abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86603036
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb het idee dat het juist géén overdreven rel-stukje is, maar dat hij elk woord meent.
Er spreekt een woede uit, echt niet normaal. Had dat van deze man niet verwacht.
Hij heeft toch ook gewoon gelijk: De domheid heerst, dat is de norm aan het worden, 'ik begrijp het niet meteen, ik heb er geen verstand van, heb er ook totaal geen moeite voor gedaan, maar hier is mijn ongezouten mening'. Lees de commentaren maar eens op de Telegraaf of AD-site bij zomaar een nieuwsbericht.

Ramdas geeft nu ook zijn ongezouten mening, maar hij begrijpt het wel, heeft er wel verstand van en heeft er ook nog over nagedacht. En vooral dat laatste schiet dan de PVV-ers natuurlijk in het verkeerde keelgat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86603114
Ik vind het eerlijk gezegd een heerlijk stukje tekst van de heer Ramdas.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 19 september 2010 @ 15:58:39 #103
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86603343
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
:')

Je bent zeker een Marcel van Dam-adept?

Ik zou er persoonlijk erg trots op zijn..
pi_86603348
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb het idee dat het juist géén overdreven rel-stukje is, maar dat hij elk woord meent.
Er spreekt een woede uit, echt niet normaal. Had dat van deze man niet verwacht.
misschien dat de reacties op het stuk daarom ook zo verschillend zijn.
Als het doel was dat er over gepraat zou worden door mensen, is hij i.i.g. geslaagd :P

Ik vind ook echt wel dat hij een punt heeft, maar ben ook stiekem best elitair denk ik... (alhoewel ik niet denk dat ik dingen beter kan of zo, ik denk alleen dat over het algemeen experts beter zijn dan het volk :P )

quote:
Op zondag 19 september 2010 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij heeft toch ook gewoon gelijk: De domheid heerst, dat is de norm aan het worden, 'ik begrijp het niet meteen, ik heb er geen verstand van, heb er ook totaal geen moeite voor gedaan, maar hier is mijn ongezouten mening'. Lees de commentaren maar eens op de Telegraaf of AD-site bij zomaar een nieuwsbericht.

Ramdas geeft nu ook zijn ongezouten mening, maar hij begrijpt het wel, heeft er wel verstand van en heeft er ook nog over nagedacht. En vooral dat laatste schiet dan de PVV-ers natuurlijk in het verkeerde keelgat.
Ik heb niet het verstand om te weten of hij er verstand van heeft, maar het is natuurlijke een schets die de vinger op een extreem pijnlijke plek legt, wat dat betreft dus zeer geslaagd.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86603394
quote:
Ja he he, het is recht in jouw straatje,nog sterker: jíj had het kunnen schrijven :P
pi_86603415
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En meneer Anil Ramdas doet er nu net zo hard aan mee. Deze meneer is hier de dommerik; hij schijnt namelijk op basis van reacties op enkele sites elke PVV-er te kunnen doorgronden en persoonlijk te kennen want hij noemt kwalificaties die je normaliter iemand alleen maar kan toekennen wanneer je deze persoon in kwestie persoonlijk kent. En dat doet Anil niet, dus hij gaat over op grove generalisaties. Een beetje intelligent persoon weet dat hij niet een hele bevolkingsgroep kan doorgronden op basis van commets op telegraaf.nl (overigens bij lange na niet allemaal PVV-stemmers) en beelden van TV oid. Wat hij doet is erger dan Wilders. Waar Wilders vaak nog in abstracte termen praat over de politieke islam, beledigt en demoniseert Ramdas in dit stuk 2 miljoen mensen... Dat is net zo dom en onbeschoft.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_86603438
quote:
Natuurlijk, het bevestigt alleen maar jouw denkbeelden. :')
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_86603452
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:58 schreef Holograph het volgende:

[..]

:')

Je bent zeker een Marcel van Dam-adept?

Ik zou er persoonlijk erg trots op zijn..
Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Ramdas heeft echter gelijk wat betreft het SBS-volk. Het zijn ongemanierde egoisten die overal een mening over moeten hebben. En die mening wordt niet eens zinnig onderbouwd. Nee, op fora en krantenwebsites wordt in slecht Nederlands geschreven dat 'die kankerbuitenlanders terug moeten naar hun eigen land.'

Ramdas is verder ook kritisch over de allochtoon. Ben je het daar wel mee eens?
pi_86603518
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

misschien dat de reacties op het stuk daarom ook zo verschillend zijn.
Als het doel was dat er over gepraat zou worden door mensen, is hij i.i.g. geslaagd :P

Ik vind ook echt wel dat hij een punt heeft, maar ben ook stiekem best elitair denk ik... (alhoewel ik niet denk dat ik dingen beter kan of zo, ik denk alleen dat over het algemeen experts beter zijn dan het volk :P )
[..]

Ik heb niet het verstand om te weten of hij er verstand van heeft, maar het is natuurlijke een schets die de vinger op een extreem pijnlijke plek legt, wat dat betreft dus zeer geslaagd.
Beter weet ik niet, ze wéten meer.

En wat dat vinger op zere plekken leggen betreft, dat wordt toch de hele tijd gedaan? Van alle kanten? Dus nieuw is het niet. Het is meer de verbittering die uit dit stukje spreekt wat me verbaast, dacht dat deze man beter wist dan zo te schrijven. Genuanceerder. Schelden is zo'n zwaktebod vind ik.
pi_86603537
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
(..) Ramdas heeft echter gelijk wat betreft het SBS-volk. Het zijn ongemanierde egoisten die overal een mening over moeten hebben. En die mening wordt niet eens zinnig onderbouwd. Nee, op fora en krantenwebsites wordt in slecht Nederlands geschreven dat 'die kankerbuitenlanders terug moeten naar hun eigen land.' (..)
Generaliseren is ook jou niet vreemd, merk ik? :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86603579
quote:

[..]

Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Ramdas heeft echter gelijk wat betreft het SBS-volk. Het zijn ongemanierde egoisten die overal een mening over moeten hebben. En die mening wordt niet eens zinnig onderbouwd. Nee, op fora en krantenwebsites wordt in slecht Nederlands geschreven dat 'die kankerbuitenlanders terug moeten naar hun eigen land.'

Wat een domme generalisatie. :')
pi_86603595
Vermakelijk pot-verwijt-de-ketel-topic dit.
pi_86603650
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:04 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Generaliseren is ook jou niet vreemd, merk ik? :)
Ik ben ook maar mens. Ongetwijfeld zullen er uitzonderingen zijn op de regel, maar als ik tegenwoordig de reacties onder een Telegraaf-artikel lees, dan word ik wel erg droevig.
  zondag 19 september 2010 @ 16:09:54 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86603694
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben ook maar mens. Ongetwijfeld zullen er uitzonderingen zijn op de regel, maar als ik tegenwoordig de reacties onder een Telegraaf-artikel lees, dan word ik wel erg droevig.
En SBS presteerde het gisteren om iemand 'curator van het Romijnse museum' te laten zijn :|W
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_86603803
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En SBS presteerde het gisteren om iemand 'curator van het Romijnse museum' te laten zijn :|W
Kijk jij dan naar SBS :o
pi_86603905
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

KoosVogels leest de Telegraaf. Pauper.
  zondag 19 september 2010 @ 16:20:04 #117
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86603961
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kijk jij dan naar SBS :o
Ik ben soms net een mens. Maar nee, mijn schoonmoeder had de TV aanstaan en er was een programma op over Bath en daar zijn veel Romeinse dingen dus dat vind ik wel leuk. Vandaar dat ik even keek. Maar na dat 'Romijnse' ben ik er maar mee opgehouden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 19 september 2010 @ 16:23:14 #118
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86604059
quote:

[..]

Het probleem is dat het demagogisch geblaat is. In Maasdriel (Gelderland) heeft 25% van de inwoners PVV gestemd (gevolgd door 24% VVD'ers). Maasdriel staat niet bekend als een tokkie-gemeente, en persoonlijk ken ik meer hoogopgeleiden dan laagopgeleiden PVV-stemmers (en er zitten hier weinig hoogopgeleiden die slappe Geschiedenis- en Culturele Antropologiestudies gevolgd).

Ik zet ook mijn vraagtekens bij het onderzoek van Synovate over PVV-stemmers. Ik denk zelf dat hoogopgeleiden liever niet zeggen dat ze PVV stemmen (anoniem misschien wel). Je kunt publiekelijk beter niet laten blijken dat je PVV stemt, en dit stukje bevestigt dat vermoeden.
quote:
Niet in de über/untermensch theorie die Ramdas aanhangt.

Wat wilt die man nou zeggen, dat de übermenschen over de untermensch moet regeren?
pi_86604107
* teknomist kijkt altijd naar Wegmisbruikers.

Heerlijk om te zien hoe dat domme, rancuneuze, egoïstische en ongemanieerde tokkievolk op de bon worden geslingerd door machtwellustelingen. _O_
pi_86604407
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ben soms net een mens. Maar nee, mijn schoonmoeder had de TV aanstaan en er was een programma op over Bath en daar zijn veel Romeinse dingen dus dat vind ik wel leuk. Vandaar dat ik even keek. Maar na dat 'Romijnse' ben ik er maar mee opgehouden.
Ja, Romijnse is erg :{.
pi_86604454
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, Romijnse is erg :{.
Ja, inderdaad, als je dat zo gaat spellen kom je echt uit een ij ei. ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 19 september 2010 @ 16:39:56 #122
177885 JoaC
Het is patat
pi_86604570
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bath is een mooie stad waar je zeker naar toe moet gaan. Ik was er toen het kabinet viel (Ik wacht met teruggaan tot Rutte 1(Blauw+groen) in het zadel zit).
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_86604597
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:00 schreef teknomist het volgende:

[..]

Waar Wilders vaak nog in abstracte termen praat over de politieke islam, beledigt en demoniseert Ramdas in dit stuk 2 miljoen mensen... Dat is net zo dom en onbeschoft.
Hij heeft het niet over Wildersaanhangers maar over Hollanders die blank zijn, in eigen huizen wonen, een eigen auto hebben en met vakantie kunnen. :D

quote:
Die Hollanders die in die eigen huizen wonen en een eigen auto hebben en met vakantie kunnen, zijn voor een groot deel white trash. Het zijn tokkies, het zijn families Flodder, met achterlijke ideeën en onbeschofte omgangsvormen. Wat kun je anders zeggen van de meeste Telegraaflezers, SBS-6- en RTL-kijkers en PVV-stemmers, dan dat ze boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd zijn? Primitieve, rancuneuze, rechtse en extreemrechtse types zonder moraal, zonder principes, zonder idealen; kan het anders worden geformuleerd?

De culturele beschaving van een groot deel van de Hollanders is net zo mislukt als die van een groot deel van de allochtonen.
http://deburen.eu/nl/nieuws-opinie/detail/het-culturele-drama

Veel frustratie, vermengd met afgunst en haat, iets anders kan ik er niet van maken. :+
pi_86604947
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:00 schreef teknomist het volgende:

[..]

En meneer Anil Ramdas doet er nu net zo hard aan mee.
Nee, de overeenkomst blijft beperkt tot het ongezouten zijn.

quote:
Deze meneer is hier de dommerik; hij schijnt namelijk op basis van reacties op enkele sites elke PVV-er te kunnen doorgronden en persoonlijk te kennen want hij noemt kwalificaties die je normaliter iemand alleen maar kan toekennen wanneer je deze persoon in kwestie persoonlijk kent.
Nee hoor, misschien heb je al teveel SBS6 gekeken en de Telegraaf gelezen om een dergelijk stuk te kunnen duiden, maar hij heeft het helemaal niet over een individu.

quote:
En dat doet Anil niet, dus hij gaat over op grove generalisaties. Een beetje intelligent persoon weet dat hij niet een hele bevolkingsgroep kan doorgronden op basis van commets op telegraaf.nl (overigens bij lange na niet allemaal PVV-stemmers) en beelden van TV oid.
PVV-ers zijn geen bevolkingsgroep, en hij is die niet aan het doorgronden, dat is jouw gebrekkige interpretatie maar.

quote:
Wat hij doet is erger dan Wilders. Waar Wilders vaak nog in abstracte termen praat over de politieke islam, beledigt en demoniseert Ramdas in dit stuk 2 miljoen mensen... Dat is net zo dom en onbeschoft.
Waarom nou weer die vergelijking met Wilders? Kun je ook iets beoordelen zonder de grote blonde leider als maatstaf te nemen? Demoniseren? Weet je wel wat dat is?

Beledigen? Misschien, het is maar hoe ver je je tenen uitstrekt. 2 miljoen mensen? Waarom zou je niet twee miljoen mensen mogen bekritiseren? Omdat ze me twee miljoen zijn?

Er is een merkwaardig probleem met die PVV-ers dat ze gerespecteerd zouden moeten worden. Niet omdat ze zelfstandig kunnen nadenken en daar blijk van geven, niet omdat ze enig fatsoen aan de dag leggen, niet omdat ze een volzin kunnen formuleren, omdat ze iets weten van waar ze het over hebben, niet omat ze argumenten hebben, maar omdat ze elkaar achterna lopen te blaten in dezelfde kudde en omdat ze vrijheid van meningsuiting hebben en mogen stemmen.

Welnu, je mag stemmen, en je mag je mening uiten. En Ramdas en ik mogen ook stemmen, en wij mogen de PVV-stemmers verachten en beschimpen. Je hebt geen recht op respect voor je standpunten. Denk eens na over je standpunten, en misschien, als daar enig talent voor blijkt, dan krijg je respect.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86605158
Pot verwijt de ketel. Maar ik denk dat deze malloot niet zo serieus wordt genoemen, itt de malloot Wilders.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')