Hij wacht gewoon af, gelijk heeft ie dit keer.quote:Op maandag 6 september 2010 17:14 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Sjongejongejonge... wat een malloot is die Wilders toch ook zeg.
Zij er dan werkelijke alternatieven voor rechts? CDA en VVD pruimen de PvdA gewoon echt niet, alleen als het écht, écht niet anders kan zullen daar in zee mee gaan.quote:Op maandag 6 september 2010 17:30 schreef Toad het volgende:
Een argument is trouwens wel definitief weggevallen voor rechtse samenwerking, namelijk dat er geen andere alternatieven zijn.
Ik heb mijn berichtje nog maar even aangepast, om het e.e.a. te verduidelijken. Je kan natuurlijk over allerlei andere coalities moeilijk gaan doen (midden, paars etc.). Maar een minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV en evt. de SGP heeft ook zijn nadelen.quote:Op maandag 6 september 2010 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zij er dan werkelijke alternatieven voor rechts? CDA en VVD pruimen de PvdA gewoon echt niet, alleen als het écht, écht niet anders kan zullen daar in zee mee gaan.
En in principe ligt de weg naar rechts nu weer open.
Ja een minderheidskabinet van twee partijen met gedoogsteun van twee andere partijen ligt echt voor de handquote:Op maandag 6 september 2010 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zij er dan werkelijke alternatieven voor rechts? CDA en VVD pruimen de PvdA gewoon echt niet, alleen als het écht, écht niet anders kan zullen daar in zee mee gaan.
En in principe ligt de weg naar rechts nu weer open.
Dat is toch aardig verknipt als je erover nadenkt. Partijen willen wel in zee met de PVV, maar niet met de PvdA.quote:Op maandag 6 september 2010 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, net zoals je hier veel PvdA stemmers nogal eens met kotssmilies ziet gooien als het over het CDA gaat, zo zijn er binnen het CDA ook veel mensen die na de val van het kabinet een behoorlijke hekel aan de PvdA hebben gekregen.quote:Op maandag 6 september 2010 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch aardig verknipt als je erover nadenkt. Partijen willen wel in zee met de PVV, maar niet met de PvdA.
Er is blijkbaar al tijdens de eerdere onderhandelingen met de SGP 'gebabbeld'.quote:Op maandag 6 september 2010 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja een minderheidskabinet van twee partijen met gedoogsteun van twee andere partijen ligt echt voor de hand
Cohen zaterdag gezien bij NOVA?quote:Op maandag 6 september 2010 17:38 schreef Mike het volgende:
[..]
Tja, net zoals je hier veel PvdA stemmers nogal eens met kotssmilies ziet gooien als het over het CDA gaat, zo zijn er binnen het CDA ook veel mensen die na de val van het kabinet een behoorlijke hekel aan de PvdA hebben gekregen.
Wat zei die?quote:
Ja, ik had er in het Cohen-topic al een post over gemaakt. Vond 'm toen goed en redelijk overkomen.quote:
Ah ja, ik heb het gelezen.quote:Op maandag 6 september 2010 17:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, ik had er in het Cohen-topic al een post over gemaakt. Vond 'm toen goed en redelijk overkomen.
Hij kon zich voorstellen dat het CDA niet staat te popelen om met de PvdA samen te werken. Hij liet blijken dat hij wil werken aan een betere verstandhouding tussen beide partijen.quote:
Mooi, maar dat ziet Verhagen niet zitten waarschijnlijk. :")quote:Op maandag 6 september 2010 17:46 schreef Toad het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb het gelezen.
[..]
Hij kon zich voorstellen dat het CDA niet staat te popelen om met de PvdA samen te werken. Hij liet blijken dat hij wil werken aan een betere verstandhouding tussen beide partijen.
Nee, omdat Verhagen denkt dat hij het CDA in z'n eentje runt en hij wel heel erg rechts is. Eng mannetje.quote:Op maandag 6 september 2010 17:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi, maar dat ziet Verhagen niet zitten waarschijnlijk. :")
Ik vond het verfrissend om te zien nadat we toch al een hele tijd vooral polarisatie hebben gezien. Ik vrees alleen dat het aan de late kant is nu dat Klink z'n zetel heeft opgegeven.quote:Op maandag 6 september 2010 17:46 schreef Toad het volgende:
Hij kon zich voorstellen dat het CDA niet staat te popelen om met de PvdA samen te werken. Hij liet blijken dat hij wil werken aan een betere verstandhouding tussen beide partijen.
Nou ja, er wordt wat wantrouwig naar Geert gekeken idd maar als het akkoord er goed uitziet zie ik het CDA wel instemmen.quote:Op maandag 6 september 2010 17:40 schreef okiokinl het volgende:
volgens mij ging de onvrede met de pvv in het cda wel wat verder dan 3 dissidenten..
Nee, dat klopt. Maar ik ben benieuwd hoe andere CDA-ers hierover denken.quote:Op maandag 6 september 2010 17:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi, maar dat ziet Verhagen niet zitten waarschijnlijk. :")
Die staan over het algemeen ook vast niet te springen...quote:Op maandag 6 september 2010 17:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Maar ik ben benieuwd hoe andere CDA-ers hierover denken.
De keus is niet VVD of PvdA, de keus is PvdA of PVV.quote:Op maandag 6 september 2010 17:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die staan over het algemeen ook vast niet te springen...
CDA is toch echt een rechtse partij en werkt vaak 'van nature' gewoon beter samen met de VVD dan de PvdA.
Rutte lijkt het partijleiderschap en het mogelijk premier kunnen worden niet te kunnen scheiden. Teken van zwakte of een teken van onervarenheid?quote:Op maandag 6 september 2010 10:47 schreef Zith het volgende:
Ook dat Rutte zei dat 'Rechtse stemmers zouden hun fingers aflikken bij het regeeraccoord.'
Prima dat je dat wilt als VVDer maar als toekomstig MP moet je er zijn voor heel het land.
Je moet wat als je er een anti-buitenlandersbeleid door wilt drukkenquote:Op maandag 6 september 2010 16:06 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Man man man. Wat is er toch van Nederland geworden. Dat we partijen als de SGP nodig hebben om te kunnen regeren....
Daaruit blijkt eens temeer dat Rutte incapabel is.quote:Op maandag 6 september 2010 17:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Rutte lijkt het partijleiderschap en het mogelijk premier kunnen worden niet te kunnen scheiden. Teken van zwakte of een teken van onervarenheid?
Lijkt me erg sterk, die zitten qua beleid op de meeste vlakken vermoedelijk een stuk dichter bij de SGP dan bij linksquote:Op maandag 6 september 2010 16:30 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Hoe zou het zijn als ze een moslimpartij nodig zouden hebben om een linkse regering tot stand te brengen?
Tja maar om dan je partij maar te verpatsen aan een discutabel verbond tussen PVV en VVD?quote:Op maandag 6 september 2010 17:38 schreef Mike het volgende:
[..]
Tja, net zoals je hier veel PvdA stemmers nogal eens met kotssmilies ziet gooien als het over het CDA gaat, zo zijn er binnen het CDA ook veel mensen die na de val van het kabinet een behoorlijke hekel aan de PvdA hebben gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |