abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86791677
Wat zielig Davinia dat Aviva zoveel last heeft van doorkomende tandjes. Wij hadden van de week hetzelfde probleem en pcm werkte hier ook echt goed, Dentinox werkte af en toe en alleen direct na het opbrengen.
Ik denk dat het per persoon verschilt of je productie snel daalt en het ligt ook aan hoeveel voedingen ze mist. Ik had er zelf geen last van, maar ik heb niet zo snel last van een dalende productie.
Maar voor borstontstekingen zou ik wel alert zijn, jij hebt daar sowieso al sneller last van. Ik zou dan ook wel kolven als je borsten heel vol gaan zitten en helemaal als je ook bobbels gaat voelen.
Ik heb deze week twee keer midden in de nacht en een paar keer overdag gekolfd, omdat hij niet wilde drinken en mijn borsten erg pijnlijk werden.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86792979
Ik had een LK gemaild, maar heb nog geen reactie terug gehad. Maar het gaat ondertussen ook best wel goed eigenlijk, dus heb er ook niet zo'n haast mee. En volgende week komt die mevrouw van het CB ook nog hier, zij is geen LK maar ze weet wel heel veel van bv en fingerfeeding enzo.
Ik zat net trouwens onhandig te doen, en toen viel mijn kolf flesje om, en druppelde er zo wat melk op mijn laptop. Het leek niet zoveel, maar nu doet mijn laptop het dus niet meer -O-
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 24 september 2010 @ 16:09:54 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86793306
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:00 schreef tessie het volgende:
Ik had een LK gemaild, maar heb nog geen reactie terug gehad. Maar het gaat ondertussen ook best wel goed eigenlijk, dus heb er ook niet zo'n haast mee. En volgende week komt die mevrouw van het CB ook nog hier, zij is geen LK maar ze weet wel heel veel van bv en fingerfeeding enzo.
Ik zat net trouwens onhandig te doen, en toen viel mijn kolf flesje om, en druppelde er zo wat melk op mijn laptop. Het leek niet zoveel, maar nu doet mijn laptop het dus niet meer -O-
Ondersteboven met het scherm open op de vensterbank (boven de verwarming) zetten. Kan nog wel eens werken.
  vrijdag 24 september 2010 @ 16:29:26 #129
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_86793980
Davinia: het was een oproep aan langvoedsters of zij mee wilden werken aan een promofilmpje voor langvoeden. Zodat het fenomeen 'langvoeden' bekender wordt. Ik denk dat er een overweldigend aantal aanmeldingen was, dat het berichtje nu alweer weg is gehaald? :P Ik merk wel of ze me nodig hebben of niet.

Annicka had nooit zoveel last van haar tandjes, eerder ik, als ze in haar enthousiast aanhappen mijn borst schampte met de nieuwe tandjes :X . Nu heeft ze dat nooit meer trouwens, het was echt een gevalletje wennen.

Tessie, balen zeg. Zowel van de laptop als van de verloren melk... -O-

Twinkly, je moet je huisarts dat filmpje over langvoeden straks maar laten zien als het eenmaal uit is. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_86794745
Keshet, bedantk voor je link,ik heb ze gemaild.
Heb nog best veel staan en op de een of andere manier wil Fabian het niet.

Tessie in antwoord op jouw vraag. Nu krijgt Fabian nog 1 a 2 voedingen per dag. En dan ligt Eva al in bed, maar voor heen parkeerde ik haar gewoon voor de TV. Heel onpedagogischblabla maar goed, het werkte voor mij.
Aan het begin draakte ze enorm, en ging ze altijd haar drinken expres omgooien en stoute dingen doen. En sinds ik haar voor de tv (lees Dora) parkeerde, kon ik rustig voeden etc.
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:41:51 #131
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_86797067
Ik sta in dubio ;(
Ben nu 3 weken bezig spruw te bevechten, nonstop alle voeding (die er was) afgekolft tepels liggen finaal open tot bloedens aantoe live voeden mag dus nog steeds niet.. productie is atm een schamele 110pd via de kolf dus, +ongv 20% zou ik op rondom 140 uitkomen uit mn hoofd.
met kolven ben ik ongv in totaal een uur kwijt want laagste stand medela harmony hospital, drup drup drup de rest kunnen jullie invullen. Dan uiteraard het favoriete momentje het voeden ansich wel met een halve kussen stelling want tepels auwauw.
Lactatiekundige: Meid ik vrees dat ik allang gestopt zou zijn als deze ellende mij zou raken...
Ja leuk en aardig... maar ik wil gewoon alles er aan doen...
LK: dan blijven kolven op laagstand, vethouden etc en hopen dat de tepels zich herstellen.

Nu mijn vraag .. wat zouden jullie doen ? stoppen doorgaan ? ik weet t gewoon niet meer :'(
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:04:56 #132
12913 GreatWhiteSilence
pi_86797926
Gebruik je gentiaan violet of een ander middel? En kolf je alles af omdat je kloven hebt of omdat je spruw hebt?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_86798674
maffe, eerlijk?
Ik denk zelf dat je best weet wat je wilt, je hoeft toch geen bevestiging van vreemden?

Wat smeer je op je tepels? Is er iets van herstel te bekennen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:27:54 #134
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_86798829
@ gws ik gebruik Daktarincreme in combinatie met pure lanoline
@Tico zie bovenstaande, herstel ja en nee, het branderige is inmiddels weg alleen die kloven (precies in een rondje rond de tepel zelf) maken het onwijs pijnlijk.. is een tepelhoedje wellicht een optie om te proberen dan?
Ik moet nog 2 dagen smeren met de daktarin en daarna alleen nog de pure lanoline om t soepel te maken/houden.
Op het moment Tico zegt mijn hart doorgaan en alles proberen, mn hersenen ach.. dat zijn momenteel n stel weekdieren in een omhulsel na afgelopen week :@
Gewoon n stuiterballetje
pi_86799254
Ik weet niet of je kunt kolven met een hoedje... Je hebt al de meest professionele kolf (toch ziekenhuis/huur kolf?) Je hebt een handkolf? Ik zou even een goede electische huren bij de thuiszorg. Die zijn meer geschikt voor fulltime kolven. MEt mijn handkolf trok ik ook mn tepels kapot.

Als je hart zegt doorgaan, dan moet je dat doen. Maar laat de borstvoeding niet ten koste van alles gaan. Je hebt echt al voldoende voor je kiezen gehad.
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:41:48 #136
12913 GreatWhiteSilence
pi_86799339
Ik zou eens gentiaan violet proberen. Soms is de spruw resistent tegen de gebruikelijke middelen. Bij mij was de spruw met drie dagen over met gv. De kloven kunnen ook door de spruw komen, ik had een week terug voor het eerst een kloof... (Door de spruw dus)
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:58:28 #137
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_86802692
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 18:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet of je kunt kolven met een hoedje... Je hebt al de meest professionele kolf (toch ziekenhuis/huur kolf?) Je hebt een handkolf? Ik zou even een goede electische huren bij de thuiszorg. Die zijn meer geschikt voor fulltime kolven. MEt mijn handkolf trok ik ook mn tepels kapot.

Als je hart zegt doorgaan, dan moet je dat doen. Maar laat de borstvoeding niet ten koste van alles gaan. Je hebt echt al voldoende voor je kiezen gehad.
Deze heb ik atm te huur van de LK http://www.medela.nl/BENELUX/breastfeeding/products/symphony.php
En dat hoedje was meer de vraag of ik die dus zou kunnen gebruiken om te proberen om weer te kunnen beginnen met live te voeden maandag (nog 2 dagen daktarin smeren als nabehandeling) LK is er pas Woensdag weer ivm familie-omstandigheden :X en ben het helemaal glad vergeten aan haar te vragen :')
Gewoon n stuiterballetje
pi_86803806
Maffe, hoe goed ben je met aanleggen? Goed aangelegd zou d je tepels niet verder kapot maken en zou je ook geen last moeten hebben van je nu helende kloven. Maar als je nu gaat beginnen met aanleggen en dat gaat niet goed, dan wordt het probleem alleen maar groter.
Ik zou ff wachten op de lk, en haar goed laten meekijken naar het aanleggen. Goed aangelegd zou je ook geen hoedje nodig hebben, een hoedje kan ook voor wrijving zorgen.
Hoe doet d het aan de borst? Is hij een talentje of maakte hij er een rommel van?
pi_86803861
Die kolf sympony is inderdaad de goede. Hoelang heb je die nu? Misschien gaat het snel beter met deze kolf.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:59:39 #140
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86805432
Medela symphony is echt een topkolf (vind ik). Heb er zondagavond nog even aan gehangen en ging veel soepeler dan mn Avent handkolf.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:15:37 #141
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_86806182
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:25 schreef Ticootje het volgende:
Die kolf sympony is inderdaad de goede. Hoelang heb je die nu? Misschien gaat het snel beter met deze kolf.
ruim 1,5 week nu, en toch ondanks de openheid van de tepels wel zodanig dat het niet meer voelt alsof er 10000 naalden door die heule kleine openingen willen _O- het enige punt is nu idd de openheid van de tepels.
En sja wat het drinken aangaat, kleine 2 weken trug was t nog n redelijk natuurtalentje, als je defrustraite en woede beetjes even vergeet. B-)
Gewoon n stuiterballetje
pi_86808113
Ik zou toch ff wachten tot de kloven dicht zijn. Maar dat zou mijn keuze zijn.
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:21:23 #143
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86816939
Heb je geen wol(vet) allergie? Dan zou de lanoline wel eens niet zo goed kunnen zijn...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86819330
Tjee Maffemuts, wat rot dat het allemaal helemaal niet soepel verloopt. Spruw :( Ik vind het wel wat apart dat jouw LK nog niet heeft voorgesteld om gentiaanviolet te proberen, dat was hier ook het enige wat werkte.
En wat Grijs zegt is een hele goeie, daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan dat dat ook nog mogelijk is! Ik weet het niet hoor, maar misschien kun je tepels ook wel vet houden met vaseline, bij de apotheek hebben ze misschien wel hele pure makkelijk op te brengen zalf?
Ik hoop dat je heel snel van de spruw en kloven af bent :*

Wat een prachtige ontroerende foto Ticootje O+ O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:43:38 #145
12913 GreatWhiteSilence
pi_86822498
Waarschijnlijk een overbodige vraag, Maffemuts, maar jullie worden toch wel beiden behandeld tegen spruw? Anders is het sowieso dweilen met de kraan open...
pi_86825465
Sorry schatten was compleet uitgeblust gisteravond :@
@Grijs, dat zou altijd kunnen natuurlijk, eens in de gaten houden.
@Twinkly Zij is hier geen voorstander van en wil het dan ook pas als laatste redmiddel gebruiken. Vandaag en morgen nog nasmeren met Daktarin en dan zou het compleet weg moeten zijn (hopen we )
@Gws Beiden worden behandeld idd :) ik met Daktarincreme en de kleine met Daktarin Oral gel (hij moet nog 4 dagen na behandeld worden nu (5dagen na laatste tekenen)
@tico dankje

Dan nu nog een remedie vinden om de kloven wat te laten genezen zodat ik eindelijk live kan voeden O+
Gewoon n stuiterballetje
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:29:35 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86825924
maffe, hopelijk gaat het herstel nu snel :*

Hier heeft zo iemand zojuist (van gekkigheid) in mijn tepel gebeten. Potverdorie wat deed dat zeer en nu is het een piepklein beetje stuk :{
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:07:25 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86827236
maffe, je kan natuurlijk ook een heel kleinbeetje melk op je tepels laten drogen, en als dat droog is, daktarin eroverheen. dat ff laten intrekken, schoon zoogcompres erop en de boel weer netjes hangen. ;) (dat deed ik tenminste toen ik spruwgeïnduceerde kloven had. ging de spruw ook prachtig mee weg.)
zit je wel iets langer met een ontbloot bovenlijf, maar ach.

twinkly, dank voor je antwoord! :* ik heb vooralsnog geen knobbels of bobbels gehad, en ook geen gevoelige klieren, dus wrs komt er geen bo door het slechtere drinken. maar ben er toch bang voor... ik kreeg ook geen pijnlijke stuwing, maar har luiers werden ook minder vol (of ik verschoonde ze vaker, ik weet nog steeds van voren niet dat ik van achter leef, maar das voor een ander topic ;) ) maar daardoor ga / ging ik ook twijfelen aan mn productie. een mens moet toch irreele angsten mbt bv? houdt het leven spannend en zo ;)

al drinkt ze vandaag al een stuk beter. behalve links. ineens gaat de rugbyhouding minder lekker, ze glijdt weg of zo. en met de doorgeschoven madonnahouding spuit het haar neus uit op een tsr :D geeft ook zo'n troep. ;)
ach, het gaat goed, en ik ben allang blij daarover :)

trouwens tico, wat een onwijs lieve foto! O+ O+ O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86827327
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:07 schreef DaviniaHR het volgende:
maffe, je kan natuurlijk ook een heel kleinbeetje melk op je tepels laten drogen, en als dat droog is, daktarin eroverheen. dat ff laten intrekken, schoon zoogcompres erop en de boel weer netjes hangen. ;) (dat deed ik tenminste toen ik spruwgeïnduceerde kloven had. ging de spruw ook prachtig mee weg.)
zit je wel iets langer met een ontbloot bovenlijf, maar ach.

twinkly, dank voor je antwoord! :* ik heb vooralsnog geen knobbels of bobbels gehad, en ook geen gevoelige klieren, dus wrs komt er geen bo door het slechtere drinken. maar ben er toch bang voor... ik kreeg ook geen pijnlijke stuwing, maar har luiers werden ook minder vol (of ik verschoonde ze vaker, ik weet nog steeds van voren niet dat ik van achter leef, maar das voor een ander topic ;) ) maar daardoor ga / ging ik ook twijfelen aan mn productie. een mens moet toch irreele angsten mbt bv? houdt het leven spannend en zo ;)

al drinkt ze vandaag al een stuk beter. behalve links. ineens gaat de rugbyhouding minder lekker, ze glijdt weg of zo. en met de doorgeschoven madonnahouding spuit het haar neus uit op een tsr :D geeft ook zo'n troep. ;)
ach, het gaat goed, en ik ben allang blij daarover :)

trouwens tico, wat een onwijs lieve foto! O+ O+ O+
NEE! Niet doen als je spruw hebt.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:12:04 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86827417
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

NEE! Niet doen als je spruw hebt.
deed ik wel, en daarna daktarin erover heen als het droog was.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')