http://www.ru.nl/asn/quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:28 schreef sjeppert het volgende:
weet iemand waar ik me kan aanmelden voor een cursus academisch schrijven
Ik heb geen idee! Mail ze eens!quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:48 schreef sjeppert het volgende:
dank je.
Maar er bestaan toch ook cursussen voor phd studenten ed.
kan je je als student daar ook niet voor aanmelden
worden volgend mij maar 2x per jaar gegeven
Weet je misschien waar dat precies staat? Kan het nergens vinden (behalve het agendabericht) en schijt hem toch een beetje.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:39 schreef sjeppert het volgende:
alles na half 2 valt volgend mij uit
om 14.00 begint de opening
Ik zat in één keer goed!quote:
Schoolgeld betaald?quote:Op woensdag 1 september 2010 17:42 schreef ganzenherder het volgende:
Stond al een paar weken netjes ingeschreven bij studielink voor mijn opleiding, krijg ik nu ineens dit:
Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is door de onderwijsinstelling geannuleerd.
Wtf?
Ga je toevallig naar het 2e jaar en heb je je P gehaald?? Ze zitten daar namelijk mee te kutten.. Je hebt je P afgerond en daarom sluiten ze die inschrijving. Niets aan de hand dus. Wordt zo snel mogelijk opgelost werd mij verteld!quote:Op woensdag 1 september 2010 17:42 schreef ganzenherder het volgende:
Stond al een paar weken netjes ingeschreven bij studielink voor mijn opleiding, krijg ik nu ineens dit:
Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is door de onderwijsinstelling geannuleerd.
Wtf?
Ja dat is ongeveer wel wat er aan de hand is. Maargoed ik heb me dus net opnieuw ingeschreven als post-propedeuse...quote:Op woensdag 1 september 2010 20:31 schreef JennoL het volgende:
[..]
Ga je toevallig naar het 2e jaar en heb je je P gehaald?? Ze zitten daar namelijk mee te kutten.. Je hebt je P afgerond en daarom sluiten ze die inschrijving. Niets aan de hand dus. Wordt zo snel mogelijk opgelost werd mij verteld!
quote:Op maandag 6 september 2010 21:47 schreef Paaskonijn het volgende:
Mijn eerste keer huiswerk gemaakt. Ik ben trots.
Iets lezen en 6 opdrachten ofzoquote:
Ik blijf mooi school, huiswerk, leraar en les zeggen ja.quote:
Niet nodig.quote:
op de heyendaalse voor 10 euroquote:Op woensdag 8 september 2010 15:44 schreef SterreMarit het volgende:
Ik ben ook weer begonnen, na een jaartje er tussenuit geweest te zijn![]()
Ontdek alleen net dat SPSS nog op m'n oude pc staat en die staat bij ex-lief. Dus...ik moet 'even' een nieuw SPSS-ding aanschaffen. Kon dat niet ergens op de RU?
Zijn er eigenlijk nog meer Pedagogiek'ers aanwezig hier, behalve Mikkie?In welk jaar zit jij nu eigenlijk? Of ja...wat moet je nog doen allemaal?
Jeej!quote:Op donderdag 9 september 2010 12:42 schreef SterreMarit het volgende:
Thnx! Had het zelf vanmorgen al gevonden, toen ik me tijdens het college zo verveelde dat ik maar met m'n iPhone ben gaan zoekenHeb even illegaal geparkeerd en ben nu de trotse bezitter van een installatie-cd + briefje-met-uitleg! Ik ga zo eens even kijken of ik het aan de praat krijg.
quote:Na mijn HLO een jaar MLW gedaan (schakeljaar) veel wiskunde, scheikunde, natuurkunde... en niet dat ik dat niet kan, maar na 5 jaar was dat wel verdwenen.. Ondanks hard werken, infebruari besloten niet af te maken. Vanaf septemer dit jaar overgegaan naar (medische) biologie (voor mensen met schakeljaar is het enige verschil in de stages die je loopt...) Bevalt me goed! veel theorie die ik leuk vind en je mag zelf bepalen welke vakken je volgt. Zo volg ik nu celbiologie en biochemie; volgende blok immunologie en functionele genomics, maar als bijv. ecologie of planten je beter liggen, kun je daarvoor gaan (meerdere keuzevakken te kiezen). Vrienden die schakeljaar Biomedische wetenschappen volgen zeggen dat het vooral echt medisch is (functies van organen ed). Voor meer info (medische) biologie / MLW -> pmOp donderdag 21 oktober 2010 21:57 schreef J-heronimus het volgende:
Ik had het al in een apart topic gevraagd maar omdat hier wellicht ook mensen zijn die een life siences studie volgen op de Radboud post ik hem hier ook even:
Ik ben momenteel bezig met mijn vierde en laatste jaar van de opleiding HLO Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (richting biochemie). Nu heb ik het gevoel dat ik meer kan en meer wil, en heb het idee dat ik nog niet uitgeleerd ben na dit jaar, tevens wil ik niet mijn hele leven analist blijven en met een HLO diploma zit dat er toch wel dik in. Om die redenen zou ik graag een master willen volgen op de universiteit. Nu zijn er op de Radboud Universiteit drie masters die min of meer aansluiten op mijn huidige opleiding:
- Biomedische wetenschappen
- Moleculaire levenswetenschappen
- Medische biologie
Ik heb me eigen al georiënteerd op de website van de universiteit en wat navraag gedaan bij mensen die momenteel een van deze studies volgt, maar zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn.
Wat zijn bijvoorbeeld de grote verschillen tussen deze drie masters? Wat kun je er mee bereiken? En waar moet ik op letten bij het kiezen tussen deze masters?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
quote:PM gestuurdOp donderdag 21 oktober 2010 22:18 schreef Californium het volgende:
[..]
Na mijn HLO een jaar MLW gedaan (schakeljaar) veel wiskunde, scheikunde, natuurkunde... en niet dat ik dat niet kan, maar na 5 jaar was dat wel verdwenen.. Ondanks hard werken, infebruari besloten niet af te maken. Vanaf septemer dit jaar overgegaan naar (medische) biologie (voor mensen met schakeljaar is het enige verschil in de stages die je loopt...) Bevalt me goed! veel theorie die ik leuk vind en je mag zelf bepalen welke vakken je volgt. Zo volg ik nu celbiologie en biochemie; volgende blok immunologie en functionele genomics, maar als bijv. ecologie of planten je beter liggen, kun je daarvoor gaan (meerdere keuzevakken te kiezen). Vrienden die schakeljaar Biomedische wetenschappen volgen zeggen dat het vooral echt medisch is (functies van organen ed). Voor meer info (medische) biologie / MLW -> pm
quote:Hee, heb ik jou niet vorig jaar ofzo van alles over de studie verteld?Op donderdag 9 september 2010 07:29 schreef SterreMarit het volgende:
Ik weet gewoon serieus niet waar dat gebouw is of wat überhaupt 'het heyendaalse' is. Gewoonweg beschamend!
En Sarabi, dan volg ik veel dezelfde vakken als jij(2e jaar VP)Sterker nog, ik zit over een uur bij je in de collegezaal. Toch vreemd, ghehe
quote:Nee dat weet ik
quote:Nu al cijfers terug van tentamens?Op maandag 25 oktober 2010 22:40 schreef Paaskonijn het volgende:
Zo, mijn tweede tentamen nét niet gehaald; 3.
Dat staat in het OER van je opleiding. Te vinden in de studiegids, welke online staat.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:46 schreef WJMW het volgende:
Beetje een dood topic, maar ik vond het nogal overbodig om er een nieuw topic voor te openen.
Weet iemand wat volgens de tentamenregeling (nergens te vinden online) het aantal dagen is dat een docent maximaal mag gebruiken om een tentamenuitslag bekend te maken?
Dat weet ik, maar de OER staat niet online voor filosofie, datgene wat wel online staat gaat alleen maar over het kunnen inzien en over het recht op in beroep gaan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat staat in het OER van je opleiding. Te vinden in de studiegids, welke online staat.
Nakijktermijnen kunnen namelijk verschillen. Op de FSW wordt bijvoorbeeld onderscheid gemaakt naar aantallen studenten en open vs. gesloten vragen (multiplegok).
De man met de poesjes en gele truienquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:07 schreef Core2 het volgende:
Mijn wiskundedocent heeft een nakijktermijn van precies 2 uurVandaag stond het bijna zo goed als meteen op blackboard.
Ik vind 30 dagen wel ERG lang, gebeurt dit vaak? Ik snap wel dat een docent wel ff bezig is om uitwerkingen van > 60 studenten na te kijken, maar toch.quote:
Verschrikkelijk is dat. Alleen daarom ging ik nooit naar colleges of iets uit de syllabus doorkijken. Met zijn treurige kattensommetjes en grappen. BLUH.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:58 schreef Californium het volgende:
[..]
De man met de poesjes en gele truien?
Het is idd wel eens gebeurd dat het ook echt 30 dagen duurde idd...quote:Op maandag 24 januari 2011 21:03 schreef Core2 het volgende:
[..]
Ik vind 30 dagen wel ERG lang, gebeurt dit vaak? Ik snap wel dat een docent wel ff bezig is om uitwerkingen van > 60 studenten na te kijken, maar toch.
We hebben vrij met carnaval..quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:09 schreef Breekfast het volgende:
Waarom hebben we pas in week 10 voorjaarsvakantie?
Een voormalig katholieke universiteit behoort toch in de carnavalsweek vrij te geven?![]()
Sorry klopt ook, dacht dat carnaval al week eerder was.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:34 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
We hebben vrij met carnaval..
TOCH?!
Ik schrok me dood. Wel die vrijdag herkansing, bluhh.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:13 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Sorry klopt ook, dacht dat carnaval al week eerder was.
Oefening. Wel een beetje jammer, de oefening duurde dermate lang dat iedereen alweer naar binnen ging terwijl het proefalarm nog steeds afging. Zelfs de refter was alweer gewoon open voor verkoop terwijl het alarm nog gingquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:53 schreef Omniej het volgende:
Watskebeurt in het Erasmusgebouw? Hoop volk buiten, brandalarm...
Oefening of echt iets?
hahaquote:
wij hebben gisteren pas de cijfers teruggekregen van een tentamen dat op 6 januari gemaakt isquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:59 schreef WJMW het volgende:
Bedankt! dan mag ik nog niet klagen dus (2 en halve week)
Je eigen antwoord ongeveer. Stappen ipv studeren. Skip veel colleges en doe thuis niks.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hoe komt 't dat 't niet zo lekker gaat?
Duurt wel echt extreem lang vergeleken met docenten van het hbo vind ik. Ik snap wel dat het een rotklus is, maar 4/5 weken is echt veel. Gelukkig wel alle vakken gehaaldquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wij hebben gisteren pas de cijfers teruggekregen van een tentamen dat op 6 januari gemaakt is![]()
da's wel een beetje jammer... wel de intentie om door te gaan en volgend jaar wat meer te studeren? Deed je nou biologie? Want er zitten altijd wel mensen ook te studeren in de Zuid-Kantine!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:25 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Je eigen antwoord ongeveer. Stappen ipv studeren. Skip veel colleges en doe thuis niks..
Omdat ik het schakelprogramma volg, moest ik die meteen kiezen. Ik doe Staats- en Bestuursrecht. Daarvoor volg ik nu ook 2 (keuze-)mastervakken en volgend semester nog een verplicht vak + scriptie.quote:Op maandag 21 februari 2011 08:33 schreef motorbloempje het volgende:
nice! Heb je al een master uitgekozen?
Ikzelf heb 4 van 6 gehaald, 1 is slechts wat aanpassen en 2 wordt nog leuk.. Phonology wat er gewoon niet in wilal heb ik gelukkig de groepsopdracht al wel binnen..
Zodadelijk gesprek met de studieadviseur over m'n curriculum: ga volgend jaar als alles meezit het derde jaar van de opleiding in York (UK) doen!
Mogelijkheden genoeg, maar ik moet op tijd afstuderen ivm maatregelen kabinet + lening die een keer ophoudt. Helaas.quote:Op maandag 21 februari 2011 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
kun je niet nog switchen naar internationaal recht? Of is er geen mogelijkheid tot een stage in de master?
Beterquote:Op maandag 21 februari 2011 08:59 schreef motorbloempje het volgende:
idem hier, maar als het meezit kan ik m'n curriculum iets aan laten passen (ga ik zo proberen te regelen) zodat ik de twee vakken die ik nog in m'n major hier moet volgen kan vervangen door iets in de UK![]()
Ik ga volgend jaar lekker helemaal opnieuw beginnen! En ja, biologie. En in de Zuid-Kantine zitten mij teveel ICT nerdjes waar ik nog geen seconde bij wil zitten. Ga me nu ook maar uitschrijven voor de komende twee tentamens.quote:Op zondag 20 februari 2011 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
da's wel een beetje jammer... wel de intentie om door te gaan en volgend jaar wat meer te studeren? Deed je nou biologie? Want er zitten altijd wel mensen ook te studeren in de Zuid-Kantine!Gewoon je daarbij aansluiten enzo!
da's mooi balen. Ligt denk ik ook aan je 'staat van dienst' of ze daar over na willen denken. Was het al de herkansing?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:14 schreef Breekfast het volgende:
Vandaag tentamen missen door treinstoring NS in Arnhem![]()
Zal vast wel geen uitzondering voor worden gemaakt maar ik probeer het toch bij de examencommissie.
hopelijk vind je dan wel de motivatie om het daadwerkelijk te doen. Als de langstudeerdersboete er doorheen komt dan ben je flink de lul als je niet nominaal gaat lopen dan.. succesquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:52 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Ik ga volgend jaar lekker helemaal opnieuw beginnen! En ja, biologie. En in de Zuid-Kantine zitten mij teveel ICT nerdjes waar ik nog geen seconde bij wil zitten. Ga me nu ook maar uitschrijven voor de komende twee tentamens.
Nee was 1e poging gewoon. Heb al mail gestuurd naar Studieadviseur, die zegt dat er waarschijnlijk geen uitzondering voor wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
da's mooi balen. Ligt denk ik ook aan je 'staat van dienst' of ze daar over na willen denken. Was het al de herkansing?
Ik ben niet gestopt voor dit jaar. Heb alleen geen vertrouwen in het halen van tentamens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
da's mooi balen. Ligt denk ik ook aan je 'staat van dienst' of ze daar over na willen denken. Was het al de herkansing?
[..]
hopelijk vind je dan wel de motivatie om het daadwerkelijk te doen. Als de langstudeerdersboete er doorheen komt dan ben je flink de lul als je niet nominaal gaat lopen dan.. succesen ik zou zeggen: werk er dan in de tijd dat je nu niet meer gaat studeren flink bij voor een financiele buffer
ik zou nu naar Park Brakkestein gaan en onder een boom gaan liggenquote:Op woensdag 20 april 2011 11:50 schreef WJMW het volgende:
Is er ergens een plek waar je een fijn dutje kunt doen op de uni?
Daarom gebruik ik altijd maar gewoon Google.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:38 schreef oompaloompa het volgende:
Hallo vriendelijke Nijmegen mensen. Hoe kan ik op jullie website een lijst met medewerkers van een bepaald departement & hun onderzoeksgebied vinden? Ik dacht dat de website van Tilburg onduidelijk was maar die van jullie spant misschien toch wel de kroon
Nee ik ben op zoek naar een aantal mensen in nederland met een bepaald onderzoeksgebied, dus ik ga eigenlijk alle universiteiten langs en klik dan op alle namen van het specifieke departement om te kijken wat ze onderzoeken. Anders was ik idd wel gaan google-enquote:Op maandag 6 juni 2011 23:41 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik altijd maar gewoon Google.
"voornaam achternaam site:ru.nl"
Dan moet je het wel vinden.
Edit: Of ben je niet naar één specifiek persoon op zoek?
Kan je prima missen, heb 't ook gemist en leef nog steedsquote:Op woensdag 8 juni 2011 03:35 schreef Selina het volgende:
Ik heb met net ingeschreven via studielink, zie ik achteraf dat de introductieweek tijdens Lowlands valt.
Er is dan blijkbaar een of ander kamp, is dit de moeite waard? Of kan ik dat best missen, aangezien ik dan nog 6/7 dagen over heb?Anders moet ik mijn kaartje maar even gaan verkopen...
Blijft leuk, dat organiseren. Ook twee jaar gedaan, prima om te doenquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:00 schreef LastRequest het volgende:
Ik organiseer zo'n weekend en er waren vorig jaar ook veel groepjes die wat mensen misten vanwege Lowlands. Niks aan de hand, als je de rest van de dagen een beetje actief meedoet leer je genoeg mensen kennen!
Kamernet?quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:54 schreef Femke3112 het volgende:
Haaai
nieuwe nijmegen-inwoonster..
ga in september beginnen met Duitse taal en cultuur aan de RU
en ik heb een kamer en ik heb dr zin in
Haha nee, ik zit juist bij de SSHN! (Griftdijk (hoop niet dat jij ook in Griftdijk zit, want dan voorspelt jouw 'SSHN-krot niet veel goeds voor mij hahaquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:36 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Kamernet?
Wil eigenlijk asap een normale kamer want ik houd het niet uit in mijn SSHN krot. Al probeer ik daar zo min mogelijk te zijn
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:14 schreef Femke3112 het volgende:
[..]
Haha nee, ik zit juist bij de SSHN! (Griftdijk (hoop niet dat jij ook in Griftdijk zit, want dan voorspelt jouw 'SSHN-krot niet veel goeds voor mij haha)). Ik vond kamernet juist verschrikkelijk, ben dr na een tijdje maar meer opgehouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PatatFriet
Dat 2e was mijn motivatie, in combinatie met het feit dat ik nu elke keer mee kan gaan stappen als ik daar zin in heb en niet steeds hoef te blijven logeren bij vrienden.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:34 schreef motorbloempje het volgende:
Griftdijk... och ja.. alles beter dan elke dag een paar uur treinen, en het geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld vanuit daar te gaan hospiteren enzo, maar om er echt jaren te wonen? Nee
Internet heb ik nooit problemen mee gehad. En ik kan de meeste tv zenders redelijk goed ontvangen. Dus daar zal het je normaal niet aan liggen (in welk gebouw zit je trouwens?)quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:45 schreef Femke3112 het volgende:
Ja precies. Nu ben ik niet afhankelijk van treinen en bussen enzo, en ik kan 's avonds gewoon lekker gaan hospiteren, en ik hoef niet steeds ergens te blijven slapen..
Maar ganzenherder, vertel eens? is het echt zo erg? ik ben pas net verhuisd en heb er nog niet eens geslapen, dusjaafmetingen van de kamer vind ik op zich wel redelijk.. alles past er in ieder geval in
en nja, met een reistijd van 2,25 uur moet je toch iets..
ooh hoe is het internet trouwens? heb daar allemaal gruwelverhalen over gehoord?
ooh en tv-zenderswas laatst mn tv daar aan het installeren en had maar 3 zenders?
RTL4, mtv en disneychannel... XD
Wat grappig! Ik herkende je van het Huurdersplatform, waar je hier twee topics over aanmaakte! (ben er een hele actieve lurker :p)quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:45 schreef Femke3112 het volgende:
ooh hoe is het internet trouwens? heb daar allemaal gruwelverhalen over gehoord?
ooh en tv-zenderswas laatst mn tv daar aan het installeren en had maar 3 zenders?
RTL4, mtv en disneychannel... XD
Vossenveld is in elk opzicht beter inderdaad. Helaas was het voor mij geen optie...quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:58 schreef BGTes het volgende:
[..]
Wat grappig! Ik herkende je van het Huurdersplatform, waar je hier twee topics over aanmaakte! (ben er een hele actieve lurker :p)
Griftdijk leek mij totaal niets omdat je er blijkbaar alles van elkaar hoort (al heb ik het idee dat die vriend van me een beetje aan het overdrijven was). Ik heb dan ook voor Vossenveld gekozen, het is hier geluidsgeisoleerdMijn directe buurman speelt elektrische gitaar, en ik hoor hem totaal niet
Ik ben zo'n stuk chargrijn wat bij het minste of geringste geluidje al gaat zeuren, dus dat is dan ideaal
alleen is de locatie wat minder
quote:Van harte gefeliciteerd met het behalen van je masterexamen Pedagogische Wetenschappen
quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat mailtje heb ik nu al zo'n 4 keer ontvangen3 keer op 1 dag en vorige week één.. Maar voor die drie keer op één dag heb ik nog een excuusmailtje ontvangen dat er een fout gemaakt was
quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik krijg helemaal niet van zulke mailtjes. Alleen een mailtje van Bureau Examens:
[..]
Ik heb het formulier ook zojuist op de bus gedaan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:55 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]. Ik heb het betalingsformulier nu maar uitgeprint en ingevuld. Productieve dag zo.
Haha beter.quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik krijg helemaal niet van zulke mailtjes. Alleen een mailtje van Bureau Examens:
[..]
Ken je ene Bram uit Helmond?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:17 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Ik heb het formulier ook zojuist op de bus gedaan.
Goedemiddag trouwens, ik studeer Geschiedenis in Nijmegen. Nu alleen nog even een kamer zoeken!
jaaa ik heb dat mailtje ook 3x gekregenquote:Op maandag 1 augustus 2011 15:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat mailtje heb ik nu al zo'n 4 keer ontvangen3 keer op 1 dag en vorige week één.. Maar voor die drie keer op één dag heb ik nog een excuusmailtje ontvangen dat er een fout gemaakt was
Daar wacht ik ook op. Maar mijn laatste punt is volgens mij nog niet goed doorgevoerd in het systeem.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:56 schreef .aeon het volgende:
Weet iemand wanneer je bericht krijgt over behalen/ontvangen van je propedeuse?
Morgen ook maar eens de betaling voor het volgende jaar regelen.
Vossenveldquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:45 schreef Woezle het volgende:
Na alles voor mn studie te hebben geregeld, heb ik nu ook kameraanbod van de SSHN ontvangenVolgende week huurcontract tekenen voor mn kamer op Vossenveld ^^
Heeft er iemand trouwens foto's etc over hoe zo'n kamer er precies uit ziet? Dat plattegrondje wat ik heb gehad vind ik nog een beetje onduidelijk.
Inbouwkast en 2 a 3 boekenplankjes ernaast ja. Je hebt niks te klagen voor een eerstejaars student kan ik je vertellen...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:51 schreef Woezle het volgende:
Oeh heel erg bedankt!
Die boekenplanken en kledingkast staan er al of niet? Want ik las ooit ergens dat je zelf niks op mocht hangen?
Dat is idd een Vossenveldkamerquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:19 schreef Woezle het volgende:
En weet er iemand hoe hoog zo'n kamer is? Is het mogelijk om er een hoogslaper neer te zetten? Ik wil inrichtennnnn :3
Dankuquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:27 schreef BGTes het volgende:
[..]
Dat is idd een Vossenveldkamer
Mijn vriend gokt dat deze kamer 2.5m hoog is
Die inbouwkast vind ik trouwens niet echt fijn. De mijne heeft er geen plankjes inik heb er dus gewoon wat rotzooi ingestouwd en mijn eigen kast neergezet
Ja hoor, en sowieso hebben Engelse Taal en Cultuur studenten een streepje voorquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:47 schreef Woezle het volgende:
[..]
DankuToch maar besloten geen hoogslaper te nemen hehe. En dat is wel jammer van die kast. Hoe heb je je kamer verder ingericht?
(Ben ik nog wel een beetje ontopic?)
Dan ben ik vanaf nu overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt ^^quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja hoor, en sowieso hebben Engelse Taal en Cultuur studenten een streepje voor![]()
Ik heb hem ingericht als varkensstal. De grond is mijn wasmand!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:47 schreef Woezle het volgende:
[..]
DankuToch maar besloten geen hoogslaper te nemen hehe. En dat is wel jammer van die kast. Hoe heb je je kamer verder ingericht?
(Ben ik nog wel een beetje ontopic?)
Ik kreeg een mailtje ongeveer twee/drie weken na de aanvraag van m'n masterexamen. Da's zo'n anderhalve maand voor m'n uitreiking.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:53 schreef .aeon het volgende:
Mijn laatste punt is afgelopen vrijdag ingevoerd. Ik heb gehoord dat je tien dagen voor de uitreiking een officiele uitnodiging van Bureau Examens krijgt. Volgens mij is die uitreiking ergens eind oktober/begin november.
In mn brief stond 'Vossendijk 137_5', denk de 5e? Jij weet het waarschijnlijk beter dan ik!quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:26 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ik heb hem ingericht als varkensstal. De grond is mijn wasmand!
Maare.. ik heb linksvoor bij het raam mijn bureau, dan rechtsvoor mijn koelkast met combitron (L) Linksmidden staat mijn badass bed, rechtsmidden mijn daadwerkelijke kledingkast met daartegen een krat om mijn afwas in te doen :p Heb ook nog een toren met make-up maar die staat onder mijn bureau. De plankjes (ik heb er 5) staan vol met mijn boeken en wat eten, en dingen als rijst en pasta staat in een keukenkastje.
Mijn kamer is behoorlijk inefficient ingedeeld :p
Op welke verdieping kom je?
137 is de 10e verdiepingquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:14 schreef Woezle het volgende:
[..]
In mn brief stond 'Vossendijk 137_5', denk de 5e? Jij weet het waarschijnlijk beter dan ik!
Varkensstal. Zo gaat de mijne er ook uit zien ben ik bang.
Hoe zit dat trouwens met serviesgoed enzo? Iedereen heeft zijn eigen spullen of wordt het gedeeld?
Ben je helemaal gesetteld?quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:30 schreef Femke3112 het volgende:
Nu lekker op mn kamertje in Nijmegen![]()
Wou vandaag eens de stad gaan verkennen, naar de uni fietsen enzo.. maar wat een rotweer
Haha, en hoeveel verdiepingen zijn er? Er zijn ook geen lifts zeker? #nualmoequote:Op zondag 7 augustus 2011 21:35 schreef BGTes het volgende:
[..]
137 is de 10e verdiepingkamer 5 van gang 137
Iedereen heeft gewoon zijn eigen servies, pannen etcetera. Wel heb je in de keuken kastjes waarin pannen staan, volgens mij zijn die voor de buitenlandse studenten die er een jaar komen wonen. Ik woon in een gang waarin iedereen zelfs zijn eigen wcpapier meeneemt
Als je wilt dat deze minor meetelt moet je die inderdaad goed laten keuren door je examencommissie. En ik heb 'm nog niet ontvangenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Weet iemand hoe het precies werkt als je een minor wil volgen bij een andere universiteit?
Moet je hiervoor een verzoek indienen bij de opleidings/examencommissie?
En hoe werkt de inschrijving bij de andere universiteit?
En een 2e vraag: Heeft iemand al zijn registratiekaart voor het volgende collegejaar ontvangen?
Er zijn 10 verdiepingen, en ja er zijn 2 liftenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:04 schreef Woezle het volgende:
[..]
Haha, en hoeveel verdiepingen zijn er? Er zijn ook geen lifts zeker? #nualmoe
Kan je je keukenspullen in de keuken kwijt of ook gewoon in je kamer? Sorry voor al die vragen (A)
Morgen huurcontract gaan tekenen! En dan zaterdag weer naar Nijmegen voor de intro (:
Oei, heb ik succes nodig? Nu word ik bang hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:14 schreef BGTes het volgende:
[..]
Er zijn 10 verdiepingen, en ja er zijn 2 liftenIn het gebouw waar jij komt, dezelfde als ik btw, zitten sowieso 2 liften. Eentje voor de even, en eentje voor de oneven verdiepingen.
En je kunt je keukenspullen in de keuken kwijt. Het kan wel zijn dat je huisgenoten hebt die dan je spullen pakken, daar moet je tegen kunnen. Ik kan dat niet dus ik stop ze gewoon in een krat in mijn kamer :p
En geen probleem @ kwantiteit vragen, zou willen dat ik ze destijds kon stellen
Veel succes morgen
In ons gebouw 4 gangen per verdieping (in de vorm van een H waarin het middelste streepje de liften zijn). Ik vind het Kruidvat er best fijn, klein beetje rommelig maar, maar erg.. Kruidvat. Jammer dat ze bij de Limited Editions heel langzaam zijn. :pquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:20 schreef Woezle het volgende:
[..]
Oei, heb ik succes nodig? Nu word ik bang hoor![]()
Hoeveel gangen zijn er per verdieping dan? Ik snap het nummersysteem even niet. Of ik ben gewoon dom bezig.
Thanks voor het beantwoorden iig
(Trouwens, hoe erg verneukt is die Kruidvat daar in de straat? Ik twijfel om me van het filiaal waar ik nu werk over te laten plaatsen... Misschien dat ik morgen meteen even binnen loop.)
En hoe weet kan jij dan aan het nummer 137 zien dat dat verdieping 10 is, en welk gebouw? Of is dat gewoon dat je dat toevallig weet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:22 schreef BGTes het volgende:
[..]
In ons gebouw 4 gangen per verdieping (in de vorm van een H waarin het middelste streepje de liften zijn). Ik vind het Kruidvat er best fijn, klein beetje rommelig maar, maar erg.. Kruidvat. Jammer dat ze bij de Limited Editions heel langzaam zijn. :p
Als je daar komt werken kun je iig heel vaak met mij kletsen xD (heb een beautyblog dus koop nogal veel Kruidvatdingen)
Haha, dat zie ik hier: http://www.sshn.nl/Pages/(...)nveld_overzicht1.jpgquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:29 schreef Woezle het volgende:
[..]
En hoe weet kan jij dan aan het nummer 137 zien dat dat verdieping 10 is, en welk gebouw? Of is dat gewoon dat je dat toevallig weet?
Nja, Kruidvat is altijd rommelig. Alhoewel ik het in 'mijn' filiaal wel mee vind vallen, t.o.v waar ik anders weleens kom. Haha, we zullen zien ;D
jaa, ik heb mn registratiekaart al, al 2 weken ofzoquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Weet iemand hoe het precies werkt als je een minor wil volgen bij een andere universiteit?
Moet je hiervoor een verzoek indienen bij de opleidings/examencommissie?
En hoe werkt de inschrijving bij de andere universiteit?
En een 2e vraag: Heeft iemand al zijn registratiekaart voor het volgende collegejaar ontvangen?
Griftdijk zijn van die kartonnen containerwoningen, die staan niet echt bekend om hun geluidsisolatiequote:Op maandag 8 augustus 2011 10:49 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ben je helemaal gesetteld?
Ik hoorde dat Griftdijk heel gehorig is. Heb je daar veel last van of valt het mee?
Dat verklaart een hoop klachten..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Griftdijk zijn van die kartonnen containerwoningen, die staan niet echt bekend om hun geluidsisolatie
Nou word ik bang...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel plezier trouwens hier in NijmegenGoede keuze voor deze leuke stad
![]()
Dan zou het ongeveer nu opgelost moeten zijn. Is dat t?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:39 schreef Femke3112 het volgende:
Fout
De poging om u aan te melden is mislukt. De ingevoerde identificatiegegevens zijn niet correct.
Deze dus
ik heb verder dus ook nog niet mn wachtwoord kunnen veranderen, ik heb gewoon mn wachtwoord gebruikt dat ik via mail heb gekregen...
Studentenzaken doet t nu wel weer gelukkig.. alleen sta al ruim 20 minuten in de wachtrij met nog 3 wachtenden voor me.. begon bij 8
quote:
Nouja, ben wel benieuwd naar mn roosterquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:14 schreef BGTes het volgende:
[..]
Gelukkig staat er nu nog niet heeeel veel boeiends op waarschijnlijk
Schiet eens opquote:Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald
Staat jouw rooster al online?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:16 schreef Femke3112 het volgende:
[..]
Nouja, ben wel benieuwd naar mn rooster
en @motorbloempje: een meisje dat dezeflde studie gaat doen als ik, kan wel gewoon inloggen.. grr
O hee! Bedanktquote:
Mensen die werkenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, stel je voor dat je dat aan je werkgever ofzo door wilt geven zodat ook deze weet waar hij/zij aan toe is...
Hey Woezle, vraagjequote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:38 schreef Woezle het volgende:
'Blij' om te horen dat ik niet de enige ben waarbij hij een foutmelding geeft, ik ben ook wel benieuwd naar mn rooster ja.
Ja ik nu ook! En heb na 50 keer gokken waar ik het kon vinden, mn rooster gevonden! Ja ik ben trots op mezelf.quote:
Kussen en handdoeken?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:56 schreef Selina het volgende:
Wat nemen jullie allemaal mee voor de intro dan? Ik heb buiten mijn kleren alleen een sportbroek, slaapzak, bord/bestek, luchtbed en zwemkleding voor het geval dat. Verder is toch niets noodzakelijk?Ben echt zo iemand die op het laatste moment weer iets vergeet, haha.
En een extra fietsslot ^^quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]goeie, da's een van de dingen waarvan ik érg blij was ik 'm had tijdens de intro
Alsof in Engeland zitten zo stom is? Zullen we halverwege ruilen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
Boh, als ik niet in Engeland had gezeten was ik wel introductiecommissie geweest![]()
Baal stiekem wel een béétje
Vaak is het wel zo dat er slaapgelegenheid wordt geregeld met bedden.. Maar je weet het natuurlijk niet.. Je kan ook gaan kamperen ofzoquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:06 schreef Femke3112 het volgende:
Jaa ik heb die filmpjes van Campus in beeld ook al bekeken, zag er heel leuk uit, dus ik ben benieuwd..
Ik heb alles iig al klaargelegd, moet het alleen nog in een tas zien te krijgenMaar daar hebben we morgen nog ff de tijd voor.
trouwens... heb je voor het introductieweekend een luchtbed/matje nodig? Of slaap je daar in stapelbedden of zoiets, zag ik in de Campus in beeld-filmpjes?
edit: laat maar.. zie net in de folder dat t wel moet
Hier in Nijmegen is het droog hoor!quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:26 schreef Woezle het volgende:
Het mag van mij wel even droog worden hier. Wil niet als verzopen katje op de intro aankomen
Net niet, nu hier ook ;Dquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:28 schreef Californium het volgende:
[..]
Hier in Nijmegen is het droog hoor!
Precies!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Pas bij 8cm ontsluiting moet je opdrachten gaan maken
Aha. Ik had zo'n vermoeden. Als je niet weet wat je moet lezen wordt het uiteraard lastig.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:29 schreef BGTes het volgende:
Vaak hoef je voor het eerste college nog niets te doen en wordt het vak daar ter plekke ingeleid
Ik heb 7 cm ontsluiting.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Pas bij 8cm ontsluiting moet je opdrachten gaan maken
Is bij mij niet aan de orde, voor zover ik weet. Mijn studie is kleinschalig, dus het heeft weinig zin om groepen te maken.:)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:34 schreef BGTes het volgende:
[..]
Precies!
Ik word er wel echt helemaal gek van dat 5 dagen voordat het jaar begint, ik nog steeds geen groepsindeling gezien heb en daarmee mijn rooster niet weet. Erg praktisch in verband met mijn werk natuurlijk.
Ja, voor 5 vakken moest ik zelf mijn werkgroep kiezen en daarvoor inschrijven. Mijn hoorcolleges staan dus vast, 3 uur in de week en de rest moet ik zelf kiezen. Elke werkgroep valt dus op een andere dag, bijna een sport om het meest gunstige rooster te maken en je op tijd in te schrijven. Om 9u ging gister de inschrijving open, 150 studenten die zaten te stressen achter de pc.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:53 schreef BGTes het volgende:
Zelf indelen?
Wij worden gewoon op alfabet ingedeeld. Maar ik heb zo'n achternaam waarbij je niet zeker weet in welke groep je komt (dus geen Z of A zeg maar) dus het is nog even afwachten.
Ik hoorde net trouwens dat de indelingen vandaag bekend worden gemaakt. 5 dagen voor de start van het jaar. Toppie.
oh wat een apart systeem!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:48 schreef Selina het volgende:
[..]
Ja, voor 5 vakken moest ik zelf mijn werkgroep kiezen en daarvoor inschrijven. Mijn hoorcolleges staan dus vast, 3 uur in de week en de rest moet ik zelf kiezen. Elke werkgroep valt dus op een andere dag, bijna een sport om het meest gunstige rooster te maken en je op tijd in te schrijven. Om 9u ging gister de inschrijving open, 150 studenten die zaten te stressen achter de pc.
Al lijkt me dat altijd nog beter dan ingedeeld worden, dan heb je inderdaad je eigen rooster niet in de hand.
Het is geen studie met superveel contacturen, kan dus best wel kloppen jaquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:05 schreef Woezle het volgende:
Wat een drama is zo'n rooster zeg!
@BGTES Is het normaal om maar 10 colleges te hebben per week? Ik verwachte echt een heel vol rooster..
Yayquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:10 schreef BGTes het volgende:
[..]
Het is geen studie met superveel contacturen, kan dus best wel kloppen jaDe eerste periode is lekker rustig. Periode 3 en 4 zijn wel vol
Als dat niet lukt zijn die dagkaarten van de AH misschien een idee.. (14e per stuk)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:20 schreef Woezle het volgende:
[..]
YayIk dacht echt dat ik weer wat fout had gedaan
Beter kan ik al vanaf maandag in mn kamer, anders ga ik 2 keer 32 euro betalen voor een retourtje voor 1 college
Welke werkgroep zit jij?
Oeh goed idee! Zijn die gewoon doordeweek geldig? ^^quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:48 schreef BGTes het volgende:
[..]
Als dat niet lukt zijn die dagkaarten van de AH misschien een idee.. (14e per stuk)
Ik zit in werkgroep 6 ;o jij?
Dan zullen wij best wel wat werkcolleges samen hebbenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:23 schreef Woezle het volgende:
[..]
Oeh goed idee! Zijn die gewoon doordeweek geldig? ^^
Ik zit in werkgroep 4!
Mee eens!quote:
Blah idd, ik ging het dus ook net opzoeken. Net te laatquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:56 schreef BGTes het volgende:
[..]
Dan zullen wij best wel wat werkcolleges samen hebben(4-5-6 gaan meestal samen) thans, phonetics en IAS
En sorry!
De e-ticket Dagkaart van NS is te gebruiken in de 2e klas van 8 augustus t/m 30 oktober 2011. Reizen is toegestaan op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur, op zaterdag en zondag de gehele dag.
Ze zijn ook niet meer te koopStomme AH..
Haha, ik ken nog wel wat mensen die desperately op zoek zijn naar een kamer :'Dquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wij hebben nog wel een bezemkast. Misschien ook maar eens verhuren
Not that desperate iguess hahaquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
We zijn alleen niet echt op zoek naar een huurder. Of die moet rond de 400 betalen voor 9m2
Ik heb er 3 het komende blok, en ja ik vind dat al vrij normaalquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:05 schreef Woezle het volgende:
Wat een drama is zo'n rooster zeg!
@BGTES Is het normaal om maar 10 colleges te hebben per week? Ik verwachte echt een heel vol rooster..
Collegekaart heb ik al een jaarquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:09 schreef .aeon het volgende:
Hebben jullie je collegekaart al binnen?
Morgen beginnen![]()
Haha nee, die heb ik al gehaaldquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:48 schreef Woezle het volgende:
BGTes, zat jij toevallig ook bij Grammar and Translation vandaag?
Er is toch een nieuwe collegekaart vanaf dit jaar?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef BGTes het volgende:
[..]
Collegekaart heb ik al een jaarMaar mijn registratiekaart voor dit jaar nog niet
Bij de mensen die al een collegekaart hadden, wordt die volgens mij geleidelijk ingevoerd.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Er is toch een nieuwe collegekaart vanaf dit jaar?
Ik heb afgelopen dinsdag al meteen een nieuwe gekregen. Misschien verschilt het per faculteit ofzo. We krijgen op onze Managment faculteit ook een nieuw printsysteem wat blijkbaar alleen werkt op onze nieuwe pas.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:49 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Bij de mensen die al een collegekaart hadden, wordt die volgens mij geleidelijk ingevoerd.
Apart.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:35 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen dinsdag al meteen een nieuwe gekregen. Misschien verschilt het per faculteit ofzo. We krijgen op onze Managment faculteit ook een nieuw printsysteem wat blijkbaar alleen werkt op onze nieuwe pas.
Yep.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:51 schreef Woezle het volgende:
Is het op de uni eigenlijk mogelijk om de WiFi te gebruiken? Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kan je dan gewoon inloggen met je studentnummer + wachtwoord?
Thanks!quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Yep.
Zie:
http://www.ru.nl/uci/dien(...)less_ru/item_714982/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |