dat. Precies dat.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee hoor, spijt hebben is tijdverspilling. Een keuze maak je in een moment dat je bepaalde dingen weet en bepaalde dingen niet weet. Op basis van de informatie die je wel hebt, maak je de keuze en dat is dus ALTIJD de juiste keuze! Want je had geen andere keuze kunnen maken, anders had je dat wel gedaan. Feit dat je later dingen weet, maakt dat je ACHTERAF een andere keuze had gemaakt. Daar moet je van leren, maar je moet geen spijt hebben van de keuze die je destijds hebt gemaakt.
Godsamme man, blijf je daarover doorgaan? Volgende keer dat ik je tegenkom neem ik je wel even mee naar het toiletquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:02 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb er spijt van dan ik alleen maar sluiks naar je decolleté heb gekeken ipv het goed te bestuderen. Welke bijdrage ga jij leveren om mijn leven alsnog gelukkig te maken?
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee hoor, spijt hebben is tijdverspilling. Een keuze maak je in een moment dat je bepaalde dingen weet en bepaalde dingen niet weet. Op basis van de informatie die je wel hebt, maak je de keuze en dat is dus ALTIJD de juiste keuze! Want je had geen andere keuze kunnen maken, anders had je dat wel gedaan. Feit dat je later dingen weet, maakt dat je ACHTERAF een andere keuze had gemaakt. Daar moet je van leren, maar je moet geen spijt hebben van de keuze die je destijds hebt gemaakt.
dank jequote:
Dit was precies waar ik op uit was. Met deze belofte in het achterhoofd, hou ik erover op.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:07 schreef Spirit82 het volgende:
Godsamme man, blijf je daarover doorgaan? Volgende keer dat ik je tegenkom neem ik je wel even mee naar het toilet
Jawel, want als jij op dat moment had gedacht dat de andere optie beter was, had je een andere keuze gemaakt. Maar dat heb je niet gedaan. Dus heb je de (op dat moment) juiste keuze gemaakt want je gaat niet bewust een foute keuze makenquote:
ik heb in mijn ogen keuzes gemaakt waarvan ik op dat moment al wist dat het de foute was. Daar heb ik spijt van. Dat houd voor mij in dat ik ervan geleerd heb en daar word ik beter van.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jawel, want als jij op dat moment had gedacht dat de andere optie beter was, had je een andere keuze gemaakt. Maar dat heb je niet gedaan. Dus heb je de (op dat moment) juiste keuze gemaakt want je gaat niet bewust een foute keuze maken
Ik wou dat ik dat kon. En ergens vind ik het wel een beetje kort door de bocht.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik zat net te denken hoe ik een paar jaar geleden over bepaalde dingen dacht. Ik schrok best van mijn gedachtengang.quote:
En daar ga je de fout in, want je zou er geen spijt van moeten hebben. Spijt lost niets op, je voelt je er alleen maar kut door, terwijl je er toen en nu helemaal NIKS aan kunt veranderen. Het enige wat je kunt doen is er inderdaad van leren. Maar geen spijt hebben schat, daar schiet echt niemand wat mee opquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:10 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik heb in mijn ogen keuzes gemaakt waarvan ik op dat moment al wist dat het de foute was. Daar heb ik spijt van. Dat houd voor mij in dat ik ervan geleerd heb en daar word ik beter van.
Spijt op zich vind ik geen slechte eigenschap, hoe je er mee om gaat is veel belangrijker.
dat vind ik dus ook, maar het schijnt hier op Fok! echt een no-go te zijn ergens spijt van te hebben. spijt is slecht, boehoehoequote:Op vrijdag 17 september 2010 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik wou dat ik dat kon. En ergens vind ik het wel een beetje kort door de bocht.
[..]
Ik zat net te denken hoe ik een paar jaar geleden over bepaalde dingen dacht. Ik schrok best van mijn gedachtengang.
ik denk dat veel mensen die weg al een stuk hebben bewandeld.. Ik hoop dat ik die weg nooit weer insla. Het is een slechte hobbelige weg en niet goed voor je vering, dus je moet snel omkerenquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik wou dat ik dat kon. En ergens vind ik het wel een beetje kort door de bocht.
[..]
Ik zat net te denken hoe ik een paar jaar geleden over bepaalde dingen dacht. Ik schrok best van mijn gedachtengang.
Hm, was ik me niet van bewust. Dit is gewoon hoe IK in het leven sta en over spijt denk en daar word ik heel gelukkig vanquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook, maar het schijnt hier op Fok! echt een no-go te zijn ergens spijt van te hebben. spijt is slecht, boehoehoe![]()
![]()
Ik snap de gedachtengang er achter wel en die klopt ook. Alleen het hebben van spijt is zeker niet iets slechts. Alleen je moet je er niet door laten lijden. Net zoals het blijven hangen in andere de schuld geven over bepaalde dingen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook, maar het schijnt hier op Fok! echt een no-go te zijn ergens spijt van te hebben. spijt is slecht, boehoehoe![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:35 schreef YipYip het volgende:
[..]
Zeker weten
Dit las ik dus met m'n ouders naast meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging stuk en kon niet uitleggen waarom![]()
♥ || Baby catcher in training || ♥
Welke weg? Die van spijt? Of die andere?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik denk dat veel mensen die weg al een stuk hebben bewandeld.. Ik hoop dat ik die weg nooit weer insla. Het is een slechte hobbelige weg en niet goed voor je vering, dus je moet snel omkeren
crap, mijn redeneringsvermogen laat me weer in de steek. Kan alleen nog maar zeggen dat ik het er dus niet mee eens ben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:12 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En daar ga je de fout in, want je zou er geen spijt van moeten hebben. Spijt lost niets op, je voelt je er alleen maar kut door, terwijl je er toen en nu helemaal NIKS aan kunt veranderen. Het enige wat je kunt doen is er inderdaad van leren. Maar geen spijt hebben schat, daar schiet echt niemand wat mee op
die andere.. Zoals ik al zei heb ik nooit ergens spijt van.. Daar ben ik te koppig voorquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Welke weg? Die van spijt? Of die andere?
Okequote:Op vrijdag 17 september 2010 21:17 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
die andere.. Zoals ik al zei heb ik nooit ergens spijt van.. Daar ben ik te koppig voor
probeer van die weg af te blijven, oke?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
OkeMe too been there done that.
Dat lukt vrij aardig. Alhoewel het vrij moeilijk is en blijft.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:20 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
probeer van die weg af te blijven, oke?
goed zoquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat lukt vrij aardig. Alhoewel het vrij moeilijk is en blijft.
Ontopic
Ik durf dus nooit een leuk meisje/vrouw aan te spreken omdat ik ten eerst niet weet wat ik moet zeggenen ten tweede het lef er gewoon niet voor heb.
En dat zo spontaan bedenken lukt mij dus niet. iig niet op dat moment niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:25 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
goed zo
Dat ligt er helemaal aan waar en wanneer je een dame tegenkomt.. Bijvoorbeeld bij de bushalte kan je beginnen over het rotte weer en dat de bus toch wel vaak te laat/te vroeg is.. Of ze misschien weet of ie ook bij de. ...straat stopt enz enz..
ik weet dat je auti bent, maar er zijn meer mensen met dat probleem hoorquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat zo spontaan bedenken lukt mij dus niet. iig niet op dat moment niet.Gespreken moeten bij een duidelijk functie of onderwerp hebben dan is het geen probleem.
Oh wacht dit is meer voor een ander topic
Een mindfuck speciaal voor jou:quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:17 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
crap, mijn redeneringsvermogen laat me weer in de steek. Kan alleen nog maar zeggen dat ik het er dus niet mee eens ben.
toch een poging: toen kon ik er dus WEL wat aan veranderen, maar heb dat niet gedaan. daar heb ik spijt van. en ja, dat voelt kut, maar daardoor vergeet ik het ook niet en dat wil ik ook niet. Ik heb die stok achter de deur nodig om niet nogmaals in die valkuil te stappen.
voor de rest, zie mijn reactie op tijn.
edit: voor mij staat het niet hebben van spijt min of meer gelijk aan het niet op waarde schatten van je eigen fouten of ze bagatelliseren. Daarmee kwets je in mijn ogen jezelf en je omgeving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |