abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86165317
Nog even ter correctie (nee, ik werk niet bij het cbr):

Een rijexamen kost bij het CBR helemaal geen 200 euro. Slechts 93,15.

Het verschil houdt de rijschool vast aan kosten autohuur + je instructeur die doorgaans meegaat.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:09:34 #77
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86165320
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat hebben heel veel mensen... Doosbang dat ze hem laten vallen als ze er mee lopen, terwijl het gewoon een van de skills is die je zou moeten beheersen.
Ik heb een nichtje (te klein om met 2 voeten bij de grond te komen), en zij loopt met de motor alsof het een fiets is :)
Niet doodsbang dat ik 'm laat vallen, maar als ik door het poortje moet wat handiger :). Heb de motor al eens een keer 4km moeten duwen dus een paar meter ben ik niet bang voor :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_86167267
Voor 400 genoeg lessen + examen in Hongarije, 50 euro om het rijbewijs om te zetten naar een Nederlandse. 8-)
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:58:24 #79
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_86167378
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:09 schreef CasualMark het volgende:
Nog even ter correctie (nee, ik werk niet bij het cbr):

Een rijexamen kost bij het CBR helemaal geen 200 euro. Slechts 93,15.

Het verschil houdt de rijschool vast aan kosten autohuur + je instructeur die doorgaans meegaat.
What the shit, dan stak m'n rijschool dus ongeveer 150 euro in eigen zak, voor die 30 minuutjes :')
pi_86167597
Mwah.. van die 150 euro betalen ze brandstof, auto(afschrijving/onderhoud), je instructeur, etc.

Daarnaast kan je examen misschien een 30 minuten geduurd hebben, maar je bent minimaal 15 minuten bezig geweest er heen te rijden en dan moet je aan het einde nog terug. Al met al niet zo'n gek hoog bedrag imho.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_86167677
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:02 schreef CasualMark het volgende:
Mwah.. van die 150 euro betalen ze brandstof, auto(afschrijving/onderhoud), je instructeur, etc.

Daarnaast kan je examen misschien een 30 minuten geduurd hebben, maar je bent minimaal 15 minuten bezig geweest er heen te rijden en dan moet je aan het einde nog terug. Al met al niet zo'n gek hoog bedrag imho.
Daarvoor betaal je toch ook tijdens lessen? En dan rekenen ze "maar" ongeveer ¤40/uur. Waarom het dan 3 of 4 keer hoger ligt tijdens een examen is me niet duidelijk.
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:05:02 #82
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_86167707
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:04 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Daarvoor betaal je toch ook tijdens lessen? En dan rekenen ze "maar" ongeveer ¤40/uur. Waarom het dan 3 of 4 keer hoger ligt tijdens een examen is me niet duidelijk.
Dit dus.
pi_86167709
quote:

[..]

Jij lest gewoon goedkoop
Compenseer me uiterlijk met me inkomen
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:05:23 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_86167732
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:05 schreef I_Need_Money het volgende:

[..]

Jij lest gewoon goedkoop
42 Euro voor een lesuur is vrij standaard.
pi_86167777
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

42 Euro voor een lesuur is vrij standaard.
Ik betaalde 40 euro voor 50 minuten 3 jaar geleden.
pi_86167810
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:06 schreef I_Need_Money het volgende:

[..]

Ik betaalde 40 euro voor 50 minuten 3 jaar geleden.
Ik ¤39 per heel uur nu, maar daar gaat het niet om. ¤40 is iig wel een normaal tarief.
pi_86167833
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:06 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik ¤39 per heel uur, maar daar gaat het niet om
Je wil de vergelijking met het CBR toch maken?
pi_86167884
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:07 schreef I_Need_Money het volgende:

[..]

Je wil de vergelijking met het CBR toch maken?
Nee, lees het nog eens. Ik zeg dat ik niet snap waarom de rijschool ongeveer 3 keer zoveel vraagt per uur tijdens een praktijkexamen in vergelijking met een gewone rijles.
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:09:37 #89
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86167938
quote:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze op normale uurtarieven concurreren, en mensen bij de keuze van een rijschool niet naar de examenkosten kijken.

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:55 schreef David_ het volgende:
Voor 400 genoeg lessen + examen in Hongarije, 50 euro om het rijbewijs om te zetten naar een Nederlandse. 8-)
Hoog tijd om met terugwerkende kracht iedereen die z'n rijexamen hier niet gehaald heeft, het rijbewijs af te pakken :)
censuur :O
pi_86167975
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:08 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Nee, lees het nog eens. Ik zeg dat ik niet snap waarom de rijschool ongeveer 3 keer zoveel vraagt per uur tijdens een praktijkexamen in vergelijking met een gewone rijles.
Dus vergelijk je een rijles met het uurtarief van het CBR. Of betaal je tegenwoordig je rijschool voor het examen?
pi_86167993
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:10 schreef I_Need_Money het volgende:

[..]

Dus vergelijk je een rijles met het uurtarief van het CBR.
:')

Laat maar
pi_86168147
Ik wil niks voor mezelf goedpraten, maar ben 2x gezakt voor ik slaagde. Naar mijn mening in ieder geval de laatste keer zakken was uiterst onterecht, terwijl een meid 2 straten verderop in één keer is geslaagd, en als je ziet hoe zij rijdt dan sta je doodsangsten uit. Echt verschrikkelijk, non-stop gevaarlijke situaties creëren, etc.

Dan denk ik, waarom zij in één keer, en ik pas de derde keer :( Terwijl ik in ieder geval op mijn eerste examen al vele malen beter reed dan zij nu (nu ze geslaagd is en zelfs al aardig wat ervaring heeft!).
pi_86168384
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:14 schreef SinofEnvy het volgende:
Ik wil niks voor mezelf goedpraten, maar ben 2x gezakt voor ik slaagde. Naar mijn mening in ieder geval de laatste keer zakken was uiterst onterecht, terwijl een meid 2 straten verderop in één keer is geslaagd, en als je ziet hoe zij rijdt dan sta je doodsangsten uit. Echt verschrikkelijk, non-stop gevaarlijke situaties creëren, etc.

Dan denk ik, waarom zij in één keer, en ik pas de derde keer :( Terwijl ik in ieder geval op mijn eerste examen al vele malen beter reed dan zij nu (nu ze geslaagd is en zelfs al aardig wat ervaring heeft!).
Woon je bij mij in de buurt :o
Tap tap tap
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:21:07 #94
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_86168444
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:14 schreef SinofEnvy het volgende:

Dan had ze mazzel.
pi_86176317
Het is ook allemaal oplichterij, dat ben ik het met eens TS. Mijn instructeur liet altijd zachte scheten onder het lessen. Steeds het raampje open en weer dicht. :')
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 19:46:49 #96
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_86176383
42 euro voor een uur rijles? :o
Ik betaalde gewoon 50 gulden :D
F.K.A. SuperwormJim
pi_86177328
Ach af en toe is er weer zo'n topic.

Het cbr is inderdaad vrij prijzig met zijn tarieven, maar dat alleen maakt het rijbewijs nog niet duur, feitelijk is het 4 lessen meer of minder. In mijn eigen ervaring zijn veel lessers er niet serieus genoeg mee bezig, als je dat soms zag vanaf de achterbank (ik werd na een les thuis afgezet door de lesser na mij) of vanaf de andere lesmotor hadden heel veel mensen zich een aantal lessen kunnen uitsparen door er wat meer mee bezig te zijn

Verder is het compleet normaal dat al jarenlang evenveel mensen slagen, het zou onlogisch zijn als de kandidaten nu beter of slechter zouden rijden als kandidaten 5 jaar geleden. Er zijn wat verschillen tussen regio's wat opzich wel een beetje vreemd is, maar dit kan je vooraf ook gewoon zien. Dat ze binnen 1 regio er naar streven dat iedere examinator even veel mensen laat slagen lijkt me vrij logisch als je een eenduidige examen eis probeert uit te dragen. Statistisch zouden ze ieder evenveel goede en slechte kandidaten moeten krijgen, dus als het beleid eenduidig wordt uitgevoerd zijn die slagingspercentages per examinator ook gewoon gelijk. Zo'n examinator wordt echt niet direct aan zn vest getrokken als hij ineens 2 dagen achter elkaar iedereen laat slagen, dat kan gewoon voorkomen. En het tegenovergestelde ook.

Heel knap dat mensen denken het beter te weten, terwijl die cbr examinatoren 100en examenkandidaten in de auto krijgen en dus echt wel snel weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Als het gewoon in het algeheel zwak is, moeten ze toch een vakje aankruisen, en krijg je vaak een beetje een overdreven verhaal.. toch geloof ik dat ze dat niet doen als dat werkelijk het enige was wat er mis was met je rijgedrag.

Met belgie haal je echt een lekker voorbeeld aan, heb je daar wel eens gereden of niet? Laat rijles alsjeblieft gebeuren door iemand die een bepaalde methodiek aanleert, dan door een automobilist met 20 jaar slechte rijgewoontes. Dat is een beetje een tweede test, de meeste rijscholen zullen je niet op examen sturen als je er helemaal niets van bakt, sommige ouders misschien wel. Heb je dan mazzel met je examen gaat er letterlijk een gevaar de weg op, waar dat in ons systeem toch minder makkelijk lukt (zeker als die rijschool enige waarde hecht aan zijn slagingspercentage)
pi_86177877
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:46 schreef SuperwormJim het volgende:
42 euro voor een uur rijles? :o
Ik betaalde gewoon 50 gulden :D
zoveel houden ze niet over hoor.
en je maakt ook echt geen 40 uur per week.
pi_86178632
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

De 5e keer krijg je een zogenaamd 'staatsexamen, oftewel een speciaal examen voor incompetente infantiele mongolen.
Een vriend van me is zelfs voor het staatsexamen gezakt en heeft zijn rijbewijs nog steeds niet :')___
Mijn broer ook :')
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:38:44 #100
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_86178702
Het "staatsexamen" (verouderde term, het "makkelijke" staatsexamen bestaat al vele jaren niet meer) is niks anders dan een normaal CBR-examen. Ik weet het uit eigen ervaring :) .
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')