quote:Israël is een staat, geen geloof...Op maandag 25 oktober 2010 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja het is bizar om de extremisten van het ene geloof te vuur en te zwaard te willen bestrijden en die van het andere te omhelzen en je partijkas te laten spekken.
quote:Het Jodendom is niet geïnstitutionaliseerd, en kan de PVV überhaupt niet sponsoren.Op maandag 25 oktober 2010 00:32 schreef remlof het volgende:
[..]
De staat Israël sponsort de PVV niet
quote:Ik doelde op extremistische joden die er geen geheim van maken hem financieel te steunen.Op maandag 25 oktober 2010 00:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het Jodendom is niet geïnstitutionaliseerd, en kan de PVV überhaupt niet sponsoren.
Geert Wilders heeft verscheidene bewindspersonen van Israël ontmoet, en maakt zijn giften niet bekend.
quote:Aan de andere kant zou de hel losbreken als de PvdA fractie een Turkse vlag zou ophangen....Op zondag 24 oktober 2010 18:04 schreef Voorschrift het volgende:
Nou nou, een Israelische vlag.. take cover!
quote:Nee, wat lul je nou? Jij niet en ik niet.
quote:Hij zit niet in de regering.een vlag van een ander land hoort niet thuis in de fractiekamer van een Nederlandse partij die deelneemt aan een Nederlandse regering.
quote:Nee, de haat van vele usertjes.De hypocrisie druipt er gewoon vanaf.
quote:Wat heb ik verdraaid?Op maandag 25 oktober 2010 07:33 schreef maartena het volgende:
Ach, zoals gewoonlijk verdraai je het weer, meisje Nikita
quote:Dat ben ik wel met je eens maar vind het niet schokkend.Nee, de PVV zit inderdaad niet in de regering, maar een vlag van een ander land hoort gewoon niet thuis in de fractiekamer van een Nederlandse partij.
quote:Vele PvdA-ers en linkse landverraders zouden geen moeite hebben met de vlag van Hamas.Of zou de PvdA ook de Turkse vlag mogen ophangen omdat enkele van haar fractieleden van Turkse komaf zijn?
quote:Op maandag 25 oktober 2010 08:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Vele PvdA-ers en linkse landverraders zouden geen moeite hebben met de vlag van Hamas.
quote:bron ?Op maandag 25 oktober 2010 08:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Vele PvdA-ers en linkse landverraders zouden geen moeite hebben met de vlag van Hamas.
quote:Neem je jezelf wel serieus. Leer logisch na te denken. De wereld is niet zwart/wit. Ga de deur eens uitOp maandag 25 oktober 2010 08:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat heb ik verdraaid?
[..]
Dat ben ik wel met je eens maar vind het niet schokkend.
[..]
Ik heb een Nederlandse molen in de voortuin, heb ook een NL vlag en heb net een broodje met Goudse kaas op. Schande....................
quote:Voldoende topics waar men kotst op Israël en de hamas oftewel Palestina verheerlijkt. dus, conclusietrekking.
quote:Ohja? Waar baseer je dat op of speelt je onderbuik weer eens op dat je onwetend bent?overigens ben jij zelf een verkapte landverrader toch ?
quote:Je hebt ook de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.volgens de PVV-redenering van dubbele loyaliteiten zijn ongewenst ?
quote:Ik neem mij meer serieus dan onwetende snotaapjes die nog nooit verder zijn gekomen dan hun eigen boerendorp.
quote:Bedankt voor de tip,Leer logisch na te denken.
quote:Ik ben blij als ik eens thuis ben en de deur achter me dicht kan doen van dat vele reizen dus zal het vast niet daar aan liggen.De wereld is niet zwart/wit. Ga de deur eens uit
quote:Dan sluit ik me aan bij jouw wereldbeeldOp maandag 25 oktober 2010 18:00 schreef JoaC het volgende:
Mag ik zowel Hamas als Israël de verkeerde partij vinden in het conflict, of past dat niet in wereldbeelden?
quote:Zit inderdaad wat in.Op maandag 25 oktober 2010 18:00 schreef JoaC het volgende:
Mag ik zowel Hamas als Israël de verkeerde partij vinden in het conflict, of past dat niet in wereldbeelden?
quote:Doe 'es niet zo genuanceerd, je lijkt wel een linkse.Op maandag 25 oktober 2010 18:00 schreef JoaC het volgende:
quote:Logisch, NL wint en is europees kampioen, en niet SurinameOp maandag 25 oktober 2010 09:18 schreef Voorschrift het volgende:
Ik kan me nog wel dat kleine relletje herinneren omtrent de Surinaamse vlag met Jong-NL en het Europees Kampioenschap, heel Nederland stond op z'n kop.
quote:Dan is er, bij nader inzien, wel een probleem.Op maandag 25 oktober 2010 18:00 schreef JoaC het volgende:
quote:Hero Brinkman uit weer kritiek op Wilders
DEN HAAG - PVV-Kamerlid Hero Brinkman vindt het 'onhandig' dat Wilders niet als volwaardige coalitiepartner tot het kabinet is toegetreden, maar alleen over gedoogsteun heeft gesproken. 'Je moet als partij altijd proberen écht verantwoordelijkheid te nemen, met bewindspersonen. Dat is wel zo eerlijk', zegt Brinkman in een interview met het weekblad Vrij Nederland.
Wilders had volgens Brinkman veel meer uit de coalitieonderhandelingen kunnen halen als hij niet al bij voorbaat had aangegeven dat hij een minderheidskabinet van VVD en CDA wilde gedogen. Wilders zou op de gedoogvariant hebben aangestuurd om de leiding van de PVV strak in handen te houden. 'Er komen geen PVV-mensen in een kabinet, die hij natuurlijk niet aan een touwtje kan houden', stelt Brinkman.
Niet de eerste keer
Het is niet de eerste keer dat Brinkman zich kritisch uitlaat over Wilders. Vlak voor de verkiezingen begon Brinkman, tegen de wil van Wilders, een actie om de PVV te democratiseren. Hij riep kiezers op om een voorkeurstem op hem uit te brengen.
In Vrij Nederland zegt Brinkman dat hij serieus heeft overwogen om een eigen partij te beginnen, als Geert Wilders negatief had gereageerd op zijn democratiseringsplannen. Volgens Brinkman had Wilders dan 'een groot probleem' gehad. 'De meest overtuigde PVV-stemmers hebben op mij gestemd, en niet op Geert', zegt Brinkman, die bijna negentienduizend voorkeursstemmen kreeg.
Met ons belastinggeld worden leugens verspreid!quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:09 schreef du_ke het volgende:
Bij Kinderen voor Kinderen nu een liedje over het klimaat. Wanneer zal het bericht over de kamervragen van de PVV komen?
Toch slaat hij de spijker op zijn kop.quote:Op zondag 7 november 2010 14:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wilders: Merkel is bang
DEN HAAG - De Duitse bondskanselier Angela Merkel is bang. Dat heeft PVV-leider Geert Wilders gezegd in een interview met het Duitse blad Der Spiegel dat maandag uitkomt. Volgens hem is Merkel bang dat in haar land ook een partij als de zijne opstaat en uit die angst probeert ze nu zijn politiek te kopiëren.
Merkel hat Angst, aldus Wilders in het Duitse blad. Ook in Duitsland is de afgelopen tijd het islamdebat opgelaaid. Merkel uitte ongeveer een maand geleden haar afkeer van de politiek van de PVV-leider. Ze zei dat het niet onze stijl is religies in zijn geheel te verwerpen. Ook heeft ze gezegd een kabinet in Nederland met gedoogsteun van de PVV te betreuren.
Wilders stelt dat Merkel vervolgens heeft geprobeerd zijn politiek te kopiëren door de multiculturele samenleving als mislukt te bestempelen.
====
Meneer Wilders denkt nu al dat hij zo'n ziener is, dat buitenlandse regeringen hun politiek op ZIJN uitlatingen baseren.
Kan iemand even het witte busje bellen en de mannen met de witte jassen laten komen met dat leuke vest met de mouwen op de rug?
Het is toch nergens voor nodig om bevriende naties te schofferen?quote:Op zondag 7 november 2010 14:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Toch slaat hij de spijker op zijn kop.
Het staat je wellicht niet aan dat het uit zijn mond komt, maar dat maakt het niet onwaar. Helaas.
Hij zou toch juist blij moeten zijn dat anderen zijn standpunten overnemen/delen?quote:Op zondag 7 november 2010 14:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Toch slaat hij de spijker op zijn kop.
Het staat je wellicht niet aan dat het uit zijn mond komt, maar dat maakt het niet onwaar. Helaas.
Nee want als andere mensen zijn standpunten overnemen en nuanceren dan is hij zijn macht kwijtquote:Op zondag 7 november 2010 15:14 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hij zou toch juist blij moeten zijn dat anderen zijn standpunten overnemen/delen?
http://www.bol.com/nl/p/d(...)005358122/index.htmlquote:Op zondag 7 november 2010 18:32 schreef remlof het volgende:
Leestip voor PVV-fans:
[ link | afbeelding ]
Wat heeft sociaaldemocratie met totalitaire politieke systemen als nazisme. fascisme en communisme te maken?quote:Op zondag 7 november 2010 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/d(...)005358122/index.html
En de PvdA fans.
Omdat de PvdA ook bestaat uit stromingen die van het communisme komen. Gewoon gevalletje geschiedenis. En wat ik ermee wil zeggen? Dat jij je eigen politieke voorkeur niet superieur hoeft te verklaren boven die van andere.quote:Op zondag 7 november 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat heeft sociaaldemocratie met totalitaire politieke systemen als nazisme. fascisme en communisme te maken?
Lees het boek van Riemen eerst eens voordat je met fluttegenargumenten komt.
Dat doe ik niet. Het liberalisme bijvoorbeeld vind ik ook prima, al geniet het niet mijn voorkeur. Maar fascisme vind ik verwerpelijk.quote:Op zondag 7 november 2010 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat de PvdA ook bestaat uit stromingen die van het communisme komen. Gewoon gevalletje geschiedenis. En wat ik ermee wil zeggen? Dat jij je eigen politieke voorkeur niet superieur hoeft te verklaren boven die van andere.
Ik ook, dat vindt Rutte Cohen Wilders en ook Roemer, kortom iedereen!quote:Op zondag 7 november 2010 18:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Het liberalisme bijvoorbeeld vind ik ook prima, al geniet het niet mijn voorkeur. Maar fascisme vind ik verwerpelijk.
Daarom is het zo verbazingwekkend dat ze de PVV niet bij die naam durven noemen.quote:Op zondag 7 november 2010 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ook, dat vindt Rutte Cohen Wilders en ook Roemer, kortom iedereen!
Dit is eerder een gevalletje geschiedvervalsing van jouw kantquote:Op zondag 7 november 2010 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat de PvdA ook bestaat uit stromingen die van het communisme komen. Gewoon gevalletje geschiedenis.
liberalisme en sociaal-democratie zijn dan ook superieur boven bijvoorbeeld het fascisme en wat daar tegen aan schurkt...quote:En wat ik ermee wil zeggen? Dat jij je eigen politieke voorkeur niet superieur hoeft te verklaren boven die van andere.
Onzin, ga jij je maar eens verdiepen in de geschiedenis van de PvdA!quote:Op zondag 7 november 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is eerder een gevalletje geschiedvervalsing van jouw kant.
[..]
liberalisme en sociaal-democratie zijn dan ook superieur boven bijvoorbeeld het fascisme en wat daar tegen aan schurkt...
Vreemd dat de AIVD de pvv niet dat predicaat geeft. En dat zijn de mensen die daarvoor geleerd en gestudeerd hebben!quote:Op zondag 7 november 2010 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom is het zo verbazingwekkend dat ze de PVV niet bij die naam durven noemen.
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duck.
Mogen we jou dan ook een links extremist noemen?quote:Op zondag 7 november 2010 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom is het zo verbazingwekkend dat ze de PVV niet bij die naam durven noemen.
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duck.
Je beseft dat de VVD dan dezelfde komaf heeft?quote:Op zondag 7 november 2010 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin, ga jij je maar eens verdiepen in de geschiedenis van de PvdA!
Mocht je dat fatsoenlijk kunnen onderbouwen wel. En daar gaat het mis.quote:Op zondag 7 november 2010 19:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mogen we jou dan ook een links extremist noemen?
Nee, want ik ben geen extremist. Zal ook nooit op een extremistische partij stemmen.quote:Op zondag 7 november 2010 19:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mogen we jou dan ook een links extremist noemen?
Welke ''komaf''? Iig niet uit het communisme!quote:Op zondag 7 november 2010 19:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je beseft dat de VVD dan dezelfde komaf heeft?
Jij wilt dat jouw partij wel gaat samenwerken met een links extremistische partij!quote:Op zondag 7 november 2010 19:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want ik ben geen extremist. Zal ook nooit op een extremistische partij stemmen.
Nee en de PvdA ook niet:quote:Op zondag 7 november 2010 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke ''komaf''? Iig niet uit het communisme!
Dat is JOUW mening, eenzelfde stupide variant die je de PVV'ers kwalijk neemt, je bent geen haar beter. Het enige probleem is dat jouw kant van het politieke spectrum blijkbaar moreel verantwoord is deze dagen, en jij je dus een afwijzende betuttelende mening kan permitteren.quote:Op zondag 7 november 2010 19:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want ik ben geen extremist. Zal ook nooit op een extremistische partij stemmen.
Ik kan me voorstellen dat PVV-kiezers met hun beperkte kennis van geschiedenis en politiek dat denken. Dat is ook de reden dat andere politici de PVV nog niet als fascistisch durven te bestempelen, denk ik.quote:Op zondag 7 november 2010 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is JOUW mening, eenzelfde stupide variant die je de PVV'ers kwalijk neemt, je bent geen haar beter. Het enige probleem is dat jouw kant van het politieke spectrum blijkbaar moreel verantwoord is deze dagen, en jij je dus een afwijzende betuttelende mening kan permitteren.
Snap je nou echt niet dat voor de mensen die PVV stemmen, jij eenzelfde stupide extremistische mening hebt?
Het ligt nog een tikkie anders, vraag het me morgen nog eens en dan citeer ik het gewoon even uit het boek.quote:Op zondag 7 november 2010 19:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee en de PvdA ook niet:
De Partij van de Arbeid werd op 9 februari 1946 opgericht als voortzetting van de vooroorlogse Sociaal Democratische Arbeiders Partij (SDAP), de Vrijzinnig Democratische Bond (VDB) en de Christelijk-Democratische Unie (CDU). De PvdA wilde een 'doorbraakpartij' zijn, een gedachte die tijdens de Tweede Wereldoorlog is gevormd. Liberalen, sociaaldemocraten en christendemocraten, die in het verzet tegen de Duitse bezetting hadden samengewerkt, wilden één partij vormen en niet onderling strijd leveren. In de praktijk bleek de PvdA echter te links voor veel van de voormalige leden van de VDB, met als gevolg de oprichting van de VVD in 1948.
Een aantal ontevreden SDAP'ers richtte als reactie op de vorming van de PvdA de Oude SDAP (OSDAP) op, die echter begin jaren '50 weer ter ziele ging.
bron: wikipedia
De VVD is ontstaan als een afsplitsing van de vers opgerichte PvdA. Dus ze hebben dezelfde wortels.quote:Op zondag 7 november 2010 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke ''komaf''? Iig niet uit het communisme!
Nogmaals jouw mening verhef jij tot superieur tov van andersdenkenden. Dat is ook een fascistisch aspect Remlof. [remlof] en op grond hiervan verklaar ik jou tot fascist[/remlof]quote:Op zondag 7 november 2010 19:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat PVV-kiezers met hun beperkte kennis van geschiedenis en politiek dat denken. Dat is ook de reden dat andere politici de PVV nog niet als fascistisch durven te bestempelen, denk ik.
Ik zou niet eens SP stemmen voor de Tweede Kamer, om ook maar meteen antwoord op php te geven.
Ik stem geen PVV, sterker nog, ik stem op helemaal geen Nederlandse partij want ik ben geen inwoner van Nederland op dit moment. Maar om nou systematisch PVV'ers aan te vallen op een afwijkende mening (en lang niet allemaal zo extremistisch als jij ze over een kam scheert) slaat ook weer nergens op, en is extremisme an sich.quote:Op zondag 7 november 2010 19:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat PVV-kiezers met hun beperkte kennis van geschiedenis en politiek dat denken. Dat is ook de reden dat andere politici de PVV nog niet als fascistisch durven te bestempelen, denk ik.
Ik zou niet eens SP stemmen voor de Tweede Kamer, om ook maar meteen antwoord op php te geven.
Ik zeg niet dat mensen die PVV stemmen fascisten zijn hèquote:Op zondag 7 november 2010 19:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik stem geen PVV, sterker nog, ik stem op helemaal geen Nederlandse partij want ik ben geen inwoner van Nederland op dit moment. Maar om nou systematisch PVV'ers aan te vallen op een afwijkende mening (en lang niet allemaal zo extremistisch als jij ze over een kam scheert) slaat ook weer nergens op, en is extremisme an sich.
En dat laatste is jouw mening. Geen feit.quote:Op zondag 7 november 2010 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mensen die PVV stemmen fascisten zijn hè
Ik ben alleen bang dat ze de partij die ze steunen niet herkennen als zijnde fascistisch.
De kans is inderdaad ook aanwezig dat ze zeer bewust op een fascistische partij stemmen.quote:Op zondag 7 november 2010 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dat laatste is jouw mening. Geen feit.
Ik ging in op het feit als de pvv wel of niet fascisitsch is. Dat kan Remlof niet onderbouwen. Wel beschimpt hij andermans meningen, daarom fascist!quote:Op zondag 7 november 2010 19:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
De kans is inderdaad ook aanwezig dat ze zeer bewust op een fascistische partij stemmen.
In het boekje dat ik noemde onderbouwt Rob Riemen het in 64 pagina's, daar kan ik hier niet aan tippen.quote:Op zondag 7 november 2010 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ging in op het feit als de pvv wel of niet fascisitsch is. Dat kan Remlof niet onderbouwen. Wel beschimpt hij andermans meningen, daarom fascist!
En ik kan het in 2 zinnen ontkrachten.quote:Op zondag 7 november 2010 19:56 schreef remlof het volgende:
[..]
In het boekje dat ik noemde onderbouwt Rob Riemen het in 64 pagina's, daar kan ik hier niet aan tippen.
quote:Op zondag 7 november 2010 19:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
En ik kan het in 2 zinnen ontkrachten.
Het belangrijkste kenmerk van het fascisme is dat het een totalitaire ideologie is die streeft naar een totalitaire staat. De PVV streeft naar meer democratie.
Nee, met het invoeren van een bindend referendum, het laten verkiezen van burgemeesters en het afschaffen van de Senaat hol je de democratie juist uit. Daarmee zaag je de poten waarop zij steunt juist door omdat het beleid dan helemaal beïnvloed wordt door de gekte van de dag.quote:
Helemaal mee eens. Wilders heeft misschien de illusie dat hij de democratie verbeterd. Toch is hij bezig om alles dat het niet met hem eens is weg te zetten als fout/corrupt/slecht/eng. De rechterlijke macht klopt allemaal niet, het is een showproces omdat hij voor moet komen. Met dit soort gedragingen maakt Wilders de democratie kapot. Burger worden dan niet meer beschermd tegen de overheid.quote:Op zondag 7 november 2010 20:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, met het invoeren van een bindend referendum, het laten verkiezen van burgemeesters en het afschaffen van de Senaat hol je de democratie juist uit. Daarmee zaag je de poten waarop zij steunt juist door omdat het beleid dan helemaal beïnvloed wordt door de gekte van de dag.
Een ondemocratisch instituut uit de regering halen bijvoorbeeld, daarmee bevorder je de democratie.quote:Op zondag 7 november 2010 20:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, met het invoeren van een bindend referendum, het laten verkiezen van burgemeesters en het afschaffen van de Senaat hol je de democratie juist uit. Daarmee zaag je de poten waarop zij steunt juist door omdat het beleid dan helemaal beïnvloed wordt door de gekte van de dag.
Wellicht moet je gewoon eens een interview met Riemen lezen (afgelopen week zijn verscheidene verhalen met hem gepubliceerd). Dan weet je ook waarom hij de PVV omschrijft als nieuw-fascistisch. Nu ben je gewoon een beetje dom aan het schreeuwen. Komt een beetje zielig over.quote:Op zondag 7 november 2010 20:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
Een ondemocratisch instituut uit de regering halen bijvoorbeeld, daarmee bevorder je de democratie.
Overigens zijn de Democraten'66 en GL ook voor afschaffen van de EK, zijn dat nu ook partijen die de democratie willen uithollen of is dit opeens een 'totaal' ander verhaal omdat het niet de PVV is?
Daar ben ik het ook niet mee eens. Ik stem niet voor niks PvdA.quote:Op zondag 7 november 2010 20:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
Een ondemocratisch instituut uit de regering halen bijvoorbeeld, daarmee bevorder je de democratie.
Overigens zijn de Democraten'66 en GL ook voor afschaffen van de EK, zijn dat nu ook partijen die de democratie willen uithollen of is dit opeens een 'totaal' ander verhaal omdat het niet de PVV is?
Ach, Pim Fortuyn was ook een fascist. De uitspraak die toen werd gedaan ("Als mij wat gebeurt zijn ZIJ medeverantwoordelijk") lijkt me ook hier volledig terecht.quote:Op zondag 7 november 2010 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht moet je gewoon eens een interview met Riemen lezen (afgelopen week zijn verscheidene verhalen met hem gepubliceerd). Dan weet je ook waarom hij de PVV omschrijft als nieuw-fascistisch. Nu ben je gewoon een beetje dom aan het schreeuwen. Komt een beetje zielig over.
Zucht...quote:Op zondag 7 november 2010 20:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoewel ik begrip voor jouw felle tegenreactie, begin ik het als een probleem te ervaren. Niet dat ik jou je radicale opvattingen ten aanzien van allochtonen misgun. Integendeel, als je fel van leer wil trekken tegen alles dat zijn of haar hoofd buigt richting Mekka, dan doe je je best maar.quote:Op zondag 7 november 2010 20:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ach, Pim Fortuyn was ook een fascist. De uitspraak die toen werd gedaan ("Als mij wat gebeurt zijn ZIJ medeverantwoordelijk") lijkt me ook hier volledig terecht.
De rechtstaat voorziet erin dat mensen een verschil in opvatting mogen hebben, maar dat schijnen veel 'Rechtstaat beschermers' voor het gemak even te vergeten. Ben je het met iemand niet eens? Maak hem dan maar uit voor Nazi en fascist.
Allereerst wil ik dan stellen dat fascist dan niet het goed gekozen woord is. Het fascisme kent géén rassenleer, het Nationaal-Socialisme wel. Dus in dat opzicht heeft Rob Riemen het verkeerde begrip gekozen en dat zegt al dat hij bepaalde essentiële kennis over dit onderwerp ontbreekt. Dat maakt zijn betoog niet veel geloofwaardiger.quote:Op zondag 7 november 2010 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel ik begrip voor jouw felle tegenreactie, begin ik het als een probleem te ervaren. Niet dat ik jou je radicale opvattingen ten aanzien van allochtonen misgun. Integendeel, als je fel van leer wil trekken tegen alles dat zijn of haar hoofd buigt richting Mekka, dan doe je je best maar.
Echter, jouw verdedigingsmechanisme irriteert mij. Zelfs Godwin heeft gezegd dat er niet te haastig naar zijn theorie dient te worden verwezen. Om alles direct af te doen als een Godwinnetje, wordt het ware probleem niet erkend. Wilders kan ik de de ogen van jou en andere PVV-aanhangers in geen miljoen jaar een fascist zijn. 'Want hij is niet van plan om miljoenen mensen af te slachten' Dat soort argumenten worden gebruikt om aan te tonen dat Wilders geen fascist is.
Ik denk ook niet dat Wilders moslims dood wil hebben, maar ik vind de denkrichting van de PVV wel gevaarlijk en absoluut fascistisch. Jij zult dat echter nooit erkennen omdat je simpelweg niet aan jezelf toe wil geven dat je je achter een partij schaart die fascistische trekjes heeft.
Allereerst rept Riemen met geen woord over rassenleer. Verder raad ik je nogmaals aan om een interview met de beste man te lezen, want aan je reactie te zien heb je dat nog steeds niet gedaan.quote:Op zondag 7 november 2010 21:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
Allereerst wil ik dan stellen dat fascist dan niet het goed gekozen woord is. Het fascisme kent géén rassenleer, het Nationaal-Socialisme wel. Dus in dat opzicht heeft Rob Riemen het verkeerde begrip gekozen en dat zegt al dat hij bepaalde essentiële kennis over dit onderwerp ontbreekt. Dat maakt zijn betoog niet veel geloofwaardiger.
Het belangrijkste element van het fascisme en het Nationaal-Socialisme zijn dat het beide totalitaire systemen zijn, er bestaat niet iets als 'democratisch fascisme'. De PVV staat voor meer democratie, dus alleen om die reden lijkt me de kwalificatie fascisme al zinloos.
Kurz und gut: de kwalificatie die Rob Riemen aan de PVV toeschrijft is ongefundeerd en vooral bedoelt om Wilders als een rechts-extremist af te schilderen zonder kennis te hebben over essentiële feiten (zoals het verschil tussen fascisme en Nationaal-Socialisme). Dat maakt het hele betoog van Rob Riemen al discutabel.
Kun je dit ook naar D66 sturen trouwens?quote:Op zondag 7 november 2010 20:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Fijne bron: www.truthtube.tvquote:
Ik heb het interview gelezen in de VK en het komt er in feite wel op neer.quote:Op zondag 7 november 2010 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst rept Riemen met geen woord over rassenleer. Verder raad ik je nogmaals aan om een interview met de beste man te lezen, want aan je reactie te zien heb je dat nog steeds niet gedaan.
Het fascisme wijst geen zondebokken aan, dat doet alleen het Nationaal-Socialisme. Overigens blijkt uit dit citaat ook dat hij totaal niks heeft te maken met de multiculturele samenleving, hij doet het voor het gemak even af als deelproblemen.quote:Natuurlijk zijn dat problemen, maar het zijn deelproblemen. Bovendien zitten de meeste moslims in de Randstad, terwijl Wilders ook hoog scoort in Limburg. Het is een oude techniek van het fascisme om een zondebok te zoeken: het komt altijd door hen, hen, hen!
De beste man heeft het ook over fascisme in een nieuw jasje. Overigens maakt het mij ook weinig uit hoe het beestje wordt genoemd. Hetgeen hij vertelt in het interview met de VK, klopt gewoon. En hij heeft gelijk wanneer hij stelt dat we op moeten passen.quote:Op zondag 7 november 2010 21:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik heb het interview gelezen in de VK en het komt er in feite wel op neer.
[..]
Het fascisme wijst geen zondebokken aan, dat doet alleen het Nationaal-Socialisme. Overigens blijkt uit dit citaat ook dat hij totaal niks heeft te maken met de multiculturele samenleving, hij doet het voor het gemak even af als deelproblemen.
Wat een filosoof en intellectueel zeg, hij geeft het Nationaal-Socialisme een andere naam.quote:Op zondag 7 november 2010 21:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De beste man heeft het ook over fascisme in een nieuw jasje.
Laten we vaststellen dat je een pseudo-filosoof bent als je niet het verschil tussen Nationaal-Socialisme en fascisme niet weet. Hij stelt dat hij nier zomaar roept dat Wilders een fascist is, dat doet hij dus wel. Het klinkt leuk dus zeg ik het maar is zijn achterliggende gedachte.quote:Overigens maakt het mij ook weinig uit hoe het beestje wordt genoemd. Hetgeen hij vertelt in het interview met de VK, klopt gewoon. En hij heeft gelijk wanneer hij stelt dat we op moeten passen.
Ik checkte de site even, en jaquote:
quote:Op zondag 7 november 2010 21:44 schreef phpmystyle het volgende:
Maar de beelden zijn wel echte, en legt inderdaad een verband tussen Hitler en M..
Er is een verschil tussen een visuele waarneming, of het ook echt zo vinden. En laat ik nu net op dit punt geen mening hebbenquote:
Je bedoelt dat je met beelden desnoods ook een vergelijking kan maken tussen Hitler en iedere willekeurige religieuze groepering of bevolkingsgroep? Ongetwijfeld.quote:Op zondag 7 november 2010 21:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een visuele waarneming, of het ook echt zo vinden. En laat ik nu net op dit punt geen mening hebben
Ik heb het meer over hun Joden standpunt, bepaalde bevolkingsgroepen zijn het daarmee eens, en Hitler was het daar ook mee eens! Saillant detail!quote:Op zondag 7 november 2010 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je met beelden desnoods ook een vergelijking kan maken tussen Hitler en iedere willekeurige religieuze groepering of bevolkingsgroep? Ongetwijfeld.
Ik ken zelfs christenen die het daarmee eens zullen zijn. Je punt?quote:Op zondag 7 november 2010 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het meer over hun Joden standpunt, bepaalde bevolkingsgroepen zijn het daarmee eens, en Hitler was het daar ook mee eens! Saillant detail!
quote:Op zondag 7 november 2010 19:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
En ik kan het in 2 zinnen ontkrachten.
Het belangrijkste kenmerk van het fascisme is dat het een totalitaire ideologie is die streeft naar een totalitaire staat. De PVV streeft naar meer democratie.
Ook in zo'n geconcentreerde organisatie zoals het MO? En zijn dat soort sympathieën überhaupt ooit uitgevoerd door gristenen?quote:Op zondag 7 november 2010 23:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ken zelfs christenen die het daarmee eens zullen zijn. Je punt?
Tsja, als sommigen zich niet eens wíllen inlezen maar gewoon die plaat voor hun kop houden...quote:Op zondag 7 november 2010 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik denk er soms over om maar te stoppen met posten op Fok!...
Rationele argumenten lijken zinloos.. En de discussie dus ook.
ZUCHT.. Ga zo maar slapen...
Vergeet niet KoosVogels/Duke/Remlof/Ethiraseth/en mutant mee te nemen.quote:Op zondag 7 november 2010 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik denk er soms over om maar te stoppen met posten op Fok!...
Rationele argumenten lijken zinloos.. En de discussie dus ook.
ZUCHT.. Ga zo maar slapen...
Werk eraan zou ik zeggen!quote:Op zondag 7 november 2010 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja, als sommigen zich niet eens wíllen inlezen maar gewoon die plaat voor hun kop houden...
Gezellig...quote:Op zondag 7 november 2010 23:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vergeet niet KoosVogels/Duke/Remlof/Ethiraseth/en mutant mee te nemen.
quote:Op zondag 7 november 2010 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gezellig succes, en geduld toegewenst ...![]()
![]()
Geduld heb ik nodig met jou (over 20 jaar praten we verder), Sacher, WijzeAppel, Holo, mlg en gelijkgezinden... Omdat argumenteren niet kan.. Helaas..quote:
Gelukkig ben jij en KoosVogels Remlof en Duke totaal niet rigide. Links principe: het ligt altijd aan een ander.quote:Op zondag 7 november 2010 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geduld heb ik nodig met jou (over 20 jaar praten we verder), Sacher, WijzeAppel, Holo, mlg en gelijkgezinden... Omdat argumenteren niet kan.. Helaas..
Gelukkig ben jij geen 17/18 jarige nitwit en troll...quote:Op zondag 7 november 2010 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij en KoosVogels Remlof en Duke totaal niet rigide. Links principe: het ligt altijd naar een ander.
Idioot principe: Allerlei dingen die je niet bevallen onder een bepaald label gooien om zo het debat te simplificeren en de kaders naar wens proberen bij te stellenquote:Op zondag 7 november 2010 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij en KoosVogels Remlof en Duke totaal niet rigide. Links principe: het ligt altijd aan een ander.
Nou niet de oneliner van Geert jatten hè?quote:Op zondag 7 november 2010 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij en KoosVogels Remlof en Duke totaal niet rigide. Links principe: het ligt altijd aan een ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |