abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2010 @ 17:57:06 #51
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86211558
Mijn foto wat doe je?
Je moeder is een hamster
pi_86213813
Populisme FTW.

Maar ik dacht dat we de verkiezingen al achter de rug hadden :?
pi_86214741
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:14 schreef Dagonet het volgende:
Mooi electoraal goedmakertje om mensen blij te houden terwijl ze op andere manieren verneukt worden.
Het electoraat in die hoek is ook zo verschrikkelijk simpel tevreden te houden, behoud de HRA en laat ze 10 km harder rijden dan is de rest van de maatregelen helemaal geweldig *O*

:').
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86214836
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar tussen 120 en 130 niet.
En het heeft ook alleen maar effect op langre trajecten, de meeste mensen wonen wat, een kilometer of 20 van hun werk af?
Hooguit inderdaad, voor de dagelijkse ritten maakt het voor 99 van de 100 mensen geen zak uit :P.

Fijne symboolpolitiek..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:39:06 #55
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_86215229
Wellicht moeten mensen het niet zien als een tijdswinst maatregel, maar meer dat de max. snelheid op de Nederlandse wegen structureel te laag zijn en betuttelend werken. Dit werkt overschatting in de hand.

Hoe vaak zie je wel niet die 50 of 60 km/h borden in afritten e.d. van snelwegen? waar je in de werkelijkheid wel met 130 doorheen kan jagen? Dat komt de geloofwaardigheid niet ten goedde kan ik je vertellen.

Neem een voorbeeld aan België of Frankrijk. Als daar een bord van 60 km/h staat in een bocht zou ik het ook maar doen als je leven je zeker is.

Ik zelf ben groot voorstander van deze maatregel en hopelijk worden alle overbodige 50 km/h wegen (en dat zijn er kansloos veel) en kilometerslange zeer veilige 80 km/h wegen ook eens serieus ge her-evalueert met de heerlijke rechtse formule.

Mensen moeten eens leren voor zichzelf na te denken. Als mensen het niet aandurven moeten ze het niet rijden. Maar waarom verbieden voor andere mensen die het wel willen rijden? 120 of 140. Ga toch een eind fietsen, qua gevaar zal er weinig tot niets verschillen. Wat betreft doorstroming, rijgenot en meer aandacht op het verkeer zal het een stuk verbeteren denk ik.

[ Bericht 16% gewijzigd door Robbiej op 08-09-2010 19:56:06 ]
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:54:25 #56
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_86215937
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:03 schreef DennisMoore het volgende:
Populisme FTW.

Maar ik dacht dat we de verkiezingen al achter de rug hadden :?
Oh, wanneer regels een keer versoepeld worden is het gelijk populisme. Het is juist nu tijd de burger wat meer ruimte te geven. De betutteling is tot ongekende hoogte gestegen in dit kotsland.
pi_86216829
Geweldige maatregel _O_

Ik was al bang dat ze de maximumsnelheid verder gingen terugbrengen naar 100 wat je steeds vaker in linksere gemeentes ziet. Maar dit is toch een goede ontwikkeling.
pi_86217027
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:12 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Geweldige maatregel _O_

Ik was al bang dat ze de maximumsnelheid verder gingen terugbrengen naar 100 wat je steeds vaker in linksere gemeentes ziet.
Godsakkejantje wat een dom gelul.
pi_86217277
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het electoraat in die hoek is ook zo verschrikkelijk simpel tevreden te houden, behoud de HRA en laat ze 10 km harder rijden dan is de rest van de maatregelen helemaal geweldig *O*

:').
Zorg goed voor jezelf. Dat er geen geld is voor ouderen(zorg) maakt niet uit, want die zijn toch niet meer rendabel....gelukkig kunnen we nu allemaal weer wat harder rijden, want dat is veel belangrijker....elke dag knarsetandend 120 rijden....weet je wel wat voor drama dat is? :(
pi_86217558
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:16 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Godsakkejantje wat een dom gelul.
Vreemde reactie. Op veel plaatsen wordt de maximumsnelheid verlaagd en op sommige snelwegen is deze zelfs verlaagd tot 80 of 100 km per uur. Gelukkig wordt deze trend nu doorbroken en durft men ook te kijken of een hogere maximumsnelheid op bepaalde punten kan worden ingevoerd. Dit zal waarschijnlijk leiden tot veel protest van milieugroeperingen maar Rutte en co zullen doorzetten en doen wat het beste voor het land is _O_
pi_86217910
Het nieuwe kabinet is er nog niet eens, en de linkse idioterie wordt al teruggedrongen. De afrekening: eindelijk. :)
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86218542
Mensen die hier een links vs rechts-verhaal van proberen te maken... :')!

Hoi Henk & Ingrid :W.
pi_86219392
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:06 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ja én mensen die het vertikken om een beetje ruimte te maken voor mensen die willen invoegen.
Nog irritanter: mensen die achter jou rijden en beginnen met invoegen voordat jij KAN of MAG invoegen (denk aan hun eigen auto blindelings voor een aankomende auto gooien of over een doorgetrokken streep/verdrijvingsvak rijden). Nadat deze figuren hebben ingevoegd weigeren ze pertinent om jou de ruimte te geven zodat jij ook kan invoegen :N

Kan dat soort aso's wel schieten. En bij dat soort gasten maak ik een uitzondering en gooi ik m'n auto er gewoon voor. Mochten we dan toch een ongeluk krijgen, hopelijk zijn zij er dan erger aan toe en hebben ze meer pijn geleden dan ik ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 08-09-2010 21:18:29 ]
Krekker is de bom!
pi_86219851
Nog irritanter: mensen die invoegen met <50km/h. Dan mogen ze eens dat kreng op z'n staart trappen en zijn ze niet vooruit te branden. :r :r
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:26:39 #65
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86220432
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef waht het volgende:
Nog irritanter: mensen die invoegen met <50km/h. Dan mogen ze eens dat kreng op z'n staart trappen en zijn ze niet vooruit te branden. :r :r
Die ga ik rechts voorbij ook al moet ik een stuk vluchtstrook pakken.
Je moeder is een hamster
pi_86220739
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef waht het volgende:
Nog irritanter: mensen die invoegen met <50km/h. Dan mogen ze eens dat kreng op z'n staart trappen en zijn ze niet vooruit te branden. :r :r
Nog irritanter? Dat niet, maar die zijn inderdaad ook irritant en daarnaast ook een gevaar voor de aankomende auto's.

Ik hou zelf ook van doorrijden. Maar wanneer ik haast heb dan zorg ik dat ik bij het invoegen (mits mogelijk) direct op de linkerbaan ga rijden. Dit zodat de auto die ik net heb ingehaald ook nog een kans heeft om in te voegen.

Of ik wacht een paar seconde langer en haal mijn voorganger in nadat we beiden hebben ingevoegd. Verlies daardoor doorgaans niet meer dan 10 seconden.
Krekker is de bom!
  woensdag 8 september 2010 @ 21:49:09 #67
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86221603
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nog irritanter: mensen die achter jou rijden en beginnen met invoegen voordat jij KAN of MAG invoegen (denk aan hun eigen auto blindelings voor een aankomende auto gooien of over een doorgetrokken streep/verdrijvingsvak rijden). Nadat deze figuren hebben ingevoegd weigeren ze pertinent om jou de ruimte te geven zodat jij ook kan invoegen :N

Kan dat soort aso's wel schieten. En bij dat soort gasten maak ik een uitzondering en gooi ik m'n auto er gewoon voor. Mochten we dan toch een ongeluk krijgen, hopelijk zijn zij er dan erger aan toe en hebben ze meer pijn geleden dan ik ;)
Over irritant gesproken.

Ik moest vorige keer invoegen en voor me reed dus een bejaarde die OOK moest invoegen... alleen die bleef dus 20-30 rijden op de invoegstrook, terwijl al het andere verkeer op de gewone weg 80 reed...

Gevolg? al het verkeer dat naast me kwam te rijden moest afremmen om die bejaarde de kans te geven om in te voegen, dus dat liep dicht, dus ik kon dus niet naar links om in te voegen, en reed ook maar 20-30 km per uur uiteraard (anders knalde ik tegen die oude demente geit op), en op het einde van de invoegstrook is het die oude bok gelukt om in te voegen en sta ik dus stil op het einde van die invoegstrook.

Ik geloof dat ik iets van 5 minuten heb zitten vloeken. :( :( :(
pi_86223804
Deze verhoging zal natuurlijk negatieve effecten hebben op het gebied van de verkeersveiligheid, gezondheid en het milieu. Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  woensdag 8 september 2010 @ 22:43:19 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86224067
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het ligt wat meer in lijn met grote delen van Europa:

[ afbeelding ]
Waarbij veel begrensde snelwegen in Duitsland ook de 130/110 schaal gebruiken, niet 120.

Voor de rest is het inderdaad vooral een gevoelsmaatregel :P
Oude kaart, in Zweden is een stuk waar je 120 mag inmiddels. En buiten de ene snelweg waar je 110 en 120 mag, mag je 90. Net als Noorwegen, daar mag je in het grootste deel van het land 80.

Een verhoging van de maximum snelheid is symboolpolitiek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86225632
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:48 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die hier een links vs rechts-verhaal van proberen te maken... :')!
CDA, PVV en VVD voorstander van 130 km/u, GL, SP, PvdA tegenstanders van 130 km/u. Je zou er haast die denkbeeldige links-rechts scheidslijn door kunnen trekken. :o
pi_86225898
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

CDA, PVV en VVD voorstander van 130 km/u, GL, SP, PvdA tegenstanders van 130 km/u. Je zou er haast die denkbeeldige links-rechts scheidslijn door kunnen trekken. :o
Dit is dan ook precies de scheidslijn. Links=debiele regels en beknotting vrijheid, rechts=verstandige regels met oog voor de realiteit en veel vrijheid voor de burger.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 8 september 2010 @ 23:37:49 #72
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86226067
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Deze verhoging zal natuurlijk negatieve effecten hebben op het gebied van de verkeersveiligheid, gezondheid en het milieu. Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
Negatieve effecten? Neh, laten we inderdaad hopen dat dit soort maatregelen, zeker mbt milieu en verkeersveiligheid eens een keer op waarde geschat worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_86226146
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
Ik zou ze vooral op hun waarde mee laten wegen in de besluitvorming.
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 23:46:32 #74
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86226388
130 zou wel fijn zijn ja. Ik vrees alleen dat de boetes dan hoger en strenger worden (131km/u = ¤50,- aftikken ofzo). Let wel: dat is een vermoeden gebaseerd op niets. ( :@ ) Invoegen gaat voor mijanderen ook problematischer worden aangezien geen invoegstrook in NL lang genoeg is om met 120km/u in te kunnen voegen. M'n auto heeft overigens geen mankementen die een directe invloed hebben op de topsnelheiden het acceleratievermogen. Sterker nog: ik krijg van kenners complimenten dat mijn oude barrel nog zo rap is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_86226744
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef rutger05 het volgende:
Deze verhoging zal natuurlijk negatieve effecten hebben op het gebied van de verkeersveiligheid, gezondheid en het milieu. Tegenwoordig kan je het niet meer maken om deze zaken niet heel zwaar mee te laten wegen in de besluitvorming.
Ze zijn gewoon meegewogen. Daarom wordt de maximumsnelheid niet naar 200km/h verhoogd en is het alleen op snelwegen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')