Zo zie ik dat zelf helemaal niet hequote:Op woensdag 22 september 2010 21:10 schreef WupWup het volgende:
Ik ben nog vergeten te reageren op de foto van Linda! Mooie foto en nog van harte gefeliciteerd!
Je bent nu langvoedster![]()
Ongeveer 80% van de moeders start met het geven van borstvoeding. Dat cijfer daalt vervolgens snel, heel erg snel, veel te snel. Bij de leeftijd van 3 maanden schommelt het percentage nog maar rond de 30% en hoe die grafiek verder gaat laat zich raden.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:37 schreef Basboussa het volgende:
Ik ben me aan het voorbereiden op een nieuwe poging bv, en kwam cijfers tegen dat hier in Kanada 85% van de vrouwen bv geeft, al dan niet voor een lange periode. Dat vond ik eigenlijk heul veul, en vroeg me af hoe dat in Nederland ligt? Schattingen? Idee? Ik ken ook eigenlijk alleen maar bv-dames... (Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik voornamelijk omgang heb met van die idealistische weloverwogen niet werkende moeders, die heel bewust opvoeden enzo, ik ben niet zo'n tiep, maar die geven rustig 3 jaar bv, en hoewel dat niet raar of 'slecht' is, besef ik wel dat dat niet de norm is)
Hier kan ik me bij aansluiten. Het was voor mij ook vele malen makkelijker om op flesvoeding over te stappen en wel om verschillende redenen, niet alleen de duur van de voeding zelf. Het is niet de reden geweest dat ik met borstvoeding ben gestopt, maar ik kan niet ontkennen dat flesvoeding geven makkelijker was.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef lily het volgende:
[..]
Dit vind ik ook.
Ikzelf vind borstvoeding geven heerlijk en heb het bij alledrie mijn kinderen gedaan (en nu nog steeds) maar ik had geen bijzonderheden. Nooit een bo gehad of spruw...niks. Nooit een LD hoeven "raadplegen".
Maar als dat allemaal wel het geval zou zijn geweest dan weet ik het toch zo net nog niet hoor. Ik hekel kolven sowieso, dus ik denk echt dat ik er dan de brui aan had gegeven.
Ik vind het geven van een flesje eigenlijk makkelijker (maar niet leuker)
Ja anders kon ik het weggooien.. Het is nog steeds goed voor dr.quote:
Ik heb tot vandaag ook nog elke dag hulp gehad van familie. Vandaag was de eerste dag alleen. En het ging best goed. Graeme wakker gemaakt voordat ik Anna moest gaan voeden, zodat hij zijn boterham kon eten (en teletubbies kon kijken ondertussen) terwilj ik dus bezig was. En een half uur voor de volgende voeding heb ik hem naar bed gebracht, en zowaar sliep hij gelijk, dus tijdends de volgende voeding/kolf-gebeuren sliep hij. En bij de volgende voeding heeft hij even in de box gespeeld, niet van harte, maar goed genoeg. En de voeding erna was mn Lief alweer thuis. Op deze manier is het best te doen, eigenlijk dus maar 1 voeding waarbij hij het niet zo leuk vond. Maar dat vind ik nog wel te overzien. Dus hopen dat we dit ritme kunnen houden zo.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier kan ik me bij aansluiten. Het was voor mij ook vele malen makkelijker om op flesvoeding over te stappen en wel om verschillende redenen, niet alleen de duur van de voeding zelf. Het is niet de reden geweest dat ik met borstvoeding ben gestopt, maar ik kan niet ontkennen dat flesvoeding geven makkelijker was.
Als je nog een tweede hebt die zo afhankelijk van je is, dat ís ook gewoon zwaar, tessie. Is het mogelijk dat je tijdelijk wat meer hulp overdag krijgt van bijvoorbeeld een familielid? Totdat je weet wat het maximaal haalbare is voor wat betreft de borstvoeding is dat misschien wel erg fijn. Zo geef je jezelf de tijd om te kijken of je een status quo kunt bereiken waar je mee kunt leven. Het zou zonde zijn als je de borstvoeding halsoverkop opgeeft omdat je niet de tijd krijgt om een ritme erin te vinden.
Annicka drinkt momenteel nog minimaal vier keer bij mij (ochtend, middag, avond, nacht) en dan daartussen ook nog een keer of twee, drie. Dus van minder drinken heb ik volgens mij nog niets gemerkt.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooohh wat een toffe en lieve foto Ticoo![]()
![]()
![]()
en die van Linda had ik ook nog niet op gereageerd; jeujjj een jaar!!! en wat een heerlijke foto!![]()
nog ff een vraagje aan de mama's hier met iets oudere babietjes; wanneer gingen jullie kindjes minder vaak drinken?
momenteel drinkt Evie 1 keer smorgens en 1 keer smiddags bij mij, en in de avond krijgt ze een avondpapje... (ze is inmiddels bijna 10 maanden).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |