Het electoraat in die hoek is ook zo verschrikkelijk simpel tevreden te houden, behoud de HRA en laat ze 10 km harder rijden dan is de rest van de maatregelen helemaal geweldigquote:Op woensdag 8 september 2010 12:14 schreef Dagonet het volgende:
Mooi electoraal goedmakertje om mensen blij te houden terwijl ze op andere manieren verneukt worden.
Hooguit inderdaad, voor de dagelijkse ritten maakt het voor 99 van de 100 mensen geen zak uitquote:Op woensdag 8 september 2010 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar tussen 120 en 130 niet.
En het heeft ook alleen maar effect op langre trajecten, de meeste mensen wonen wat, een kilometer of 20 van hun werk af?
Oh, wanneer regels een keer versoepeld worden is het gelijk populisme. Het is juist nu tijd de burger wat meer ruimte te geven. De betutteling is tot ongekende hoogte gestegen in dit kotsland.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:03 schreef DennisMoore het volgende:
Populisme FTW.
Maar ik dacht dat we de verkiezingen al achter de rug hadden
Godsakkejantje wat een dom gelul.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:12 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Geweldige maatregel![]()
Ik was al bang dat ze de maximumsnelheid verder gingen terugbrengen naar 100 wat je steeds vaker in linksere gemeentes ziet.
Zorg goed voor jezelf. Dat er geen geld is voor ouderen(zorg) maakt niet uit, want die zijn toch niet meer rendabel....gelukkig kunnen we nu allemaal weer wat harder rijden, want dat is veel belangrijker....elke dag knarsetandend 120 rijden....weet je wel wat voor drama dat is?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het electoraat in die hoek is ook zo verschrikkelijk simpel tevreden te houden, behoud de HRA en laat ze 10 km harder rijden dan is de rest van de maatregelen helemaal geweldig.
Vreemde reactie. Op veel plaatsen wordt de maximumsnelheid verlaagd en op sommige snelwegen is deze zelfs verlaagd tot 80 of 100 km per uur. Gelukkig wordt deze trend nu doorbroken en durft men ook te kijken of een hogere maximumsnelheid op bepaalde punten kan worden ingevoerd. Dit zal waarschijnlijk leiden tot veel protest van milieugroeperingen maar Rutte en co zullen doorzetten en doen wat het beste voor het land isquote:Op woensdag 8 september 2010 20:16 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Godsakkejantje wat een dom gelul.
Nog irritanter: mensen die achter jou rijden en beginnen met invoegen voordat jij KAN of MAG invoegen (denk aan hun eigen auto blindelings voor een aankomende auto gooien of over een doorgetrokken streep/verdrijvingsvak rijden). Nadat deze figuren hebben ingevoegd weigeren ze pertinent om jou de ruimte te geven zodat jij ook kan invoegenquote:Op woensdag 8 september 2010 12:06 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja én mensen die het vertikken om een beetje ruimte te maken voor mensen die willen invoegen.
Die ga ik rechts voorbij ook al moet ik een stuk vluchtstrook pakken.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef waht het volgende:
Nog irritanter: mensen die invoegen met <50km/h. Dan mogen ze eens dat kreng op z'n staart trappen en zijn ze niet vooruit te branden.![]()
Nog irritanter? Dat niet, maar die zijn inderdaad ook irritant en daarnaast ook een gevaar voor de aankomende auto's.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef waht het volgende:
Nog irritanter: mensen die invoegen met <50km/h. Dan mogen ze eens dat kreng op z'n staart trappen en zijn ze niet vooruit te branden.![]()
Over irritant gesproken.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nog irritanter: mensen die achter jou rijden en beginnen met invoegen voordat jij KAN of MAG invoegen (denk aan hun eigen auto blindelings voor een aankomende auto gooien of over een doorgetrokken streep/verdrijvingsvak rijden). Nadat deze figuren hebben ingevoegd weigeren ze pertinent om jou de ruimte te geven zodat jij ook kan invoegen
Kan dat soort aso's wel schieten. En bij dat soort gasten maak ik een uitzondering en gooi ik m'n auto er gewoon voor. Mochten we dan toch een ongeluk krijgen, hopelijk zijn zij er dan erger aan toe en hebben ze meer pijn geleden dan ik
Oude kaart, in Zweden is een stuk waar je 120 mag inmiddels. En buiten de ene snelweg waar je 110 en 120 mag, mag je 90. Net als Noorwegen, daar mag je in het grootste deel van het land 80.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het ligt wat meer in lijn met grote delen van Europa:
[ afbeelding ]
Waarbij veel begrensde snelwegen in Duitsland ook de 130/110 schaal gebruiken, niet 120.
Voor de rest is het inderdaad vooral een gevoelsmaatregel
CDA, PVV en VVD voorstander van 130 km/u, GL, SP, PvdA tegenstanders van 130 km/u. Je zou er haast die denkbeeldige links-rechts scheidslijn door kunnen trekken.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:48 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die hier een links vs rechts-verhaal van proberen te maken...!
Dit is dan ook precies de scheidslijn. Links=debiele regels en beknotting vrijheid, rechts=verstandige regels met oog voor de realiteit en veel vrijheid voor de burger.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
CDA, PVV en VVD voorstander van 130 km/u, GL, SP, PvdA tegenstanders van 130 km/u. Je zou er haast die denkbeeldige links-rechts scheidslijn door kunnen trekken.
Negatieve effecten? Neh, laten we inderdaad hopen dat dit soort maatregelen, zeker mbt milieu en verkeersveiligheid eens een keer op waarde geschat worden.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Deze verhoging zal natuurlijk negatieve effecten hebben op het gebied van de verkeersveiligheid, gezondheid en het milieu. Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
Ik zou ze vooral op hun waarde mee laten wegen in de besluitvorming.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
Ze zijn gewoon meegewogen. Daarom wordt de maximumsnelheid niet naar 200km/h verhoogd en is het alleen op snelwegen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Deze verhoging zal natuurlijk negatieve effecten hebben op het gebied van de verkeersveiligheid, gezondheid en het milieu. Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
120 km/u= debiel en vrijheid beknottendquote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dit is dan ook precies de scheidslijn. Links=debiele regels en beknotting vrijheid, rechts=verstandige regels met oog voor de realiteit en veel vrijheid voor de burger.
Ik zie nog steeds veel vrachtwagens inhalen op routes waar op dat tijdstip een inhaalverbod geldt.quote:Op donderdag 9 september 2010 07:58 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk combineren ze het dan wel met een permanent inhaalverbod voor vrachtwagens. Anders schiet het nog niet erg op.
Haha, we weten het allemaal, maar toch, het ligt altijd aan een ander.quote:Op donderdag 9 september 2010 08:21 schreef Rewimo het volgende:
Hm, schijnbaar houdt niet iedereen zich aan de regels
Er zijn ook mensen die de auto gebruiken voor afstanden langer dan fietsafstand. Als ik naar een klant in Groningen moet of naar een klant in Nijmegen (vanuit Schiedam) dan is het wel een wat prettigere snelheid, bovendien gaat het niet direct om de snelheid maar meer om het algehele verkeersbeeld wat gewoon rustiger wordt bij hogere snelheden (meer ruimte tussen auto's, betere doorstroming ed) waardoor je over het algemeen wat meer opschiet.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
20 kilometer met 120 is 10 minuten.
Met 130 is het een minuut of 9,5. Nou nou, wat een tijdswinst!
In de praktijk wordt er nu al door 80% van de automobilisten tussen de 130 en 150 gereden, door een v-max van 130 zal dit niet veranderen.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die de auto gebruiken voor afstanden langer dan fietsafstand. Als ik naar een klant in Groningen moet of naar een klant in Nijmegen (vanuit Schiedam) dan is het wel een wat prettigere snelheid, bovendien gaat het niet direct om de snelheid maar meer om het algehele verkeersbeeld wat gewoon rustiger wordt bij hogere snelheden (meer ruimte tussen auto's, betere doorstroming ed) waardoor je over het algemeen wat meer opschiet.
Ik rij altijd 'precies' de maximum snelheid, want ben veels te gierig om onnodige boetes te verzamelen. Nu rij ik dus 120, en straks ga ik dan gewoon 130 rijden.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:44 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In de praktijk wordt er nu al door 80% van de automobilisten tussen de 130 en 150 gereden, door een v-max van 130 zal dit niet veranderen.
De 20% die nu onder de maximumsnelheid rijdt zal dat blijven doen, de rest blijft net zo hard doorrijden.
Tijdswinst nihil, wel minder snel een bekeuring, of in elk geval voor een minder grote overschrijding, maar de boetes zullen ook wel stijgen, dus per saldo schiet niemand er ene flikker mee op.
Mooie symboolpolitiek.
20 km is ongeveer de gemiddelde woon-werkafstand, vandaar dat ik daarvoor koos.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die de auto gebruiken voor afstanden langer dan fietsafstand.
Is boven de 40 dan rijbewijs kwijt? Het was toch 30.. of niet?quote:Op donderdag 9 september 2010 10:44 schreef 1299 het volgende:
Joepie dan kan ik straks 170 rijden ipv 160 zonder problemen
40 op (auto)snelwegen. En normaliter is boven de 50 rijbewijs direct kwijt. Maar die luxe kan ik mij niet meer perimenteren.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:56 schreef Idiota het volgende:
[..]
Is boven de 40 dan rijbewijs kwijt? Het was toch 30.. of niet?
Wat?quote:Op donderdag 9 september 2010 11:05 schreef 1299 het volgende:
[..]
40 op (auto)snelwegen. En normaliter is boven de 50 rijbewijs direct kwijt. Maar die luxe kan ik mij niet meer perimenteren.
Hoeveel je te hard rijdt denk ik, dus 50 bovenop de maximumsnelheid is direct rijbewijs kwijt.quote:
Ah daarom heeft rechts ook de paddo's verboden en wilt men de rest van de drugs ook een oorlog tegen beginnen behalve dan de alcohol.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dit is dan ook precies de scheidslijn. Links=debiele regels en beknotting vrijheid, rechts=verstandige regels met oog voor de realiteit en veel vrijheid voor de burger.
Ja, als ze dat nu nog beseften...quote:Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nederlanders zijn de slechste bestuurders ter wereld.
Het overgrote deel heeft totaal geen inzicht of kracht in hun rechter been..
M.a.w. je geeft toe dat over het algemeen links niet beter is als rechts en vice versa.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah daarom heeft rechts ook de paddo's verboden en wilt men de rest van de drugs ook een oorlog tegen beginnen behalve dan de alcohol.
Laten we ook eens kijken wie er nu precies voor de indentificatieplicht waren, ja wel voornamelijk de rechtse partijen. En zo kunne we nog wel een hele stapel voorbeelden hier vinden waarbij ik toch echt vind dat rechts niets op heeft met de vrijheid van burgers.
En als 130 rijden hier als een vrijheid voor de burgers wordt gezien, moet je ook naar de burgers kijken die hier last van gaan krijgen. De extranaliteiten van sneller verkeer worden zo snel vergeten door velen.
Ik weet echt niet waar je dat uit haalt.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:48 schreef Wijze_appel het volgende:
M.a.w. je geeft toe dat over het algemeen links niet beter is als rechts en vice versa.
Jij bent nog niet heel vaak uit Nederland geweest lees ik... Sowieso zijn Belgen minder goede bestuurders, maar wereldwijd ken ik meer landen die slechter op dit gebied presteren dan Nederlanders. Of dat nu Amerikanen zijn, of het gemiddelde tropische eiland...quote:Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nederlanders zijn de slechste bestuurders ter wereld.
Het overgrote deel heeft totaal geen inzicht of kracht in hun rechter been..
Zowel links als rechts is al decennialang bezig vrijheden in te perken en de burgers komen niet verder als met het vingertje naar de ander te wijzen...."links is slechter, nee hoor rechts." De infantiliteit ten top.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah daarom heeft rechts ook de paddo's verboden en wilt men de rest van de drugs ook een oorlog tegen beginnen behalve dan de alcohol.
Laten we ook eens kijken wie er nu precies voor de indentificatieplicht waren, ja wel voornamelijk de rechtse partijen. En zo kunne we nog wel een hele stapel voorbeelden hier vinden waarbij ik toch echt vind dat rechts niets op heeft met de vrijheid van burgers.
En als 130 rijden hier als een vrijheid voor de burgers wordt gezien, moet je ook naar de burgers kijken die hier last van gaan krijgen. De extranaliteiten van sneller verkeer worden zo snel vergeten door velen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |