abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86418111
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef notagain het volgende:

[..]

nee, als men nu de apparatuur afstelt op 130 echte km's dan krijg je alleen boetes van 11 km te hard en meer, je hoeft dat ook niet aan het volk te vertellen.
nu is de marge 3 km...
Dat is binnen de kortste keren natuurlijk een publiek geheim.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:00:36 #52
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86418143
Eens met TS, je remt gewoon door zo`n radarcontrole, en het gaat inderdaad allang niet meer om de veiligheid. Lekker geld verdienen over de ruggen van de verkeersdeelnemers
Koos spee :r
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 september 2010 @ 13:02:58 #53
862 Arcee
Look closer
pi_86418221
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86418222
maar goed, als het de overheid echt om de veiligheid te doen was zijn er veel betere maatregelen.

het begrenzen van vermogen van motorvoertuigen. dus alle auto's standaard 0-100 in 15 seconden, een max snelheid van 120 en in de toekomst door gps locatie automatisch begrenzing in bebouwde kom.

(en het kan wel aangezien je wel 25 kw begrenzing voor motoren hebt)
pi_86418261
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:00 schreef SpauldingPF het volgende:
Eens met TS, je remt gewoon door zo`n radarcontrole, en het gaat inderdaad allang niet meer om de veiligheid. Lekker geld verdienen over de ruggen van de verkeersdeelnemers
Koos spee :r
Wat een boef is die Koos Spee toch ook. Nog een slachtoffer van deze man die kennelijk weggebruikers onder bedreiging te hard laat rijden! Zullen er nog meer slachtoffers zich melden?
pi_86418312
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:

Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
Ik zie anders wel eens mensen die 75 km/u op de GPS rijden die op een 80 km/u weg nog steeds in de ankers gaan voor zo'n camera.

Of dat nu is omdat ze denken dat het misschien 60 of 50 is, of dat men maar wat doet... geen idee, maar het gebeurt dus wel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86418319
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat een boef is die Koos Spee toch ook. Nog een slachtoffer van deze man die kennelijk weggebruikers onder bedreiging te hard laat rijden! Zullen er nog meer slachtoffers zich melden?
eigenlijk veel meer.
als koosje al het binnengekomen geld na aftrek kosten bijvoorbeeld zou spenderen aan motorvriendelijke vangrails in vooral bochten dan waren er ook al aardig wat minder doden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 september 2010 @ 13:06:40 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86418328
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:02 schreef notagain het volgende:
maar goed, als het de overheid echt om de veiligheid te doen was zijn er veel betere maatregelen.

het begrenzen van vermogen van motorvoertuigen. dus alle auto's standaard 0-100 in 15 seconden, een max snelheid van 120 en in de toekomst door gps locatie automatisch begrenzing in bebouwde kom.

(en het kan wel aangezien je wel 25 kw begrenzing voor motoren hebt)
Dat gaat er ook komen. :*
Maar dan wil ik jou niet horen zeiken ok?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_86418342
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:02 schreef notagain het volgende:
maar goed, als het de overheid echt om de veiligheid te doen was zijn er veel betere maatregelen.

het begrenzen van vermogen van motorvoertuigen. dus alle auto's standaard 0-100 in 15 seconden, een max snelheid van 120 en in de toekomst door gps locatie automatisch begrenzing in bebouwde kom.

(en het kan wel aangezien je wel 25 kw begrenzing voor motoren hebt)
Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.
pi_86418394
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.
-bpm
-wegenbelasting
-accijnzen op brandstoffen
-boetes

op al die 4 punten staat nederland wereldwijd wel in de top 10 denk ik...

zelfs in duitsland waar wegenbelasting in de brandstofprijs verwerkt zit is benzine nog goedkoper _O-
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:08:52 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418396
Zolang het KLPD blijft beweren dat het ze om de verkeersveiligheid te doen is maakt het ook weinig uit wie de schuldige is. Bij mobiele flitscontroles gebeuren veel ongelukken, terwijl er niet aantoonbaar meer resultaat is dan bij andere vormen van controle. Als verkeersveiligheid echt je motief is stop je er dan mee en ga je surveilleren.
pi_86418407
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zie anders wel eens mensen die 75 km/u op de GPS rijden die op een 80 km/u weg nog steeds in de ankers gaan voor zo'n camera.

Of dat nu is omdat ze denken dat het misschien 60 of 50 is, of dat men maar wat doet... geen idee, maar het gebeurt dus wel.
Tsja, dat is gewoon dom. Niemand wordt gedwongen dit soort fouten te maken, ga dan ook niet de schuld lopen afschuiven.
pi_86418421
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dan horen ze niet in een auto.

V.
Ach, je kijkt toch niet elke vijf sec hoe hard je rijdt?
pi_86418427
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:08 schreef notagain het volgende:

[..]

-bpm
-wegenbelasting
-accijnzen op brandstoffen
-boetes

op al die 4 punten staat nederland wereldwijd wel in de top 10 denk ik...

zelfs in duitsland waar wegenbelasting in de brandstofprijs verwerkt zit is benzine nog goedkoper _O-
Wat heeft dat met mijn quote te maken?
pi_86418430
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Dat gaat er ook komen. :*
Maar dan wil ik jou niet horen zeiken ok?
geen probleem hoor.
de tijd dat ik jakkerde in de auto al lang achter me gelaten.
en als ik wil knallen dan ga ik wel naar duitsland (aangezien de helft van onze motorvoertuigen al duits is O-) )
pi_86418462
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ach, je kijkt toch niet elke vijf sec hoe hard je rijdt?
Hoeft ook niet, tenzij je een spastische rechtervoet/hand hebt.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:11:02 #67
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418474
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.
En onnodige verkeersslachtoffers neem je op de koop toe? Als jij elk jaar maar tien cent minder belasting betaald nietwaar?
pi_86418475
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat heeft dat met mijn quote te maken?
niet alleen verkeersboetes zijn asociaal hoog en komen veel voor maar ook op allerlei andere manier worden weggebruikers keihard genomen
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:11:07 #69
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_86418478
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

De staat heeft ze een rijbewijs gegeven, dus die is van mening dat ze wel in een auto horen.
Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_86418490
bekrompen mensen hier :') geïndoctrineerd door het beleid van Koos Spee: hoe langzamer hoe veiliger. Waar je in de rest van Europa bijna overal met 130 door mag tuffen heb je Nederland belachelijke snelheidslimieten (bijv. 5 baans A2 waar je 100 mag). Gelukkig gaan we de goede kant op met variabele snelheden en de snelheidslimiet omhoog.

Tegenwoordig gaat het toch alleen maar om het geld en niet om de veiligheid. Laat ze al die radarsetjes maar in de vuilnisbak gooien en hou wat meer lasercontroles. Dan wordt de automobilist aangesproken , en ben je ook gelijk af van die onzinbekeuringen van 1 - 5 km/u te hard.
pi_86418520
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, tenzij je een spastische rechtervoet/hand hebt.
dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komt _O_
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:13:18 #72
27699 Ravage
thinking about you
pi_86418566
Als Koos zou besluiten om geen controles meer te laten doen, zou hij waarschijnlijk nog veel meer doden op z'n geweten hebben..
i'm not living, i'm just killing time
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:13:18 #73
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418567
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.

V.
Zolang die er niet komt kan de overheid redelijkerwijs verwachten dat mensen op de rem trappen bij een controle.
pi_86418579
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.

V.
dan heb ik ook nog wel criteria waarop ze dan mogen beslissen, uiteindelijk blijven alleen motorrijders over als gemotoriseerde weggebruikers w/
pi_86418597
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Nobu het volgende:

[..]

En onnodige verkeersslachtoffers neem je op de koop toe? Als jij elk jaar maar tien cent minder belasting betaald nietwaar?
Dat heb ik niet gezegd, het ging alleen om het doel "opbrengsten genereren". Als ze iets verzinnen waardoor er minder verkeersdoden vallen juich ik dat natuurlijk toe. :)

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef notagain het volgende:

[..]

niet alleen verkeersboetes zijn asociaal hoog en komen veel voor maar ook op allerlei andere manier worden weggebruikers keihard genomen
Beweer ik ergens dat autorijden goedkoop is dan? :?

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:12 schreef notagain het volgende:

[..]

dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komt _O_
Dan ga je echt niet ineens 10km/uur harder rijden :') Als je gewoon 120 rijdt op de teller is er niks aan het handje.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:14:45 #76
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418619
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:12 schreef notagain het volgende:

[..]

dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komt _O_
Je kunt ook gewoon je cc aanzetten natuurlijk.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:15:34 #77
27699 Ravage
thinking about you
pi_86418653
Koos Spee werkt trouwens niet meer bij het Bureau Verkeershandhaving
i'm not living, i'm just killing time
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:16:04 #78
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86418667
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd, het ging alleen om het doel "opbrengsten genereren". Als ze iets verzinnen waardoor er minder verkeersdoden vallen juich ik dat natuurlijk toe. :)

Als er veel ongelukken gebeuren bij controles hoeven ze daar niet zo heel hard over na te denken.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:16:38 #79
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_86418686
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zolang die er niet komt kan de overheid redelijkerwijs verwachten dat mensen op de rem trappen bij een controle.
En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_86418985
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef DonJames het volgende:

Tsja, dat is gewoon dom. Niemand wordt gedwongen dit soort fouten te maken, ga dan ook niet de schuld lopen afschuiven.
Ik begreep dat degene die er achter reed dood is. Nou moet je natuurlijk afstand houden, maar als iemand volslagen onverwacht vol op de rem trapt, dan ben je als motorrijder enorm kwetsbaar...

Het is natuurlijk altijd lastig oordelen als je het ongeval niet hebt gezien.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:25:53 #81
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86418993
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef broodmonkeh het volgende:
bekrompen mensen hier :') geïndoctrineerd door het beleid van Koos Spee: hoe langzamer hoe veiliger. Waar je in de rest van Europa bijna overal met 130 door mag tuffen heb je Nederland belachelijke snelheidslimieten (bijv. 5 baans A2 waar je 100 mag). Gelukkig gaan we de goede kant op met variabele snelheden en de snelheidslimiet omhoog.

Tegenwoordig gaat het toch alleen maar om het geld en niet om de veiligheid. Laat ze al die radarsetjes maar in de vuilnisbak gooien en hou wat meer lasercontroles. Dan wordt de automobilist aangesproken , en ben je ook gelijk af van die onzinbekeuringen van 1 - 5 km/u te hard.
De rest van Europa is ook zo dichtbevolkt als NL :'). En door dat geld geniet jij straks wel weer van kwaliteitsasfalt en spiksplinternieuwe veilige wegen. Of wilde je dat ook zo hebben als in de rest van Europa? :X
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:28:03 #82
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86419075
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:25 schreef DS4 het volgende:
Ik begreep dat degene die er achter reed dood is. Nou moet je natuurlijk afstand houden, maar als iemand volslagen onverwacht vol op de rem trapt, dan ben je als motorrijder enorm kwetsbaar...

Het is natuurlijk altijd lastig oordelen als je het ongeval niet hebt gezien.
Nog een extra reden om extra afstand te houden op je motor. Maar je hebt gelijk, het is lastig oordelen.

De schuld volledig in de schoenen van een flitsteam schuiven, zoals hier door meerdere users wordt gedaan, vind ik wel 10 bruggen te ver.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:30:10 #83
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86419130
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:25 schreef Qebbel het volgende:

[..]

De rest van Europa is ook zo dichtbevolkt als NL :'). En door dat geld geniet jij straks wel weer van kwaliteitsasfalt en spiksplinternieuwe veilige wegen. Of wilde je dat ook zo hebben als in de rest van Europa? :X
Als je geen idee hebt waar het geld aan uitgegeven wordt moet je misschien iets minder hoog van de toren blazen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:33:06 #84
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86419242
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.

V.
Als je zonder reden op de rem trapt en daardoor een ongeluk veroorzaakt wordt de voorligger over het algemeen als schuldige aangewezen. Blijkbaar is de verantwoordelijkheid van de achterligger ook niet oneindig. Terecht natuurlijk.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:34:33 #85
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86419307
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nog een extra reden om extra afstand te houden op je motor. Maar je hebt gelijk, het is lastig oordelen.

De schuld volledig in de schoenen van een flitsteam schuiven, zoals hier door meerdere users wordt gedaan, vind ik wel 10 bruggen te ver.
Vind ik ook. Dat is net als een Marokkaan die een tas jat en er vandoor racet op een scooter, wordt achtervolgd door de politie en dan zichzelf te pletter rijdt (of iemand anders). Dan hoor je ook mensen roepen dat het de schuld is van de politie, etc. Beetje omgekeerde wereld niet?! De dief, of de hard rijder zitten gewoon fout!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86419571
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef notagain het volgende:

[..]

eigenlijk veel meer.
als koosje al het binnengekomen geld na aftrek kosten bijvoorbeeld zou spenderen aan motorvriendelijke vangrails in vooral bochten dan waren er ook al aardig wat minder doden.
Veel motorongelukkken in bochten zijn natuurlijk niet te wijten aan de motorrijder zelf die te hrad door die bocht wil knallen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:41:57 #87
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86419581
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je geen idee hebt waar het geld aan uitgegeven wordt moet je misschien iets minder hoog van de toren blazen.
Sorry, het komt misschien niet zo over in mijn post maar ik bedoel; staatskas is staatskas. De overheid betaalt verkeersonderhoud, dus hoe je 't ook wendt of keert, indirect komt er heus wel een deel van terug. Als je onze wegen vergelijkt met die van de rest van Europa, weet ik wel welke ik lieve heb.

Ik vind het gewoon onzin (dom) om klakkeloos te roepen dat de rest van Europa wel 130km heeft en wij niet. Is namelijk niet eens zo heel gek, als je daar even logisch over nadenkt. En bovendien, als je 130 invoert, houd je precies hetzelfde probleem, want dan gaan mensen harder rijden en nog steeds spontaan remmen als ze een flitser zien!

Niet dat ik niet voor die verhoging ben hoor :P
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_86420649
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel motorongelukkken in bochten zijn natuurlijk niet te wijten aan de motorrijder zelf die te hrad door die bocht wil knallen.
juist in bochten, zeker bij op en afritten ligt veel rotzooi.
ook wanneer een voertuig diesel daar heeft gelekt of de weg gerepareerd is met bitumen dan glij je razendsnel weg.

uit onderzoek is gebleken dat de meeste ongelukken waarbij een motorrijder betrokken is door andere weg gebruikers word veroorzaakt.

en in dit geval schrok de motorrijder, knijpt zijn rem in en zijn maatje knalt erop.
ws reden ze niet in blokformatie en of had die last van targetfixation
pi_86420765
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.

V.
ik houdt afstand, en bij file/langzaam verkeer nog steeds.
wanneer gaan ze dan eens controleren op het invoegen door anderen, het zogenaamd kruipen in elk gaatje...

dat is dan weer te moeilijk en te duur om te controleren dus doen ze maar niet :r
pi_86421455
Dat is de schuld van de motorrijder(s) in kwestie natuurlijk, niet de controle. Wat een onzinredenatie.
pi_86421664
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:09 schreef notagain het volgende:

[..]

juist in bochten, zeker bij op en afritten ligt veel rotzooi.
ook wanneer een voertuig diesel daar heeft gelekt of de weg gerepareerd is met bitumen dan glij je razendsnel weg.

uit onderzoek is gebleken dat de meeste ongelukken waarbij een motorrijder betrokken is door andere weg gebruikers word veroorzaakt.

en in dit geval schrok de motorrijder, knijpt zijn rem in en zijn maatje knalt erop.
ws reden ze niet in blokformatie en of had die last van targetfixation
Ga dan niet motorrijden. Je weet dat andere weggebruikers je vaak niet zien of anticiperen en je weet dat je levensverwachting gehalveerd wordt.
pi_86421750
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:31 schreef Boekenwurm het volgende:
Dat is de schuld van de motorrijder(s) in kwestie natuurlijk, niet de controle. Wat een onzinredenatie.
dergelijke ongelukken komen niet zo heel veel voor maal wanneer wel dan vaak ook goed fout.

motorrijders betalen wegenbelasting en wanneer minder dan 16% daarvan aan wegen besteed word en de wegen dus zwaar kut zijn dan is het de schuld van de overheid...
pi_86421794
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:38 schreef notagain het volgende:

[..]

dergelijke ongelukken komen niet zo heel veel voor maal wanneer wel dan vaak ook goed fout.

motorrijders betalen wegenbelasting en wanneer minder dan 16% daarvan aan wegen besteed word en de wegen dus zwaar kut zijn dan is het de schuld van de overheid...
Nee, het is je eigen schuld, want jij weet dat en toch maak je de keuze.
pi_86421851
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:36 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ga dan niet motorrijden. Je weet dat andere weggebruikers je vaak niet zien of anticiperen en je weet dat je levensverwachting gehalveerd wordt.
levensverwachting word echt niet gehalveerd...

het is alleen wel zo dat mensen zonder A rijbewijs veel minder verkeersinzicht hebben en minder kunnen rijden.

ik heb mijn motor 2 jaar lang als primair vervoersmiddel gebruikt en je gaat je mateloos irriteren aan koekblikkers, als motorrijder anticipeer je voor 2...

maar we krijgen wel het grootste commentaar als we door de file rijden of eens dat ding in de begrenzer doortrekken want dat is dan weer gevaarlijk en asociaal :')

dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk alleen nog in dld rij, duitsers rijden 10x beter dan nederlanders w/
pi_86421920
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:41 schreef notagain het volgende:

[..]

levensverwachting word echt niet gehalveerd...

het is alleen wel zo dat mensen zonder A rijbewijs veel minder verkeersinzicht hebben en minder kunnen rijden.

ik heb mijn motor 2 jaar lang als primair vervoersmiddel gebruikt en je gaat je mateloos irriteren aan koekblikkers, als motorrijder anticipeer je voor 2...

maar we krijgen wel het grootste commentaar als we door de file rijden of eens dat ding in de begrenzer doortrekken want dat is dan weer gevaarlijk en asociaal :')

dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk alleen nog in dld rij, duitsers rijden 10x beter dan nederlanders w/
Ik ken de klachten, veel van mijn vrienden rijden motor (waardoor ik ook meer inzicht heb gekregen in het gedrag van motorrijders en beter kan anticiperen), maar ze weten ook heel goed waar ze aan beginnen.
pi_86422111
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik ken de klachten, veel van mijn vrienden rijden motor (waardoor ik ook meer inzicht heb gekregen in het gedrag van motorrijders en beter kan anticiperen), maar ze weten ook heel goed waar ze aan beginnen.
tja, de kans is groter dat ik op de motor een ernstig ongeluk krijg dan met de auto.
die verhoogde kans accepteer ik omdat motorrijden ontzettend rustgevend is en anderzijds je een adrenalineboost geeft (dan heb ik het niet met 300 rechtuit knallen maar bochtjes met een knietje aan de grond nemen of stoppies en wheely's maken(onder veilige omstandigheden)).

als motorrijder ontwijk je al van alles, witte wegmarkeringen, puttdeksels, reparatiestroken, etc.
maar aangezien ik toch aanzienlijk wegenbelasting betaal verwacht ik op zijn minst dat men de wegen in goede conditie houdt.

en "domme" fouten van anderen vergeef ik als ik zie dat ze zelf schrikken ervan.
als iemand bewust fouten maakt of me daarna de vinger geeft dan kan die een nieuwe spiegel halen of een deuk laten verwijderen O~)
pi_86422121
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:41 schreef notagain het volgende:

[..]

levensverwachting word echt niet gehalveerd...
Dat was een grapje dat ik eens bij Top Gear hoorde. Het zal vast overdreven zijn, maar dat motorrijders gemiddeld jonger sterven lijkt me wel waarschijnlijk.
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:50:01 #98
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86422165
Zal allemaal best, maar je moet niet doen alsof jij de enige bent op de wegen. Het is nou eenmaal zo dat NL een erg druk land is, je bent zelden alleen op de weg. Dit zorgt voor irritaties, domme acties en vervelend gedrag. En jij als meest kwetsbare verkeersdeelnemer zou dat gegeven voorop moeten stellen en niet eigenwijs doen alsof je onschendbaar bent. 't Is wel je leven.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:52:12 #99
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86422249
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:40 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Nee, het is je eigen schuld, want jij weet dat en toch maak je de keuze.
Alsof dat betekent dat er niets aan gedaan hoeft te worden. :')
pi_86422326
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:50 schreef Qebbel het volgende:
Zal allemaal best, maar je moet niet doen alsof jij de enige bent op de wegen. Het is nou eenmaal zo dat NL een erg druk land is, je bent zelden alleen op de weg. Dit zorgt voor irritaties, domme acties en vervelend gedrag. En jij als meest kwetsbare verkeersdeelnemer zou dat gegeven voorop moeten stellen en niet eigenwijs doen alsof je onschendbaar bent. 't Is wel je leven.
dus daarom mag het merendeel van de automobilisten zich als complete mongolen gedragen?
ik zou het graag zien dat voordat je je B rijbewijs kunt halen je eerst verplicht 5 uur op de motor moet zitten zodat je echt leert rijden en inzicht krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')