hoeveel zou dat gekookt zijn? Van verse gekookte pasta zoals tortellini eet ik zo'n 200 gramquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:39 schreef borisz het volgende:
[..]
125pp en dan met saus. Als het op pasta aankomt gaan de hoeveelheden snel omhoog
Als ik me niet vergis verdubbelt pasta bijna tijdens het koken in gewicht. Dus 200gr gekookt is ietsjes meer dan 100gr ongekookt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hoeveel zou dat gekookt zijn? Van verse gekookte pasta zoals tortellini eet ik zo'n 200 gram
quote:post dan niks....Op donderdag 21 oktober 2010 20:27 schreef Windigo het volgende:
[ afbeelding ]
Een beetje slecht belichte (kreeg het helaas niet beter) maar erg lekkere pizza
quote:zo zie je tenminste nog iets:Op vrijdag 22 oktober 2010 06:32 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja sorry hoor, ik vond hem er nog best lekker uit zien.
quote:Had 'm nog niet eerder gezien, maar ook ik wil het receptOp zondag 17 oktober 2010 16:37 schreef Misstique het volgende:
[..]
Die chocoladetaart ziet er goed uit zeg, wat is het recept daarvan?
quote:Moeten we je vastbinden en op je gaan zitten?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 22:44 schreef Yankee het volgende:
Neem aan dat je de bodems zelf maakt? Zo ja, zou je me kunnen vertellen hoe?
quote:
quote:Dank jeOp zondag 24 oktober 2010 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #5 dit recept, helemaal geweldig
[..]
![]()
quote:Goed idee!Op dinsdag 26 oktober 2010 22:45 schreef minilot het volgende:
Iemand nog creatieve recepten voor maaltijden die goed opwarmbaar zijn in de magnetron?
Of zal ik daar een apart topicje over openen?![]()
hmm dit ga ik proberen! alleen helaas weet ik niet wat garlic salt is maar ga idd maar knoflookpoeder met wat zout te vermengen. alleen wordt het echt knapperig die kip?quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:37 schreef Purdey het volgende:
Tuurlijk, hij staat op pagina 1 van dit topic, FoodGawkers 5:
-recept-
Garlic Salt is niet te koop hier. Ik gooi er alleen wat knoflookpoeder doorheen aangezien de saus al pittig genoeg is. Ik gebruik zelf alleen meer tomatenketchup. Ongeveer 200 ml. De kip wordt heel krokant. Door de aardappelzetmeel en ei komt er soort tempura beslagje om de kip te zitten die je bakt. Als het uit de koekenpan komt lijkt het het meest op een kipnuggetquote:Op maandag 1 november 2010 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hmm dit ga ik proberen! alleen helaas weet ik niet wat garlic salt is maar ga idd maar knoflookpoeder met wat zout te vermengen. alleen wordt het echt knapperig die kip?
ah ok dus jij gebruikt 12 el ketchup en verder heb je het recept gevolgd? heb je ook de groente nog even in de oven bij de kip gegooid?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:37 schreef Purdey het volgende:
Het is ook letterlijk jou tekst, van de knoflookzout en de gembersiroopIk vind het een super recept Ilse! Makkelijk, maar niet te simpel
Ik heb ook weer mijn aanpassingen, zo gebruik ik minimaal drie keer zoveel ketchup. Van de week heb ik 'm per ongeluk op hete lucht in de oven gedaan, en dan wordt het wat donkerder, maar even lekker!
oki ik ga het vrijdag maken! heb je ook chilivlokken gebruikt en gember?quote:Op maandag 1 november 2010 11:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
Garlic Salt is niet te koop hier. Ik gooi er alleen wat knoflookpoeder doorheen aangezien de saus al pittig genoeg is. Ik gebruik zelf alleen meer tomatenketchup. Ongeveer 200 ml. De kip wordt heel krokant. Door de aardappelzetmeel en ei komt er soort tempura beslagje om de kip te zitten die je bakt. Als het uit de koekenpan komt lijkt het het meest op een kipnuggetHet stappenplan is eigenlijk simpel:
-Kip snijden, mengen met aardappelmeel en geklutst ei.
-Bakken in de koekenpan en in een schaal doen
-Saus ingrdiėnten mengen, paprika&ui snijden
-De oven in, en het laatste kwartier de paprika en ui erbij. Dit deed ik eerst op het laatste moment, maar het is lekkerder als je het iets langer mee laat bakken
De kip roer je elk kwartier even door, en klaar is het. Simpel, maar verslavend lekker
Geen chilivlokken, maar wel een flinke scheut gembersiroopquote:Op maandag 1 november 2010 11:10 schreef FutureFairytale het volgende:
oki ik ga het vrijdag maken! heb je ook chilivlokken gebruikt en gember?
ok dankje! ik ben nu al heel benieuwdquote:Op maandag 1 november 2010 11:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Geen chilivlokken, maar wel een flinke scheut gembersiroop
gebruik je gewoon azijn? of kun je ook azijn van augurken gebruiken?quote:Op maandag 1 november 2010 11:45 schreef Ilse86 het volgende:
Dat gerecht is wel een blijvertje he?Ik bak de ui/paprika altijd apart in een koekenpan op hoog vuur zodat ze knapperig maar ietwat geblakerd zijn, en dan roer ik het door de kip als die uit de oven komt.
Dat doe ik ook hoor, vergat ik even te vermelden. Dan zijn ze al wat zachterquote:Op maandag 1 november 2010 11:45 schreef Ilse86 het volgende:
Dat gerecht is wel een blijvertje he?Ik bak de ui/paprika altijd apart in een koekenpan op hoog vuur zodat ze knapperig maar ietwat geblakerd zijn, en dan roer ik het door de kip als die uit de oven komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.## I seek not to know the answers, but to understand the questions.##
Grasshopper Dialog
bahquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:11 schreef Freddeh het volgende:
Zelf gebakken paprikabrood (zal niet opscheppen verder) met shoarma.
[ afbeelding ]
Het ziet er niet echt Food Gawker waardig uitquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:11 schreef Freddeh het volgende:
Zelf gebakken paprikabrood (zal niet opscheppen verder) met shoarma.
[ afbeelding ]
Nee, inderdaad..quote:Op woensdag 3 november 2010 10:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het ziet er niet echt Food Gawker waardig uit
Ik ga me fototechnisch morgen weer heulemaal uitleven. Morgen jarig en daarom allemaal hapjes/taartjes/toetjesquote:Op woensdag 3 november 2010 13:09 schreef LieLie het volgende:
Nee, inderdaad..
Dat is een beetje de grap van dit topic he, dat het er mooi uitziet. Hoeft niet eens per se te smaken, als het maar smakelijk oogt
Gisteren gemaakt en het was erg lekker.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:45 schreef Purdey het volgende:
Het recept heeft hier ooit al op gestaan, en daar heb ik 'm ook van. Krokante kip in zoetzure saus met rode&gele paprika en ui
[ afbeelding ]
Jaaaa, goed is ie hé? Dit is zo'n recept wat je blijft maken, ook met eters over de vloerquote:
Hier ookquote:Op woensdag 3 november 2010 13:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Gisteren gemaakt en het was erg lekker.
Dat denk ik wel jaquote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef n0a het volgende:
[..]
Hier ook. Had alleen meer saus moeten maken, de kip vond ik ook een beetje droog. Misschien dat meer saus dat ook had kunnen verhelpen.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:04 schreef anufri het volgende:
Net klaar...![]()
[ link | afbeelding ]
GRIEKSE PREI
Ingredienten;
Prei
witte rijst
iets minder dan een half klein blikje tomatenpuree
zout
Olijfolie
Citroenpartjes om voordat je gaat eten boven je prei uit te knijpen
Warm vers stokbrood om erbij te eten
En als je wilt is een koud biertje hier wel lekker bij om te drinken
Snij de prij in ringen en was het goed.
Doe Olijfolie in de pan en voeg hier de prij aan toe met ''aanhangend'' water.
Even omroeren, zacht sudderen, niet bakken !
Ondertussen water koken, ongeveer 1,5 tot 2 liter.
Doe zodra het water kookt deze bij de prei, voeg zout, tomatenpuree en rijst hierbij.
Zachtjes laten koken tot prei en rijst gaar zijn.
Vergeet niet eerst even wat citroensap te sprenkelen voordat je gaat eten.
Kali Orexi !
Dit dwingt mijn moeder mij altijd te eten. Ik vind het echt nergens naar smaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had wel meer saus dan dat en ik had nog een extra portie gemaakt in een pannetje. Kip was ook echt lekker mals. Het omscheppen steeds heeft ook vast wel geholpen. Vond je het wel lekker?quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef n0a het volgende:
Hier ook. Had alleen meer saus moeten maken, de kip vond ik ook een beetje droog. Misschien dat meer saus dat ook had kunnen verhelpen.
[ afbeelding ]
Ja ondanks dat het een beetje droog was, vond ik het erg lekker. Mijn vriend ookquote:Op woensdag 3 november 2010 15:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had wel meer saus dan dat en ik had nog een extra portie gemaakt in een pannetje. Kip was ook echt lekker mals. Het omscheppen steeds heeft ook vast wel geholpen. Vond je het wel lekker?
Da's harstikke lekker juist !quote:Op woensdag 3 november 2010 14:40 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dit dwingt mijn moeder mij altijd te eten. Ik vind het echt nergens naar smaken.
Nee, het ziet er precies zo uit.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:42 schreef anufri het volgende:
[..]
Da's harstikke lekker juist !![]()
Misschien kan je moeder niet koken...
Ja, maar ik pakte dus de camera en toen was m'n vrouwtje al zo verquote:Op woensdag 3 november 2010 13:09 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nee, inderdaad..
Dat is een beetje de grap van dit topic he, dat het er mooi uitziet. Hoeft niet eens per se te smaken, als het maar smakelijk oogt
Dan kan ze in ieder geval kokenquote:
de foto is zonder flits gemaakt in het halfduister met mijn telefoon. niet egt geweldig dus maar hij smaakt HEERLIJK.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:01 schreef motorbloempje het volgende:
de kleuren komen op de foto niet echt 'smakelijk' overdus ik hoop dat hij er in het echt beter uitziet én vooral ook echt lekker smaakt
![]()
Dit ziet er echt heerlijk uitquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:56 schreef n0a het volgende:
Experimentje garnalen/krab cakes:
[ afbeelding ]
Vond het best goed gelukt en lekker.
Houden we gewoon een keer een snicker doodle meetingquote:Op donderdag 4 november 2010 18:27 schreef FutureFairytale het volgende:
brownies en snickerdoodles! zien er top uit! laatste heb ik nog nooit gegeten.
Kip in zoetzure saus.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:37 schreef Purdey het volgende:
Tuurlijk, hij staat op pagina 1 van dit topic, FoodGawkers 5:
<knip>
jaaa goed idee!!quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
Houden we gewoon een keer een snicker doodle meeting
lekker he? die marinade/saus die erin trokquote:Op zondag 7 november 2010 20:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Kip in zoetzure saus.
foto is niet gelukt, wazig maar.... het eten was lekker! Kip was lekker mals en de smaak was erg goed.
ik wil ik wil ik wilquote:Op zondag 7 november 2010 23:05 schreef Landysh het volgende:
Ik heb ook nog een snickerdoodles foto - volgens mij heb ik hem eerder al een keer geplaatst, maar toch.
[ afbeelding ]
Fantastisch die brownies!quote:Op donderdag 4 november 2010 16:06 schreef Chemiu het volgende:
Gister brownies gebakken![]()
[ afbeelding ]
Nog een beetje vochtig vanbinnen enzo. Toch jammer dat ik ze bijna allemaal ga uitdelen.
[..]
Dit ziet er echt heerlijk uiten ik lust niet eens garnalen/krab.
ik zal eens zien, t lijkt mij lekker iig.quote:Op maandag 8 november 2010 22:20 schreef RobinOok het volgende:
Twee eetlepels sojasaus vind ik niet zout, laat staan "erg zout". Maar je zou dan ook zoutarme sojasaus kunnen gebruiken. Ik vind het eindresultaat eerder zoet dan zout.
We zitten hier niet in FOT jaquote:Op maandag 8 november 2010 23:54 schreef rijsttafel het volgende:
Dat ziet er smakelijk uit! Rare donkere hoekjes in je foto's, trouwens.
Dat ziet er goed uit, DEquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:33 schreef DarkElf het volgende:
Vandaag heb ik, by far, de meest verrukkelijke stoofpeertjes ooit gemaakt en gegeten.
[ afbeelding ]
Hoe maak je dit?
Men neme de peertjes, je schilt ze (laat ze verder heel en snij alleen t onderste kroontje eruit(. In de pan, een fles port erbij, 2 laurierblaadjes, een kaneelstokje, 3-4 kruidnagels en een schepje bruine suiker. (eventueel nog wat water tot ze onder staan). Dit laat je śren stoven. Vuur uit, lekker een nachtje laten staan en de dag erna nog een uurtje aan. Peertjes uit de pan halen, vocht inkoken tot stroperig. 1 el maizena mengen met 2 el water... dat erdoor heen roeren, nog even doorpruttelen en Voila!
ohhhhhhquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:33 schreef DarkElf het volgende:
Vandaag heb ik, by far, de meest verrukkelijke stoofpeertjes ooit gemaakt en gegeten.
[ afbeelding ]
Hoe maak je dit?
Men neme de peertjes, je schilt ze (laat ze verder heel en snij alleen t onderste kroontje eruit(. In de pan, een fles port erbij, 2 laurierblaadjes, een kaneelstokje, 3-4 kruidnagels en een schepje bruine suiker. (eventueel nog wat water tot ze onder staan). Dit laat je śren stoven. Vuur uit, lekker een nachtje laten staan en de dag erna nog een uurtje aan. Peertjes uit de pan halen, vocht inkoken tot stroperig. 1 el maizena mengen met 2 el water... dat erdoor heen roeren, nog even doorpruttelen en Voila!
Mooi zeg!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:34 schreef borisz het volgende:
Nog een oudje wel leuk om te posten
Jamies kip & prei taart
Heb geen foto van 'binnen' helaas. Maar hij smaakte wel
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 november 2010 16:06 schreef Chemiu het volgende:
Gister brownies gebakken![]()
[ afbeelding ]
Nog een beetje vochtig vanbinnen enzo. Toch jammer dat ik ze bijna allemaal ga uitdelen.
[..]
Sorryquote:Op donderdag 11 november 2010 11:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
nu heb ik enorme zin in brownies. Ze zien er heerlijk uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |