abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86130651
quote:
:'( Dan zit ik net weer op school
know'm sayin?
word? word.
pi_86130685
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:03 schreef Toad het volgende:

SGP kan eventueel de coalitie aan een meerderheid helpen, als Koppejan en Ferrier tegenwerken.
In ruil voor .... ? Neem aan dat bepaalde zaken die de SGP verboden wil hebben (winkelsluiting op zondag, euthanasie, abortus) voor een beeeetje liberaal een gruwel zijn
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86130711
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

In ruil voor .... ? Neem aan dat bepaalde zaken die de SGP verboden wil hebben (winkelsluiting op zondag, euthanasie, abortus) voor een beeeetje liberaal een gruwel zijn
http://www.nrc.nl/binnenl(...)uil_voor_gedoogsteun
  maandag 6 september 2010 @ 16:37:37 #204
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86130744
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net of de opvattingen van een moslimpartij overeen komen met die van links. :') Een moslimpartij heeft waarschijnlijk meer raakvlekken met een CDA dan met de PvdA of GL.
Waarom stemt het merendeel van de moslims/allochtonen dan op de PvdA?

Maar vraag me gewoon af of er dan net zo laatdinkend over wordt gedaan als nu met de SGP.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_86130962
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:12 schreef Toad het volgende:

[..]

Zitten er nog meer dissidenten in de CDA-fractie? Wie dan? Want dat is nieuws hoor. De SGP heeft trouwens niet zoveel moeite met Wilders' standpunten over de Islam.
Klink had toch minimaal twee medestanders? Ik weet de namen zo even niet omdat ik een ramp ben daarmee, maar het was overal in het nieuws.
pi_86130970
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:37 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Waarom stemt het merendeel van de moslims/allochtonen dan op de PvdA?

Maar vraag me gewoon af of er dan net zo laatdinkend over wordt gedaan als nu met de SGP.
Een groot aantal moslims stemt CDA. Verder stemmen moslims veelal links omdat zij zich in de onderlaag van de samenleving bevinden. De PvdA neemt het op voor de minima. Maar qua opvattingen zal een moslimpartij niet snel overeenkomen met linkse partijen, aangezien die een uiterst seculier karakter hebben.

En wat betreft die tweede vraag: als hun opvattingen net zo abject zijn als die van de SGP, dan zal ik zeker mijn gal spuwen over een moslimpartij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86130995
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Klink had toch minimaal twee medestanders? Ik weet de namen zo even niet omdat ik een ramp ben daarmee, maar het was overal in het nieuws.
Ferrier en Koppejan, maar ik zei al dat de SGP eventueel kan bijspringen als zij problemen geven.

VVD+PVV+CDA = 76 zetels
- Koppejan & Ferrier = 74 zetels
+ SGP (2) = 76 zetels
pi_86131000
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Au contraire. De SGP is wel te porren voor de vorming van Jood-christelijke-humanistisch verbond. Dat laatste wellicht niet, maar dat anti-islam geluid spreekt de mannenbroeders wel aan.
Waarom Joods? Nederland is nooit meer dan een paar % Joods geweest.
pi_86131053
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:44 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Waarom Joods?
Geen idee. Vraag het Wilders eens.
pi_86131210
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:44 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Waarom Joods? Nederland is nooit meer dan een paar % Joods geweest.
Stuur anders effe een mailtje naar de PVV. Het is namelijk niet mijn idee.
pi_86131357
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:44 schreef Toad het volgende:

[..]

Ferrier en Koppejan, maar ik zei al dat de SGP eventueel kan bijspringen als zij problemen geven.

VVD+PVV+CDA = 76 zetels
- Koppejan & Ferrier = 74 zetels
+ SGP (2) = 76 zetels
Inderdaad, dus het rechtse kabinet heeft weer kans. Tenzij er in het CDA nog stille dissidenten zijn die pas uit de grote toverhoed komen als de fractie moet oordelen over het onderhandelingsresultaat. Als ze dat nu nog durven in ieder geval.
  maandag 6 september 2010 @ 16:54:57 #212
104871 remlof
Europees federalist
pi_86131413
Dit moet haast wel zo'n rattestreek van Verhagen zijn :{
pi_86131502
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stuur anders effe een mailtje naar de PVV. Het is namelijk niet mijn idee.
Was ook meer een algemene vraag, ik hoor het inderdaad wel vaker voorbij komen.

En zelfs met de humanisten voel ik me als misantroop dan buitengesloten.
pi_86131509
Ik stel mijn theorie van gisteren even bij. ;)

De drie onderhandelaars (Rutte/Wilders/Verhagen) kwamen vrijdag tot de conclusie dat er een grote kans bestond dat de formatie aan het einde van de rit zou mislukken, door strubbelingen binnen het CDA. Dat zou definitief een einde betekenen voor hun geliefde coalitie.

Dus moest er een list verzonnen worden. Wilders was bereid om te breken en alle drie zouden ze de zwarte piet aan Klink geven. Hierdoor hopen ze dat het CDA-congres zich tegen de dissidenten gaat keren, omdat zij het CDA een regeringskans hebben ontnomen. Onder druk stappen Klink, Koppejan en Ferrier vervolgens uit de kamer. Onder druk stapt Klink op. Ferrier en Koppejan mogen blijven, omdat de SGP kan bij springen voor hen.

VVD/CDA/PVV/SGP geven het advies aan Beatrix om Rutte een proeve van een regeerakkoord te laten schrijven. Rutte doet dat, met in zijn hoofd een rechtse coalitie. En nadat de drie dissidenten zijn vertrokken, kunnen Wilders en Verhagen weer zonder problemen aansluiten. En de SGP wordt in de achterkamertjes het e.e.a. beloofd.

Het zou toch wel erg zijn, als dit echt waar bleek te zijn
pi_86131592
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:57 schreef Toad het volgende:
Het zou toch wel erg zijn, als dit echt waar bleek te zijn
Verhagen zie ik er wel toe in staat. Rutte en Wilders niet zo eerlijk gezegd. Dus Verhagen heeft tegen Geert en Mark geroepen "laat het maar klappen, ik regel het wel". En Geert en Mark doen net alsof ze van niks weten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86131701
SMS Wilders aan NOS:

Ik neem kennis van vertrek Klink. Er zijn nog twee dissidenten over. We zien wel hoe het verder loopt.
pi_86131762
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:57 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Was ook meer een algemene vraag, ik hoor het inderdaad wel vaker voorbij komen.

En zelfs met de humanisten voel ik me als misantroop dan buitengesloten.
Ach, waarom moet er een stempel worden gedrukt op onze maatschappij. Leef en laat leven, dat is de lijfspreuk die ons land wat mij betreft krijgt.
pi_86131818
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:06 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Man man man. Wat is er toch van Nederland geworden. Dat we partijen als de SGP nodig hebben om te kunnen regeren... :N.
In de PVV zie je geen problemen verder? :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86131915
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:02 schreef Toad het volgende:
SMS Wilders aan NOS:

Ik neem kennis van vertrek Klink. Er zijn nog twee dissidenten over. We zien wel hoe het verder loopt.
Welja, zet maar even die bijna 2 miljoen kiezers die op de lijst met Klink hebben gestemd buitenspel.

Stalinistische opvatting van democratie heeft die man.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 6 september 2010 @ 17:09:22 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_86131924
Volkskrant meldt nu dat Verhagen zegt dat klink niet onder druk van de fractie is opgestapt. Yeah right :')
pi_86131981
quote:
SMS Wilders aan NOS:

Nog werk aan de winkel voor Verhagen dus 8)7
pi_86132021
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:09 schreef remlof het volgende:
Volkskrant meldt nu dat Verhagen zegt dat klink niet onder druk van de fractie is opgestapt. Yeah right :')
Moge die man aub snel oprotten uit de politiek. Die vuile gluiperd. Laat Eurlings het stokje maar weer overnemen (hoewel dat misschien lastig is aangezien hij geen zetel bezit). Hij heeft inmiddels wel genoeg zaad in zn vrouwtje gepompt, naar ik dacht.
pi_86132110
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In de PVV zie je geen problemen verder? :D
Mja, tuurlijk wel. Maar dat had ik al als gegeven geaccepteerd eigenlijk. Maar kennelijk is men zo bang voor een stel theedoeken in warme verre landen dat zelfde christenfundamentalisme een optie lijkt...
pi_86132147
quote:
SMS Wilders aan NOS:

Sjongejongejonge... wat een malloot is die Wilders toch ook zeg.
pi_86132292
Letterlijke tekst van sms Wilders aan de media:

"Ik neem kennis van vertrek Klink. Zijn nog twee dissidenten over. We zullen bezien waar dit toe leidt."
pi_86132509
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:14 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Sjongejongejonge... wat een malloot is die Wilders toch ook zeg.
Hij wacht gewoon af, gelijk heeft ie dit keer.

Het begint er steeds meer op te lijken dat ik gelijk had dat er nog wel een 3e poging tot rechts zou komen. De voorwaarden liggen er nu weer (SGP) en die kans gaat Rutte iig proberen aan te nemen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86132703
Eén argument is trouwens wel definitief weggevallen voor rechtse samenwerking, namelijk dat er geen alternatieven zijn.

Ik ben erg benieuwd hoe CDA-ers hier over denken. Ik denk dat Cohen in NOVA (RIP ;) :') ) zaterdag een move maakte richting het CDA door te zeggen dat hij begreep dat er chagrijn is etc.
pi_86132814
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:30 schreef Toad het volgende:
Een argument is trouwens wel definitief weggevallen voor rechtse samenwerking, namelijk dat er geen andere alternatieven zijn.
Zij er dan werkelijke alternatieven voor rechts? CDA en VVD pruimen de PvdA gewoon echt niet, alleen als het écht, écht niet anders kan zullen daar in zee mee gaan.

En in principe ligt de weg naar rechts nu weer open.
pi_86132904
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zij er dan werkelijke alternatieven voor rechts? CDA en VVD pruimen de PvdA gewoon echt niet, alleen als het écht, écht niet anders kan zullen daar in zee mee gaan.

Ik heb mijn berichtje nog maar even aangepast, om het e.e.a. te verduidelijken. Je kan natuurlijk over allerlei andere coalities moeilijk gaan doen (midden, paars etc.). Maar een minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV en evt. de SGP heeft ook zijn nadelen.

Maar Cohen staat open voor verdere gesprekken met VVD en CDA.

In het begin werd een beetje lacherig over gedaan, zo van Cohen sluit andere opties uit en daarom moeten VVD/CDA dit wel doen. Maar ik vind dat dat argument niet langer stand houdt.
  maandag 6 september 2010 @ 17:36:43 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_86132939
quote:

[..]

Ja een minderheidskabinet van twee partijen met gedoogsteun van twee andere partijen ligt echt voor de hand :')
pi_86132956
quote:

[..]

Dat is toch aardig verknipt als je erover nadenkt. Partijen willen wel in zee met de PVV, maar niet met de PvdA.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 17:38:24 #232
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86132995
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is toch aardig verknipt als je erover nadenkt. Partijen willen wel in zee met de PVV, maar niet met de PvdA.
Tja, net zoals je hier veel PvdA stemmers nogal eens met kotssmilies ziet gooien als het over het CDA gaat, zo zijn er binnen het CDA ook veel mensen die na de val van het kabinet een behoorlijke hekel aan de PvdA hebben gekregen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86133011
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja een minderheidskabinet van twee partijen met gedoogsteun van twee andere partijen ligt echt voor de hand :')
Er is blijkbaar al tijdens de eerdere onderhandelingen met de SGP 'gebabbeld'.

Normaal gesproken zou ik ook zeggen dat dit het niet ging worden maar als je ziet hoe hard Rutte vasthoudt aan rechts denk ik serieus dat hij dit gaat proberen. er zal voor de vorm misschien nog even aan een middenkabinet gesnuffeld worden maar dat zie ik er ook niet uitkomen.
pi_86133012
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:38 schreef Mike het volgende:

[..]

Tja, net zoals je hier veel PvdA stemmers nogal eens met kotssmilies ziet gooien als het over het CDA gaat, zo zijn er binnen het CDA ook veel mensen die na de val van het kabinet een behoorlijke hekel aan de PvdA hebben gekregen.
Cohen zaterdag gezien bij NOVA?
pi_86133054
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:38 schreef Toad het volgende:

[..]

Cohen zaterdag gezien bij NOVA?
Wat zei die?
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 17:39:42 #236
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86133057
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:38 schreef Toad het volgende:

[..]

Cohen gezien zaterdag bij NOVA?
Ja, ik had er in het Cohen-topic al een post over gemaakt. Vond 'm toen goed en redelijk overkomen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86133085
volgens mij ging de onvrede met de pvv in het cda wel wat verder dan 3 dissidenten..

ik vindt het ongelofelijk hoe links zich aan de kant laat schuiven, deze hele formatie. voornamelijk aan de PVDA te wijten, die niet eens willen nadenken over een linkse formatie. triest.
pi_86133302
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:39 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, ik had er in het Cohen-topic al een post over gemaakt. Vond 'm toen goed en redelijk overkomen.
Ah ja, ik heb het gelezen. :)

quote:
Op maandag 6 september 2010 17:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat zei die?
Hij kon zich voorstellen dat het CDA niet staat te popelen om met de PvdA samen te werken. Hij liet blijken dat hij wil werken aan een betere verstandhouding tussen beide partijen.
pi_86133325
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:46 schreef Toad het volgende:

[..]

Ah ja, ik heb het gelezen. :)
[..]

Hij kon zich voorstellen dat het CDA niet staat te popelen om met de PvdA samen te werken. Hij liet blijken dat hij wil werken aan een betere verstandhouding tussen beide partijen.
Mooi, maar dat ziet Verhagen niet zitten waarschijnlijk. :")
pi_86133354
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, omdat Verhagen denkt dat hij het CDA in z'n eentje runt en hij wel heel erg rechts is. Eng mannetje.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 17:48:45 #241
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86133368
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:46 schreef Toad het volgende:
Ik vond het verfrissend om te zien nadat we toch al een hele tijd vooral polarisatie hebben gezien. Ik vrees alleen dat het aan de late kant is nu dat Klink z'n zetel heeft opgegeven. :{
pi_86133370
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:40 schreef okiokinl het volgende:
volgens mij ging de onvrede met de pvv in het cda wel wat verder dan 3 dissidenten..

Nou ja, er wordt wat wantrouwig naar Geert gekeken idd maar als het akkoord er goed uitziet zie ik het CDA wel instemmen.
pi_86133379
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Maar ik ben benieuwd hoe andere CDA-ers hierover denken. :)
pi_86133428
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:48 schreef Toad het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Maar ik ben benieuwd hoe andere CDA-ers hierover denken. :)
Die staan over het algemeen ook vast niet te springen...

CDA is toch echt een rechtse partij en werkt vaak 'van nature' gewoon beter samen met de VVD dan de PvdA.
pi_86133589
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die staan over het algemeen ook vast niet te springen...

CDA is toch echt een rechtse partij en werkt vaak 'van nature' gewoon beter samen met de VVD dan de PvdA.
De keus is niet VVD of PvdA, de keus is PvdA of PVV.
pi_86133718
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:47 schreef Zith het volgende:
Ook dat Rutte zei dat 'Rechtse stemmers zouden hun fingers aflikken bij het regeeraccoord.'

Prima dat je dat wilt als VVDer maar als toekomstig MP moet je er zijn voor heel het land.
Rutte lijkt het partijleiderschap en het mogelijk premier kunnen worden niet te kunnen scheiden. Teken van zwakte of een teken van onervarenheid?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86134208
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:06 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Man man man. Wat is er toch van Nederland geworden. Dat we partijen als de SGP nodig hebben om te kunnen regeren... :N.
Je moet wat als je er een anti-buitenlandersbeleid door wilt drukken ^O^
pi_86134249
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Rutte lijkt het partijleiderschap en het mogelijk premier kunnen worden niet te kunnen scheiden. Teken van zwakte of een teken van onervarenheid?
Daaruit blijkt eens temeer dat Rutte incapabel is.
pi_86134256
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:30 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Hoe zou het zijn als ze een moslimpartij nodig zouden hebben om een linkse regering tot stand te brengen?
Lijkt me erg sterk, die zitten qua beleid op de meeste vlakken vermoedelijk een stuk dichter bij de SGP dan bij links :').
pi_86134299
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:38 schreef Mike het volgende:

[..]

Tja maar om dan je partij maar te verpatsen aan een discutabel verbond tussen PVV en VVD?
pi_86134311
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lijkt me erg sterk, die zitten qua beleid op de meeste vlakken vermoedelijk een stuk dichter bij de SGP dan bij links :').
Inderdaad. Vreemd dat sommige mensen schijnen te denken dat wanneer een partij zich coulant opstelt tegenover moslims, er direct raakvlakken moeten zijn een eventuele moslimpartijen. Ik denk echter dat een SGP nog een eerder is te porren voor de invoering van een sharia dan de PvdA.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:19:39 #252
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86134430
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja maar om dan je partij maar te verpatsen aan een discutabel verbond tussen PVV en VVD?
Ongeveer de helft van Nederland vindt dat alleen niet zo discutabel. :+
  maandag 6 september 2010 @ 18:25:01 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_86134627
Ik mag toch hopen dat Ab Klink niet al te lang wacht om de beerput van de huidige CDA-fractie open te trekken.
pi_86134678
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Mhoaw het verbond heeft in totaal net 76 zetels en minder dan 50% van de stemmen en dan is er binnen het CDA ook nog een deel van de aanhang die het niet ziet zitten (al worden die momenteel vakkundig de partij uitgewerkt). Dus het lijkt me toch minder dan de helft. En anders is het wel heel triest dat de helft van Nederland graag een beslissende rol in het landsbestuur wil weggeven aan extreem-rechts ;(.
pi_86134686
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:25 schreef remlof het volgende:
Ik mag toch hopen dat Ab Klink niet al te lang wacht om de beerput van de huidige CDA-fractie open te trekken.
Ik zou wel eens willen weten wat Bleker en Verhagen allemaal tegen de dissidenten hebben gezegd. Denk overigens niet dat Klink dat gaat onthullen. Dat is toch een beetje klikken.
  maandag 6 september 2010 @ 18:27:12 #256
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86134712
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat niemand binnen CDA en VVD er problemen mee heeft?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86134753
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Die tellen natuurlijk niet mee.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:28:28 #258
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86134754
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Binnen het CDA zijn die zeker wel te vinden, binnen de VVD wordt het goed zoeken, denk ik. Maar daarom zei ik ook 'ongeveer' de helft.
pi_86134773
quote:
Ik denk dat Ab zich behoorlijk in zal houden.

Ook verwacht ik dat hij binnenkort een leuk baantje heeft dankzij het CDA-netwerk. :7
pi_86134778
quote:
Ach dat kan altijd nog net na de installatie van Rutte-1. Kan hij mooi binnen een maand weer zijn ontslag indienen :+
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:30:08 #261
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86134817
Er zal ooit nog wel een mooi boek uitkomen over deze tijd. Ik verwacht niet dat Klink nu zelf meteen de vuile was gaat buitenhangen.
  maandag 6 september 2010 @ 18:31:07 #262
104871 remlof
Europees federalist
pi_86134854
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:30 schreef Mike het volgende:
Er zal ooit nog wel een mooi boek uitkomen over deze tijd. Ik verwacht niet dat Klink nu zelf meteen de vuile was gaat buitenhangen.
Maar ook jij kan dus niet ontkennen dat er vuile was is hè? :P
pi_86134864
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:28 schreef Mike het volgende:

[..]

Binnen het CDA zijn die zeker wel te vinden, binnen de VVD wordt het goed zoeken, denk ik. Maar daarom zei ik ook 'ongeveer' de helft.
Zat VVD'ers die moeite hebben met een rechts kabinet. Zij houden echter wijselijk hun mond. De VVD heeft net een crisis achter de rug (Rutte vs Verdonk) en heeft daarom weinig baat bij onrust. Daarnaast is dit de eerste keer dat de VVD de grootste is geworden dus worden de rijen zoveel mogelijk gesloten.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:32:28 #264
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86134901
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar ook jij kan dus niet ontkennen dat er vuile was is hè? :P
Geen idee natuurlijk wat er binnen alle kamers gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat het her en der niet de schoonheidsprijs verdient. :+
pi_86134915
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:30 schreef Mike het volgende:
Dat wordt wat als Verhagen zijn memoires gaat schrijven idd :+
  maandag 6 september 2010 @ 18:33:37 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_86134948
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:32 schreef Mike het volgende:

[..]

Geen idee natuurlijk wat er binnen alle kamers gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat het her en der niet de schoonheidsprijs verdient. :+
Ik hoop dat die analist in 1vandaag net gelijk heeft en Bea het zo zal proberen te sturen dat het CDA buiten de regering blijft.
pi_86134950
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:32 schreef Mike het volgende:

[..]

Laat Morendo het maar niet horen, dan geloof je in "conspiracy-theorieën" :')
  maandag 6 september 2010 @ 18:34:16 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_86134976
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat wordt wat als Verhagen zijn memoires gaat schrijven idd :+
Maxime schrijft gewoon wat de hoogste bieder wil dat ie schrijft :')
  maandag 6 september 2010 @ 18:37:38 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86135089
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoop dat die analist in 1vandaag net gelijk heeft en Bea het zo zal proberen te sturen dat het CDA buiten de regering blijft.
`

Tsja, áls ze dat al kan (lijkt me lastig)..
Zou mooi zijn: hou je alleen Paars+ (*O* ) over.. Of is er ook een variant over links onder het CDA?

Anyway, dan wordt de kans op paars+ dus veeeel groter *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-09-2010 18:43:27 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 september 2010 @ 18:39:41 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_86135164
Er moet gewoon een stevig meerderheidskabinet komen zonder het CDA, dus Paarsplus.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:40:26 #271
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86135184
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, van mij hoeft het CDA niet per se in een regering. Ik vind het alleen wel opmerkelijk dat weinig mensen blijkbaar problemen hebben met het feit dat er binnen de VVD helemaal geen discussie is over de PVV.
  maandag 6 september 2010 @ 18:41:24 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_86135221
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:40 schreef Mike het volgende:

[..]

Nou ja, van mij hoeft het CDA niet per se in een regering. Ik vind het alleen wel opmerkelijk dat weinig mensen blijkbaar problemen hebben met het feit dat er binnen de VVD helemaal geen discussie is over de PVV.
Ik wel hoor, kan me niet voorstellen dat Winsemius en Voorhoeve de enigen zijn die samenwerking met de PVV niet zien zitten.
pi_86135223
quote:

[..]

Dan heb je het nieuws niet gevolgd. Ook binnen de VVD rommelt het, alleen niet zo erg als bij het CDA.
pi_86135234
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
Er moet gewoon een stevig meerderheidskabinet komen zonder het CDA, dus Paarsplus.
^O^
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 september 2010 @ 18:42:32 #275
862 Arcee
Look closer
pi_86135265
quote:
^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 6 september 2010 @ 18:42:41 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86135270
quote:
^O^
pi_86135299
quote:
^O^
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:44:32 #278
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86135347
Ik zie het niet gebeuren.
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 18:46:07 #279
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86135409
quote:
Bruin I dus. :)
Carpe Libertatem
  maandag 6 september 2010 @ 18:46:12 #280
104871 remlof
Europees federalist
pi_86135411
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:44 schreef Mike het volgende:
Misschien wordt het dan eens tijd dat de VVD aan het landsbelang gaat denken.
  maandag 6 september 2010 @ 18:47:05 #281
104871 remlof
Europees federalist
pi_86135452
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat vind jij stevig aan een minderheidskabinet met gedoogsteun met daarin twee instabiele partijen?
pi_86135453
quote:

[..]

Bruin I is geen meerderheidskabinet.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:47:06 #283
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86135454
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien wordt het dan eens tijd dat de VVD aan het landsbelang gaat denken.
Ik denk zelfs dat de VVD liever de oppositie ingaat.
pi_86135463
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:44 schreef Mike het volgende:
wat dan wel?
pi_86135482
quote:

[..]

Lijkt mij de meest waarschijnlijke optie.
Paars+ .. VVD met de PvdA? Worden het nooit eens over o.a. de bezuinigingen.
Bruin 1 .. krappe meerderheid en weet niet of het zo stevig zal zijn.
  maandag 6 september 2010 @ 18:48:10 #286
104871 remlof
Europees federalist
pi_86135491
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:47 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat de VVD liever de oppositie ingaat.
Dan wordt het een zakenkabinet en daar wordt de koningin niet blij van.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 september 2010 @ 18:48:41 #287
862 Arcee
Look closer
pi_86135501
quote:
Zónder het CDA.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:48:49 #288
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86135506
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:47 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

wat dan wel?
Ik geef nu een rechts kabinet weer de meeste kans. En daarna een breed middenkabinet.
pi_86135525
quote:

[..]

Ik heb de huidige VVD-top wat dat betreft momenteel een beetje opgegeven. Ik hoorde Rutte zichzelf vanochtend weer liberaal noemen en vond dat alleen maar treurig :).
  maandag 6 september 2010 @ 18:50:39 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86135569
Paars+ ligt gewoon het meest voor de hand...
Iedereen heeft gewonnen (behalve Pvda, maar verliest slechts een zeer beperkt aantal zetels). Links zit er in, rechts zit er in, is progressief, en geen christelijke partijen.. "Onderbezuinigen" en "overbezuinigen" houdt elkaar in de hand..

Wat wil je nou nog meer??? :s)
  maandag 6 september 2010 @ 18:51:13 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86135591
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan wordt het een zakenkabinet en daar wordt de koningin niet blij van.
En de politiek zelf ook niet...
  maandag 6 september 2010 @ 18:51:41 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86135604
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb de huidige VVD-top wat dat betreft momenteel een beetje opgegeven. Ik hoorde Rutte zichzelf vanochtend weer liberaal noemen en vond dat alleen maar treurig :).
:Y
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 september 2010 @ 18:51:44 #293
862 Arcee
Look closer
pi_86135606
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, hoewel Rutte dat wel echt niet lijkt te zien zitten.
pi_86135612
quote:
Iedereen heeft gewonnen (behalve Pvda, maar verliest slechts een zeer beperkt aantal zetels). Links zit er in, rechts zit er in, is progressief, en geen christelijke partijen.. "Onderbezuinigen" en "overbezuinigen" houdt erlkaar in de hand..

Dat ze het eens worden over de plannen.
En aangezien elke partij dan water bij de wijn moet doen gaat het heel lang duren voordat zo'n kabinet eindelijk geïnstalleerd kan worden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 september 2010 @ 18:52:32 #295
862 Arcee
Look closer
pi_86135635
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:48 schreef Mike het volgende:
Ik geef nu een rechts kabinet weer de meeste kans. En daarna een breed middenkabinet.
Waar Cohen nog altijd niet erg enthousiast over is, dat middenkabinet dus.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 18:53:16 #296
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86135659
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daarom ook 'breed' middenkabinet. Ik kan me goed voorstellen dat Cohen op dit moment nog een extra partij erbij zou willen.
pi_86135664
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En de politiek zelf ook niet...
Dat is dan een hele grote plus om het juist wél te doen....
  maandag 6 september 2010 @ 18:53:41 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86135674
quote:
Iedereen heeft gewonnen (behalve Pvda, maar verliest slechts een zeer beperkt aantal zetels). Links zit er in, rechts zit er in, is progressief, en geen christelijke partijen.. "Onderbezuinigen" en "overbezuinigen" houdt elkaar in de hand..

Owh ja, én heeft een stabiele meerderheid van 80+ zetels, en is ook goed vertegenwoordigd in de EK ;)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 september 2010 @ 18:54:10 #299
862 Arcee
Look closer
pi_86135692
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:53 schreef Mike het volgende:
Daarom ook 'breed' middenkabinet. Ik kan me goed voorstellen dat Cohen op dit moment nog een extra partij erbij zou willen.
Maar GL en D66 schuiven niet aan als er al een meerderheid is.
pi_86135693
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

Tot er nu weer een rechtse coalitie in beeld komt, dan staat hij weer te huilen dat hij best had willen praten over een middenkabinet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')