abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86231164
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dit is dan ook precies de scheidslijn. Links=debiele regels en beknotting vrijheid, rechts=verstandige regels met oog voor de realiteit en veel vrijheid voor de burger.
120 km/u= debiel en vrijheid beknottend
130 km/u = verstandig en vrijheid voor de burger?
:?
Ik weet dat de politieke partijen in Nederland in Nederland over het algemeen dicht bij elkaar liggen, maar dat het verschil slechts 10 km/u is bevreemd me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_86231411
Hier in Duitsland werkt het perfect, geen maximumsnelheid. ^O^

Maar in Nederland is het net te druk daarvoor. 130-140 is prima.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 september 2010 @ 07:55:54 #78
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_86231427
130 is mooi, alleen zou dat per half uur moeten gelden. Maar alles is beter dan 100 per uur wat die linksen willen. :7
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 september 2010 @ 07:58:50 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86231457
Hopelijk combineren ze het dan wel met een permanent inhaalverbod voor vrachtwagens. Anders schiet het nog niet erg op.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 september 2010 @ 08:14:57 #80
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86231599
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:58 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk combineren ze het dan wel met een permanent inhaalverbod voor vrachtwagens. Anders schiet het nog niet erg op.
Ik zie nog steeds veel vrachtwagens inhalen op routes waar op dat tijdstip een inhaalverbod geldt.
Je moeder is een hamster
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 september 2010 @ 08:21:21 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86231684
Hm, schijnbaar houdt niet iedereen zich aan de regels O-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 september 2010 @ 08:33:26 #82
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86231812
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:21 schreef Rewimo het volgende:
Hm, schijnbaar houdt niet iedereen zich aan de regels O-)
Haha, we weten het allemaal, maar toch, het ligt altijd aan een ander. :P
Je moeder is een hamster
pi_86232283
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

20 kilometer met 120 is 10 minuten.
Met 130 is het een minuut of 9,5. Nou nou, wat een tijdswinst!
Er zijn ook mensen die de auto gebruiken voor afstanden langer dan fietsafstand. Als ik naar een klant in Groningen moet of naar een klant in Nijmegen (vanuit Schiedam) dan is het wel een wat prettigere snelheid, bovendien gaat het niet direct om de snelheid maar meer om het algehele verkeersbeeld wat gewoon rustiger wordt bij hogere snelheden (meer ruimte tussen auto's, betere doorstroming ed) waardoor je over het algemeen wat meer opschiet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_86233083
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die de auto gebruiken voor afstanden langer dan fietsafstand. Als ik naar een klant in Groningen moet of naar een klant in Nijmegen (vanuit Schiedam) dan is het wel een wat prettigere snelheid, bovendien gaat het niet direct om de snelheid maar meer om het algehele verkeersbeeld wat gewoon rustiger wordt bij hogere snelheden (meer ruimte tussen auto's, betere doorstroming ed) waardoor je over het algemeen wat meer opschiet.
In de praktijk wordt er nu al door 80% van de automobilisten tussen de 130 en 150 gereden, door een v-max van 130 zal dit niet veranderen.
De 20% die nu onder de maximumsnelheid rijdt zal dat blijven doen, de rest blijft net zo hard doorrijden.
Tijdswinst nihil, wel minder snel een bekeuring, of in elk geval voor een minder grote overschrijding, maar de boetes zullen ook wel stijgen, dus per saldo schiet niemand er ene flikker mee op.

Mooie symboolpolitiek.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 9 september 2010 @ 10:36:54 #85
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86234309
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:44 schreef DroogDok het volgende:

[..]

In de praktijk wordt er nu al door 80% van de automobilisten tussen de 130 en 150 gereden, door een v-max van 130 zal dit niet veranderen.
De 20% die nu onder de maximumsnelheid rijdt zal dat blijven doen, de rest blijft net zo hard doorrijden.
Tijdswinst nihil, wel minder snel een bekeuring, of in elk geval voor een minder grote overschrijding, maar de boetes zullen ook wel stijgen, dus per saldo schiet niemand er ene flikker mee op.

Mooie symboolpolitiek.
Ik rij altijd 'precies' de maximum snelheid, want ben veels te gierig om onnodige boetes te verzamelen. Nu rij ik dus 120, en straks ga ik dan gewoon 130 rijden.
pi_86234525
Joepie dan kan ik straks 170 rijden ipv 160 zonder problemen :D
  donderdag 9 september 2010 @ 10:46:44 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86234588
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die de auto gebruiken voor afstanden langer dan fietsafstand.
20 km is ongeveer de gemiddelde woon-werkafstand, vandaar dat ik daarvoor koos.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86234875
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:44 schreef 1299 het volgende:
Joepie dan kan ik straks 170 rijden ipv 160 zonder problemen :D
Is boven de 40 dan rijbewijs kwijt? Het was toch 30.. of niet?
pi_86235158
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:56 schreef Idiota het volgende:

[..]

Is boven de 40 dan rijbewijs kwijt? Het was toch 30.. of niet?
40 op (auto)snelwegen. En normaliter is boven de 50 rijbewijs direct kwijt. Maar die luxe kan ik mij niet meer perimenteren.
  donderdag 9 september 2010 @ 12:45:41 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86238058
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:05 schreef 1299 het volgende:

[..]

40 op (auto)snelwegen. En normaliter is boven de 50 rijbewijs direct kwijt. Maar die luxe kan ik mij niet meer perimenteren.
Wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86238606
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:45 schreef Duvel het volgende:

[..]


Wat?
Patat?
pi_86238737
Nederlanders zijn de slechste bestuurders ter wereld.
Het overgrote deel heeft totaal geen inzicht of kracht in hun rechter been..
pi_86239225
Ik stel een hele kleine tekstuele wijziging voor in dit plan:

130 km/u -> 130 mph.

Verder prima!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 9 september 2010 @ 13:26:13 #94
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86239269
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:45 schreef Duvel het volgende:

[..]


Wat?
Hoeveel je te hard rijdt denk ik, dus 50 bovenop de maximumsnelheid is direct rijbewijs kwijt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86239487
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dit is dan ook precies de scheidslijn. Links=debiele regels en beknotting vrijheid, rechts=verstandige regels met oog voor de realiteit en veel vrijheid voor de burger.
Ah daarom heeft rechts ook de paddo's verboden en wilt men de rest van de drugs ook een oorlog tegen beginnen behalve dan de alcohol.

Laten we ook eens kijken wie er nu precies voor de indentificatieplicht waren, ja wel voornamelijk de rechtse partijen. En zo kunne we nog wel een hele stapel voorbeelden hier vinden waarbij ik toch echt vind dat rechts niets op heeft met de vrijheid van burgers.

En als 130 rijden hier als een vrijheid voor de burgers wordt gezien, moet je ook naar de burgers kijken die hier last van gaan krijgen. De extranaliteiten van sneller verkeer worden zo snel vergeten door velen.
pi_86239519
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nederlanders zijn de slechste bestuurders ter wereld.
Het overgrote deel heeft totaal geen inzicht of kracht in hun rechter been..
Ja, als ze dat nu nog beseften...
pi_86240153
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah daarom heeft rechts ook de paddo's verboden en wilt men de rest van de drugs ook een oorlog tegen beginnen behalve dan de alcohol.

Laten we ook eens kijken wie er nu precies voor de indentificatieplicht waren, ja wel voornamelijk de rechtse partijen. En zo kunne we nog wel een hele stapel voorbeelden hier vinden waarbij ik toch echt vind dat rechts niets op heeft met de vrijheid van burgers.

En als 130 rijden hier als een vrijheid voor de burgers wordt gezien, moet je ook naar de burgers kijken die hier last van gaan krijgen. De extranaliteiten van sneller verkeer worden zo snel vergeten door velen.
M.a.w. je geeft toe dat over het algemeen links niet beter is als rechts en vice versa.
pi_86240435
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:48 schreef Wijze_appel het volgende:

M.a.w. je geeft toe dat over het algemeen links niet beter is als rechts en vice versa.
Ik weet echt niet waar je dat uit haalt. :P

Ik geef alleen maar aan dat bij sommige beslissingen wat vaker naar de extranaliteiten gekeken moet worden, en volgens mij is links daar wel wat beter in, soms slaan ze alleen daarin wat door. En rechts voert vaak maar iets uit zonder naar de extranaliteiten te willen kijken. Welke stroming kijkt dan naar de belangen van de meeste burgers, dat is in mijn optiek dan toch links.
pi_86240936
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nederlanders zijn de slechste bestuurders ter wereld.
Het overgrote deel heeft totaal geen inzicht of kracht in hun rechter been..
Jij bent nog niet heel vaak uit Nederland geweest lees ik... Sowieso zijn Belgen minder goede bestuurders, maar wereldwijd ken ik meer landen die slechter op dit gebied presteren dan Nederlanders. Of dat nu Amerikanen zijn, of het gemiddelde tropische eiland...

Nee, het kan stukken beter, maar by far niet de slechtsten ter wereld.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86241030
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah daarom heeft rechts ook de paddo's verboden en wilt men de rest van de drugs ook een oorlog tegen beginnen behalve dan de alcohol.

Laten we ook eens kijken wie er nu precies voor de indentificatieplicht waren, ja wel voornamelijk de rechtse partijen. En zo kunne we nog wel een hele stapel voorbeelden hier vinden waarbij ik toch echt vind dat rechts niets op heeft met de vrijheid van burgers.

En als 130 rijden hier als een vrijheid voor de burgers wordt gezien, moet je ook naar de burgers kijken die hier last van gaan krijgen. De extranaliteiten van sneller verkeer worden zo snel vergeten door velen.
Zowel links als rechts is al decennialang bezig vrijheden in te perken en de burgers komen niet verder als met het vingertje naar de ander te wijzen...."links is slechter, nee hoor rechts." De infantiliteit ten top.
pi_86242500
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik weet echt niet waar je dat uit haalt. :P

Ik geef alleen maar aan dat bij sommige beslissingen wat vaker naar de extranaliteiten gekeken moet worden, en volgens mij is links daar wel wat beter in, soms slaan ze alleen daarin wat door. En rechts voert vaak maar iets uit zonder naar de extranaliteiten te willen kijken. Welke stroming kijkt dan naar de belangen van de meeste burgers mij, dat is in mijn optiek dan toch links.
Kleine aanpassing gedaan in je quote. Lijkt me beter zo en ook realistischer.
pi_86242681
Ik heb nooit haast en als ik een keer zin heb om me af te reageren dan rij ik de grens over om over een willekeurige autobahn te blazen.

M.a.w. gaan jullie je eens bezig houden met nuttige zaken.
pi_86242732
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:56 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik heb nooit haast en als ik een keer zin heb om me af te reageren dan rij ik de grens over om over een willekeurige autobahn te blazen.

M.a.w. gaan jullie je eens bezig houden met nuttige zaken.
Lol. Dus deze discussie was afhankelijk van jouw mening. De hoogmoed... :')
  donderdag 9 september 2010 @ 15:07:26 #104
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86243106
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:56 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik heb nooit haast en als ik een keer zin heb om me af te reageren dan rij ik de grens over om over een willekeurige autobahn te blazen.

M.a.w. gaan jullie je eens bezig houden met nuttige zaken.
kthnxbai
Je moeder is een hamster
pi_86243379
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Kleine aanpassing gedaan in je quote. Lijkt me beter zo en ook realistischer.
Dit is idd het rechts realisme , na mij de zondvloed. :')

Maar daar wil ik niet aan meedoen, en toekomstige generaties op de aarde mogen wat mij betreft ook nog een leefbare omgeving krijgen. Daarom het algemeen belang moet prevaleren boven de schreeuwende individuen.
pi_86245070
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit is idd het rechts realisme , na mij de zondvloed. :')
Deze is leuk, geef ik toe.

quote:
Maar daar wil ik niet aan meedoen, en toekomstige generaties op de aarde mogen wat mij betreft ook nog een leefbare omgeving krijgen. Daarom het algemeen belang moet prevaleren boven de schreeuwende individuen.
Wat heeft dat met sneller rijden te maken?
pi_86245205
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
Duitsland is baas
Ben je daar nog wel eens geweest de laatste jaren? De stukken autobaan waar je onbeperkt hard mag rijden zijn er nog maar een paar, de rest is gewoon 120, maar meestal 60 omdat ze aan de weg aan het werken zijn. En als je dan 62 rijdt, heb je direct een boete te pakken. Duitsland is momenteel echt het grootste kutland om door te rijden.
pi_86245435
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:03 schreef Wijze_appel het volgende:


Wat heeft dat met sneller rijden te maken?
Even een paar extranaliteiten bij sneller rijden. Meer geluidsproductie, meer uitstoot, slechter verbruik.
pi_86245515
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Even een paar extranaliteiten bij sneller rijden. Meer geluidsproductie, meer uitstoot, slechter verbruik.
Ligt eraan.
Ik ben sneller thuis, dus dat extra verbruik is korter, geluid duurt minder lang en uitstoot ook.
pi_86245682
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:16 schreef Wijze_appel het volgende:

Ik ben sneller thuis, dus dat extra verbruik is korter, geluid duurt minder lang en uitstoot ook.
:X |:(

Ok voor de niet zo technisch ingestelde mensen.

stel verbruik bij 100 km/h is 1 op 20 verbruik bij 130 km/h is 1 op 15.

De afstand die je moet afleggen is in beide gevallen even veel, dus je totale verbruik is dan meer, en dus je uitstoot ook.

En dat het geluid iets korter duurt is heel leuk maar het is wel harder waardoor er dus meer verstopring in het totaal optreedt.
pi_86245726
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

:X |:(

Ok voor de niet zo technisch ingestelde mensen.

stel...
Inderdaad: stel
Maar zo is het niet.
pi_86245850
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:22 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Inderdaad: stel
Maar zo is het niet.
:') zeg me dat je sarcastisch bent.

Bij 130 verbruik je meer brandstof per afgelegde km dan bij 100 of 120. Dat je dan korter op de weg zit heeft daar geen kont mee te maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 9 september 2010 @ 16:27:05 #113
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86245931
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:56 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik heb nooit haast en als ik een keer zin heb om me af te reageren dan rij ik de grens over om over een willekeurige autobahn te blazen.

M.a.w. gaan jullie je eens bezig houden met nuttige zaken.
Als je de discussie niet interressant vindt....


... wat kom je hier dan doen!?
pi_86246016
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:56 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik heb nooit haast en als ik een keer zin heb om me af te reageren dan rij ik de grens over om over een willekeurige autobahn te blazen.

M.a.w. gaan jullie je eens bezig houden met nuttige zaken.
Dus jij rijdt snel enkel om je af te reageren :|W
pi_86246038
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:') zeg me dat je sarcastisch bent.

Bij 130 verbruik je meer brandstof per afgelegde km dan bij 100 of 120. Dat je dan korter op de weg zit heeft daar geen kont mee te maken.
Tuurlijk ben ik sarcastisch. Maar daarmee gaat je verhaal niet op.
Bij sommige auto's geld die som, bij sommige ook weer niet. Reken het zelf maar eens uit bij verschillende type auto's.

Je moet niet klakkeloos alle media geloven. Das hoofdzakelijk links en links staat niet bekend om zelfreflectie en nuchterheidsfilter.
pi_86246073
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:22 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Inderdaad: stel
Maar zo is het niet.
Zo is het wel.

De optimale snelheid wat betreft energieverbruik ligt voor de meeste auto's ergens rond de 80-100km/h
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86246091
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Even een paar extranaliteiten bij sneller rijden. Meer geluidsproductie, meer uitstoot, slechter verbruik.
Ik zie enkel voordelen :Y) Dat milieu gezever, alsof een paar autotjes die iets rapper rijden ook maar enige zoden aan de dijk zetten in vergelijking met industrieen enz.
pi_86246145
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:29 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik sarcastisch. Maar daarmee gaat je verhaal niet op.
Bij sommige auto's geld die som, bij sommige ook weer niet. Reken het zelf maar eens uit bij verschillende type auto's.

Je moet niet klakkeloos alle media geloven. Das hoofdzakelijk links en links staat niet bekend om zelfreflectie en nuchterheidsfilter.
Luchtweerstand zegt je verder niets ofzo :')? Ik heb overigens ook nog nooit in een auto gezeten die zuiniger was bij 130 dan bij 100. Misschien een formule 1 wagen (die dan net stationair loopt) tegenover een suzuki alto (die dan plankgas rijdt) ofzo maar dan nog zou het me verbazen :')

Maar als je zo stellig overtuigd bent, laat maar een auto zien die zuiniger is bij 130.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_86246322
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:30 schreef waht het volgende:

[..]

Zo is het wel.

De optimale snelheid wat betreft energieverbruik ligt voor de meeste auto's ergens rond de 80-100km/h
Zoals ik eerder zei, bij sommige auto's Bij andere auto's weer niet.
Tis maar net hoe je het uitlegt en met welke media/rapport je aan komt zwaaien.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:36:43 #120
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_86246351
Yes, nog meer kans op een fataal ongeluk als je iemand met 70 tegenkomt!


Op die gigantische 80 km rits naar Den Haag toe. ;(

En dan nog trajectcontrole erop ook. Heel dat kuteind van al voor Dordrecht en voorbij Rotterdam, fucking 80. (of was het nou 100? niet dat het mij werkelijk boeit terwijl ik daar toch 120 probeer te rijden, maar voor de goede info)
pi_86246386
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:35 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zoals ik eerder zei, bij sommige auto's Bij andere auto's weer niet.
Tis maar net hoe je het uitlegt en met welke media/rapport je aan komt zwaaien.
Nou wijze appel laat ons dan eens wat grafiekjes zien van autos die boven de 100 km/h zuiniger worden.

En verschuil je nu eens niet achter rapporten om waar zogenaamd mee gezwaaid wordt, dit is gewoon middelbare school mavo 2 natuurkunde.
pi_86246396
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Luchtweerstand zegt je verder niets ofzo :')? Ik heb overigens ook nog nooit in een auto gezeten die zuiniger was bij 130 dan bij 100.
Per definitie heb je gelijk. Bij 130 is het verbruik altijd meer dan bij 100.
Maar hoeveel meer? En is dat zinvol als je reistijd dan ook korter is?

Anders kun je jouw redenatie wel door blijven trekken en stellen dat iedereen 20 km/u moet rijden. Immers, bij die snelheid is het verbruik nog lager.
pi_86246425
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:37 schreef Basp1 het volgende:
En verschuil je nu eens niet achter rapporten om waar zogenaamd mee gezwaaid wordt, dit is gewoon middelbare school mavo 2 natuurkunde.
Weet ik. Daarom heb ik er ook moeite mee dat jij het niet begrijpt.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:40:06 #124
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_86246467
Ik vind overigens 120 al hard genoeg, maar het is wel zo aardig om geen boete te krijgen voor 3 kilometer te hard rijden op 123 natuurlijk.

Mijn vraag zou vooral zijn waar de partijen dan weer hopen om dát geld dan weer gecompenseerd te zien worden. HRA wellicht? Nee, natuurlijk niet. Waarom makkelijk doen als het ook godvergeten moeilijk kan.
pi_86246492
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:38 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Weet ik. Daarom heb ik er ook moeite mee dat jij het niet begrijpt.
Kom dan nu eens met concrete cijfers ipv te zeggen dat mensen dingen anders begrijpen dan jij zou willen. :')
  donderdag 9 september 2010 @ 16:41:26 #126
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86246507
Kan me geen reet schelen hoeveel benzine het extra kost als ik harder rijd, soms heb ik gewoon zin om lekker op te schieten ook al ben ik op tijd vertrokken.
Je moeder is een hamster
pi_86246730
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Crutch het volgende:
Kan me geen reet schelen hoeveel benzine het extra kost als ik harder rijd, soms heb ik gewoon zin om lekker op te schieten ook al ben ik op tijd vertrokken.
Inderdaad. Kun je lekker wat langer op de WC schijten.
pi_86246792
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:35 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zoals ik eerder zei, bij sommige auto's Bij andere auto's weer niet.
Tis maar net hoe je het uitlegt en met welke media/rapport je aan komt zwaaien.
Het verbruik van auto's is redelijk objectief vast te stellen, dat komt neer op simpele natuurkunde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:50:22 #129
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86246864
Het verschil tussen 120 en 130 is echt minimaal, zeker in het kleine Nederland. Maar goed, leuk voor de achterban.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_86246878
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:38 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Per definitie heb je gelijk. Bij 130 is het verbruik altijd meer dan bij 100.
Maar hoeveel meer? En is dat zinvol als je reistijd dan ook korter is?

Anders kun je jouw redenatie wel door blijven trekken en stellen dat iedereen 20 km/u moet rijden. Immers, bij die snelheid is het verbruik nog lager.
Dat is niet waar, er is een optimale snelheid - verbruik te berekenen. Anders zou je kunnen zeggen dat je stilstaand met draaiende motor het zuinigst rijdt. Dat is natuurlijk onzin want je vebruik is dan oneindig en je km's staan op 0.
(Bijna) alle auto's rijden het meest zuinig bij 90km/u.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 9 september 2010 @ 16:53:26 #131
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86247005
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:06 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ben je daar nog wel eens geweest de laatste jaren? De stukken autobaan waar je onbeperkt hard mag rijden zijn er nog maar een paar, de rest is gewoon 120, maar meestal 60 omdat ze aan de weg aan het werken zijn. En als je dan 62 rijdt, heb je direct een boete te pakken. Duitsland is momenteel echt het grootste kutland om door te rijden.
Net idd weer een boete binnen omdat ik op 1 van die heerlijke onverlichte wegen het bordje 70/werkzaamheden niet had zien staan op een 100 weg zo in de stromende regen midden in de nacht :X
Grrrr }:|

Vooral die werkzaamheden, sodeju, je kunt geen enkele weg op zonder ze tegen te komen...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_86247376
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:46 schreef 2cv het volgende:
Invoegen gaat voor mijanderen ook problematischer worden aangezien geen invoegstrook in NL lang genoeg is om met 120km/u in te kunnen voegen.
Die mensen moeten leren rijden, we hebben hier zo'n beetje de langste invoegstroken ter wereld en dan nog klagen dat ze te kort zijn. :|W
pi_86247449
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:50 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is niet waar, er is een optimale snelheid - verbruik te berekenen. Anders zou je kunnen zeggen dat je stilstaand met draaiende motor het zuinigst rijdt. Dat is natuurlijk onzin want je vebruik is dan oneindig en je km's staan op 0.
(Bijna) alle auto's rijden het meest zuinig bij 90km/u.
Mijn auto rijdt een stuk zuiniger bij 60km/h in het hoogste verzet hoor. Is ook logisch, minder toeren, minder rolweerstand, en ook minder luchtweerstand (al is die niet zo spannend bij die snelheden). Oke, de vullinsgraad is niet optimaal bij lage toeren maar dat wordt prima gecompenseerd door de eerder genoemde variablen.

Hoe dan ook het boeit me geen flikker dat mijn auto 1 op 8 doet bij 160 km/h. Dat levert hooguit extra accijns op. Ik rij lekker vlot door en kom niet in slaap gesukkeld op mijn bestemming aan en de overheid profiteerd er ook nog van, win win situatie.
pi_86248308
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:06 schreef bloodymary het volgende:

Ben je daar nog wel eens geweest de laatste jaren? De stukken autobaan waar je onbeperkt hard mag rijden zijn er nog maar een paar, de rest is gewoon 120, maar meestal 60 omdat ze aan de weg aan het werken zijn. En als je dan 62 rijdt, heb je direct een boete te pakken. Duitsland is momenteel echt het grootste kutland om door te rijden.
Ik kom er heel vaak. Mee eens dat het beter was, maar met alle respect: er zijn nog steeds heel veel plekken waar je volgas mag, men kent ook 130, 60 is zeer zeldzaam (bij werkzaamheden is 80 gebruikelijk) en ze werken sneller door dan in NL, de pakkans is enorm toegenomen, maar nog altijd minder dan in NL (en op veel zinniger plekken!!!!!) en on top of that: de boetes zijn veel lager.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86249374
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:38 schreef Wijze_appel het volgende:

Per definitie heb je gelijk. Bij 130 is het verbruik altijd meer dan bij 100.
Maar hoeveel meer? En is dat zinvol als je reistijd dan ook korter is?
Het is per km, reistijd heeft er niet mee te maken _O-, :')!
pi_86249472
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:50 schreef Metro2005 het volgende:

(Bijna) alle auto's rijden het meest zuinig bij 90km/u.
En laat dat nou ook voor de doorstroming de meest ideale snelheid zijn :Y (bij een met auto's gevulde weg, 's nachts uiteraard ligt dat anders).

Dit ivm de combinatie van gereden snelheid en het aantal auto's dat er dan op een wegvak past (onderlinge afstand).
pi_86250030
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:50 schreef Metro2005 het volgende:

(Bijna) alle auto's rijden het meest zuinig bij 90km/u.
Mooi argument voor als je in een woonerf wordt aangehouden voor te hard rijden. ^O^
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 9 september 2010 @ 20:35:14 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86254780
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:02 schreef ehqo. het volgende:
Een betere ontwikkeling zou ik een minimum snelheid vinden.
En directe inbeslagname van rijbewijzen van automobilisten die deze snelheid niet kunnen halen, ongeacht het voertuig en mits er geen filevorming is. Zowel op de auto- als op de autosnelweg.
  donderdag 9 september 2010 @ 20:38:23 #139
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86254928
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En directe inbeslagname van rijbewijzen van automobilisten die deze snelheid niet kunnen halen, ongeacht het voertuig en mits er geen filevorming is. Zowel op de auto- als op de autosnelweg.
:o
Je moeder is een hamster
  donderdag 9 september 2010 @ 20:40:52 #140
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86255037
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:12 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Geweldige maatregel _O_

Ik was al bang dat ze de maximumsnelheid verder gingen terugbrengen naar 100 wat je steeds vaker in linksere gemeentes ziet. Maar dit is toch een goede ontwikkeling.
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hadden een tijd geleden de maximumsnelheid op autosnelwegen teruggeschroefd naar 80 km/h, dit om luchtvervuiling tegen te gaan.

Alleen in Amsterdam is deze beperking permanent geworden omdat de files beperkt werden, andere gemeenten gingen weer terug naar 100.
  donderdag 9 september 2010 @ 20:43:01 #141
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86255109
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:38 schreef Crutch het volgende:

[..]

:o
Ik meen het oprecht.

Automobilisten ergeren zich het meest aan spookrijders, bumperklevers en F1-piloten.

Maar risicoloze zondagsrijders zijn evenmin goed voor de doorstroming.

Aanvulling: ik was het uitzonderlijke verkeer vergeten, dat moet wel vrijgesteld worden van mijn voorstel.
pi_86256403
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:46 schreef 2cv het volgende:
130 zou wel fijn zijn ja. Ik vrees alleen dat de boetes dan hoger en strenger worden (131km/u = ¤50,- aftikken ofzo). Let wel: dat is een vermoeden gebaseerd op niets. ( :@ ) Invoegen gaat voor mijanderen ook problematischer worden aangezien geen invoegstrook in NL lang genoeg is om met 120km/u in te kunnen voegen.
L2drive

Er zijn ongetwijfeld een paar invoegstroken te vinden waar dat moeilijk is, maar ik heb in de tijd dat ik het land doorcroste met een 205 zuigdiesel maar heel weinig invoegstroken gezien waar ik de 120 niet kon halen... en die 205 had een accelleratie waar je een kalender voor nodig had.
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:44 schreef DroogDok het volgende:

[quote]

In de praktijk wordt er nu al door 80% van de automobilisten tussen de 130 en 150 gereden, door een v-max van 130 zal dit niet veranderen.
80%? Waar dan?

In de randstand nauwelijks. Als ik zakelijk rijd, hou ik me aan de snelheid (baas zijn tijd, betaalt de boetes ook niet). Ik rijd dat een geijkte 124 harde km, wat me geen boetes op levert. (waar je 120 mag, anyway :P). Daarmee rijdt ik al sneller dan het merendeel van het verkeer.

Buiten de randstad ligt het tempo merkbaar hoger, maar zelfs daar rijdt je met die 124 nog sneller dan de meesten.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_86257504
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:40 schreef Frith het volgende:
Ik vind overigens 120 al hard genoeg, maar het is wel zo aardig om geen boete te krijgen voor 3 kilometer te hard rijden op 123 natuurlijk.
Die krijg je toch al niet. Pas bij 124 krijg je een boete. Dat is na correctie van 3 km/u, dus je moet dan al 127 echte km/u hebben gereden. Voeg daar aan toe dat vrijwel elke auto af fabriek een positieve afwijking op de teller heeft, en je reed al zeker 130 op de teller. Nu is dat laatste geen valide argument als Koos Spee er mee komt, mee eens, maar feitelijk werkt het wel zo.

Bij lagere snelheden worden die margers enger. Voorbeeld van mijn auto: 120 echte km = 124 volgens cruise control = net geen 130 op de analoge teller. 80 echte km is 82 op cruise is 83 op de teller.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_86257822
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:40 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hadden een tijd geleden de maximumsnelheid op autosnelwegen teruggeschroefd naar 80 km/h, dit om luchtvervuiling tegen te gaan.

Alleen in Amsterdam is deze beperking permanent geworden omdat de files beperkt werden, andere gemeenten gingen weer terug naar 100.
Er werd over gesproken, maar Utrecht heeft nog gewoon 80 op de A12/Ring. De hoofdbaan A12 is 100, maar die is nooit 80 geweest. Den Haag ben ik niet heel recent geweest, maar ik meen dat dit nog steeds 80 is.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_86257911
Leuk, 10km/u sneller rijden! Maar erg nuttig is het niet, niemand gaat merkbaar eerder op zijn bestemming aankomen. Wél lekker populistisch natuurlijk, zal het goed doen bij Henk en Ingrid.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_86258601
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:43 schreef Frezer het volgende:
Leuk, 10km/u sneller rijden! Maar erg nuttig is het niet, niemand gaat merkbaar eerder op zijn bestemming aankomen. Wél lekker populistisch natuurlijk, zal het goed doen bij Henk en Ingrid.
Met een beetje pech krijg je het tegenovergestelde effect. Doordat mensen zich aan de limiet van 130 willen houden krijg je een grotere terugslag bij grotere snelheidsverschillen. Immers het optrekken en afremmen duurt langer en zorgt voor een kettingreactie. Ze kunnen beter wat doen aan de doorstroming van het verkeer, dan komt iedereen sneller aan.

Zelf ben ik overigens meer voorstander van een snelheidslimiet van 80 km/h. In het kader van duurzaamheid en onnodig hoge investeringen voor onrendabele energie kun je net zo goed de consumptie terugschroeven met een simpele ingreep. Met een beetje toeval bevordert een lagere snelheid ook de doostroming.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 9 september 2010 @ 22:09:06 #147
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_86259320
Van 120 naar 130, jay.... Het is beter dan niks natuurlijk, maar het blijft gerommel in de marge. Op de 130 zit je zo zonder dat je er erg in hebt. Ik had liever 160 gezien en later 200.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 9 september 2010 @ 22:35:34 #148
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86260605
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:55 schreef Mendeljev het volgende:
Zelf ben ik overigens meer voorstander van een snelheidslimiet van 80 km/h. In het kader van duurzaamheid en onnodig hoge investeringen voor onrendabele energie kun je net zo goed de consumptie terugschroeven met een simpele ingreep. Met een beetje toeval bevordert een lagere snelheid ook de doostroming.
Nobel streven, maar helaas zal dit plan niet goed vallen bij Henk en Ingrid.
pi_86261202
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:09 schreef ACT-F het volgende:
Van 120 naar 130, jay.... Het is beter dan niks natuurlijk, maar het blijft gerommel in de marge. Op de 130 zit je zo zonder dat je er erg in hebt. Ik had liever 160 gezien en later 200.
Gewoon de limiet eraf als het kan. Onzin die limieten op lege snelwegen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86261439
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gewoon de limiet eraf als het kan. Onzin die limieten op lege snelwegen...
Ja, helaas gaat dat met Nederlanders niet werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')