abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86417278
Iedereen kent het wel, je tuft ergens en opeens zie je langs de kant een mobiele flitscamera staan.
de eerste reactie is vaak om ff flink op die rem te stampen omdat je niet weet of je nu 120 rijdt of 127 aangezien je niet elke 5 seconden op je tellers kijkt.

en iedereen kent het wel dat die dan opeens ook een halve noodstop moet maken doordat de persoon voor je dergelijke schrikreacties heeft.

Koos Spee beweerd altijd dat het voor de verkeersveiligheid gaat.
dat de inkomsten van verkeersovertredingen nauwelijks worden besteed aan het veiliger maken van het verkeer of een betere infrastructuur weten we ook.

dat een groot deel van rijdend nederland na de zoveelste lullige boete voor een paar km te hard meer naar de berm en zijn teller kijkt en rare noodstoppen maakt schijnt volgens koosje niet gevaarlijk te zijn.

maar nu is het dus raak, niet voor de eerste keer maar wel dat de politie duidelijk iets in de doofpot wil stoppen wat velen al uit ervaring weten of hebben mee gemaakt, zij het niet met dodelijke afloop:

quote:
Zondag 12 september 2010 om 16:24 uur werd er een melding aan Flitsservice.nl doorgegeven dat er op de A28 ter hoogte van hectometerpaaltje 146.2 een radarcontrole stond.

De exacte locatie van deze controle is door een Flitsservice.nl vrijwilliger bevestigd.

Vanmorgen bereikte ons het volgende bericht:

Motorrijder komt om leven bij ongeval

Zondagavond rond 19.15 uur is een motorrijder om het leven gekomen bij een ongeval op de linkerbaan van de A28. Tijdens het inhalen van een auto raakte hij de motorrijder die voor hem reed en kwam daarbij ten val. Daarbij liep hij zodanige verwondingen op dat hij daaraan ter plaatse is overleden.

Tijdens de afhandeling van het verkeersongeval, waaronder het onderzoek van de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse, is het verkeer vanaf de afrit Pesse omgeleid. Rond 22.00 uur is de A28 weer vrijgegeven.

BRON: Politie Drenthe

Met geen woord wordt erover gerept dat er ter hoogte van het ongeval een radarcontrole stond, die meteen erna ingepakt werd. Ook niet tegen RTV Drenthe wordt door de politiewoordvoerder gemeld dat er een controle ernaast stond en dat dit van invloed kan zijn geweest. Zie ook deze video op Youtube. Zie hoe de hectometers die in beeld zijn (146.1, 146.0) eigenlijk exact overeen komen met de controle lokatie.

Het is zeer waarschijnlijk dat de motorrijders geschrokken zijn van de radar en vervolgens, tijdens het remmen, elkaar geraakt hebben met deze verschrikkelijke afloop.

De politie Drenthe bevestigt ons dat er inderdaad een radarcontrole aanwezig was. Dat die meteen ingepakt is en dat de controleur eerste hulp heeft geprobeerd te bieden, helaas tevergeefs. Tevens meldt de politie ons "dat onze conclusie te voorbarig is en dat het ongeluk nog in onderzoek is". Met alle respecht, politie Drenthe, maar 1+1 is toch echt 2. Dat is onze conclusie. Het is te toevallig dat een motorrijder 200 meter na een radarcontrole dood op de snelweg ligt.

Regelmatig gebeuren er ongevallen bij radarcontroles door automobilisten die abrupt op de rem staan. Het is ook niet zo dat de politie dit niet weet. We hebben ze in het verleden gewaarschuwd
Voor diegenen die roepen: "Hadden ze maar niet te hard moeten rijden", het maakt niet uit of ze de maximum snelheid overtreden.
Ook mensen die op de limiet of eronder rijden willen uit reflex pardoes op de rem trappen.

De oplossing is verhoging van de marge waarop geflitst wordt. Wij pleiten er voor dat er pas bij 20 km/u overschrijding geflitst wordt op snelwegen. Hierdoor voorkomen we de vele "net iets te hard" boetes en zullen mensen minder paniekerig reageren bij een controle.
http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4855

ik ben dan zelf motorrijder en heb dit soort kut situaties ook al meegemaakt, dat je opeens een noodstop moet maken of via de derangeerstrook moet uitwijken :X

het erge is dat controles al lang niet meer om de veiligheid gaan maar om verkapt belasting heffen...

zum kotsen dit :r
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:39:12 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86417314
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:40:22 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86417357
Wat is nou weer NWS aan dit...?
Heel harde schop naar BNW, me dunkt....

-edit- en verder wat hierboven staat.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_86417392
Ik mis het stukje waaruit duidelijk wordt dat Koos Spee de motorrijder gedwongen heeft om te hard te rijden.
pi_86417399
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:41:39 #6
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86417406
En ten derde kan je ook schrikken van een hert dat de weg oversteekt, alle herten ook maar verbieden?

Je moet er gewoon rekening mee houden dat je een radarcontrole kan tegenkomen.
  Forum Admin dinsdag 14 september 2010 @ 12:41:41 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86417411
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
Precies. Wat een achterlijke TT zeg.
Die gasten reden toch zelf te hard en waren blijkbaar niet capabel genoeg om motor te rijden.
pi_86417426
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
Dit dus.
pi_86417448
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef DonJames het volgende:
Ik mis het stukje waaruit duidelijk wordt dat Koos Spee de motorrijder gedwongen heeft om te hard te rijden.
Wie zegt dat de motorrijder te hard reed?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_86417453
Of je accepteert die paar tientjes als je die camera ziet. :{w
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:42:51 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86417455
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Dat mag zo zijn en daarom is het verstandig om voldoende afstand te bewaren en niet te hard te rijden, simpelweg omdat je nooit weet wat voor een knurft je voor je hebt zitten! O+

Geldt overigens dubbel als je op een motor zit! :{
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:43:01 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_86417462
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Dan horen ze niet in een auto.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_86417470
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
ik rij altijd ergens tussen de 120 en 130, tussen de 80 en 90 of 50 en 60.
hoe hard precies weet ik vaak niet maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik 10 km zachter ga rijden of constant op de teller kijk.
in 10 jaar tijd heb ik een boete gehad voor 18 km te hard, de rest (denk een stuk of 30 a 40) voor 3 a 4 km te hard...

met mijn motor, waar ik wel te hard mee rij vaak nul boetes in 4 jaar tijd, slechts een waarschuwing voor 120 te hard :X
pi_86417526
achja als je te hard rijd en vanwege een kastje langs de weg het rempedaal diep intrapt is het misschien maar beter dat je niet meer aan het verkeer deel neemt :|W
▀█▀ █■█ █ ▄█▀ █ ▄█▀  █ ▀█▀
pi_86417531
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Dan is het dus nogsteeds niet de schuld van de controle maar de schuld van die achterlijke gek die niet eens weet hoe hard hij rijd..... Als je ook maar het minste beetje ervaring hebt kun je best inschatten hoe hard je rijd. En als je je gewoon netjes aan de snelheid houdt heb je zelfs nog meer dan genoeg tijd om even op je meter te kijken.

Daarnaast; als er 127 op je teller staat hoef je voor die controle helemaal niet bang te zijn. Zelfs de nauwkeurigste teller zal op 127 slechts een 123 echte kilometers rijden en dus in de correctiefactor vallen. De meeste zullen op 127 zo rond de 120 zitten. Zet rustig 130 op je teller en je loopt geen enkel gevaar.
pi_86417540
samenvatting: 2 motorrijders rijden te hard op de linkerbaan als motorrijder 1 een controle spot en besluit vol op zijn rem te trappen cq vol in zijn rem te knijpen. motorrijder 2 klapt vervolgens achterop.

wie zat er fout?

A: motorrijder 1 want gaat vol in de ankers terwijl dit niet nodig is anders dan om een boete te voorkomen
B: motorrijder 2 want hield niet voldoende afstand op zijn voorganger

in ieder geval niet niet oom agent die in de berm stond te controleren
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:45:23 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86417566
dus als de limiet 20km/u omhoog gaat zijn er ineens geen schrikreacties?...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86417573
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wie zegt dat de motorrijder te hard reed?
Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
pi_86417578
Die flitser heb ik nog zien staan, een paar uur voor het ongeluk gebeurd is. Maar ik had hem op de RDS dus reed netjes 120.

Dan vraag ik me af... zouden ze hem nog wel op de foto hebben gezet?
pi_86417608
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:44 schreef habbeflats het volgende:
achja als je te hard rijd en vanwege een kastje langs de weg het rempedaal diep intrapt is het misschien maar beter dat je niet meer aan het verkeer deel neemt :|W
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:46:54 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86417623
quote:
Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven
Ik mis een beetje waar Koos in dit verhaal opzettelijk en met voorbedachte rade de motorrijder om het leven heeft gebracht.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_86417625
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:

[..]

of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
Zodat iedereen standaard 10km/u te hard gaat rijden _O- :')
pi_86417627
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
Ik niet, maar dat wil niet zeggen dat er niet andere mensen zijn die het wel doen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:47:03 #24
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_86417629
Die TT... :')
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_86417631
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86417658
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:43 schreef notagain het volgende:

[..]

ik rij altijd ergens tussen de 120 en 130, tussen de 80 en 90 of 50 en 60.
hoe hard precies weet ik vaak niet maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik 10 km zachter ga rijden of constant op de teller kijk.
...
Het is de bedoeling dat je niet harder rijdt dan 120. Hoe je dat precies doet moet je zelf maar weten. Mij lukt het over het algemeen prima (ja, ook op de motor) wanneer ik het wil. Ik rij wel eens te hard natuurlijk, maar dat is dan m'n eigen wil.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:48:03 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86417674
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
dat is een natuurlijke reactie... je wordt gecontroleerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:48:23 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86417688
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
:')

De overheid moet altijd alles en het liefst meteen en nu en anders gaan we stampvoeten! _O-

Schiet eens gauw op. De burger die moet eens wat doen! ^O^ Niet zo lopen zeiken bijvoorbeeld. En helemaal niet als ze terecht een boete ontvangen voor een overtreding die ze hebben begaan. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:49:28 #29
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86417726
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:

[..]

of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
De limiet is 120, dus al rijd je 121 zit je fout en is een boete gerechtvaardigd.
pi_86417733
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
Als je geen benul hebt hoe hard je rijdt en dusdanig hard op de rem trapt dat de mensen achter je bovenop je knallen hoor je gewoon niet achter het stuur. Klaar. Iedereen rijdt weleens te hard, en als ik denk dat ik een flitser zie laat ik ook het gas ff los, en rem ik soms een beetje bij. Maar debielen die meteen vol in de ankers gaan rijden A) veeeeeeel te hard, en B) hebben totaal geen inlevingsvermogen in het verkeer om hun heen. En horen dus om beide punten niet achter het stuur thuis.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:49:43 #31
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86417736
Echt een gevalletje van je eigen verantwoordelijkheid nemen

Als je niet normaal aan het verkeer kan deelnemen moet je lekker met het OV gaan
pi_86417746
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Daarom krijg je tijdens rijles ook geleerd dat je altijd 2 seconden achter je voorganger moet blijven. Dat er dan steeds allemaal andere malloten tussen schieten is heel vervelend alleen.
  Forum Admin dinsdag 14 september 2010 @ 12:50:15 #33
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86417765
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
Wat een gelul. Mensen die zich gewoon aan de snelheid houden trappen niet "spontaan" op de rem als ze een flitser zien. Op een paar kansloze gevallen na wellicht. Dat de poltitie de boel opruimt om bovenstaand gezeik te voorkomen lijkt me volkomen duidelijk.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:50:22 #34
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86417770
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dan horen ze niet in een auto.

V.
De staat heeft ze een rijbewijs gegeven, dus die is van mening dat ze wel in een auto horen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 september 2010 @ 12:50:24 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86417774
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
Wat zegt dat dan?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:50:34 #36
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_86417781
Moet ie niet zo hard naar upbeat muziek luisteren.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_86417786
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:

[..]

of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
is dat dan een rede om lekker door te rijden? deze mensen schrikken blijkbaar van het kastje langs de weg en pleuren de rem erop terwijl ze niet in de gaten hebben hoe hard te rijden. ik zit liever een aantal weken in onzekerheid hoe hoog me boete gaat worden en of ik er überhaupt wel een krijg dan dat ik dood langs de weg lig
▀█▀ █■█ █ ▄█▀ █ ▄█▀  █ ▀█▀
pi_86417787
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:50 schreef Juicyhil het volgende:
Moet ie niet zo hard naar upbeat muziek luisteren.
WMB _O_
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:51:56 #39
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86417833
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
Dan moet die burger zich eens gedragen/ dan moeten ze de controle kastjes kleiner maken. :')

Je weet toch dat je niet, nooit, never op je rem moet stampen. En al helemaal niet op de fucking linker baan zonder in je achteruitkijkspiegel te kijken. Ook niet uit reflex of instinct. :{w

Dat ze die flitsaparatuur hebben opgeruimd zegt eigenlijk alleen maar dat het geen zin meer had om te controleren... Men kon er toch niet meer te hard rijden. Verder hebben ze het waarschijnlijk ook gedaan om huiltokkies wat wind uit de zeilen te nemen omdat ze wisten dat Henk en Ingrid meteen in het toetsenbord zouden klimmen om het flitsen te veroordelen en om compleet langs alle andere schuldigen de overheid weer als boeman aan te wijzen! :Y)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86417844
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat je niet harder rijdt dan 120. Hoe je dat precies doet moet je zelf maar weten. Mij lukt het over het algemeen prima (ja, ook op de motor) wanneer ik het wil. Ik rij wel eens te hard natuurlijk, maar dat is dan m'n eigen wil.
meestal lukt mij het ook wel maar ik kijk niet constant op mijn teller, en dat lijkt me ook niet bevordelijk.

als ik zeg 10 km zachter ga rijden dan gaan mensen weer plakken en proberen in te halen.
wanneer je een bovenmarge hebt van 5 a 10 km stroomt het verkeer door, geen klevers en geen achterlijke inhaalcapriolen.

ik denk dat de meeste mensen niet bewust te hard rijden maar dat de meeste mensen wel met enige regelmaat een brief uit leeuwwarden krijgen voor 3 a 4 km te hard.
wat denk je dat die mensen gaan doen als ze opeens een kastje in de berm zien?
pi_86417854
Hard rijden :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86417864
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Re het volgende:

[..]

dat is een natuurlijke reactie... je wordt gecontroleerd
Dan moet men die reactie maar onderdrukken. Reden lijkt me duidelijk, het is gevaarlijk. Zo heb je het in elk geval niet geleerd op rijles, wel?
pi_86417880
Overigens is Koos Spee helemaal geen VOVJ meer
pi_86417886
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
De politie heeft het spul opgeruimd omdat ze een ernstig ongeluk zagen en meteen zijn gaan helpen. Zou wat zijn als ze alles lekker hadden laten staan, voor duizenden euros aan apparatuur gestolen/vernield en Het Volk meteen over ze heen stuiteren dat dat van Hun Belastinggeld gebeurt.....
pi_86417931
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarom krijg je tijdens rijles ook geleerd dat je altijd 2 seconden achter je voorganger moet blijven. Dat er dan steeds allemaal andere malloten tussen schieten is heel vervelend alleen.
laat ze daar eens op controleren :')
pi_86417935
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:52 schreef notagain het volgende:

[..]

meestal lukt mij het ook wel maar ik kijk niet constant op mijn teller, en dat lijkt me ook niet bevordelijk.

als ik zeg 10 km zachter ga rijden dan gaan mensen weer plakken en proberen in te halen.
wanneer je een bovenmarge hebt van 5 a 10 km stroomt het verkeer door, geen klevers en geen achterlijke inhaalcapriolen.

ik denk dat de meeste mensen niet bewust te hard rijden maar dat de meeste mensen wel met enige regelmaat een brief uit leeuwwarden krijgen voor 3 a 4 km te hard.
wat denk je dat die mensen gaan doen als ze opeens een kastje in de berm zien?
Onzin. Als er nou besloten wordt dat de maximumsnelheid nog steeds 120 is, maar je pas vanaf 140 een boete krijgt gaat iedereen 140 rijden en krijg je precies hetzelfde "probleem".
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:55:07 #47
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86417957
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:

[..]

of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
Je vergeet heel handig de correctie die er af gaat. Als je een boete krijgt omdat je harder reed dan 120, is je gemeten snelheid altijd minimaal 130 geweest. Iets wat je op een normale teller wel kunt aflezen.

Maar wat ik persoonlijk veel erger vind, zijn die mensen die spontaan op de rem trappen als hun tomtom aangeeft dat er misschien snelheidscontroles worden gehouden. En dat terwijl ze niet eens te hard rijden.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:55:47 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86417978
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:52 schreef notagain het volgende:
wat denk je dat die mensen gaan doen als ze opeens een kastje in de berm zien?
Ze zouden de meeste mensen dan ook hun rijbewijs af moeten pakken. *O* Helaas is dat wat utopisch! ;(

Verder heb ik mijn cc altijd op 129 (op de teller) staan en ik heb nog_nooit een boete voor te hard rijden op de snelweg ontvangen terwijl ik meerdere keren langs een flits unit op de A28 ben geknald.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86418030
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Onzin. Als er nou besloten wordt dat de maximumsnelheid nog steeds 120 is, maar je pas vanaf 140 een boete krijgt gaat iedereen 140 rijden en krijg je precies hetzelfde "probleem".
nee, als men nu de apparatuur afstelt op 130 echte km's dan krijg je alleen boetes van 11 km te hard en meer, je hoeft dat ook niet aan het volk te vertellen.
nu is de marge 3 km...
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:59:29 #50
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86418097
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef notagain het volgende:
nee, als men nu de apparatuur afstelt op 130 echte km's dan krijg je alleen boetes van 11 km te hard en meer, je hoeft dat ook niet aan het volk te vertellen.
nu is de marge 3 km...
Dan blijft iedere idioot dus op zijn rem trappen! :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86418111
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef notagain het volgende:

[..]

nee, als men nu de apparatuur afstelt op 130 echte km's dan krijg je alleen boetes van 11 km te hard en meer, je hoeft dat ook niet aan het volk te vertellen.
nu is de marge 3 km...
Dat is binnen de kortste keren natuurlijk een publiek geheim.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:00:36 #52
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86418143
Eens met TS, je remt gewoon door zo`n radarcontrole, en het gaat inderdaad allang niet meer om de veiligheid. Lekker geld verdienen over de ruggen van de verkeersdeelnemers
Koos spee :r
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 september 2010 @ 13:02:58 #53
862 Arcee
Look closer
pi_86418221
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86418222
maar goed, als het de overheid echt om de veiligheid te doen was zijn er veel betere maatregelen.

het begrenzen van vermogen van motorvoertuigen. dus alle auto's standaard 0-100 in 15 seconden, een max snelheid van 120 en in de toekomst door gps locatie automatisch begrenzing in bebouwde kom.

(en het kan wel aangezien je wel 25 kw begrenzing voor motoren hebt)
pi_86418261
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:00 schreef SpauldingPF het volgende:
Eens met TS, je remt gewoon door zo`n radarcontrole, en het gaat inderdaad allang niet meer om de veiligheid. Lekker geld verdienen over de ruggen van de verkeersdeelnemers
Koos spee :r
Wat een boef is die Koos Spee toch ook. Nog een slachtoffer van deze man die kennelijk weggebruikers onder bedreiging te hard laat rijden! Zullen er nog meer slachtoffers zich melden?
pi_86418312
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:

Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
Ik zie anders wel eens mensen die 75 km/u op de GPS rijden die op een 80 km/u weg nog steeds in de ankers gaan voor zo'n camera.

Of dat nu is omdat ze denken dat het misschien 60 of 50 is, of dat men maar wat doet... geen idee, maar het gebeurt dus wel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86418319
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat een boef is die Koos Spee toch ook. Nog een slachtoffer van deze man die kennelijk weggebruikers onder bedreiging te hard laat rijden! Zullen er nog meer slachtoffers zich melden?
eigenlijk veel meer.
als koosje al het binnengekomen geld na aftrek kosten bijvoorbeeld zou spenderen aan motorvriendelijke vangrails in vooral bochten dan waren er ook al aardig wat minder doden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 september 2010 @ 13:06:40 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86418328
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:02 schreef notagain het volgende:
maar goed, als het de overheid echt om de veiligheid te doen was zijn er veel betere maatregelen.

het begrenzen van vermogen van motorvoertuigen. dus alle auto's standaard 0-100 in 15 seconden, een max snelheid van 120 en in de toekomst door gps locatie automatisch begrenzing in bebouwde kom.

(en het kan wel aangezien je wel 25 kw begrenzing voor motoren hebt)
Dat gaat er ook komen. :*
Maar dan wil ik jou niet horen zeiken ok?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_86418342
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:02 schreef notagain het volgende:
maar goed, als het de overheid echt om de veiligheid te doen was zijn er veel betere maatregelen.

het begrenzen van vermogen van motorvoertuigen. dus alle auto's standaard 0-100 in 15 seconden, een max snelheid van 120 en in de toekomst door gps locatie automatisch begrenzing in bebouwde kom.

(en het kan wel aangezien je wel 25 kw begrenzing voor motoren hebt)
Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.
pi_86418394
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.
-bpm
-wegenbelasting
-accijnzen op brandstoffen
-boetes

op al die 4 punten staat nederland wereldwijd wel in de top 10 denk ik...

zelfs in duitsland waar wegenbelasting in de brandstofprijs verwerkt zit is benzine nog goedkoper _O-
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:08:52 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418396
Zolang het KLPD blijft beweren dat het ze om de verkeersveiligheid te doen is maakt het ook weinig uit wie de schuldige is. Bij mobiele flitscontroles gebeuren veel ongelukken, terwijl er niet aantoonbaar meer resultaat is dan bij andere vormen van controle. Als verkeersveiligheid echt je motief is stop je er dan mee en ga je surveilleren.
pi_86418407
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zie anders wel eens mensen die 75 km/u op de GPS rijden die op een 80 km/u weg nog steeds in de ankers gaan voor zo'n camera.

Of dat nu is omdat ze denken dat het misschien 60 of 50 is, of dat men maar wat doet... geen idee, maar het gebeurt dus wel.
Tsja, dat is gewoon dom. Niemand wordt gedwongen dit soort fouten te maken, ga dan ook niet de schuld lopen afschuiven.
pi_86418421
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dan horen ze niet in een auto.

V.
Ach, je kijkt toch niet elke vijf sec hoe hard je rijdt?
pi_86418427
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:08 schreef notagain het volgende:

[..]

-bpm
-wegenbelasting
-accijnzen op brandstoffen
-boetes

op al die 4 punten staat nederland wereldwijd wel in de top 10 denk ik...

zelfs in duitsland waar wegenbelasting in de brandstofprijs verwerkt zit is benzine nog goedkoper _O-
Wat heeft dat met mijn quote te maken?
pi_86418430
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Dat gaat er ook komen. :*
Maar dan wil ik jou niet horen zeiken ok?
geen probleem hoor.
de tijd dat ik jakkerde in de auto al lang achter me gelaten.
en als ik wil knallen dan ga ik wel naar duitsland (aangezien de helft van onze motorvoertuigen al duits is O-) )
pi_86418462
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ach, je kijkt toch niet elke vijf sec hoe hard je rijdt?
Hoeft ook niet, tenzij je een spastische rechtervoet/hand hebt.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:11:02 #67
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418474
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.
En onnodige verkeersslachtoffers neem je op de koop toe? Als jij elk jaar maar tien cent minder belasting betaald nietwaar?
pi_86418475
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat heeft dat met mijn quote te maken?
niet alleen verkeersboetes zijn asociaal hoog en komen veel voor maar ook op allerlei andere manier worden weggebruikers keihard genomen
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:11:07 #69
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_86418478
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

De staat heeft ze een rijbewijs gegeven, dus die is van mening dat ze wel in een auto horen.
Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_86418490
bekrompen mensen hier :') geïndoctrineerd door het beleid van Koos Spee: hoe langzamer hoe veiliger. Waar je in de rest van Europa bijna overal met 130 door mag tuffen heb je Nederland belachelijke snelheidslimieten (bijv. 5 baans A2 waar je 100 mag). Gelukkig gaan we de goede kant op met variabele snelheden en de snelheidslimiet omhoog.

Tegenwoordig gaat het toch alleen maar om het geld en niet om de veiligheid. Laat ze al die radarsetjes maar in de vuilnisbak gooien en hou wat meer lasercontroles. Dan wordt de automobilist aangesproken , en ben je ook gelijk af van die onzinbekeuringen van 1 - 5 km/u te hard.
pi_86418520
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, tenzij je een spastische rechtervoet/hand hebt.
dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komt _O_
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:13:18 #72
27699 Ravage
thinking about you
pi_86418566
Als Koos zou besluiten om geen controles meer te laten doen, zou hij waarschijnlijk nog veel meer doden op z'n geweten hebben..
i'm not living, i'm just killing time
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:13:18 #73
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418567
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.

V.
Zolang die er niet komt kan de overheid redelijkerwijs verwachten dat mensen op de rem trappen bij een controle.
pi_86418579
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.

V.
dan heb ik ook nog wel criteria waarop ze dan mogen beslissen, uiteindelijk blijven alleen motorrijders over als gemotoriseerde weggebruikers w/
pi_86418597
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Nobu het volgende:

[..]

En onnodige verkeersslachtoffers neem je op de koop toe? Als jij elk jaar maar tien cent minder belasting betaald nietwaar?
Dat heb ik niet gezegd, het ging alleen om het doel "opbrengsten genereren". Als ze iets verzinnen waardoor er minder verkeersdoden vallen juich ik dat natuurlijk toe. :)

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef notagain het volgende:

[..]

niet alleen verkeersboetes zijn asociaal hoog en komen veel voor maar ook op allerlei andere manier worden weggebruikers keihard genomen
Beweer ik ergens dat autorijden goedkoop is dan? :?

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:12 schreef notagain het volgende:

[..]

dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komt _O_
Dan ga je echt niet ineens 10km/uur harder rijden :') Als je gewoon 120 rijdt op de teller is er niks aan het handje.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:14:45 #76
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418619
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:12 schreef notagain het volgende:

[..]

dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komt _O_
Je kunt ook gewoon je cc aanzetten natuurlijk.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:15:34 #77
27699 Ravage
thinking about you
pi_86418653
Koos Spee werkt trouwens niet meer bij het Bureau Verkeershandhaving
i'm not living, i'm just killing time
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:16:04 #78
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418667
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd, het ging alleen om het doel "opbrengsten genereren". Als ze iets verzinnen waardoor er minder verkeersdoden vallen juich ik dat natuurlijk toe. :)

Als er veel ongelukken gebeuren bij controles hoeven ze daar niet zo heel hard over na te denken.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:16:38 #79
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_86418686
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zolang die er niet komt kan de overheid redelijkerwijs verwachten dat mensen op de rem trappen bij een controle.
En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_86418985
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef DonJames het volgende:

Tsja, dat is gewoon dom. Niemand wordt gedwongen dit soort fouten te maken, ga dan ook niet de schuld lopen afschuiven.
Ik begreep dat degene die er achter reed dood is. Nou moet je natuurlijk afstand houden, maar als iemand volslagen onverwacht vol op de rem trapt, dan ben je als motorrijder enorm kwetsbaar...

Het is natuurlijk altijd lastig oordelen als je het ongeval niet hebt gezien.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:25:53 #81
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86418993
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef broodmonkeh het volgende:
bekrompen mensen hier :') geïndoctrineerd door het beleid van Koos Spee: hoe langzamer hoe veiliger. Waar je in de rest van Europa bijna overal met 130 door mag tuffen heb je Nederland belachelijke snelheidslimieten (bijv. 5 baans A2 waar je 100 mag). Gelukkig gaan we de goede kant op met variabele snelheden en de snelheidslimiet omhoog.

Tegenwoordig gaat het toch alleen maar om het geld en niet om de veiligheid. Laat ze al die radarsetjes maar in de vuilnisbak gooien en hou wat meer lasercontroles. Dan wordt de automobilist aangesproken , en ben je ook gelijk af van die onzinbekeuringen van 1 - 5 km/u te hard.
De rest van Europa is ook zo dichtbevolkt als NL :'). En door dat geld geniet jij straks wel weer van kwaliteitsasfalt en spiksplinternieuwe veilige wegen. Of wilde je dat ook zo hebben als in de rest van Europa? :X
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:28:03 #82
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86419075
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:25 schreef DS4 het volgende:
Ik begreep dat degene die er achter reed dood is. Nou moet je natuurlijk afstand houden, maar als iemand volslagen onverwacht vol op de rem trapt, dan ben je als motorrijder enorm kwetsbaar...

Het is natuurlijk altijd lastig oordelen als je het ongeval niet hebt gezien.
Nog een extra reden om extra afstand te houden op je motor. Maar je hebt gelijk, het is lastig oordelen.

De schuld volledig in de schoenen van een flitsteam schuiven, zoals hier door meerdere users wordt gedaan, vind ik wel 10 bruggen te ver.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:30:10 #83
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86419130
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:25 schreef Qebbel het volgende:

[..]

De rest van Europa is ook zo dichtbevolkt als NL :'). En door dat geld geniet jij straks wel weer van kwaliteitsasfalt en spiksplinternieuwe veilige wegen. Of wilde je dat ook zo hebben als in de rest van Europa? :X
Als je geen idee hebt waar het geld aan uitgegeven wordt moet je misschien iets minder hoog van de toren blazen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:33:06 #84
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86419242
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.

V.
Als je zonder reden op de rem trapt en daardoor een ongeluk veroorzaakt wordt de voorligger over het algemeen als schuldige aangewezen. Blijkbaar is de verantwoordelijkheid van de achterligger ook niet oneindig. Terecht natuurlijk.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:34:33 #85
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86419307
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nog een extra reden om extra afstand te houden op je motor. Maar je hebt gelijk, het is lastig oordelen.

De schuld volledig in de schoenen van een flitsteam schuiven, zoals hier door meerdere users wordt gedaan, vind ik wel 10 bruggen te ver.
Vind ik ook. Dat is net als een Marokkaan die een tas jat en er vandoor racet op een scooter, wordt achtervolgd door de politie en dan zichzelf te pletter rijdt (of iemand anders). Dan hoor je ook mensen roepen dat het de schuld is van de politie, etc. Beetje omgekeerde wereld niet?! De dief, of de hard rijder zitten gewoon fout!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86419571
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef notagain het volgende:

[..]

eigenlijk veel meer.
als koosje al het binnengekomen geld na aftrek kosten bijvoorbeeld zou spenderen aan motorvriendelijke vangrails in vooral bochten dan waren er ook al aardig wat minder doden.
Veel motorongelukkken in bochten zijn natuurlijk niet te wijten aan de motorrijder zelf die te hrad door die bocht wil knallen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:41:57 #87
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86419581
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je geen idee hebt waar het geld aan uitgegeven wordt moet je misschien iets minder hoog van de toren blazen.
Sorry, het komt misschien niet zo over in mijn post maar ik bedoel; staatskas is staatskas. De overheid betaalt verkeersonderhoud, dus hoe je 't ook wendt of keert, indirect komt er heus wel een deel van terug. Als je onze wegen vergelijkt met die van de rest van Europa, weet ik wel welke ik lieve heb.

Ik vind het gewoon onzin (dom) om klakkeloos te roepen dat de rest van Europa wel 130km heeft en wij niet. Is namelijk niet eens zo heel gek, als je daar even logisch over nadenkt. En bovendien, als je 130 invoert, houd je precies hetzelfde probleem, want dan gaan mensen harder rijden en nog steeds spontaan remmen als ze een flitser zien!

Niet dat ik niet voor die verhoging ben hoor :P
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86420649
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel motorongelukkken in bochten zijn natuurlijk niet te wijten aan de motorrijder zelf die te hrad door die bocht wil knallen.
juist in bochten, zeker bij op en afritten ligt veel rotzooi.
ook wanneer een voertuig diesel daar heeft gelekt of de weg gerepareerd is met bitumen dan glij je razendsnel weg.

uit onderzoek is gebleken dat de meeste ongelukken waarbij een motorrijder betrokken is door andere weg gebruikers word veroorzaakt.

en in dit geval schrok de motorrijder, knijpt zijn rem in en zijn maatje knalt erop.
ws reden ze niet in blokformatie en of had die last van targetfixation
pi_86420765
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.

V.
ik houdt afstand, en bij file/langzaam verkeer nog steeds.
wanneer gaan ze dan eens controleren op het invoegen door anderen, het zogenaamd kruipen in elk gaatje...

dat is dan weer te moeilijk en te duur om te controleren dus doen ze maar niet :r
pi_86421455
Dat is de schuld van de motorrijder(s) in kwestie natuurlijk, niet de controle. Wat een onzinredenatie.
pi_86421664
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:09 schreef notagain het volgende:

[..]

juist in bochten, zeker bij op en afritten ligt veel rotzooi.
ook wanneer een voertuig diesel daar heeft gelekt of de weg gerepareerd is met bitumen dan glij je razendsnel weg.

uit onderzoek is gebleken dat de meeste ongelukken waarbij een motorrijder betrokken is door andere weg gebruikers word veroorzaakt.

en in dit geval schrok de motorrijder, knijpt zijn rem in en zijn maatje knalt erop.
ws reden ze niet in blokformatie en of had die last van targetfixation
Ga dan niet motorrijden. Je weet dat andere weggebruikers je vaak niet zien of anticiperen en je weet dat je levensverwachting gehalveerd wordt.
pi_86421750
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:31 schreef Boekenwurm het volgende:
Dat is de schuld van de motorrijder(s) in kwestie natuurlijk, niet de controle. Wat een onzinredenatie.
dergelijke ongelukken komen niet zo heel veel voor maal wanneer wel dan vaak ook goed fout.

motorrijders betalen wegenbelasting en wanneer minder dan 16% daarvan aan wegen besteed word en de wegen dus zwaar kut zijn dan is het de schuld van de overheid...
pi_86421794
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:38 schreef notagain het volgende:

[..]

dergelijke ongelukken komen niet zo heel veel voor maal wanneer wel dan vaak ook goed fout.

motorrijders betalen wegenbelasting en wanneer minder dan 16% daarvan aan wegen besteed word en de wegen dus zwaar kut zijn dan is het de schuld van de overheid...
Nee, het is je eigen schuld, want jij weet dat en toch maak je de keuze.
pi_86421851
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:36 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ga dan niet motorrijden. Je weet dat andere weggebruikers je vaak niet zien of anticiperen en je weet dat je levensverwachting gehalveerd wordt.
levensverwachting word echt niet gehalveerd...

het is alleen wel zo dat mensen zonder A rijbewijs veel minder verkeersinzicht hebben en minder kunnen rijden.

ik heb mijn motor 2 jaar lang als primair vervoersmiddel gebruikt en je gaat je mateloos irriteren aan koekblikkers, als motorrijder anticipeer je voor 2...

maar we krijgen wel het grootste commentaar als we door de file rijden of eens dat ding in de begrenzer doortrekken want dat is dan weer gevaarlijk en asociaal :')

dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk alleen nog in dld rij, duitsers rijden 10x beter dan nederlanders w/
pi_86421920
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:41 schreef notagain het volgende:

[..]

levensverwachting word echt niet gehalveerd...

het is alleen wel zo dat mensen zonder A rijbewijs veel minder verkeersinzicht hebben en minder kunnen rijden.

ik heb mijn motor 2 jaar lang als primair vervoersmiddel gebruikt en je gaat je mateloos irriteren aan koekblikkers, als motorrijder anticipeer je voor 2...

maar we krijgen wel het grootste commentaar als we door de file rijden of eens dat ding in de begrenzer doortrekken want dat is dan weer gevaarlijk en asociaal :')

dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk alleen nog in dld rij, duitsers rijden 10x beter dan nederlanders w/
Ik ken de klachten, veel van mijn vrienden rijden motor (waardoor ik ook meer inzicht heb gekregen in het gedrag van motorrijders en beter kan anticiperen), maar ze weten ook heel goed waar ze aan beginnen.
pi_86422111
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik ken de klachten, veel van mijn vrienden rijden motor (waardoor ik ook meer inzicht heb gekregen in het gedrag van motorrijders en beter kan anticiperen), maar ze weten ook heel goed waar ze aan beginnen.
tja, de kans is groter dat ik op de motor een ernstig ongeluk krijg dan met de auto.
die verhoogde kans accepteer ik omdat motorrijden ontzettend rustgevend is en anderzijds je een adrenalineboost geeft (dan heb ik het niet met 300 rechtuit knallen maar bochtjes met een knietje aan de grond nemen of stoppies en wheely's maken(onder veilige omstandigheden)).

als motorrijder ontwijk je al van alles, witte wegmarkeringen, puttdeksels, reparatiestroken, etc.
maar aangezien ik toch aanzienlijk wegenbelasting betaal verwacht ik op zijn minst dat men de wegen in goede conditie houdt.

en "domme" fouten van anderen vergeef ik als ik zie dat ze zelf schrikken ervan.
als iemand bewust fouten maakt of me daarna de vinger geeft dan kan die een nieuwe spiegel halen of een deuk laten verwijderen O~)
pi_86422121
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:41 schreef notagain het volgende:

[..]

levensverwachting word echt niet gehalveerd...
Dat was een grapje dat ik eens bij Top Gear hoorde. Het zal vast overdreven zijn, maar dat motorrijders gemiddeld jonger sterven lijkt me wel waarschijnlijk.
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:50:01 #98
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86422165
Zal allemaal best, maar je moet niet doen alsof jij de enige bent op de wegen. Het is nou eenmaal zo dat NL een erg druk land is, je bent zelden alleen op de weg. Dit zorgt voor irritaties, domme acties en vervelend gedrag. En jij als meest kwetsbare verkeersdeelnemer zou dat gegeven voorop moeten stellen en niet eigenwijs doen alsof je onschendbaar bent. 't Is wel je leven.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:52:12 #99
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86422249
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:40 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Nee, het is je eigen schuld, want jij weet dat en toch maak je de keuze.
Alsof dat betekent dat er niets aan gedaan hoeft te worden. :')
pi_86422326
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:50 schreef Qebbel het volgende:
Zal allemaal best, maar je moet niet doen alsof jij de enige bent op de wegen. Het is nou eenmaal zo dat NL een erg druk land is, je bent zelden alleen op de weg. Dit zorgt voor irritaties, domme acties en vervelend gedrag. En jij als meest kwetsbare verkeersdeelnemer zou dat gegeven voorop moeten stellen en niet eigenwijs doen alsof je onschendbaar bent. 't Is wel je leven.
dus daarom mag het merendeel van de automobilisten zich als complete mongolen gedragen?
ik zou het graag zien dat voordat je je B rijbewijs kunt halen je eerst verplicht 5 uur op de motor moet zitten zodat je echt leert rijden en inzicht krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')