http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4855quote:Zondag 12 september 2010 om 16:24 uur werd er een melding aan Flitsservice.nl doorgegeven dat er op de A28 ter hoogte van hectometerpaaltje 146.2 een radarcontrole stond.
De exacte locatie van deze controle is door een Flitsservice.nl vrijwilliger bevestigd.
Vanmorgen bereikte ons het volgende bericht:
Motorrijder komt om leven bij ongeval
Zondagavond rond 19.15 uur is een motorrijder om het leven gekomen bij een ongeval op de linkerbaan van de A28. Tijdens het inhalen van een auto raakte hij de motorrijder die voor hem reed en kwam daarbij ten val. Daarbij liep hij zodanige verwondingen op dat hij daaraan ter plaatse is overleden.
Tijdens de afhandeling van het verkeersongeval, waaronder het onderzoek van de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse, is het verkeer vanaf de afrit Pesse omgeleid. Rond 22.00 uur is de A28 weer vrijgegeven.
BRON: Politie Drenthe
Met geen woord wordt erover gerept dat er ter hoogte van het ongeval een radarcontrole stond, die meteen erna ingepakt werd. Ook niet tegen RTV Drenthe wordt door de politiewoordvoerder gemeld dat er een controle ernaast stond en dat dit van invloed kan zijn geweest. Zie ook deze video op Youtube. Zie hoe de hectometers die in beeld zijn (146.1, 146.0) eigenlijk exact overeen komen met de controle lokatie.
Het is zeer waarschijnlijk dat de motorrijders geschrokken zijn van de radar en vervolgens, tijdens het remmen, elkaar geraakt hebben met deze verschrikkelijke afloop.
De politie Drenthe bevestigt ons dat er inderdaad een radarcontrole aanwezig was. Dat die meteen ingepakt is en dat de controleur eerste hulp heeft geprobeerd te bieden, helaas tevergeefs. Tevens meldt de politie ons "dat onze conclusie te voorbarig is en dat het ongeluk nog in onderzoek is". Met alle respecht, politie Drenthe, maar 1+1 is toch echt 2. Dat is onze conclusie. Het is te toevallig dat een motorrijder 200 meter na een radarcontrole dood op de snelweg ligt.
Regelmatig gebeuren er ongevallen bij radarcontroles door automobilisten die abrupt op de rem staan. Het is ook niet zo dat de politie dit niet weet. We hebben ze in het verleden gewaarschuwd
Voor diegenen die roepen: "Hadden ze maar niet te hard moeten rijden", het maakt niet uit of ze de maximum snelheid overtreden.
Ook mensen die op de limiet of eronder rijden willen uit reflex pardoes op de rem trappen.
De oplossing is verhoging van de marge waarop geflitst wordt. Wij pleiten er voor dat er pas bij 20 km/u overschrijding geflitst wordt op snelwegen. Hierdoor voorkomen we de vele "net iets te hard" boetes en zullen mensen minder paniekerig reageren bij een controle.
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:
1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.
Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden.![]()
Precies. Wat een achterlijke TT zeg.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:
1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.
Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden.![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:
1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.
Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden.![]()
Wie zegt dat de motorrijder te hard reed?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef DonJames het volgende:
Ik mis het stukje waaruit duidelijk wordt dat Koos Spee de motorrijder gedwongen heeft om te hard te rijden.
Dat mag zo zijn en daarom is het verstandig om voldoende afstand te bewaren en niet te hard te rijden, simpelweg omdat je nooit weet wat voor een knurft je voor je hebt zitten!quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Dan horen ze niet in een auto.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
ik rij altijd ergens tussen de 120 en 130, tussen de 80 en 90 of 50 en 60.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:
1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.
Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden.![]()
Dan is het dus nogsteeds niet de schuld van de controle maar de schuld van die achterlijke gek die niet eens weet hoe hard hij rijd..... Als je ook maar het minste beetje ervaring hebt kun je best inschatten hoe hard je rijd. En als je je gewoon netjes aan de snelheid houdt heb je zelfs nog meer dan genoeg tijd om even op je meter te kijken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie zegt dat de motorrijder te hard reed?
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:44 schreef habbeflats het volgende:
achja als je te hard rijd en vanwege een kastje langs de weg het rempedaal diep intrapt is het misschien maar beter dat je niet meer aan het verkeer deel neemt
Ik mis een beetje waar Koos in dit verhaal opzettelijk en met voorbedachte rade de motorrijder om het leven heeft gebracht.quote:Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven
Zodat iedereen standaard 10km/u te hard gaat rijdenquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:
[..]
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
Ik niet, maar dat wil niet zeggen dat er niet andere mensen zijn die het wel doen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:
1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.
Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden.![]()
Het is de bedoeling dat je niet harder rijdt dan 120. Hoe je dat precies doet moet je zelf maar weten. Mij lukt het over het algemeen prima (ja, ook op de motor) wanneer ik het wil. Ik rij wel eens te hard natuurlijk, maar dat is dan m'n eigen wil.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:43 schreef notagain het volgende:
[..]
ik rij altijd ergens tussen de 120 en 130, tussen de 80 en 90 of 50 en 60.
hoe hard precies weet ik vaak niet maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik 10 km zachter ga rijden of constant op de teller kijk.
...
dat is een natuurlijke reactie... je wordt gecontroleerdquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
De limiet is 120, dus al rijd je 121 zit je fout en is een boete gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:
[..]
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
Als je geen benul hebt hoe hard je rijdt en dusdanig hard op de rem trapt dat de mensen achter je bovenop je knallen hoor je gewoon niet achter het stuur. Klaar. Iedereen rijdt weleens te hard, en als ik denk dat ik een flitser zie laat ik ook het gas ff los, en rem ik soms een beetje bij. Maar debielen die meteen vol in de ankers gaan rijden A) veeeeeeel te hard, en B) hebben totaal geen inlevingsvermogen in het verkeer om hun heen. En horen dus om beide punten niet achter het stuur thuis.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
Daarom krijg je tijdens rijles ook geleerd dat je altijd 2 seconden achter je voorganger moet blijven. Dat er dan steeds allemaal andere malloten tussen schieten is heel vervelend alleen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Wat een gelul. Mensen die zich gewoon aan de snelheid houden trappen niet "spontaan" op de rem als ze een flitser zien. Op een paar kansloze gevallen na wellicht. Dat de poltitie de boel opruimt om bovenstaand gezeik te voorkomen lijkt me volkomen duidelijk.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
Wat zegt dat dan?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
is dat dan een rede om lekker door te rijden? deze mensen schrikken blijkbaar van het kastje langs de weg en pleuren de rem erop terwijl ze niet in de gaten hebben hoe hard te rijden. ik zit liever een aantal weken in onzekerheid hoe hoog me boete gaat worden en of ik er überhaupt wel een krijg dan dat ik dood langs de weg ligquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:
[..]
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
WMBquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:50 schreef Juicyhil het volgende:
Moet ie niet zo hard naar upbeat muziek luisteren.
Dan moet die burger zich eens gedragen/ dan moeten ze de controle kastjes kleiner maken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
meestal lukt mij het ook wel maar ik kijk niet constant op mijn teller, en dat lijkt me ook niet bevordelijk.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je niet harder rijdt dan 120. Hoe je dat precies doet moet je zelf maar weten. Mij lukt het over het algemeen prima (ja, ook op de motor) wanneer ik het wil. Ik rij wel eens te hard natuurlijk, maar dat is dan m'n eigen wil.
Dan moet men die reactie maar onderdrukken. Reden lijkt me duidelijk, het is gevaarlijk. Zo heb je het in elk geval niet geleerd op rijles, wel?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Re het volgende:
[..]
dat is een natuurlijke reactie... je wordt gecontroleerd
De politie heeft het spul opgeruimd omdat ze een ernstig ongeluk zagen en meteen zijn gaan helpen. Zou wat zijn als ze alles lekker hadden laten staan, voor duizenden euros aan apparatuur gestolen/vernield en Het Volk meteen over ze heen stuiteren dat dat van Hun Belastinggeld gebeurt.....quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
laat ze daar eens op controlerenquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom krijg je tijdens rijles ook geleerd dat je altijd 2 seconden achter je voorganger moet blijven. Dat er dan steeds allemaal andere malloten tussen schieten is heel vervelend alleen.
Onzin. Als er nou besloten wordt dat de maximumsnelheid nog steeds 120 is, maar je pas vanaf 140 een boete krijgt gaat iedereen 140 rijden en krijg je precies hetzelfde "probleem".quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:52 schreef notagain het volgende:
[..]
meestal lukt mij het ook wel maar ik kijk niet constant op mijn teller, en dat lijkt me ook niet bevordelijk.
als ik zeg 10 km zachter ga rijden dan gaan mensen weer plakken en proberen in te halen.
wanneer je een bovenmarge hebt van 5 a 10 km stroomt het verkeer door, geen klevers en geen achterlijke inhaalcapriolen.
ik denk dat de meeste mensen niet bewust te hard rijden maar dat de meeste mensen wel met enige regelmaat een brief uit leeuwwarden krijgen voor 3 a 4 km te hard.
wat denk je dat die mensen gaan doen als ze opeens een kastje in de berm zien?
Je vergeet heel handig de correctie die er af gaat. Als je een boete krijgt omdat je harder reed dan 120, is je gemeten snelheid altijd minimaal 130 geweest. Iets wat je op een normale teller wel kunt aflezen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:
[..]
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
Ze zouden de meeste mensen dan ook hun rijbewijs af moeten pakken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:52 schreef notagain het volgende:
wat denk je dat die mensen gaan doen als ze opeens een kastje in de berm zien?
nee, als men nu de apparatuur afstelt op 130 echte km's dan krijg je alleen boetes van 11 km te hard en meer, je hoeft dat ook niet aan het volk te vertellen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Onzin. Als er nou besloten wordt dat de maximumsnelheid nog steeds 120 is, maar je pas vanaf 140 een boete krijgt gaat iedereen 140 rijden en krijg je precies hetzelfde "probleem".
Dan blijft iedere idioot dus op zijn rem trappen!quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef notagain het volgende:
nee, als men nu de apparatuur afstelt op 130 echte km's dan krijg je alleen boetes van 11 km te hard en meer, je hoeft dat ook niet aan het volk te vertellen.
nu is de marge 3 km...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |