Dat is binnen de kortste keren natuurlijk een publiek geheim.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef notagain het volgende:
[..]
nee, als men nu de apparatuur afstelt op 130 echte km's dan krijg je alleen boetes van 11 km te hard en meer, je hoeft dat ook niet aan het volk te vertellen.
nu is de marge 3 km...
Wat een boef is die Koos Spee toch ook. Nog een slachtoffer van deze man die kennelijk weggebruikers onder bedreiging te hard laat rijden! Zullen er nog meer slachtoffers zich melden?quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:00 schreef SpauldingPF het volgende:
Eens met TS, je remt gewoon door zo`n radarcontrole, en het gaat inderdaad allang niet meer om de veiligheid. Lekker geld verdienen over de ruggen van de verkeersdeelnemers
Koos spee
Ik zie anders wel eens mensen die 75 km/u op de GPS rijden die op een 80 km/u weg nog steeds in de ankers gaan voor zo'n camera.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:
Als jij je keurig aan de maximumsnelheid houdt, ga jij dan vol in de ankers als je een flitser ziet?
eigenlijk veel meer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat een boef is die Koos Spee toch ook. Nog een slachtoffer van deze man die kennelijk weggebruikers onder bedreiging te hard laat rijden! Zullen er nog meer slachtoffers zich melden?
Dat gaat er ook komen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:02 schreef notagain het volgende:
maar goed, als het de overheid echt om de veiligheid te doen was zijn er veel betere maatregelen.
het begrenzen van vermogen van motorvoertuigen. dus alle auto's standaard 0-100 in 15 seconden, een max snelheid van 120 en in de toekomst door gps locatie automatisch begrenzing in bebouwde kom.
(en het kan wel aangezien je wel 25 kw begrenzing voor motoren hebt)
Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:02 schreef notagain het volgende:
maar goed, als het de overheid echt om de veiligheid te doen was zijn er veel betere maatregelen.
het begrenzen van vermogen van motorvoertuigen. dus alle auto's standaard 0-100 in 15 seconden, een max snelheid van 120 en in de toekomst door gps locatie automatisch begrenzing in bebouwde kom.
(en het kan wel aangezien je wel 25 kw begrenzing voor motoren hebt)
-bpmquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.
Tsja, dat is gewoon dom. Niemand wordt gedwongen dit soort fouten te maken, ga dan ook niet de schuld lopen afschuiven.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie anders wel eens mensen die 75 km/u op de GPS rijden die op een 80 km/u weg nog steeds in de ankers gaan voor zo'n camera.
Of dat nu is omdat ze denken dat het misschien 60 of 50 is, of dat men maar wat doet... geen idee, maar het gebeurt dus wel.
Wat heeft dat met mijn quote te maken?quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:08 schreef notagain het volgende:
[..]
-bpm
-wegenbelasting
-accijnzen op brandstoffen
-boetes
op al die 4 punten staat nederland wereldwijd wel in de top 10 denk ik...
zelfs in duitsland waar wegenbelasting in de brandstofprijs verwerkt zit is benzine nog goedkoper
geen probleem hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat gaat er ook komen.
Maar dan wil ik jou niet horen zeiken ok?
Hoeft ook niet, tenzij je een spastische rechtervoet/hand hebt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ach, je kijkt toch niet elke vijf sec hoe hard je rijdt?
En onnodige verkeersslachtoffers neem je op de koop toe? Als jij elk jaar maar tien cent minder belasting betaald nietwaar?quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat het niet alleen maar om veiligheid gaat lijkt me wel duidelijk, maar is dat nou zo erg? Of het geld komt uit belastingopbrengsten (die moet iedereen betalen), of het geld wordt weggehaald bij personen die ongewenst gedrag vertonen. Ik vind het wel prima zo.
niet alleen verkeersboetes zijn asociaal hoog en komen veel voor maar ook op allerlei andere manier worden weggebruikers keihard genomenquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn quote te maken?
Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
De staat heeft ze een rijbewijs gegeven, dus die is van mening dat ze wel in een auto horen.
dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komtquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, tenzij je een spastische rechtervoet/hand hebt.
Zolang die er niet komt kan de overheid redelijkerwijs verwachten dat mensen op de rem trappen bij een controle.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.
V.
dan heb ik ook nog wel criteria waarop ze dan mogen beslissen, uiteindelijk blijven alleen motorrijders over als gemotoriseerde weggebruikersquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een her-evaluatie is op zijn minst op zijn plaats.
V.
Dat heb ik niet gezegd, het ging alleen om het doel "opbrengsten genereren". Als ze iets verzinnen waardoor er minder verkeersdoden vallen juich ik dat natuurlijk toe.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
En onnodige verkeersslachtoffers neem je op de koop toe? Als jij elk jaar maar tien cent minder belasting betaald nietwaar?
Beweer ik ergens dat autorijden goedkoop is dan?quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef notagain het volgende:
[..]
niet alleen verkeersboetes zijn asociaal hoog en komen veel voor maar ook op allerlei andere manier worden weggebruikers keihard genomen
Dan ga je echt niet ineens 10km/uur harder rijdenquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:12 schreef notagain het volgende:
[..]
dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komt
Je kunt ook gewoon je cc aanzetten natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:12 schreef notagain het volgende:
[..]
dus jij hebt ingebouwde sensoren die merken wanneer je 1 a 2% helling hebt of niet, of de wind net iets toeneemt of dat je uit of in de slipstream ergens van komt
Als er veel ongelukken gebeuren bij controles hoeven ze daar niet zo heel hard over na te denken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd, het ging alleen om het doel "opbrengsten genereren". Als ze iets verzinnen waardoor er minder verkeersdoden vallen juich ik dat natuurlijk toe.
En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zolang die er niet komt kan de overheid redelijkerwijs verwachten dat mensen op de rem trappen bij een controle.
Ik begreep dat degene die er achter reed dood is. Nou moet je natuurlijk afstand houden, maar als iemand volslagen onverwacht vol op de rem trapt, dan ben je als motorrijder enorm kwetsbaar...quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:09 schreef DonJames het volgende:
Tsja, dat is gewoon dom. Niemand wordt gedwongen dit soort fouten te maken, ga dan ook niet de schuld lopen afschuiven.
De rest van Europa is ook zo dichtbevolkt als NLquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:11 schreef broodmonkeh het volgende:
bekrompen mensen hiergeïndoctrineerd door het beleid van Koos Spee: hoe langzamer hoe veiliger. Waar je in de rest van Europa bijna overal met 130 door mag tuffen heb je Nederland belachelijke snelheidslimieten (bijv. 5 baans A2 waar je 100 mag). Gelukkig gaan we de goede kant op met variabele snelheden en de snelheidslimiet omhoog.
Tegenwoordig gaat het toch alleen maar om het geld en niet om de veiligheid. Laat ze al die radarsetjes maar in de vuilnisbak gooien en hou wat meer lasercontroles. Dan wordt de automobilist aangesproken , en ben je ook gelijk af van die onzinbekeuringen van 1 - 5 km/u te hard.
Nog een extra reden om extra afstand te houden op je motor. Maar je hebt gelijk, het is lastig oordelen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:25 schreef DS4 het volgende:
Ik begreep dat degene die er achter reed dood is. Nou moet je natuurlijk afstand houden, maar als iemand volslagen onverwacht vol op de rem trapt, dan ben je als motorrijder enorm kwetsbaar...
Het is natuurlijk altijd lastig oordelen als je het ongeval niet hebt gezien.
Als je geen idee hebt waar het geld aan uitgegeven wordt moet je misschien iets minder hoog van de toren blazen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
De rest van Europa is ook zo dichtbevolkt als NL. En door dat geld geniet jij straks wel weer van kwaliteitsasfalt en spiksplinternieuwe veilige wegen. Of wilde je dat ook zo hebben als in de rest van Europa?
Als je zonder reden op de rem trapt en daardoor een ongeluk veroorzaakt wordt de voorligger over het algemeen als schuldige aangewezen. Blijkbaar is de verantwoordelijkheid van de achterligger ook niet oneindig. Terecht natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.
V.
Vind ik ook. Dat is net als een Marokkaan die een tas jat en er vandoor racet op een scooter, wordt achtervolgd door de politie en dan zichzelf te pletter rijdt (of iemand anders). Dan hoor je ook mensen roepen dat het de schuld is van de politie, etc. Beetje omgekeerde wereld niet?! De dief, of de hard rijder zitten gewoon fout!quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nog een extra reden om extra afstand te houden op je motor. Maar je hebt gelijk, het is lastig oordelen.
De schuld volledig in de schoenen van een flitsteam schuiven, zoals hier door meerdere users wordt gedaan, vind ik wel 10 bruggen te ver.
Veel motorongelukkken in bochten zijn natuurlijk niet te wijten aan de motorrijder zelf die te hrad door die bocht wil knallen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:06 schreef notagain het volgende:
[..]
eigenlijk veel meer.
als koosje al het binnengekomen geld na aftrek kosten bijvoorbeeld zou spenderen aan motorvriendelijke vangrails in vooral bochten dan waren er ook al aardig wat minder doden.
Sorry, het komt misschien niet zo over in mijn post maar ik bedoel; staatskas is staatskas. De overheid betaalt verkeersonderhoud, dus hoe je 't ook wendt of keert, indirect komt er heus wel een deel van terug. Als je onze wegen vergelijkt met die van de rest van Europa, weet ik wel welke ik lieve heb.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je geen idee hebt waar het geld aan uitgegeven wordt moet je misschien iets minder hoog van de toren blazen.
juist in bochten, zeker bij op en afritten ligt veel rotzooi.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel motorongelukkken in bochten zijn natuurlijk niet te wijten aan de motorrijder zelf die te hrad door die bocht wil knallen.
ik houdt afstand, en bij file/langzaam verkeer nog steeds.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
En mag de overheid redelijkerwijs verwachten dat achterliggers voldoende afstand houden om in te kunnen grijpen wanneer er iets onverwachts gebeurt.
V.
Ga dan niet motorrijden. Je weet dat andere weggebruikers je vaak niet zien of anticiperen en je weet dat je levensverwachting gehalveerd wordt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:09 schreef notagain het volgende:
[..]
juist in bochten, zeker bij op en afritten ligt veel rotzooi.
ook wanneer een voertuig diesel daar heeft gelekt of de weg gerepareerd is met bitumen dan glij je razendsnel weg.
uit onderzoek is gebleken dat de meeste ongelukken waarbij een motorrijder betrokken is door andere weg gebruikers word veroorzaakt.
en in dit geval schrok de motorrijder, knijpt zijn rem in en zijn maatje knalt erop.
ws reden ze niet in blokformatie en of had die last van targetfixation
dergelijke ongelukken komen niet zo heel veel voor maal wanneer wel dan vaak ook goed fout.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:31 schreef Boekenwurm het volgende:
Dat is de schuld van de motorrijder(s) in kwestie natuurlijk, niet de controle. Wat een onzinredenatie.
Nee, het is je eigen schuld, want jij weet dat en toch maak je de keuze.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:38 schreef notagain het volgende:
[..]
dergelijke ongelukken komen niet zo heel veel voor maal wanneer wel dan vaak ook goed fout.
motorrijders betalen wegenbelasting en wanneer minder dan 16% daarvan aan wegen besteed word en de wegen dus zwaar kut zijn dan is het de schuld van de overheid...
levensverwachting word echt niet gehalveerd...quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:36 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ga dan niet motorrijden. Je weet dat andere weggebruikers je vaak niet zien of anticiperen en je weet dat je levensverwachting gehalveerd wordt.
Ik ken de klachten, veel van mijn vrienden rijden motor (waardoor ik ook meer inzicht heb gekregen in het gedrag van motorrijders en beter kan anticiperen), maar ze weten ook heel goed waar ze aan beginnen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:41 schreef notagain het volgende:
[..]
levensverwachting word echt niet gehalveerd...
het is alleen wel zo dat mensen zonder A rijbewijs veel minder verkeersinzicht hebben en minder kunnen rijden.
ik heb mijn motor 2 jaar lang als primair vervoersmiddel gebruikt en je gaat je mateloos irriteren aan koekblikkers, als motorrijder anticipeer je voor 2...
maar we krijgen wel het grootste commentaar als we door de file rijden of eens dat ding in de begrenzer doortrekken want dat is dan weer gevaarlijk en asociaal
dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk alleen nog in dld rij, duitsers rijden 10x beter dan nederlanders
tja, de kans is groter dat ik op de motor een ernstig ongeluk krijg dan met de auto.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:43 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik ken de klachten, veel van mijn vrienden rijden motor (waardoor ik ook meer inzicht heb gekregen in het gedrag van motorrijders en beter kan anticiperen), maar ze weten ook heel goed waar ze aan beginnen.
Dat was een grapje dat ik eens bij Top Gear hoorde. Het zal vast overdreven zijn, maar dat motorrijders gemiddeld jonger sterven lijkt me wel waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:41 schreef notagain het volgende:
[..]
levensverwachting word echt niet gehalveerd...
Alsof dat betekent dat er niets aan gedaan hoeft te worden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:40 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Nee, het is je eigen schuld, want jij weet dat en toch maak je de keuze.
dus daarom mag het merendeel van de automobilisten zich als complete mongolen gedragen?quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:50 schreef Qebbel het volgende:
Zal allemaal best, maar je moet niet doen alsof jij de enige bent op de wegen. Het is nou eenmaal zo dat NL een erg druk land is, je bent zelden alleen op de weg. Dit zorgt voor irritaties, domme acties en vervelend gedrag. En jij als meest kwetsbare verkeersdeelnemer zou dat gegeven voorop moeten stellen en niet eigenwijs doen alsof je onschendbaar bent. 't Is wel je leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |