abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86127753
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is wel op papier gezet in de gezamenlijke verklaring van Mark Rutte, Geert Wilders en Maxime Verhagen op 30 juli voorafgaande aan de onderhandelingen.
Ik heb die verklaring niet bij de hand, maar mij staat niets bij van een uitwerking van het 'agree to disagree'. Van mening verschillen over een onderwerp houdt niet in dat Wilders zich als de rebelse oppositiepartij gaat opstellen tegenover dat kabinet.

quote:
Verder is mijn insteek een vinger krijgen achter het waarom de verklaring van Wilders onaannemelijk moet zijn.
Ik heb gesteld waarom ik meen dat deze aannemelijk is.
Tot slot ben ik het oneens dat de drie partijen 'een beetje langs elkaar heen hebben zitten praten', want een akkoord was binnen handbereik kon uit de diverse media worden opgemaakt.
Ja, maar een akkoord over de aard van de samenwerking was er dus niet. Klink signaleerde dat daar nog spanning zat. Dat kwam aan de oppervlakte in de gesprekken, omdat het daarvoor overgeslagen was of voor hen uit geschoven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86127841
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, steun geven aan een kabinet waarvan je nu al weet dat die niet levensvatbaar is maakt je geloofwaardig.
Nu sla je wel een paar stappen over.
pi_86127860
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb die verklaring niet bij de hand, maar mij staat niets bij van een uitwerking van het 'agree to disagree'. Van mening verschillen over een onderwerp houdt niet in dat Wilders zich als de rebelse oppositiepartij gaat opstellen tegenover dat kabinet.
Dit was de basis van waaruit de heren de onderhandelingen zijn gestart. Hun startpunt van het formatieproces.
quote:
Ja, maar een akkoord over de aard van de samenwerking was er dus niet. Klink signaleerde dat daar nog spanning zat. Dat kwam aan de oppervlakte in de gesprekken, omdat het daarvoor overgeslagen was of voor hen uit geschoven.
Nogmaals, de insteek van mij was niet hetgeen jij wil bediscussiëren, maar een vinger krijgen achter het idee dat de verklaring van Wilders onaannemelijk moet zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 september 2010 @ 15:11:48 #179
862 Arcee
Look closer
pi_86127940
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 15:15:59 #180
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86128069
quote:
Kunnen alle werkloze PVV-ers gezellig met een biertje in de hand kijken. ^O^
Carpe Libertatem
  maandag 6 september 2010 @ 15:23:29 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_86128288
quote:
Ah tof, hopelijk kan ik een beetje vroeg thuis zijn morgen :9
Yankee go home!
pi_86128395
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Oeh! Goed idee!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86128475
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit was de basis van waaruit de heren de onderhandelingen zijn gestart. Hun startpunt van het formatieproces.
Ja, maar hoe is dat uitgewerkt dan? Hoe zou het agree tot disagree er concreet uit komen te zien? Is dat afgesproken? Er was al eerder onduidelijkheid over toen Wilders in de VS tegen moskee zou gaan protesteren op uitnodiging van een of andere sekte.

quote:
Nogmaals, de insteek van mij was niet hetgeen jij wil bediscussiëren, maar een vinger krijgen achter het idee dat de verklaring van Wilders onaannemelijk moet zijn.
Ik heb wel een beeld van wat Wilders wilde, oppositie voeren op zijn manier, en ondertussen toch ook zijn zin krijgen op een aantal punten en koketteren met regeringsverantwoordelijkheid. Gezien het electoraat waar hij op mikt had hij dat goed kunnen verkopen. Van twee walletjes eten heet dat. Dus hij zal het wel prima gevonden hebben dat dat punt niet meteen uitgebreid werd doorgesproken, maar hij mag toch ook niet echt verrast zijn geweest dat het alsnog naar voren kwam.

En hij had gewoon door kunnen gaan natuurlijk, aangezien het 2 voor 12 is met de islamisering, er nodig van alles moet veranderen etc. Als het niet gaat om electoraal gewin in de toekomst, maar om het land in nood, dan had hij best de onderhandelingen af kunnen maken natuurlijk.
pi_86128497
quote:

[..]

Gezellig lijkt me niet, want zo'n debat kunnen PVV'ers helemaal niet volgen. Zij zijn toch allen dom?
pi_86128501
quote:

[..]

Verdonk gaat ook weer op de bank liggen a 80 mille per jaar en trekt een blik open.
pi_86128603
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:

Ja, maar hoe is dat uitgewerkt dan? Hoe zou het agree tot disagree er concreet uit komen te zien? Is dat afgesproken? Er was al eerder onduidelijkheid over toen Wilders in de VS tegen moskee zou gaan protesteren op uitnodiging van een of andere sekte.
Weet ik niet. Vooraf aan de verklaring is er uitvoerig overleg gevoerd met de fracties waarnaar de fractieleiders een gezamenlijke verklaring hebben opgetekend. Hoe dit precies in de afzonderlijke fracties is gewisseld is misschien na te gaan door nadere informatie te vragen bij wat Kamerleden en daar zou jij een mail over kunnen sturen om jouw oprechte interesse hierin te bevredigen. Dit is slechts een suggestie, hè! ^O^
pi_86129370
Zo, Klink is opgestapt, op naar Bruin I dus :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86129393
bruin 1? :D
pi_86129600
Een rechtse coalitie is zo goed als zeker.

VVD, CDA, PVV en SGP zullen waarschijnlijk aan Beatrix adviseren om Rutte een proeve van een regeerakkoord te schrijven. Rutte doet dit, en het CDA en de PVV sluiten aan.

SGP kan eventueel de coalitie aan een meerderheid helpen, als Koppejan en Ferrier tegenwerken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 september 2010 @ 16:05:34 #190
862 Arcee
Look closer
pi_86129660
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:03 schreef Toad het volgende:
SGP kan eventueel de coalitie aan een meerderheid helpen, als Koppejan en Ferrier tegenwerken.
Ja, blèh. :{ :{w
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86129703
quote:

VVD, CDA, PVV en SGP zullen waarschijnlijk aan Beatrix adviseren om Rutte een proeve van een regeerakkoord te schrijven. Rutte doet dit, en het CDA en de PVV sluiten aan.

Man man man. Wat is er toch van Nederland geworden. Dat we partijen als de SGP nodig hebben om te kunnen regeren... :N.
pi_86129774
quote:

Er zitten nog meer 'dissidenten' in het CDA, en als CDA al moeite had met Wilders en de vrijheid van Godsdienst zal de SGP nog huiveriger zijn.
pi_86129934
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:08 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Er zitten nog meer 'dissidenten' in het CDA, en als CDA al moeite had met Wilders en de vrijheid van Godsdienst zal de SGP nog huiveriger zijn.
Zitten er nog meer dissidenten in de CDA-fractie? Wie dan? Want dat is nieuws hoor. De SGP heeft trouwens niet zoveel moeite met Wilders' standpunten over de Islam.
pi_86129946
quote:

[..]

Nee. De SGP is geen tegenstander van de ' islampunten' van de PVV.
pi_86130020
Overigens zie ik nog wel een hobbel vpor de rechtse coalitie. Het CDA-partijkader was toch genuanceerd over de perikelen van de afgelopen week. Ze wilde opheldering over de druk die was uitgevoerd op Klink, Koppejan en Ferrier. Maar goed, eigenlijk is het wel een hele kleine hobbel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 september 2010 @ 16:16:20 #196
862 Arcee
Look closer
pi_86130045
quote:
Wilders is niet tegen het Christelijk geloof, dus dat steunt de SGP wel, een kruistocht tegen een concurrerende religie.
pi_86130192
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:12 schreef Toad het volgende:

[..]

Zitten er nog meer dissidenten in de CDA-fractie? Wie dan? Want dat is nieuws hoor. De SGP heeft trouwens niet zoveel moeite met Wilders' standpunten over de Islam.
Niet zoveel moeite is nogal een understatement. De SGP kwam notabene met een motie voor een minarettenverbod.
pi_86130390
quote:

[..]

Au contraire. De SGP is wel te porren voor de vorming van Jood-christelijke-humanistisch verbond. Dat laatste wellicht niet, maar dat anti-islam geluid spreekt de mannenbroeders wel aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 september 2010 @ 16:30:52 #199
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86130513
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:06 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Man man man. Wat is er toch van Nederland geworden. Dat we partijen als de SGP nodig hebben om te kunnen regeren... :N.
Hoe zou het zijn als ze een moslimpartij nodig zouden hebben om een linkse regering tot stand te brengen?
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_86130573
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:30 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Hoe zou het zijn als ze een moslimpartij nodig zouden hebben om een linkse regering tot stand te brengen?
Net of de opvattingen van een moslimpartij overeen komen met die van links. :') Een moslimpartij heeft waarschijnlijk meer raakvlekken met een CDA dan met de PvdA of GL.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')