abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86458825
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
en jij was er bij? Zo ja, maak je kenbaar.

Zo nee, :W :')!

Was overigens wel fijn, de dagwaarde van je motor terugkrijgen omdat je in het gelijk werd gesteld omdat een paard dat niet geschikt is om op de openbare weg te mogen komen er toch was op het moment van passeren van een grotere groep motorrijders _O_ Flitsers daarentegen mogen wél gewoon opgesteld staan op de weg en zijn géén reden om te remmen. De hoeven van een paard wél :) Liever vallen en een beschadigde motor (met die snelheid) dan dood door een trap ^O^

Daarbij, als je iedereen die z'n motor wel eens heeft laten vallen als incompetent aanmerkt.. :')!
dat je in het gelijk werd gesteld zegt niks over jouw controle over een motor.
als iemand jou geen voorrang geeft kun je het wel nemen en gelijk krijgen achteraf (of de nabestaanden) maar maakt je wel iemand met slecht inzicht.

als jij je in een dergelijke situatie brengt dat je geraakt kunt worden door een paard dan is de hele inhaalactie al niet volgens het boekje.
pi_86458841
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:33 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Je kan beter een vogeltje, konijn of kleine hond aanrijden dan geflitst worden hoor :P En ze moeten geen onzichtbare flitsers neerzetten, ze moeten een beetje realiteitszin ontwikkelen voor het bepalen van de maximum snelheid, niet die A2 bullshit. Verder kunnen ze beter surveilleren op gevaarlijk gedrag, dan flitsen. Het heeft veel meer zin als er iemand naast je zit die je kan laten zien waarom je fout zat, en dan komt er misschien ook eens een einde over dat gejank over 10kmh.
True, maar tot die tijd mag 't gewoon.
Een boete voor 4km per uur te hard is ook gewoon triest als op dat moment iemand ergens links voor je op 3cm van de bumper van een ander rijdt :') of weetikveelwat, maargoed de grens moet érgens getrokken worden en het handhaven van die grens is ook nodig (dmv snelheidscontroles) omdat er mensen zijn die zich toch niet in kunnen houden :+ als iedereen verstandig zou zijn, zowel in 't verkeer als er buiten, dan zou het zichzelf allemaal regelen, zou iedereen precies zo hard rijden als de situatie dat toestaat en zich niet asociaal gedragen. Maar ja, ideale wereld hè? In Duitsland zijn ze er qua snelheid iig wel wat beter aan toe, al ligt het risico nog steeds bij jezelf (boven 130 krijg je problemen met de verzekering)... :+
Ja doei.
pi_86458895
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:39 schreef notagain het volgende:

[..]

dat je in het gelijk werd gesteld zegt niks over jouw controle over een motor.
als iemand jou geen voorrang geeft kun je het wel nemen en gelijk krijgen achteraf (of de nabestaanden) maar maakt je wel iemand met slecht inzicht.

als jij je in een dergelijke situatie brengt dat je geraakt kunt worden door een paard dan is de hele inhaalactie al niet volgens het boekje.
ik heb 14 man om te bevestigen dat het volgens het boekje was, er niets mis was met mijn inzicht en ga zo maar door. Maar natuurlijk zijn ook deze mannen allemaal incompetent. ^O^

ik houd op met deze 'discussie', niet omdat ik je gelijk geef, maar omdat het gewoon a) offtopic is en b) kansloos is :) ^O^

trouwens, over alleen de 'slechte' dingen onthouden gesproken :')
Ja doei.
pi_86459033
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dattum. de schuld van een ongeluk als deze ligt dáár, en niet bij de flitser.
wat snappen jullie niet aan het feit dat heel veel mensen boetes krijgen van een paar km/h te hard, geen bewuste snelheidsovertredingen maar gewoon niet constant op de teller kijken.

mensen zien een flitser en denken direct aan die kutboetes die ze krijgen en om ze te voorkomen trappen ze eerst op de rem en dan pas op de teller.

we kunnen allemaal die mensen de schuld geven maar ze blijven het doen. maar wanneer je die controles weg neemt of veranderd gebeurt het niet meer....

schijnbaar zijn een paar doden, zwaar gewonden en veel ongelukken niet zo erg voor de overheid zolang er maar miljoenen binnenkomen
  woensdag 15 september 2010 @ 13:47:04 #180
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86459119
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:45 schreef notagain het volgende:

[..]

wat snappen jullie niet aan het feit dat heel veel mensen boetes krijgen van een paar km/h te hard, geen bewuste snelheidsovertredingen maar gewoon niet constant op de teller kijken.

mensen zien een flitser en denken direct aan die kutboetes die ze krijgen en om ze te voorkomen trappen ze eerst op de rem en dan pas op de teller.

we kunnen allemaal die mensen de schuld geven maar ze blijven het doen. maar wanneer je die controles weg neemt of veranderd gebeurt het niet meer....

schijnbaar zijn een paar doden, zwaar gewonden en veel ongelukken niet zo erg voor de overheid zolang er maar miljoenen binnenkomen
De regel is niet harder dan 120 rijden, zo moeilijk is dat niet. Als je dat dan toch een paar keer doet en een paar keer daar een boete voor krijgt is dat toch echt je eigen schuld. Daar kan je toch moeilijk de politie de schuld van geven?
pi_86459162
ja, dan vallen die doden weg (en hoeveel zullen dat er nu daadwerkelijk zijn? heb jij cijfers?), maar is er een vrijbrief voor mensen om wél harder te gaan rijden (omdat ze toch niet zo snel gepakt worden) waardoor deze mensen weer meerdere (dodelijke) ongelukken veroorzaken omdat ons land, in tegenstelling tot Duitsland níet is ingesteld op dit moment op snelheden boven de 140km per uur.
Ja doei.
  woensdag 15 september 2010 @ 13:49:04 #182
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_86459211
als de politie wil controleren kunnen ze dat beter via trajectcontroles of gewoon agenten in een auto laten rondrijden...

Flitssystemen laten mensen schrikken en dat is gewoon niet handig in het verkeer...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 15 september 2010 @ 13:53:11 #183
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86459422
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:45 schreef notagain het volgende:
wat snap je niet aan op je snelheid letten en anders een man wezen en je verlies nemen.

quote:
Dit soort mensen zijn een gevaar op de weg en moet je hun rijbewijs afpakken.

quote:
Flitsaparatuur dus beter verstoppen en niet meer op de radio laten horen dat ze er staan. >:) *O*

Opgelost.

Slotje w/
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86459463
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:49 schreef MikeyMo het volgende:
als de politie wil controleren kunnen ze dat beter via trajectcontroles of gewoon agenten in een auto laten rondrijden...

Flitssystemen laten mensen schrikken en dat is gewoon niet handig in het verkeer...
als mensen bewust deel zouden nemen aan het verkeer zouden ze niet hoeven schrikken.

En met bewust bedoel ik dus: OPLETTEN.. maargoed, dat is uiteraard teveel gevraagd..
Opletten.. kijken waar je rijdt, hoe hard je er mag, borden met snelheden in de gaten houden, met regelmaat op je teller kijken als je cruise control ontbreekt...
Ja doei.
pi_86459810
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
ja, dan vallen die doden weg (en hoeveel zullen dat er nu daadwerkelijk zijn? heb jij cijfers?), maar is er een vrijbrief voor mensen om wél harder te gaan rijden (omdat ze toch niet zo snel gepakt worden) waardoor deze mensen weer meerdere (dodelijke) ongelukken veroorzaken omdat ons land, in tegenstelling tot Duitsland níet is ingesteld op dit moment op snelheden boven de 140km per uur.
onderzoeken hierna zul je niet snel vinden omdat justitie dan moet meewerken, al denk ik dat ze er wel gaan komen....

de snelheidsbeperking is trouwens een gevolg van de oliecrisis uit de jaren 70 en niet vergelijkbare technische staat van de motorrijtuigen.

voor je algemene beeldvorming, niet overal mag je op de autohbahn onbeperkt hard knallen.
rond stedelijk gebied en industrie zijn er ook flinke snelheidsbeperkingen, men past de situatie aan op de omstandigheden.

hier in nederland zijn genoeg stukken waar het niet druk is en de snelheid omhoog kan.

maar goed een 5 baans weg neerploffen, snelheid verlagen naar 100 en dan maar flitsen is natuurlijk veel beter :')
pi_86459900
ik ben bekend met de situatie in Duitsland, maar bedankt voor de herinnering ^O^
Ja doei.
pi_86459910
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als mensen bewust deel zouden nemen aan het verkeer zouden ze niet hoeven schrikken.

En met bewust bedoel ik dus: OPLETTEN.. maargoed, dat is uiteraard teveel gevraagd..
Opletten.. kijken waar je rijdt, hoe hard je er mag, borden met snelheden in de gaten houden, met regelmaat op je teller kijken als je cruise control ontbreekt...
ik heb liever dat mensen om zich heen kijken dan vaker de teller controleren.

wachten is dus op de eerste dode waarbij veroorzaker zegt: "ja sorry, kijk tegenwoordig wat vaker op mijn teller omdat ik steeds lullige boetes krijg"...
pi_86459946
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben bekend met de situatie in Duitsland, maar bedankt voor de herinnering ^O^
waarom lul je dan zo dom dat "nederland" niet is ingesteld op snelheden van 140....
  woensdag 15 september 2010 @ 14:10:06 #189
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86460089
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:05 schreef notagain het volgende:

[..]

ik heb liever dat mensen om zich heen kijken dan vaker de teller controleren.

wachten is dus op de eerste dode waarbij veroorzaker zegt: "ja sorry, kijk tegenwoordig wat vaker op mijn teller omdat ik steeds lullige boetes krijg"...
Pff, letten op je snelheid is gewoon een basisvaardigheid die elke autobestuurder in Nederland moet hebben. Als je daardoor een ongeluk veroorzaakt ben je rijbewijs-onwaardig.
pi_86460096
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:06 schreef notagain het volgende:

[..]

waarom lul je dan zo dom dat "nederland" niet is ingesteld op snelheden van 140....
Ter verduidelijking ende hulp: de automobilisten: het gros ervan, is niet ingesteld op het feit dat hier op de snelweg (veel) mensen harder rijden dan zeg 140 km per uur en harder, waardoor er vele inschattingsfouten gemaakt zullen worden :)

Nederland staat hier dus voor 'het verkeer in Nederland', en Duitsland voor 'het verkeer in Duitsland'. Jemig, ik dacht dat men dat wel zou begrijpen, maar zo snugger is men dus niet -O-
Ja doei.
pi_86460295
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ter verduidelijking ende hulp: de automobilisten: het gros ervan, is niet ingesteld op het feit dat hier op de snelweg (veel) mensen harder rijden dan zeg 140 km per uur en harder, waardoor er vele inschattingsfouten gemaakt zullen worden :)

Nederland staat hier dus voor 'het verkeer in Nederland', en Duitsland voor 'het verkeer in Duitsland'. Jemig, ik dacht dat men dat wel zou begrijpen, maar zo snugger is men dus niet -O-

ah dus aan de ene kant zeg je dat mensen incapabel zijn om met een officiele snelheidstijging van 20 km/h om te gaan maar je eist wel dat mensen capabel zijn om een natuurlijke schrikreactie van een mobiele flitsinstallatie te onderdrukken |:( _O-

dus een snelheidsverhoging vind je wel gevaarlijk omdat mensen er niet mee om kunnen gaan maar een flitskast waarvan iedereen weet dat veel mensen de rem intrappen is geen extra gevaarzetting _O- _O- _O-

oh my god
  woensdag 15 september 2010 @ 14:15:28 #192
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_86460308
best grappig hoe dit een discussie is geworden tussen mensen die een mening hebben over hoe mensen zich zouden moeten gedragen in het verkeer en mensen die begrijpen hoe mensen zich daadwerkelijk gedragen in het verkeer.

Wellicht moet er een 3VO campagne komen waarin men gewezen wordt dat je vooral door moet gassen als je een flitscamera ziet staan
[..]
  woensdag 15 september 2010 @ 14:17:32 #193
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86460387
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef MikeyMo het volgende:
best grappig hoe dit een discussie is geworden tussen mensen die een mening hebben over hoe mensen zich zouden moeten gedragen in het verkeer en mensen die begrijpen hoe mensen zich daadwerkelijk gedragen in het verkeer.

Wellicht moet er een 3VO campagne komen waarin men gewezen wordt dat je vooral door moet gassen als je een flitscamera ziet staan
Dat je begrijpt hoe mensen zich in het verkeer gedragen (te hard rijden, en dus remmen bij flitsers), betekent nog niet dat je dat goed praat.
pi_86460410
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef notagain het volgende:
dus een snelheidsverhoging vind je wel gevaarlijk omdat mensen er niet mee om kunnen gaan maar een flitskast waarvan iedereen weet dat veel mensen de rem intrappen is geen extra gevaarzetting _O- _O- _O-

oh my god
nee, dat zeg ik niet

ik zeg:

quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
maar is er een vrijbrief voor mensen om wél harder te gaan rijden (omdat ze toch niet zo snel gepakt worden) waardoor deze mensen weer meerdere (dodelijke) ongelukken veroorzaken omdat ons land
waarmee ik aangeef dat die mensen harder GAAN rijden doordat de pakkans kleiner wordt..., niet dat ineens toegestaan is om harder te rijden.

quote:
, in tegenstelling tot Duitsland níet is ingesteld op dit moment op snelheden boven de 140km per uur.
Daarom levert dat hier problemen op, omdat het hier in Nederland nergens toegestaan is om >120km per uur te rijden, terwijl dat op veel plekken (waar dat dus kan ) in Duitsland, WEL mogelijk is. Dáárom levert harder rijden in Duitsland, minder problemen op dan hier in Nederland, waar vooralsnog de maximum snelheid maar 120km per uur is.
Ja doei.
pi_86460456
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:17 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Dat je begrijpt hoe mensen zich in het verkeer gedragen (te hard rijden, en dus remmen bij flitsers), betekent nog niet dat je dat goed praat.
nee maar het gebeurd, die schrikreacties/remacties verander je niet.

ik gebruik trouwens gewoon flitsnav, en verder boeien mij de boetes niet zo aangezien ik ze niet zelf betaal.
de remacties baal ik wel van
  woensdag 15 september 2010 @ 14:21:45 #196
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86460557
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:19 schreef notagain het volgende:

[..]

nee maar het gebeurd, die schrikreacties/remacties verander je niet.

ik gebruik trouwens gewoon flitsnav, en verder boeien mij de boetes niet zo aangezien ik ze niet zelf betaal.
de remacties baal ik wel van
Waarom kun je die schrikreacties niet veranderen? Mensen moeten gewoon stoppen met te hard rijden, zijn heel die flitspalen ook niet nodig.

Da's natuurlijk een onmogelijk streven, maar dat is wel uiteindelijk de bedoeling.
pi_86460575
Maargoed, ik ga me met interessanter vraagstukken bezig houden, mijn punt is gemaakt :+
fijne dag nog! :W
Ja doei.
pi_86460577
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee, dat zeg ik niet

ik zeg:
[..]

waarmee ik aangeef dat die mensen harder GAAN rijden doordat de pakkans kleiner wordt..., niet dat ineens toegestaan is om harder te rijden.
[..]

Daarom levert dat hier problemen op, omdat het hier in Nederland nergens toegestaan is om >120km per uur te rijden, terwijl dat op veel plekken (waar dat dus kan ) in Duitsland, WEL mogelijk is. Dáárom levert harder rijden in Duitsland, minder problemen op dan hier in Nederland, waar vooralsnog de maximum snelheid maar 120km per uur is.
ik reageer op een specifieke reactie van jou en je komt met een andere reactie op de proppen om te zeggen "dat zeg ik niet" :|W
pi_86460682
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:54 schreef notagain het volgende:

[..]

dus daarom mag het merendeel van de automobilisten zich als complete mongolen gedragen?
ik zou het graag zien dat voordat je je B rijbewijs kunt halen je eerst verplicht 5 uur op de motor moet zitten zodat je echt leert rijden en inzicht krijgt.
haha heeft daar natuurlijk helemaal niets mee te maken... het punt is dat de gemiddelde nederlander een SBS6 IQ heeft en niet eens de moeite neemt om uberhaupt in de spiegels te kijken wat er nog meer rijdt...

waarom zouden ze ook kijken? andere mensen moeten maar rekening houden dat hijzelf op de weg rijdt...
  woensdag 15 september 2010 @ 14:29:52 #200
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_86460829
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:21 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Waarom kun je die schrikreacties niet veranderen? Mensen moeten gewoon stoppen met te hard rijden, zijn heel die flitspalen ook niet nodig.

Da's natuurlijk een onmogelijk streven, maar dat is wel uiteindelijk de bedoeling.
er is eens onderzoek gedaan en de gemiddelde autorijder rijdt altijd een paar km boven de toegestane snelheid...

Zoals ik al zie; als je veilig aan het autorijden ben let je op het verkeer en ga je daarin mee ipv je krampachtig aan een snelheid te houden...
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')