Spijt is niet zozeer slecht alswel zinloos.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook, maar het schijnt hier op Fok! echt een no-go te zijn ergens spijt van te hebben. spijt is slecht, boehoehoe![]()
![]()
Spijt is zinloze energie verspilling, beslissingen maak je aan de hand van de keuzes opdat moment. Zolang je geen waarzegster bent blijven zelfs de meest logische keuze een gokquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:17 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
crap, mijn redeneringsvermogen laat me weer in de steek. Kan alleen nog maar zeggen dat ik het er dus niet mee eens ben.
toch een poging: toen kon ik er dus WEL wat aan veranderen, maar heb dat niet gedaan. daar heb ik spijt van. en ja, dat voelt kut, maar daardoor vergeet ik het ook niet en dat wil ik ook niet. Ik heb die stok achter de deur nodig om niet nogmaals in die valkuil te stappen.
voor de rest, zie mijn reactie op tijn.
edit: voor mij staat het niet hebben van spijt min of meer gelijk aan het niet op waarde schatten van je eigen fouten of ze bagatelliseren. Daarmee kwets je in mijn ogen jezelf en je omgeving.
Ik hou van jouquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Een mindfuck speciaal voor jou:
Als je op enig moment weet dat je een verkeerde keuze maakt, dan is het (een andere) keuze dat je jezelf toestaat om die verkeerde keuze te maken. Ergo: verkeerde keuzes bestaan niet.
ywquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:15 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dit las ik dus met m'n ouders naast me
Ik ging stuk en kon niet uitleggen waarom![]()
ik vind dit zo irritant, ik zie letterlijk gaten in de redenering, maar kan ze niet aanwijzenquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Een mindfuck speciaal voor jou:
Als je op enig moment weet dat je een verkeerde keuze maakt, dan is het (een andere) keuze dat je jezelf toestaat om die verkeerde keuze te maken. Ergo: verkeerde keuzes bestaan niet.
You're not alonequote:
ik snap wel dat je dingen jammer vind, dat je het wel of niet gedaan hebt.. Maar uiteindelijk kan je er nu nikss meer aan veranderen en kan je het dus alleen als leermoment zienquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:40 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik vind dit zo irritant, ik zie letterlijk gaten in de redenering, maar kan ze niet aanwijzen![]()
Daarom vind ik discussies zo frustrerend.
Jaquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik weet dat je auti bent, maar er zijn meer mensen met dat probleem hoor
Is er niet een plek waar je mensen met een vergelijkbare 'beperking' kan ontmoeten?misschien juist via dat andere topic
tijn.. Je moet niet op zoek gaan naar de ware.. Die loop je tegen het lijfquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
JaAlleen daar voel ik mij niet echt thuis.
![]()
Dat klopt dat meer mensen er last van hebben.
Het 'ingewikkelde' is dat achter elke keuze een beredenering ligt die weer andere keuzes in zich heeft. Niets staat op zichzelf.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:40 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik vind dit zo irritant, ik zie letterlijk gaten in de redenering, maar kan ze niet aanwijzen![]()
Daarom vind ik discussies zo frustrerend.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:45 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
tijn.. Je moet niet op zoek gaan naar de ware.. Die loop je tegen het lijf
nee. Dat zeg ik idd nooitquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:46 schreef JoeBravo het volgende:
ik mag aannemen dat iedereen die nooit spijt zegt te hebben ook nooit "het spijt me" of "sorry" zegt?
Als je er zo ver denkt, maakt dat het nogal een lege phrase in mijn ogen namelijk.
m'n kop in het zand steken voor de problemen die ik op dat moment had, omdat ik, om wat voor reden dan ook, geen hulp wilde of durfde te zoeken terwijl deze makkelijk voor handen was.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het 'ingewikkelde' is dat achter elke keuze een beredenering ligt die weer andere keuzes in zich heeft. Niets staat op zichzelf.
Maar om het wat minder theoretisch te maken: heb je een voorbeeld van een keuze die je gemaakt hebt waarvan je op dat moment al wist dat het de verkeerde was. En waarom heb je die verkeerde keuze gemaakt?
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik had er zoeen uit een boekje: net op het moment dat ik besloten had voorlopig niet meer aan enige vorm van een relatie te beginnen kom ik een blijvertje tegen
Dat is het ook, behalve als je iets per ongeluk hebt gedaan.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:46 schreef JoeBravo het volgende:
ik mag aannemen dat iedereen die nooit spijt zegt te hebben ook nooit "het spijt me" of "sorry" zegt?
Als je er zo ver denkt, maakt dat het nogal een lege phrase in mijn ogen namelijk.
Ook je kop in het zand steken is een keuze. dat is dus de keuze achter de keuze. Je had namelijk ook kunnen besluiten om NIET je kop in het zand te steken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
m'n kop in het zand steken voor de problemen die ik op dat moment had, omdat ik, om wat voor reden dan ook, geen hulp wilde of durfde te zoeken terwijl deze makkelijk voor handen was.
je neemt toch de beslissing om een andere kant op te kijken? en dat is dan toch jou beslissing en dus de juiste? hoe kan het je dan spijten?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat is het ook, behalve als je iets per ongeluk hebt gedaan.
Ik bots bijvoorbeeld tegen je op.Dan kan ik oprecht zeggen dat me dat spijt.
Maar als ik je uitscheld en vervolgens sorry zeg dan vind ik dat niet oprecht. Op dat moment meen je dan wat je zegt.
Dan moet je stoppen om erover na te denken. Je bent er teveel mee bezig.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:48 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik denk er zo al jaren over, maar het werkt niet
thnxquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:50 schreef Yuki het volgende:
Joe, I'm with you on this one.
Spijt behoed je voor fouten in de toekomst. Been there, done that. En ook al is spijt vervelend, het helpt je wel. Dus niet per se een negatieve emotie.
Wijze woorden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:37 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Spijt is niet zozeer slecht alswel zinloos.
Je bent bekend met de fenomenen 'bewust' en 'onbewust'?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:51 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
je neemt toch de beslissing om een andere kant op te kijken? en dat is dan toch jou beslissing en dus de juiste? hoe kan het je dan spijten?
spuit11quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |