Je krijgt geen boete voor een paar km te hard. Pas als je zeker 9 of 10 km te hard rijdt, kun je een prent verwachten en zelfs die is nog niet zo hoog dat dat keihard op de rem trappen goedpraat.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:45 schreef notagain het volgende:
wat snappen jullie niet aan het feit dat heel veel mensen boetes krijgen van een paar km/h te hard, geen bewuste snelheidsovertredingen maar gewoon niet constant op de teller kijken.
Dan doet de gemiddelde autorijder het verkeerd.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
er is eens onderzoek gedaan en de gemiddelde autorijder rijdt altijd een paar km boven de toegestane snelheid...
Zoals ik al zie; als je veilig aan het autorijden ben let je op het verkeer en ga je daarin mee ipv je krampachtig aan een snelheid te houden...
Er staan dan borden met 'Let op, situatie gewijzigd' en er staan duidelijke borden met de nieuwe max. snelheid. Hou je daar gewoon aan, ook als je anders gewend bent op dat stuk weg.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:02 schreef notagain het volgende:
maar goed een 5 baans weg neerploffen, snelheid verlagen naar 100 en dan maar flitsen is natuurlijk veel beter
Nee hoor. Vanaf 3 km/u te hard.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:35 schreef Gia het volgende:
Je krijgt geen boete voor een paar km te hard. Pas als je zeker 9 of 10 km te hard rijdt, kun je een prent verwachten
Maar als idd iedereen of 90% een onvoldoende heeft dan schort er ws eerder iets aan de toets...quote:Op woensdag 15 september 2010 14:39 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dan doet de gemiddelde autorijder het verkeerd.
Het is alsof Jantje thuiskomt met het cijfer voor de toets.
"Ik heb een drie gehaald, maar ik was lang niet de enige met een onvoldoende..."
of dat je alleen met ongemotiveerde mongolen in een klas zit..quote:Op woensdag 15 september 2010 14:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Maar als idd iedereen of 90% een onvoldoende heeft dan schort er ws eerder iets aan de toets...
Na correctie! Dan gaf je teller al zeker 8 km te snel aan.quote:
Nee, daar heb ik het niet over. Die is toevallig ook minimaal 3 km/u (en 3% indien harder dan 100, naar boven af te ronden).quote:Op woensdag 15 september 2010 14:43 schreef ErwinEHVNL het volgende:
is gewone correctie ivm afwijking kilometertellers enzo...
Correctie zegt niets over wat de snelheidsmeter aan geeft.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:45 schreef Gia het volgende:
Na correctie! Dan gaf je teller al zeker 8 km te snel aan.
Ik reageerde gewoon op jouw onjuiste weergave van de feiten.quote:En dan gaat het over wat? 15 euro? Daarvoor ga je keihard op je rem staan, zodat verkeer achter je achterop knalt?
Oh, ik hou me absoluut niet altijd aan de snelheidslimiet, maar ik zou niet gaan klagen als ik een boete zou krijgen. En ook niet als een gek gaan remmen op de snelweg.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:48 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens wil ik enkel zeggen dat op papier je wel bepaald gedrag van mensen kunt verlangen, als de praktijk uitwijst dat toch kennelijk ander gedrag gerealiseerd wordt je daar beter rekeneing mee kan gaan houden dan stug blijven zeggen "ja maar, als men ... dan..."
Een camera langs de vangrail levert plots afremmende auto's op. Dat is een feit. Dan kun je hele topics vol scrhijven hoe men zich netjes aan de snelheid hoort te houden en dat plots remmen niet mag maar dat verandert niets aan het feit dat het gewoon gebeurt en ook niemand die morgen op de weg na het lezen van zo'n betoog bij zichzelfs denkt van "hey een flitsinstallatie... lekker gas blijven geven"
Overigens geloof ik e rniets van dat de users die hier pretenderen zich aan de snelheid te houden en nooooooit afremmen voor een installatie dat ook daadwerkelijk doen.
Hier heb je ergens wel een punt, mensen remmen nou eenmaal voor de flitspaal. Maar laat het mij nou toevallig vanmorgen gebeurd zijn; en ja, ik remde ook! Maar ik wist dat er niemand dicht achter mij reed en zo hard remde ik nou ook weer niet, gewoon ff een klein kickje op de rem tot ik weer 5/10km langzamer reed, omdat ik dat te hard reed.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:48 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens wil ik enkel zeggen dat op papier je wel bepaald gedrag van mensen kunt verlangen, als de praktijk uitwijst dat toch kennelijk ander gedrag gerealiseerd wordt je daar beter rekeneing mee kan gaan houden dan stug blijven zeggen "ja maar, als men ... dan..."
Een camera langs de vangrail levert plots afremmende auto's op. Dat is een feit. Dan kun je hele topics vol scrhijven hoe men zich netjes aan de snelheid hoort te houden en dat plots remmen niet mag maar dat verandert niets aan het feit dat het gewoon gebeurt en ook niemand die morgen op de weg na het lezen van zo'n betoog bij zichzelfs denkt van "hey een flitsinstallatie... lekker gas blijven geven"
Overigens geloof ik e rniets van dat de users die hier pretenderen zich aan de snelheid te houden en nooooooit afremmen voor een installatie dat ook daadwerkelijk doen.
Hoe erg is het nou met dat flitsen waar het makkelijk scoren is? Ik ken hier in de buurt genoeg locaties waar werkelijk vrijwel iedereen 10-20-30 km/u te hard rijdt, inclusief ondergetekende.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:32 schreef DS4 het volgende:
Het punt is natuurlijk dat iedere boete los bezien terecht is.
De boetes als geheel bezien (flitsen waar het makkelijk scoren is, geld ophalen ipv veiligheid verhogen, enz) zijn echter wel een doorn in mijn oog.
Hangt er vanaf hoe diep iemand zijn pedaal intrapt natuurlijk... Als het maar diep genoeg is heb je met 2 seconden afstand niet veel kans meer.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:34 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Hier heb je ergens wel een punt, mensen remmen nou eenmaal voor de flitspaal. Maar laat het mij nou toevallig vanmorgen gebeurd zijn; en ja, ik remde ook! Maar ik wist dat er niemand dicht achter mij reed en zo hard remde ik nou ook weer niet, gewoon ff een klein kickje op de rem tot ik weer 5/10km langzamer reed, omdat ik dat te hard reed.
Mensen die dus keihard op elkaar klappen na het afremmen van 5/10km te hard, waarvoor iedereen hier pleit dit te gedogen, hebben dus sowieso te dicht op elkaar gereden, óf veel te hard, waardoor ze dus veel harder moesten afremmen dan die 5/10km. Sorry, maar dan is het eigen schuld dikke bult van de weggebruiker en nimmer dus van de flitspaal zelf!
En dan gaat dat versoepelen van die marge dus ook gewoon niet op; als je maar zo "weinig" te hard rijdt, hoef je ook niet als een bezetene te gaan remmen.
Als ik een flitser zie is het in 9 vd 10 gevallen een plek waar het makkelijk scoren is.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hoe erg is het nou met dat flitsen waar het makkelijk scoren is?
Van mij hoef je er niet in te geloven, maar dat ze op een makkelijk scorende plek niet staan wil niet zeggen dat ze op andere makkelijk scorende plekken niet staan.quote:Ik ken hier in de buurt genoeg locaties waar werkelijk vrijwel iedereen 10-20-30 km/u te hard rijdt, inclusief ondergetekende.
Als makkelijk scoren écht de motivatie was hoefden ze daar maar te gaan staan en het is kassa, kassa, kassa. Ik geloof er niet in dus.
Niet makkelijk scoren is b.v. thv een school. Gewoon plekken waar niet iedereen te hard rijdt, maar nu juist die enkelen die geen maat kunnen houden en echt gevaarlijk bezig zijn.quote:Ze staan wel regelmatig op de ringbaan hier in Tilburg, de hoofdverkeersader rondom het centrum. Dat ze daar streng handhaven kan ik ook echt niet makkelijk scoren noemen. Doe je het niet dan verandert het gewoon in een 80 kilometerweg waar constant auto's door het rood rijden omdat ze niet meer op tijd stil kunnen staan voor het stoplicht.
Toch wordt dat door veel van mijn kennissen ook weggezet als 'makkelijk scoren'. Wanneer is het dan geen makkelijk scoren? Bij wegwerkzaamheden? Oh nee, dat is ook makkelijk scoren want "niemand rijdt toch 90 daar als je ook makkelijk 120 kan?".
autosnelweg is 4 km te hard 16 euro en dan komt er 6 euro administratiekosten bij...quote:Op woensdag 15 september 2010 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Na correctie! Dan gaf je teller al zeker 8 km te snel aan.
En dan gaat het over wat? 15 euro? Daarvoor ga je keihard op je rem staan, zodat verkeer achter je achterop knalt?
Dat is ook de bedoeling bij een boete.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:00 schreef notagain het volgende:
voor de modale mens zijn dat toch geen leuke bedragen.
hier in de buurt hebben ze twee "toplocaties"quote:Op woensdag 15 september 2010 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe erg is het nou met dat flitsen waar het makkelijk scoren is? Ik ken hier in de buurt genoeg locaties waar werkelijk vrijwel iedereen 10-20-30 km/u te hard rijdt, inclusief ondergetekende.
Als makkelijk scoren écht de motivatie was hoefden ze daar maar te gaan staan en het is kassa, kassa, kassa. Ik geloof er niet in dus.
Ze staan wel regelmatig op de ringbaan hier in Tilburg, de hoofdverkeersader rondom het centrum. Dat ze daar streng handhaven kan ik ook echt niet makkelijk scoren noemen. Doe je het niet dan verandert het gewoon in een 80 kilometerweg waar constant auto's door het rood rijden omdat ze niet meer op tijd stil kunnen staan voor het stoplicht.
Toch wordt dat door veel van mijn kennissen ook weggezet als 'makkelijk scoren'. Wanneer is het dan geen makkelijk scoren? Bij wegwerkzaamheden? Oh nee, dat is ook makkelijk scoren want "niemand rijdt toch 90 daar als je ook makkelijk 120 kan?".
Je wordt vanaf 4kmh boven de max bekeurd. Een bekeuring voor 4kmh te hard kan oplopen tot 32 euro plus eventuele administratiekosten. Ik weet niet of jouw uurloon dat dekt, maar ik vind de boete niet in verhouding staan tot de overtredingquote:Op woensdag 15 september 2010 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Je krijgt geen boete voor een paar km te hard. Pas als je zeker 9 of 10 km te hard rijdt, kun je een prent verwachten en zelfs die is nog niet zo hoog dat dat keihard op de rem trappen goedpraat.
Gewoon niet te hard rijden is beter.
Wat zeiden ze toen jij een aanvraag indiende voor het controleren op die weg?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:08 schreef notagain het volgende:
waarom controleren ze niet... omdat 1 op de 100 te hard rijdt en de rest netjes rijdt.
op die andere plekken valt meer te cashen
laatst moest ik ff snel boodschappen doen.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling bij een boete.
Overigens: ik vind een boete van 22 euro ook vervelend, dus het is eveneens niet leuk voor bovenmodaal.
vanuit de buurt is meerdere malen geklaagd.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat zeiden ze toen jij een aanvraag indiende voor het controleren op die weg?
Wegwerkzaamheden is niet makkelijk scoren als er daadwerkelijk mensen aan het werk zijn en/of de situatie is zoals bijvoorbeeld op de A1 bij Muiden. Anders wel; als de weg "normaal" is (zoals bijv. de A2) en is er niemand aan het werk, is het gewoon asociaal profiteren van een belachelijke snelheidsbeperking.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe erg is het nou met dat flitsen waar het makkelijk scoren is? Ik ken hier in de buurt genoeg locaties waar werkelijk vrijwel iedereen 10-20-30 km/u te hard rijdt, inclusief ondergetekende.
Als makkelijk scoren écht de motivatie was hoefden ze daar maar te gaan staan en het is kassa, kassa, kassa. Ik geloof er niet in dus.
Ze staan wel regelmatig op de ringbaan hier in Tilburg, de hoofdverkeersader rondom het centrum. Dat ze daar streng handhaven kan ik ook echt niet makkelijk scoren noemen. Doe je het niet dan verandert het gewoon in een 80 kilometerweg waar constant auto's door het rood rijden omdat ze niet meer op tijd stil kunnen staan voor het stoplicht.
Toch wordt dat door veel van mijn kennissen ook weggezet als 'makkelijk scoren'. Wanneer is het dan geen makkelijk scoren? Bij wegwerkzaamheden? Oh nee, dat is ook makkelijk scoren want "niemand rijdt toch 90 daar als je ook makkelijk 120 kan?".
De enige die sneu is dat ben jij. Als jij jezelf tof genoeg vindt om op 'kleine stukken de gordel niet te dragen' (das alleen voor losersquote:Op woensdag 15 september 2010 16:14 schreef notagain het volgende:
[..]
laatst moest ik ff snel boodschappen doen.
autogordel draag ik op die korte stukken niet.
politie opeens achter me.
ik ga uiteraard niet schijnheilig mijn gordel om doen.
ik denk, krijg er wel een waarschuwing voor.
nee meteen een boete.
Ik denk, zal wel meevallen...90 euro...
ik vroeg aan hem of die dat normaal vond dat hij bedragen voor eigen verantwoordelijkheid uitschrijft waarvoor hij 1 volle dag moet werken, toen was het al einde oefening....
het is voor uw eigen veiligheid...
waarom hebben motorrijders dan geen gordel?
motorrijders hebben een helm...
dus ik vroeg hem of met 50 in een luxe auto met airbags zonder gordel tegen een tegenligger knallen gevaarlijker is dan hetzelfde geval op de motor met helm.
loopt die rukker opeens weg![]()
ook zo sneu, als je dan boetes uitdeelt snap dan wel waarom en kan het verdedigen.
Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Je wordt vanaf 4kmh boven de max bekeurd. Een bekeuring voor 4kmh te hard kan oplopen tot 32 euro plus eventuele administratiekosten. Ik weet niet of jouw uurloon dat dekt, maar ik vind de boete niet in verhouding staan tot de overtreding
Vind ik dan persoonlijk ook zeer terecht. Het is niet alleen voor je eigen veiligheid dat je die gordel moet dragen. Als jij met 50 op een ander rijdt en je overlijdt ten gevolge daarvan (dat kan gewoon...), dan heeft die ander een leven lang daar ellende van.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:14 schreef notagain het volgende:
laatst moest ik ff snel boodschappen doen.
autogordel draag ik op die korte stukken niet.
politie opeens achter me.
ik ga uiteraard niet schijnheilig mijn gordel om doen.
ik denk, krijg er wel een waarschuwing voor.
nee meteen een boete.
Ik denk, zal wel meevallen...90 euro...
Dan had je gunstige omstandighedenquote:Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.
Hier in de buurt staan ze ook vaak, zo'n 150 meter van een winkel verwijderd te controleren op gordels.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:14 schreef notagain het volgende:
laatst moest ik ff snel boodschappen doen.
autogordel draag ik op die korte stukken niet.
politie opeens achter me.
ik ga uiteraard niet schijnheilig mijn gordel om doen.
ik denk, krijg er wel een waarschuwing voor.
nee meteen een boete.
Ik denk, zal wel meevallen...90 euro...
Om te beginnen: hoe kan het dat je eerder aan geeft dat je minimaal 9 tot 10 km/u te hard moet hebben gereden om een boete te krijgen als je er net één hebt gehad voor 4 km/u te hard?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.
Het is inderdaad nog veel te goedkoop.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar ik vind de boete niet in verhouding staan tot de overtreding
quote:Op woensdag 15 september 2010 16:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog veel te goedkoop.
had je maar gewoon geduldig 2 seconden afstand moeten houden tot hij afsloeg...quote:Op woensdag 15 september 2010 16:40 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik heb nog een hele, hele mooie voor de moraalridders hier..
2 maanden geleden, om precies te zijn 12 juli, ik rijd op een 80km weg waar inhalen toegestaan is, voor mij rijd een of andere stoffige bejaardenauto inclusief stoffige bestuurder.
De beste man reed afwisselend 50 tot 80, niet harder. Slingeren zat er ook nog in. Ik vond het een nogal benarde situatie dus besloot ik in te halen. Ik schakel 1 tandje terug en haal 'm in. Op het moment dat ik weer invoeg..
*flits*
Jawel dames en heren, ik kreeg vorige week een bekeuring binnen van, gecorrigeerd, 2km/u te hard.
Verkeersveiligheid MY ASS!!![]()
![]()
![]()
Je had moeten wachten tot dat de bejaarde 50 reed en dan inhalenquote:Op woensdag 15 september 2010 16:40 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik heb nog een hele, hele mooie voor de moraalridders hier..
2 maanden geleden, om precies te zijn 12 juli, ik rijd op een 80km weg waar inhalen toegestaan is, voor mij rijd een of andere stoffige bejaardenauto inclusief stoffige bestuurder.
De beste man reed afwisselend 50 tot 80, niet harder. Slingeren zat er ook nog in. Ik vond het een nogal benarde situatie dus besloot ik in te halen. Ik schakel 1 tandje terug en haal 'm in. Op het moment dat ik weer invoeg..
*flits*
Jawel dames en heren, ik kreeg vorige week een bekeuring binnen van, gecorrigeerd, 2km/u te hard.
Verkeersveiligheid MY ASS!!![]()
![]()
![]()
Ik zal daar heus wel 60 hebben gereden, i.p.v. 50. Nog mazzel dat ze maar 4 km geteld hebben.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om te beginnen: hoe kan het dat je eerder aan geeft dat je minimaal 9 tot 10 km/u te hard moet hebben gereden om een boete te krijgen als je er net één hebt gehad voor 4 km/u te hard?
Zou het na moeten kijken, maar is volgens mij nog geen jaar geleden.quote:Daarnaast kan het gewoon niet laatst zijn geweest. Het is momenteel 19 dan wel 17 euro (resp. binnen bebouwde kom en buiten bebouwde kom/autosnelweg (bron: boetebase). En er komt hoe dan ook 6 euro administratie bovenop.
Het was 15 euro en niet meer. Of jij dat nou gelooft of niet.quote:Het klopt gewoon niet wat je zegt, Gia...
quote:Op woensdag 15 september 2010 16:41 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
had je maar gewoon geduldig 2 seconden afstand moeten houden tot hij afsloeg...
Doen jullie het erom toevalligquote:Op woensdag 15 september 2010 16:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Je had moeten wachten tot dat de bejaarde 50 reed en dan inhalen
gewoon verantwoordelijkheid van de bestuurder die gordel.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
De enige die sneu is dat ben jij. Als jij jezelf tof genoeg vindt om op 'kleine stukken de gordel niet te dragen' (das alleen voor losers), moet je dat lekker doen. De wet echter zegt iets anders en je kunt nou eenmaal niet voor eigen rechtertje spelen: betrapt door de politie = gewoon betalen dus!
Dat jij jezelf een onschendbare heer en meester van de weg voelt is jouw probleem en niet die van de agent die gewoon prima zijn werk doet. Beetje zielig van je om die man dan nog zo aan te spreken ook![]()
Zegt meer over jou.
laatst is dus lang geleden aangezien er nu 6 euro administratiekosten standaard bij komt...quote:Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.
Tuurlijk. Ze schrijven maar wat op. Kan hun het schelen wat de meetapparatuur er van zegt...quote:Op woensdag 15 september 2010 16:43 schreef Gia het volgende:
Ik zal daar heus wel 60 hebben gereden, i.p.v. 50. Nog mazzel dat ze maar 4 km geteld hebben.
Meteen doen nadat je hebt opgezocht wat "laatst" betekent.quote:Zou het na moeten kijken, maar is volgens mij nog geen jaar geleden.
Ik heb het vooral over de termijn.quote:Het was 15 euro en niet meer. Of jij dat nou gelooft of niet.
wij hebben een afgeknipt stuk gordel tussen hoofdsteun en stoel geplakquote:Op woensdag 15 september 2010 16:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier in de buurt staan ze ook vaak, zo'n 150 meter van een winkel verwijderd te controleren op gordels.
Heb em altijd om. Gewoonte.
Wat begrijp jij niet aan de wettelijke autocorrectie?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om te beginnen: hoe kan het dat je eerder aan geeft dat je minimaal 9 tot 10 km/u te hard moet hebben gereden om een boete te krijgen als je er net één hebt gehad voor 4 km/u te hard?
Daarnaast kan het gewoon niet laatst zijn geweest. Het is momenteel 19 dan wel 17 euro (resp. binnen bebouwde kom en buiten bebouwde kom/autosnelweg (bron: boetebase). En er komt hoe dan ook 6 euro administratie bovenop.
Het klopt gewoon niet wat je zegt, Gia...
Je haalde hem sowieso in.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:44 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
[..]
Oh, en ja.. vooral inhalen als iemand een trillend rechtervoetje heeft.. dan haal ik hem in en dan geeft hij weer gas, ik moet of de actie afbreken, of op de rechterbaan blijven stampen om 'm in te halen..goed plan man.![]()
ik probeer alleen te zeggen dat je een SBS tokkie bent die alles afschuift op gedrag van andere mensen ipv dat je de verantwoordelijkheid bij jezelf legt?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:44 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
[..]
Doen jullie het erom toevallig![]()
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om dit soort debiele opmerkingen, maar ik zal er even op ingaan..
Hoe wil ik wachten tot hij afslaat als er geen aftakkingen zijn?![]()
Oh, en ja.. vooral inhalen als iemand een trillend rechtervoetje heeft.. dan haal ik hem in en dan geeft hij weer gas, ik moet of de actie afbreken, of op de rechterbaan blijven stampen om 'm in te halen..goed plan man.![]()
Mag ik vragen, hebben jullie uberhaupt wel een rijbewijs?
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je lijkt wel een kleuterquote:Op woensdag 15 september 2010 16:48 schreef notagain het volgende:
[..]
gewoon verantwoordelijkheid van de bestuurder die gordel.
de wet is heel selectief.
de wettelijke verplichte bescherming op een motor en scooter is een gekeurde helm.
ik mag op de motor zitten met slechts een helm en borat-string.
terwijl veel letsel het gevolg is van geen beschermende kleding.
agent begreep dus niet waarom die schreef alleen maar omdat die het aangeleerd had.
de boete vond ik niet zo erg maar het bedrag.
90 euro voor het niet dragen van een gordel is buiten elke proportie....
ze hebben nooit onderzoek gedaan of een boete van 30 euro minder afschrikt dan eentje van 90.
maar wel continu verhogen, verhogen, verhogen....
de reden dat ik een boete krijg is zogenaamd mijn en een ander zijn veiligheid, dat is het dus totaal niet
Aha, dus we gaan meteen schelden? Ik ben een SBS tokkie omdat ik iemand inhaal die 3 keer zo gevaarlijk bezig is als ik? Je bewijst mijn punt des te meer vriendelijke vriend.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:59 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
ik probeer alleen te zeggen dat je een SBS tokkie bent die alles afschuift op gedrag van andere mensen ipv dat je de verantwoordelijkheid bij jezelf legt?
van wie moest je die opa met een parkinsonvoet inhalen?
Dat schijnt erg moeilijk te begrijpen te zijn voor veel mensen inderdaadquote:Op woensdag 15 september 2010 17:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Jaja, ook bij inhalen geldt de maximum snelheid. Als jij zonodig wil inhalen en je moet persé zo hard rijden, dan reed je voorligger een prima snelheid.
Ik vraag mij af wat jij (met die leuke ondertitel) niet begrijpt aan meetcorrecties. De reden dat die correctie er is, is dat er nog wel eens hoger gemeten wordt dan er daadwerkelijk wordt gereden.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:51 schreef Qebbel het volgende:
Wat begrijp jij niet aan de wettelijke autocorrectie?
0-100 = 3km
101-130 = 4km
131-165 = 5km
166-200 = 6km
201-230 = 7km
Niet misschien, die komen er vanaf 1 juli 2009 bij. Punt.quote:Daarnaast kun je op boetes.nl gewoon een overzicht vinden van de tarieven per 1jan 2010 en daar staat toch echt dat een personenauto buiten de bebouwde kom op de autosnelweg met een snelheid van 4km te hard na correctie een boete ter waarde van 16,- krijgt. Misschien komen hier administratiekosten bij, dus niet 17 euro.
Hohoho... dat mag dus niet.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef Qebbel het volgende:
En van mijn part ga je naakt op je motor rijden, moet je lekker zelf weten!
het gaat niet om veiligheid...quote:Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je lijkt wel een kleuter. Prima hoor dat jij je gordel niet wilt dragen. En van mijn part ga je naakt op je motor rijden, moet je lekker zelf weten! Niet iedereen is zo'n fantastisch rijtalent als jij en daarom heeft de overheid regels vastgelegd, om de anti-talenten te sparen. Die agent kan moeilijk die regels aan zijn laars lappen; dat is immers zijn werk. Als je dat niet begrijpt, zou ik me nog maar eens ernstig achter m'n oren krabben als ik jou was.
![]()
En als jij jezelf door dit ubermenschgedrag op een dag ergens te pletter rijdt, heb ik ernstig medelijden met de mensen om je heen die van je houden. Want voor hen heb je wel de verantwoordelijkheid op jezelf te passen. Je hebt zeker nog geen kinderen?
dankje.....quote:Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Aha, dus we gaan meteen schelden? Ik ben een SBS tokkie omdat ik iemand inhaal die 3 keer zo gevaarlijk bezig is als ik? Je bewijst mijn punt des te meer vriendelijke vriend.
Van wie? Van mezelf wellicht. Ga jij maar een ruime tijd achter zo'n iemand aanrijden.
Maarre.. speciaal voor jou, ik vind jou een
[ afbeelding ]
De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben. Denk jij 100 te rijden (volgens je auto), rijd je misschien 95. De snelheidsmeter van de flitser kan ook anders zijn dan die van de auto's. Dus als jij dacht 60 te rijden ergens waar je 50 mocht, kun je idd een boete van 4km te hard krijgen, na correctie. Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitstquote:Op woensdag 15 september 2010 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat jij (met die leuke ondertitel) niet begrijpt aan meetcorrecties. De reden dat die correctie er is, is dat er nog wel eens hoger gemeten wordt dan er daadwerkelijk wordt gereden.
En natuurlijk kan het ook zo zijn dat de meting volledig juist is of zelfs iets te laag... maar dat neemt niet weg dat je als je 60 km/u rijdt je ook gemeten 63 km/u kan hebben gereden... dus na meetcorrectie 60.
Onzin om de meetcorrectie er bij op te tellen alsof de gemeten snelheid ook de gereden snelheid is.
[..]
Niet misschien, die komen er vanaf 1 juli 2009 bij. Punt.
En de 17 euro komt van de site van het OM. Die zijn denk ik actueler...
Maar zelfs als het 16 euro is, dan klopt het verhaal van Gia niet, tenzij de overtreding 14,5 maanden geleden of nog langer geleden plaats vond en dat noem ik hoe dan ook niet meer "laatst".
Tuurlijk gaat de gordel wel om veiligheid. Al rijd je stapvoets, er kan wel iemand keihard op je klappen, of wat dan ook. Ookal is het totaal buiten jouw schuld om, jij zit wel met de gebakken peren als je de rest van je leven verlamd in een rolstoel zit. Dus blijf vooral lekker eigenwijs en doe echt niet je gordel om. Stoer!quote:Op woensdag 15 september 2010 17:06 schreef notagain het volgende:
[..]
het gaat niet om veiligheid...
ik rij altijd in een erg duur leren pak en helm omdat.
als ik boodschappen in het dorp ga doen en nauwelijks boven de 40 uit kom dan niet.
volgens de wet mag die bekeuren maar als die het zelf niet snapt en het zelf normaal vind dat het 90 euro kost...
leg me dan eens uit waarom dat tuig wel gaat staken voor meer loon...ze wisten toch wat ze gingen verdienen?
Nee en nee. De correctie is er omdat de meetapparatuur van de politie niet 100% nauwkeurig is. Die zaak is gevoerd door Anker & Anker en ik heb zo de gegevens niet van die uitspraak, maar weet wel zeker dat het gaat om de afwijking van de meetapparatuur. Daarom heet het ook een meetcorrectie.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:25 schreef Qebbel het volgende:
De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben.
Jarenlang in Utreg gewoond en ze hebben me daar nooit gepakt. Echt, het kan nog veel erger.quote:Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitst)
quote:Op woensdag 15 september 2010 17:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een moraalridders hier. Volgens mij heeft nog niet eens een kwart de rijbewijs.
Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.quote:
Ok, dat zal wel zo zijn idd dan. Ik dacht dat het van weerszijden door de afwijkingen kwam. Ik bedoel ga maar eens met een tomtom je snelheid meten; die wijkt af van wat je dashboardmeter aangeeft. Whatever ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee en nee. De correctie is er omdat de meetapparatuur van de politie niet 100% nauwkeurig is. Die zaak is gevoerd door Anker & Anker en ik heb zo de gegevens niet van die uitspraak, maar weet wel zeker dat het gaat om de afwijking van de meetapparatuur. Daarom heet het ook een meetcorrectie.
En de tweede nee is ten aanzien van het feit dat snelheidsmeters altijd een afwijking hebben. Dat klopt ook niet.
[..]
Jarenlang in Utreg gewoond en ze hebben me daar nooit gepakt. Echt, het kan nog veel erger.
Magyarenquote:Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.
Ga een hobby zoeken zielige heiknurft.
Ja, want pas als ik 4 talen beheers en jouw moedertaal minder beheerst dan jij het Nederlands is het ineens niet een domme fout.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.
Ga een hobby zoeken zielige heiknurft.
quote:Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.
Ga een hobby zoeken zielige heiknurft.
Ik heb een Stinger in de 911... die meter wijkt inderdaad af van wat de GPS van de Stinger (en de navi overigens, maar die staat vaak niet aan) meet.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:38 schreef Qebbel het volgende:
Ik bedoel ga maar eens met een tomtom je snelheid meten; die wijkt af van wat je dashboardmeter aangeeft. Whatever ook.
Ik ben er nu zo'n 6 jaar weg, dus zelfde periode. En ik was toch niet braaf... Misschien ook geluk gehad. En een Stinger natuurlijk (toentertijd nog zo'n Ventura, maar die werkte ook prima).quote:Serieus een prestatie om nog nooit een boete in Utrecht gehad te hebben!![]()
. Laatste tijd valt het wel mee, maar toen ik er nog woonde (7jr geleden) rolden ze af en aan de mat op
. Altijd op van die grote brede banen ver buiten de bebouwde kom voor je gevoel, waar je toch maar 50 mocht.
Is helemaal in sinds DWDD gisteren...quote:
wat snap je er niet dat dat binnen de bebouwde kom je nauwelijks boven de 50 uitkomt en een ongeluk voor een jonge sterke jonge kerel niet gevaarlijk is, dat in tegenstelling tot buiten de bebouwde kom waar je minimaal 80 rijdt...quote:Op woensdag 15 september 2010 17:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben. Denk jij 100 te rijden (volgens je auto), rijd je misschien 95. De snelheidsmeter van de flitser kan ook anders zijn dan die van de auto's. Dus als jij dacht 60 te rijden ergens waar je 50 mocht, kun je idd een boete van 4km te hard krijgen, na correctie. Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitst)
[..]
Tuurlijk gaat de gordel wel om veiligheid. Al rijd je stapvoets, er kan wel iemand keihard op je klappen, of wat dan ook. Ookal is het totaal buiten jouw schuld om, jij zit wel met de gebakken peren als je de rest van je leven verlamd in een rolstoel zit. Dus blijf vooral lekker eigenwijs en doe echt niet je gordel om. Stoer!![]()
Jij mag mij het verschil uitleggen waarom een klein stukje met max 40 gordeltechnisch minder gevaarlijk is dan een uurtje over de snelweg?? Een ambulancebroeder zou je uitlachen.
En wat snapt de politie niet? De wet is de wet. Punt. En niet gek dat die mensen om loonsverhoging vragen. Je hebt kennelijk geen idee van de hoge werkdruk, het harde werken, de verantwoordelijkheid en taken van de politie, voor een hongerloon. Beter zou je eens wat meer respect voor die mensen kunnen tonen, ipv zo denigrerend te doen.
quote:Op woensdag 15 september 2010 17:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een Stinger in de 911... die meter wijkt inderdaad af van wat de GPS van de Stinger (en de navi overigens, maar die staat vaak niet aan) meet.
Maar het is niet altijd zo.
[..]
Ik ben er nu zo'n 6 jaar weg, dus zelfde periode. En ik was toch niet braaf... Misschien ook geluk gehad. En een Stinger natuurlijk (toentertijd nog zo'n Ventura, maar die werkte ook prima).
Zeik niet over andermans taalfouten terwijl je zelf ook fouten maakt, het is gvd hier niet het programma 10 voor taal.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja, want pas als ik 4 talen beheers en jouw moedertaal minder beheerst dan jij het Nederlands is het ineens niet een domme fout.
Volgens jou, maar mijn opmerking sloeg wel degelijk ergens op want in NL zijn er blijkbaar 8 miljoen verkeerskundigen inclusief psychologen die haarfijn kunnen vertellen hoe het moet en vervolgens het zelf niet doen. Vertel eens als je het zo goed weet, waar komen die miljoenen boetes vandaan die jaarlijks bijeen worden geharkt?quote:Trouwens sloeg je opmerking over moraalridders ook gewoon nergens op.
Ja, ik rem ook weleens voor een flitspaal of onverwachte controle zoals iedereen.quote:Mensen die begrijpen dat het gewoon de fout is van de motorrijder die vaart mindert voor een flitspaal maken ook heus weleens zelf een verkeerdsovertreding en remmen misschien zelf ook wel voor een flitspaal.
Wie heeft het over niet aanvaarden? Jij dus. Maar een stuk verantwoordelijkheid ligt ook bij de flitsservice want die veroorzaken soms gevaarlijke en ongewenste situaties.quote:Maar dan.. het verschil is dat die 'moraalridders' wel de consequenties aanvaarden van hun foute gedrag ipv het op externe factoren af te schuiven.
Dat noemt men dan geluk. Een gordel is zonder meer belangrijk en kan het verschil zijn tussen pijn en dood. Ik snap ook niet helemaal waarom je het probeert te ontkennen.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:50 schreef notagain het volgende:
trouwens al 3x in een auto gezeten met een zwaar ongeluk, al die keren geen gordel en zonder schrammetje eruit.
Auw...quote:Op woensdag 15 september 2010 17:53 schreef Qebbel het volgende:
Mijn ouders hebben ook jaren allebei zo'n ding gehad, maar een keer in Zwitserland eroverheen moeten rijden![]()
buiten de bebouwde kom en snelweg heb ik hem wel om maar als ik een paar honder meter verderop boodschappen doe en niet boven de 30 kom vind ik het een beetje onzin, dan neem ik het risico wel.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat noemt men dan geluk. Een gordel is zonder meer belangrijk en kan het verschil zijn tussen pijn en dood. Ik snap ook niet helemaal waarom je het probeert te ontkennen.
W.o. het risico op een boete.quote:
quote:Op woensdag 15 september 2010 17:50 schreef notagain het volgende:
[..]
wat snap je er niet dat dat binnen de bebouwde kom je nauwelijks boven de 50 uitkomt en een ongeluk voor een jonge sterke jonge kerel niet gevaarlijk is, dat in tegenstelling tot buiten de bebouwde kom waar je minimaal 80 rijdt...
als je het niet snapt dan zou ik zeggen...klap eerst eens met 30 tegen een sloopauto en daarna nog een keer met 100 en je snapt het![]()
trouwens al 3x in een auto gezeten met een zwaar ongeluk, al die keren geen gordel en zonder schrammetje eruit.
zelfde geld trouwens voor mijn mannelijke familieleden, ook zware ongelukken nooit iets eraan over gehouden (ja eentje een litteken)
nee eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:22 schreef Qebbel het volgende:
[..]
![]()
Jij denkt echt dat je de onschendbare Adonis zelve bent! Dus eigenlijk zouden ze de wet voor zulke jonge goden als jij moeten aanpassen? Hey, weet je
? Dat hebben ze ook gedaan: jonge "stoere" mannen zijn nr 1 verkeersslachtoffers of veroorzakers van van NL: speciaal voor jou is het puntenrijbewijs ingevoerd.
Maar, als jij dan remt vanwege een flitspaal en iemand rijdt bij jouw achterop waardoor jij door de voorruit vliegt en overlijdt, komt die ander nooit meer over dat trauma heen.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:47 schreef notagain het volgende:
als ik geen gordel draag heeft een ander daar geen last van...
als jij in een 107 zou rijden en ik knal met mijn luxe suv frontaal op jou nadat jij in een onoverzichtelijke bocht inhaalde wals ik je plat, dan kom ik nooit over dat trauma heen.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar, als jij dan remt vanwege een flitspaal en iemand rijdt bij jouw achterop waardoor jij door de voorruit vliegt en overlijdt, komt die ander nooit meer over dat trauma heen.
Terwijl de kans dat je dat overleefd met gordel om, vele malen groter is.
Je hebt geen familie/vriendin/vrienden?quote:Op woensdag 15 september 2010 18:47 schreef notagain het volgende:
als ik geen gordel draag heeft een ander daar geen last van...
oooow, jij betaalt de zorgkosten zelf als je een ongeluk krijgt!?quote:Op woensdag 15 september 2010 18:47 schreef notagain het volgende:
als ik geen gordel draag heeft een ander daar geen last van...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |