vanuit de buurt is meerdere malen geklaagd.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat zeiden ze toen jij een aanvraag indiende voor het controleren op die weg?
Wegwerkzaamheden is niet makkelijk scoren als er daadwerkelijk mensen aan het werk zijn en/of de situatie is zoals bijvoorbeeld op de A1 bij Muiden. Anders wel; als de weg "normaal" is (zoals bijv. de A2) en is er niemand aan het werk, is het gewoon asociaal profiteren van een belachelijke snelheidsbeperking.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe erg is het nou met dat flitsen waar het makkelijk scoren is? Ik ken hier in de buurt genoeg locaties waar werkelijk vrijwel iedereen 10-20-30 km/u te hard rijdt, inclusief ondergetekende.
Als makkelijk scoren écht de motivatie was hoefden ze daar maar te gaan staan en het is kassa, kassa, kassa. Ik geloof er niet in dus.
Ze staan wel regelmatig op de ringbaan hier in Tilburg, de hoofdverkeersader rondom het centrum. Dat ze daar streng handhaven kan ik ook echt niet makkelijk scoren noemen. Doe je het niet dan verandert het gewoon in een 80 kilometerweg waar constant auto's door het rood rijden omdat ze niet meer op tijd stil kunnen staan voor het stoplicht.
Toch wordt dat door veel van mijn kennissen ook weggezet als 'makkelijk scoren'. Wanneer is het dan geen makkelijk scoren? Bij wegwerkzaamheden? Oh nee, dat is ook makkelijk scoren want "niemand rijdt toch 90 daar als je ook makkelijk 120 kan?".
De enige die sneu is dat ben jij. Als jij jezelf tof genoeg vindt om op 'kleine stukken de gordel niet te dragen' (das alleen voor losersquote:Op woensdag 15 september 2010 16:14 schreef notagain het volgende:
[..]
laatst moest ik ff snel boodschappen doen.
autogordel draag ik op die korte stukken niet.
politie opeens achter me.
ik ga uiteraard niet schijnheilig mijn gordel om doen.
ik denk, krijg er wel een waarschuwing voor.
nee meteen een boete.
Ik denk, zal wel meevallen...90 euro...
ik vroeg aan hem of die dat normaal vond dat hij bedragen voor eigen verantwoordelijkheid uitschrijft waarvoor hij 1 volle dag moet werken, toen was het al einde oefening....
het is voor uw eigen veiligheid...
waarom hebben motorrijders dan geen gordel?
motorrijders hebben een helm...
dus ik vroeg hem of met 50 in een luxe auto met airbags zonder gordel tegen een tegenligger knallen gevaarlijker is dan hetzelfde geval op de motor met helm.
loopt die rukker opeens weg![]()
ook zo sneu, als je dan boetes uitdeelt snap dan wel waarom en kan het verdedigen.
Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Je wordt vanaf 4kmh boven de max bekeurd. Een bekeuring voor 4kmh te hard kan oplopen tot 32 euro plus eventuele administratiekosten. Ik weet niet of jouw uurloon dat dekt, maar ik vind de boete niet in verhouding staan tot de overtreding
Vind ik dan persoonlijk ook zeer terecht. Het is niet alleen voor je eigen veiligheid dat je die gordel moet dragen. Als jij met 50 op een ander rijdt en je overlijdt ten gevolge daarvan (dat kan gewoon...), dan heeft die ander een leven lang daar ellende van.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:14 schreef notagain het volgende:
nee meteen een boete.
Dan had je gunstige omstandighedenquote:Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.
Hier in de buurt staan ze ook vaak, zo'n 150 meter van een winkel verwijderd te controleren op gordels.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:14 schreef notagain het volgende:
nee meteen een boete.
Om te beginnen: hoe kan het dat je eerder aan geeft dat je minimaal 9 tot 10 km/u te hard moet hebben gereden om een boete te krijgen als je er net één hebt gehad voor 4 km/u te hard?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
Ik heb laatst een boete gekregen van 15 euro voor 4 km te hard. Geen 22, geen administratiekosten, gewoon 15 euro.
Het is inderdaad nog veel te goedkoop.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar ik vind de boete niet in verhouding staan tot de overtreding
quote:Op woensdag 15 september 2010 16:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog veel te goedkoop.
had je maar gewoon geduldig 2 seconden afstand moeten houden tot hij afsloeg...quote:Op woensdag 15 september 2010 16:40 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik heb nog een hele, hele mooie voor de moraalridders hier..
2 maanden geleden, om precies te zijn 12 juli, ik rijd op een 80km weg waar inhalen toegestaan is, voor mij rijd een of andere stoffige bejaardenauto inclusief stoffige bestuurder.
De beste man reed afwisselend 50 tot 80, niet harder. Slingeren zat er ook nog in. Ik vond het een nogal benarde situatie dus besloot ik in te halen. Ik schakel 1 tandje terug en haal 'm in. Op het moment dat ik weer invoeg..
*flits*
Jawel dames en heren, ik kreeg vorige week een bekeuring binnen van, gecorrigeerd, 2km/u te hard.
Verkeersveiligheid MY ASS!!![]()
![]()
![]()
Je had moeten wachten tot dat de bejaarde 50 reed en dan inhalenquote:Op woensdag 15 september 2010 16:40 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik heb nog een hele, hele mooie voor de moraalridders hier..
2 maanden geleden, om precies te zijn 12 juli, ik rijd op een 80km weg waar inhalen toegestaan is, voor mij rijd een of andere stoffige bejaardenauto inclusief stoffige bestuurder.
De beste man reed afwisselend 50 tot 80, niet harder. Slingeren zat er ook nog in. Ik vond het een nogal benarde situatie dus besloot ik in te halen. Ik schakel 1 tandje terug en haal 'm in. Op het moment dat ik weer invoeg..
*flits*
Jawel dames en heren, ik kreeg vorige week een bekeuring binnen van, gecorrigeerd, 2km/u te hard.
Verkeersveiligheid MY ASS!!![]()
![]()
![]()
Ik zal daar heus wel 60 hebben gereden, i.p.v. 50. Nog mazzel dat ze maar 4 km geteld hebben.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om te beginnen: hoe kan het dat je eerder aan geeft dat je minimaal 9 tot 10 km/u te hard moet hebben gereden om een boete te krijgen als je er net één hebt gehad voor 4 km/u te hard?
Zou het na moeten kijken, maar is volgens mij nog geen jaar geleden.quote:Daarnaast kan het gewoon niet laatst zijn geweest. Het is momenteel 19 dan wel 17 euro (resp. binnen bebouwde kom en buiten bebouwde kom/autosnelweg (bron: boetebase). En er komt hoe dan ook 6 euro administratie bovenop.
Het was 15 euro en niet meer. Of jij dat nou gelooft of niet.quote:Het klopt gewoon niet wat je zegt, Gia...
quote:Op woensdag 15 september 2010 16:41 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
had je maar gewoon geduldig 2 seconden afstand moeten houden tot hij afsloeg...
Doen jullie het erom toevalligquote:Op woensdag 15 september 2010 16:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Je had moeten wachten tot dat de bejaarde 50 reed en dan inhalen
gewoon verantwoordelijkheid van de bestuurder die gordel.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
De enige die sneu is dat ben jij. Als jij jezelf tof genoeg vindt om op 'kleine stukken de gordel niet te dragen' (das alleen voor losers), moet je dat lekker doen. De wet echter zegt iets anders en je kunt nou eenmaal niet voor eigen rechtertje spelen: betrapt door de politie = gewoon betalen dus!
Dat jij jezelf een onschendbare heer en meester van de weg voelt is jouw probleem en niet die van de agent die gewoon prima zijn werk doet. Beetje zielig van je om die man dan nog zo aan te spreken ook![]()
Zegt meer over jou.
laatst is dus lang geleden aangezien er nu 6 euro administratiekosten standaard bij komt...quote:Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ze schrijven maar wat op. Kan hun het schelen wat de meetapparatuur er van zegt...quote:Op woensdag 15 september 2010 16:43 schreef Gia het volgende:
Ik zal daar heus wel 60 hebben gereden, i.p.v. 50. Nog mazzel dat ze maar 4 km geteld hebben.
Meteen doen nadat je hebt opgezocht wat "laatst" betekent.quote:Zou het na moeten kijken, maar is volgens mij nog geen jaar geleden.
Ik heb het vooral over de termijn.quote:Het was 15 euro en niet meer. Of jij dat nou gelooft of niet.
wij hebben een afgeknipt stuk gordel tussen hoofdsteun en stoel geplakquote:Op woensdag 15 september 2010 16:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier in de buurt staan ze ook vaak, zo'n 150 meter van een winkel verwijderd te controleren op gordels.
Heb em altijd om. Gewoonte.
Wat begrijp jij niet aan de wettelijke autocorrectie?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om te beginnen: hoe kan het dat je eerder aan geeft dat je minimaal 9 tot 10 km/u te hard moet hebben gereden om een boete te krijgen als je er net één hebt gehad voor 4 km/u te hard?
Daarnaast kan het gewoon niet laatst zijn geweest. Het is momenteel 19 dan wel 17 euro (resp. binnen bebouwde kom en buiten bebouwde kom/autosnelweg (bron: boetebase). En er komt hoe dan ook 6 euro administratie bovenop.
Het klopt gewoon niet wat je zegt, Gia...
Je haalde hem sowieso in.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:44 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
[..]
Oh, en ja.. vooral inhalen als iemand een trillend rechtervoetje heeft.. dan haal ik hem in en dan geeft hij weer gas, ik moet of de actie afbreken, of op de rechterbaan blijven stampen om 'm in te halen..goed plan man.![]()
ik probeer alleen te zeggen dat je een SBS tokkie bent die alles afschuift op gedrag van andere mensen ipv dat je de verantwoordelijkheid bij jezelf legt?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:44 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
[..]
Doen jullie het erom toevallig![]()
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om dit soort debiele opmerkingen, maar ik zal er even op ingaan..
Hoe wil ik wachten tot hij afslaat als er geen aftakkingen zijn?![]()
Oh, en ja.. vooral inhalen als iemand een trillend rechtervoetje heeft.. dan haal ik hem in en dan geeft hij weer gas, ik moet of de actie afbreken, of op de rechterbaan blijven stampen om 'm in te halen..goed plan man.![]()
Mag ik vragen, hebben jullie uberhaupt wel een rijbewijs?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |