Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je lijkt wel een kleuterquote:Op woensdag 15 september 2010 16:48 schreef notagain het volgende:
[..]
gewoon verantwoordelijkheid van de bestuurder die gordel.
de wet is heel selectief.
de wettelijke verplichte bescherming op een motor en scooter is een gekeurde helm.
ik mag op de motor zitten met slechts een helm en borat-string.
terwijl veel letsel het gevolg is van geen beschermende kleding.
agent begreep dus niet waarom die schreef alleen maar omdat die het aangeleerd had.
de boete vond ik niet zo erg maar het bedrag.
90 euro voor het niet dragen van een gordel is buiten elke proportie....
ze hebben nooit onderzoek gedaan of een boete van 30 euro minder afschrikt dan eentje van 90.
maar wel continu verhogen, verhogen, verhogen....
de reden dat ik een boete krijg is zogenaamd mijn en een ander zijn veiligheid, dat is het dus totaal niet
Aha, dus we gaan meteen schelden? Ik ben een SBS tokkie omdat ik iemand inhaal die 3 keer zo gevaarlijk bezig is als ik? Je bewijst mijn punt des te meer vriendelijke vriend.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:59 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
ik probeer alleen te zeggen dat je een SBS tokkie bent die alles afschuift op gedrag van andere mensen ipv dat je de verantwoordelijkheid bij jezelf legt?
van wie moest je die opa met een parkinsonvoet inhalen?
Dat schijnt erg moeilijk te begrijpen te zijn voor veel mensen inderdaadquote:Op woensdag 15 september 2010 17:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Jaja, ook bij inhalen geldt de maximum snelheid. Als jij zonodig wil inhalen en je moet persé zo hard rijden, dan reed je voorligger een prima snelheid.
Ik vraag mij af wat jij (met die leuke ondertitel) niet begrijpt aan meetcorrecties. De reden dat die correctie er is, is dat er nog wel eens hoger gemeten wordt dan er daadwerkelijk wordt gereden.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:51 schreef Qebbel het volgende:
Wat begrijp jij niet aan de wettelijke autocorrectie?
0-100 = 3km
101-130 = 4km
131-165 = 5km
166-200 = 6km
201-230 = 7km
Niet misschien, die komen er vanaf 1 juli 2009 bij. Punt.quote:Daarnaast kun je op boetes.nl gewoon een overzicht vinden van de tarieven per 1jan 2010 en daar staat toch echt dat een personenauto buiten de bebouwde kom op de autosnelweg met een snelheid van 4km te hard na correctie een boete ter waarde van 16,- krijgt. Misschien komen hier administratiekosten bij, dus niet 17 euro.
Hohoho... dat mag dus niet.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef Qebbel het volgende:
En van mijn part ga je naakt op je motor rijden, moet je lekker zelf weten!
het gaat niet om veiligheid...quote:Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je lijkt wel een kleuter. Prima hoor dat jij je gordel niet wilt dragen. En van mijn part ga je naakt op je motor rijden, moet je lekker zelf weten! Niet iedereen is zo'n fantastisch rijtalent als jij en daarom heeft de overheid regels vastgelegd, om de anti-talenten te sparen. Die agent kan moeilijk die regels aan zijn laars lappen; dat is immers zijn werk. Als je dat niet begrijpt, zou ik me nog maar eens ernstig achter m'n oren krabben als ik jou was.
![]()
En als jij jezelf door dit ubermenschgedrag op een dag ergens te pletter rijdt, heb ik ernstig medelijden met de mensen om je heen die van je houden. Want voor hen heb je wel de verantwoordelijkheid op jezelf te passen. Je hebt zeker nog geen kinderen?
dankje.....quote:Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Aha, dus we gaan meteen schelden? Ik ben een SBS tokkie omdat ik iemand inhaal die 3 keer zo gevaarlijk bezig is als ik? Je bewijst mijn punt des te meer vriendelijke vriend.
Van wie? Van mezelf wellicht. Ga jij maar een ruime tijd achter zo'n iemand aanrijden.
Maarre.. speciaal voor jou, ik vind jou een
[ afbeelding ]
De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben. Denk jij 100 te rijden (volgens je auto), rijd je misschien 95. De snelheidsmeter van de flitser kan ook anders zijn dan die van de auto's. Dus als jij dacht 60 te rijden ergens waar je 50 mocht, kun je idd een boete van 4km te hard krijgen, na correctie. Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitstquote:Op woensdag 15 september 2010 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat jij (met die leuke ondertitel) niet begrijpt aan meetcorrecties. De reden dat die correctie er is, is dat er nog wel eens hoger gemeten wordt dan er daadwerkelijk wordt gereden.
En natuurlijk kan het ook zo zijn dat de meting volledig juist is of zelfs iets te laag... maar dat neemt niet weg dat je als je 60 km/u rijdt je ook gemeten 63 km/u kan hebben gereden... dus na meetcorrectie 60.
Onzin om de meetcorrectie er bij op te tellen alsof de gemeten snelheid ook de gereden snelheid is.
[..]
Niet misschien, die komen er vanaf 1 juli 2009 bij. Punt.
En de 17 euro komt van de site van het OM. Die zijn denk ik actueler...
Maar zelfs als het 16 euro is, dan klopt het verhaal van Gia niet, tenzij de overtreding 14,5 maanden geleden of nog langer geleden plaats vond en dat noem ik hoe dan ook niet meer "laatst".
Tuurlijk gaat de gordel wel om veiligheid. Al rijd je stapvoets, er kan wel iemand keihard op je klappen, of wat dan ook. Ookal is het totaal buiten jouw schuld om, jij zit wel met de gebakken peren als je de rest van je leven verlamd in een rolstoel zit. Dus blijf vooral lekker eigenwijs en doe echt niet je gordel om. Stoer!quote:Op woensdag 15 september 2010 17:06 schreef notagain het volgende:
[..]
het gaat niet om veiligheid...
ik rij altijd in een erg duur leren pak en helm omdat.
als ik boodschappen in het dorp ga doen en nauwelijks boven de 40 uit kom dan niet.
volgens de wet mag die bekeuren maar als die het zelf niet snapt en het zelf normaal vind dat het 90 euro kost...
leg me dan eens uit waarom dat tuig wel gaat staken voor meer loon...ze wisten toch wat ze gingen verdienen?
Nee en nee. De correctie is er omdat de meetapparatuur van de politie niet 100% nauwkeurig is. Die zaak is gevoerd door Anker & Anker en ik heb zo de gegevens niet van die uitspraak, maar weet wel zeker dat het gaat om de afwijking van de meetapparatuur. Daarom heet het ook een meetcorrectie.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:25 schreef Qebbel het volgende:
De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben.
Jarenlang in Utreg gewoond en ze hebben me daar nooit gepakt. Echt, het kan nog veel erger.quote:Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitst)
quote:Op woensdag 15 september 2010 17:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een moraalridders hier. Volgens mij heeft nog niet eens een kwart de rijbewijs.
Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.quote:
Ok, dat zal wel zo zijn idd dan. Ik dacht dat het van weerszijden door de afwijkingen kwam. Ik bedoel ga maar eens met een tomtom je snelheid meten; die wijkt af van wat je dashboardmeter aangeeft. Whatever ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee en nee. De correctie is er omdat de meetapparatuur van de politie niet 100% nauwkeurig is. Die zaak is gevoerd door Anker & Anker en ik heb zo de gegevens niet van die uitspraak, maar weet wel zeker dat het gaat om de afwijking van de meetapparatuur. Daarom heet het ook een meetcorrectie.
En de tweede nee is ten aanzien van het feit dat snelheidsmeters altijd een afwijking hebben. Dat klopt ook niet.
[..]
Jarenlang in Utreg gewoond en ze hebben me daar nooit gepakt. Echt, het kan nog veel erger.
Magyarenquote:Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.
Ga een hobby zoeken zielige heiknurft.
Ja, want pas als ik 4 talen beheers en jouw moedertaal minder beheerst dan jij het Nederlands is het ineens niet een domme fout.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Taalnazi. als je moedertaal geen NL is en daarnaast ook nog eens 4 andere talen beheerst had je een punt. Maar ik wed dat jij mijn moedertaal minder beheerst dan ik het Nederlands. Durf te wedden dat je geen enkel woord uit kan spreken laat staan spellen.
quote:Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb een Stinger in de 911... die meter wijkt inderdaad af van wat de GPS van de Stinger (en de navi overigens, maar die staat vaak niet aan) meet.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:38 schreef Qebbel het volgende:
Ik bedoel ga maar eens met een tomtom je snelheid meten; die wijkt af van wat je dashboardmeter aangeeft. Whatever ook.
Ik ben er nu zo'n 6 jaar weg, dus zelfde periode. En ik was toch niet braaf... Misschien ook geluk gehad. En een Stinger natuurlijk (toentertijd nog zo'n Ventura, maar die werkte ook prima).quote:Serieus een prestatie om nog nooit een boete in Utrecht gehad te hebben!![]()
. Laatste tijd valt het wel mee, maar toen ik er nog woonde (7jr geleden) rolden ze af en aan de mat op
. Altijd op van die grote brede banen ver buiten de bebouwde kom voor je gevoel, waar je toch maar 50 mocht.
Is helemaal in sinds DWDD gisteren...quote:
wat snap je er niet dat dat binnen de bebouwde kom je nauwelijks boven de 50 uitkomt en een ongeluk voor een jonge sterke jonge kerel niet gevaarlijk is, dat in tegenstelling tot buiten de bebouwde kom waar je minimaal 80 rijdt...quote:Op woensdag 15 september 2010 17:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
De correctie is er omdat sneheidsmeters altijd een afwijking hebben. Denk jij 100 te rijden (volgens je auto), rijd je misschien 95. De snelheidsmeter van de flitser kan ook anders zijn dan die van de auto's. Dus als jij dacht 60 te rijden ergens waar je 50 mocht, kun je idd een boete van 4km te hard krijgen, na correctie. Praat me er niet van, ik heb er echt ZAT gehad. (Utrecht tyfusstad, elke keer weer geflitst)
[..]
Tuurlijk gaat de gordel wel om veiligheid. Al rijd je stapvoets, er kan wel iemand keihard op je klappen, of wat dan ook. Ookal is het totaal buiten jouw schuld om, jij zit wel met de gebakken peren als je de rest van je leven verlamd in een rolstoel zit. Dus blijf vooral lekker eigenwijs en doe echt niet je gordel om. Stoer!![]()
Jij mag mij het verschil uitleggen waarom een klein stukje met max 40 gordeltechnisch minder gevaarlijk is dan een uurtje over de snelweg?? Een ambulancebroeder zou je uitlachen.
En wat snapt de politie niet? De wet is de wet. Punt. En niet gek dat die mensen om loonsverhoging vragen. Je hebt kennelijk geen idee van de hoge werkdruk, het harde werken, de verantwoordelijkheid en taken van de politie, voor een hongerloon. Beter zou je eens wat meer respect voor die mensen kunnen tonen, ipv zo denigrerend te doen.
quote:Op woensdag 15 september 2010 17:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een Stinger in de 911... die meter wijkt inderdaad af van wat de GPS van de Stinger (en de navi overigens, maar die staat vaak niet aan) meet.
Maar het is niet altijd zo.
[..]
Ik ben er nu zo'n 6 jaar weg, dus zelfde periode. En ik was toch niet braaf... Misschien ook geluk gehad. En een Stinger natuurlijk (toentertijd nog zo'n Ventura, maar die werkte ook prima).
Zeik niet over andermans taalfouten terwijl je zelf ook fouten maakt, het is gvd hier niet het programma 10 voor taal.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja, want pas als ik 4 talen beheers en jouw moedertaal minder beheerst dan jij het Nederlands is het ineens niet een domme fout.
Volgens jou, maar mijn opmerking sloeg wel degelijk ergens op want in NL zijn er blijkbaar 8 miljoen verkeerskundigen inclusief psychologen die haarfijn kunnen vertellen hoe het moet en vervolgens het zelf niet doen. Vertel eens als je het zo goed weet, waar komen die miljoenen boetes vandaan die jaarlijks bijeen worden geharkt?quote:Trouwens sloeg je opmerking over moraalridders ook gewoon nergens op.
Ja, ik rem ook weleens voor een flitspaal of onverwachte controle zoals iedereen.quote:Mensen die begrijpen dat het gewoon de fout is van de motorrijder die vaart mindert voor een flitspaal maken ook heus weleens zelf een verkeerdsovertreding en remmen misschien zelf ook wel voor een flitspaal.
Wie heeft het over niet aanvaarden? Jij dus. Maar een stuk verantwoordelijkheid ligt ook bij de flitsservice want die veroorzaken soms gevaarlijke en ongewenste situaties.quote:Maar dan.. het verschil is dat die 'moraalridders' wel de consequenties aanvaarden van hun foute gedrag ipv het op externe factoren af te schuiven.
Dat noemt men dan geluk. Een gordel is zonder meer belangrijk en kan het verschil zijn tussen pijn en dood. Ik snap ook niet helemaal waarom je het probeert te ontkennen.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:50 schreef notagain het volgende:
trouwens al 3x in een auto gezeten met een zwaar ongeluk, al die keren geen gordel en zonder schrammetje eruit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |