Kloptquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:09 schreef DeTolk het volgende:
In belgie mag je toch les volgen van iemand die niet bevoegd is als rijinstructeur
Les krijgen van je Opa ofzo...
Dat staat dus ook in de OP.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:09 schreef DeTolk het volgende:
In belgie mag je toch les volgen van iemand die niet bevoegd is als rijinstructeur
Les krijgen van je Opa ofzo...
TS snapt er weinig van... Het gaat er niet om dat er 2 mensen per dag slagen, het gaat erom dat de examinators dezelfde aantallen laten slagen. Met 2000 examens per examinator per jaar mag je namelijk verwachten dat ze allemaal evenveel goede en evenveel slechte kandidaten krijgen. Het zou dus eerder raar zijn als de ene examinator veel meer laat slagen dan de ander, dan dat ze evenveel moeten laten slagen. Niet zo gek toch?quote:Oh, ik heb ook gehoord, dit is een gerucht, ik heb het via via gehoord. Namelijk dat rijexaminatoren de opdracht krijgen om per dag ongeveer 2 mensen te laten slagen. Als ze meer mensen laten slagen krijgen ze op hun donder, dan worden ze op het matje geroepen of ze misschien niet iets te mild zijn.
Dat vlaggetje van Belgie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken.
[ afbeelding ]
Een beetje geld uitgeven aan een fatsoenlijke rijopleiding spaart simpelweg levens. Ik zou graag herexamens verplicht zien, om dezelfde reden.
Nee niet zo gek, ik snap wat je bedoeld. Statistisch is het volgens mij net een loterij met een bepaalde kans op een winnaar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
TS snapt er weinig van... Het gaat er niet om dat er 2 mensen per dag slagen, het gaat erom dat de examinators dezelfde aantallen laten slagen. Met 2000 examens per examinator per jaar mag je namelijk verwachten dat ze allemaal evenveel goede en evenveel slechte kandidaten krijgen. Het zou dus eerder raar zijn als de ene examinator veel meer laat slagen dan de ander, dan dat ze evenveel moeten laten slagen. Niet zo gek toch?
Wel grappig dat ze daar alvast op de feiten vooruit lopen en Belgie alvast met de Nederlandse vlag uitgerust hebben.......quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken. Per inwoneraantal, per miljard kilometers, etc.
[ afbeelding ]
Een beetje geld uitgeven aan een fatsoenlijke rijopleiding spaart simpelweg levens. Ik zou graag herexamens verplicht zien, om dezelfde reden.
In Griekenland krijg je je rijbewijs bij een pakje boter?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken. Per inwoneraantal, per miljard kilometers, etc.
[ afbeelding ]
De overheid wel, maar het CBR nietquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef Catch_me het volgende:
Haha TS is gezakt door zijn onkunde voor zijn praktijkexamen en komt nu afgeven op fok!
De overheid heeft er gewoon belang bij hoor dat het CBR mensen laat slagen. Meer mensen met rijbewijs = meer inkomsten aan leges bij de gemeente = meer auto's = meer BPM / wegenbelasting/accijns/btw = meer boetes = een volle schatkist
Volgens mij is het gewoon een hardnekkige urban legend. Als jij goed rijdt dan slaag je, rij je niet goed genoeg (wat overig niet slecht hoeft te zijn) dan zak je.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:15 schreef stekemrt het volgende:
[..]
Nee niet zo gek, ik snap wat je bedoeld. Statistisch is het volgens mij net een loterij met een bepaalde kans op een winnaar.
Maar rijexaminatoren moeten volgens mij letten op hoe een bestuurder rijdt, of hij veilig rijdt, goed doorstromt al die dingen (ik ben geen expert op dat gebied)
Ik denk dat de rijexaminator niet moet denken aan hoeveel mensen hij al heeft laten slagen die dag, en vervolgens daarop de rest van zijn "leerlingen" afrekent
quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:16 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Wel grappig dat ze daar alvast op de feiten vooruit lopen en Belgie alvast met de Nederlandse vlag uitgerust hebben.......
Waarom is dat examen zo duur?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:16 schreef FrituurVetPet het volgende:
42 euro, dat is 35 euro ex btw.
1)-+15 euro per uur voor de instructeur, minimaal 5 euro benzine.
2)Afschrijving auto en onderhoudskosten.
3)Dan nog de winstmarge
Dan de tussentijdse toets, daar kies je zelf voor en die neem je dus alleen als je een faler bent.
Blijft alleen het examen over dat duur is, zorg dan gewoon dat je die in één keer haaltAls jij perfecten foutloos rijdt laat de examinator je écht niet zakken hoor
jah iedereen kan slagenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:20 schreef CherryLips het volgende:
Zelfs ik ben geslaagd, dat is bewijs!
De 5e keer krijg je een zogenaamd 'staatsexamen, oftewel een speciaal examen voor incompetente infantiele mongolen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:21 schreef stekemrt het volgende:
[..]
jah iedereen kan slagen
als je genoeg hebt betaald geven ze je rijbewijs bij wijze van spreke. Ik heb zo'n regeling ergens op internet gezien dat je na 5x zakken ofzo praktisch je rijbewijs in je handen krijgt gedrukt
vind je dat niet gek?
Ik zal even een linkje zoeken, brb
EDIT: Asjeblieft: http://www.cbr.nl/1062.pp
Het is geen loterij, het is een behendigheidsspel. Als jij goed rijdt, slaag je.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:15 schreef stekemrt het volgende:
[..]
Nee niet zo gek, ik snap wat je bedoeld. Statistisch is het volgens mij net een loterij met een bepaalde kans op een winnaar.
Ik ben 100% Nederlandsquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef stekemrt het volgende:
[..]
jah maar je bent waarschijnlijk zelf Turk, die doen alles via hun familie
Nee dat vind ik niet raar. Dat is een vorm van keurmerk. Als je van elke volslagen idioot les kan krijgen kan dat nooit goed zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:20 schreef stekemrt het volgende:
[..]
Waarom is dat examen zo duur?
Als je het op je goedkoopst wilt halen in nederland betaal je nog 500 euro.
In belgie is dit 10 keer zo goedkoop
vind je dat niet raar dan?
Herkenbaar, vriend deed er 7 (!) keer over voordat hij hem hadquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
De 5e keer krijg je een zogenaamd 'staatsexamen, oftewel een speciaal examen voor incompetente infantiele mongolen.
Een vriend van me is zelfs voor het staatsexamen gezakt en heeft zijn rijbewijs nog steeds niet___
Of van die meisjes die 4 of 5x over hun theorie doenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:24 schreef Salamando het volgende:
[..]
Herkenbaar, vriend deed er 7 (!) keer over voordat hij hem had
Of van die kansarme negers/sjonnies die dan voor de 9e keer daar zitten ofzo, en weer falenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:25 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Of van die meisjes die 4 of 5x over hun theorie doen
Weet je hoe chill!quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Belgie
Daar kreeg je vroeger je motorrijbewijs ook meteen als je geslaagd was voor je auto. echt
Soort zoekt soort dus!quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
'staatsexamen, oftewel een speciaal examen voor incompetente infantiele mongolen.
Een vriend van me is zelfs voor het staatsexamen gezakt
Dat mannetje is niet zo duur, het CBR vraagt ¤93,15 voor een examen (waar 55 minuten voor staat). Je zou je kunnen afvragen waarom je rijschool opeens ruim 100 euro wil hebben i.p.v. het normale tarief voor een lesuur.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:22 schreef BasementDweller het volgende:
Alle prijzen zijn op zich best redelijk. Alleen dat ¤200 voor een examen is belachelijk. Waarom is een mannetje dat een half uur in je autootje gaat zitten zo vreselijk duur?
Je kon niet afspreken dat je in de stad opgepikt werd? Met het OV naar het station van die stad toe en dan lessen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:27 schreef heaven7 het volgende:
Rijbewijs halen in NL is kutIk woonde in een gat waar ik een half uur moest rijden om naar een fatsoenlijke oefenstad te komen en terug dus ook weer. Dus lessen van 1.5 uur a ¤52,- per les. Heb er véél nodig gehad. Geen idee waarom het zo traag ging. TTT heb ik niet gehad en theorie had ik met behulp van biebboekjes gehaald maargoed, dat valt natuurlijk in het niet vergeleken met de rijleskosten die ik gemaakt heb. Zeker wel ¤2200,-
Maar het zou vandaag de dag alleen maar duurder zijn geweest dus als je het wel wil hebben; zo snel mogelijk doen zou ik zeggen.
Ik zou graag zien dat dergelijk "gokken tot je geluk hebt" wordt verboden. Dus: slaag 1 keer meer dan je gezakt bent, dan pas krijg je je rijbewijs.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:24 schreef Salamando het volgende:
[..]
Herkenbaar, vriend deed er 7 (!) keer over voordat hij hem had
¤93 is nog wel OK... wat raar van die rijscholenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat mannetje is niet zo duur, het CBR vraagt ¤93,15 voor een examen. Je zou je kunnen afvragen waarom je rijschool opeens ruim 100 euro wil hebben i.p.v. het normale tarief voor een lesuur.
Wtf, en dan zo met een headset in je oor zeggen waar je heen moet ofzoquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vroeg me altijd af hoe het gaat bij brommerexamens... http://www.cbr.nl/10888.pp :
De examinator volgt u op een eigen bromfiets.![]()
![]()
dat is de oplossing voor de vlamingen die niet ibj nederland willen! gewoon vlaanderen bij luxemburg voegen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:19 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Luxemburgse vlag, kijk maar naar het lichte blauw
Ik deed examen in Amsterdam, werd ik als eerst naar voren genoemd omdat ik de enige was met 0 fout.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:26 schreef Salamando het volgende:
[..]
Of van die kansarme negers/sjonnies die dan voor de 9e keer daar zitten ofzo, en weer falen
van die 225 euro gaat 93 euro naar het CBR. De rest gaat volgens mij naar je rijschool.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:30 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
¤93 is nog wel OK... wat raar van die rijscholen
Mijn rijschool vraagt ¤225 voor een los examen![]()
Bij mijn motorexamen had ik stom genoeg 2 fout... Ging gewoon het rijtje af: gezakt gezakt gezakt gezakt geslaagd gezakt gezakt gezakt gezakt geslaagd (dat was ik), naast me: "gezakt, en volgende keer niet bij de buren kijken", gezakt, gezakt...quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:46 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik deed examen in Amsterdam, werd ik als eerst naar voren genoemd omdat ik de enige was met 0 fout.
Begonnen die Bijlmer apen die daar voor de 11e keer zaten te schreeuwen "Nerd / Leerbeer" etc
lol xDquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:46 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik deed examen in Amsterdam, werd ik als eerst naar voren genoemd omdat ik de enige was met 0 fout.
Begonnen die Bijlmer apen die daar voor de 11e keer zaten te schreeuwen "Nerd / Leerbeer" etc
Ja, en dat terwijl die kerel gewoon koffie heeft zitten drinken terwijl ik aan het afrijden wasquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:49 schreef stekemrt het volgende:
[..]
van die 225 euro gaat 93 euro naar het CBR. De rest gaat volgens mij naar je rijschool.
Was mijn eerdere uitleg over statistisch evenveel kans per examinator niet duidelijk genoeg?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:56 schreef stekemrt het volgende:
mjah, jammer dat er niet echt iemand van het CBR tussen de fokkers zit die ff lekker uit de school wil klappen
ex werknemers misschien?
Maar je gebruikt wel zijn auto, en daarnaast heeft je rij-instructeur ook administratieve handelingen moeten verrichten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, en dat terwijl die kerel gewoon koffie heeft zitten drinken terwijl ik aan het afrijden was. Het hele afrijden heeft amper een uur gekost, incl. naar CBR in andere stad rijden en terug
jah het was wel duidelijk genoeg, ik heb ook laten zien dat ik het snapte naar mijn mening.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Was mijn eerdere uitleg over statistisch evenveel kans per examinator niet duidelijk genoeg?
En uiteraard hangt het ook af van persoonlijke opvattingen van de examinator, het blijft mensenwerk. Maar het hangt ook af van het verkeer wat je tegenkomt.
Bij de auto was dat bij mij wel zo ... bij motor waren er veel meer geslaagd dan gezaktquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bij mijn motorexamen had ik stom genoeg 2 fout... Ging gewoon het rijtje af: gezakt gezakt gezakt gezakt geslaagd gezakt gezakt gezakt gezakt geslaagd (dat was ik), naast me: "gezakt, en volgende keer niet bij de buren kijken", gezakt, gezakt...
Die van mij rijdt tenminste nog mee. Dan heb ik er ook wat meer vertrouwen in dat de examinator je niet gaat naaien, je hebt een getuigequote:Op dinsdag 7 september 2010 12:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, en dat terwijl die kerel gewoon koffie heeft zitten drinken terwijl ik aan het afrijden was. Het hele afrijden heeft amper een uur gekost, incl. naar CBR in andere stad rijden en terug
ooh en de ¤180-, voor het examen zelf ben ik vergeten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:22 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ben geslaagd na 12 lessen van 30 euro p/u (een of andere Turk)
En heb mijn theorie met 0 fout de eerste keer gehaald(¤30-.)
Tussentijdse toets was niet nodig zei hij.
Boeken heb ik geleend van mijn buurmeisje en had een oefen dvd gedownload.
Rijbewijs bij het gemeentehuis kostte ¤40-, uit mijn hoofd.
Dus mijn rijbewijs kostte: ¤430-,
Hij vraagt 160 euro voor zo'n examen, excl. het CBR-tarief. Ik heb ook geen commentaar op z'n gewoonlijke uurtarief, maar dit vond ik wel aardig lomp. En je wilt niet weten hoe duur m'n rijbewijs uiteindelijk was, dus wees maar niet bang dat ik verwacht dat alles gratis isquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:01 schreef AMDB het volgende:
[..]
Maar je gebruikt wel zijn auto, en daarnaast heeft je rij-instructeur ook administratieve handelingen moeten verrichten.
Mensen die denken dat alles gratis is
Dat had eventueel wel gekund jaquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:28 schreef Salamando het volgende:
[..]
Je kon niet afspreken dat je in de stad opgepikt werd? Met het OV naar het station van die stad toe en dan lessen?
Ik heb hem niet mee laten rijden, ik was bang dat ik helemaal de zenuwen zou krijgen als twee mensen op m'n vingers keken ipv éénquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:08 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Die van mij rijdt tenminste nog mee. Dan heb ik er ook wat meer vertrouwen in dat de examinator je niet gaat naaien, je hebt een getuige
hier moet je een examinator laten zien dat je een motor op de bok kan zettenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Belgie
Daar kreeg je vroeger je motorrijbewijs ook meteen als je geslaagd was voor je auto. echt
Kutsmoesjes, als jij gewoon veilig en normaal rijdt slaag je. Dat het corrupt is is bullshit. Natuurlijk is het subjectief maar als jij kan rijden krijg je gewoon dat papiertje.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:22 schreef leetzors het volgende:
Ze zijn vrij corrupt ik bedoel 200 euro voor eventjes meerijden en dan nog rijbewijs niet verstrekken nee gewoon bewijs van slagen afgeven.
En uiteraard zakken er veel terecht maar inzicht is wel een makkelijk excuus soms om aan hun aantallen te komen hoor.
kiek ze gaan dan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vroeg me altijd af hoe het gaat bij brommerexamens... http://www.cbr.nl/10888.pp :
De examinator volgt u op een eigen bromfiets.![]()
![]()
Instructeur 's ochtends: Zet hem maar op de bok.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:23 schreef fespo het volgende:
[..]
hier moet je een examinator laten zien dat je een motor op de bok kan zetten
treurigheid alom.
Alleen loop ik nooit naast mijn motor. Hooguit dat ik erop ga zitten en steppen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Instructeur 's ochtends: Zet hem maar op de bok.
Ik: Welke bok?!
Hij: Ow, die zit op de andere motor![]()
Verder helemaal niet vreemd om ook lopend een motor onder controle te kunnen houden.
Dat hebben heel veel mensen... Doosbang dat ze hem laten vallen als ze er mee lopen, terwijl het gewoon een van de skills is die je zou moeten beheersen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:59 schreef Drinky het volgende:
[..]
Alleen loop ik nooit naast mijn motor. Hooguit dat ik erop ga zitten en steppen.
Niet doodsbang dat ik 'm laat vallen, maar als ik door het poortje moet wat handigerquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat hebben heel veel mensen... Doosbang dat ze hem laten vallen als ze er mee lopen, terwijl het gewoon een van de skills is die je zou moeten beheersen.
Ik heb een nichtje (te klein om met 2 voeten bij de grond te komen), en zij loopt met de motor alsof het een fiets is
What the shit, dan stak m'n rijschool dus ongeveer 150 euro in eigen zak, voor die 30 minuutjesquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:09 schreef CasualMark het volgende:
Nog even ter correctie (nee, ik werk niet bij het cbr):
Een rijexamen kost bij het CBR helemaal geen 200 euro. Slechts 93,15.
Het verschil houdt de rijschool vast aan kosten autohuur + je instructeur die doorgaans meegaat.
Daarvoor betaal je toch ook tijdens lessen? En dan rekenen ze "maar" ongeveer ¤40/uur. Waarom het dan 3 of 4 keer hoger ligt tijdens een examen is me niet duidelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:02 schreef CasualMark het volgende:
Mwah.. van die 150 euro betalen ze brandstof, auto(afschrijving/onderhoud), je instructeur, etc.
Daarnaast kan je examen misschien een 30 minuten geduurd hebben, maar je bent minimaal 15 minuten bezig geweest er heen te rijden en dan moet je aan het einde nog terug. Al met al niet zo'n gek hoog bedrag imho.
Dit dus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:04 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Daarvoor betaal je toch ook tijdens lessen? En dan rekenen ze "maar" ongeveer ¤40/uur. Waarom het dan 3 of 4 keer hoger ligt tijdens een examen is me niet duidelijk.
Jij lest gewoon goedkoopquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:04 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Daarvoor betaal je toch ook tijdens lessen? En dan rekenen ze "maar" ongeveer ¤40/uur. Waarom het dan 3 of 4 keer hoger ligt tijdens een examen is me niet duidelijk.
Ik betaalde 40 euro voor 50 minuten 3 jaar geleden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
42 Euro voor een lesuur is vrij standaard.
Ik ¤39 per heel uur nu, maar daar gaat het niet om. ¤40 is iig wel een normaal tarief.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:06 schreef I_Need_Money het volgende:
[..]
Ik betaalde 40 euro voor 50 minuten 3 jaar geleden.
Je wil de vergelijking met het CBR toch maken?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:06 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik ¤39 per heel uur, maar daar gaat het niet om
Nee, lees het nog eens. Ik zeg dat ik niet snap waarom de rijschool ongeveer 3 keer zoveel vraagt per uur tijdens een praktijkexamen in vergelijking met een gewone rijles.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:07 schreef I_Need_Money het volgende:
[..]
Je wil de vergelijking met het CBR toch maken?
Waarschijnlijk omdat ze op normale uurtarieven concurreren, en mensen bij de keuze van een rijschool niet naar de examenkosten kijken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:04 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Hoog tijd om met terugwerkende kracht iedereen die z'n rijexamen hier niet gehaald heeft, het rijbewijs af te pakkenquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:55 schreef David_ het volgende:
Voor 400 genoeg lessen + examen in Hongarije, 50 euro om het rijbewijs om te zetten naar een Nederlandse.
Dus vergelijk je een rijles met het uurtarief van het CBR. Of betaal je tegenwoordig je rijschool voor het examen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:08 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Nee, lees het nog eens. Ik zeg dat ik niet snap waarom de rijschool ongeveer 3 keer zoveel vraagt per uur tijdens een praktijkexamen in vergelijking met een gewone rijles.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:10 schreef I_Need_Money het volgende:
[..]
Dus vergelijk je een rijles met het uurtarief van het CBR.
Woon je bij mij in de buurtquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:14 schreef SinofEnvy het volgende:
Ik wil niks voor mezelf goedpraten, maar ben 2x gezakt voor ik slaagde. Naar mijn mening in ieder geval de laatste keer zakken was uiterst onterecht, terwijl een meid 2 straten verderop in één keer is geslaagd, en als je ziet hoe zij rijdt dan sta je doodsangsten uit. Echt verschrikkelijk, non-stop gevaarlijke situaties creëren, etc.
Dan denk ik, waarom zij in één keer, en ik pas de derde keerTerwijl ik in ieder geval op mijn eerste examen al vele malen beter reed dan zij nu (nu ze geslaagd is en zelfs al aardig wat ervaring heeft!).
Dan had ze mazzel.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:14 schreef SinofEnvy het volgende:
Ik wil niks voor mezelf goedpraten, maar ben 2x gezakt voor ik slaagde. Naar mijn mening in ieder geval de laatste keer zakken was uiterst onterecht, terwijl een meid 2 straten verderop in één keer is geslaagd, en als je ziet hoe zij rijdt dan sta je doodsangsten uit. Echt verschrikkelijk, non-stop gevaarlijke situaties creëren, etc.
Dan denk ik, waarom zij in één keer, en ik pas de derde keerTerwijl ik in ieder geval op mijn eerste examen al vele malen beter reed dan zij nu (nu ze geslaagd is en zelfs al aardig wat ervaring heeft!).
zoveel houden ze niet over hoor.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:46 schreef SuperwormJim het volgende:
42 euro voor een uur rijles?![]()
Ik betaalde gewoon 50 gulden
Mijn broer ookquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
De 5e keer krijg je een zogenaamd 'staatsexamen, oftewel een speciaal examen voor incompetente infantiele mongolen.
Een vriend van me is zelfs voor het staatsexamen gezakt en heeft zijn rijbewijs nog steeds niet___
Jouw rij-examen was gratisquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:22 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ben geslaagd na 12 lessen van 30 euro p/u (een of andere Turk)
En heb mijn theorie met 0 fout de eerste keer gehaald(¤30-.)
Tussentijdse toets was niet nodig zei hij.
Boeken heb ik geleend van mijn buurmeisje en had een oefen dvd gedownload.
Rijbewijs bij het gemeentehuis kostte ¤40-, uit mijn hoofd.
Dus mijn rijbewijs kostte: ¤430-,
Dit slaat echt nergens opquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat dergelijk "gokken tot je geluk hebt" wordt verboden. Dus: slaag 1 keer meer dan je gezakt bent, dan pas krijg je je rijbewijs.
7 keer zakken? Prima, dan moet je 8 keer slagen! Laat maar zien dat je het echt kan, en niet net even geluk had.
jah eigenlijk had je ff alle posts moeten lezenquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:09 schreef CasualMark het volgende:
Nog even ter correctie (nee, ik werk niet bij het cbr):
Een rijexamen kost bij het CBR helemaal geen 200 euro. Slechts 93,15.
Het verschil houdt de rijschool vast aan kosten autohuur + je instructeur die doorgaans meegaat.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zie nog nergens bewijs dat ze corrupt zijn.
ga eerst eens even uitzoeken hoe het wel zit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:06 schreef stekemrt het volgende:
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb gehoord dat
Hmmmm.... kan je daar wat meer over vertellen? Ben al jaren benieuwd of dat mogelijk is. (Ik heb al een rijbewijs trouwens).quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:55 schreef David_ het volgende:
Voor 400 genoeg lessen + examen in Hongarije, 50 euro om het rijbewijs om te zetten naar een Nederlandse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |