abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86417278
Iedereen kent het wel, je tuft ergens en opeens zie je langs de kant een mobiele flitscamera staan.
de eerste reactie is vaak om ff flink op die rem te stampen omdat je niet weet of je nu 120 rijdt of 127 aangezien je niet elke 5 seconden op je tellers kijkt.

en iedereen kent het wel dat die dan opeens ook een halve noodstop moet maken doordat de persoon voor je dergelijke schrikreacties heeft.

Koos Spee beweerd altijd dat het voor de verkeersveiligheid gaat.
dat de inkomsten van verkeersovertredingen nauwelijks worden besteed aan het veiliger maken van het verkeer of een betere infrastructuur weten we ook.

dat een groot deel van rijdend nederland na de zoveelste lullige boete voor een paar km te hard meer naar de berm en zijn teller kijkt en rare noodstoppen maakt schijnt volgens koosje niet gevaarlijk te zijn.

maar nu is het dus raak, niet voor de eerste keer maar wel dat de politie duidelijk iets in de doofpot wil stoppen wat velen al uit ervaring weten of hebben mee gemaakt, zij het niet met dodelijke afloop:

quote:
Zondag 12 september 2010 om 16:24 uur werd er een melding aan Flitsservice.nl doorgegeven dat er op de A28 ter hoogte van hectometerpaaltje 146.2 een radarcontrole stond.

De exacte locatie van deze controle is door een Flitsservice.nl vrijwilliger bevestigd.

Vanmorgen bereikte ons het volgende bericht:

Motorrijder komt om leven bij ongeval

Zondagavond rond 19.15 uur is een motorrijder om het leven gekomen bij een ongeval op de linkerbaan van de A28. Tijdens het inhalen van een auto raakte hij de motorrijder die voor hem reed en kwam daarbij ten val. Daarbij liep hij zodanige verwondingen op dat hij daaraan ter plaatse is overleden.

Tijdens de afhandeling van het verkeersongeval, waaronder het onderzoek van de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse, is het verkeer vanaf de afrit Pesse omgeleid. Rond 22.00 uur is de A28 weer vrijgegeven.

BRON: Politie Drenthe

Met geen woord wordt erover gerept dat er ter hoogte van het ongeval een radarcontrole stond, die meteen erna ingepakt werd. Ook niet tegen RTV Drenthe wordt door de politiewoordvoerder gemeld dat er een controle ernaast stond en dat dit van invloed kan zijn geweest. Zie ook deze video op Youtube. Zie hoe de hectometers die in beeld zijn (146.1, 146.0) eigenlijk exact overeen komen met de controle lokatie.

Het is zeer waarschijnlijk dat de motorrijders geschrokken zijn van de radar en vervolgens, tijdens het remmen, elkaar geraakt hebben met deze verschrikkelijke afloop.

De politie Drenthe bevestigt ons dat er inderdaad een radarcontrole aanwezig was. Dat die meteen ingepakt is en dat de controleur eerste hulp heeft geprobeerd te bieden, helaas tevergeefs. Tevens meldt de politie ons "dat onze conclusie te voorbarig is en dat het ongeluk nog in onderzoek is". Met alle respecht, politie Drenthe, maar 1+1 is toch echt 2. Dat is onze conclusie. Het is te toevallig dat een motorrijder 200 meter na een radarcontrole dood op de snelweg ligt.

Regelmatig gebeuren er ongevallen bij radarcontroles door automobilisten die abrupt op de rem staan. Het is ook niet zo dat de politie dit niet weet. We hebben ze in het verleden gewaarschuwd
Voor diegenen die roepen: "Hadden ze maar niet te hard moeten rijden", het maakt niet uit of ze de maximum snelheid overtreden.
Ook mensen die op de limiet of eronder rijden willen uit reflex pardoes op de rem trappen.

De oplossing is verhoging van de marge waarop geflitst wordt. Wij pleiten er voor dat er pas bij 20 km/u overschrijding geflitst wordt op snelwegen. Hierdoor voorkomen we de vele "net iets te hard" boetes en zullen mensen minder paniekerig reageren bij een controle.
http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4855

ik ben dan zelf motorrijder en heb dit soort kut situaties ook al meegemaakt, dat je opeens een noodstop moet maken of via de derangeerstrook moet uitwijken :X

het erge is dat controles al lang niet meer om de veiligheid gaan maar om verkapt belasting heffen...

zum kotsen dit :r
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:39:12 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86417314
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:40:22 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86417357
Wat is nou weer NWS aan dit...?
Heel harde schop naar BNW, me dunkt....

-edit- en verder wat hierboven staat.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_86417392
Ik mis het stukje waaruit duidelijk wordt dat Koos Spee de motorrijder gedwongen heeft om te hard te rijden.
pi_86417399
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:41:39 #6
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86417406
En ten derde kan je ook schrikken van een hert dat de weg oversteekt, alle herten ook maar verbieden?

Je moet er gewoon rekening mee houden dat je een radarcontrole kan tegenkomen.
  Forum Admin dinsdag 14 september 2010 @ 12:41:41 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86417411
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
Precies. Wat een achterlijke TT zeg.
Die gasten reden toch zelf te hard en waren blijkbaar niet capabel genoeg om motor te rijden.
pi_86417426
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
Dit dus.
pi_86417448
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef DonJames het volgende:
Ik mis het stukje waaruit duidelijk wordt dat Koos Spee de motorrijder gedwongen heeft om te hard te rijden.
Wie zegt dat de motorrijder te hard reed?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_86417453
Of je accepteert die paar tientjes als je die camera ziet. :{w
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:42:51 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86417455
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Dat mag zo zijn en daarom is het verstandig om voldoende afstand te bewaren en niet te hard te rijden, simpelweg omdat je nooit weet wat voor een knurft je voor je hebt zitten! O+

Geldt overigens dubbel als je op een motor zit! :{
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:43:01 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_86417462
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Dan horen ze niet in een auto.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_86417470
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
ik rij altijd ergens tussen de 120 en 130, tussen de 80 en 90 of 50 en 60.
hoe hard precies weet ik vaak niet maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik 10 km zachter ga rijden of constant op de teller kijk.
in 10 jaar tijd heb ik een boete gehad voor 18 km te hard, de rest (denk een stuk of 30 a 40) voor 3 a 4 km te hard...

met mijn motor, waar ik wel te hard mee rij vaak nul boetes in 4 jaar tijd, slechts een waarschuwing voor 120 te hard :X
pi_86417526
achja als je te hard rijd en vanwege een kastje langs de weg het rempedaal diep intrapt is het misschien maar beter dat je niet meer aan het verkeer deel neemt :|W
▀█▀ █■█ █ ▄█▀ █ ▄█▀  █ ▀█▀
pi_86417531
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:41 schreef Disorder het volgende:
Dat mag dan zo zijn, toch remmen veel mensen plotseling, simpelweg omdat ze gewoon niet zeker weten hoe hard ze rijden.
Dan is het dus nogsteeds niet de schuld van de controle maar de schuld van die achterlijke gek die niet eens weet hoe hard hij rijd..... Als je ook maar het minste beetje ervaring hebt kun je best inschatten hoe hard je rijd. En als je je gewoon netjes aan de snelheid houdt heb je zelfs nog meer dan genoeg tijd om even op je meter te kijken.

Daarnaast; als er 127 op je teller staat hoef je voor die controle helemaal niet bang te zijn. Zelfs de nauwkeurigste teller zal op 127 slechts een 123 echte kilometers rijden en dus in de correctiefactor vallen. De meeste zullen op 127 zo rond de 120 zitten. Zet rustig 130 op je teller en je loopt geen enkel gevaar.
pi_86417540
samenvatting: 2 motorrijders rijden te hard op de linkerbaan als motorrijder 1 een controle spot en besluit vol op zijn rem te trappen cq vol in zijn rem te knijpen. motorrijder 2 klapt vervolgens achterop.

wie zat er fout?

A: motorrijder 1 want gaat vol in de ankers terwijl dit niet nodig is anders dan om een boete te voorkomen
B: motorrijder 2 want hield niet voldoende afstand op zijn voorganger

in ieder geval niet niet oom agent die in de berm stond te controleren
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:45:23 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86417566
dus als de limiet 20km/u omhoog gaat zijn er ineens geen schrikreacties?...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86417573
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wie zegt dat de motorrijder te hard reed?
Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
pi_86417578
Die flitser heb ik nog zien staan, een paar uur voor het ongeluk gebeurd is. Maar ik had hem op de RDS dus reed netjes 120.

Dan vraag ik me af... zouden ze hem nog wel op de foto hebben gezet?
pi_86417608
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:44 schreef habbeflats het volgende:
achja als je te hard rijd en vanwege een kastje langs de weg het rempedaal diep intrapt is het misschien maar beter dat je niet meer aan het verkeer deel neemt :|W
of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:46:54 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86417623
quote:
Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven
Ik mis een beetje waar Koos in dit verhaal opzettelijk en met voorbedachte rade de motorrijder om het leven heeft gebracht.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_86417625
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:46 schreef notagain het volgende:

[..]

of de overheid moet eens groter marge inbouwen. niet van die kutboetes van 3 of 4 km te hard maar pas als je meer dan 10 km te hard gaat bekeuren... (dat is op een autoteller rond de 135 door de afwijking)
Zodat iedereen standaard 10km/u te hard gaat rijden _O- :')
pi_86417627
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
Ik niet, maar dat wil niet zeggen dat er niet andere mensen zijn die het wel doen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:47:03 #24
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_86417629
Die TT... :')
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_86417631
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:39 schreef SicSicSics het volgende:
Twee dingen:

1. Je hoort niet te hard te rijden.
2. Je hoort niet keihard op je rem te stampen.

:{w

Owja en je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. *O*
LEZEN muts, er staat duidelijk dat ook mensen die niet te hard rijden ook als een soort instinct toch op de rem trappen, gewoon een soort tweede natuur dus. Hij maakt hier wel degelijk een goed punt. Dat de politie het flitsmateriaal meteen heeft opgeruimd zegt ook meer dan genoeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')