Kloptquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:09 schreef DeTolk het volgende:
In belgie mag je toch les volgen van iemand die niet bevoegd is als rijinstructeur
Les krijgen van je Opa ofzo...
Dat staat dus ook in de OP.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:09 schreef DeTolk het volgende:
In belgie mag je toch les volgen van iemand die niet bevoegd is als rijinstructeur
Les krijgen van je Opa ofzo...
TS snapt er weinig van... Het gaat er niet om dat er 2 mensen per dag slagen, het gaat erom dat de examinators dezelfde aantallen laten slagen. Met 2000 examens per examinator per jaar mag je namelijk verwachten dat ze allemaal evenveel goede en evenveel slechte kandidaten krijgen. Het zou dus eerder raar zijn als de ene examinator veel meer laat slagen dan de ander, dan dat ze evenveel moeten laten slagen. Niet zo gek toch?quote:Oh, ik heb ook gehoord, dit is een gerucht, ik heb het via via gehoord. Namelijk dat rijexaminatoren de opdracht krijgen om per dag ongeveer 2 mensen te laten slagen. Als ze meer mensen laten slagen krijgen ze op hun donder, dan worden ze op het matje geroepen of ze misschien niet iets te mild zijn.
Dat vlaggetje van Belgie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken.
[ afbeelding ]
Een beetje geld uitgeven aan een fatsoenlijke rijopleiding spaart simpelweg levens. Ik zou graag herexamens verplicht zien, om dezelfde reden.
Nee niet zo gek, ik snap wat je bedoeld. Statistisch is het volgens mij net een loterij met een bepaalde kans op een winnaar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
TS snapt er weinig van... Het gaat er niet om dat er 2 mensen per dag slagen, het gaat erom dat de examinators dezelfde aantallen laten slagen. Met 2000 examens per examinator per jaar mag je namelijk verwachten dat ze allemaal evenveel goede en evenveel slechte kandidaten krijgen. Het zou dus eerder raar zijn als de ene examinator veel meer laat slagen dan de ander, dan dat ze evenveel moeten laten slagen. Niet zo gek toch?
Wel grappig dat ze daar alvast op de feiten vooruit lopen en Belgie alvast met de Nederlandse vlag uitgerust hebben.......quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken. Per inwoneraantal, per miljard kilometers, etc.
[ afbeelding ]
Een beetje geld uitgeven aan een fatsoenlijke rijopleiding spaart simpelweg levens. Ik zou graag herexamens verplicht zien, om dezelfde reden.
In Griekenland krijg je je rijbewijs bij een pakje boter?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken. Per inwoneraantal, per miljard kilometers, etc.
[ afbeelding ]
De overheid wel, maar het CBR nietquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef Catch_me het volgende:
Haha TS is gezakt door zijn onkunde voor zijn praktijkexamen en komt nu afgeven op fok!
De overheid heeft er gewoon belang bij hoor dat het CBR mensen laat slagen. Meer mensen met rijbewijs = meer inkomsten aan leges bij de gemeente = meer auto's = meer BPM / wegenbelasting/accijns/btw = meer boetes = een volle schatkist
Volgens mij is het gewoon een hardnekkige urban legend. Als jij goed rijdt dan slaag je, rij je niet goed genoeg (wat overig niet slecht hoeft te zijn) dan zak je.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:15 schreef stekemrt het volgende:
[..]
Nee niet zo gek, ik snap wat je bedoeld. Statistisch is het volgens mij net een loterij met een bepaalde kans op een winnaar.
Maar rijexaminatoren moeten volgens mij letten op hoe een bestuurder rijdt, of hij veilig rijdt, goed doorstromt al die dingen (ik ben geen expert op dat gebied)
Ik denk dat de rijexaminator niet moet denken aan hoeveel mensen hij al heeft laten slagen die dag, en vervolgens daarop de rest van zijn "leerlingen" afrekent
quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:16 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Wel grappig dat ze daar alvast op de feiten vooruit lopen en Belgie alvast met de Nederlandse vlag uitgerust hebben.......
Waarom is dat examen zo duur?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:16 schreef FrituurVetPet het volgende:
42 euro, dat is 35 euro ex btw.
1)-+15 euro per uur voor de instructeur, minimaal 5 euro benzine.
2)Afschrijving auto en onderhoudskosten.
3)Dan nog de winstmarge
Dan de tussentijdse toets, daar kies je zelf voor en die neem je dus alleen als je een faler bent.
Blijft alleen het examen over dat duur is, zorg dan gewoon dat je die in één keer haaltAls jij perfecten foutloos rijdt laat de examinator je écht niet zakken hoor
jah iedereen kan slagenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:20 schreef CherryLips het volgende:
Zelfs ik ben geslaagd, dat is bewijs!
De 5e keer krijg je een zogenaamd 'staatsexamen, oftewel een speciaal examen voor incompetente infantiele mongolen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:21 schreef stekemrt het volgende:
[..]
jah iedereen kan slagen
als je genoeg hebt betaald geven ze je rijbewijs bij wijze van spreke. Ik heb zo'n regeling ergens op internet gezien dat je na 5x zakken ofzo praktisch je rijbewijs in je handen krijgt gedrukt
vind je dat niet gek?
Ik zal even een linkje zoeken, brb
EDIT: Asjeblieft: http://www.cbr.nl/1062.pp
Het is geen loterij, het is een behendigheidsspel. Als jij goed rijdt, slaag je.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:15 schreef stekemrt het volgende:
[..]
Nee niet zo gek, ik snap wat je bedoeld. Statistisch is het volgens mij net een loterij met een bepaalde kans op een winnaar.
Ik ben 100% Nederlandsquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef stekemrt het volgende:
[..]
jah maar je bent waarschijnlijk zelf Turk, die doen alles via hun familie
Nee dat vind ik niet raar. Dat is een vorm van keurmerk. Als je van elke volslagen idioot les kan krijgen kan dat nooit goed zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:20 schreef stekemrt het volgende:
[..]
Waarom is dat examen zo duur?
Als je het op je goedkoopst wilt halen in nederland betaal je nog 500 euro.
In belgie is dit 10 keer zo goedkoop
vind je dat niet raar dan?
Herkenbaar, vriend deed er 7 (!) keer over voordat hij hem hadquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
De 5e keer krijg je een zogenaamd 'staatsexamen, oftewel een speciaal examen voor incompetente infantiele mongolen.
Een vriend van me is zelfs voor het staatsexamen gezakt en heeft zijn rijbewijs nog steeds niet___
Of van die meisjes die 4 of 5x over hun theorie doenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:24 schreef Salamando het volgende:
[..]
Herkenbaar, vriend deed er 7 (!) keer over voordat hij hem had
Of van die kansarme negers/sjonnies die dan voor de 9e keer daar zitten ofzo, en weer falenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:25 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Of van die meisjes die 4 of 5x over hun theorie doen
Weet je hoe chill!quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Belgie
Daar kreeg je vroeger je motorrijbewijs ook meteen als je geslaagd was voor je auto. echt
Soort zoekt soort dus!quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
'staatsexamen, oftewel een speciaal examen voor incompetente infantiele mongolen.
Een vriend van me is zelfs voor het staatsexamen gezakt
Dat mannetje is niet zo duur, het CBR vraagt ¤93,15 voor een examen (waar 55 minuten voor staat). Je zou je kunnen afvragen waarom je rijschool opeens ruim 100 euro wil hebben i.p.v. het normale tarief voor een lesuur.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:22 schreef BasementDweller het volgende:
Alle prijzen zijn op zich best redelijk. Alleen dat ¤200 voor een examen is belachelijk. Waarom is een mannetje dat een half uur in je autootje gaat zitten zo vreselijk duur?
Je kon niet afspreken dat je in de stad opgepikt werd? Met het OV naar het station van die stad toe en dan lessen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:27 schreef heaven7 het volgende:
Rijbewijs halen in NL is kutIk woonde in een gat waar ik een half uur moest rijden om naar een fatsoenlijke oefenstad te komen en terug dus ook weer. Dus lessen van 1.5 uur a ¤52,- per les. Heb er véél nodig gehad. Geen idee waarom het zo traag ging. TTT heb ik niet gehad en theorie had ik met behulp van biebboekjes gehaald maargoed, dat valt natuurlijk in het niet vergeleken met de rijleskosten die ik gemaakt heb. Zeker wel ¤2200,-
Maar het zou vandaag de dag alleen maar duurder zijn geweest dus als je het wel wil hebben; zo snel mogelijk doen zou ik zeggen.
Ik zou graag zien dat dergelijk "gokken tot je geluk hebt" wordt verboden. Dus: slaag 1 keer meer dan je gezakt bent, dan pas krijg je je rijbewijs.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:24 schreef Salamando het volgende:
[..]
Herkenbaar, vriend deed er 7 (!) keer over voordat hij hem had
¤93 is nog wel OK... wat raar van die rijscholenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat mannetje is niet zo duur, het CBR vraagt ¤93,15 voor een examen. Je zou je kunnen afvragen waarom je rijschool opeens ruim 100 euro wil hebben i.p.v. het normale tarief voor een lesuur.
Wtf, en dan zo met een headset in je oor zeggen waar je heen moet ofzoquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vroeg me altijd af hoe het gaat bij brommerexamens... http://www.cbr.nl/10888.pp :
De examinator volgt u op een eigen bromfiets.![]()
![]()
dat is de oplossing voor de vlamingen die niet ibj nederland willen! gewoon vlaanderen bij luxemburg voegen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:19 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Luxemburgse vlag, kijk maar naar het lichte blauw
Ik deed examen in Amsterdam, werd ik als eerst naar voren genoemd omdat ik de enige was met 0 fout.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:26 schreef Salamando het volgende:
[..]
Of van die kansarme negers/sjonnies die dan voor de 9e keer daar zitten ofzo, en weer falen
van die 225 euro gaat 93 euro naar het CBR. De rest gaat volgens mij naar je rijschool.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:30 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
¤93 is nog wel OK... wat raar van die rijscholen
Mijn rijschool vraagt ¤225 voor een los examen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |