Foto'squote:Op zaterdag 11 september 2010 11:05 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Er is nu een oefening gaande in Almelo Verdiept, word wel groot aangepakt
En die staat in de fik of zo?quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Komen wel
Er staat iig een dm'90 in de tunnelbak die gebruikt word.
Zoiets denk ik, maar ik reed er net langs.quote:
weet je zeker dat het een oefening is?quote:Almelo-Enschede
Oorzaak
werk aan de bovenleiding
Verwachting
zaterdag 11 september
Reisadvies
Maak gebruik van de overige treinen of de bussen:
reis tussen Almelo en Hengelo met de NS-bus in plaats van de trein
reis tussen Hengelo en Enschede met de stoptrein, welke vier keer per uur rijdt
tussen Almelo en Almelo de Riet reist u met een taxibusje
na 23.45 uur rijden ook bussen in plaats van treinen tussen Almelo en Wierden
Yes, omdat er werkzaamheden zijn hebben ze die oefening ingeplandquote:Op zaterdag 11 september 2010 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
weet je zeker dat het een oefening is?
Mja, ze kunnen prima in het ene deel van de bak aan het werk zijn terwijl in het andere deel een oefening gehouden wordt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
weet je zeker dat het een oefening is?
Arnhem heeft straks ene prachte dive-under , alleen moet ie nog uitgegraven worden door walloniers met de schepquote:Op zaterdag 11 september 2010 13:51 schreef James1988 het volgende:
Dordrecht richting Breda heeft ook een toffe fly-over, waar ook hard zat voorbij wordt geknald.
DDAR/MDDM wordt toch binnenkort vernieuwd?quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Arnhem heeft straks ene prachte dive-under , alleen moet ie nog uitgegraven worden door walloniers met de schep.
Gisteren trouwens DDAR in de 3600 , lekker fijn.
Door Walen ja?quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Arnhem heeft straks ene prachte dive-under , alleen moet ie nog uitgegraven worden door walloniers met de schep.
Nee dat was alleen een van de keerwanden of ondergrondse constructies, die is op een speciale manier door Belgen gebouwd.quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Door Walen ja?Nou dan wordt het wel 2067 eer dat er een meter af is
Volgens mij gaan ze daar volgend jaar mee beginnen. Die DD-AR in de 3600 zal wel komen door een verstoorde omloop eerder die dag. Als een trein uit Roosendaal met +15 in Breda aankomt kun je er donder op zeggen dat er nog wel even problemen zijn.quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:57 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
DDAR/MDDM wordt toch binnenkort vernieuwd?
Er waren toch ook brandweerauto's?quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
en wat hebben ze nou geoefend? Het fileparkeren met ambulances?
Fly-over Harmelen is volgens mijn info 140.quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zal vanmiddag op mijn werk wel kijken wat de officiele tekeningen ervan maken.
whehequote:Op zaterdag 11 september 2010 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
en wat hebben ze nou geoefend? Het fileparkeren met ambulances?
Ik zat gister in de DD-AR van Nijmegen naar Zutphen (3600), in Nijmegen stond aan de andere kant ICM/ICMm naar Roosendaal (3600). Das normaal nooitquote:Op zaterdag 11 september 2010 14:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze daar volgend jaar mee beginnen. Die DD-AR in de 3600 zal wel komen door een verstoorde omloop eerder die dag. Als een trein uit Roosendaal met +15 in Breda aankomt kun je er donder op zeggen dat er nog wel even problemen zijn.
Hoe laat stond die ICM(m) daarquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:17 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Ik zat gister in de DD-AR van Nijmegen naar Zutphen (3600), in Nijmegen stond aan de andere kant ICM/ICMm naar Roosendaal (3600). Das normaal nooitalleen vIRM en ICRm.
Ik mag geen modelbaan van mijn vriendin Ik heb geen ruimte thuis voor een modelbaan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:20 schreef pgrferrari het volgende:
Treinenliefhebbers die hier interesse in hebben?
[TK] Oude electrische treinenset van Piko
quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik mag geen modelbaan van mijn vriendin Ik heb geen ruimte thuis voor een modelbaan.
Vertrok om 12:18 richting Ossquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe laat stond die ICM(m) daar?
Ach, zo'n drama is dat meestal niet idd. Strikt genomen klopt het niet nee. Nou ja, ze zullen er niet zo gauw moeilijk over doenquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:43 schreef Fixers het volgende:
't Valt me net op dat ik al een maand rondrijd met een fout stamkaartnummer op mijn maandnetkaart. Ik heb er zelfs GTBV mee geclaimed en gekregen.
Sinds 6 september zit er ook ICM(m) in de 3600-omlopen. Dit i.v.m. ETMET, volgens mij.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:17 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Ik zat gister in de DD-AR van Nijmegen naar Zutphen (3600), in Nijmegen stond aan de andere kant ICM/ICMm naar Roosendaal (3600). Das normaal nooitalleen vIRM en ICRm.
Bron: Somdaquote:* Planmatig ICM op de IJssellijn: één dienst dat ma-vr 73615 Nm-Ht/3615/24/41/50/67/76/91 (nvr)/73691 Ah-Nm (nvr) rijdt met III+IV.
Op zaterdag gezamelijk 3623/32/49 en dan de IV solo 3658/75/84.
Op zondag 3620/37 en pikt dan te Rsd de III weer op om 3646/3663/3672/3689 te rijden.
Bedankt voor het opzoeken!quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Fly-over Harmelen is volgens mijn info 140.
Zalje net zien, hebben ze brandveiligheid getest, komt er wat anders. Een aanslag of een kaping of zo.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.tctubantia.nl/(...)te-spoor-in-orde.ece
Ninja edit?quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:49 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik zag afgelopen dinsdag een Plan V stoppen op Zwijndrecht. Tegenwoordig zijn het MDDm's en SLT's die de stopdiensten doen, maar zo af en toe komt er een veetje langs
Ja er stond teetjequote:
Tussen Blauwkapel en Hilversum bedoel je?quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben vandaag naar Naarden-Bussum geweest, wat een leuke bogen hebben ze daar boven het spoor
Daar? Of ergens anders, onderweg naar daar?quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben vandaag naar Naarden-Bussum geweest, wat een leuke bogen hebben ze daar boven het spoor
CMTA.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar? Of ergens anders, onderweg naar daar?
Op dat traject, in ieder geval tussen Utrecht en Naarden-Bussumquote:Op zaterdag 11 september 2010 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar? Of ergens anders, onderweg naar daar?
Dat zijn de Gooise Bogen, uniek in Nederland, en officieel monument.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op dat traject, in ieder geval tussen Utrecht en Naarden-Bussum
Cool, ik vond ze leuk. En vandaar dat ik ze nog nooit gezien hadquote:Op zaterdag 11 september 2010 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn de Gooise Bogen, uniek in Nederland, en officieel monument.
Gebouwd in 1942, bij gebrek aan staal, wat nodig was voor de nazi war effort.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn de Gooise Bogen, uniek in Nederland, en officieel monument.
Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton.
De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten.
Nee. Dat zijn anderequote:Op zaterdag 11 september 2010 21:29 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug?
Ah okequote:
Reverse Engineeringquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton.
De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten.
Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?quote:
Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?
Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding?
Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.
Nou en of! Sla een tentje op op het grasveld voor de Reichstag en eis een onderhoud met Merkel!quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds,
Nee, elektrisch verschilt het niks, gebruikt de zelfde isolatoren en zo.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.
De Miljoenenlijn jaquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds, en dat het naderhand niet allemaal terug is opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid spoor die is weggehaald waardoor sommige spoorlijnen nu nog steeds enkelsporig zijn zoals de Miljoenenlijn.
Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Al is dat natuurlijk een kunstwerk. Waarvan ik niet weet of het ooit tweesporig geweest is en zo ja, of dat door de moffen opgebroken is.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.
Kratje wedden van wel?quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Ehm, nee. Dat is planmatig. Ma-vr rijdt de serie 5000 (Stoptrein Dordrecht - Leiden) met 3 of 4 omlopen Plan V, op zaterdag rijdt er dan ook nog een omloop Plan V in de 5100 (Stoptrein Den Haag CS - Dordrecht / Roosendaal).quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:49 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik zag afgelopen dinsdag een Plan V stoppen op Zwijndrecht. Tegenwoordig zijn het MDDm's en SLT's die de stopdiensten doen, maar zo af en toe komt er een veetje langs
Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Ik had het over Deventer - Olst.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.
ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Maar Deventer-Olst was nooit dubbelsporig, er lagen alleen 2 enkelsporige spoorlijnen naast elkaar.
De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hemquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Je trekt het aan, echt... Ik heb (bijna) nooit van dit soort gezeik in de trein...
Da's ook waar. Ik reis alleen doordeweeks op dat soort tijdstippen met de trein.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hem
Je kunt bij Deventer het eerste stukje het baanlichaam en de ongebruikte brugdelen nog zien, maar die waren voor de spoorlijn naar Raalte en Ommen, niet voor een dubbelsporig Olst-Deventer. Kun je ook nazoeken op sporenplan.nl.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.
Dat was het eerste wat me te binnen schoot.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Mee eens, net als de brug bij Ravenstein inderdaad. Die moet gewoon verdubbeld worden, simpel.quote:Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Klopt ja, vandaag nog tussen Olst en Deventer met de trein gereisd.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:32 schreef Igen het volgende:
bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc.
Emmen. Altijd een leuke plek als het regent.quote:Op zondag 12 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Ik ga zometeen richting Hengelo en dan naar Zutphen, 1 ritje Zutphen - Winterswijk met de 186 en dan door naar Emmen.
PZ3.quote:Op zondag 12 september 2010 10:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Verdwaald.
[ link | afbeelding ]
De 950 is een zogenaamde Super-Plan V, wat inhoudt dat het treinstel is aangepast met enkele technische modificaties,
Volgens mij heeft het wel te maken met de proef ja. Ze willen het vertrek van de treinen bespoedigen en daarom telt de klok af van 20 tot 0, waarbij bij 0 het sein op groen gaat en het vertreklicht gaat branden. De Hc kan de deuren dus eerder sluiten, zodat de mcn precies op tijd weg kan rijden.quote:Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Yup, is voor etmet.quote:Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Het is "patat".quote:Op zondag 12 september 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het al een woord geworden ja? Dan maak ik ervan: Fucking Raar Idee: Elke Tien Minuten Een Trein
Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaalquote:Op zondag 12 september 2010 12:42 schreef Duvel het volgende:
Hm, patat... Plan Alvast Tig Autobussen... en verder?
Ja maar dan wordt het PATATETMET,,,quote:Op zondag 12 september 2010 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaal
zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |