abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2010 @ 01:30:41 #151
104871 remlof
Europees federalist
pi_86265873
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toch zeker wel een stuk linkser dan het Paars dat we kennen.
Ow?

Paars I: PvdA 37 - VVD 31 - D66 24
Paars II: PvdA 45 - VVD 38 - D66 16

En dit Paars+ zou zijn: PvdA 30 - VVD 31 - D66 10 - GL 10

Dus waarom Paars+ (met notabene een VVD premier) linkser zou zijn dan de vorige twee varianten ontgaat me.
pi_86265965
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:30 schreef remlof het volgende:
Dus waarom Paars+ (met notabene een VVD premier) linkser zou zijn dan de vorige twee varianten ontgaat me.
Omdat de linkerflank ten opzichte van de rechterflank bij Paars+ groter is dan bij de voorgaande Paarse kabinetten, die heeft dus meer te zeggen. Verder vind ik dat onder Pechtold D66 behoorlijk links geworden is op economische thema's.
  vrijdag 10 september 2010 @ 01:38:33 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_86265994
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat de linkerflank ten opzichte van de rechterflank bij Paars+ groter is dan bij de voorgaande Paarse kabinetten, die heeft dus meer te zeggen. Verder vind ik dat onder Pechtold D66 behoorlijk links geworden is op economische thema's.
Is het niet meer dat de VVD veel minder liberaal is geworden? :')
pi_86266047
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Is het niet meer dat de VVD veel minder liberaal is geworden? :')
Dat zou best kunnen, zeker met lieden als Teeven binnen de gelederen, maar dat verandert er niks aan dat D66 ook minder liberaal geworden is. Je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op economische gebied, daar merk ik steeds minder van bij D66. De manier waarop zij bijvoorbeeld de HRA willen hervormen is in totaal niet liberaal.
  vrijdag 10 september 2010 @ 01:48:15 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_86266135
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, zeker met lieden als Teeven binnen de gelederen, maar dat verandert er niks aan dat D66 ook minder liberaal geworden is. Je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op economische gebied, daar merk ik steeds minder van bij D66. De manier waarop zij bijvoorbeeld de HRA willen hervormen is in totaal niet liberaal.
Volgens mij is de HRA in essentie niet liberaal.
pi_86266146
wacht, de HRA hervormen is níet liberaal? dat is voor het eerst dat ik dat hoor.

sowieso staat d66 nog steeds economisch rechtser dan zijn kiezers.
pi_86266283
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij is de HRA in essentie niet liberaal.
Klopt, maar D66 wil deze op de verkeerde wijze hervormen. De hervormingen van D66 leiden er toe dat de inkomsten voor de overheid stijgen, omdat het gewoon een verkapte lastenverhoging is. Dat is niet liberaal. De enige zuivere optie voor de liberaal is als de HRA afgeschaft wordt en dat de extra inkomsten die dat tot gevolg heeft voor de overheid worden teruggegeven in de vorm van belastingverlaging.
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:00:24 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_86266309
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Klopt, maar D66 wil deze op de verkeerde wijze hervormen. De hervormingen van D66 leiden er toe dat de inkomsten voor de overheid stijgen, omdat het gewoon een verkapte lastenverhoging is. Dat is niet liberaal. De enige zuivere optie voor de liberaal is als de HRA afgeschaft wordt en dat de extra inkomsten die dat tot gevolg heeft voor de overheid worden teruggegeven in de vorm van belastingverlaging.
Wacht even. De HRA zelf is geen liberale wetgeving, maar als die wordt afgeschaft moet dat wel op een liberale wijze gebeuren terwijl we ondertussen 18 miljard moeten ophoesten?

Dan denk ik dat de D66 aanpak nog helemaal niet zo verkeerd is.
pi_86266330
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:00 schreef remlof het volgende:
Wacht even. De HRA zelf is geen liberale wetgeving, maar als die wordt afgeschaft moet dat wel op een liberale wijze gebeuren terwijl we ondertussen wel 18 miljard moeten ophoesten?
Ja, en die 18 mrd kan ook nog wel omhoog. Er zit veel onnodig vet aan de huidige overheid vind ik. Ik zie trouwens het probleem niet om de HRA gelijk goed af te schaffen, dat er ook bezuinigd wordt maakt mij niet uit, ik kan best twee dingen tegelijk aan. :+
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:02:58 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_86266338
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, en die 18 mrd kan ook nog wel omhoog. Er zit veel onnodig vet aan de huidige overheid vind ik.
Er zit ook onnodig vet aan veel mensen die van de HRA profiteren :P
pi_86266351
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Er zit ook onnodig vet aan veel mensen die van de HRA profiteren :P
Ja, maar dat vet betalen zij zelf. :P Maar voor de goede orde, ik ben ook niet blij met het huidige HRA standpunt van de VVD, in de aanpak van D66 zie ik echter ook niet zo veel. Je moet niet het ene anti-liberale thema met het andere, vergroten van lastendruk, gaan bestrijden.
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:05:29 #162
104871 remlof
Europees federalist
pi_86266366
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, maar dat vet betalen zij zelf. :P
Dus haal je het liever weg bij mensen met modaal en minder?
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:07:55 #163
104871 remlof
Europees federalist
pi_86266385
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar voor de goede orde, ik ben ook niet blij met het huidige HRA standpunt van de VVD, in de aanpak van D66 zie ik echter ook niet zo veel. Je moet niet het ene anti-liberale thema met het andere, vergroten van lastendruk, gaan bestrijden.
Vertel eerst maar eens aan Rutte dat de HRA anti-liberaal is. Net zo goed als regeren met gedoogsteun van ongeveer de meest anti-liberale partij die er in het parlement te vinden is :P
pi_86266399
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:05 schreef remlof het volgende:
Dus haal je het liever weg bij mensen met modaal en minder?
Mensen die veel van de overheid profiteren gaan er inderdaad op achteruit als de overheid gaat bezuinigen. Daar zullen veel mensen met uitkeringen onder zitten, maar er zijn denk ik ook lage inkomens die niet veel van de overheid profiteren, werkenden met een laag inkomen bijvoorbeeld, zij kunnen profiteren van een belastingverlaging.
pi_86266429
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:07 schreef remlof het volgende:
Vertel eerst maar eens aan Rutte dat de HRA anti-liberaal is.
Heb het geprobeerd maar mijn mailtje met het plan is volgens de antwoordstagiair van Stef Blok 'in overwegeving' genomen. ;( Er speelt denk ik te veel politiek mee om de HRA toch af te schaffen voor de VVD, dan gaan ze kiezers aan CDA en PVV verliezen. Maar goed, dat mag natuurlijk geen reden zijn om dan maar van liberale principes (nu niet hard gaan lachen :P ) af te wijken. Ik had het graag anders gezien.
  Moderator vrijdag 10 september 2010 @ 02:15:48 #166
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86266470
Volgens mij laat elke partij bij de volgende verkiezingen de HRA schieten, want iedereen weet dat het niet te handhaven is op de langere termijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86266487
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mwah. Ik zou zeggen: je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op ethisch gebied (individuele vrijheden). Dat vind ik persoonlijk een stuk belangrijker, want het gaat over je hele leven ipv enkel over geld. En in dat opzicht zijn D66 en GL de VVD al lang voorbijgestreefd.

Ik ben zelf ook lid van D66, maar economisch liberalisme is slechts tot op zekere hoogte mijn ding. Onbeperkte vrijheid is in dat opzicht vaak niet veel anders dan toestaan dat de sterkeren de zwakkeren ongecontroleerd uitbuiten en onze planeet uitwonen voor hun eigen gewin terwijl de rest van de mensheid voor de kosten op mag draaien. Ik zou niet weten waarom je dat zou moeten willen, tenzij je zelf tot de economische elite behoort en het lot van anderen je geen fuck kan schelen.
pi_86266520
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, en die 18 mrd kan ook nog wel omhoog. Er zit veel onnodig vet aan de huidige overheid vind ik.
Waar dan, concreet?
pi_86266540
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:17 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Mwah. Ik zou zeggen: je bent pas liberaal als je ook liberaal bent op ethisch gebied (individuele vrijheden). Dat vind ik persoonlijk een stuk belangrijker en in dat opzicht zijn D66 en GL de VVD al lang voorbijgestreefd.

Ik ben zelf ook lid van D66, maar economisch liberalisme is slechts tot op zekere hoogte mijn ding. Onbeperkte vrijheid is in dat opzicht vaak niet veel anders dan toestaan dat de sterkeren de zwakkeren ongecontroleerd uitbuiten en onze planeet uitwonen voor hun eigen gewin terwijl de rest van de mensheid voor de kosten op mag draaien. Ik zou niet weten waarom je dat zou moeten willen, tenzij je zelf tot de economische elite behoort en het lot van anderen je geen fuck kan schelen.
Erken dan gewoon dat je geen liberaal bent. Niks mis mee, iedereen z'n politieke voorkeuren, maar economisch liberalisme is een belangrijk onderdeel van het liberalisme. Dat kun je er niet zomaar los van koppelen en dan toch liberaal blijven. Liberalisme op het gebied van economische aspecten is net zo belangrijk als liberalisme op het gebied van ethische en juridische aspecten. En dan zijn de ethische aspecten van het liberalisme al vrij goed geregeld in Nederland, de juridische aspecten zijn mijns inziens een veel belangrijker issue. Wat doen we bijvoorbeeld met copyrightwetgeving, men wil de duur van een copyright zelfs op gaan rekken naar 90 jaar. Dat soort zaken zijn samen met liberalisme op het economisch vlak veel urgenter.
pi_86266590
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:20 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Waar dan, concreet?
- Publieke omroep kan afgeschaft worden
- Subsidies voor kunst en cultuur maar ook op het gebied van bijvoorbeeld kinderopvang, kunnen afgeschaft worden.
- De WW-duur kan omlaag.
- Subsidies op onderwijs kunnen verlaagd worden. Uit veel fiscaal/economisch onderzoek (onder andere in het boek, 'De prijs van gelijkheid' van Bas Jacobs) blijkt namelijk dat subsidie op onderwijs vooral ten goede komt aan de hoge inkomens.
- Verkleinen basispakket, en premiedifferentiatie toestaan naar rato van gebruik van zorg.

Zomaar wat punten.
pi_86266595
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:15 schreef Mike het volgende:
Volgens mij laat elke partij bij de volgende verkiezingen de HRA schieten, want iedereen weet dat het niet te handhaven is op de langere termijn.
Dat hoop ik ook. De HRA is slecht, maar de manier waarop het afgeschaft wordt, daar zullen de verschillen op gemaakt worden.
pi_86266828
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Erken dan gewoon dat je geen liberaal bent. Niks mis mee, iedereen z'n politieke voorkeuren, maar economisch liberalisme is een belangrijk onderdeel van het liberalisme. Dat kun je er niet zomaar los van koppelen en dan toch liberaal blijven. Liberalisme op het gebied van economische aspecten is net zo belangrijk als liberalisme op het gebied van ethische en juridische aspecten. En dan zijn de ethische aspecten van het liberalisme al vrij goed geregeld in Nederland, de juridische aspecten zijn mijns inziens een veel belangrijker issue. Wat doen we bijvoorbeeld met copyrightwetgeving, men wil de duur van een copyright zelfs op gaan rekken naar 90 jaar. Dat soort zaken zijn samen met liberalisme op het economisch vlak veel urgenter.
Ik ben ook geen diehard liberaal, maar in het label sociaal-liberaal kan ik me aardig vinden. Wat zou jij dan willen doen met de economische vrijheid hier in Nederland?

Copyright is wel een interessant issue voor een liberaal. Ik ben bepaald geen voorstander van de Brein-lijn, maar eigendomsrecht is wel weer een typisch kapitalistending. Het lijkt dus vooral de vraag in hoeverre je intellectueel eigendom hetzelfde kan behandelen fysiek eigendom.
pi_86266852
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

- Subsidies voor kunst en cultuur maar ook op het gebied van bijvoorbeeld kinderopvang, kunnen afgeschaft worden.
- De WW-duur kan omlaag.
- Subsidies op onderwijs kunnen verlaagd worden. Uit veel fiscaal/economisch onderzoek (onder andere in het boek, 'De prijs van gelijkheid' van Bas Jacobs) blijkt namelijk dat subsidie op onderwijs vooral ten goede komt aan de hoge inkomens.
- Verkleinen basispakket, en premiedifferentiatie toestaan naar rato van gebruik van zorg.

Zomaar wat punten.
Ok.

Ik vind de PO en Cultuursubsidies wel prima. Je betaalt ervoor, maar je krijgt er ook iets voor terug. Heb liever dat men in de zomer iedere week een gesubsidieerd gratis festival organiseren zoals hier in Den Haag dan dat ze het uitgeven aan een zinloze war on drugs of uitbreiding van de politiestaat. Maar dat is een kwestie van smaak. :P

Het basispakket heeft toch weinig met de overheid te maken sinds de privatisering van de zorgverzekeringen? Premiedifferentiatie vind ik een onzalig plan dat het hele principe van een verzekering ondermijnt. Als je dat extreem doorvoert, komt het er uiteindelijk namelijk op neer dat iedereen gewoon z'n eigen zorg voor 100% betaalt.
pi_86266883
quote:
Dat is ook een manier om alle inhoud van TV te weren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86266886
quote:

[..]

- De WW-duur kan omlaag.

Zomaar wat punten.
Wat een walgelijke voorstellen zeg. Om op te kotsen. Het wordt weer eens duidelijk hoe sociaal links is en hoe asociaal rechts is.

Mijn voorstellen zijn om de HRA onmiddellijk af te schaffen voor een gezin dat meer dan een ton per jaar verdient. En onmiddellijk de kinderbijslag stoppen voor mensen die meer dan 50.000 per jaar verdienen. Aanpakken dat volk! Meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens is een godvergeten schande in dit welvarende land.
pi_86266895
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 03:04 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is ook een manier om alle inhoud van TV te weren.
Ja, rechts schorem is echt alle realiteit volkomen verloren. En dat tuig gaat misschien ons land regeren? Je moet er toch godverdomme niet aan denken. Wat een ellende gaat dan opleveren zeg.
pi_86267573
:')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_86267600
quote:
CDA-dissidenten houden vast aan hun bezwaren

CDA-Kamerleden Ad Koppejan en Kathleen Ferrier.
DEN HAAG - De twee dissidenten in de CDA-Tweede Kamerfractie, Kathleen Ferrier en Ad Koppejan, handhaven hun bezwaren tegen een minderheidskabinet met de VVD met gedoogsteun van de PVV. Dat schrijft de Volkskrant.

Beide Kamerleden hebben niet toegezegd de coalitie te steunen. Hun steun is nodig voor de meerderheid van 76 zetels in de Tweede Kamer van de beoogde coalitie.

Door het voorbehoud blijft het onzeker of het CDA de beoogde coalitie met de benodigde 21 zetels kan steunen. Volgens bronnen in de CDA-fractie heeft Kamerlid Koppejan gezegd dat hij de partijtop geen valse verwachtingen wil geven dat hij uiteindelijk voor zal stemmen. Ook Ferrier benadrukte geen garanties te geven.

Ontslagprocedure
Kathleen Ferrier, Ad Koppejan en Ab Klink zijn door de CDA-fractie onder grote druk zijn gezet om zich van tevoren aan een congresuitspraak over een eventueel akkoord met VVD en PVV te houden, zo bevestigden bronnen in de fractie aan de Volkskrant. De drie dissidenten hebben dat steeds geweigerd met het argument dat zo'n verzoek ongrondwettig was.

De drie zijn vorige week - toen de crisis binnen het CDA op zijn hoogtepunt was - naar huis gestuurd met de mededeling dat ze uit de fractie zouden worden gezet en dat ze in het kader van de ontslagprocedure de volgende ochtend op het partijbureau werden verwacht voor een gesprek met het dagelijks bestuur. (ANP/AK)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_86267710
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 07:55 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Hopelijk houden ze hun standpunten vast ^O^
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † vrijdag 10 september 2010 @ 08:13:41 #180
230491 Zith
pls tip
pi_86267727
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Erken dan gewoon dat je geen liberaal bent. Niks mis mee, iedereen z'n politieke voorkeuren, maar economisch liberalisme is een belangrijk onderdeel van het liberalisme. Dat kun je er niet zomaar los van koppelen en dan toch liberaal blijven.
Denk dan ook dat alleen Boze_appel consequent liberaal is op Fok.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')