abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86464761
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Wat zeiden ze toen jij een aanvraag indiende voor het controleren op die weg?
vanuit de buurt is meerdere malen geklaagd.
er zijn een paar notoire ettertjes die er langs komen.
type golf en tupperware.

ze komen gewoon niet...kost ze teveel moeite om die lui te pakken.

"we zullen er melding van maken en doorgeven"
pi_86464793
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoe erg is het nou met dat flitsen waar het makkelijk scoren is? Ik ken hier in de buurt genoeg locaties waar werkelijk vrijwel iedereen 10-20-30 km/u te hard rijdt, inclusief ondergetekende.

Als makkelijk scoren écht de motivatie was hoefden ze daar maar te gaan staan en het is kassa, kassa, kassa. Ik geloof er niet in dus.

Ze staan wel regelmatig op de ringbaan hier in Tilburg, de hoofdverkeersader rondom het centrum. Dat ze daar streng handhaven kan ik ook echt niet makkelijk scoren noemen. Doe je het niet dan verandert het gewoon in een 80 kilometerweg waar constant auto's door het rood rijden omdat ze niet meer op tijd stil kunnen staan voor het stoplicht.

Toch wordt dat door veel van mijn kennissen ook weggezet als 'makkelijk scoren'. Wanneer is het dan geen makkelijk scoren? Bij wegwerkzaamheden? Oh nee, dat is ook makkelijk scoren want "niemand rijdt toch 90 daar als je ook makkelijk 120 kan?". :')
Wegwerkzaamheden is niet makkelijk scoren als er daadwerkelijk mensen aan het werk zijn en/of de situatie is zoals bijvoorbeeld op de A1 bij Muiden. Anders wel; als de weg "normaal" is (zoals bijv. de A2) en is er niemand aan het werk, is het gewoon asociaal profiteren van een belachelijke snelheidsbeperking.

Verder zijn autowegen en snelwegen waar een limiet van 50 of 70 tegenaan gegooid is makkelijk scoren, etc. Een ongeregelde kruising op een 80-weg is niet makkelijk scoren, daar is het van daadwerkelijk belang dat er in iig thv de kruising normaal gereden wordt.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:18:23 #228
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86464805
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:14 schreef notagain het volgende:

[..]

Stoere vent, zo een wout met een mond val tanden laten staan
  woensdag 15 september 2010 @ 16:24:41 #229
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86465018
quote:

[..]

laatst moest ik ff snel boodschappen doen.
autogordel draag ik op die korte stukken niet.
politie opeens achter me.
ik ga uiteraard niet schijnheilig mijn gordel om doen.

ik denk, krijg er wel een waarschuwing voor.
nee meteen een boete.
Ik denk, zal wel meevallen...90 euro...

ik vroeg aan hem of die dat normaal vond dat hij bedragen voor eigen verantwoordelijkheid uitschrijft waarvoor hij 1 volle dag moet werken, toen was het al einde oefening....

het is voor uw eigen veiligheid...
waarom hebben motorrijders dan geen gordel?

motorrijders hebben een helm...

dus ik vroeg hem of met 50 in een luxe auto met airbags zonder gordel tegen een tegenligger knallen gevaarlijker is dan hetzelfde geval op de motor met helm.
loopt die rukker opeens weg ;(

ook zo sneu, als je dan boetes uitdeelt snap dan wel waarom en kan het verdedigen.
De enige die sneu is dat ben jij. Als jij jezelf tof genoeg vindt om op 'kleine stukken de gordel niet te dragen' (das alleen voor losers :{w ), moet je dat lekker doen. De wet echter zegt iets anders en je kunt nou eenmaal niet voor eigen rechtertje spelen: betrapt door de politie = gewoon betalen dus!

Dat jij jezelf een onschendbare heer en meester van de weg voelt is jouw probleem en niet die van de agent die gewoon prima zijn werk doet. Beetje zielig van je om die man dan nog zo aan te spreken ook :r :r Zegt meer over jou.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  woensdag 15 september 2010 @ 16:26:16 #230
3542 Gia
User under construction
pi_86465067
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Je wordt vanaf 4kmh boven de max bekeurd. Een bekeuring voor 4kmh te hard kan oplopen tot 32 euro plus eventuele administratiekosten. Ik weet niet of jouw uurloon dat dekt, maar ik vind de boete niet in verhouding staan tot de overtreding :N
Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.
pi_86465121
quote:

nee meteen een boete.
Vind ik dan persoonlijk ook zeer terecht. Het is niet alleen voor je eigen veiligheid dat je die gordel moet dragen. Als jij met 50 op een ander rijdt en je overlijdt ten gevolge daarvan (dat kan gewoon...), dan heeft die ander een leven lang daar ellende van.

Het is zuur geld, daar niet van, maar terecht dat er voor wordt beboet en terecht dat het 90 euro kost.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86465147
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.
Dan had je gunstige omstandigheden :)

En verder:
http://www.autoblog.nl/ar(...)-administratiekosten
  woensdag 15 september 2010 @ 16:28:26 #233
3542 Gia
User under construction
pi_86465148
quote:

nee meteen een boete.
Hier in de buurt staan ze ook vaak, zo'n 150 meter van een winkel verwijderd te controleren op gordels.
Heb em altijd om. Gewoonte.
pi_86465290
quote:

Om te beginnen: hoe kan het dat je eerder aan geeft dat je minimaal 9 tot 10 km/u te hard moet hebben gereden om een boete te krijgen als je er net één hebt gehad voor 4 km/u te hard?

Daarnaast kan het gewoon niet laatst zijn geweest. Het is momenteel 19 dan wel 17 euro (resp. binnen bebouwde kom en buiten bebouwde kom/autosnelweg (bron: boetebase). En er komt hoe dan ook 6 euro administratie bovenop.

Het klopt gewoon niet wat je zegt, Gia...
  woensdag 15 september 2010 @ 16:35:59 #235
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86465440
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

maar ik vind de boete niet in verhouding staan tot de overtreding :N
Het is inderdaad nog veel te goedkoop.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_86465529
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog veel te goedkoop.
:') tuurlijk :O
  woensdag 15 september 2010 @ 16:40:08 #237
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_86465594
Ik heb nog een hele, hele mooie voor de moraalridders hier..

2 maanden geleden, om precies te zijn 12 juli, ik rijd op een 80km weg waar inhalen toegestaan is, voor mij rijd een of andere stoffige bejaardenauto inclusief stoffige bestuurder.

De beste man reed afwisselend 50 tot 80, niet harder. Slingeren zat er ook nog in. Ik vond het een nogal benarde situatie dus besloot ik in te halen. Ik schakel 1 tandje terug en haal 'm in. Op het moment dat ik weer invoeg..

*flits*

Jawel dames en heren, ik kreeg vorige week een bekeuring binnen van, gecorrigeerd, 2km/u te hard.

Verkeersveiligheid MY ASS!! :r :r :r :r
'sup.
pi_86465640
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:40 schreef De_Groentenboer het volgende:

2 maanden geleden, om precies te zijn 12 juli, ik rijd op een 80km weg waar inhalen toegestaan is, voor mij rijd een of andere stoffige bejaardenauto inclusief stoffige bestuurder.

De beste man reed afwisselend 50 tot 80, niet harder. Slingeren zat er ook nog in. Ik vond het een nogal benarde situatie dus besloot ik in te halen. Ik schakel 1 tandje terug en haal 'm in. Op het moment dat ik weer invoeg..

*flits*

Jawel dames en heren, ik kreeg vorige week een bekeuring binnen van, gecorrigeerd, 2km/u te hard.

had je maar gewoon geduldig 2 seconden afstand moeten houden tot hij afsloeg...
pi_86465691
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:40 schreef De_Groentenboer het volgende:

*flits*

Je had moeten wachten tot dat de bejaarde 50 reed en dan inhalen
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:43:46 #240
3542 Gia
User under construction
pi_86465740
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Om te beginnen: hoe kan het dat je eerder aan geeft dat je minimaal 9 tot 10 km/u te hard moet hebben gereden om een boete te krijgen als je er net één hebt gehad voor 4 km/u te hard?
Ik zal daar heus wel 60 hebben gereden, i.p.v. 50. Nog mazzel dat ze maar 4 km geteld hebben.
quote:
Daarnaast kan het gewoon niet laatst zijn geweest. Het is momenteel 19 dan wel 17 euro (resp. binnen bebouwde kom en buiten bebouwde kom/autosnelweg (bron: boetebase). En er komt hoe dan ook 6 euro administratie bovenop.
Zou het na moeten kijken, maar is volgens mij nog geen jaar geleden.
quote:
Het was 15 euro en niet meer. Of jij dat nou gelooft of niet.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:44:53 #241
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_86465790
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:41 schreef ErwinEHVNL het volgende:

[..]

had je maar gewoon geduldig 2 seconden afstand moeten houden tot hij afsloeg...
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je had moeten wachten tot dat de bejaarde 50 reed en dan inhalen
Doen jullie het erom toevallig :{
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om dit soort debiele opmerkingen, maar ik zal er even op ingaan..

Hoe wil ik wachten tot hij afslaat als er geen aftakkingen zijn? ^O^

Oh, en ja.. vooral inhalen als iemand een trillend rechtervoetje heeft.. dan haal ik hem in en dan geeft hij weer gas, ik moet of de actie afbreken, of op de rechterbaan blijven stampen om 'm in te halen..goed plan man. -O-

Mag ik vragen, hebben jullie uberhaupt wel een rijbewijs? 8)7
'sup.
pi_86465923
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:24 schreef Qebbel het volgende:

[..]

De enige die sneu is dat ben jij. Als jij jezelf tof genoeg vindt om op 'kleine stukken de gordel niet te dragen' (das alleen voor losers :{w ), moet je dat lekker doen. De wet echter zegt iets anders en je kunt nou eenmaal niet voor eigen rechtertje spelen: betrapt door de politie = gewoon betalen dus!

Dat jij jezelf een onschendbare heer en meester van de weg voelt is jouw probleem en niet die van de agent die gewoon prima zijn werk doet. Beetje zielig van je om die man dan nog zo aan te spreken ook :r :r Zegt meer over jou.
gewoon verantwoordelijkheid van de bestuurder die gordel.
de wet is heel selectief.
de wettelijke verplichte bescherming op een motor en scooter is een gekeurde helm.
ik mag op de motor zitten met slechts een helm en borat-string.

terwijl veel letsel het gevolg is van geen beschermende kleding.

agent begreep dus niet waarom die schreef alleen maar omdat die het aangeleerd had.

de boete vond ik niet zo erg maar het bedrag.
90 euro voor het niet dragen van een gordel is buiten elke proportie....

ze hebben nooit onderzoek gedaan of een boete van 30 euro minder afschrikt dan eentje van 90.
maar wel continu verhogen, verhogen, verhogen....

de reden dat ik een boete krijg is zogenaamd mijn en een ander zijn veiligheid, dat is het dus totaal niet :r
pi_86465993
quote:

[..]

laatst is dus lang geleden aangezien er nu 6 euro administratiekosten standaard bij komt...
pi_86465994
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:43 schreef Gia het volgende:

Ik zal daar heus wel 60 hebben gereden, i.p.v. 50. Nog mazzel dat ze maar 4 km geteld hebben.
Tuurlijk. Ze schrijven maar wat op. Kan hun het schelen wat de meetapparatuur er van zegt...

Heb je nog meer sprookjes voor de lezers?

quote:
Zou het na moeten kijken, maar is volgens mij nog geen jaar geleden.
Meteen doen nadat je hebt opgezocht wat "laatst" betekent.

quote:
Het was 15 euro en niet meer. Of jij dat nou gelooft of niet.
Ik heb het vooral over de termijn.
pi_86466012
Door mensen zoals TS geloof ik dat het een goede zaak is dat de boetes weer eens verhoogd worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86466054
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier in de buurt staan ze ook vaak, zo'n 150 meter van een winkel verwijderd te controleren op gordels.
Heb em altijd om. Gewoonte.
wij hebben een afgeknipt stuk gordel tussen hoofdsteun en stoel geplak >:O
gemakzucht
  woensdag 15 september 2010 @ 16:51:10 #247
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86466057
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan de wettelijke autocorrectie?

0-100 = 3km
101-130 = 4km
131-165 = 5km
166-200 = 6km
201-230 = 7km

Daarnaast kun je op boetes.nl gewoon een overzicht vinden van de tarieven per 1jan 2010 en daar staat toch echt dat een personenauto buiten de bebouwde kom op de autosnelweg met een snelheid van 4km te hard na correctie een boete ter waarde van 16,- krijgt. Misschien komen hier administratiekosten bij, dus niet 17 euro.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86466222
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:44 schreef De_Groentenboer het volgende:

[..]

[..]

Oh, en ja.. vooral inhalen als iemand een trillend rechtervoetje heeft.. dan haal ik hem in en dan geeft hij weer gas, ik moet of de actie afbreken, of op de rechterbaan blijven stampen om 'm in te halen..goed plan man. -O-
Je haalde hem sowieso in.

Kun je beter wachten tot hij wat langzamer rijdt.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86466414
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:44 schreef De_Groentenboer het volgende:

[..]

[..]

Doen jullie het erom toevallig :{
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om dit soort debiele opmerkingen, maar ik zal er even op ingaan..

Hoe wil ik wachten tot hij afslaat als er geen aftakkingen zijn? ^O^

Mag ik vragen, hebben jullie uberhaupt wel een rijbewijs? 8)7
ik probeer alleen te zeggen dat je een SBS tokkie bent die alles afschuift op gedrag van andere mensen ipv dat je de verantwoordelijkheid bij jezelf legt?

van wie moest je die opa met een parkinsonvoet inhalen?
pi_86466545
Jaja, ook bij inhalen geldt de maximum snelheid. Als jij zonodig wil inhalen en je moet persé zo hard rijden, dan reed je voorligger een prima snelheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')