dat je in het gelijk werd gesteld zegt niks over jouw controle over een motor.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
en jij was er bij? Zo ja, maak je kenbaar.
Zo nee,![]()
!
Was overigens wel fijn, de dagwaarde van je motor terugkrijgen omdat je in het gelijk werd gesteld omdat een paard dat niet geschikt is om op de openbare weg te mogen komen er toch was op het moment van passeren van een grotere groep motorrijdersFlitsers daarentegen mogen wél gewoon opgesteld staan op de weg en zijn géén reden om te remmen. De hoeven van een paard wél
Liever vallen en een beschadigde motor (met die snelheid) dan dood door een trap
Daarbij, als je iedereen die z'n motor wel eens heeft laten vallen als incompetent aanmerkt..!
True, maar tot die tijd mag 't gewoon.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:33 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Je kan beter een vogeltje, konijn of kleine hond aanrijden dan geflitst worden hoorEn ze moeten geen onzichtbare flitsers neerzetten, ze moeten een beetje realiteitszin ontwikkelen voor het bepalen van de maximum snelheid, niet die A2 bullshit. Verder kunnen ze beter surveilleren op gevaarlijk gedrag, dan flitsen. Het heeft veel meer zin als er iemand naast je zit die je kan laten zien waarom je fout zat, en dan komt er misschien ook eens een einde over dat gejank over 10kmh.
ik heb 14 man om te bevestigen dat het volgens het boekje was, er niets mis was met mijn inzicht en ga zo maar door. Maar natuurlijk zijn ook deze mannen allemaal incompetent.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:39 schreef notagain het volgende:
[..]
dat je in het gelijk werd gesteld zegt niks over jouw controle over een motor.
als iemand jou geen voorrang geeft kun je het wel nemen en gelijk krijgen achteraf (of de nabestaanden) maar maakt je wel iemand met slecht inzicht.
als jij je in een dergelijke situatie brengt dat je geraakt kunt worden door een paard dan is de hele inhaalactie al niet volgens het boekje.
wat snappen jullie niet aan het feit dat heel veel mensen boetes krijgen van een paar km/h te hard, geen bewuste snelheidsovertredingen maar gewoon niet constant op de teller kijken.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dattum. de schuld van een ongeluk als deze ligt dáár, en niet bij de flitser.
De regel is niet harder dan 120 rijden, zo moeilijk is dat niet. Als je dat dan toch een paar keer doet en een paar keer daar een boete voor krijgt is dat toch echt je eigen schuld. Daar kan je toch moeilijk de politie de schuld van geven?quote:Op woensdag 15 september 2010 13:45 schreef notagain het volgende:
[..]
wat snappen jullie niet aan het feit dat heel veel mensen boetes krijgen van een paar km/h te hard, geen bewuste snelheidsovertredingen maar gewoon niet constant op de teller kijken.
mensen zien een flitser en denken direct aan die kutboetes die ze krijgen en om ze te voorkomen trappen ze eerst op de rem en dan pas op de teller.
we kunnen allemaal die mensen de schuld geven maar ze blijven het doen. maar wanneer je die controles weg neemt of veranderd gebeurt het niet meer....
schijnbaar zijn een paar doden, zwaar gewonden en veel ongelukken niet zo erg voor de overheid zolang er maar miljoenen binnenkomen
wat snap je niet aan op je snelheid letten en anders een man wezen en je verlies nemen.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:45 schreef notagain het volgende:
wat snappen jullie niet aan het feit dat heel veel mensen boetes krijgen van een paar km/h te hard, geen bewuste snelheidsovertredingen maar gewoon niet constant op de teller kijken.
Dit soort mensen zijn een gevaar op de weg en moet je hun rijbewijs afpakken.quote:mensen zien een flitser en denken direct aan die kutboetes die ze krijgen en om ze te voorkomen trappen ze eerst op de rem en dan pas op de teller.
Flitsaparatuur dus beter verstoppen en niet meer op de radio laten horen dat ze er staan.quote:we kunnen allemaal die mensen de schuld geven maar ze blijven het doen. maar wanneer je die controles weg neemt of veranderd gebeurt het niet meer....
als mensen bewust deel zouden nemen aan het verkeer zouden ze niet hoeven schrikken.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:49 schreef MikeyMo het volgende:
als de politie wil controleren kunnen ze dat beter via trajectcontroles of gewoon agenten in een auto laten rondrijden...
Flitssystemen laten mensen schrikken en dat is gewoon niet handig in het verkeer...
onderzoeken hierna zul je niet snel vinden omdat justitie dan moet meewerken, al denk ik dat ze er wel gaan komen....quote:Op woensdag 15 september 2010 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
ja, dan vallen die doden weg (en hoeveel zullen dat er nu daadwerkelijk zijn? heb jij cijfers?), maar is er een vrijbrief voor mensen om wél harder te gaan rijden (omdat ze toch niet zo snel gepakt worden) waardoor deze mensen weer meerdere (dodelijke) ongelukken veroorzaken omdat ons land, in tegenstelling tot Duitsland níet is ingesteld op dit moment op snelheden boven de 140km per uur.
ik heb liever dat mensen om zich heen kijken dan vaker de teller controleren.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als mensen bewust deel zouden nemen aan het verkeer zouden ze niet hoeven schrikken.
En met bewust bedoel ik dus: OPLETTEN.. maargoed, dat is uiteraard teveel gevraagd..
Opletten.. kijken waar je rijdt, hoe hard je er mag, borden met snelheden in de gaten houden, met regelmaat op je teller kijken als je cruise control ontbreekt...
waarom lul je dan zo dom dat "nederland" niet is ingesteld op snelheden van 140....quote:Op woensdag 15 september 2010 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben bekend met de situatie in Duitsland, maar bedankt voor de herinnering
Pff, letten op je snelheid is gewoon een basisvaardigheid die elke autobestuurder in Nederland moet hebben. Als je daardoor een ongeluk veroorzaakt ben je rijbewijs-onwaardig.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:05 schreef notagain het volgende:
[..]
ik heb liever dat mensen om zich heen kijken dan vaker de teller controleren.
wachten is dus op de eerste dode waarbij veroorzaker zegt: "ja sorry, kijk tegenwoordig wat vaker op mijn teller omdat ik steeds lullige boetes krijg"...
Ter verduidelijking ende hulp: de automobilisten: het gros ervan, is niet ingesteld op het feit dat hier op de snelweg (veel) mensen harder rijden dan zeg 140 km per uur en harder, waardoor er vele inschattingsfouten gemaakt zullen wordenquote:Op woensdag 15 september 2010 14:06 schreef notagain het volgende:
[..]
waarom lul je dan zo dom dat "nederland" niet is ingesteld op snelheden van 140....
ah dus aan de ene kant zeg je dat mensen incapabel zijn om met een officiele snelheidstijging van 20 km/h om te gaan maar je eist wel dat mensen capabel zijn om een natuurlijke schrikreactie van een mobiele flitsinstallatie te onderdrukkenquote:Op woensdag 15 september 2010 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ter verduidelijking ende hulp: de automobilisten: het gros ervan, is niet ingesteld op het feit dat hier op de snelweg (veel) mensen harder rijden dan zeg 140 km per uur en harder, waardoor er vele inschattingsfouten gemaakt zullen worden
Nederland staat hier dus voor 'het verkeer in Nederland', en Duitsland voor 'het verkeer in Duitsland'. Jemig, ik dacht dat men dat wel zou begrijpen, maar zo snugger is men dus niet
Dat je begrijpt hoe mensen zich in het verkeer gedragen (te hard rijden, en dus remmen bij flitsers), betekent nog niet dat je dat goed praat.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef MikeyMo het volgende:
best grappig hoe dit een discussie is geworden tussen mensen die een mening hebben over hoe mensen zich zouden moeten gedragen in het verkeer en mensen die begrijpen hoe mensen zich daadwerkelijk gedragen in het verkeer.
Wellicht moet er een 3VO campagne komen waarin men gewezen wordt dat je vooral door moet gassen als je een flitscamera ziet staan
nee, dat zeg ik nietquote:Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef notagain het volgende:
dus een snelheidsverhoging vind je wel gevaarlijk omdat mensen er niet mee om kunnen gaan maar een flitskast waarvan iedereen weet dat veel mensen de rem intrappen is geen extra gevaarzetting![]()
![]()
![]()
oh my god
waarmee ik aangeef dat die mensen harder GAAN rijden doordat de pakkans kleiner wordt..., niet dat ineens toegestaan is om harder te rijden.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
maar is er een vrijbrief voor mensen om wél harder te gaan rijden (omdat ze toch niet zo snel gepakt worden) waardoor deze mensen weer meerdere (dodelijke) ongelukken veroorzaken omdat ons land
Daarom levert dat hier problemen op, omdat het hier in Nederland nergens toegestaan is om >120km per uur te rijden, terwijl dat op veel plekken (waar dat dus kan ) in Duitsland, WEL mogelijk is. Dáárom levert harder rijden in Duitsland, minder problemen op dan hier in Nederland, waar vooralsnog de maximum snelheid maar 120km per uur is.quote:, in tegenstelling tot Duitsland níet is ingesteld op dit moment op snelheden boven de 140km per uur.
nee maar het gebeurd, die schrikreacties/remacties verander je niet.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dat je begrijpt hoe mensen zich in het verkeer gedragen (te hard rijden, en dus remmen bij flitsers), betekent nog niet dat je dat goed praat.
Waarom kun je die schrikreacties niet veranderen? Mensen moeten gewoon stoppen met te hard rijden, zijn heel die flitspalen ook niet nodig.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:19 schreef notagain het volgende:
[..]
nee maar het gebeurd, die schrikreacties/remacties verander je niet.
ik gebruik trouwens gewoon flitsnav, en verder boeien mij de boetes niet zo aangezien ik ze niet zelf betaal.
de remacties baal ik wel van
ik reageer op een specifieke reactie van jou en je komt met een andere reactie op de proppen om te zeggen "dat zeg ik niet"quote:Op woensdag 15 september 2010 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet
ik zeg:
[..]
waarmee ik aangeef dat die mensen harder GAAN rijden doordat de pakkans kleiner wordt..., niet dat ineens toegestaan is om harder te rijden.
[..]
Daarom levert dat hier problemen op, omdat het hier in Nederland nergens toegestaan is om >120km per uur te rijden, terwijl dat op veel plekken (waar dat dus kan ) in Duitsland, WEL mogelijk is. Dáárom levert harder rijden in Duitsland, minder problemen op dan hier in Nederland, waar vooralsnog de maximum snelheid maar 120km per uur is.
haha heeft daar natuurlijk helemaal niets mee te maken... het punt is dat de gemiddelde nederlander een SBS6 IQ heeft en niet eens de moeite neemt om uberhaupt in de spiegels te kijken wat er nog meer rijdt...quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:54 schreef notagain het volgende:
[..]
dus daarom mag het merendeel van de automobilisten zich als complete mongolen gedragen?
ik zou het graag zien dat voordat je je B rijbewijs kunt halen je eerst verplicht 5 uur op de motor moet zitten zodat je echt leert rijden en inzicht krijgt.
er is eens onderzoek gedaan en de gemiddelde autorijder rijdt altijd een paar km boven de toegestane snelheid...quote:Op woensdag 15 september 2010 14:21 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Waarom kun je die schrikreacties niet veranderen? Mensen moeten gewoon stoppen met te hard rijden, zijn heel die flitspalen ook niet nodig.
Da's natuurlijk een onmogelijk streven, maar dat is wel uiteindelijk de bedoeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |