Dat was er binnen 68 dagen, kun je nagaan.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef remlof het volgende:
Maar alleen deze (in)formatie is al een farce, hoe kan hier ooit een stabiel kabinet uit komen?
Zelfs de formatie van Balkenende I (met de LPF) ging vergeleken met deze wanhoopspoging op rolletjes.
Yupquote:Op donderdag 9 september 2010 14:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)met-vvd-pvv-cda.html
Hóóp je. Het zou mij niet verbazen dat als ze er eenmaal uit zijn dat ze dan de hele 4 jaar gaan uitzitten, tot afgrijzen van de linkse oppositie.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef remlof het volgende:
Maar alleen deze (in)formatie is al een farce, hoe kan hier ooit een stabiel kabinet uit komen?
Zelfs de formatie van Balkenende I (met de LPF) ging vergeleken met deze wanhoopspoging op rolletjes.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Arcee: even iets heel anders: Waarover zei Rutte in het debat vanmiddag "mooi"? Jij reageerde daarop: LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie #2
quote:Op donderdag 9 september 2010 00:05 schreef Boomlaars het volgende:
Mooiste moment tijdens het debat: http://www.dumpert.nl/mediabase/1104871/a5184a5b/mooi_.html
Cohen![]()
Ik vermoed zelf dat er simpelweg tijd wordt gerekt tot na 11 september en dat Wilders zijn speech heeft gegeven. Als die laatste uit z'n gebruikelijke stekker gaat en dat wordt nogal breed uitgemeten in de pers deze keer, is de kans natuurlijk groot dat de boel weer wordt afgeblazen...quote:Op donderdag 9 september 2010 15:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik snap dat Beatrix graag op formele wijze duidelijkheid wil krijgen en niet via de krant of een kamerdebat de stand van zaken wil vernemen, maar voor Tjeenk Willink moet het nu toch ook wel duidelijk zijn dat de drie partijen gewoon samen verder willen gaan? Waarom nu eerst toch nog individuele gesprekken aangaan met de Rutte, Wilders, Verhagen, Opstelten en Van der Linden en het weekend er over heen laten gaan voor hij zijn eindverslag uit kan brengen? We mogen ook wel eens een beetje pragmatischer te werk gaan, dit is onnodig formeel gedoe voor een feit welke voor iedereen wel duidelijk is.
Dat leek me eigenlijk ook de reden om deze informatieronde te rekken. Alleen vraag ik me af of dit eigenlijk niet gewoon een politiek spelletje is die eigenlijk niet hoort bij een min of meer neutraal iemand als Tjeenk Willink. Natuurlijk valt het te verdedigen door te stellen dat als ze nu weer beginnen met onderhandelen en in het weekend er weer gerommel ontstaat, dat het dan echt ongeloofwaardig wordt, alleen vind ik dat de verantwoordelijkheid van de drie partijen en niet van Tjeenk Willink.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik vermoed zelf dat er simpelweg tijd wordt gerekt tot na 11 september en dat Wilders zijn speech heeft gegeven. Als die laatste uit z'n gebruikelijke stekker gaat en dat wordt nogal breed uitgemeten in de pers deze keer, is de kans natuurlijk groot dat de boel weer wordt afgeblazen...
Dat riep ik gister ook, maar goed.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik snap dat Beatrix graag op formele wijze duidelijkheid wil krijgen en niet via de krant of een kamerdebat de stand van zaken wil vernemen, maar voor Tjeenk Willink moet het nu toch ook wel duidelijk zijn dat de drie partijen gewoon samen verder willen gaan? Waarom nu eerst toch nog individuele gesprekken aangaan met de Rutte, Wilders, Verhagen, Opstelten en Van der Linden en het weekend er over heen laten gaan voor hij zijn eindverslag uit kan brengen? We mogen ook wel eens een beetje pragmatischer te werk gaan, dit is onnodig formeel gedoe voor een feit welke voor iedereen wel duidelijk is.
Wie weet. We zullen zien. Feit is wel dat Wilders geen enkele van zijn anti-Islam punten zal binnenhalen, dus ik ben benieuwd hoe alle volgers van de blonde leider dat zullen gaan vinden.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hóóp je. Het zou mij niet verbazen dat als ze er eenmaal uit zijn dat ze dan de hele 4 jaar gaan uitzitten, tot afgrijzen van de linkse oppositie.
quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Volgens Vrij Nederland wordt er in de wandelgangen gepraat over een alternatief: GroenRechts.
Zag het blaadje ook liggen ja. Hoop doet leven zeggen we maar hé.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Volgens Vrij Nederland wordt er in de wandelgangen gepraat over een alternatief: GroenRechts.
Ik kan me voorstellen dat ook voor de VVD iets positiefs is te halen uit deze coalitie. GL en D66 zijn toch meer hervormingsgezind dan de PVV of de PvdA.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zag het blaadje ook liggen ja. Hoop doet leven zeggen we maar hé.
quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Dat had ik niet gezienquote:Op donderdag 9 september 2010 15:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat riep ik gister ook, maar goed.
Procedure!
Zou best het proberen waard kunnen zijn. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Er zijn stabielere kabinetten geweest (met een ouderwetse ruime meerderheidquote:Op donderdag 9 september 2010 16:04 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Wie weet. We zullen zien. Feit is wel dat Wilders geen enkele van zijn anti-Islam punten zal binnenhalen, dus ik ben benieuwd hoe alle volgers van de blonde leider dat zullen gaan vinden.
Zijn aanhangers zitten doorgaans helemaal niet te wachten op die anti-islam punten. Zij willen gewoon concrete zaken als 'meer blauw op straat' en 'hogere straffen'. Voor hen zal het een worst zijn of de Koran oproept tot geweld tegen andersgelovigen en dergelijke.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:04 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Wie weet. We zullen zien. Feit is wel dat Wilders geen enkele van zijn anti-Islam punten zal binnenhalen, dus ik ben benieuwd hoe alle volgers van de blonde leider dat zullen gaan vinden.
Ik zie het eerder gebeuren dan het middenkabinet.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zou best het proberen waard kunnen zijn. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
Goede vraag... Maar vastberaden zijn ze iig wel..quote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef remlof het volgende:
Ik was eerst..quote:
Het is gewoon een strategie om eea over komend weekend heen te tillen... Dat ziet zelfs een blind paardquote:
als ie zegt dat alle moslims vergast moeten worden doet het er nog niets toe, immers er is afgesproken dat wilders kan zeggen wat ie wil, ZONDER dat dit regeringsbeleid is.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
En het scheelt tijd, want als de boel weer ploft door de haatspeech van Wilders kan HTW gewoon verder met het onderzoeken van de volgende mogelijke coalitie.
Yups... http://www.nu.nl/politiek(...)bij-ground-zero.htmlquote:Op donderdag 9 september 2010 18:21 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
als ie zegt dat alle moslims vergast moeten worden doet het er nog niets toe, immers er is afgesproken dat wilders kan zeggen wat ie wil, ZONDER dat dit regeringsbeleid is.
Ze zitten alleen met een aantal twijfelende CDA'ers, die volgens mij knalhard gaan tegenstemmen als Wilders inderdaad zijn grote bek weer opentrekt in New York. Dus ik hoop dat Wilders zich inderdaad niet inhoudt en alles roept wat hij normaal ook roept.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:21 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
als ie zegt dat alle moslims vergast moeten worden doet het er nog niets toe, immers er is afgesproken dat wilders kan zeggen wat ie wil, ZONDER dat dit regeringsbeleid is.
Ik vrees dat dat "wishfull thinking" is.. Al hoop ik er stiekem ook een beetje op..quote:Op donderdag 9 september 2010 18:39 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Ze zitten alleen met een aantal twijfelende CDA'ers, die volgens mij knalhard gaan tegenstemmen als Wilders inderdaad zijn grote bek weer opentrekt in New York. Dus ik hoop dat Wilders zich inderdaad niet inhoudt en alles roept wat hij normaal ook roept.
Tsja, hoe krom kan je het maken...quote:Op donderdag 9 september 2010 18:21 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het goed gaat hoewel ik deze constructie verafschuw. Nederland moet een stabiel kabinet hebben!!quote:Op donderdag 9 september 2010 15:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hóóp je. Het zou mij niet verbazen dat als ze er eenmaal uit zijn dat ze dan de hele 4 jaar gaan uitzitten, tot afgrijzen van de linkse oppositie.
Deze ook nog:quote:Op donderdag 9 september 2010 19:28 schreef Toad het volgende:
Lid hoofdbestuur VVD begint te morren over HTW:
http://www.volkskrant.nl/(...)r_VVD_op_informateur
Hij wil dit kabinet helemaal niet. Is bang dat het vroeg klapt en dat hij dan de schuld gaat krijgen.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens Wilders zijn ze er NIET bijna uit:
http://nos.nl/tekst/183859-wildersnog-veel-knopen-doorhakken.html
Waar broedt hij nu weer op?? Op het opblazen ervan, zodat hij morgen toch voluit kan gaan? Of iets heel anders???
Gewoon standaard onderhandelingstechniek lijkt me...quote:Op donderdag 9 september 2010 19:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens Wilders zijn ze er NIET bijna uit:
http://nos.nl/tekst/183859-wildersnog-veel-knopen-doorhakken.html
Waar broedt hij nu weer op?? Op het opblazen ervan, zodat hij morgen toch voluit kan gaan? Of iets heel anders???
Graag helemaal nietquote:Op donderdag 9 september 2010 20:09 schreef Toad het volgende:
We zitten toch nu wel een beetje op het punt: graag of niet...
Dat hoop je.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wil dit kabinet helemaal niet. Is bang dat het vroeg klapt en dat hij dan de schuld gaat krijgen.
Uiteraard. Maar dat betekent dat hij wederom de onderhandelingen moet staken en dat door zijn toedoen het verschrikkelijke linkse kabinet komt (Paars plus dus).quote:Op donderdag 9 september 2010 23:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook. Maar ik denk ook dat Geert denkt dat ie in de oppositie populairder is dan als gedoger.
Het verschrikkelijke linkse kabinetquote:Op donderdag 9 september 2010 23:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat betekent dat hij wederom de onderhandelingen moet staken en dat door zijn toedoen het verschrikkelijke linkse kabinet komt (Paars plus dus).
Paars plus is niet links. Het is progressief.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat betekent dat hij wederom de onderhandelingen moet staken en dat door zijn toedoen het verschrikkelijke linkse kabinet komt (Paars plus dus).
Het is een CDA/VVD kabinet. Als de boel mis gaat zal één van die twee partijen de schuld krijgen. De PVV blijft volgens mij altijd buiten schot. Dat is juist het beroerde aan dit hele gedoog-scenario.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wil dit kabinet helemaal niet. Is bang dat het vroeg klapt en dat hij dan de schuld gaat krijgen.
En liberaal.quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:21 schreef StormWarning het volgende:
Paars plus is niet links. Het is progressief.
Toch zeker wel een stuk linkser dan het Paars dat we kennen. PvdA en GL zullen er samen voor zorgen dat linkerflank binnen D66 meer te zeggen krijgt simpelweg omdat hun ideeën dichter bij elkaar liggen. Geen leuke situatie voor de VVD dus.quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:21 schreef StormWarning het volgende:
Paars plus is niet links.
Zeker als in 'Hoe progressiever, hoe liever', brrr. Progressief is gewoon een andere term, zeker bij PvdA, voor ouderwetse big-government ideeën. Uitkeringen voor zij die niet werken maar wel kunnen werken omhoog, belastingdruk voor hogere inkomens verhogen, milieuheffingen voor auto's terwijl zij al gewoon brandstofaccijns betalen, enzovoort.quote:Het is progressief.
In de ogen van Wilders.quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het verschrikkelijke linkse kabinet![]()
Ow?quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch zeker wel een stuk linkser dan het Paars dat we kennen.
Omdat de linkerflank ten opzichte van de rechterflank bij Paars+ groter is dan bij de voorgaande Paarse kabinetten, die heeft dus meer te zeggen. Verder vind ik dat onder Pechtold D66 behoorlijk links geworden is op economische thema's.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:30 schreef remlof het volgende:
Dus waarom Paars+ (met notabene een VVD premier) linkser zou zijn dan de vorige twee varianten ontgaat me.
Is het niet meer dat de VVD veel minder liberaal is geworden?quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat de linkerflank ten opzichte van de rechterflank bij Paars+ groter is dan bij de voorgaande Paarse kabinetten, die heeft dus meer te zeggen. Verder vind ik dat onder Pechtold D66 behoorlijk links geworden is op economische thema's.
Dat zou best kunnen, zeker met lieden als Teeven binnen de gelederen, maar dat verandert er niks aan dat D66 ook minder liberaal geworden is. Je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op economische gebied, daar merk ik steeds minder van bij D66. De manier waarop zij bijvoorbeeld de HRA willen hervormen is in totaal niet liberaal.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Is het niet meer dat de VVD veel minder liberaal is geworden?
Volgens mij is de HRA in essentie niet liberaal.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, zeker met lieden als Teeven binnen de gelederen, maar dat verandert er niks aan dat D66 ook minder liberaal geworden is. Je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op economische gebied, daar merk ik steeds minder van bij D66. De manier waarop zij bijvoorbeeld de HRA willen hervormen is in totaal niet liberaal.
Klopt, maar D66 wil deze op de verkeerde wijze hervormen. De hervormingen van D66 leiden er toe dat de inkomsten voor de overheid stijgen, omdat het gewoon een verkapte lastenverhoging is. Dat is niet liberaal. De enige zuivere optie voor de liberaal is als de HRA afgeschaft wordt en dat de extra inkomsten die dat tot gevolg heeft voor de overheid worden teruggegeven in de vorm van belastingverlaging.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is de HRA in essentie niet liberaal.
Wacht even. De HRA zelf is geen liberale wetgeving, maar als die wordt afgeschaft moet dat wel op een liberale wijze gebeuren terwijl we ondertussen 18 miljard moeten ophoesten?quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Klopt, maar D66 wil deze op de verkeerde wijze hervormen. De hervormingen van D66 leiden er toe dat de inkomsten voor de overheid stijgen, omdat het gewoon een verkapte lastenverhoging is. Dat is niet liberaal. De enige zuivere optie voor de liberaal is als de HRA afgeschaft wordt en dat de extra inkomsten die dat tot gevolg heeft voor de overheid worden teruggegeven in de vorm van belastingverlaging.
Ja, en die 18 mrd kan ook nog wel omhoog. Er zit veel onnodig vet aan de huidige overheid vind ik. Ik zie trouwens het probleem niet om de HRA gelijk goed af te schaffen, dat er ook bezuinigd wordt maakt mij niet uit, ik kan best twee dingen tegelijk aan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:00 schreef remlof het volgende:
Wacht even. De HRA zelf is geen liberale wetgeving, maar als die wordt afgeschaft moet dat wel op een liberale wijze gebeuren terwijl we ondertussen wel 18 miljard moeten ophoesten?
Er zit ook onnodig vet aan veel mensen die van de HRA profiterenquote:Op vrijdag 10 september 2010 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en die 18 mrd kan ook nog wel omhoog. Er zit veel onnodig vet aan de huidige overheid vind ik.
Ja, maar dat vet betalen zij zelf.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zit ook onnodig vet aan veel mensen die van de HRA profiteren
Dus haal je het liever weg bij mensen met modaal en minder?quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat vet betalen zij zelf.
Vertel eerst maar eens aan Rutte dat de HRA anti-liberaal is. Net zo goed als regeren met gedoogsteun van ongeveer de meest anti-liberale partij die er in het parlement te vinden isquote:Op vrijdag 10 september 2010 02:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar voor de goede orde, ik ben ook niet blij met het huidige HRA standpunt van de VVD, in de aanpak van D66 zie ik echter ook niet zo veel. Je moet niet het ene anti-liberale thema met het andere, vergroten van lastendruk, gaan bestrijden.
Mensen die veel van de overheid profiteren gaan er inderdaad op achteruit als de overheid gaat bezuinigen. Daar zullen veel mensen met uitkeringen onder zitten, maar er zijn denk ik ook lage inkomens die niet veel van de overheid profiteren, werkenden met een laag inkomen bijvoorbeeld, zij kunnen profiteren van een belastingverlaging.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:05 schreef remlof het volgende:
Dus haal je het liever weg bij mensen met modaal en minder?
Heb het geprobeerd maar mijn mailtje met het plan is volgens de antwoordstagiair van Stef Blok 'in overwegeving' genomen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:07 schreef remlof het volgende:
Vertel eerst maar eens aan Rutte dat de HRA anti-liberaal is.
Mwah. Ik zou zeggen: je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op ethisch gebied (individuele vrijheden). Dat vind ik persoonlijk een stuk belangrijker, want het gaat over je hele leven ipv enkel over geld. En in dat opzicht zijn D66 en GL de VVD al lang voorbijgestreefd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, zeker met lieden als Teeven binnen de gelederen, maar dat verandert er niks aan dat D66 ook minder liberaal geworden is. Je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op economische gebied, daar merk ik steeds minder van bij D66. De manier waarop zij bijvoorbeeld de HRA willen hervormen is in totaal niet liberaal.
Waar dan, concreet?quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en die 18 mrd kan ook nog wel omhoog. Er zit veel onnodig vet aan de huidige overheid vind ik.
Erken dan gewoon dat je geen liberaal bent. Niks mis mee, iedereen z'n politieke voorkeuren, maar economisch liberalisme is een belangrijk onderdeel van het liberalisme. Dat kun je er niet zomaar los van koppelen en dan toch liberaal blijven. Liberalisme op het gebied van economische aspecten is net zo belangrijk als liberalisme op het gebied van ethische en juridische aspecten. En dan zijn de ethische aspecten van het liberalisme al vrij goed geregeld in Nederland, de juridische aspecten zijn mijns inziens een veel belangrijker issue. Wat doen we bijvoorbeeld met copyrightwetgeving, men wil de duur van een copyright zelfs op gaan rekken naar 90 jaar. Dat soort zaken zijn samen met liberalisme op het economisch vlak veel urgenter.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:17 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Mwah. Ik zou zeggen: je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op ethisch gebied (individuele vrijheden). Dat vind ik persoonlijk een stuk belangrijker en in dat opzicht zijn D66 en GL de VVD al lang voorbijgestreefd.
Ik ben zelf ook lid van D66, maar economisch liberalisme is slechts tot op zekere hoogte mijn ding. Onbeperkte vrijheid is in dat opzicht vaak niet veel anders dan toestaan dat de sterkeren de zwakkeren ongecontroleerd uitbuiten en onze planeet uitwonen voor hun eigen gewin terwijl de rest van de mensheid voor de kosten op mag draaien. Ik zou niet weten waarom je dat zou moeten willen, tenzij je zelf tot de economische elite behoort en het lot van anderen je geen fuck kan schelen.
- Publieke omroep kan afgeschaft wordenquote:
Dat hoop ik ook. De HRA is slecht, maar de manier waarop het afgeschaft wordt, daar zullen de verschillen op gemaakt worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:15 schreef Mike het volgende:
Volgens mij laat elke partij bij de volgende verkiezingen de HRA schieten, want iedereen weet dat het niet te handhaven is op de langere termijn.
Ik ben ook geen diehard liberaal, maar in het label sociaal-liberaal kan ik me aardig vinden. Wat zou jij dan willen doen met de economische vrijheid hier in Nederland?quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Erken dan gewoon dat je geen liberaal bent. Niks mis mee, iedereen z'n politieke voorkeuren, maar economisch liberalisme is een belangrijk onderdeel van het liberalisme. Dat kun je er niet zomaar los van koppelen en dan toch liberaal blijven. Liberalisme op het gebied van economische aspecten is net zo belangrijk als liberalisme op het gebied van ethische en juridische aspecten. En dan zijn de ethische aspecten van het liberalisme al vrij goed geregeld in Nederland, de juridische aspecten zijn mijns inziens een veel belangrijker issue. Wat doen we bijvoorbeeld met copyrightwetgeving, men wil de duur van een copyright zelfs op gaan rekken naar 90 jaar. Dat soort zaken zijn samen met liberalisme op het economisch vlak veel urgenter.
Ok.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
- Publieke omroep kan afgeschaft worden
- Subsidies voor kunst en cultuur maar ook op het gebied van bijvoorbeeld kinderopvang, kunnen afgeschaft worden.
- De WW-duur kan omlaag.
- Subsidies op onderwijs kunnen verlaagd worden. Uit veel fiscaal/economisch onderzoek (onder andere in het boek, 'De prijs van gelijkheid' van Bas Jacobs) blijkt namelijk dat subsidie op onderwijs vooral ten goede komt aan de hoge inkomens.
- Verkleinen basispakket, en premiedifferentiatie toestaan naar rato van gebruik van zorg.
Zomaar wat punten.
Dat is ook een manier om alle inhoud van TV te weren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een walgelijke voorstellen zeg. Om op te kotsen. Het wordt weer eens duidelijk hoe sociaal links is en hoe asociaal rechts is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
- Subsidies voor kunst en cultuur maar ook op het gebied van bijvoorbeeld kinderopvang, kunnen afgeschaft worden.
- De WW-duur kan omlaag.
- Subsidies op onderwijs kunnen verlaagd worden. Uit veel fiscaal/economisch onderzoek (onder andere in het boek, 'De prijs van gelijkheid' van Bas Jacobs) blijkt namelijk dat subsidie op onderwijs vooral ten goede komt aan de hoge inkomens.
- Verkleinen basispakket, en premiedifferentiatie toestaan naar rato van gebruik van zorg.
Zomaar wat punten.
Ja, rechts schorem is echt alle realiteit volkomen verloren. En dat tuig gaat misschien ons land regeren? Je moet er toch godverdomme niet aan denken. Wat een ellende gaat dan opleveren zeg.quote:Op vrijdag 10 september 2010 03:04 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om alle inhoud van TV te weren.
quote:CDA-dissidenten houden vast aan hun bezwaren
CDA-Kamerleden Ad Koppejan en Kathleen Ferrier.
DEN HAAG - De twee dissidenten in de CDA-Tweede Kamerfractie, Kathleen Ferrier en Ad Koppejan, handhaven hun bezwaren tegen een minderheidskabinet met de VVD met gedoogsteun van de PVV. Dat schrijft de Volkskrant.
Beide Kamerleden hebben niet toegezegd de coalitie te steunen. Hun steun is nodig voor de meerderheid van 76 zetels in de Tweede Kamer van de beoogde coalitie.
Door het voorbehoud blijft het onzeker of het CDA de beoogde coalitie met de benodigde 21 zetels kan steunen. Volgens bronnen in de CDA-fractie heeft Kamerlid Koppejan gezegd dat hij de partijtop geen valse verwachtingen wil geven dat hij uiteindelijk voor zal stemmen. Ook Ferrier benadrukte geen garanties te geven.
Ontslagprocedure
Kathleen Ferrier, Ad Koppejan en Ab Klink zijn door de CDA-fractie onder grote druk zijn gezet om zich van tevoren aan een congresuitspraak over een eventueel akkoord met VVD en PVV te houden, zo bevestigden bronnen in de fractie aan de Volkskrant. De drie dissidenten hebben dat steeds geweigerd met het argument dat zo'n verzoek ongrondwettig was.
De drie zijn vorige week - toen de crisis binnen het CDA op zijn hoogtepunt was - naar huis gestuurd met de mededeling dat ze uit de fractie zouden worden gezet en dat ze in het kader van de ontslagprocedure de volgende ochtend op het partijbureau werden verwacht voor een gesprek met het dagelijks bestuur. (ANP/AK)
Denk dan ook dat alleen Boze_appel consequent liberaal is op Fok.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Erken dan gewoon dat je geen liberaal bent. Niks mis mee, iedereen z'n politieke voorkeuren, maar economisch liberalisme is een belangrijk onderdeel van het liberalisme. Dat kun je er niet zomaar los van koppelen en dan toch liberaal blijven.
Om daarna doodleuk tegen Wilders te roepen dat het ongrondwettelijk is. Wat een gigantische rat is die Verhangen. Eigenlijk kan je dan ook niet anders dan concluderen dat de PvdA terecht het vorige kabinet heeft laten vallen.quote:Congresuitspraak
Ten slotte bevestigen bronnen in de fractie dat de drie onder grote druk zijn gezet om zich van tevoren aan een congresuitspraak over een eventueel akkoord met VVD en PVV te committeren. CDA-fractieleider Maxime Verhagen heeft die bewuste dinsdagavond zo’n eis gesteld, de volgende dag deed de als bemiddelaar ingeschakelde minister Piet Hein Donner hetzelfde.
De drie ‘dissidenten’ hebben dat steeds geweigerd met het argument dat zo’n verzoek ongrondwettig was. Afgelopen vrijdag stelde Wilders dezelfde eis – garantie vooraf over het stemgedrag van de drie – aan Verhagen. Die weigerde dat met het argument dat zo’n verzoek ‘onmogelijk, want ongrondwettig’ was. Daarop beëindigde Wilders de onderhandelingen
Aangezien dit soort berichten nog steeds naar buiten komen, ziet het er somber uit voor Verhagen. Dit kan best eens een carrierekiller worden...quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hopelijk houden ze hun standpunten vast
Verhagen hypocriet? Verrassendquote:Op vrijdag 10 september 2010 08:19 schreef Hassish het volgende:
Om daarna doodleuk tegen Wilders te roepen dat het ongrondwettelijk is. Wat een gigantische rat is die Verhangen. Eigenlijk kan je dan ook niet anders dan concluderen dat de PvdA terecht het vorige kabinet heeft laten vallen.
Publieke omroep helemaal afschaffen, zou ik persoonlijk een beetje zonde vinden. Inperken tot twee zenders en dan baggerzaken als Max, PowNed en BNN oid zou geen slecht idee zijn. Publieke omroep zorgt/kan zorgen voor een balans met de commerciële omroep die er toch op gericht zijn zoveel mogelijk populaire pulp uit te zenden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
- De WW-duur kan omlaag.
Zomaar wat punten.
Ach ja, dat was 4 jaar geleden toch al zo. De enige draaikonten die we in Nederland hebben komen voort uit het CDA. Dan weer linksom en nu weer rechtsom.quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:19 schreef Hassish het volgende:
Dit stuk vind ik nog het meest erge:
[..]
Om daarna doodleuk tegen Wilders te roepen dat het ongrondwettelijk is. Wat een gigantische rat is die Verhangen. Eigenlijk kan je dan ook niet anders dan concluderen dat de PvdA terecht het vorige kabinet heeft laten vallen.
bron
Nou ja, dat is een beetje inherent aan het feit dat ze een middenpartij zijn natuurlijk...ze kunnen letterlijk alle kanten op en dat hangt waarschijnlijk dan weer een beetje af van welke stroming in de partij op dat moment het meest dominant is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:39 schreef harry8 het volgende:
[..]
Ach ja, dat was 4 jaar geleden toch al zo. De enige draaikonten die we in Nederland hebben komen voort uit het CDA. Dan weer linksom en nu weer rechtsom.
Maar nu slaan ze vol de richting van rechts op. 3,5 jaar geleden deden ze dat niet in de richting op links, daar wilde ze niet zoveel op toegeven dan als ze nu doen op rechts.quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nou ja, dat is een beetje inherent aan het feit dat ze een middenpartij zijn natuurlijk...ze kunnen letterlijk alle kanten op en dat hangt waarschijnlijk dan weer een beetje af van welke stroming in de partij op dat moment het meest dominant is.
Ik geloof niet dat de stroming binnen de partij toen zo vreselijk links georiënteerd was... sterker nog, ik denk dat de partij toen net zo rechts georiënteerd was als nu, maar dat ze niet anders konden dan met de PvdA regeren toen. Het ging niet bepaald van harte zullen we maar zeggen..quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:57 schreef harry8 het volgende:
[..]
Maar nu slaan ze vol de richting van rechts op. 3,5 jaar geleden deden ze dat niet in de richting op links, daar wilde ze niet zoveel op toegeven dan als ze nu doen op rechts.
Je kan wel uit de fractie worden gezet. Maar goed dan had het CDA compleet zijn onderhandelings positie verloren. En was rechts er niet gekomen, jammer dat Verhagen en Donner niet hebben doorgezet.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Klinkt als onzin, een kamerlid kan niet ontslagen worden.
Ja je kunt uit de fractie gezet worden, met inderdaad als resultaat dat de fractie 2 zetels kleiner is geworden. Dat is dus niet echt iets wat in het belang van het CDA is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:15 schreef Hassish het volgende:
[..]
Je kan wel uit de fractie worden gezet. Maar goed dan had het CDA compleet zijn onderhandelings positie verloren. En was rechts er niet gekomen, jammer dat Verhagen en Donner niet hebben doorgezet.
Dat verwacht ik ook, ze zijn wel heel politiek correct.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:38 schreef DustPuppy het volgende:
Het wachten is nu op de speech van Wilders op zaterdag, maar ik vermoed niet dat daar veel schokkends in zal staan, althans niets wat we al niet eerder van hem hebben gehoord.
En ik vermoed dat Rutte en Verhagen de inhoud van die speech al kennen, gezien de reacties die ze gegeven hebben.
Ik hoorde goed dat Wilders tegen die Koranverbranding was ?quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:59 schreef harry8 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, ze zijn wel heel politiek correct.
Nee, hij vond het geen goed idee.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hoorde goed dat Wilders tegen die Koranverbranding was ?
Hoop doet leven héquote:Op donderdag 9 september 2010 19:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er blijven "verrassingen" komen... Als je Rutte zo beluisterde vandaag, dan was het al zo goed als zeker dat rechts er kwam... Spreken ze elkaar nu al tegen??
Ja, Amerika zit niet te wachten op Wilders. Wordt heel weinig aandacht aan besteed. De U.S. heeft andere zorgen. Dus het 'grote podium' dat Wilders verwacht zou wel eens flink tegen kunnen vallen!!quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:38 schreef DustPuppy het volgende:
Het wachten is nu op de speech van Wilders op zaterdag, maar ik vermoed niet dat daar veel schokkends in zal staan, althans niets wat we al niet eerder van hem hebben gehoord.
En ik vermoed dat Rutte en Verhagen de inhoud van die speech al kennen, gezien de reacties die ze gegeven hebben.
Dat is in Nederland niet heel relevant; hier hebben ze wel 100% aandacht voor wat hij gaat zeggen. Overigens heb je wel gelijk om hierop te wijzen want er wordt steeds gedaan alsof Nederland in het verdomhoekje komt als Wilders meeregeert, maar de realiteit is natuurlijk dat mensen maar ternauwernood weten waar Nederland is en als ze er al wat van weten ze alleen weten dat er in Amsterdam geen verbod is op hoeren en wiet.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:15 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ja, Amerika zit niet te wachten op Wilders. Wordt heel weinig aandacht aan besteed. De U.S. heeft andere zorgen. Dus het 'grote podium' dat Wilders verwacht zou wel eens flink tegen kunnen vallen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |