abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86028049
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik wel een hele fraaie argumentatie hoor. Het afnemen van de Nederlandse Nationaliteit betekent dat je huis en haard achter moet laten en een nieuw bestaan moet opbouwen in een ander land, gedwongen. Waar ze waarschijnlijk ook niet op je zitten te wachten, dus dat opbouwen van een nieuw bestaan zal ook niet gemakkelijk zijn. Dat noem ik nogal een straf.
[..]

Ja, maar dan wordt je niet meteen terug verbannen naar Nederland.
Dan begrijp je me niet helemaal. Het is niet zo dat de rechter het verlies van de Nederlandse nationaliteit als straf oplegt. Het is een gevolg van het krijgen van (bijvoorbeeld) een gevangenisstraf.
pi_86028167
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En hoe zit dat als je als Nederlander met dubbele nationaliteit in het buitenland een misdaad pleegt?
Afhankelijk van het land. De VS zou je bijvoorbeeld als ongewenst vreemdeling kunnen verklaren en terugsturen naar Nederland.
pi_86028228
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Afhankelijk van het land. De VS zou je bijvoorbeeld als ongewenst vreemdeling kunnen verklaren en terugsturen naar Nederland.
Aha, thanks.
pi_86028317
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan begrijp je me niet helemaal. Het is niet zo dat de rechter het verlies van de Nederlandse nationaliteit als straf oplegt. Het is een gevolg van het krijgen van (bijvoorbeeld) een gevangenisstraf.
Dan is het nog steeds een straf hè. :')

Als jij de NL nationaliteit verliest omdat je te hard reed (hoeft geen rechter aan te pas te komen als dat gewoon zo in de wet geregeld is) zou je het dan ook afdoen met "sommige mensen kunnen dat als een straf ervaren maar eigenlijk is het er geen"? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86028333
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Te makkelijk Pool, ben beter gewend van je.
:')
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86028428
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds een straf hè. :')

Als jij de NL nationaliteit verliest omdat je te hard reed (hoeft geen rechter aan te pas te komen als dat gewoon zo in de wet geregeld is) zou je het dan ook afdoen met "sommige mensen kunnen dat als een straf ervaren maar eigenlijk is het er geen"? :')
Een boete is een schikking. Als jij naar de rechter wil gaan dan is dat mogelijk.
pi_86028479
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Een boete is een schikking. Als jij naar de rechter wil gaan dan is dat mogelijk.
Een boete is gewoon een straf, hoe je dat juridisch wilt noemen doet er niet toe.

Maar ik merk dat je liever woordspelletjes speelt dan inhoudelijk in te gaan op mijn vraag. :*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86028495
Als je het al ergens mee wilt vergelijken dan kan je dat het beste doen met het verliezen van een uitkering (WAO, AOW, etc) wanneer je de gevangenis in moet. Het is geen extra straf die wordt opgelegd, slechts een gevolg.
pi_86028540
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een boete is gewoon een straf, hoe je dat juridisch wilt noemen doet er niet toe.

Maar ik merk dat je liever woordspelletjes speelt dan inhoudelijk in te gaan op mijn vraag. :*
Nogmaals, een boete is een schikking. Je kan ook niet akkoord gaan en het laten voorkomen. Dan zal de rechter daar een uitspraak over doen.
pi_86028634
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Nogmaals, een boete is een schikking. Je kan ook niet akkoord gaan en het laten voorkomen. Dan zal de rechter daar een uitspraak over doen.
Nogmaals: juridisch geneuzel. Een boete is gewoon een straf die je krijgt voor het overtreden van een regel.

Ter lering ende vermaeck : http://nl.wikipedia.org/wiki/Straf
pi_86029274
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nogmaals: juridisch geneuzel. Een boete is gewoon een straf die je krijgt voor het overtreden van een regel.

Ter lering ende vermaeck : http://nl.wikipedia.org/wiki/Straf
Laten we het "geneuzel" dan achter ons laten, alleen al op het punt van de rechter klopt jouw voorbeeld al niet.

Maar om een antwoord te krijgen op mijn vraag, vind je het verliezen van de AOW wanneer je de gevangenis in moet een extra straf?
pi_86029370
Het verliezen van de AOW omdat je de gevangenis in moet geldt voor alle Nederlanders. Dat kan je niet zeggen van het verliezen van de Nederlandse Nationaliteit. Het gaat niet om de vraag of het wel of niet een straf is, het gaat om de rechtsongelijkheid.
pi_86029383
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Laten we het "geneuzel" dan achter ons laten, alleen al op het punt van de rechter klopt jouw voorbeeld al niet.

Maar om een antwoord te krijgen op mijn vraag, vind je het verliezen van de AOW wanneer je de gevangenis in moet een extra straf?
Ja. Dat is een extra straf.

Vind jij het verliezen van je NL nationaliteit als je door rood rijdt een straf?
pi_86029499
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:19 schreef Jud1th het volgende:
Het verliezen van de AOW omdat je de gevangenis in moet geldt voor alle personen die zich in Nederland bevinden. Dat kan je niet zeggen van het verliezen van de Nederlandse Nationaliteit. Het gaat niet om de vraag of het wel of niet een straf is, het gaat om de rechtsongelijkheid.
Je haalt zaken door elkaar. Het gaat om de extra "straf" ten opzichte van de straf die wordt opgelegd door een rechter. Sowieso kan je met jouw redenatie stellen dat er geen sprake is van rechtsongelijkheid aangezien er sprake is van ongelijke gevallen. Namelijk tussen enkel de Nederlandse nationaliteit hebben en een dubbele. Net zoals je wel of geen AOW krijgt.
pi_86029582
Het zijn helemaal geen ongelijke gevallen, het gaat in alle gevallen om mensen met de Nederlandse Nationaliteit. De een pak je die wel af, de ander niet.

Dat de een er toevallig ook nog een andere nationaliteit bij heeft, wat die actie mogelijk maakt, doet niet ter zake. Dan kan je elk geval wel verschillend noemen, want de een heeft immers blauwe ogen, en de andere bruine.
pi_86029683
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:26 schreef Jud1th het volgende:
Het zijn helemaal geen ongelijke gevallen, het gaat in alle gevallen om mensen met de Nederlandse Nationaliteit. De een pak je die wel af, de ander niet.

Dat de een er toevallig ook nog een andere nationaliteit bij heeft, wat die actie mogelijk maakt, doet niet ter zake. Dan kan je elk geval wel verschillend noemen, want de een heeft immers blauwe ogen, en de andere bruine.
Je kan de nationaliteit niet afpakken wanneer iemand alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Net zoals je geen AOW kan afpakken van iemand die daar geen recht op heeft.
pi_86029746
Maar om dan dezelfde vraag aan jou te stellen. Wat vind je van de huidige wetgeving m.b.t. terroristen en de dubbele nationaliteit?
pi_86029909
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:31 schreef nikk het volgende:
Maar om dan dezelfde vraag aan jou te stellen. Wat vind je van de huidige wetgeving m.b.t. terroristen en de dubbele nationaliteit?
Dat vind ik net zo krom, dan zadel je dus een ander land met de problemen op, wat lost dat nou op?
pi_86029974
BREKEND: HET IS GEKLAPT! FORMATIE MISLUKT!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86029982
Zal je dadelijk zien dat de PVV stopt met de onderhandelingen. :').
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_86029987
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:29 schreef nikk het volgende:
Je kan de nationaliteit niet afpakken wanneer iemand alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Net zoals je geen AOW kan afpakken van iemand die daar geen recht op heeft.
Er zit een grote denkfout hier, en dat is dat (zoals je al eerder opmerkte) het verliezen van die AOW het gevolg is van die straf (omdat je dan niet kunt werken). Het verliezen van je nationaliteit is echter wel een extra straf, want het is helemaal niet nodig dat iemand zijn nationaliteit verliest als gevolg van die straf, daarvoor zijn specifieke extra regels nodig om dat doelbewust toe te passen. Je kan die gevallen dus niet met elkaar vergelijken.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:38:37 #272
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86030040
Ik check net nu.nl...

http://www.nu.nl/politiek/2326023/rechtse-coalitie-van-baan.html

Zou het echt waar zijn?!
pi_86030067
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik check net nu.nl...

http://www.nu.nl/politiek/2326023/rechtse-coalitie-van-baan.html

Zou het echt waar zijn?!
Yep. Wester, Van der Wulp en Kustaw Bessems melden het allemaal op twitter.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86030069
De vlag kan uit! w/ w/ w/
pi_86030078
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:37 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Er zit een grote denkfout hier, en dat is dat (zoals je al eerder opmerkte) het verliezen van die AOW het gevolg is van die straf (omdat je dan niet kunt werken). Het verliezen van je nationaliteit is echter wel een extra straf, want het is helemaal niet nodig dat iemand zijn nationaliteit verliest als gevolg van die straf, daarvoor zijn specifieke extra regels nodig om dat doelbewust toe te passen. Je kan die gevallen dus niet met elkaar vergelijken.
Je haalt AOW en WAO door elkaar. En ten opzichte van de AOW zijn wel extra regels nodig geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')