Het electoraat in die hoek is ook zo verschrikkelijk simpel tevreden te houden, behoud de HRA en laat ze 10 km harder rijden dan is de rest van de maatregelen helemaal geweldigquote:Op woensdag 8 september 2010 12:14 schreef Dagonet het volgende:
Mooi electoraal goedmakertje om mensen blij te houden terwijl ze op andere manieren verneukt worden.
Hooguit inderdaad, voor de dagelijkse ritten maakt het voor 99 van de 100 mensen geen zak uitquote:Op woensdag 8 september 2010 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar tussen 120 en 130 niet.
En het heeft ook alleen maar effect op langre trajecten, de meeste mensen wonen wat, een kilometer of 20 van hun werk af?
Oh, wanneer regels een keer versoepeld worden is het gelijk populisme. Het is juist nu tijd de burger wat meer ruimte te geven. De betutteling is tot ongekende hoogte gestegen in dit kotsland.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:03 schreef DennisMoore het volgende:
Populisme FTW.
Maar ik dacht dat we de verkiezingen al achter de rug hadden
Godsakkejantje wat een dom gelul.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:12 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Geweldige maatregel![]()
Ik was al bang dat ze de maximumsnelheid verder gingen terugbrengen naar 100 wat je steeds vaker in linksere gemeentes ziet.
Zorg goed voor jezelf. Dat er geen geld is voor ouderen(zorg) maakt niet uit, want die zijn toch niet meer rendabel....gelukkig kunnen we nu allemaal weer wat harder rijden, want dat is veel belangrijker....elke dag knarsetandend 120 rijden....weet je wel wat voor drama dat is?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het electoraat in die hoek is ook zo verschrikkelijk simpel tevreden te houden, behoud de HRA en laat ze 10 km harder rijden dan is de rest van de maatregelen helemaal geweldig.
Vreemde reactie. Op veel plaatsen wordt de maximumsnelheid verlaagd en op sommige snelwegen is deze zelfs verlaagd tot 80 of 100 km per uur. Gelukkig wordt deze trend nu doorbroken en durft men ook te kijken of een hogere maximumsnelheid op bepaalde punten kan worden ingevoerd. Dit zal waarschijnlijk leiden tot veel protest van milieugroeperingen maar Rutte en co zullen doorzetten en doen wat het beste voor het land isquote:Op woensdag 8 september 2010 20:16 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Godsakkejantje wat een dom gelul.
Nog irritanter: mensen die achter jou rijden en beginnen met invoegen voordat jij KAN of MAG invoegen (denk aan hun eigen auto blindelings voor een aankomende auto gooien of over een doorgetrokken streep/verdrijvingsvak rijden). Nadat deze figuren hebben ingevoegd weigeren ze pertinent om jou de ruimte te geven zodat jij ook kan invoegenquote:Op woensdag 8 september 2010 12:06 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja én mensen die het vertikken om een beetje ruimte te maken voor mensen die willen invoegen.
Die ga ik rechts voorbij ook al moet ik een stuk vluchtstrook pakken.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef waht het volgende:
Nog irritanter: mensen die invoegen met <50km/h. Dan mogen ze eens dat kreng op z'n staart trappen en zijn ze niet vooruit te branden.![]()
Nog irritanter? Dat niet, maar die zijn inderdaad ook irritant en daarnaast ook een gevaar voor de aankomende auto's.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef waht het volgende:
Nog irritanter: mensen die invoegen met <50km/h. Dan mogen ze eens dat kreng op z'n staart trappen en zijn ze niet vooruit te branden.![]()
Over irritant gesproken.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nog irritanter: mensen die achter jou rijden en beginnen met invoegen voordat jij KAN of MAG invoegen (denk aan hun eigen auto blindelings voor een aankomende auto gooien of over een doorgetrokken streep/verdrijvingsvak rijden). Nadat deze figuren hebben ingevoegd weigeren ze pertinent om jou de ruimte te geven zodat jij ook kan invoegen
Kan dat soort aso's wel schieten. En bij dat soort gasten maak ik een uitzondering en gooi ik m'n auto er gewoon voor. Mochten we dan toch een ongeluk krijgen, hopelijk zijn zij er dan erger aan toe en hebben ze meer pijn geleden dan ik
Oude kaart, in Zweden is een stuk waar je 120 mag inmiddels. En buiten de ene snelweg waar je 110 en 120 mag, mag je 90. Net als Noorwegen, daar mag je in het grootste deel van het land 80.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het ligt wat meer in lijn met grote delen van Europa:
[ afbeelding ]
Waarbij veel begrensde snelwegen in Duitsland ook de 130/110 schaal gebruiken, niet 120.
Voor de rest is het inderdaad vooral een gevoelsmaatregel
CDA, PVV en VVD voorstander van 130 km/u, GL, SP, PvdA tegenstanders van 130 km/u. Je zou er haast die denkbeeldige links-rechts scheidslijn door kunnen trekken.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:48 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die hier een links vs rechts-verhaal van proberen te maken...!
Dit is dan ook precies de scheidslijn. Links=debiele regels en beknotting vrijheid, rechts=verstandige regels met oog voor de realiteit en veel vrijheid voor de burger.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
CDA, PVV en VVD voorstander van 130 km/u, GL, SP, PvdA tegenstanders van 130 km/u. Je zou er haast die denkbeeldige links-rechts scheidslijn door kunnen trekken.
Negatieve effecten? Neh, laten we inderdaad hopen dat dit soort maatregelen, zeker mbt milieu en verkeersveiligheid eens een keer op waarde geschat worden.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Deze verhoging zal natuurlijk negatieve effecten hebben op het gebied van de verkeersveiligheid, gezondheid en het milieu. Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
Ik zou ze vooral op hun waarde mee laten wegen in de besluitvorming.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
Ze zijn gewoon meegewogen. Daarom wordt de maximumsnelheid niet naar 200km/h verhoogd en is het alleen op snelwegen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Deze verhoging zal natuurlijk negatieve effecten hebben op het gebied van de verkeersveiligheid, gezondheid en het milieu. Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |