abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 september 2010 @ 17:03:36 #251
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86466567
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:48 schreef notagain het volgende:

[..]

gewoon verantwoordelijkheid van de bestuurder die gordel.
de wet is heel selectief.
de wettelijke verplichte bescherming op een motor en scooter is een gekeurde helm.
ik mag op de motor zitten met slechts een helm en borat-string.

terwijl veel letsel het gevolg is van geen beschermende kleding.

agent begreep dus niet waarom die schreef alleen maar omdat die het aangeleerd had.

de boete vond ik niet zo erg maar het bedrag.
90 euro voor het niet dragen van een gordel is buiten elke proportie....

ze hebben nooit onderzoek gedaan of een boete van 30 euro minder afschrikt dan eentje van 90.
maar wel continu verhogen, verhogen, verhogen....

de reden dat ik een boete krijg is zogenaamd mijn en een ander zijn veiligheid, dat is het dus totaal niet :r
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je lijkt wel een kleuter :D . Prima hoor dat jij je gordel niet wilt dragen. En van mijn part ga je naakt op je motor rijden, moet je lekker zelf weten! Niet iedereen is zo'n fantastisch rijtalent als jij en daarom heeft de overheid regels vastgelegd, om de anti-talenten te sparen. Die agent kan moeilijk die regels aan zijn laars lappen; dat is immers zijn werk. Als je dat niet begrijpt, zou ik me nog maar eens ernstig achter m'n oren krabben als ik jou was. :W

En als jij jezelf door dit ubermenschgedrag op een dag ergens te pletter rijdt, heb ik ernstig medelijden met de mensen om je heen die van je houden. Want voor hen heb je wel de verantwoordelijkheid op jezelf te passen. Je hebt zeker nog geen kinderen?
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  woensdag 15 september 2010 @ 17:03:39 #252
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_86466570
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:59 schreef ErwinEHVNL het volgende:

[..]

ik probeer alleen te zeggen dat je een SBS tokkie bent die alles afschuift op gedrag van andere mensen ipv dat je de verantwoordelijkheid bij jezelf legt?

van wie moest je die opa met een parkinsonvoet inhalen?
Aha, dus we gaan meteen schelden? Ik ben een SBS tokkie omdat ik iemand inhaal die 3 keer zo gevaarlijk bezig is als ik? Je bewijst mijn punt des te meer vriendelijke vriend.

Van wie? Van mezelf wellicht. Ga jij maar een ruime tijd achter zo'n iemand aanrijden.

Maarre.. speciaal voor jou, ik vind jou een

:%
'sup.
pi_86466578
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Jaja, ook bij inhalen geldt de maximum snelheid. Als jij zonodig wil inhalen en je moet persé zo hard rijden, dan reed je voorligger een prima snelheid.
Dat schijnt erg moeilijk te begrijpen te zijn voor veel mensen inderdaad :D .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86466586
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)bij-controles-op-A28

gaat om de veiligheid joh...

als we uit gaan van gemiddeld 10 km te hard.

40 euro x 1300=52.000 euro
6 euro x 1300= 7.800 euro administratiekosten.

een kleine 60.000 euro omzet met een middagje flitsen langs de weg :')

welke kosten hebben we...een droplul die voor een dagje max 200 euro kost (inclusief alles).
beetje benzinegeld en afschrijving auto 25 euro
afschrijving flitsapparatuur (aangezien dat een x aantal jaar mee gaat en ze elke dag flitsen is dat ook nihil in verhouding) 500 euro.

daarna drukken ze de sd kaart in de pc, pc scant kentekens en verstuurd automatisch boete.

als ze 2000 euro per flitsbeurt aan onkosten hebben is het veel...

makkelijk zo'n dikke winst... veiligheid mijn reet
pi_86466593
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:51 schreef Qebbel het volgende:

Wat begrijp jij niet aan de wettelijke autocorrectie?

0-100 = 3km
101-130 = 4km
131-165 = 5km
166-200 = 6km
201-230 = 7km
Ik vraag mij af wat jij (met die leuke ondertitel) niet begrijpt aan meetcorrecties. De reden dat die correctie er is, is dat er nog wel eens hoger gemeten wordt dan er daadwerkelijk wordt gereden.

En natuurlijk kan het ook zo zijn dat de meting volledig juist is of zelfs iets te laag... maar dat neemt niet weg dat je als je 60 km/u rijdt je ook gemeten 63 km/u kan hebben gereden... dus na meetcorrectie 60.

Onzin om de meetcorrectie er bij op te tellen alsof de gemeten snelheid ook de gereden snelheid is.

quote:
Daarnaast kun je op boetes.nl gewoon een overzicht vinden van de tarieven per 1jan 2010 en daar staat toch echt dat een personenauto buiten de bebouwde kom op de autosnelweg met een snelheid van 4km te hard na correctie een boete ter waarde van 16,- krijgt. Misschien komen hier administratiekosten bij, dus niet 17 euro.
Niet misschien, die komen er vanaf 1 juli 2009 bij. Punt.

En de 17 euro komt van de site van het OM. Die zijn denk ik actueler...

Maar zelfs als het 16 euro is, dan klopt het verhaal van Gia niet, tenzij de overtreding 14,5 maanden geleden of nog langer geleden plaats vond en dat noem ik hoe dan ook niet meer "laatst".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86466630
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef Qebbel het volgende:

En van mijn part ga je naakt op je motor rijden, moet je lekker zelf weten!
Hohoho... dat mag dus niet. :N
pi_86466645
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je lijkt wel een kleuter :D . Prima hoor dat jij je gordel niet wilt dragen. En van mijn part ga je naakt op je motor rijden, moet je lekker zelf weten! Niet iedereen is zo'n fantastisch rijtalent als jij en daarom heeft de overheid regels vastgelegd, om de anti-talenten te sparen. Die agent kan moeilijk die regels aan zijn laars lappen; dat is immers zijn werk. Als je dat niet begrijpt, zou ik me nog maar eens ernstig achter m'n oren krabben als ik jou was. :W

En als jij jezelf door dit ubermenschgedrag op een dag ergens te pletter rijdt, heb ik ernstig medelijden met de mensen om je heen die van je houden. Want voor hen heb je wel de verantwoordelijkheid op jezelf te passen. Je hebt zeker nog geen kinderen?
het gaat niet om veiligheid...
ik rij altijd in een erg duur leren pak en helm omdat.
als ik boodschappen in het dorp ga doen en nauwelijks boven de 40 uit kom dan niet.

volgens de wet mag die bekeuren maar als die het zelf niet snapt en het zelf normaal vind dat het 90 euro kost...

leg me dan eens uit waarom dat tuig wel gaat staken voor meer loon...ze wisten toch wat ze gingen verdienen?
pi_86466660
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef De_Groentenboer het volgende:

[..]

Aha, dus we gaan meteen schelden? Ik ben een SBS tokkie omdat ik iemand inhaal die 3 keer zo gevaarlijk bezig is als ik? Je bewijst mijn punt des te meer vriendelijke vriend.

Van wie? Van mezelf wellicht. Ga jij maar een ruime tijd achter zo'n iemand aanrijden.

Maarre.. speciaal voor jou, ik vind jou een
[ afbeelding ]
:%
dankje.....

woensdag 15 september 2010 @ 17:25:43 #259
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86467229
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat jij (met die leuke ondertitel) niet begrijpt aan meetcorrecties. De reden dat die correctie er is, is dat er nog wel eens hoger gemeten wordt dan er daadwerkelijk wordt gereden.

En natuurlijk kan het ook zo zijn dat de meting volledig juist is of zelfs iets te laag... maar dat neemt niet weg dat je als je 60 km/u rijdt je ook gemeten 63 km/u kan hebben gereden... dus na meetcorrectie 60.

Onzin om de meetcorrectie er bij op te tellen alsof de gemeten snelheid ook de gereden snelheid is.
[..]

Niet misschien, die komen er vanaf 1 juli 2009 bij. Punt.

En de 17 euro komt van de site van het OM. Die zijn denk ik actueler...

Maar zelfs als het 16 euro is, dan klopt het verhaal van Gia niet, tenzij de overtreding 14,5 maanden geleden of nog langer geleden plaats vond en dat noem ik hoe dan ook niet meer "laatst".
De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben. Denk jij 100 te rijden (volgens je auto), rijd je misschien 95. De snelheidsmeter van de flitser kan ook anders zijn dan die van de auto's. Dus als jij dacht 60 te rijden ergens waar je 50 mocht, kun je idd een boete van 4km te hard krijgen, na correctie. Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitst :()
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:06 schreef notagain het volgende:

[..]

het gaat niet om veiligheid...
ik rij altijd in een erg duur leren pak en helm omdat.
als ik boodschappen in het dorp ga doen en nauwelijks boven de 40 uit kom dan niet.

volgens de wet mag die bekeuren maar als die het zelf niet snapt en het zelf normaal vind dat het 90 euro kost...

leg me dan eens uit waarom dat tuig wel gaat staken voor meer loon...ze wisten toch wat ze gingen verdienen?
Tuurlijk gaat de gordel wel om veiligheid. Al rijd je stapvoets, er kan wel iemand keihard op je klappen, of wat dan ook. Ookal is het totaal buiten jouw schuld om, jij zit wel met de gebakken peren als je de rest van je leven verlamd in een rolstoel zit. Dus blijf vooral lekker eigenwijs en doe echt niet je gordel om. Stoer! ^O^
Jij mag mij het verschil uitleggen waarom een klein stukje met max 40 gordeltechnisch minder gevaarlijk is dan een uurtje over de snelweg?? Een ambulancebroeder zou je uitlachen.

En wat snapt de politie niet? De wet is de wet. Punt. En niet gek dat die mensen om loonsverhoging vragen. Je hebt kennelijk geen idee van de hoge werkdruk, het harde werken, de verantwoordelijkheid en taken van de politie, voor een hongerloon. Beter zou je eens wat meer respect voor die mensen kunnen tonen, ipv zo denigrerend te doen.
pi_86467311
:D Wat een moraalridders hier. Volgens mij heeft nog niet eens een kwart de rijbewijs.
pi_86467381
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:25 schreef Qebbel het volgende:

De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben.
Nee en nee. De correctie is er omdat de meetapparatuur van de politie niet 100% nauwkeurig is. Die zaak is gevoerd door Anker & Anker en ik heb zo de gegevens niet van die uitspraak, maar weet wel zeker dat het gaat om de afwijking van de meetapparatuur. Daarom heet het ook een meetcorrectie.

En de tweede nee is ten aanzien van het feit dat snelheidsmeters altijd een afwijking hebben. Dat klopt ook niet.

quote:
Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitst :()
Jarenlang in Utreg gewoond en ze hebben me daar nooit gepakt. Echt, het kan nog veel erger.
pi_86467386
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
:D Wat een moraalridders hier. Volgens mij heeft nog niet eens een kwart de rijbewijs.
:')
  woensdag 15 september 2010 @ 17:37:24 #263
177810 Evenveel
en niet minder
pi_86467629
Fout. Diegene die zo hard op de trem heeft getrapt heeft een dode op zijn geweten.

Ik rij vrijwel altijd te hard en heb nog nooit zo hard op de rem moeten trappen dat mensen achter mij in gevaar kwamen (ook al zaten ze te bumperkleven).

Als je schrikt van een radarcontrole en automatisch (te!) hard op de rem trapt hoor je gewoon niet in het verkeer thuis. Het kost niet veel moeite om continue op de hoogte te zijn van wat er achter je aan het rijden is hoor... Dan betaal je maar eens een keer wel een boete als je het met normaal remmen niet meer gaat redden. Was toch echt je eigen schuld dan hoor (want dan reed je gewoon veels te hard, niet 4km, want dan hoef je niet hard op je rem te trappen).
Doei.
pi_86467646
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:29 schreef Chai het volgende:

[..]

:')
Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.

Ga een hobby zoeken zielige heiknurft.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:38:38 #265
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86467675
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee en nee. De correctie is er omdat de meetapparatuur van de politie niet 100% nauwkeurig is. Die zaak is gevoerd door Anker & Anker en ik heb zo de gegevens niet van die uitspraak, maar weet wel zeker dat het gaat om de afwijking van de meetapparatuur. Daarom heet het ook een meetcorrectie.

En de tweede nee is ten aanzien van het feit dat snelheidsmeters altijd een afwijking hebben. Dat klopt ook niet.
[..]

Jarenlang in Utreg gewoond en ze hebben me daar nooit gepakt. Echt, het kan nog veel erger.
Ok, dat zal wel zo zijn idd dan. Ik dacht dat het van weerszijden door de afwijkingen kwam. Ik bedoel ga maar eens met een tomtom je snelheid meten; die wijkt af van wat je dashboardmeter aangeeft. Whatever ook.
Serieus een prestatie om nog nooit een boete in Utrecht gehad te hebben! _O_ ^O^. Laatste tijd valt het wel mee, maar toen ik er nog woonde (7jr geleden) rolden ze af en aan de mat op }:|. Altijd op van die grote brede banen ver buiten de bebouwde kom voor je gevoel, waar je toch maar 50 mocht. :')
pi_86467750
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.

Magyaren :') .
pi_86467795
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:40 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Magyaren :') .
Ook fout. :')
pi_86467826
quote:

[..]

Ja, want pas als ik 4 talen beheers en jouw moedertaal minder beheerst dan jij het Nederlands is het ineens niet een domme fout.

Trouwens sloeg je opmerking over moraalridders ook gewoon nergens op. Mensen die begrijpen dat het gewoon de fout is van de motorrijder die vaart mindert voor een flitspaal maken ook heus weleens zelf een verkeersovertreding en remmen misschien zelf ook wel voor een flitspaal.

Maar dan.. het verschil is dat die 'moraalridders' wel de consequenties aanvaarden van hun foute gedrag ipv het op externe factoren af te schuiven.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:44:26 #269
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86467847
quote:

[..]

:o Heftige reactie
pi_86467891
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:38 schreef Qebbel het volgende:
Ik bedoel ga maar eens met een tomtom je snelheid meten; die wijkt af van wat je dashboardmeter aangeeft. Whatever ook.
Ik heb een Stinger in de 911... die meter wijkt inderdaad af van wat de GPS van de Stinger (en de navi overigens, maar die staat vaak niet aan) meet.

Maar het is niet altijd zo.

quote:
Serieus een prestatie om nog nooit een boete in Utrecht gehad te hebben! _O_ ^O^. Laatste tijd valt het wel mee, maar toen ik er nog woonde (7jr geleden) rolden ze af en aan de mat op }:|. Altijd op van die grote brede banen ver buiten de bebouwde kom voor je gevoel, waar je toch maar 50 mocht. :')
Ik ben er nu zo'n 6 jaar weg, dus zelfde periode. En ik was toch niet braaf... Misschien ook geluk gehad. En een Stinger natuurlijk (toentertijd nog zo'n Ventura, maar die werkte ook prima). ;)
pi_86467936
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:44 schreef Qebbel het volgende:

:o Heftige reactie
Is helemaal in sinds DWDD gisteren... ;)
pi_86468018
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:25 schreef Qebbel het volgende:

[..]

De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben. Denk jij 100 te rijden (volgens je auto), rijd je misschien 95. De snelheidsmeter van de flitser kan ook anders zijn dan die van de auto's. Dus als jij dacht 60 te rijden ergens waar je 50 mocht, kun je idd een boete van 4km te hard krijgen, na correctie. Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitst :()
[..]

Tuurlijk gaat de gordel wel om veiligheid. Al rijd je stapvoets, er kan wel iemand keihard op je klappen, of wat dan ook. Ookal is het totaal buiten jouw schuld om, jij zit wel met de gebakken peren als je de rest van je leven verlamd in een rolstoel zit. Dus blijf vooral lekker eigenwijs en doe echt niet je gordel om. Stoer! ^O^
Jij mag mij het verschil uitleggen waarom een klein stukje met max 40 gordeltechnisch minder gevaarlijk is dan een uurtje over de snelweg?? Een ambulancebroeder zou je uitlachen.

En wat snapt de politie niet? De wet is de wet. Punt. En niet gek dat die mensen om loonsverhoging vragen. Je hebt kennelijk geen idee van de hoge werkdruk, het harde werken, de verantwoordelijkheid en taken van de politie, voor een hongerloon. Beter zou je eens wat meer respect voor die mensen kunnen tonen, ipv zo denigrerend te doen.
wat snap je er niet dat dat binnen de bebouwde kom je nauwelijks boven de 50 uitkomt en een ongeluk voor een jonge sterke jonge kerel niet gevaarlijk is, dat in tegenstelling tot buiten de bebouwde kom waar je minimaal 80 rijdt...

als je het niet snapt dan zou ik zeggen...klap eerst eens met 30 tegen een sloopauto en daarna nog een keer met 100 en je snapt het ^O^

trouwens al 3x in een auto gezeten met een zwaar ongeluk, al die keren geen gordel en zonder schrammetje eruit.
zelfde geld trouwens voor mijn mannelijke familieleden, ook zware ongelukken nooit iets eraan over gehouden (ja eentje een litteken :') )
  woensdag 15 september 2010 @ 17:53:20 #273
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86468103
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb een Stinger in de 911... die meter wijkt inderdaad af van wat de GPS van de Stinger (en de navi overigens, maar die staat vaak niet aan) meet.

Maar het is niet altijd zo.
[..]

Ik ben er nu zo'n 6 jaar weg, dus zelfde periode. En ik was toch niet braaf... Misschien ook geluk gehad. En een Stinger natuurlijk (toentertijd nog zo'n Ventura, maar die werkte ook prima). ;)
O+!!

Mijn ouders hebben ook jaren allebei zo'n ding gehad, maar een keer in Zwitserland eroverheen moeten rijden _O- :X
pi_86468144
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja, want pas als ik 4 talen beheers en jouw moedertaal minder beheerst dan jij het Nederlands is het ineens niet een domme fout.
Zeik niet over andermans taalfouten terwijl je zelf ook fouten maakt, het is gvd hier niet het programma 10 voor taal.
quote:
Trouwens sloeg je opmerking over moraalridders ook gewoon nergens op.
Volgens jou, maar mijn opmerking sloeg wel degelijk ergens op want in NL zijn er blijkbaar 8 miljoen verkeerskundigen inclusief psychologen die haarfijn kunnen vertellen hoe het moet en vervolgens het zelf niet doen. Vertel eens als je het zo goed weet, waar komen die miljoenen boetes vandaan die jaarlijks bijeen worden geharkt?
quote:
Mensen die begrijpen dat het gewoon de fout is van de motorrijder die vaart mindert voor een flitspaal maken ook heus weleens zelf een verkeerdsovertreding en remmen misschien zelf ook wel voor een flitspaal.
Ja, ik rem ook weleens voor een flitspaal of onverwachte controle zoals iedereen.
quote:
Maar dan.. het verschil is dat die 'moraalridders' wel de consequenties aanvaarden van hun foute gedrag ipv het op externe factoren af te schuiven.
Wie heeft het over niet aanvaarden? Jij dus. Maar een stuk verantwoordelijkheid ligt ook bij de flitsservice want die veroorzaken soms gevaarlijke en ongewenste situaties.
pi_86468146
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:50 schreef notagain het volgende:

trouwens al 3x in een auto gezeten met een zwaar ongeluk, al die keren geen gordel en zonder schrammetje eruit.
Dat noemt men dan geluk. Een gordel is zonder meer belangrijk en kan het verschil zijn tussen pijn en dood. Ik snap ook niet helemaal waarom je het probeert te ontkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')