Zo zie ik dat zelf helemaal niet hequote:Op woensdag 22 september 2010 21:10 schreef WupWup het volgende:
Ik ben nog vergeten te reageren op de foto van Linda! Mooie foto en nog van harte gefeliciteerd!
Je bent nu langvoedster![]()
Ongeveer 80% van de moeders start met het geven van borstvoeding. Dat cijfer daalt vervolgens snel, heel erg snel, veel te snel. Bij de leeftijd van 3 maanden schommelt het percentage nog maar rond de 30% en hoe die grafiek verder gaat laat zich raden.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:37 schreef Basboussa het volgende:
Ik ben me aan het voorbereiden op een nieuwe poging bv, en kwam cijfers tegen dat hier in Kanada 85% van de vrouwen bv geeft, al dan niet voor een lange periode. Dat vond ik eigenlijk heul veul, en vroeg me af hoe dat in Nederland ligt? Schattingen? Idee? Ik ken ook eigenlijk alleen maar bv-dames... (Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik voornamelijk omgang heb met van die idealistische weloverwogen niet werkende moeders, die heel bewust opvoeden enzo, ik ben niet zo'n tiep, maar die geven rustig 3 jaar bv, en hoewel dat niet raar of 'slecht' is, besef ik wel dat dat niet de norm is)
Hier kan ik me bij aansluiten. Het was voor mij ook vele malen makkelijker om op flesvoeding over te stappen en wel om verschillende redenen, niet alleen de duur van de voeding zelf. Het is niet de reden geweest dat ik met borstvoeding ben gestopt, maar ik kan niet ontkennen dat flesvoeding geven makkelijker was.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef lily het volgende:
[..]
Dit vind ik ook.
Ikzelf vind borstvoeding geven heerlijk en heb het bij alledrie mijn kinderen gedaan (en nu nog steeds) maar ik had geen bijzonderheden. Nooit een bo gehad of spruw...niks. Nooit een LD hoeven "raadplegen".
Maar als dat allemaal wel het geval zou zijn geweest dan weet ik het toch zo net nog niet hoor. Ik hekel kolven sowieso, dus ik denk echt dat ik er dan de brui aan had gegeven.
Ik vind het geven van een flesje eigenlijk makkelijker (maar niet leuker)
Ja anders kon ik het weggooien.. Het is nog steeds goed voor dr.quote:
Ik heb tot vandaag ook nog elke dag hulp gehad van familie. Vandaag was de eerste dag alleen. En het ging best goed. Graeme wakker gemaakt voordat ik Anna moest gaan voeden, zodat hij zijn boterham kon eten (en teletubbies kon kijken ondertussen) terwilj ik dus bezig was. En een half uur voor de volgende voeding heb ik hem naar bed gebracht, en zowaar sliep hij gelijk, dus tijdends de volgende voeding/kolf-gebeuren sliep hij. En bij de volgende voeding heeft hij even in de box gespeeld, niet van harte, maar goed genoeg. En de voeding erna was mn Lief alweer thuis. Op deze manier is het best te doen, eigenlijk dus maar 1 voeding waarbij hij het niet zo leuk vond. Maar dat vind ik nog wel te overzien. Dus hopen dat we dit ritme kunnen houden zo.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier kan ik me bij aansluiten. Het was voor mij ook vele malen makkelijker om op flesvoeding over te stappen en wel om verschillende redenen, niet alleen de duur van de voeding zelf. Het is niet de reden geweest dat ik met borstvoeding ben gestopt, maar ik kan niet ontkennen dat flesvoeding geven makkelijker was.
Als je nog een tweede hebt die zo afhankelijk van je is, dat ís ook gewoon zwaar, tessie. Is het mogelijk dat je tijdelijk wat meer hulp overdag krijgt van bijvoorbeeld een familielid? Totdat je weet wat het maximaal haalbare is voor wat betreft de borstvoeding is dat misschien wel erg fijn. Zo geef je jezelf de tijd om te kijken of je een status quo kunt bereiken waar je mee kunt leven. Het zou zonde zijn als je de borstvoeding halsoverkop opgeeft omdat je niet de tijd krijgt om een ritme erin te vinden.
Annicka drinkt momenteel nog minimaal vier keer bij mij (ochtend, middag, avond, nacht) en dan daartussen ook nog een keer of twee, drie. Dus van minder drinken heb ik volgens mij nog niets gemerkt.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooohh wat een toffe en lieve foto Ticoo![]()
![]()
![]()
en die van Linda had ik ook nog niet op gereageerd; jeujjj een jaar!!! en wat een heerlijke foto!![]()
nog ff een vraagje aan de mama's hier met iets oudere babietjes; wanneer gingen jullie kindjes minder vaak drinken?
momenteel drinkt Evie 1 keer smorgens en 1 keer smiddags bij mij, en in de avond krijgt ze een avondpapje... (ze is inmiddels bijna 10 maanden).
Ondersteboven met het scherm open op de vensterbank (boven de verwarming) zetten. Kan nog wel eens werken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:00 schreef tessie het volgende:
Ik had een LK gemaild, maar heb nog geen reactie terug gehad. Maar het gaat ondertussen ook best wel goed eigenlijk, dus heb er ook niet zo'n haast mee. En volgende week komt die mevrouw van het CB ook nog hier, zij is geen LK maar ze weet wel heel veel van bv en fingerfeeding enzo.
Ik zat net trouwens onhandig te doen, en toen viel mijn kolf flesje om, en druppelde er zo wat melk op mijn laptop. Het leek niet zoveel, maar nu doet mijn laptop het dus niet meer
Deze heb ik atm te huur van de LK http://www.medela.nl/BENELUX/breastfeeding/products/symphony.phpquote:Op vrijdag 24 september 2010 18:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet of je kunt kolven met een hoedje... Je hebt al de meest professionele kolf (toch ziekenhuis/huur kolf?) Je hebt een handkolf? Ik zou even een goede electische huren bij de thuiszorg. Die zijn meer geschikt voor fulltime kolven. MEt mijn handkolf trok ik ook mn tepels kapot.
Als je hart zegt doorgaan, dan moet je dat doen. Maar laat de borstvoeding niet ten koste van alles gaan. Je hebt echt al voldoende voor je kiezen gehad.
ruim 1,5 week nu, en toch ondanks de openheid van de tepels wel zodanig dat het niet meer voelt alsof er 10000 naalden door die heule kleine openingen willenquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:25 schreef Ticootje het volgende:
Die kolf sympony is inderdaad de goede. Hoelang heb je die nu? Misschien gaat het snel beter met deze kolf.
NEE! Niet doen als je spruw hebt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:07 schreef DaviniaHR het volgende:
maffe, je kan natuurlijk ook een heel kleinbeetje melk op je tepels laten drogen, en als dat droog is, daktarin eroverheen. dat ff laten intrekken, schoon zoogcompres erop en de boel weer netjes hangen.(dat deed ik tenminste toen ik spruwgeïnduceerde kloven had. ging de spruw ook prachtig mee weg.)
zit je wel iets langer met een ontbloot bovenlijf, maar ach.
twinkly, dank voor je antwoord!ik heb vooralsnog geen knobbels of bobbels gehad, en ook geen gevoelige klieren, dus wrs komt er geen bo door het slechtere drinken. maar ben er toch bang voor... ik kreeg ook geen pijnlijke stuwing, maar har luiers werden ook minder vol (of ik verschoonde ze vaker, ik weet nog steeds van voren niet dat ik van achter leef, maar das voor een ander topic
) maar daardoor ga / ging ik ook twijfelen aan mn productie. een mens moet toch irreele angsten mbt bv? houdt het leven spannend en zo
al drinkt ze vandaag al een stuk beter. behalve links. ineens gaat de rugbyhouding minder lekker, ze glijdt weg of zo. en met de doorgeschoven madonnahouding spuit het haar neus uit op een tsrgeeft ook zo'n troep.
ach, het gaat goed, en ik ben allang blij daarover
trouwens tico, wat een onwijs lieve foto!![]()
![]()
deed ik wel, en daarna daktarin erover heen als het droog was.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
NEE! Niet doen als je spruw hebt.
En toch is dat dus niet verstandig.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
deed ik wel, en daarna daktarin erover heen als het droog was.
3-4 dagen en daarna nasmeren.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb het ook niet gedaan toen ik spruw had, better safe than sorry.
Ik ben zelf een groot voorstander van gv.Het heeft hier twee keer ontzettend goed geholpen, in tegenstelling tot de reguliere middelen. Je zit nu al drie weken te emmeren en kennelijk zit er weinig verbetering in. Als het reguliere middel had geholpen, had je er in een week af moeten zijn, dacht ik?
Mijn huisarts adviseerde zelfs om een druppeltje melk op mijn tepels te doenquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En toch is dat dus niet verstandig.
Orea heeft ze gebruikt, ik begreep van haar dat ze ze geweldig vond. Ze weet ook waar je ze kunt bestellen dacht ik.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:23 schreef voodoolady het volgende:
[..]
Mijn huisarts adviseerde zelfs om een druppeltje melk op mijn tepels te doenIk hoefde zelf ook niet behandeld te worden. Maar wat ze voorschreef hielp dan dus ook niet. Gv hielp gelukkig wel.
Ik weet niet of het wat is, ik heb er zelf geen ervaring mee maar helpen die mother mates of hydrogel compressen van Medela niet bij tepelkloven?
Leia op 1 arm en de andere hand om de borst vast te houden. Ik zal ff kijken of ik er eens een foto van kan maken.quote:Op zondag 26 september 2010 12:44 schreef Orea het volgende:
Omdat in het openbaar voeden voor mij nogal lastig gaat (zonder kussen dan, bedoel ik! Het lukt me echt niet Leia met 1 hand vast te houden en met de andere mijn borst.. en mijn borst is echt te groot om die niet vast te houden, anders kloven!) heb ik gisteren bij de Wibra echt een te lelijk soort opblaasbaar badkussen gekocht voor 1,5 euro ofzo
Straks maar eens proberen of dat dan werkt! Zou wel ideaal zijn!
Orea, het is een kwestie van oefenen. Wat ik wel vaker deed, was Harry in rugby-houding en dan op mijn heupquote:Op zondag 26 september 2010 12:44 schreef Orea het volgende:
Omdat in het openbaar voeden voor mij nogal lastig gaat (zonder kussen dan, bedoel ik! Het lukt me echt niet Leia met 1 hand vast te houden en met de andere mijn borst.. en mijn borst is echt te groot om die niet vast te houden, anders kloven!) heb ik gisteren bij de Wibra echt een te lelijk soort opblaasbaar badkussen gekocht voor 1,5 euro ofzo
Straks maar eens proberen of dat dan werkt! Zou wel ideaal zijn!
Op 1 arm voeden kan ik ook maar echt makkelijk aan 1 kant. Maar Leyla is wel tevreden met 1 borst dus voor ff 1 voeding tussendoor kan het wel. Anders ga ik wel even apart zitten.quote:Op zondag 26 september 2010 14:20 schreef Orea het volgende:
Het zal misschien inderdaad nog wel een kwestie zijn van meer oefenen.. Punt is dat ik echt als ik links voed, mijn borst met mijn linkerhand moet vasthouden.. dus dan is het lastig Leia in die arm te leggen
Merk wel dat het aanhappen gewoon goed gaat nu, dus dat hoeft niet 5 keer overnieuwmisschien thuis maar eens proberen, zonder kussen en kijken hoe dat gaat..
haha, nou ik hoop toch ook ooit voor een 2e te mogen gaan proberen... (niet nu direct, maar weet dus niet of het 'normaal' is dat ik nu nog steeds niet ongesteld ben...).quote:Op zondag 26 september 2010 18:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka was 13 maanden toen ik voor het eerst weer ongesteld werd. Sinds die tijd probeer ik er weer vanaf te komen ook...
Dat is echt oneerlijk...quote:
Echt welquote:
Ik had er vannacht maar 1quote:Op zondag 26 september 2010 20:30 schreef WupWup het volgende:
Vooral omdat ik nog stééds 2-3 nachtvoedingen doe plus de rest
Ja echt he? Jen die kwam gewoon nog 3x per nacht toen ze 10 maanden oud was. En nog slaapt ze neit door, minimaal 2x per nacht maakt ze me wakker. Dat was vannacht dus vaker dan Leyla. Gelukkig kwam Leyla meteen na Jen, dus 2x wakker voor 2 kindjes.quote:Op zondag 26 september 2010 20:38 schreef WupWup het volgende:
Oh heerlijk joh!
Ik ben trouwens gisteravond echt even keihard gebetenZag net dat er nóg een tandje staat te dringen. Dat zijn er dus 4 tegelijk bovenin. En ik dacht een paar maanden terug dat bijten zonder tanden zeer deed. What did I know
Ja, dat had ik bij de 2e ook (eerste nog eerder, maar toen voedde ik al niet meer). Bij de 3e pas na een maand of 7 (terwijl ik nog een half jaar nagebloed heb van de bevallingquote:
Wij zijn zo leuk?quote:Op maandag 27 september 2010 12:40 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ja, dat had ik bij de 2e ook (eerste nog eerder, maar toen voedde ik al niet meer). Bij de 3e pas na een maand of 7 (terwijl ik nog een half jaar nagebloed heb van de bevalling).
Wat doe ik hier eigenlijk nog... ik voed al een paar maanden niet meer...
Wat fijn dat de LK langskomt om je te helpen, ik hoop dat jullie snel zorgeloos kunnen genieten van de borstvoedingquote:Op maandag 27 september 2010 13:18 schreef tessie het volgende:
Morgenochtend komt de LK hier thuis om alles te bespreken! Ben blij dat ik haar toch gebeld heb. En vanmiddag medicijnen voor de spruw ophalen, en dan maar hopen dat vanaf morgen het allemaal wat beter gaat.
Collega laatst weer over zijn vrouw: X moest stoppen want ze had niks (stopte toen kind 3 dagen oud was).quote:Op maandag 27 september 2010 17:20 schreef Orea het volgende:
Echt, een ieder moet het zelf weten wáárom ze stopt..Maar ga geen kul verkondigen om het 'goed' te praten...
Ik maak er dan altijd 2 jaar van, om ze echt achterover te laten slaan...quote:Op maandag 27 september 2010 17:20 schreef Orea het volgende:
Ik word een beetje moe van de mensen om mij heen.. Zo ook gisteren, een buurvrouw van verderop was aan het collecteren, en kwam even snel kijken bij Leia... 'oh borstvoeding! Fijn hè?.. Ik heb het 4 maanden gegeven en toen was het klaar hoor. Toen was ik het wel zat en sowieso is langer voeden vaak niet mogelijk omdat je niet genoeg voedingsstoffen meer hebt dan!'
![]()
Ik begin er ook een beetje zat van te worden om aan te geven dat de kans dat je niet genoeg voedingsstoffen in je BV hebt bijna nihil is... Maar schijnbaar is het makkelijk dat op te geven als reden waarom je stopt, zodat je je niet schuldig hoeft te voelen ofzo? Echt, een ieder moet het zelf weten wáárom ze stopt..Maar ga geen kul verkondigen om het 'goed' te praten...
Ik kon het dan ook niet laten om te melden dat ik tot zeker na een jaar wilde blijven voeden![]()
Jep, zonder voorlichting kan ik dat begrijpen, de melk komt ook pas bij dag 3 of 4 op gang..quote:Op maandag 27 september 2010 17:22 schreef lily het volgende:
[..]
Collega laatst weer over zijn vrouw: X moest stoppen want ze had niks (stopte toen kind 3 dagen oud was).
Ja, tuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |