Dat was er binnen 68 dagen, kun je nagaan.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef remlof het volgende:
Maar alleen deze (in)formatie is al een farce, hoe kan hier ooit een stabiel kabinet uit komen?
Zelfs de formatie van Balkenende I (met de LPF) ging vergeleken met deze wanhoopspoging op rolletjes.
Yupquote:Op donderdag 9 september 2010 14:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)met-vvd-pvv-cda.html
Hóóp je. Het zou mij niet verbazen dat als ze er eenmaal uit zijn dat ze dan de hele 4 jaar gaan uitzitten, tot afgrijzen van de linkse oppositie.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef remlof het volgende:
Maar alleen deze (in)formatie is al een farce, hoe kan hier ooit een stabiel kabinet uit komen?
Zelfs de formatie van Balkenende I (met de LPF) ging vergeleken met deze wanhoopspoging op rolletjes.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Arcee: even iets heel anders: Waarover zei Rutte in het debat vanmiddag "mooi"? Jij reageerde daarop: LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie #2
quote:Op donderdag 9 september 2010 00:05 schreef Boomlaars het volgende:
Mooiste moment tijdens het debat: http://www.dumpert.nl/mediabase/1104871/a5184a5b/mooi_.html
Cohen![]()
Ik vermoed zelf dat er simpelweg tijd wordt gerekt tot na 11 september en dat Wilders zijn speech heeft gegeven. Als die laatste uit z'n gebruikelijke stekker gaat en dat wordt nogal breed uitgemeten in de pers deze keer, is de kans natuurlijk groot dat de boel weer wordt afgeblazen...quote:Op donderdag 9 september 2010 15:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik snap dat Beatrix graag op formele wijze duidelijkheid wil krijgen en niet via de krant of een kamerdebat de stand van zaken wil vernemen, maar voor Tjeenk Willink moet het nu toch ook wel duidelijk zijn dat de drie partijen gewoon samen verder willen gaan? Waarom nu eerst toch nog individuele gesprekken aangaan met de Rutte, Wilders, Verhagen, Opstelten en Van der Linden en het weekend er over heen laten gaan voor hij zijn eindverslag uit kan brengen? We mogen ook wel eens een beetje pragmatischer te werk gaan, dit is onnodig formeel gedoe voor een feit welke voor iedereen wel duidelijk is.
Dat leek me eigenlijk ook de reden om deze informatieronde te rekken. Alleen vraag ik me af of dit eigenlijk niet gewoon een politiek spelletje is die eigenlijk niet hoort bij een min of meer neutraal iemand als Tjeenk Willink. Natuurlijk valt het te verdedigen door te stellen dat als ze nu weer beginnen met onderhandelen en in het weekend er weer gerommel ontstaat, dat het dan echt ongeloofwaardig wordt, alleen vind ik dat de verantwoordelijkheid van de drie partijen en niet van Tjeenk Willink.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik vermoed zelf dat er simpelweg tijd wordt gerekt tot na 11 september en dat Wilders zijn speech heeft gegeven. Als die laatste uit z'n gebruikelijke stekker gaat en dat wordt nogal breed uitgemeten in de pers deze keer, is de kans natuurlijk groot dat de boel weer wordt afgeblazen...
Dat riep ik gister ook, maar goed.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik snap dat Beatrix graag op formele wijze duidelijkheid wil krijgen en niet via de krant of een kamerdebat de stand van zaken wil vernemen, maar voor Tjeenk Willink moet het nu toch ook wel duidelijk zijn dat de drie partijen gewoon samen verder willen gaan? Waarom nu eerst toch nog individuele gesprekken aangaan met de Rutte, Wilders, Verhagen, Opstelten en Van der Linden en het weekend er over heen laten gaan voor hij zijn eindverslag uit kan brengen? We mogen ook wel eens een beetje pragmatischer te werk gaan, dit is onnodig formeel gedoe voor een feit welke voor iedereen wel duidelijk is.
Wie weet. We zullen zien. Feit is wel dat Wilders geen enkele van zijn anti-Islam punten zal binnenhalen, dus ik ben benieuwd hoe alle volgers van de blonde leider dat zullen gaan vinden.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hóóp je. Het zou mij niet verbazen dat als ze er eenmaal uit zijn dat ze dan de hele 4 jaar gaan uitzitten, tot afgrijzen van de linkse oppositie.
quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Volgens Vrij Nederland wordt er in de wandelgangen gepraat over een alternatief: GroenRechts.
Zag het blaadje ook liggen ja. Hoop doet leven zeggen we maar hé.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Volgens Vrij Nederland wordt er in de wandelgangen gepraat over een alternatief: GroenRechts.
Ik kan me voorstellen dat ook voor de VVD iets positiefs is te halen uit deze coalitie. GL en D66 zijn toch meer hervormingsgezind dan de PVV of de PvdA.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zag het blaadje ook liggen ja. Hoop doet leven zeggen we maar hé.
quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Dat had ik niet gezienquote:Op donderdag 9 september 2010 15:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat riep ik gister ook, maar goed.
Procedure!
Zou best het proberen waard kunnen zijn. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Er zijn stabielere kabinetten geweest (met een ouderwetse ruime meerderheidquote:Op donderdag 9 september 2010 16:04 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Wie weet. We zullen zien. Feit is wel dat Wilders geen enkele van zijn anti-Islam punten zal binnenhalen, dus ik ben benieuwd hoe alle volgers van de blonde leider dat zullen gaan vinden.
Zijn aanhangers zitten doorgaans helemaal niet te wachten op die anti-islam punten. Zij willen gewoon concrete zaken als 'meer blauw op straat' en 'hogere straffen'. Voor hen zal het een worst zijn of de Koran oproept tot geweld tegen andersgelovigen en dergelijke.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:04 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Wie weet. We zullen zien. Feit is wel dat Wilders geen enkele van zijn anti-Islam punten zal binnenhalen, dus ik ben benieuwd hoe alle volgers van de blonde leider dat zullen gaan vinden.
Ik zie het eerder gebeuren dan het middenkabinet.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zou best het proberen waard kunnen zijn. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
Goede vraag... Maar vastberaden zijn ze iig wel..quote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef remlof het volgende:
Ik was eerst..quote:
Het is gewoon een strategie om eea over komend weekend heen te tillen... Dat ziet zelfs een blind paardquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |