Door CDA en VVD beleid te steunen zijn kan de PVV zeer nuttig bezig zijn hoor. Tenzij je PvdA'er bent natuurlijk, maar dat hangt dan gewoon van je politieke smaak af.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik kan me zo gauw niemand bedenken voor wie de PVV daadwerkelijk oplossingen, laat staan verbetering, biedt.
tja. ik weet het niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:11 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat duidt op het open staan voor inhoudelijke onderhandelingen. Als je het allemaal wil afblazen, hoeft Schippers natuurlijk niet per se mee.
Dan is Wilders nog steeds niet meer dan een useful idiot en niet iemand die zelf oplossingen of verbetering brengt. En dan was je nog steeds beter af geweest met extra zetels voor CDA of VVD dan voor Wilders.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Door CDA en VVD beleid te steunen zijn kan de PVV zeer nuttig bezig zijn hoor. Tenzij je PvdA'er bent natuurlijk, maar dat hangt dan gewoon van je politieke smaak af.
Meelevendheid is dan ook een typisch linkse hobby, dus logisch dat rechtse mensen dat niet begrijpen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel ontroerend hoor, de meelevendheid van links met CDA en VVD.
Ik denk ook dat (16 mln - 1.5 mln) mensen het daarmee eens zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:09 schreef StormWarning het volgende:
En dan was je nog steeds beter af geweest met extra zetels voor CDA of VVD dan voor Wilders.
inderdaad. zelfs de baby's en mensen in coma zouden het ermee eens zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk ook dat (16 mln - 1.5 mln) mensen het daarmee eens zijn.
Sorry dat ik even geen zin had om het precieze aantal stemgerechtigden op te zoeken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:13 schreef Klaudias het volgende:
[..]
inderdaad. zelfs de baby's en mensen in coma zouden het ermee eens zijn.
Dit is slechts de eerste stap. Dit is iets wat dus door de VVD blijkbaar naar voren word gebracht. En dan te bedenken dat het CDA de rechtsorde zou respecteren.quote:Ophef over afnemen paspoort van criminele Marokkanen
DEN HAAG - Het plan om criminele Marokkanen hun Nederlands paspoort af te nemen heeft tot verbazing en afkeuring geleid in de Tweede Kamer. In de uitgelekte brief van Ab Klink (CDA) aan Maxime Verhagen en Henk Bleker wordt gesuggereerd dat de VVD, CDA en PVV hier overeenstemming over hebben bereikt. D66 en ChristenUnie reageerden ontstemd.
Klink vraagt zich in zijn brief af hoe een officier van justitie het ervaart als hij vraagt om denaturalisatie van een crimineel van Marokkaanse komaf, zodra het wetboek van strafrecht is veranderd door een kleine Kamermeerderheid, waarvan een fractie, de PVV, dit deed om de islamisering tegen te gaan. De motieven van de VVD en het CDA om deze maatregel in te voeren zouden anders zijn, schrijft Klink.
Klopjacht op migranten
D66-Kamerlid Gerard Schouw stelt echter dat de VVD en het CDA 'de klopjacht op migranten' overnemen van Geert Wilders. "Het afnemen van de Nederlandse nationaliteit is pure symboolpolitiek, die bovendien niet effectief en onuitvoerbaar is. Het is bovendien in strijd met Europese regels." Helemaal overvallen door het plan is Schouw niet: "In de onderhandelingen over Paars-plus kwam de VVD ook al met dit soort plannen."
ChristenUnie-leider André Rouvoet was ook verbaasd over de passage uit de brief van Klink. "Er is nog weinig aandacht voor het feit dat VVD en CDA kennelijk hebben besloten om het wetboek van strafrecht te wijzigen om denaturalisatie mogelijk te maken", twitterde hij. Zijn partij wil eerst weten wat de wijziging precies inhoudt, maar staat afwijzend tegenover het afnemen van paspoorten van Marokaanse criminelen. (NOVUM)
Dit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:21 schreef Pool het volgende:
Als de brief van Klink echt niet zou kloppen, dan zouden de drie heren het óf veel stelliger hebben ontkend en hebben gezegd dat Klink een leugenaar is, óf ze zouden hebben gezegd wat er dan wel is gezegd waarop het 'misverstand' bij Klink is gebaseerd.
Het zijn gewoon drie machtsgeile, brallende heren die even het integere lulletje moesten lozen.
Het zou gvd eens tijd worden. Overigens is dit allang mogelijk binnen de Europese regels wanneer sprake is van een ernstig misdrijf. Sowieso, in Frankrijk lijken ze zelfs een stap verder te willen gaan. Waar een wil is is een weg.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:48 schreef Hassish het volgende:
Misschien is dit al langs gekomen (weet zeker van niet). Dit kwam ik tegen op de site van het AD. ben benieuwd hoe het CDA congres hier op reageert:
[..]
Dit is slechts de eerste stap. Dit is iets wat dus door de VVD blijkbaar naar voren word gebracht. En dan te bedenken dat het CDA de rechtsorde zou respecteren.
Bron: AD
Laten we dat maar eens gaan toetsen, aangezien als je dat doet voor een dubbele paspoort. Dan geldt dat uiteraard voor alle Nederlandse staats burgers binnen Nederland met een dubbele paspoort. Maar daarnaast is dat in strijd met de het grondbeginsel: Alle Nederlandse staatsburgers dienen in alle gevallen gelijk behandeld te worden. Dat betekend dat je dus als je dit door trekt dat Nederlandse staatsburgers de kans lopen om statenloos te raken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Het zou gvd eens tijd worden. Overigens is dit allang mogelijk binnen de Europese regels wanneer sprake is van een ernstig misdrijf. Sowieso, in Frankrijk lijken ze zelfs een stap verder te willen gaan. Waar een wil is is een weg.
Klopt, maar daar krijgen ze wel een tsunami van dorpscommando's voor terug, die alle Willebrordse wietplantages komen ontmantelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Inwoners van Rucphen wordt anders een tsunami aan moslims bespaard als de PVV aan de macht komt!
Zo'n voorstel krijgen ze echt met geen mogelijkheid door deze Tweede Kamer. Kan me niet voorstellen dat Klink c.s. hier voor zouden stemmen namelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:19 schreef Hassish het volgende:
[..]
Laten we dat maar eens gaan toetsen, aangezien als je dat doet voor een dubbele paspoort. Dan geldt dat uiteraard voor alle Nederlandse staats burgers binnen Nederland met een dubbele paspoort. Maar daarnaast is dat in strijd met de het grondbeginsel: Alle Nederlandse staatsburgers dienen in alle gevallen gelijk behandeld te worden. Dat betekend dat je dus als je dit door trekt dat Nederlandse staatsburgers de kans lopen om statenloos te raken.
Ik sta er toch niet onverdeeld negatief tegenover, crimineel zijn doe je maar ergens anders. En de Marokkanen hebben het voordeel dat zij een dubbele nationaliteit hebben, ze kunnen dus prima naar Marokko zonder dat ze stateloos worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:48 schreef Hassish het volgende:
Dit is slechts de eerste stap. Dit is iets wat dus door de VVD blijkbaar naar voren word gebracht. En dan te bedenken dat het CDA de rechtsorde zou respecteren.
Bron: AD
Blijkbaar heeft Rutte het zelfs voorgesteld tijdens de onderhandeling met Paars+. Dat vind ik toch wel een teken van ballen hebben. Of een voorzetje om de boel te laten barsten uiteraard.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo'n voorstel krijgen ze echt met geen mogelijkheid door deze Tweede Kamer. Kan me niet voorstellen dat Klink c.s. hier voor zouden stemmen namelijk.
In Nederland bestaat de mogelijk al om mensen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse af te nemen na een ernstig misdrijf. Ingevoerd tijdens CDA bewind.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo'n voorstel krijgen ze echt met geen mogelijkheid door deze Tweede Kamer. Kan me niet voorstellen dat Klink c.s. hier voor zouden stemmen namelijk.
In het geval van terrorisme ja, niet voor het "straatterrorisme" waar de PVV het steeds over heeftquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:30 schreef nikk het volgende:
[..]
In Nederland bestaat de mogelijk al om mensen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse af te nemen na een ernstig misdrijf. Ingevoerd tijdens CDA bewind.
Klopt. En dat kan dus verruimd worden. Zoals men ook in Frankrijk van plan is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:32 schreef remlof het volgende:
[..]
In het geval van terrorisme ja, niet voor het "straatterrorisme" waar de PVV het steeds over heeft
Ik dacht ook bij verkrachting, moord en andere zware misdrijven. Het 'straatterrorisme' waar jij het over hebt bestaat deels uit gewelddadige, recidiverende overvallers die winkeliers bedreigen en berovingen doen, dat zijn mijns inziens dermate zware misdrijven dat het mooi zou zijn als die naar een ander land kunnen. De situatie rondom Marokkanen is van dien aard, dubbele nationaliteit, dat dat makkelijk kan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:32 schreef remlof het volgende:
[..]
In het geval van terrorisme ja, niet voor het "straatterrorisme" waar de PVV het steeds over heeft
Die jochies kennen Marokko alleen van het bezoek aan oma in de zomervakantiequote:Op vrijdag 3 september 2010 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht ook bij verkrachting, moord en andere zware misdrijven. Het 'straatterrorisme' waar jij het over hebt bestaat deels uit gewelddadige, recidiverende overvallers die winkeliers bedreigen en berovingen doen, dat zijn mijns inziens dermate zware misdrijven dat het mooi zou zijn als die naar een ander land kunnen. De situatie rondom Marokkanen is van dien aard, dubbele nationaliteit, dat dat makkelijk kan.
Ik ben benieuwd of ze die wetswijziging door de 2e kamer krijgen. En dan zit je nog met een probleem in de 1e kamer. Dat wordt pas interessant straks. Die verkiezing word de graad meter voor het nieuw te formeren kabint (in welke form dan ook). Ik wacht af in spanning.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Klopt. En dat kan dus verruimd worden. Zoals men ook in Frankrijk van plan is.
deur is dichtquote:
Als het in het regeerakkoord staat zal de TK geen probleem zijn. Zeker niet wanneer je ook de SGP meerekent. De EK is een hobbel inderdaad, maar dat geldt voor álle wetgeving waarmee dit mogelijke kabinet komt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:52 schreef Hassish het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze die wetswijziging door de 2e kamer krijgen. En dan zit je nog met een probleem in de 1e kamer. Dat wordt pas interessant straks. Die verkiezing word de graad meter voor het nieuw te formeren kabint (in welke form dan ook). Ik wacht af in spanning.
Uitgelezen kans dus om het land nog beter te leren kennen. Ik vermoed overigens dan Marokko dan snel in beweging gaat komen zodat we af zijn van die belachelijke dubbele paspoorten die Marokko maar uit blijft delen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Die jochies kennen Marokko alleen van het bezoek aan oma in de zomervakantie
Dan krijg je dus rechtsongelijkheid, een autochtoon krijgt gevangenisstraf, een mocro wordt gedeporteerd omdat hij zijn dubbele nationaliteit niet op kan gevenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht ook bij verkrachting, moord en andere zware misdrijven. Het 'straatterrorisme' waar jij het over hebt bestaat deels uit gewelddadige, recidiverende overvallers die winkeliers bedreigen en berovingen doen, dat zijn mijns inziens dermate zware misdrijven dat het mooi zou zijn als die naar een ander land kunnen. De situatie rondom Marokkanen is van dien aard, dubbele nationaliteit, dat dat makkelijk kan.
Jij wilt ze allemaal op een bootje zetten in de Noordzee?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Vanwaar die drang van sommige mensen om criminelen binnen de grenzen te houden?
Daar heeft de minister dus zijn ambtenaren voor, verzin een list.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dan krijg je dus rechtsongelijkheid, een autochtoon krijgt gevangenisstraf, een mocro wordt gedeporteerd omdat hij zijn dubbele nationaliteit niet op kan geven
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Omdat ONZE criminelen ook ONS probleem zijn en daarom ONZE straffen verdienen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Que?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar heeft de minister dus zijn ambtenaren voor, verzin een list.
Verwerk jij het afval in je eigen tuin? Ik geef het mee, en tegenwoordig wordt het meestal in het buitenland verwerkt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Pool het volgende:
Flikker jij je vuilniszakken ook over de schutting?
En een allochtoon straf je natuurlijk veel harder dan een autochtoon. Belastingformulier verkeerd ingevuld? Deportatie!!quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat ONZE criminelen ook ONS probleem zijn en daarom ONZE straffen verdienen.
Te makkelijk Pool, ben beter gewend van je.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord wat jij met criminelen wilt doen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Te makkelijk Pool, ben beter gewend van je.
Voor jou hetzelfde antwoord, te makkelijk. Dat bootje op de Noordzee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord wat jij met criminelen wilt doen?
Voor jou geldt hetzelfde: vraag ontwijken, te makkelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor jou hetzelfde antwoord, te makkelijk. Dat bootje op de Noordzee.
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Pool het volgende:
Omdat ONZE criminelen ook ONS probleem zijn
De Westerse wereld scheept inderdaad maar al te graag anderen op met hun teringzooi, dat klopt, is lekker makkelijk en hoef je zelf geen verantwoordelijkheid te nemen. Daar houden we niet van namelijk, verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Verwerk jij het afval in je eigen tuin? Ik geef het mee, en tegenwoordig wordt het meestal in het buitenland verwerkt.
Wat vind je van de huidige wetgeving m.b.t. terroristen en een dubbele nationaliteit?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij pleit niemand ervoor om criminelen een vrijbrief te geven zodra ze hun paspoort verliezen hoor. Eerst de straf opleggen en dan pas ongewenst verklaren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dit dus.
Overigens vind ik ook nogal hypocriet dat de mensen die het hardst roepen dat we criminelen het land uit moeten zetten ook altijd het hardst roepen dat Nederlanders die in het buitenland een misdaad begaan daar maar moeten blijven.
Rechtsongelijkheid dus, want de een krijgt na het uitzitten van de straf nog een extra straf, de ander niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:26 schreef nikk het volgende:
Eerst de straf opleggen en dan pas ongewenst verklaren.
is dat zo? Ik ben dan benieuwd hoe het congres van het CDA daar mee akkoord gaat. Dan pas heb je te maken met de 2e kamer. En daarbij vind ik zo een actie te makkelijk, het is een glijdende schaal. Maar goed ik ben benieuwd en wacht af. Maar als ik dit soort verhalen hoor, dan ben ik benieuwd wat er nog meer boven komt drijven straks.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Als het in het regeerakkoord staat zal de TK geen probleem zijn. Zeker niet wanneer je ook de SGP meerekent. De EK is een hobbel inderdaad, maar dat geldt voor álle wetgeving waarmee dit mogelijke kabinet komt.
Het is geen extra straf. Dat het als straf kan worden ervaren is iets anders. Zo verlies je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland ook de Nederlandse wanneer je daar langer dan 10 jaar woont.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:30 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Rechtsongelijkheid dus, want de een krijgt na het uitzitten van de straf nog een extra straf, de ander niet.
Als het gewoon waar is, dan hoef ik het niet moeilijker te formuleren dan dat het is hè.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En hoe zit dat als je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland een misdaad pleegt?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is geen extra straf. Dat het als straf kan worden ervaren is iets anders. Zo verlies je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland ook de Nederlandse wanneer je daar langer dan 10 jaar woont.
Nou, dat vind ik wel een hele fraaie argumentatie hoor. Het afnemen van de Nederlandse Nationaliteit betekent dat je huis en haard achter moet laten en een nieuw bestaan moet opbouwen in een ander land, gedwongen. Waar ze waarschijnlijk ook niet op je zitten te wachten, dus dat opbouwen van een nieuw bestaan zal ook niet gemakkelijk zijn. Dat noem ik nogal een straf.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:32 schreef nikk het volgende:
Het is geen extra straf. Dat het als straf kan worden ervaren is iets anders.
Ja, maar dan wordt je niet meteen terug verbannen naar Nederland.quote:Zo verlies je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland ook de Nederlandse wanneer je daar langer dan 10 jaar woont.
Ten dele eens met je.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef Pool het volgende:
[..]
Als het gewoon waar is, dan hoef ik het niet moeilijker te formuleren dan dat het is hè.
Bij een jochie dat hier geboren is, hier naar school is gegaan, hier op straat rondhangt en vervolgens hier een omaatje berooft, daarbij is het HIER misgegaan. Dan moet je zo iemand hier de straf geven die daar het beste bij past. En inderdaad, de straffen voor beroving mogen best iets strenger.
Maar als je zo iemand dan uitzet naar een ander land, dat verder niks met het criminele gedrag van doen heeft, dan is dat inderdaad vergelijkbaar met het afval over de schutting bij de buren flikkeren.
juistemquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Meelevendheid is dan ook een typisch linkse hobby, dus logisch dat rechtse mensen dat niet begrijpen.
Dan begrijp je me niet helemaal. Het is niet zo dat de rechter het verlies van de Nederlandse nationaliteit als straf oplegt. Het is een gevolg van het krijgen van (bijvoorbeeld) een gevangenisstraf.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wel een hele fraaie argumentatie hoor. Het afnemen van de Nederlandse Nationaliteit betekent dat je huis en haard achter moet laten en een nieuw bestaan moet opbouwen in een ander land, gedwongen. Waar ze waarschijnlijk ook niet op je zitten te wachten, dus dat opbouwen van een nieuw bestaan zal ook niet gemakkelijk zijn. Dat noem ik nogal een straf.
[..]
Ja, maar dan wordt je niet meteen terug verbannen naar Nederland.
Afhankelijk van het land. De VS zou je bijvoorbeeld als ongewenst vreemdeling kunnen verklaren en terugsturen naar Nederland.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En hoe zit dat als je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland een misdaad pleegt?
Aha, thanks.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Afhankelijk van het land. De VS zou je bijvoorbeeld als ongewenst vreemdeling kunnen verklaren en terugsturen naar Nederland.
Dan is het nog steeds een straf hè.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan begrijp je me niet helemaal. Het is niet zo dat de rechter het verlies van de Nederlandse nationaliteit als straf oplegt. Het is een gevolg van het krijgen van (bijvoorbeeld) een gevangenisstraf.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een boete is een schikking. Als jij naar de rechter wil gaan dan is dat mogelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds een straf hè.![]()
Als jij de NL nationaliteit verliest omdat je te hard reed (hoeft geen rechter aan te pas te komen als dat gewoon zo in de wet geregeld is) zou je het dan ook afdoen met "sommige mensen kunnen dat als een straf ervaren maar eigenlijk is het er geen"?
Een boete is gewoon een straf, hoe je dat juridisch wilt noemen doet er niet toe.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Een boete is een schikking. Als jij naar de rechter wil gaan dan is dat mogelijk.
Nogmaals, een boete is een schikking. Je kan ook niet akkoord gaan en het laten voorkomen. Dan zal de rechter daar een uitspraak over doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een boete is gewoon een straf, hoe je dat juridisch wilt noemen doet er niet toe.
Maar ik merk dat je liever woordspelletjes speelt dan inhoudelijk in te gaan op mijn vraag.
Nogmaals: juridisch geneuzel. Een boete is gewoon een straf die je krijgt voor het overtreden van een regel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Nogmaals, een boete is een schikking. Je kan ook niet akkoord gaan en het laten voorkomen. Dan zal de rechter daar een uitspraak over doen.
Laten we het "geneuzel" dan achter ons laten, alleen al op het punt van de rechter klopt jouw voorbeeld al niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nogmaals: juridisch geneuzel. Een boete is gewoon een straf die je krijgt voor het overtreden van een regel.
Ter lering ende vermaeck : http://nl.wikipedia.org/wiki/Straf
Ja. Dat is een extra straf.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Laten we het "geneuzel" dan achter ons laten, alleen al op het punt van de rechter klopt jouw voorbeeld al niet.
Maar om een antwoord te krijgen op mijn vraag, vind je het verliezen van de AOW wanneer je de gevangenis in moet een extra straf?
Je haalt zaken door elkaar. Het gaat om de extra "straf" ten opzichte van de straf die wordt opgelegd door een rechter. Sowieso kan je met jouw redenatie stellen dat er geen sprake is van rechtsongelijkheid aangezien er sprake is van ongelijke gevallen. Namelijk tussen enkel de Nederlandse nationaliteit hebben en een dubbele. Net zoals je wel of geen AOW krijgt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:19 schreef Jud1th het volgende:
Het verliezen van de AOW omdat je de gevangenis in moet geldt voor alle personen die zich in Nederland bevinden. Dat kan je niet zeggen van het verliezen van de Nederlandse Nationaliteit. Het gaat niet om de vraag of het wel of niet een straf is, het gaat om de rechtsongelijkheid.
Je kan de nationaliteit niet afpakken wanneer iemand alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Net zoals je geen AOW kan afpakken van iemand die daar geen recht op heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:26 schreef Jud1th het volgende:
Het zijn helemaal geen ongelijke gevallen, het gaat in alle gevallen om mensen met de Nederlandse Nationaliteit. De een pak je die wel af, de ander niet.
Dat de een er toevallig ook nog een andere nationaliteit bij heeft, wat die actie mogelijk maakt, doet niet ter zake. Dan kan je elk geval wel verschillend noemen, want de een heeft immers blauwe ogen, en de andere bruine.
Dat vind ik net zo krom, dan zadel je dus een ander land met de problemen op, wat lost dat nou op?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:31 schreef nikk het volgende:
Maar om dan dezelfde vraag aan jou te stellen. Wat vind je van de huidige wetgeving m.b.t. terroristen en de dubbele nationaliteit?
Er zit een grote denkfout hier, en dat is dat (zoals je al eerder opmerkte) het verliezen van die AOW het gevolg is van die straf (omdat je dan niet kunt werken). Het verliezen van je nationaliteit is echter wel een extra straf, want het is helemaal niet nodig dat iemand zijn nationaliteit verliest als gevolg van die straf, daarvoor zijn specifieke extra regels nodig om dat doelbewust toe te passen. Je kan die gevallen dus niet met elkaar vergelijken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:29 schreef nikk het volgende:
Je kan de nationaliteit niet afpakken wanneer iemand alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Net zoals je geen AOW kan afpakken van iemand die daar geen recht op heeft.
Yep. Wester, Van der Wulp en Kustaw Bessems melden het allemaal op twitter.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik check net nu.nl...
http://www.nu.nl/politiek/2326023/rechtse-coalitie-van-baan.html
Zou het echt waar zijn?!
Je haalt AOW en WAO door elkaar. En ten opzichte van de AOW zijn wel extra regels nodig geweest.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:37 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Er zit een grote denkfout hier, en dat is dat (zoals je al eerder opmerkte) het verliezen van die AOW het gevolg is van die straf (omdat je dan niet kunt werken). Het verliezen van je nationaliteit is echter wel een extra straf, want het is helemaal niet nodig dat iemand zijn nationaliteit verliest als gevolg van die straf, daarvoor zijn specifieke extra regels nodig om dat doelbewust toe te passen. Je kan die gevallen dus niet met elkaar vergelijken.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
BREKEND: HET IS GEKLAPT! FORMATIE MISLUKT!
Is dat Rutte dan volledig aan te rekenen? Die belofte had hij waarschijnlijk nooit waar kunnen maken, maar de andere partijen maken de positie van de VVD ook praktisch onmogelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik dacht dat Rutte het heel belangrijk vond voor het land dat er voor 1 juli een nieuwe regering zat, wat is er in de tussentijd met het landsbelang gebeurd? En moet hij met hangende pootjes terug naar links waar hij zo triomfantelijk tegen deed toen hij met de PVV ging praten.
Niet alleen grappig, er zakt hier ook wel iemand flink door het ijs als leider en bruggenbouwer.
Dan moet je zo'n belofte niet makenquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Is dat Rutte dan volledig aan te rekenen? Die belofte had hij waarschijnlijk nooit waar kunnen maken, maar de andere partijen maken de positie van de VVD ook praktisch onmogelijk.
En maar ontwijkenquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Je kan de nationaliteit niet afpakken wanneer iemand alleen de Nederlandse nationaliteit heeft.
Het was dan ook geen belofte.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moet je zo'n belofte niet maken
Hij gaat dit enorm in zijn voordeel gebruiken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef -jos- het volgende:
Ahhaha wat een kansloos voorstel van Geert, van te voren weet je al dat dat niet kan. (en Geert wist dat echt wel)
Het was verkiezingsretoriek, snel voor de verkiezingen nog eventjes laten zien hoe flink je bent. Geen énkele formatiepoging slaat in 3 weken. Dat wist Rutte ook wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Is dat Rutte dan volledig aan te rekenen? Die belofte had hij waarschijnlijk nooit waar kunnen maken, maar de andere partijen maken de positie van de VVD ook praktisch onmogelijk.
Mensen die hier iets uitvreten dienen daar ook hiervoor bestraft te worden. Ik ben wel van de lijn, het zijn kutmarokkanen maar wel onze kutmarokkanen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Jep. Ik denk dat Geert op Fok een erg geslaagde troll zou zijnquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef karton het volgende:
[..]
Hij gaat dit enorm in zijn voordeel gebruiken.
Die geilen wel op discriminerende maatregelen inderdaadquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Compatibel het volgende:
Rutte: "Ik denk dat rechts Nederland zijn handen zou aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
![]()
Haha
Nee hoor, mogelijkheden genoeg. Maar dan moet je wel slim opereren, en niet te vroeg triomfantelijk gaan doen bijvoorbeeld, dan moet je de juiste keuzes maken, dan moet je het landsbelang voorop stellen en vooral moedig zijn. Maar hij is te schijterig geweest, doodsbenauwd voor meer stemmenverlies aan de PVV de volgende keer.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |