
Misschien kun je nog proberen af te dingenDesign hoeft natuurlijk niet altijd duur te zijn...
De citizenM hotels in Amsterdam ookquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef martinus- het volgende:
[..]
Hele faculteit is wel de moeite om eens doorheen te lopen..net de vitra-showroom.
En lottekoekie.... neem toch eens de moeite begrijpend te lezen hier.
Aangeven dat je maar een bepaald budget voor design meubels hebtquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar hoe wil je überhaupt afdingen op zo'n site?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |