Ik heb die verklaring niet bij de hand, maar mij staat niets bij van een uitwerking van het 'agree to disagree'. Van mening verschillen over een onderwerp houdt niet in dat Wilders zich als de rebelse oppositiepartij gaat opstellen tegenover dat kabinet.quote:Op maandag 6 september 2010 14:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is wel op papier gezet in de gezamenlijke verklaring van Mark Rutte, Geert Wilders en Maxime Verhagen op 30 juli voorafgaande aan de onderhandelingen.
Ja, maar een akkoord over de aard van de samenwerking was er dus niet. Klink signaleerde dat daar nog spanning zat. Dat kwam aan de oppervlakte in de gesprekken, omdat het daarvoor overgeslagen was of voor hen uit geschoven.quote:Verder is mijn insteek een vinger krijgen achter het waarom de verklaring van Wilders onaannemelijk moet zijn.
Ik heb gesteld waarom ik meen dat deze aannemelijk is.
Tot slot ben ik het oneens dat de drie partijen 'een beetje langs elkaar heen hebben zitten praten', want een akkoord was binnen handbereik kon uit de diverse media worden opgemaakt.
Nu sla je wel een paar stappen over.quote:Op maandag 6 september 2010 13:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, steun geven aan een kabinet waarvan je nu al weet dat die niet levensvatbaar is maakt je geloofwaardig.
Dit was de basis van waaruit de heren de onderhandelingen zijn gestart. Hun startpunt van het formatieproces.quote:Op maandag 6 september 2010 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb die verklaring niet bij de hand, maar mij staat niets bij van een uitwerking van het 'agree to disagree'. Van mening verschillen over een onderwerp houdt niet in dat Wilders zich als de rebelse oppositiepartij gaat opstellen tegenover dat kabinet.
Nogmaals, de insteek van mij was niet hetgeen jij wil bediscussiëren, maar een vinger krijgen achter het idee dat de verklaring van Wilders onaannemelijk moet zijn.quote:Ja, maar een akkoord over de aard van de samenwerking was er dus niet. Klink signaleerde dat daar nog spanning zat. Dat kwam aan de oppervlakte in de gesprekken, omdat het daarvoor overgeslagen was of voor hen uit geschoven.
Kunnen alle werkloze PVV-ers gezellig met een biertje in de hand kijken.quote:Op maandag 6 september 2010 15:11 schreef Arcee het volgende:
LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)
Morgen dus.
Ah tof, hopelijk kan ik een beetje vroeg thuis zijn morgenquote:Op maandag 6 september 2010 15:11 schreef Arcee het volgende:
LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)
Morgen dus.
Oeh! Goed idee!quote:Op maandag 6 september 2010 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kunnen alle werkloze PVV-ers gezellig met een biertje in de hand kijken.
Ja, maar hoe is dat uitgewerkt dan? Hoe zou het agree tot disagree er concreet uit komen te zien? Is dat afgesproken? Er was al eerder onduidelijkheid over toen Wilders in de VS tegen moskee zou gaan protesteren op uitnodiging van een of andere sekte.quote:Op maandag 6 september 2010 15:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit was de basis van waaruit de heren de onderhandelingen zijn gestart. Hun startpunt van het formatieproces.
Ik heb wel een beeld van wat Wilders wilde, oppositie voeren op zijn manier, en ondertussen toch ook zijn zin krijgen op een aantal punten en koketteren met regeringsverantwoordelijkheid. Gezien het electoraat waar hij op mikt had hij dat goed kunnen verkopen. Van twee walletjes eten heet dat. Dus hij zal het wel prima gevonden hebben dat dat punt niet meteen uitgebreid werd doorgesproken, maar hij mag toch ook niet echt verrast zijn geweest dat het alsnog naar voren kwam.quote:Nogmaals, de insteek van mij was niet hetgeen jij wil bediscussiëren, maar een vinger krijgen achter het idee dat de verklaring van Wilders onaannemelijk moet zijn.
Gezellig lijkt me niet, want zo'n debat kunnen PVV'ers helemaal niet volgen. Zij zijn toch allen dom?quote:Op maandag 6 september 2010 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Verdonk gaat ook weer op de bank liggen a 80 mille per jaar en trekt een blik open.quote:Op maandag 6 september 2010 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Weet ik niet. Vooraf aan de verklaring is er uitvoerig overleg gevoerd met de fracties waarnaar de fractieleiders een gezamenlijke verklaring hebben opgetekend. Hoe dit precies in de afzonderlijke fracties is gewisseld is misschien na te gaan door nadere informatie te vragen bij wat Kamerleden en daar zou jij een mail over kunnen sturen om jouw oprechte interesse hierin te bevredigen. Dit is slechts een suggestie, hè!quote:Op maandag 6 september 2010 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar hoe is dat uitgewerkt dan? Hoe zou het agree tot disagree er concreet uit komen te zien? Is dat afgesproken? Er was al eerder onduidelijkheid over toen Wilders in de VS tegen moskee zou gaan protesteren op uitnodiging van een of andere sekte.
Ja, blèh.quote:Op maandag 6 september 2010 16:03 schreef Toad het volgende:
SGP kan eventueel de coalitie aan een meerderheid helpen, als Koppejan en Ferrier tegenwerken.
Man man man. Wat is er toch van Nederland geworden. Dat we partijen als de SGP nodig hebben om te kunnen regeren...quote:Op maandag 6 september 2010 16:03 schreef Toad het volgende:
Een rechtse coalitie is zo goed als zeker.
VVD, CDA, PVV en SGP zullen waarschijnlijk aan Beatrix adviseren om Rutte een proeve van een regeerakkoord te schrijven. Rutte doet dit, en het CDA en de PVV sluiten aan.
SGP kan eventueel de coalitie aan een meerderheid helpen, als Koppejan en Ferrier tegenwerken.
Er zitten nog meer 'dissidenten' in het CDA, en als CDA al moeite had met Wilders en de vrijheid van Godsdienst zal de SGP nog huiveriger zijn.quote:Op maandag 6 september 2010 16:03 schreef Toad het volgende:
Een rechtse coalitie is zo goed als zeker.
VVD, CDA, PVV en SGP zullen waarschijnlijk aan Beatrix adviseren om Rutte een proeve van een regeerakkoord te schrijven. Rutte doet dit, en het CDA en de PVV sluiten aan.
Zitten er nog meer dissidenten in de CDA-fractie? Wie dan? Want dat is nieuws hoor. De SGP heeft trouwens niet zoveel moeite met Wilders' standpunten over de Islam.quote:Op maandag 6 september 2010 16:08 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Er zitten nog meer 'dissidenten' in het CDA, en als CDA al moeite had met Wilders en de vrijheid van Godsdienst zal de SGP nog huiveriger zijn.
Nee. De SGP is geen tegenstander van de ' islampunten' van de PVV.quote:Op maandag 6 september 2010 16:08 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Er zitten nog meer 'dissidenten' in het CDA, en als CDA al moeite had met Wilders en de vrijheid van Godsdienst zal de SGP nog huiveriger zijn.
Wilders is niet tegen het Christelijk geloof, dus dat steunt de SGP wel, een kruistocht tegen een concurrerende religie.quote:Op maandag 6 september 2010 16:08 schreef Boekenwurm het volgende:
Niet zoveel moeite is nogal een understatement. De SGP kwam notabene met een motie voor een minarettenverbod.quote:Op maandag 6 september 2010 16:12 schreef Toad het volgende:
[..]
Zitten er nog meer dissidenten in de CDA-fractie? Wie dan? Want dat is nieuws hoor. De SGP heeft trouwens niet zoveel moeite met Wilders' standpunten over de Islam.
Au contraire. De SGP is wel te porren voor de vorming van Jood-christelijke-humanistisch verbond. Dat laatste wellicht niet, maar dat anti-islam geluid spreekt de mannenbroeders wel aan.quote:Op maandag 6 september 2010 16:08 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Hoe zou het zijn als ze een moslimpartij nodig zouden hebben om een linkse regering tot stand te brengen?quote:Op maandag 6 september 2010 16:06 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Man man man. Wat is er toch van Nederland geworden. Dat we partijen als de SGP nodig hebben om te kunnen regeren....
Net of de opvattingen van een moslimpartij overeen komen met die van links.quote:Op maandag 6 september 2010 16:30 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Hoe zou het zijn als ze een moslimpartij nodig zouden hebben om een linkse regering tot stand te brengen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |