| star_gazer | woensdag 15 september 2010 @ 03:03 |
| Serieus, wat zijn die dingen enorm irritant Vrachtwagens: * kunnen scharen ("... vanwege een geschaarde vrachtwagen") * kunnen kantelen ("... vanwege een gekantelde vrachtwagen") * krijgen vaak pech ("... vanwege een vrachtwagen met pech") * halen vaak met 1km/u snelheidsverschil een hele colonne andere vrachtwagens in op een tweebaansweg (A15 * komen altijd vlak voor je terecht op een klaverblad en rijden dan 40 a 50 * trekken irritant langzaam op * obstrueren je zicht als je er al dan niet noodgedwongen achter zit * gooien je hele ruit vol met spray als het regent * geven je een dreun van wind als je er voorbij rijdt En zo is er vast wel meer te verzinnen. Kortom: kunnen die kutdingen niet gewoon een rijverbod krijgen tijdens de spits? | |
| KomtTijd... | woensdag 15 september 2010 @ 03:04 |
| Jij rijdt liever zelf het hele land door om je dagelijkse boodschappen te verzamelen? | |
| star_gazer | woensdag 15 september 2010 @ 03:06 |
quote:Nee, ik zie liever dat winkels wat eerder en/of later bevoorraad worden | |
| EppoVonHaenenschnaer | woensdag 15 september 2010 @ 03:17 |
| het enige irritante aan vrachtwagens is is dat ze net zo klinken als je wekkerradioalarm als ze achteruit rijden. | |
| Biogarde | woensdag 15 september 2010 @ 03:53 |
| Het moet volgens mij voor die chauffeurs ook een stuk relaxter zijn 's nachts te rijden. En zoveel duurder zal dat niet zijn. Ze verbruiken sowieso minder brandstof itt overdag wanneer ze filerijden en constant met het gaspedaal moeten spelen. Dus dat is dan al een stukje compensatie op de kosten die bedrijven maken voor het betalen van chauffeurs die in de nacht rijden. En goederen verplaatsen zich sneller, efficiënter werken, meer ritten, bla bla, compensatie alom! | |
| Reneuh | woensdag 15 september 2010 @ 04:45 |
quote:Moet je ook nog chauffeurs hebben die allemaal alleen maar 's nachts willen rijden. | |
| Ploertendoder | woensdag 15 september 2010 @ 07:06 |
| Dat dat inhalen irritant is snap ik, maar dat scharen, kantelen e.d. niet | |
| AwesomeFace | woensdag 15 september 2010 @ 07:13 |
quote:Ja. kusjes | |
| tisauch | woensdag 15 september 2010 @ 07:14 |
| Terechte klacht Ts. Waar je helemaal de pleuris van krijgt is als zo'n pikhoofd meent een van zijn collega's te moeten gaan inhalen. Vervolgens daarmee de hele zaak dichtzet voor de overige weggebruikers. Laat dat volkje maar 's nachts rijden. | |
| TSI | woensdag 15 september 2010 @ 07:52 |
quote:en winkels die 's nachts bevoorraad willen worden. In Amsterdam wil men juist niet dat er 's nachts bevoorraad wordt i.v.m. geluid. Dáár willen ze dan weer elektrische vrachtwagens of trams voor inzetten. enz.enz. | |
| Biogarde | woensdag 15 september 2010 @ 13:17 |
quote:Klopt. En dan moeten de vrachtwagen het naar een verzamelplaats brengen en dan rijden ze het met geluidsarme apparaten weer door naar de klant. quote:Oude garde zal er moeite mee hebben, de nieuwe mensen selecteer je erop. Er zullen er talloze zijn die het gewoon willen doen. | |
| star_gazer | woensdag 15 september 2010 @ 13:48 |
quote:Verhoudingsgewijs gebeuren er meer ongelukken met vrachtwagens dan met personenauto's hoor. En ik ben niet geïnteresseerd in de reden waarom ze langzaam rijden, want dat begrijpt iedere mongool. Het gaat mij erom dat het overal en nergens gebeurt en dat vrachtwagens daarom beter 's nachts kunnen rijden. | |
| Alicey | woensdag 15 september 2010 @ 13:52 |
quote:Als je er zoveel last van hebt, waarom rijd je dan zelf niet gewoon buiten de spits om? | |
| Ploertendoder | woensdag 15 september 2010 @ 13:55 |
quote:Dat auto versus vrachtwagen gezeik ken ik nu wel. Ik beaam dat vrachtwagens irritant kunnen zijn, maar dat zijn auto's ook vaak zat. En zonder vrachtwagens hebben we niks te eten. En 's nachts rijden kan misschien een oplossing zijn, maar veel winkels e.d. liggen ook in woonwijken. Leuk als er mensen liggen te slapen | |
| Lesley-91 | woensdag 15 september 2010 @ 14:04 |
| Die kentekenplaten in de cabine met daarop 'Anita en de kids' zijn al helemaal verschrikkelijk. | |
| star_gazer | woensdag 15 september 2010 @ 14:10 |
quote:Dat probeer ik regelmatig, maar ivm kantoortijden lukt dat niet altijd. Daarom pleit ik voor aanpassing van de rijtijdenwet, zodat vrachtwagens buiten de spits hun werk kunnen doen. | |
| Dark0z | woensdag 15 september 2010 @ 14:15 |
| Vooral die KUT Action vrachtwagens vinden het nodig om een andere vrachtwagen in te halen met 1kmph verschil. MEt name op de A7 rond een uurtje of kwart over 5 's ochtends. Schijt irritant. Kan je een kwartiertje lekker doorrijden en dan ontstaat er ineens een mini-file omdat een vrachtwagenchauffeur eerder dan zijn collega koffie wilt halen bij het tankstation | |
| Ploertendoder | woensdag 15 september 2010 @ 14:19 |
| Dit is een discussie die nooit zal eindigen. Hoe vaak kleven automobilisten achter vrachtwagens? Hoe vaak scheren automobilisten net voor vrachtwagens langs als ze een afrit dreigen te missen? Zoals ik al zei: het is een kwestie van geven en nemen. | |
| Tism | woensdag 15 september 2010 @ 14:20 |
quote:Oplossing: Zeppelins!.. Laat vrachtwagens naar terminals rijden aan de rand van een stad en daar laden en lossen, vervolgens vervoeren geluidloze Zeppelins met vier keer het laadvermogen van een vrachtwagen de goederen naar de plek van bestemming in het drukke centrum van een stad, laden en lossen gebeurt vanaf de daarvoor aangepaste daken die dan uitgerust zijn van een laad en los platform, die als men ze tijdelijk niet gebruikt, dan eventueel ook nog eens kan voorzien van zonnepanelen die weer energie opwekken om de buurt voor stroom te voorzien.. Pfffrrttt..just a brainfart.. [ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 15-09-2010 14:27:29 ] | |
| classpc | woensdag 15 september 2010 @ 14:20 |
quote:Ik zou er geen moeite mee hebben. | |
| Nass | woensdag 15 september 2010 @ 14:22 |
| Ik ben altijd bang dat de chauffeur in slaap valt net als ik hem wil passeren | |
| Symphonic | woensdag 15 september 2010 @ 14:26 |
| Die postal grapjes gaan me een beetje de strot uithangen. Weggehaald | |
| Alicey | woensdag 15 september 2010 @ 14:49 |
quote:Laat dat nou exact de reden zijn waarom vrachtwagens ook in de spits rijden. quote:Met welk doel? | |
| TSI | woensdag 15 september 2010 @ 15:01 |
quote:Wat dan nog? als ie jouw kant op komt duw je em toch even terug | |
| R-Tech | woensdag 15 september 2010 @ 15:38 |
| Ik ben het wel eens met TS, vooral dat onnodig inhalen is zo irritant! Wat mij dan erg nuttig lijkt is een aanpassing aan vrachtwagens zodat ze automatisch afstand houden, ook al rijden ze vol gas.. Ze hebben nu al automatisch aanpassende cruisecontrol, dus dit kan ook. Dan heb je naar mijn idee al veel minder ongelukken omdat ze niet meer kunnen bumperkleven bij elkaar. | |
| GuitarJJ | woensdag 15 september 2010 @ 15:41 |
quote:Leuk als het supermarktpersoneel om 03.00 's nachts (o.i.d.) aanwezig moeten zijn om de wagens binnen te laden | |
| star_gazer | woensdag 15 september 2010 @ 16:11 |
quote:Om het wegennet te ontlasten tijdens de spits SPOILER | |
| star_gazer | woensdag 15 september 2010 @ 16:12 |
quote:ja dus? wat is er mis met een 24-uurs economie? | |
| Laurensius | woensdag 15 september 2010 @ 16:21 |
| Lol.. echt te dom voor woorden dit.. en ffs ik reageer er nog op ook.. Wees blij dat die vrachtwagens jouw spullen kunnen vervoeren pauper | |
| HenkieVdV | woensdag 15 september 2010 @ 16:25 |
quote:Wat denk je. | |
| HenkieVdV | woensdag 15 september 2010 @ 16:27 |
| Ik vind het wel een goed plan om de meerderheid van het vrachtverkeer buiten de "normale" tijden te laten rijden. | |
| cvboer | woensdag 15 september 2010 @ 16:28 |
| Topic 2624738735849084 over vrachtwagens versus kantoorvolk in auto's. Ga dan in je woonplaats werken, hoef je ook niet in de spits te rijden en files langer te maken. probleem opgelost. of ga thuiswerken, of ga savonds werken. | |
| Redskillz | woensdag 15 september 2010 @ 17:46 |
| Trekkers zijn vervelender.. iedere ochtend 3~4 trekkers en dan iemand die niet durft in te halen recht achter de trekker | |
| FurtiveAffaire | woensdag 15 september 2010 @ 18:19 |
| Ik had vanmorgen een vrachtwagen voor me toen ik naar school toe fietste. Hij blokkeerde de weg en toen was ik bijna te laat in de les terwijl ik het normaal gemakkelijk haal | |
| Ploertendoder | woensdag 15 september 2010 @ 18:26 |
quote:Met de fiets kan je vrijwel overal tussendoor, dus dit vind ik onzin. | |
| Nass | woensdag 15 september 2010 @ 18:30 |
| In India weten ze er wel raad mee. | |
| FurtiveAffaire | woensdag 15 september 2010 @ 18:32 |
quote:Niet bij een drukke weg waar ook nog de stoepen druk bezet zijn | |
| FurtiveAffaire | woensdag 15 september 2010 @ 18:33 |
quote:Net of een paard zo over het asfalt kan schuiven | |
| grindfreakje | woensdag 15 september 2010 @ 18:35 |
quote:Tja en voor jouw gerief moeten al die chauffeurs dus maar in de nacht de weg op of tijdens de spits 2 uur verplichte pauze nemen? Wees blij met die mensen, want alles wat bij jou thuis staat is dankzij diezelfde chauffeurs al eens vervoerd. | |
| grindfreakje | woensdag 15 september 2010 @ 18:37 |
quote:En jij zou zelf wel om 3 uur 's-nachts op je werk willen zijn? | |
| fs180 | woensdag 15 september 2010 @ 18:38 |
| Je kan er toch gewoon voorbij? Of heb je 4 wielen en mag je alleen in de blokkendoosparade? | |
| fs180 | woensdag 15 september 2010 @ 18:38 |
quote: | |
| glaasje_water | woensdag 15 september 2010 @ 18:47 |
| Wacht maar tot je naast/boven je lokale appie/super/deen woont en ze midden in de nacht komen lozen... oh nee, daar heb je geen last van in je kasteeltje | |
| Alicey | woensdag 15 september 2010 @ 18:52 |
quote:Je kunt ook zelf daar iets aan doen natuurlijk. | |
| grindfreakje | woensdag 15 september 2010 @ 19:01 |
quote:Ik denk dat dat nog wel eens enorm tegen kan vallen, er is nu al een tekort, en men verwacht tegen in 2015 al een tekort van 58.000 chauffeurs. 's-nacht werken lijkt misschien lekker, en een hoop mensen doen een hoop voor wat toeslag. Maar als je het éénmaal een tijdje gedaan zul je merken dat het vaak vies tegenvalt. En je sociaal leven gaat er ook vaak kapot van. | |
| fs180 | woensdag 15 september 2010 @ 19:03 |
quote:Dat doen ze bij jou snachts? Hier altijd vroeg in de ochtend | |
| kenosis | woensdag 15 september 2010 @ 19:50 |
quote:Zodat jij er zeker nog net tussen past | |
| star_gazer | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:45 |
Vandaag gebeurd.![]() Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-ongeval-a59.html | |
| Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:46 |
| Ah, hier is ie, het wekelijks vrachtwagen-bash-topic | |
| Ploertendoder | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:47 |
quote:Ik heb het gelezen ja. Erg tragisch natuurlijk, maar wat wil je hiermee zeggen? | |
| EvanStone | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:48 |
| Automobilisten kunnen er ook wat van.. | |
| wise | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:48 |
quote:dat die dhl-truck weer te laat is met mijn pakketje | |
| 2NutZ | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:49 |
quote:Sorry hoor maar wel weer typisch een vrouw die tussen 2 vrachtwagens blijft hangen, dom erg dom. Wel heel erg sneu dit. | |
| star_gazer | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:50 |
quote:Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. Dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP. Inderdaad erg dom als je ertussen gaat hangen, maar het gaat hier over de nadelen van vrachtwagens. En de extreme traagheid van al die massa is er één | |
| chroestjov | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:52 |
quote:Ok, dus jij pleit ervoor om vrachtwagens dan maar af te schaffen waardoor goederen dus maar met de personenauto of benenwagen moet worden vervoerd? | |
| star_gazer | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:52 |
quote:Nee, ik zeg alleen dat ze gevaarlijk zijn. En ik pleit voor een rijverbod in de spits. | |
| Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:57 |
| Hebben jullie enig idee hoe het is om in een vrachtwagen te rijden? En hoe automobilisten zich gedragen ten opzichte van vrachtwagens? Ik heb het idee dat ze liever dood gaan door een gevaarlijke actie dan om achter een vrachtwagen te zitten. Hoe vaak ik niet jullie fouten moet opvangen. Als ik voor iedere keer een duppie gehad zou hebben, zou ik geen salaris meer nodig hebben. Ik ben er zoeen, een vrachtwagenchauffeur die iedere dag 15 uur lang in de weer is om jullie spulletjes van A naar B te vervoeren. Hoe kunnen wij nou buiten de spits rijden als wij 15 uur per dag werken? | |
| star_gazer | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:20 |
quote:11 uur per dag werken | |
| Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:30 |
quote:En dan komen er opeens 30% meer vrachtwagens op de weg | |
| RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:38 |
quote:Hallo, ex-nachtchauffeur hier. Je gaat inderdaad kapot. Niet alleen je sociaal leven gaat naar de palestijnen, maar lichamelijk verneem je het ook. Na een nacht doorhalen kun je heel slecht tegen het ochtendlicht. En in de winter zie je weinig tot geen daglicht en dat breekt je echt op. | |
| RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:39 |
quote:Nee, vrachtwagens zijn niet gevaarlijk. Automobilisten zijn gevaarlijk, door al die capriolen die ze uithalen. | |
| RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:39 |
quote:Nee, die achterste vrachtwagenchauffeur had beter moeten opletten of meer afstand moeten houden. | |
| Mr_Mojo | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:40 |
| Vrachtwagens: - brengen jouw eten in de winkel - brengen jouw non food in de winkel Dit kan nou eenmaal niet alleen buiten de spits; waar mogelijk zou dit wel mooi zijn; maar als de vracht s'nachts gebracht wordt moeten de winkels dan ook personeel hebben om de vracht te ontvangen; echt handig is dit allemaal niet. Afschaven die hap? | |
| RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:42 |
| Maar ik moet wel zeggen dat ik me ook kapot erger aan sommige collega "chauffeurs" Inhalen terwijl het niet mag, je vrachtwagen als machtsmiddel gebruiken, dvd kijken tijdens het rijden, dat soort grappen maken mij pislink. | |
| Salamando | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:42 |
| Respect voor je fatsoenlijke vrachtwagenchaffeurs | |
| RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:42 |
| Ik weet zeker dat niemand mij een product kan noemen wat niet direct of indirect in een vrachtwagen heeft gezeten. | |
| Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:45 |
quote:Volledig eensch! Kijk, inhalen doe ik zo weinig mogelijk, zeker op snelwegen met 2 rijstroken. Ook al is er geen inhaalverbod. | |
| RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:53 |
quote:En als ik het doe dan kijk ik of ik niet snel iemand hinder. | |
| Barcaconia | zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:12 |
quote:En 30% meer personeelskosten en 30% meer brandstofkosten en 30% meer bezorgkosten en de prijzen van producten worden 30% hoger waardoor star_gazer volgende week een topic opent dat zijn dagelijkse jus-de-orange bij het ontbijt 30% duurder is geworden. Oeps. Daar gaat je plan. Oja, als ik nog eens een dagje distributie ga rijden mag je best een keer mee de cabine in. Volgens mij draait je standpunt opeens 180 graden om. | |
| star_gazer | zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:53 |
| Ik heb het over vrachtwagens. Niet over vrachtwagenchauffeurs. Dikke respect hoor, voor het dag in dag uit besturen van zo'n log monster zodat mijn jus dagvers is. Ik weet echter zeker dat er producten zat zijn die niet overlijden van een paar uur extra transit. | |
| RealZeus | zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:54 |
quote:De gemiddelde vrachtwagen is betrouwbaarder dan de gemiddelde personenauto anders. | |
| Iuc | zaterdag 2 oktober 2010 @ 01:00 |
quote:Dat klopt. Maar ja, vertel dat maar eens aan je baas. Voor hem had je er gisteren al moeten zijn. Ik rij veel voor nestlé, en die vrachten moeten er het liefst gisteren zijn. Dan ga je misschien een beetje te ver. Maar dan denk ik van waarom mogen automobilisten onbeperkt rijden en een beroepschauffeur niet? Ik moet iedere 4 en een half uur pauze maken | |
| star_gazer | zaterdag 2 oktober 2010 @ 01:34 |
quote:Lijkt me niet meer dan logisch. Je bevindt je op de weg in een extreem zwaar voertuig, dus fouten als gevolg van sufheid kunnen fataal zijn. Een beetje verstandige automobilist neemt iedere twee uur een kwartiertje pauze, dus ik vind vier en een half uur nog veel! | |
| maartena | zaterdag 2 oktober 2010 @ 02:06 |
| Oplossingen: - ALLE 2-baans snelwegen verbreden naar 3-baans. - Vrachtwagens dezelfde maximum snelheid geven als auto's buiten de stedelijke gebieden. Met name dat laatste zal een hoop gezeur oplossen. Hier in de VS rijden vrachtwagens binnen de steden 55, mph en gewone autos 65 mph (resp. 88 en 104 km/u) en buiten de steden mag alles 75 mph (120 km/u). En de vrachtwagens rijden dan ook gewoon 75 Mph, en met 121 km/u inhalen is een stuk prettiger dan met 81km/u. | |
| ooge | zaterdag 2 oktober 2010 @ 02:07 |
| Ze moeten gewoon een compleet tweede wegennet aanleggen enkel voor vrachtwagens. Vervelendste zijn die provinciale wegen waar je niet kan/mag inhalen, wel 100 mag maar niet harder als 80 kunt | |
| vannelle | zaterdag 2 oktober 2010 @ 02:42 |
| Ik heb echt gelachen, bedankt voor het zoveelste kuttopic. Maar ik heb goede argumenten gezien van echte chauffeurs en misschien willen de dodo's daar nog eens over nadenken? | |
| star_gazer | zaterdag 2 oktober 2010 @ 04:11 |
quote:Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten. Ik zou het niet erg vinden hoor, als mijn melk een daagje korter houdbaar is. | |
| RealZeus | zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:45 |
quote:Helaas blijkt elke vakantie weer dat er maar weinig verstandige automobilisten zijn. | |
| RealZeus | zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:47 |
quote:Als er geen vrachtwagens meer zouden rijden? En hoe komt de melk van de boer bij de melkfabriek denk je? Of wil je dat allemaal met busjes doen? | |
| Barcaconia | zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:19 |
quote:Weet je waarom dat het standaard argument is? Omdat het waar is | |
| HenkieVdV | zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:30 |
quote:Tering wat een domme opmerking die ook totaal niet binnen de discussie past. | |
| Iuc | zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:46 |
| Vandaag weer een dodelijk ongeluk met een vrachtwagen. Die kutchauffeur stond in België stil in de file. Hoe durft die klootzak! En dan ook nog toestaan dat een auto zich onder de oplegger boort. | |
| classpc | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:05 |
quote:Een busje vol met melkbussen | |
| RealZeus | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:07 |
quote:Hij begint toch over rij -en rusttijden. | |
| RealZeus | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:08 |
quote: | |
| nattermann | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:09 |
| Of we houden in het verkeer een beetje rekening met elkaar. Zonder transport is er helemaal niets. | |
| star_gazer | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:14 |
quote:Het is toch lastig blijkbaar, al dat lezen. Nergens wek ik ook maar de geringste suggestie dat vrachtwagens verbannen moeten worden. Ik zeg alleen dat ze buiten de spits moeten rijden. | |
| Elusive | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:16 |
| waarom worden er geen treinen gebruikt? bouw gewoon bij elk station een laden/lossen schuur en van daaruit distribueren.... voordeel, station zit meestal in of tegen het centrum aan * Elusive patent aanvragen doet of asfalteer desnoods alle spoorlijnen en laat hier vrachtwagens rijden komen de treinen ook nooit meer te laat kunnen de OV reizigers mooi gaan fietsen, want wat maakt het uit dat het transport naar je bureau wat langer duurt, zo belangrijk ben je niet | |
| RealZeus | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:25 |
quote:Maar wanneer is in Nederland nog buiten de spits. Als je om 11.30u op de A27 rijdt is het nog steeds druk. Dat is gewoon het probleem, het is in Nederland zelden echt rustig. | |
| RealZeus | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:29 |
quote:Dat was vroeger al zo. | |
| Zwolsboy | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:47 |
| Snelheid verhogen naar 95 km/h (begrenzer instellen op 100km/h) Geheel inhaal verbod voor truckers op de snelweg Op snelwegen mogen ze 95 km/h rijden Op 100 km wegen 90 km/h Op 80 km wegen gewoon 80 km/h Vlotter optrekken (langer in de versnelling laten is uiteindelijk zelfs zuiniger dan loeizwaar in dezelfde versnelling laten zodat je vlot naar de 80 komt) Meer logisch rijden dus als de bak leeg geladen is een andere rit in de buurt zoeken en vol laden zodat je niet met een lege bak terug hoeft te rijden | |
| Evertjan | zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:08 |
quote:leuk voor de omwonenden van een supermarkt | |
| star_gazer | zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:36 |
quote:Jup, die kunnen nu ook 's nachts boodschappen doen! | |
| Nicksanders | zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:41 |
quote:Heel veel rijden ook s'nachts maar supermarkten moet de hele dag bevooraad blijven met verse producten dus rijden ze ook overdag | |
| WcPot | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:01 |
| Mijn vrachtauto gaat van 0 naar 80 km/h in 35 seconden | |
| Zwolsboy | zondag 3 oktober 2010 @ 20:16 |
quote:Wauw | |
| Barcaconia | zondag 3 oktober 2010 @ 20:17 |
quote:Ahja, want de begrenzer begrenst het motorvermogen. | |
| vannelle | zondag 3 oktober 2010 @ 20:18 |
quote:Waarom typ jij wat ik wilde typen? | |
| Iuc | zondag 3 oktober 2010 @ 20:30 |
quote:yeah right..... | |
| RealZeus | maandag 4 oktober 2010 @ 00:32 |
quote: Dat laatste gebeurt al heel vaak en kan niet eens altijd door de rijtijden. En dat eerste | |
| Barcaconia | maandag 4 oktober 2010 @ 00:38 |
| Ja, elk transportbedrijf in Nederland rijdt leeg terug naar huis en dan met een lege wagen weer terug om te gaan laden | |
| RealZeus | maandag 4 oktober 2010 @ 00:40 |
quote:Volgens mij programmeert hij versnellingsbakken bij Daf, die trekken ook zo lekker door in de versnelling. | |
| Barcaconia | maandag 4 oktober 2010 @ 00:44 |
| Ja, brandstofverbruik kijkt immers geen enkele truckfabrikant of transportbedrijf naar. Iedereen moet gewoon even lekker naar 3000rpm doortrekken vanuit stilstand, dat is kei veul zuiniger volgens Zwolsboy. | |
| RealZeus | maandag 4 oktober 2010 @ 00:50 |
quote:Een Daf trekt redelijk snel door tot 2000 rpm. | |
| stefkee3 | maandag 4 oktober 2010 @ 01:34 |
| Oke, we zullen eens beginnen bij het begin, Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt. @ts, Om te beginnen: • Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen • Zonder transport, had jij nu geen dak boven je hoofd gehad. • Zonder transport, had jij morgenvroeg/middag/avond niks te eten gehad. • Zonder transport, had jij niet eens een bed gehad om in te slapen. Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden. Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring. Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek? Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken. Gek hè dat wij daar zo assiocaal van worden? En vrachtwagens 120 laten rijden? Laat de auto's maar netjes 80 rijden, veel beter idee in mijn ogen. Krijgen ze ook wat meer verkeersinzicht. Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden. En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken. mvg, stefkee3 | |
| Drizzt_DoUrden | maandag 4 oktober 2010 @ 02:13 |
| G. Snel, die zag ik zeer vaak op de weg van Hulst via Antwerpen naar Bergen op Zoom, die kerels reden goed | |
| 2cv | maandag 4 oktober 2010 @ 02:31 |
quote:Zouden die 2 punten iets met elkaar te maken kunnen hebben ? | |
| Barcaconia | maandag 4 oktober 2010 @ 10:05 |
quote:Stekfee3, welkom op het forum maar je moet 1 ding leren. Mensen hier schreeuwen graag dingen ongehinderd door enige vorm van kennis of inzicht. Natuurlijk is elke chauffeur het met je eens hier maar dat gaat hier niet werken | |
| Zwolsboy | maandag 4 oktober 2010 @ 12:20 |
vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes. Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossen Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelweg En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem zit | |
| RealZeus | maandag 4 oktober 2010 @ 12:28 |
quote:Omdat er misschien meer goederen te vervoeren zijn? Voor busjes? En dat laatste kan bijna niet omdat supermarkten altijd bijna volle bakken krijgen, of het moet een nalevering zijn geweest , maar dan heeft dat absoluut op de route gelegen. Nou respect, de oostblokkers zijn juist degenen die het inhaalverbod het meest negeren. Als ik ingehaald word en ik zie dat die andere auto er moeite mee heeft laat ik echt wel het gas los hoor. En jij vindt het toch ook irritant om de hele tijd achter een auto te zitten die net iets langzamer rijdt dan jij? | |
| star_gazer | maandag 4 oktober 2010 @ 13:12 |
quote:Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn. | |
| Barcaconia | maandag 4 oktober 2010 @ 13:22 |
quote:Omdat jij nu een iPad, een flatscreen TV en een mooie audioinstallatie wilt hebben, naast je dagelijkse boodschappen. Zowel consumptie per inwoner als het aantal inwoners neemt toe dus er is VEEL meer te vervoeren. quote:Per vrachtauto heb je pakweg 35 busjes nodig voor dezelfde inhoud. 35 busjes zijn ongeveer 150 meter lang tegen 16.50 van 1 vrachtwagen. quote:Respect voor de gevaarlijkste chauffeurs van de Nederlandse wegen? Omdat ze met 50 ton gewicht aan boord >20% te hard rijden? Nee, jij hebt het begrepen. quote:Het is vervelend als je 9 uur op een dag rijdt zonder topsnelheid te kunnen rijden. Daarnaast zijn degenen die het inhaalverbod negeren VAAK (niet altijd dus!) oostblokkers waar jij zo veel respect voor hebt. Waar geen inhaalverbod is moet je sowieso niet zeiken. | |
| Zwolsboy | maandag 4 oktober 2010 @ 14:00 |
| En de grooste fille veroorzakers Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags. 99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod En met een lege bak bedoel ik puur logisch rijden. Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel. En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo ja truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig | |
| RealZeus | maandag 4 oktober 2010 @ 14:05 |
quote:Nou, nee. De rechterbaan rijdt doorgaans gelijkmatiger dan de linkerbaan. Dat is leuk met een levering naar de andere kant van het land. Zoals eerder gezegd: met een lege bak rijden wordt al zoveel mogelijk voorkomen En dat laatste is helemaal gelul. Je heb in zo'n bus met laadklep amper laadvermogen door het hoge eigen gewicht van zo'n ding. Echt serieus, als dom lullen pudding was ben jij Dr. Oetker. | |
| Barcaconia | maandag 4 oktober 2010 @ 14:09 |
quote: ![]() Jumbo dubbeldekkers, 2 lagen rolcontainers, totaal 87 rolcontainers. Juist supermarkttrailers worden trouwens volledig volgeladen. Ik heb zelf overigens ook supermarkt gereden. Enneuh, op die karretjes gebruiken ze CBL of EBS kratten, die kunnen dus gewoon in een enkeldekker ook bijna tot het dak toe volgedouwd worden. En zoals er al eerder gezegd is: Zodra een transportbedrijf ergens kan laden zodat hij niet met een lege wagen hoeft te rijden gebeurd dat altijd. Als het was zoals jij het stelt hadden transportplanners niet eens een baan. Het niet-rijden-in-de-spits verhaal is ook al onderuit gehaald: Dat is simpelweg te duur en jij wilt niet 30% meer gaan betalen voor jouw dagelijkse boodschappen. | |
| tisauch | maandag 4 oktober 2010 @ 15:01 |
quote:Iemand heeft: 'Uit de school geklapt' gelezen. | |
| Zwolsboy | maandag 4 oktober 2010 @ 16:57 |
| ik zie dagelijks C1000 truckers die laden ze tot de helft hoor Dat idee van jumbo zou enorm veel schelen 1 ding is zeker truckers is gewoon 1 grote ellende op de nederlandse wegen. Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt | |
| Barcaconia | maandag 4 oktober 2010 @ 17:08 |
quote:Ik heb ook C1000 gereden en die doen dat niet. Ja, op de helft van de dag wanneer ze al 5 adressen gehad hebben staan ze misschien halfvol. Als je maar een halve wagen hebt krijg je gewoon nog wat extra adressen mee. | |
| swaffelair | maandag 4 oktober 2010 @ 17:11 |
quote:Liever wat vrachtwagens op de weg en gewoon boodschappen kunnen doen dan iedere week kilometers te moeten reizen om een standaard boodschappen lijstje te vervullen. | |
| stefkee3 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:27 |
quote:Dit zal wel G snel BV zijn geweest, Ik heb het over G snel NV quote:Hef betreft met name dit stukje: quote:Zozo, nu kunnen we weer even vooruit | |
| Luchtkoker | dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:39 |
| Net op de A1 net na het versmalde stuk bij afslag Den Haag, ik zie twee vrachtwagens achter elkaar rijden, schiet de ene opeens een baan naar links om de andere in te halen waardoor een personenauto volle bak op de rem moet. Die hele vrachtwagen schudden natuurlijk, want hij schoof niet soepeltjes op, nee, hij schoot echt naar links. Vrachtwagenchauffeurs | |
| Barcaconia | dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:43 |
quote:Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton. Automobilisten | |
| Luchtkoker | dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:46 |
quote:Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren. Je zou toch zeggen dat vrachtwagenchauffeurs, die ervoor opgeleid zijn, het beter zouden moeten weten. | |
| star_gazer | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:11 |
quote:Nee, want ik zeg nergens dat de chauffeurs niet doorrijden. Als je de TT leest, zie je dat de klacht gaat over vrachtWAGENS, niet over vrachtwagenCHAUFFEURS. Ofterwijl; het feit dat zo'n pleuresding vanwege zijn gewicht en omvang veel overlast geeft en niet harder kan / mag irriteert me. Chauffeurs kunnen daar ook geen tering aan doen, dat snap ik ook wel. Al vind ik overigens wel dat ze moeten kappen met inhalen op tweebaanswegen. Ik rijd iedere dag over de A15 (daar barst het van de vrachtwagens ivm de Maasvlakte) en geloof me; je wordt er gestoord van als er oostwaarts voorbij Papendrecht (daar wordt het tweebaans) weer eens een vrachtwagen naar links duikt om een colonne van vijf even 'hard' rijdende vrachtwagens 'in te halen'. | |
| Barcaconia | dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:35 |
quote:Dat valt mee. Zoals met eigenlijk elk overheidsding is ook de cursus voor het chauffeursdiploma redelijk verouderd. Een gesprek van 10 minuten met een gemiddelde chauffeur laat je ook zien dat het niet veel voor KAN stellen. Opzich heb je wel een punt hoor, de cursus is zwaarder, maar het is niet zo dat je echt een goed chauffeur moet zijn als je die cursus doorlopen hebt. | |
| Hoogheid | dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:41 |
| Als jij nou gewoon een baan zoekt dicht bij je woning, of een woning dicht bij je werk, kunnen vrachtwagenchauffeurs tenminste een beetje fatsoenlijk zonder file de werkdag doorkomen. | |
| Zwolsboy | dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:15 |
| Wat is dan de reden waarom een vrachtwagen niet 95km/h bijv gaat rijden? Dat moet toch prima kunnen? Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is. Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit. Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de rem Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg... Ik werk trouwens om de hoek | |
| vannelle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:34 |
quote:euh......begrenzing opgelegd door de regering? quote:Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik. Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken. quote:Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen. I quote:Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks. Leuk dat je complimentjes krijgt, altijd fijn die waardering voor je werk. Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt. | |
| fs180 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:41 |
quote:Ga even naar school terug.. | |
| EuroBirdV8 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:46 |
quote:vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur? eigenlijk zouden wij eens een hele week, of zelfs een maand het hele truck verkeer moeten stopzetten immers geen transport, ook geen goederen voor de zeurende ant-vrachtwagen volk. denk dat heel ons economie op zijn gat gaat | |
| Zwolsboy | dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:16 |
quote:Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk. 30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers ja Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over. Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo | |
| ShizzleMyDizzle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:44 |
quote:Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton. Ninja-edit: ergo, je weet niet waar je over praat | |
| EuroBirdV8 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:28 |
| Beton truck.... ligt eraan wat het voor een model is. een 4 asser (+- 10 ton per as) komt al gauw tegen de 35 a 40 ton totaal gewicht. een 5 asser GINAF, komt al gauw tegen de 50 ton aan. soms zelf meer als 50 ton dan heb je nog container vervoer. gemiddeld tussen de 30 a 35 ton...... maar als je containers rijd met cacaoboter/bonen. kom je makkelijk tegen de 50 ton aan. en zoals bij mijn vorige werkgever was de hoogste weging 72,5 TON!!!!!!!!!!! dat mocht ik met mn 1e truck Daf FX 430 trekker (3 assen) en een breker met 5 assen (2x20FT containers) gaan rijden. daarna met een Iveco Stralis 2 assen + hulp/liftas convoi exeptionel transport rijden.... met ontheffing voor extreme lading (hoogte,breedte,lengte,gewicht) kwam ik niet onder de 60 ton totaalgewicht....... een DHL trekker-oplegger combinatie komt max tegen 25 ton aan aan totaal gewicht. dus vergelijk aub een vrachtwagen niet met snelheid en remtijd als een luxe wagen.... btw, ooit eens een klapband gehad met een vrachtwagen? ik wel ........... in de beneluxetunnel....... daar had ik een zeer zwaar 45FT container op mn chassis gehad.....en beste wat je kunt doen is gas loslaten en je voet van de rem houden..... de vrachtwagen haalt op dat moment makkelijk 130 als je op de laagste punt bent..... en geloof me..... als je dat niet doet, kom je met een slakkengangetje naar boven kruipen. maar nadeel van dit is als je een klapband krijgt op je stuuras van de trekker... dan ga je voor gaas....en krijg je een ongeluk. nee, als vrachtwagenchauffeur vind ik persoonlijk 80 a 90 voor een vrachtwagen hard zat | |
| vannelle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:42 |
quote:Jeps, als ik tijd heb rij ik ook vrachtwagen. Normaal rij ik op een reachstacker, krijg je van mij je veel te zware 45 ft die je een klapband bezorgt. Maar idd, dit is echt gezeur om niks. Spijtig om te zien dat mensen zonder inhoudelijke kennis de wijsheid in pacht denken te hebben. | |
| vannelle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:46 |
quote:En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder? En zeppelings bestaan niet, als je zeppelins bedoelt: hoe krijg je de vracht bij zo'n ding? En er weer vandaan? Echt, je bent echt vreselijk kortzichtig bezig. Als ik nou zeg dat ik last van jouw soort op de weg heb, stop je dan ook met op bepaalde tijden rijden? | |
| motaro | dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:51 |
quote:Wat denk je dat die jongens van c1000/AH vervoeren? Alleen toiletpapier en chips? De wagens die supermarkt bevoorrading doen, zitten ook behoorlijk aan het gewicht. quote:en nog topzwaar ook als je duo bakken rijd | |
| motaro | dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:52 |
| dubbel | |
| Zwolsboy | dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:29 |
| Het blijft klaagbaak he klagen om niks Ja klapband verhaal dàs idd een drama maar dat komt gelukkig bijna nooiit voor zolang er voldoende rubber op zit en genoeg druk. | |
| Zwolsboy | dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:33 |
quote:Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomst Dat oude systeem met laden en lossen moet gewoon anders kunnen. | |
| Barcaconia | dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:39 |
quote:Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht). Om deze 350 PK elke keer die 17.000 kilo zonder brokken op te laten trekken zijn ook de versnellingbakken en differentielen flink zwaar uitgevoerd. Als het kapot gaat kost het immers tijd en geld en dan zijn ook jouw boodschappen weer duurder. Die zware versnellingsbakken moeten geschakeld kunnen worden en omdat dat zo zwaar is uitgevoerd schakelt dat niet zo snel als een auto. Dat kost dus tijd. Bottomline(s): 1. Een vrachtwagen KAN helemaal niet snel optrekken want dan gaat alles kapot. 2. Jij weet niet waar je over praat. | |
| EuroBirdV8 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:53 |
quote:Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg is handgeschakeld 16 versnellingsbak....4Laag, 4Hoog, en de hoog en laag gesplitst in een halve....... en je hoeft niet als een gek elk versnelling te pakken als je leeg bent zoals ik meestal schakel: als ik leeg ben. 3L, 5H, 6H ,7H , 8H, 8H 1/2........ en als ik geladen ben, geen zwaar container , dan gebruik ik: 2L, 4L, 5H etc automaat is weer een ander verhaal, maar kan wel zeggen dat tegenwoordig de automaat op verschillend gewicht, op zijn manier goed kan schakelen. maar waarom trekken veel vrachtwagen toch niet snel op? eenvoudig. niet om verbruik, maar om tijd zolang dat men niet betaald krijgt per vracht, maar per uur..... waarom zou je je dan als beroepschauffeur dan gaan haasten? | |
| vannelle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:53 |
quote:Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins? En als die geland is, hoe gaat het verder vervoerd worden? Of wou je met zeppelins langs de supermarkt? | |
| Zwolsboy | dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:55 |
Maar de toekomst ontwikkeling zal hier wel verandering in brengen transport enzo. Jammer genoeg hebben wij last van elkaar op de weg samen moeten we eruit zien te komen | |
| vannelle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:57 |
quote:Als ik leeg ben schakel ik maar 3x. 4h, 6h en dan 8h. Volle bak is dat natuurlijk anders. En ik word idd per uur betaald maar werk in diensten dus weet wanneer ik klaar ben. Trappen doe ik voor de fun, niet voor de baas. | |
| vannelle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:01 |
quote:Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is. Maar idd, we moeten het op de weg oplossen, beetje begrip kan geen kwaad. Het zijn nou eenmaal verschillende voertuigen en dus gedraagt zich dat anders op de weg. Ik zal je nooit expres dwars zitten en jij mij hopelijk ook niet. Verkeer is nou eenmaal een sociaal gebeuren, geven en nemen. Als je dat niet kan hoor je niet in het verkeer thuis. | |
| Zwolsboy | dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:20 |
quote:Wat ik vaak wel doe is bij T kruisingen als dan een vrachtwagen linksaf wilt en het is druk krijgt die nauwlijks de kans om erop te kunnen dan laat ik gas los of ga ik soms zelfs stoppen dan toeteren ze welleens naar mij Of op rondes en ik zie dat er de afslag na mij een trucker erop wilt en er zit een hele reeks autos achter mij laat ik hem ook (heel soms) erop door heel langzaam te gaan rijden en dan krijg ik vaak van die kantoor types die daarna bij mij gaan kleven Zelf doe ik nooit aan kleven 1 steenslag 2 irritant (licht in je ogen) 3 gevaarlijk maar bij mij wil je niet weten hoe vaak ik van de weg af gedrukt word Of bij stoplichten (ik rij vaak snachts) en ze springen op rood en er is geen auto te zien en slechts een trucker ga ik gewoon op de linker baan staan anders moet die trucker zo hard remmen | |
| vannelle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:56 |
| Je toont iig goede wil, nu nog begrip. | |
| vannelle | dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:57 |
En dit natuurlijk.quote: | |
| Zwolsboy | woensdag 6 oktober 2010 @ 00:18 |
quote:Wat die gene op de 1e pagina zei. Laad plekken maken voor truckers buiten de stad. Dan over op zeppelings of kleine busjes ofzo. Weet ik het veel | |
| MrWimpenny | woensdag 6 oktober 2010 @ 09:03 |
quote:Jonguh! Jullie kuttruckers moeten gewoon eens een beetje gas geven jonguh!!!! Dan kan ik met menne corsa gsi met 18miljoenmiljard pk tenminste doorrijden! Kuttruckers, hebben wel 500pk, net als een M5, en rijden gewoon niet net zo hard! Kutviolen zijn het! ALLEMAAAAAAL!!!!!!!!!!!! Check die bak van zwolsboy dan jonguh!!!! ![]() En zie maar hoe trots zwolsboy is op zn waoge jonguh!!!!!! ![]() | |
| Walter81 | woensdag 6 oktober 2010 @ 09:33 |
quote:Ik vind het irritanter dat m'n wekker klinkt als een vrachtwagen die achteruit rijdt. Overigens, mijn wekkerradioalarm klinkt als radio 538 | |
| Spiketrain | woensdag 6 oktober 2010 @ 12:42 |
| Hoogheid | woensdag 6 oktober 2010 @ 14:32 |
| Wel leuk. | |
| r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 16:58 |
quote:Ja dat dus. Meteen artikeltje 5 aan meneer zijn broek en een maand niet rijden. Ontslag? Pech, had ie maar eerder aan moeten denken. | |
| FL_Freak | woensdag 6 oktober 2010 @ 17:01 |
quote:Ik vond dat dan weer wel lollig. | |
| Hoogheid | woensdag 6 oktober 2010 @ 17:21 |
quote:Artikel 5 Artikel 5 kan je beter aan de ongeduldige klevende idioten uitdelen die er achter hangen. | |
| RealZeus | woensdag 6 oktober 2010 @ 17:53 |
| Echt,ik zie hier dingen voorbij komen | |
| stefkee3 | woensdag 6 oktober 2010 @ 21:16 |
| Diegene die dat gefilmt heeft zou een artikel 5 moeten krijgen. Filmen achter het stuur, het is te gek voor woorden | |
| WcPot | woensdag 6 oktober 2010 @ 21:37 |
| Deze vind ik dan wel weer mooi | |
| motaro | woensdag 6 oktober 2010 @ 22:53 |
| r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 23:35 |
quote:Artikel 5: onnodig hinderen van verkeer. Lijkt me hier wel van toepassing. En klevende idioten zijn niet nodig als die paupertruckers gewoon netjes rechts rijden | |
| Hoogheid | woensdag 6 oktober 2010 @ 23:37 |
quote: | |
| r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 23:43 |
quote:Wie kent hier artikel 5 niet dom truckertje? | |
| Hoogheid | donderdag 7 oktober 2010 @ 00:28 |
quote:Je aan de snelheid houden valt niet onder hinderen. Dat een vrachtwagen zonder gevaar probeert te inhalen leidt ook niet tot gevaar of echte hinder. Je neemt hinder veel te letterlijk, dat iemand langzamer rijdt dan de maximumsnelheid wilt niet zeggen dat je dan het overige verkeer gevaarlijk aan het hinderen bent. Als iemand op de autosnelweg rijdt en 100 kilometer per uur op de linkerbaan rijdt terwijl je vrachtwagens aan het inhalen bent ofzo krijg je daar echt geen artikel 5 voor. Artikel 5 is ook bedoeld voor overtredingen die niet in andere artikelen geregeld zijn. Ik moet trouwens de eerste persoon die een boete krijgt langzaam rijden nog tegenkomen (waarbij hij wel boven de minimumsnelheid blijft). En nee, ik ben geen trucker, maar gewoon een automobilist die alleen niet zo gefrustreerd, ongeduldig, egocentrisch en idioot reageert zoals mensen als jij | |
| r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:31 |
quote:Vrachtwagen inhalen = file = linkerbaanmongolen = ongelukken = meer file. Vandaar dat ik het een artikel 5 vind. | |
| Walter81 | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:52 |
quote:Ja maar in de wet gaat het er niet om wat jij vindt. | |
| Treinkopper | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:53 |
quote: | |
| r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:54 |
quote:Nee in dat filmpje is het heel rustig qua auto's | |
| r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:55 |
quote:Nee klopt. Gelukkig mogen andere mensen beslissen wat wel of niet goed is, zonder ook maar een greintje praktijkkennis te hebben | |
| Treinkopper | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:03 |
quote:Nou, je ziet er al gauw twee of drie. En dan nog, de weg is van iedereen, ook van de truckers die voor dag en dauw op pad zijn om mijn vreten in de supermarkt te krijgen. Als er geen inhaalverbod geldt, gaan ze wat mij betreft hun gang | |
| Redbaron | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:06 |
| altijd leuk om te lezen hoe egoistisch men in nederland eigenlijk is...als IK maar op tijd op mn bestemming ben.. dat een vwchauf daardoor maar niet meer mag inhalen/'snachts moet rijden is natuurlijk DE oplossing | |
| Hoogheid | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:20 |
quote:Dus, artikel 5 voor de linkerbaanmongolen omdat zij niet goed anticiperen op de situatie. | |
| #ANONIEM | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:21 |
quote:Ken je de transport CAO? Nee, hou dan alsjeblieft je mond. | |
| r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:22 |
quote:Oh zeker. Maar dan moet je 20 klapjosti's aanhouden. Een vrachtwagen is veel makkelijker | |
| r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:23 |
quote:Och och, dat eeuwige gemiep over vreten in de supermarkt | |
| kikoooooo | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:19 |
quote:Of hoe dom vrachtwagenchauffeurs zijn. Ga maar eens van Rotterdam naar Nijmegen rijden, over de A15. Dan wordt je echt GEK van inhalende vrachtwagenchauffeurs. De chauffeur zelf haalt misschien 3 vrachtwagens in over dat hele stuk, echter kom ik minstens 40 tegen die inhalen en het hele verkeer lamleggen. Oprotten met het inhalen, ook overdag. Die 2km/u verschil op topsnelheid maakt echt geen reet uit. | |
| Zwolsboy | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:22 |
| Kan ook zijn omdat ze een vrije baan voor hun snuit willen? Lijkt me irritant als je met 1 meter afstand naar zon bak kijkt | |
| kikoooooo | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:24 |
quote:Ja jammer dan. Dan houden ze maar wat afstand. | |
| Barcaconia | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:28 |
quote:Waardoor er weer een auto tussenschiet die vervolgens geplet wordt als er even gouw een filetje opduikt? Neem eerst eens wat praktijkervaring voordat je hier begint te blaten | |
| r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:29 |
quote:Als er een auto tussen komt kun je alsnog meer afstand nemen | |
| Barcaconia | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:31 |
quote:Gas terugnemen, terug naar 75, vervolgens een vrachtwagen achter je die wel 85 rijdt die gaat je weer inhalen omdat je traag bent en je begint van vooraf aan met zeiken. Daarnaast neem je afstand en klapt er weer een auto tussen, dan kun je net zo goed de hele weg 75 rijden en dan kost het weer te veel tijd en geld waardoor jouw boodschappen weer duurder worden. | |
| kikoooooo | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:36 |
quote:Dat boodschappen argument altijd in vrachtwagentopics | |
| Redbaron | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:05 |
| ook zonder ons heb jij geen kleren aan je lijf.. als je nu eens begint met thuiswerken of carpoolen heb jij minder om te zeiken. Want als je in de file kijkt hoeveel er alleen in die dikke dure wagen zitten weet je gelijk waarom er daadwerkelijk file is | |
| Barcaconia | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:08 |
quote:Waarom is dat ongelooflijk? Het is de enige reden dat vrachtwagens rondrijden, dus waarom is dat een slecht argument? | |
| Treinkopper | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:09 |
quote:Het eeuwige tegenargument van de haastnerds dat vrachtwagens "files veroorzaken" en "het verkeer lamleggen" vind ik nou ook niet echt sterk | |
| kikoooooo | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:11 |
quote:Als de ene vrachtwagen 85 kan en de andere 82, en degene die 85 kan, mag maximaal 82, dan worden mijn boodschappen echt niet duurder hoor Kortom: inhalen is nergens voor nodig. Gemiddeld kunnen ze hun maximumsnelheid toch niet halen. | |
| WOKNOK | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:21 |
| zelf alles verbouwen in je achterttuin. | |
| star_gazer | donderdag 7 oktober 2010 @ 14:01 |
quote:Niet op de A15 | |
| star_gazer | donderdag 7 oktober 2010 @ 14:02 |
quote:inderdaad. | |
| RealZeus | vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:41 |
quote:En het leuke is dat dat egoisme juist de oorzaak is van alle files. Daardoor gaat men kleven, moet men boven op de rem etc... | |
| RealZeus | vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:43 |
quote:Net zolang tot ik uiteindelijk stil sta bedoel je? Ik probeer altijd afstand te houden , zowel met de vrachtwagen als met de personenauto en toch lukt het me nooit. Simpelweg omdat er altijd een mongool is die meent dat die meters ruimte voor hem/haar bedoeld zijn. | |
| Hoogheid | vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:44 |
quote:Dat geldt voor al het andere verkeer net zo goed | |
| Redbaron | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:22 |
| ik kom net uit de file bij Antwerpen en elke keer dat ik ruimte laat om normaal op te kunnen trekken of normaal te remmen kruipt er weer zo'n klaploper tussen die denkt dat ie dan sneller is maar geen idee heeft dat er goed 40t achter hem rijdt | |
| von_Preussen | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:27 |
| Klacht onterecht, ik geef vrachtwagens altijd de ruimte, gewoon omdat hun echt nuttig werk verzetten. Het enige wat irritant is, dat is het inhalen. Voor de rest maakt het langzaam optrekken mij niet uit, omdat mijn motorvermogen dat wel goed maakt. | |
| Xantalien | vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:04 |
| Onterechte klacht. Vrachtwagens. | |
| blup | vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:12 |
quote:Loon van de chauffeur 150% tot 200%, personeel bestemming, etc etc. Word vors stukje duurder.. En ik denk dat 99% van de supermarkten ivm geluidsoverlast niet eens snachts gelost kan worden. Krijg al shit over me heen als ik ergens om 06:30 los. quote:99% van alle onnatuurlijke objecten om jou heen is daar mede dankzij vrachtverkeer. Ik merk nu wel dat je dit argument weigert te begrijpen.. quote:Ik durf erop te wedden dat als er een algeheel inhaal verbod zou zijn, dat jij dat merkt in je knip. Maar weetje, boeie, wind je zelf lekker op, raak maar gefrustreerd, er zal geen een chauffeur zijn die zich om jou bekommert. Sterker, de meeste vermaken zich zelf om die gefrustreerde haastvaders op de a15. [ Bericht 19% gewijzigd door blup op 08-10-2010 22:27:53 ] | |
| Zwolsboy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:58 |
| Wij zijn net zo schuldig hoor aan filles... Wat dacht je van grote autos en maar 1 mens erin? een 3 keer een BMW x5 kunnen 5 twingos voor in de plaats Of wat dacht je van die lange Sedan autos? hoeveel ruimte die welniet vreten en hoevaak zitten ze met zn 4en 5en in? En vrouwlief maar in een Alto rondrijden met 3 kinderen erbij | |
| von_Preussen | vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:15 |
quote:Nee, BMW X5-rijders mogen dat gewoon. |