Oh ja wat is dan de zin van het leven? Daar zat ik over na te denken namelijkquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:52 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
google heeft overal een antwoord op
De verloopstekker bedoel je? De meeste adapters ondersteunen het wel. Ik heb er i.i.g. nooit problemen mee ervaren in landen met een 100v/50Hz netwerk.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:54 schreef JoeBravo het volgende:
lijkt mij niet onmogelijk dat ter plaatse op de kop te tikken
42, duh!quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:56 schreef tijnbrein het volgende:
Oh ja wat is dan de zin van het leven? Daar zat ik over na te denken namelijk
Nu kan ik weer rustig gaan slapenquote:
Hmmm, ja 100-240V staat erop. En met een beetje mazzel hebben ze zo'n stekker wel in het hotelquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:51 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mits je een verloopstekker hebt en een adapter die ook op 110 volt werkt.
'zorg ervoor dat je met trots geleefd hebt. Dat andere mensen trots op je kunnen zijn. En zorg dat je gemist zal worden.'quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh ja wat is dan de zin van het leven? Daar zat ik over na te denken namelijk
Dan gaat 't wel lukken. Hou er wel rekening mee dat je adapter misschien wat warmer wordt dan normaal.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:57 schreef Spirit82 het volgende:
Hmmm, ja 100-240V staat erop. En met een beetje mazzel hebben ze zo'n stekker wel in het hotel
Nee, helaas niet.quote:
Waar heb je dat vandaan? Bron?quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:58 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
'zorg ervoor dat je met trots geleefd hebt. Dat andere mensen trots op je kunnen zijn. En zorg dat je gemist zal worden.'
Nee, zorg dat je geniet en nooit ergens spijt van zal hebben!quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:58 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
'zorg ervoor dat je met trots geleefd hebt. Dat andere mensen trots op je kunnen zijn. En zorg dat je gemist zal worden.'
een GvsE original.. Dat heb ik ooit bedacht toen ik met dezelfde vraag zatquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Bron?
spijt staat niet in mijn woordenboek en het valt beiden in je eigen trotsquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:00 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee, zorg dat je geniet en nooit ergens spijt van zal hebben!
ergens spijt van hebben is imho geen zondequote:Op vrijdag 17 september 2010 21:00 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee, zorg dat je geniet en nooit ergens spijt van zal hebben!
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:01 schreef Cue_ het volgende:
Hij smste.. over een kwartier is hij er
Ik heb er spijt van dan ik alleen maar sluiks naar je decolleté heb gekeken ipv het goed te bestuderen. Welke bijdrage ga jij leveren om mijn leven alsnog gelukkig te maken?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:00 schreef Spirit82 het volgende:
Nee, zorg dat je geniet en nooit ergens spijt van zal hebben!
Dat laatste is onmogelijkquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:00 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee, zorg dat je geniet en nooit ergens spijt van zal hebben!
Het is wel een goed antwoordquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:00 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
een GvsE original.. Dat heb ik ooit bedacht toen ik met dezelfde vraag zat
Lamzak gewoon terug gaanquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:04 schreef JoeBravo het volgende:
ik heb er spijt van dat ik geen flinke scheut likeur in mijn koffie heb gedaan op weg naar boven![]()
en ik ben te lui om terug te lopen
Nee hoor, spijt hebben is tijdverspilling. Een keuze maak je in een moment dat je bepaalde dingen weet en bepaalde dingen niet weet. Op basis van de informatie die je wel hebt, maak je de keuze en dat is dus ALTIJD de juiste keuze! Want je had geen andere keuze kunnen maken, anders had je dat wel gedaan. Feit dat je later dingen weet, maakt dat je ACHTERAF een andere keuze had gemaakt. Daar moet je van leren, maar je moet geen spijt hebben van de keuze die je destijds hebt gemaakt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat laatste is onmogelijk![]()
[..]
Het is wel een goed antwoord
dank jequote:Op vrijdag 17 september 2010 21:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat laatste is onmogelijk![]()
[..]
Het is wel een goed antwoord
Dat!quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
Nee hoor, spijt hebben is tijdverspilling. Een keuze maak je in een moment dat je bepaalde dingen weet en bepaalde dingen niet weet. Op basis van de informatie die je wel hebt, maak je de keuze en dat is dus ALTIJD de juiste keuze! Want je had geen andere keuze kunnen maken, anders had je dat wel gedaan. Feit dat je later dingen weet, maakt dat je ACHTERAF een andere keuze had gemaakt. Daar moet je van leren, maar je moet geen spijt hebben van de keuze die je destijds hebt gemaakt.
Oh noes, gecondoleerdquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:54 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ze heeft 2 weken geloof ik in het ziekenhuis gelegen.. Ze had eigenlijk deze week weer naar huis gemogen, dus het kwam nog heel onverwachts..
Dank je
dat. Precies dat.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee hoor, spijt hebben is tijdverspilling. Een keuze maak je in een moment dat je bepaalde dingen weet en bepaalde dingen niet weet. Op basis van de informatie die je wel hebt, maak je de keuze en dat is dus ALTIJD de juiste keuze! Want je had geen andere keuze kunnen maken, anders had je dat wel gedaan. Feit dat je later dingen weet, maakt dat je ACHTERAF een andere keuze had gemaakt. Daar moet je van leren, maar je moet geen spijt hebben van de keuze die je destijds hebt gemaakt.
Godsamme man, blijf je daarover doorgaan? Volgende keer dat ik je tegenkom neem ik je wel even mee naar het toiletquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:02 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb er spijt van dan ik alleen maar sluiks naar je decolleté heb gekeken ipv het goed te bestuderen. Welke bijdrage ga jij leveren om mijn leven alsnog gelukkig te maken?
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee hoor, spijt hebben is tijdverspilling. Een keuze maak je in een moment dat je bepaalde dingen weet en bepaalde dingen niet weet. Op basis van de informatie die je wel hebt, maak je de keuze en dat is dus ALTIJD de juiste keuze! Want je had geen andere keuze kunnen maken, anders had je dat wel gedaan. Feit dat je later dingen weet, maakt dat je ACHTERAF een andere keuze had gemaakt. Daar moet je van leren, maar je moet geen spijt hebben van de keuze die je destijds hebt gemaakt.
dank jequote:
Dit was precies waar ik op uit was. Met deze belofte in het achterhoofd, hou ik erover op.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:07 schreef Spirit82 het volgende:
Godsamme man, blijf je daarover doorgaan? Volgende keer dat ik je tegenkom neem ik je wel even mee naar het toilet
Jawel, want als jij op dat moment had gedacht dat de andere optie beter was, had je een andere keuze gemaakt. Maar dat heb je niet gedaan. Dus heb je de (op dat moment) juiste keuze gemaakt want je gaat niet bewust een foute keuze makenquote:
ik heb in mijn ogen keuzes gemaakt waarvan ik op dat moment al wist dat het de foute was. Daar heb ik spijt van. Dat houd voor mij in dat ik ervan geleerd heb en daar word ik beter van.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jawel, want als jij op dat moment had gedacht dat de andere optie beter was, had je een andere keuze gemaakt. Maar dat heb je niet gedaan. Dus heb je de (op dat moment) juiste keuze gemaakt want je gaat niet bewust een foute keuze maken
Ik wou dat ik dat kon. En ergens vind ik het wel een beetje kort door de bocht.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee hoor, spijt hebben is tijdverspilling. Een keuze maak je in een moment dat je bepaalde dingen weet en bepaalde dingen niet weet. Op basis van de informatie die je wel hebt, maak je de keuze en dat is dus ALTIJD de juiste keuze! Want je had geen andere keuze kunnen maken, anders had je dat wel gedaan. Feit dat je later dingen weet, maakt dat je ACHTERAF een andere keuze had gemaakt. Daar moet je van leren, maar je moet geen spijt hebben van de keuze die je destijds hebt gemaakt.
Ik zat net te denken hoe ik een paar jaar geleden over bepaalde dingen dacht. Ik schrok best van mijn gedachtengang.quote:
En daar ga je de fout in, want je zou er geen spijt van moeten hebben. Spijt lost niets op, je voelt je er alleen maar kut door, terwijl je er toen en nu helemaal NIKS aan kunt veranderen. Het enige wat je kunt doen is er inderdaad van leren. Maar geen spijt hebben schat, daar schiet echt niemand wat mee opquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:10 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik heb in mijn ogen keuzes gemaakt waarvan ik op dat moment al wist dat het de foute was. Daar heb ik spijt van. Dat houd voor mij in dat ik ervan geleerd heb en daar word ik beter van.
Spijt op zich vind ik geen slechte eigenschap, hoe je er mee om gaat is veel belangrijker.
dat vind ik dus ook, maar het schijnt hier op Fok! echt een no-go te zijn ergens spijt van te hebben. spijt is slecht, boehoehoequote:Op vrijdag 17 september 2010 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik wou dat ik dat kon. En ergens vind ik het wel een beetje kort door de bocht.
[..]
Ik zat net te denken hoe ik een paar jaar geleden over bepaalde dingen dacht. Ik schrok best van mijn gedachtengang.
ik denk dat veel mensen die weg al een stuk hebben bewandeld.. Ik hoop dat ik die weg nooit weer insla. Het is een slechte hobbelige weg en niet goed voor je vering, dus je moet snel omkerenquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik wou dat ik dat kon. En ergens vind ik het wel een beetje kort door de bocht.
[..]
Ik zat net te denken hoe ik een paar jaar geleden over bepaalde dingen dacht. Ik schrok best van mijn gedachtengang.
Hm, was ik me niet van bewust. Dit is gewoon hoe IK in het leven sta en over spijt denk en daar word ik heel gelukkig vanquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook, maar het schijnt hier op Fok! echt een no-go te zijn ergens spijt van te hebben. spijt is slecht, boehoehoe![]()
![]()
Ik snap de gedachtengang er achter wel en die klopt ook. Alleen het hebben van spijt is zeker niet iets slechts. Alleen je moet je er niet door laten lijden. Net zoals het blijven hangen in andere de schuld geven over bepaalde dingen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook, maar het schijnt hier op Fok! echt een no-go te zijn ergens spijt van te hebben. spijt is slecht, boehoehoe![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:35 schreef YipYip het volgende:
[..]
Zeker weten
Dit las ik dus met m'n ouders naast meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging stuk en kon niet uitleggen waarom![]()
♥ || Baby catcher in training || ♥
Welke weg? Die van spijt? Of die andere?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik denk dat veel mensen die weg al een stuk hebben bewandeld.. Ik hoop dat ik die weg nooit weer insla. Het is een slechte hobbelige weg en niet goed voor je vering, dus je moet snel omkeren
crap, mijn redeneringsvermogen laat me weer in de steek. Kan alleen nog maar zeggen dat ik het er dus niet mee eens ben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:12 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En daar ga je de fout in, want je zou er geen spijt van moeten hebben. Spijt lost niets op, je voelt je er alleen maar kut door, terwijl je er toen en nu helemaal NIKS aan kunt veranderen. Het enige wat je kunt doen is er inderdaad van leren. Maar geen spijt hebben schat, daar schiet echt niemand wat mee op
die andere.. Zoals ik al zei heb ik nooit ergens spijt van.. Daar ben ik te koppig voorquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Welke weg? Die van spijt? Of die andere?
Okequote:Op vrijdag 17 september 2010 21:17 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
die andere.. Zoals ik al zei heb ik nooit ergens spijt van.. Daar ben ik te koppig voor
probeer van die weg af te blijven, oke?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
OkeMe too been there done that.
Dat lukt vrij aardig. Alhoewel het vrij moeilijk is en blijft.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:20 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
probeer van die weg af te blijven, oke?
goed zoquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat lukt vrij aardig. Alhoewel het vrij moeilijk is en blijft.
Ontopic
Ik durf dus nooit een leuk meisje/vrouw aan te spreken omdat ik ten eerst niet weet wat ik moet zeggenen ten tweede het lef er gewoon niet voor heb.
En dat zo spontaan bedenken lukt mij dus niet. iig niet op dat moment niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:25 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
goed zo
Dat ligt er helemaal aan waar en wanneer je een dame tegenkomt.. Bijvoorbeeld bij de bushalte kan je beginnen over het rotte weer en dat de bus toch wel vaak te laat/te vroeg is.. Of ze misschien weet of ie ook bij de. ...straat stopt enz enz..
ik weet dat je auti bent, maar er zijn meer mensen met dat probleem hoorquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat zo spontaan bedenken lukt mij dus niet. iig niet op dat moment niet.Gespreken moeten bij een duidelijk functie of onderwerp hebben dan is het geen probleem.
Oh wacht dit is meer voor een ander topic
Een mindfuck speciaal voor jou:quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:17 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
crap, mijn redeneringsvermogen laat me weer in de steek. Kan alleen nog maar zeggen dat ik het er dus niet mee eens ben.
toch een poging: toen kon ik er dus WEL wat aan veranderen, maar heb dat niet gedaan. daar heb ik spijt van. en ja, dat voelt kut, maar daardoor vergeet ik het ook niet en dat wil ik ook niet. Ik heb die stok achter de deur nodig om niet nogmaals in die valkuil te stappen.
voor de rest, zie mijn reactie op tijn.
edit: voor mij staat het niet hebben van spijt min of meer gelijk aan het niet op waarde schatten van je eigen fouten of ze bagatelliseren. Daarmee kwets je in mijn ogen jezelf en je omgeving.
Spijt is niet zozeer slecht alswel zinloos.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook, maar het schijnt hier op Fok! echt een no-go te zijn ergens spijt van te hebben. spijt is slecht, boehoehoe![]()
![]()
Spijt is zinloze energie verspilling, beslissingen maak je aan de hand van de keuzes opdat moment. Zolang je geen waarzegster bent blijven zelfs de meest logische keuze een gokquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:17 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
crap, mijn redeneringsvermogen laat me weer in de steek. Kan alleen nog maar zeggen dat ik het er dus niet mee eens ben.
toch een poging: toen kon ik er dus WEL wat aan veranderen, maar heb dat niet gedaan. daar heb ik spijt van. en ja, dat voelt kut, maar daardoor vergeet ik het ook niet en dat wil ik ook niet. Ik heb die stok achter de deur nodig om niet nogmaals in die valkuil te stappen.
voor de rest, zie mijn reactie op tijn.
edit: voor mij staat het niet hebben van spijt min of meer gelijk aan het niet op waarde schatten van je eigen fouten of ze bagatelliseren. Daarmee kwets je in mijn ogen jezelf en je omgeving.
Ik hou van jouquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Een mindfuck speciaal voor jou:
Als je op enig moment weet dat je een verkeerde keuze maakt, dan is het (een andere) keuze dat je jezelf toestaat om die verkeerde keuze te maken. Ergo: verkeerde keuzes bestaan niet.
ywquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:15 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dit las ik dus met m'n ouders naast me
Ik ging stuk en kon niet uitleggen waarom![]()
ik vind dit zo irritant, ik zie letterlijk gaten in de redenering, maar kan ze niet aanwijzenquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Een mindfuck speciaal voor jou:
Als je op enig moment weet dat je een verkeerde keuze maakt, dan is het (een andere) keuze dat je jezelf toestaat om die verkeerde keuze te maken. Ergo: verkeerde keuzes bestaan niet.
You're not alonequote:
ik snap wel dat je dingen jammer vind, dat je het wel of niet gedaan hebt.. Maar uiteindelijk kan je er nu nikss meer aan veranderen en kan je het dus alleen als leermoment zienquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:40 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik vind dit zo irritant, ik zie letterlijk gaten in de redenering, maar kan ze niet aanwijzen![]()
Daarom vind ik discussies zo frustrerend.
Jaquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik weet dat je auti bent, maar er zijn meer mensen met dat probleem hoor
Is er niet een plek waar je mensen met een vergelijkbare 'beperking' kan ontmoeten?misschien juist via dat andere topic
tijn.. Je moet niet op zoek gaan naar de ware.. Die loop je tegen het lijfquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
JaAlleen daar voel ik mij niet echt thuis.
![]()
Dat klopt dat meer mensen er last van hebben.
Het 'ingewikkelde' is dat achter elke keuze een beredenering ligt die weer andere keuzes in zich heeft. Niets staat op zichzelf.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:40 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik vind dit zo irritant, ik zie letterlijk gaten in de redenering, maar kan ze niet aanwijzen![]()
Daarom vind ik discussies zo frustrerend.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:45 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
tijn.. Je moet niet op zoek gaan naar de ware.. Die loop je tegen het lijf
nee. Dat zeg ik idd nooitquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:46 schreef JoeBravo het volgende:
ik mag aannemen dat iedereen die nooit spijt zegt te hebben ook nooit "het spijt me" of "sorry" zegt?
Als je er zo ver denkt, maakt dat het nogal een lege phrase in mijn ogen namelijk.
m'n kop in het zand steken voor de problemen die ik op dat moment had, omdat ik, om wat voor reden dan ook, geen hulp wilde of durfde te zoeken terwijl deze makkelijk voor handen was.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het 'ingewikkelde' is dat achter elke keuze een beredenering ligt die weer andere keuzes in zich heeft. Niets staat op zichzelf.
Maar om het wat minder theoretisch te maken: heb je een voorbeeld van een keuze die je gemaakt hebt waarvan je op dat moment al wist dat het de verkeerde was. En waarom heb je die verkeerde keuze gemaakt?
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik had er zoeen uit een boekje: net op het moment dat ik besloten had voorlopig niet meer aan enige vorm van een relatie te beginnen kom ik een blijvertje tegen
Dat is het ook, behalve als je iets per ongeluk hebt gedaan.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:46 schreef JoeBravo het volgende:
ik mag aannemen dat iedereen die nooit spijt zegt te hebben ook nooit "het spijt me" of "sorry" zegt?
Als je er zo ver denkt, maakt dat het nogal een lege phrase in mijn ogen namelijk.
Ook je kop in het zand steken is een keuze. dat is dus de keuze achter de keuze. Je had namelijk ook kunnen besluiten om NIET je kop in het zand te steken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
m'n kop in het zand steken voor de problemen die ik op dat moment had, omdat ik, om wat voor reden dan ook, geen hulp wilde of durfde te zoeken terwijl deze makkelijk voor handen was.
je neemt toch de beslissing om een andere kant op te kijken? en dat is dan toch jou beslissing en dus de juiste? hoe kan het je dan spijten?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat is het ook, behalve als je iets per ongeluk hebt gedaan.
Ik bots bijvoorbeeld tegen je op.Dan kan ik oprecht zeggen dat me dat spijt.
Maar als ik je uitscheld en vervolgens sorry zeg dan vind ik dat niet oprecht. Op dat moment meen je dan wat je zegt.
Dan moet je stoppen om erover na te denken. Je bent er teveel mee bezig.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:48 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik denk er zo al jaren over, maar het werkt niet
thnxquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:50 schreef Yuki het volgende:
Joe, I'm with you on this one.
Spijt behoed je voor fouten in de toekomst. Been there, done that. En ook al is spijt vervelend, het helpt je wel. Dus niet per se een negatieve emotie.
Wijze woorden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:37 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Spijt is niet zozeer slecht alswel zinloos.
Je bent bekend met de fenomenen 'bewust' en 'onbewust'?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:51 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
je neemt toch de beslissing om een andere kant op te kijken? en dat is dan toch jou beslissing en dus de juiste? hoe kan het je dan spijten?
spuit11quote:
Ook dat zeg ik al niet snel, maak er liever een grapje en goed gebaar overheen. En als het wel gebeurt komt het voor uit beleefdheidsvorm meer niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:46 schreef JoeBravo het volgende:
ik mag aannemen dat iedereen die nooit spijt zegt te hebben ook nooit "het spijt me" of "sorry" zegt?
Als je er zo ver denkt, maakt dat het nogal een lege phrase in mijn ogen namelijk.
Oh, maar je moet er ook van leren!! Maar het heeft geen nut om te gaan zitten kniezen van "had ik nu maar.." of "kon ik maar...". Nee, je hebt die keuze toen gemaakt. Die blijkt nu fout te zijn geweest, ok, dan doe je het in het vervolg andersquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:50 schreef Yuki het volgende:
Joe, I'm with you on this one.
Spijt behoed je voor fouten in de toekomst. Been there, done that. En ook al is spijt vervelend, het helpt je wel. Dus niet per se een negatieve emotie.
ja haha, en dat geld niet voor "m'n kop in het zand steken". zo lust ik er nog wel één.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je bent bekend met de fenomenen 'bewust' en 'onbewust'?
nee. Eigenlijk wil ik ook geen relatie, dus het boeit me nietquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan moet je stoppen om erover na te denken. Je bent er teveel mee bezig.
Hey Joe, alles goed?quote:
Oh, dat zeg ik heel erg vaak, maar dat is iets anders denk ik. Ik kan het oprecht kut vinden dat ik iets heb gezegd tegen iemand en dat dat verkeerd over is gekomen. Maar ik kan er niks meer aan veranderen, behalve mijn excuses daarvoor aanbieden en de volgende keer ofwel mn bek houden of het subtieler proberen te brengenquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:46 schreef JoeBravo het volgende:
ik mag aannemen dat iedereen die nooit spijt zegt te hebben ook nooit "het spijt me" of "sorry" zegt?
Als je er zo ver denkt, maakt dat het nogal een lege phrase in mijn ogen namelijk.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:45 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
tijn.. Je moet niet op zoek gaan naar de ware.. Die loop je tegen het lijf
Je kop in het zand steken is een bewuste actie. Anders is het niet je kop in het zand steken, maar onwetendheid. En onwetendheid is dan weer onbewust.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:53 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ja haha, en dat geld niet voor "m'n kop in het zand steken". zo lust ik er nog wel één.
ywquote:
nee, ik word nijdig van deze discussie en heb spijt dat ik er überhaupt aan begonnen ben.quote:
Maar betekent dat dan dat je geen spijt hebt?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oh, dat zeg ik heel erg vaak, maar dat is iets anders denk ik. Ik kan het oprecht kut vinden dat ik iets heb gezegd tegen iemand en dat dat verkeerd over is gekomen. Maar ik kan er niks meer aan veranderen, behalve mijn excuses daarvoor aanbieden en de volgende keer ofwel mn bek houden of het subtieler proberen te brengen
vind ik niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oh, dat zeg ik heel erg vaak, maar dat is iets anders denk ik. Ik kan het oprecht kut vinden dat ik iets heb gezegd tegen iemand en dat dat verkeerd over is gekomen. Maar ik kan er niks meer aan veranderen, behalve mijn excuses daarvoor aanbieden en de volgende keer ofwel mn bek houden of het subtieler proberen te brengen
Dit klinkt mij veel te ingewikkeld in de orenquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:53 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
nee. Eigenlijk wil ik ook geen relatie, dus het boeit me nietik ben er ook eigenlijk niet mee bezig en als een dude te dichtbij komt duw ik m zelfs weg (niet lichamelijk, geestelijk)
Hoi Engeltjequote:Op vrijdag 17 september 2010 21:53 schreef -Engel- het volgende:
Hoi mensen![]()
Ik ben weer thuis![]()
- heb wel iets gegeten dankzij support maar het was niet veel-
*aait Joe over het bolletje.. Heb je er spijt van?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:55 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
nee, ik word nijdig van deze discussie en heb spijt dat ik er überhaupt aan begonnen ben.
Hoezo? Waar gaat het over? Ik kom net binnenzetten..quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:55 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
nee, ik word nijdig van deze discussie en heb spijt dat ik er überhaupt aan begonnen ben.
Leer ervan!quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:55 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
nee, ik word nijdig van deze discussie en heb spijt dat ik er überhaupt aan begonnen ben.
samenvatting: bindingsangstquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dit klinkt mij veel te ingewikkeld in de oren
Niet doen Joe gewoon accepteren dat het niet zo'n goeie keuze was en weer verder gaanquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:57 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
*aait Joe over het bolletje.. Heb je er spijt van?
Nu spreek je jezelf tegen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oh, dat zeg ik heel erg vaak, maar dat is iets anders denk ik. Ik kan het oprecht kut vinden dat ik iets heb gezegd tegen iemand en dat dat verkeerd over is gekomen. Maar ik kan er niks meer aan veranderen, behalve mijn excuses daarvoor aanbieden en de volgende keer ofwel mn bek houden of het subtieler proberen te brengen
dat is het dus niet. dat is een persoonlijke eigenschap van mij ben ik achter gekomen op het moment dat oppotten niet meer werkt. Dat gaat geheel automatisch, ik moet er heel bewust voor oppassen dat juist niet te doen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je kop in het zand steken is een bewuste actie. Anders is het niet je kop in het zand steken, maar onwetendheid. En onwetendheid is dan weer onbewust.
Tja, dit gaat over 2 verschillende dingen waar geen verschillende woorden voor zijn... Het spijt me dat ik iemand gekwetst hebt, het spijt me niet dat ik de woorden heb uitgesproken, al zou ik het niet nogmaals op die manier aanpakken. Dus ja, ik heb wel spijt van het kwetsen, maar niet van de actie op zich omdat ik niet wist dat het zo zou uitpakken en het me op dat moment het beste leek om te doen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
Maar betekent dat dan dat je geen spijt hebt?
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:55 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
nee, ik word nijdig van deze discussie en heb spijt dat ik er überhaupt aan begonnen ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |