abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86026706
Vanwaar die drang van sommige mensen om criminelen binnen de grenzen te houden?
pi_86026722
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik dacht ook bij verkrachting, moord en andere zware misdrijven. Het 'straatterrorisme' waar jij het over hebt bestaat deels uit gewelddadige, recidiverende overvallers die winkeliers bedreigen en berovingen doen, dat zijn mijns inziens dermate zware misdrijven dat het mooi zou zijn als die naar een ander land kunnen. De situatie rondom Marokkanen is van dien aard, dubbele nationaliteit, dat dat makkelijk kan.
Dan krijg je dus rechtsongelijkheid, een autochtoon krijgt gevangenisstraf, een mocro wordt gedeporteerd omdat hij zijn dubbele nationaliteit niet op kan geven :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86026745
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Jij wilt ze allemaal op een bootje zetten in de Noordzee?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86026840
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dan krijg je dus rechtsongelijkheid, een autochtoon krijgt gevangenisstraf, een mocro wordt gedeporteerd omdat hij zijn dubbele nationaliteit niet op kan geven :')
Daar heeft de minister dus zijn ambtenaren voor, verzin een list.
pi_86026858
quote:
Dit dus.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:14:00 #231
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86026948
quote:
Omdat ONZE criminelen ook ONS probleem zijn en daarom ONZE straffen verdienen.

Flikker jij je vuilniszakken ook over de schutting?
pi_86026981
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar heeft de minister dus zijn ambtenaren voor, verzin een list.
Que?
pi_86027016
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Pool het volgende:
Verwerk jij het afval in je eigen tuin? Ik geef het mee, en tegenwoordig wordt het meestal in het buitenland verwerkt.
pi_86027049
quote:

[..]

En een allochtoon straf je natuurlijk veel harder dan een autochtoon. Belastingformulier verkeerd ingevuld? Deportatie!! :(
pi_86027060
quote:

[..]

Te makkelijk Pool, ben beter gewend van je.
pi_86027076
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op antwoord wat jij met criminelen wilt doen?
pi_86027126
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op antwoord wat jij met criminelen wilt doen?
Voor jou hetzelfde antwoord, te makkelijk. Dat bootje op de Noordzee.
pi_86027176
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor jou hetzelfde antwoord, te makkelijk. Dat bootje op de Noordzee.
Voor jou geldt hetzelfde: vraag ontwijken, te makkelijk.
pi_86027271
quote:
Omdat ONZE criminelen ook ONS probleem zijn
Dit dus.

Overigens vind ik ook nogal hypocriet dat de mensen die het hardst roepen dat we criminelen het land uit moeten zetten ook altijd het hardst roepen dat Nederlanders die in het buitenland een misdaad begaan daar maar moeten blijven.
pi_86027304
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Verwerk jij het afval in je eigen tuin? Ik geef het mee, en tegenwoordig wordt het meestal in het buitenland verwerkt.
De Westerse wereld scheept inderdaad maar al te graag anderen op met hun teringzooi, dat klopt, is lekker makkelijk en hoef je zelf geen verantwoordelijkheid te nemen. Daar houden we niet van namelijk, verantwoordelijkheid.
pi_86027313
quote:

[..]

Wat vind je van de huidige wetgeving m.b.t. terroristen en een dubbele nationaliteit?
pi_86027407
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dit dus.

Overigens vind ik ook nogal hypocriet dat de mensen die het hardst roepen dat we criminelen het land uit moeten zetten ook altijd het hardst roepen dat Nederlanders die in het buitenland een misdaad begaan daar maar moeten blijven.
Volgens mij pleit niemand ervoor om criminelen een vrijbrief te geven zodra ze hun paspoort verliezen hoor. Eerst de straf opleggen en dan pas ongewenst verklaren.
pi_86027555
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:26 schreef nikk het volgende:
Eerst de straf opleggen en dan pas ongewenst verklaren.
Rechtsongelijkheid dus, want de een krijgt na het uitzitten van de straf nog een extra straf, de ander niet.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:31:42 #244
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_86027634
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Als het in het regeerakkoord staat zal de TK geen probleem zijn. Zeker niet wanneer je ook de SGP meerekent. De EK is een hobbel inderdaad, maar dat geldt voor álle wetgeving waarmee dit mogelijke kabinet komt.
is dat zo? Ik ben dan benieuwd hoe het congres van het CDA daar mee akkoord gaat. Dan pas heb je te maken met de 2e kamer. En daarbij vind ik zo een actie te makkelijk, het is een glijdende schaal. Maar goed ik ben benieuwd en wacht af. Maar als ik dit soort verhalen hoor, dan ben ik benieuwd wat er nog meer boven komt drijven straks.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_86027673
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:30 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Rechtsongelijkheid dus, want de een krijgt na het uitzitten van de straf nog een extra straf, de ander niet.
Het is geen extra straf. Dat het als straf kan worden ervaren is iets anders. Zo verlies je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland ook de Nederlandse wanneer je daar langer dan 10 jaar woont.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:35:38 #246
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86027793
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als het gewoon waar is, dan hoef ik het niet moeilijker te formuleren dan dat het is hè.

Bij een jochie dat hier geboren is, hier naar school is gegaan, hier op straat rondhangt en vervolgens hier een omaatje berooft, daarbij is het HIER misgegaan. Dan moet je zo iemand hier de straf geven die daar het beste bij past. En inderdaad, de straffen voor beroving mogen best iets strenger.

Maar als je zo iemand dan uitzet naar een ander land, dat verder niks met het criminele gedrag van doen heeft, dan is dat inderdaad vergelijkbaar met het afval over de schutting bij de buren flikkeren.
pi_86027838
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is geen extra straf. Dat het als straf kan worden ervaren is iets anders. Zo verlies je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland ook de Nederlandse wanneer je daar langer dan 10 jaar woont.
En hoe zit dat als je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland een misdaad pleegt?
pi_86027847
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:32 schreef nikk het volgende:
Het is geen extra straf. Dat het als straf kan worden ervaren is iets anders.
Nou, dat vind ik wel een hele fraaie argumentatie hoor. Het afnemen van de Nederlandse Nationaliteit betekent dat je huis en haard achter moet laten en een nieuw bestaan moet opbouwen in een ander land, gedwongen. Waar ze waarschijnlijk ook niet op je zitten te wachten, dus dat opbouwen van een nieuw bestaan zal ook niet gemakkelijk zijn. Dat noem ik nogal een straf.

quote:
Zo verlies je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland ook de Nederlandse wanneer je daar langer dan 10 jaar woont.
Ja, maar dan wordt je niet meteen terug verbannen naar Nederland.
pi_86027988
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef Pool het volgende:

[..]

Als het gewoon waar is, dan hoef ik het niet moeilijker te formuleren dan dat het is hè.

Bij een jochie dat hier geboren is, hier naar school is gegaan, hier op straat rondhangt en vervolgens hier een omaatje berooft, daarbij is het HIER misgegaan. Dan moet je zo iemand hier de straf geven die daar het beste bij past. En inderdaad, de straffen voor beroving mogen best iets strenger.

Maar als je zo iemand dan uitzet naar een ander land, dat verder niks met het criminele gedrag van doen heeft, dan is dat inderdaad vergelijkbaar met het afval over de schutting bij de buren flikkeren.
Ten dele eens met je.
Bedankt voor het antwoord :)
pi_86028012
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:11 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Meelevendheid is dan ook een typisch linkse hobby, dus logisch dat rechtse mensen dat niet begrijpen.
juistem :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')